Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Ogre3D => Wątek zaczęty przez: krzysiek9394 w Listopad 23, 2008, 22:00:13

Tytuł: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: krzysiek9394 w Listopad 23, 2008, 22:00:13
Witam, czy jest możliwość użycia Havok Physics z Ogre3D. Czy do tego wymagany jest jakiś wrapper, a jeśli tak to jaki?
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Listopad 23, 2008, 22:31:10
Cytuj
Witam, czy jest możliwość użycia Havok Physics z Ogre3D.
Skoro jest możliwość użycia innych silników fizycznych, to powinno się dać i zrobić to samo z Havokiem. :)

Cytuj
Czy do tego wymagany jest jakiś wrapper, a jeśli tak to jaki?
Najprawdopodobniej tak, ale to już musisz raczej zam poszukać. Nawet jeżeli nie ma takowego, zawsze można napisać go samemu. :)
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: krzysiek9394 w Listopad 23, 2008, 22:56:34
ech... a żeby nie robić nowego tematu który silnik najlepszy do przygodówki? Havok, PhysX, ODE, Bullet czy Newton? Chodzi mi też o istnienie wrapperów do Ogre3D :>
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: Khaine w Listopad 24, 2008, 00:32:09
a havok jest dostepny za darmo? Jesli tak to havok. Physix wymaga sterownikow, ale jest juz wrapper do ogra, newton ma kiepska dokumentacje.
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: krzysiek9394 w Listopad 24, 2008, 22:11:59
a i jeszcze jedno pytanie : czy pliki resources.cfg i plugins.cfg da sie wstawić w kod zamiast obok pliku exe (nie chce żeby kto inny modyfikował te pliki)
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: Erdraug w Listopad 24, 2008, 22:34:39
a i jeszcze jedno pytanie : czy pliki resources.cfg i plugins.cfg da sie wstawić w kod zamiast obok pliku exe (nie chce żeby kto inny modyfikował te pliki)

Oczywiście że sie da. Resources musisz wczytywać za pomocą metody addResourceLocation(...) z klasy ResourceGroupManager, a potem inicjalizować i używać normalnie. A dla pluginow to można je ładować za pomocą loadPlugin(...) z klasy Root. Tylko przy manualnym ładowaniu pluginow trzeba pamiętać o tym żeby nie pomieszać wersji debug i release.
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: głos w Listopad 25, 2008, 14:39:46
a havok jest dostepny za darmo? Jesli tak to havok. Physix wymaga sterownikow, ale jest juz wrapper do ogra, newton ma kiepska dokumentacje.

PhysX a nie Physix :)
PhysiX też istnieje więc proszę nie mylić z PhysX
co ciekawe nazwa PhysiX była wcześniej od PhysX
więc to ta druga jest podobna.
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: krzysiek9394 w Listopad 25, 2008, 18:54:40
kolejne pytanie XD czy przy zmianie rozdzielczości obrazu w Ogre3D wymagane są inne tekstury (wymiarowo). np. 640x480 wymaga tekstur takich wymiarów a 800x600 innych . jak to jest?
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: mosowski w Listopad 25, 2008, 19:22:13
Cytuj
kolejne pytanie XD czy przy zmianie rozdzielczości obrazu w Ogre3D wymagane są inne tekstury (wymiarowo). np. 640x480 wymaga tekstur takich wymiarów a 800x600 innych . jak to jest?
Nie trzeba zmieniać rozdzielczości textur przy zmianie rozdzielczości. Jak robisz np. menu główne, to dobrze żeby textura menu była zrobiona pod najwyższą dostępną rozdzielczość, lecz napisy muszą być czytelne także po przeskalowaniu w dół do najniższej - ale to jest kwestia czysto graficzna, nie ma nic wspólnego z Ogre.
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: radsun w Listopad 26, 2008, 09:09:23
kolejne pytanie XD czy przy zmianie rozdzielczości obrazu w Ogre3D wymagane są inne tekstury (wymiarowo). np. 640x480 wymaga tekstur takich wymiarów a 800x600 innych . jak to jest?
A jak zmieniasz rozdzielczość pulpitu to co się dzieję z teksturą?  :P
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: krzysiek9394 w Grudzień 05, 2008, 18:47:48
a czy jest możliwość żeby można było wybierac directx 9 lub 10 w grze? oczywiście bez pisania drugiej gry pod Directx 10 :D
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: Charibo w Grudzień 05, 2008, 23:36:36
Nie. :)
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: krzysiek9394 w Styczeń 02, 2009, 21:02:32
a jest możliwość użycia Ogre z FMOD Ex? Odtwarzanie muzyki w tle itp. Jak odtworzyc muzyke w okienku konsolowym wiem ale jak to zrobić z Ogre nie mam pojęcia ;D
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: counterClockWise w Styczeń 02, 2009, 21:05:38
a jest możliwość użycia Ogre z FMOD Ex? Odtwarzanie muzyki w tle itp. Jak odtworzyc muzyke w okienku konsolowym wiem ale jak to zrobić z Ogre nie mam pojęcia ;D

Tak samo. Ja używałem OpenAL z Ogrem, ale nie widzę najmniejszych przeciwwskazań, żeby użyć tego samego kodu co w okienku konsolowym w ogrze.
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: krzysiek9394 w Styczeń 02, 2009, 21:32:11
ale nie mam pojęcia gdzie mam wstawić kod odpowiedzialny za stworzenie dźwięku i odtworzenie go. mam taki kod:
#include "Ogre.h"     /* Wszystkie nagłówki OGRE */
#include "ExampleApplication.h"
#include <windows.h>  /* Umożliwia wypisywanie błędów */
#include <fmod.hpp> /* Umożliwia odtwarzanie dźwięku */
#include <fmod_errors.h> /* Umożliwia wypisywanie błędów Fmoda */

/* Uruchamiamy silnik dźwięku Fmod Ex */
void ERRCHECK(FMOD_RESULT result)
{
    if (result != FMOD_OK)
    {
        printf("FMOD error! (%d) %s\n", result, FMOD_ErrorString(result));
        exit(-1);
    }
}


int main(int argc, char *argv[])
{
    FMOD::System     *system;
    FMOD::Sound      *sound1, *sound2, *sound3;
    FMOD::Channel    *channel = 0;
    FMOD_RESULT       result;
    int               key;
    unsigned int      version;

result = FMOD::System_Create(&system);
    ERRCHECK(result);


    result = system->getVersion(&version);
    ERRCHECK(result);

result = system->init(32, FMOD_INIT_NORMAL, 0);
    ERRCHECK(result);
}




// Dziedziczymy ExampleApplication
class MyApp : public ExampleApplication
{
  protected:
  public:
    MyApp()
    {
    }

    ~MyApp()
    {
    }
  protected:
    /** createScene jest funkcją czysto wirtualną w ExampleApplication,
     *  nadpisujemy ją, aby nic nie robiła.
     *  Na początku tworzy ona pustą scenę.
     **/
    void createScene(void)
    {
    }
};


 
INT WINAPI WinMain(HINSTANCE,HINSTANCE,LPSTR,INT)
{
   MyApp App;     // Tworzymy instancję naszej klasy
   try
   {
     App.go();       // ExampleApplication dostarcza metodę go, która rozpoczyna rendering
     return 0;   // Zwraca 0 w przypadku powodzenia
   }
   catch (Ogre::Exception& e)  // Przechwytuje wyjątki (błędy)
   {
     MessageBox( NULL, e.getFullDescription().c_str(), "Wyjątek!",
           MB_OK | MB_ICONERROR | MB_TASKMODAL);
     return 1;   // Zwrócenie liczby różnej od zera oznacza niepowodzenie
   }
}

Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: counterClockWise w Styczeń 02, 2009, 21:46:32
ale nie mam pojęcia gdzie mam wstawić kod odpowiedzialny za stworzenie dźwięku i odtworzenie go. mam taki kod:

To twoja decyzja. O takich rzeczach decydujesz na poziomie projektowania swojej gry. Czytając ten temat radzę Ci trochę zwolnić, bo chyba nie rozumiesz o czym piszesz - bez urazy:)
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: VG w Styczeń 03, 2009, 00:06:24
Jako że obecnie szukamy silnika fizycznego do naszego projektu dowiedzieliśmy się co nieco.
Jeżeli chodzi o licencję na Havoka, jest baaardzo droga. Dużo najlepszych hitów takich jak Age of Empires, Test Drive Unlimited, Half Life 2 czy zapowiadany Starcraft II było robionych na tym silniku. Ceny są kosmiczne. Sam moduł physics (havoc) to koszt $3.2 millionów (dolarów amerykańskich), ale jest jedno ALE  :)

Havoka możesz użyć za darmo jeżeli twoja gra nie będzie przekraczała ceną 10 $ amerykańskich, jeżeli chcesz możesz napisać do nich maila z prośbą o podwyższenie tej kwoty, jednak ostrzegam oni nie przyjmują maili z publicznych serwerów typu gmail czy yahoo tutaj trzeba mieć własny serwer pocztowy :(

Co do Physx SDK - jest darmowy, ma świetne możliwości ale to daje problemy, mianowicie takie że silnik ten może nie być kompatybilny ze sprzętem wymaga specjalnej akceleracji.
Dlatego gdy już chcemy sprzedać grę za te 29,90  ;D proponuję osobiście Havoka (oczywiście dochodzi do tego moduł Havok animation)
Tytuł: Odp: Havok z Ogre3D
Wiadomość wysłana przez: kuba w Styczeń 03, 2009, 01:46:42
Jakiś Ty mądry VG ;] Ja bym odradził Havoka, skąd wiesz za ile wydasz grę? Może planować będziecie 30 zł, a na końcu wyjdzie 49,90 zł i co wtedy? Płacimy 3,2 mln zielonych, albo wycofujemy projekt :D