Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kyroaku

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 16
1
OpenGL / Odp: [JS] [WebGL] Problem z VAO, wyświetla tylko jeden obiekt.
« dnia: Kwiecień 23, 2020, 22:16:20 »
Cytuj
function paintGL(canvas) {
    gl.clear(gl.COLOR_BUFFER_BIT | gl.DEPTH_BUFFER_BIT);

    var pixelRatio = canvas.devicePixelRatio;
    var currentWidth = canvas.width * pixelRatio;
    var currentHeight = canvas.height * pixelRatio;
    if (currentWidth !== width || currentHeight !== height ) {
        width = currentWidth;
        height = currentHeight;
        gl.viewport(0, 0, width, height);
        mat4.perspective(pMatrix, degToRad(45), width / height, 0.1, 500.0);
        gl.uniformMatrix4fv(pMatrixUniform, false, pMatrix);
    }
...
Pewnie chodzi o ustawienie tej macierzy. Ponieważ shaderProgram2D stworzyłeś jako drugi, to właśnie on jest zbindowany.

Generalnie poleciłbym ci opakować to wszystko we wrappery, które zrobią za ciebie to, co i tak zawsze powtarzasz (attach shader, vertex attrib pointer, etc). Niepotrzebnie duplikujesz kod, plus zaraz się w tym pogubisz.

Ja też nigdy nie praktykowałem przechowywania tego, co zwraca getUniformLocation (nie wiem jak to nazwać). Robiłem sobie klasę shadera, która ustawiała 'uniform' w shaderze przyjmując stringa i wywołując getUniformLocation. Nie wiem jak bardzo zła jest to praktyka (zakładam, że tylko troszkę zła :P) więc nie traktuj tego jako radę.

2
Wydarzenia / Odp: Polska Platforma z zasobami do gier Online
« dnia: Styczeń 19, 2020, 21:10:11 »
Cytuj
W chwili obecnej Cały szkielet strony jest i działa, swoje materiały już udostepniłem na tą chwilę sie nie chwalę linkiem, ponieważ kilka poprawek musze nanieść, jakąś domenę kupić.
Jeśli prototyp działa, powinieneś go jak najszybciej udostępnić, żeby jak najszybciej dostać informacje zwrotne o tym co jest do poprawy, co do zmiany, a czego brakuje. Największym błędem jest w ogóle próbować przewidzieć co użytkownikowi się spodoba, albo jaki ficzer będzie dla niego najistotniejszy :) Każdy użytkownik to dla Ciebie potencjalny, darmowy tester.

3
Dyskusje / Odp: assety z marketplace vs podatki
« dnia: Październik 30, 2019, 21:01:45 »
Księgowa nie udzieliła odpowiedzi? :P

4
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« dnia: Luty 05, 2019, 16:42:14 »
Kurde, faktycznie te drony mimo, że mają ten kontroler, to można też sterować nimi z telefonu. Zmyliło mnie to, że w opisach tych dronów nie ma nawet słowa o WiFi, czy aplikacji na telefon.

Cytuj
Więc spodziewałbym się, że każdy/większość takich dronów używa takiego samego protokołu
Jeśli się okaże, że tak jest, to fajnie. Warto spróbować poszukać. Spodziewałem się jednak, że znajdzie się jakiś chiński szmelc zaprojektowany z myślą o pisaniu pod niego kontrolerów (właśnie coś a'la AR Drone).

W każdym razie dzięki za pomoc :)

5
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« dnia: Luty 05, 2019, 01:12:31 »
Cytuj
Więc trochę nie rozumiem po co szukać drona, do którego trzeba by napisać jeszcze apkę, skoro już na rynku są takie drony dostępne masowo?
Nienawidzę, kiedy ktoś mówi "po co chcesz to sam robić? Przecież to da się kupic." :P

Chodzi o to, że mam aplikację, która steruje dronem na podstawie obrazu z jego kamery. Rozwijałem to na podstawie symulatora drona i chcę to "przeportować" na rzeczywiste urządzenie.

Z funkcjonalności takiego drona potrzebuje jedynie, żeby wysyłał obraz z kamery w czasie rzeczywistym i odberał komendy sterujące (na przykład wartości zadane kątów pitch, yaw, roll).

Jeśli chodzi o te najtańsze, chińskie drony to właśnie widzę, że one zwykle działają radiowo i mają dedykowany kontroler, a nie aplikację na telefon. Druga sprawa, że fajnie by było, jakby gdzieś w dokumentacji było podane przynajmniej jak łączyć się z dronem (IP, porty, etc).

Jeśli chodzi o cenę, to myślałem, że znajdę tańszą (i mniejszą :P) alternatywę do AR Drone (nowy 600zł).

Jest na przykład coś takiego:
https://pl.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_568643.html?wid=1433363&currency=PLN&vip=17567654

Ale czy uda mi się z nim w ogóle połączyć nie wiedząc nawet na jakim porcie odbiera dane?

6
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« dnia: Luty 04, 2019, 00:15:43 »
Wlutowanie Esp w miejsce mikrokontrolera wydaje mi się poronionym pomysłem, ale nawet jeśli to nie głupie, to nie o to mi chodzi.

7
Inne / Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« dnia: Luty 03, 2019, 16:54:34 »
Cześć,

Poszukuję drona, do którego w miarę prosto można napisać apke do sterowania. Coś takiego jak Ar Drone 2, tylko możliwie jak najtańszego.

W Ar Drone 2 komunikacja odbywa się za pomocą WiFi. W dokumentacji opisany jest protokół komunikacji, metoda kompresji obrazu itd. Wie ktoś, czy tanie drony też coś takiego oferują?

Pozdrawiam.

8
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« dnia: Styczeń 19, 2019, 22:13:13 »
Dzięki. A nie będzie tutaj problemu w którym po połowie drigi obiekt się obróci o 180 stopni w osi wektora kierunku? Chodzi mi o ten klasyczny problem przez który najczęściej ludzie przechodzą z macierzy na kwaterniony. 😃

Też o tym pomyślałem i wydaje mi się, że jak wektor 'up' będzie skierowany tak, jak to opisałeś, czyli od środka sfery do obiektu, to problemu nie będzie.

9
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« dnia: Styczeń 19, 2019, 17:31:09 »
https://stackoverflow.com/questions/349050/calculating-a-lookat-matrix

Oś 'z' to kierunek i interesuje cię z tego tylko część związana z rotacją, a więc macierz 3x3. Powinno styknąć.

10
Napisałeś taki referat i nawet się nie zastanowiłeś, co miałem na myśli. Nie wiem, co chciałeś udowodnić, ale pod względem tego, o co mi chodziło, twój "przekształcony" kod jest tak samo kiepski, jak jego pierwsza wersja. Zadziała tylko dla obrazów o konkretnej, stałej wielkości. Serio, nic więcej nie miałem na myśli :)

11
Nawet snake w konsoli nie jest łatwym wyzwaniem dla kogoś, kto się uczy programować od zera. I nie chodzi o to, żeby być ekspertem programowania zanim zacznie się używać zaawansowanych narzędzi, jak Unity/UE. Wręcz przeciwnie. Dobrze jest używać zaawansowanych rzeczy, zobaczyć jak działają i potem przy nauce czerpać z nich inspiracje.

Ja bym radził ogarnąć podstawy C#, potem zacząć bawić się w Unity3D. W między czasie polecam ogarnąć przynajmniej jakieś filmiki na YT związane z matematyką w grach. Nie chodzi o liczenie różnych rzeczy, ale rozumienie (potrafienie sobie zwizualizować) wektorów, macierzy, przekształceń etc. Żeby nie błądzić we mgle.

Cytuj
To mogę zacząć kodować na takich programach np. CodeBlock(C++) lub Eclipse(Java)?
Nie no w takich programach się kodzi od razu :P No może nie w Eclipse. Tego to najgorszemu wrogowi nie życzę :P

W C++ faktycznie dużo ludzi kodzi w Code::Blocks. Nie wiem tylko, czy to się tyczy Unity. Raczej standardem jest Visual Studio oraz MonoDevelop.
Do Javy zdecydowanie polecam IntelliJ Idea. Konkretne środowisko.
C# to chyba raczej Visual Studio.

Dlaczego mówię tylko o Unity3D? Uważam, że jest prostsze na początek, a w programowaniu najważniejsze to nie zniechęcać się.

Cytuj
mam sie uczyć z angielskich kanałów czy lepiej z polskich (jak coś to znam angielski w miarę dobrze)?
Angielskich. Jest tego więcej, bardzo często jest to bardziej rozbudowana i pewniejsza wiedza. Nawet polacy robią takie rzeczy po angielsku.

12
Cytuj
Nie wiem co prawda jak wygląda kod Twojego silnika, ale ten pseudo zapis powinien coś Tobie dać:
Position position;
...
if( sprite->type == CHARACTER )
    position.y -= 1;
sprite->Draw( screen, position );
Powinien dać do zrozumienia, czego nie powinno się robić. Rozwiązanie, które dopisał OP jest miliard razy lepsze, bo jest ogólne, nie szczególne.

13
Szkółka / Odp: SDL2 mysz poza ekranem
« dnia: Wrzesień 15, 2018, 23:46:50 »
A ludzie mówią, że bez pokazania kodu nie da się pomóc... :D

14
Szkółka / Odp: SDL2 mysz poza ekranem
« dnia: Wrzesień 15, 2018, 23:08:41 »
Nie masz czasem nawalone w obsłudze eventów? Sprawdzasz typ eventu jaki przyszedł? Jeśli wszystko dobrze robisz, to raczej wątpię, że coś takiego może mieć miejsce.

15
Szkółka / Odp: SDL2 mysz poza ekranem
« dnia: Wrzesień 14, 2018, 14:57:18 »
void SDL_SetWindowGrab(SDL_Window* window,
                       SDL_bool    grabbed)

Spróbuj tego.

A co do rady laggyluk'a, to w SDL2 jest opcja która wprowadza okno w tryb takiego niewidzialnego, nieruchomego kursora. Ruch myszki jest rejestrowany, ale sam kursor nie zmienia pozycji (i domyślnie jest niewidzialny).
int SDL_SetRelativeMouseMode(SDL_bool enabled)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 16