Warsztat.GD

Produkcja gier => Design => Wątek zaczęty przez: kordix w Luty 08, 2009, 18:57:01

Tytuł: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: kordix w Luty 08, 2009, 18:57:01
Ogre, jak wiemy, to otwarty silnik graficzny.
Blender-program 3D.
I miałem taki pomysł-żeby dodać do Blendera efekty które posiada Ogre, np. falowanie wody, manipulowanie obrazem, flary, particle effects i wiele innych
http://www.ogre3d.org/download/demos
Demo pokazujące efekty Ogre'a.
Coś takiego byłoby możliwe?
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: skoti w Luty 08, 2009, 18:58:47
Coś takiego byłoby możliwe?
Tak... tylko po co?
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: kordix w Luty 08, 2009, 19:26:57
Cytuj
Tak... tylko po co?
Ot, żeby zwiększyć funkcjonalość Blendera  8)
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: poopa w Luty 08, 2009, 19:35:33
Tylko że to już tam jest...
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: kordix w Luty 08, 2009, 20:14:45
Cytuj
Tylko że to już tam jest...
Widziałeś wszystkie efekty dostępne w demo?
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: Dab w Luty 08, 2009, 23:15:52
Jak na 2009 to te efekty nie powalają. W Blenderze da się zresztą osiągnąć o wiele, wiele więcej. :)
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: Kos w Luty 08, 2009, 23:32:05
W nie-realtime z zasady da się osiągnąć całkiem niemało :)
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: kordix w Luty 09, 2009, 12:32:23
No dobra, mówicie że to wszystko tam jest, tak jak niby mam zrobić Particle Effects, falowanie wody, manipulowanie obrazem (czyli np. efekt że się widzi jak przez szkło, starego telewizora, HDR ostrę krawędzie etc. to wszystko jest w Compositor Effects w demku) i to wszystko co tam jest w demku?
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: skoti w Luty 09, 2009, 12:43:24
No dobra, mówicie że to wszystko tam jest, tak jak niby mam zrobić Particle Effects, falowanie wody, manipulowanie obrazem (czyli np. efekt że się widzi jak przez szkło, starego telewizora, HDR ostrę krawędzie etc. to wszystko jest w Compositor Effects w demku) i to wszystko co tam jest w demku?
Kolejno: W Particle system, symulator fluidów (oj przepraszam fakt w tym demku nie ma tak zaawansowanej animacji to animowana displace/normal mapa ;p), cały nawias to composite node editor.
Tytuł: Odp: Pomysł: połączenie efektów Ogre3D z Blenderem.
Wiadomość wysłana przez: Vx-x. w Luty 09, 2009, 16:02:05
Ale do czego to miałoby służyć w praktyce? Chodzi ci o narzędzie dzięki któremu dało by się tworzyć całe scenerie i krajobrazy? Czy może żeby dało się napisać gierkę w Blenderze, ale nie za pośrednictwem Python-a, ale Ogre? Bo jak ma tylko być do tego żeby się można na papierku pochwalić  to raczej kiepsko. A nawet gdyby dodać np. falowanie wody, to przecież i tak nie da rady zapisać tego do pliku np. obj, bo musiało by w czymś to falowanie być zapisane, a nikt nie będzie się uczył języka skryptowego / obsługi silnika żeby tylko zrobić taki efekt i użyć go w projekcie, jeśli może to osiągnąć w bibliotece graficznej której używa na codzień. Co innego jeśli by miał to być program do np. tworzenia sobie ładnych tapet na pulpit  ::) Ale Blender to przede wszystkim program do tworzenia modeli 3D.