Warsztat.GD

Produkcja gier => Produkcja => Wątek zaczęty przez: Demoneo w Sierpień 28, 2008, 15:32:43

Tytuł: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Demoneo w Sierpień 28, 2008, 15:32:43
Orientujecie się ile może kosztować wykonanie grafiki do prostej gry. Chodzi mi o sytuację gdy podpisujemy z grafikiem umowę o dzieło. Wiem, że wszystko zależy od jakości grafiki, rodzaju gry, zakresu pracy(ilu przeciwników itd.), ale może podacie chociaż widełki?
Przykładowo podam cztery tytuły:
http://play-publishing.com/?id=155
http://play-publishing.com/?id=141
http://play-publishing.com/?id=144
http://play-publishing.com/?id=117
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: doomtrader w Sierpień 28, 2008, 16:51:03
ja słyszałem że od 50 pln za godzinę pracy

Ktoś ma jakieś inne dane?
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: BTM w Sierpień 28, 2008, 16:52:55
ja słyszałem że od 50 pln za godzinę pracy

Ktoś ma jakieś inne dane?
Słyszałeś. Ciężko powiedzieć - zależy od studia, które Ci to robi - czy jest to profesjonalny grafik, agencja, czy może student.

U nas (agencja interaktywna - głównie WWW, ale np. bannery reklamowe [takie papierowe/materiałowe], oklejanie samochodów etc.) stawka to 150PLN/h.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Daro (RDG) w Sierpień 28, 2008, 16:57:09
Bardzo duzo zalezy od ilosci pracy (logiczne) ale licz sie z kosztami od 1 - 5 tysi za gre ilosc grafiki potrzebna do gry typu Elf - Crazy Adventures (z linków) - oczywiscie grafike bardziej na czasie bo tamta juz jest lekko niemodna ;)
Z tym ze 1k zawola Ci gosc ktory sie dopiero uczy i jest srednio-slaby, a 5 gosc który siedzi w grafice od lat a na codzien robi grafe do wiedzmina czy bajek animowanych.

Wiem bo sam szukalem i mialem mase ofert.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 28, 2008, 16:59:55
Gry odmienne stylowo, dodatkowo przemieszałeś 2 i 3D. U mnie za wykonanie grafiki do tego typu gier to koszt rzędu 2-4 tysiące za całość. W kwotę wliczone są wszelkie zmiany i poprawki. Kwota ta jest oczywiście uzależniona od zysku za grę, a tutaj jak widać wszystkie produkcje są z Play. Play płaci mało, ale w sumie nie żąda od developerów Crysis.
Za godzinę płacić nie polecam w przypadku takich gier, gdzie wszystkie elementy są bardzo dobrze widoczne i do każdego z nich można się czepiać w nieskończoność.

Co do takich prac to polecam bardziej studentów, którzy zbierają na czesne niż profesjonalne studia graficzne. Łatwiej się dogadać a jakiekolwiek poprawki łatwiej wyegzekwować.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: piko84 w Sierpień 28, 2008, 18:30:30
Za godzinę nie płaci się w tego typu produkcjach jak to bardzo trafnie ujął juz Vipa. Koszt tych gier 3d jeśli mowa o grafice oceniłbym 3k za królika 4-5k za rybę. Nie wymagają mistrzostwa, natomiast jeśli poszukasz oczywiście znajdziesz kogoś, kto robi taniej kwestia żebyś się nie naciął. Poprawiałem już różne levele bo nie chciało coś odpowiednio chodzić i okazywało się że to co miało być płaskie i poziome było pozaginane i pod różnymi kątami. Później dojście do odpowiedniej formy graficzej może cię kosztować znacznie więcej niż od początku zatrudnienie właściwej osoby. Poprawek w takich grach się nie uniknie i w tym przypadku Play nie jest wyjątkiem i czepia się strasznych czasami szczegółów (ale uzależnione jest to również od formy współpracy). Co do tego z kim będziesz współpracował to również nie polecam poważnych firm zedrą dużo i nie zrobią nic ponad umowę, a i z poprawkami czasami ciężko. Osoby początkujące, które nie orientują się zbytnio w cenniku pewnie powiedzą ci mniej, ale możesz dostać straszną kiszkę. Złotego środka nie ma i nie będzie. Najlepiej jak powiesz komuś ile na tej grze jest do zarobienia i zaoferujesz mu 45-55%. Wtedy człowiek wie że dostanie maksymalną do zgranięcia kwotę jeśli wszystko będzie ok.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: dynax w Sierpień 28, 2008, 18:38:55
http://play-publishing.com/?id=155

To to akurat jest gra Regedita :) Z nim pogadać jeśli chcesz znać cenę grafiki ;)
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 28, 2008, 21:53:10
Właśnie o to chodzi. Gry 3D są bardziej cenione, a roboty z nimi mniej (tekstury?!). A weź rysuj każdą pierdółkę do gry w 2D.
Swoja drogą 55% za grafikę to przesada.

Nie wiedziałem, że ten Fish to Regedita :D. Ale dobrze wiedzieć.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Demoneo w Sierpień 28, 2008, 22:13:37
Właśnie o to chodzi. Gry 3D są bardziej cenione, a roboty z nimi mniej (tekstury?!). A weź rysuj każdą pierdółkę do gry w 2D.
Swoja drogą 55% za grafikę to przesada.

Nie wiedziałem, że ten Fish to Regedita :D. Ale dobrze wiedzieć.
To jeżeli robi się grę 2D może lepiej wykorzystać grafikę 3D? Np. w tej grze jest chyba użyta grafika 3D:
http://www.bigfishgames.com/download-games/3473/alex-gordon/index.html
Wygląda efektownie, dobrze się sprzedaje, jest w modzie, no i grafik się pewnie mniej narobi?
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 28, 2008, 22:22:47
Robiłem i dalej robię próby w tym kierunku (platformówka w 2D z wykorzystaniem 3D) i daje to ten plus, iż tekstura na bloku 3D pod kątem sama się rozciąga, skaluje itd, podczas gdy w typowym 2D musiałbyś rysować to ręcznie.
Wykorzystuje to po części Daro w jego Paintball Extreme. Warto spojrzeć.

Odmiennym przypadkiem są gry w 2D gdzie grafika to screenshoty modeli 3D pod odpowiednim kątem zapisywane jako klatki animacji (np. Diablo 2).
Ale zaufaj mi, nijak ma się to do grafiki w całości przygotowanej w 2D (King of Fighters, Street Fighter series).
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: . w Sierpień 29, 2008, 00:04:07
Pamiętam, że jakiś czas temu ktoś powiedział ile kosztuje grafika na przykładzie modelu 3D z pełną animacją. Jakieś dzieciaki-neo mocno się z tego nabijały, prawdopodobnie nie mając pojęcia o cenie grafiki i udając znawców. Na przykład, za tą krótką animacje autorzy mogli sobie kupić spokojnie ten „narysowany” samochód.
(164MB) http://www.galleryofmedia.com/media/CL_2006/CL_PAL_LOGO.mov

Co do Twojego pytania, to według mnie, już za 2k zł spokojnie uzdolniony w tym kierunku młody i niedoświadczony w branży człowiek może Ci to wszystko '"maźnąć" i będzie szczęśliwy. Nawet dla mnie, choć grafiką zajmuje się tylko hobbistycznie, narysowanie wszystkiego z tych 4 linków, to max 2 dni.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: piko84 w Sierpień 29, 2008, 05:01:07
Nie chodzi tu o zrobienie kilku modeli, bo to każdy głupi po 3 tutorialach zrobi. Chodzi o to jak to potem poskładać i co najważniejsze jak rozwiązywać problemy związane z jakimiś niezaakceptowanymi przez wydawcę historiami. Bo główna część czasu na to idzie i tozaczynają się robić schody i nie każdy za 2k wytrzyma co rusz nowe wizje wydawcy choć poprzednie były o niebo lepsze.
55% były i takie projekty. Cena to pojęcie względne i nie jest ważne co sie robi, ale dla kogo.
Jak dla mnie 2k to zdecydowanie za mało na taką ilośc nie tyle pracy (bo jej potrzebnej do stworzenia całości kontentu jest na max 2 tygodnie) co czasu i nerwów (coś nie chodzi poprawnie, cos się kolizje nie tak zachowują, coś wydawca dziwaczy itd. itp.).
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: . w Sierpień 29, 2008, 11:09:13
Chodzi o to jak to potem poskładać i co najważniejsze jak rozwiązywać problemy związane z jakimiś niezaakceptowanymi przez wydawcę historiami. Bo główna część czasu na to idzie i tozaczynają się robić schody i nie każdy za 2k wytrzyma co rusz nowe wizje wydawcy choć poprzednie były o niebo lepsze.
Nie zrozumieliśmy się. Ja nie pisałem, że później ten grafik będzie miał coś poprawiać. On oddaje to co narysował, Ty akceptujesz i płacisz 2k. Jeśli Twój wydawca będzie chciał zmian, to znów wyłożysz kolejne 2k na poprawki, albo zmienisz wydawcę. Jest tylu wydawców na świecie, nigdy tego nie zrozumiem, dlaczego im wydawca mniej płaci i traktuje swoich partnerów(!) jak chłopców do bicia, tym silniej się go trzymają...
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Sierpień 29, 2008, 13:52:49
Cytuj
Jest tylu wydawców na świecie, nigdy tego nie zrozumiem, dlaczego im wydawca mniej płaci i traktuje swoich partnerów(!) jak chłopców do bicia, tym silniej się go trzymają...
Wiesz wiele gier nie ma szans u większych wydawców. Taka jest okrutna prawda. Większość z nich jest na tyle prosta, że poważniejszym wydawcom nie opłaca się nimi zajmować.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 30, 2008, 11:47:44
Cytuj
Wiesz wiele gier nie ma szans u większych wydawców. Taka jest okrutna prawda. Większość z nich jest na tyle prosta, że poważniejszym wydawcom nie opłaca się nimi zajmować.
W 90% masz rację, ale pozostają jeszcze firmy zagraniczne. Jednakże tutaj kontakt najczęściej jest utrudniony. Przynajmniej na moje maile odpisują jak im się zechce. A lubię prosty, szybki kontakt.
Cytuj
Nie zrozumieliśmy się. Ja nie pisałem, że później ten grafik będzie miał coś poprawiać. On oddaje to co narysował, Ty akceptujesz i płacisz 2k. Jeśli Twój wydawca będzie chciał zmian, to znów wyłożysz kolejne 2k na poprawki, albo zmienisz wydawcę.
Dlatego najlepiej jest płacić po ukończeniu całej gry. Akurat w przypadku Play nie są to na tyle skomplikowane projekty, które ciągną się po kilka lat. Tworząc nawet dwie gry równocześnie (najczęściej bardzo do siebie zbliżone) można śmiało czerpać nawet miesięczne zyski.
Cytuj
dlaczego im wydawca mniej płaci i traktuje swoich partnerów(!) jak chłopców do bicia, tym silniej się go trzymają...
No nie wiem... Ja bym zrezygnował w takim przypadku jeszcze przed ukończeniem gry! Pisanie gier to nie praca na półtorej etatu w Biedronce z pampersem na d... . Wolny rynek mamy.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: piko84 w Sierpień 30, 2008, 12:15:08
Cytuj
dlaczego im wydawca mniej płaci i traktuje swoich partnerów(!) jak chłopców do bicia, tym silniej się go trzymają...
No nie wiem... Ja bym zrezygnował w takim przypadku jeszcze przed ukończeniem gry! Pisanie gier to nie praca na półtorej etatu w Biedronce z pampersem na d... . Wolny rynek mamy.
Niestety niektórzy oszołomieni zabójczą kwotą 6k podpisują umowy, w których zawarta jest wysokość kary za nieukończony projekt. I tak to zwykle bywa, że jej wysokośc to ok 10 razy więcej niż możliwośc zarobienia na grze. I w tym wypadku trzeba orać do końca mimo wielkiej niechęci do tegoż wydawcy.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: steffan w Sierpień 30, 2008, 12:26:51
jej wysokośc to ok 10 razy więcej niż możliwośc zarobienia na grze.
Skąd dowiedziałeś się o takiej sumie ??
W każdym razie na pewno nie dotyczy ona umowy z Playem.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: RaFał w Sierpień 30, 2008, 12:32:01
Cytuj
dlaczego im wydawca mniej płaci i traktuje swoich partnerów(!) jak chłopców do bicia, tym silniej się go trzymają...
No nie wiem... Ja bym zrezygnował w takim przypadku jeszcze przed ukończeniem gry! Pisanie gier to nie praca na półtorej etatu w Biedronce z pampersem na d... . Wolny rynek mamy.
Niestety niektórzy oszołomieni zabójczą kwotą 6k podpisują umowy, w których zawarta jest wysokość kary za nieukończony projekt. I tak to zwykle bywa, że jej wysokośc to ok 10 razy więcej niż możliwośc zarobienia na grze. I w tym wypadku trzeba orać do końca mimo wielkiej niechęci do tegoż wydawcy.
A czy ktoś z Was dostał za grę od PLAY'a tylko 6 tysięcy? Bo zwykle mówi się o kwocie 8 tysięcy za pierwszy tytuł i sporej podwyżce za kolejne. Z Waszych opinii wynika też, że gry w 3D są bardziej cenione.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 30, 2008, 12:33:55
Ale z tego co pamiętam w Play (w robocie jestem nie mam przy sobie umowy :D) to mowa jest o zwrocie wypłaconych zaliczek. Z tym raczej nie będzie problemów.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: steffan w Sierpień 30, 2008, 12:45:04
Vipa: to już chyba zależy od umowy, bo czasami oprócz wspomnianych zaliczek trzeba zapłacić jakąś karę, ale nie jest to kwota "10 razy większa niż możliwość zarobienia na grze"  :D
A co do tych 6k, to już jest kwestia bardzo indywidualna, Play nie ma jakichś bardzo sztywnych wytycznych co do wypłaty. Proponujesz ile chcesz i czekasz na odpowiedź, tak to przynajmniej u mnie wyglądało ;)
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: piko84 w Sierpień 30, 2008, 15:49:49
Fakt to "10 razy" rzucone było aby podkreślić rząd wielkości. Jest to czasami suma niebagatelna o wysokości osiągającej 50k kary, co przy 6-10k za grę jest kwotą nieporównywalną.
EDIT: Ale sie offtop zrobił. A miało byc o grafice.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Bartholomew w Wrzesień 03, 2008, 00:35:34
No to o grafice: Według mnie to nie takie proste:

W dużych produkcjach grafik ma zazwyczaj trochę luzu w postaci zespołu, którego jest członkiem i w którym każdy ma jakąś rolę. Dzięki temu grafik dobry w stillach nie musi się pocić nad animacją (o której zasadach ma blade pojęcie), za to animator, który dostał projekt postaci od concept-artysty (albo np. gotowy model do zanimowania od lowpolydesignera, jeśli to gra 3d) ma spokojną głowę, że nikt nie zagoni go do robienia hi-resów dla marketingu. I robi dokładnie to w czym jest najlepszy. I dla tego duże gry zazwyczaj lepiej wyglądają niż małe, robione w 3 osoby (ale są wyjątki, które akurat potwierdzają to o czym piszę, ale to w konkretnych przypadkach o których dalej).

No a w małych produkcjach? Według mnie w takich warunkach ideałem byłoby aby grafik był silnie zaangażowany w proces gamedesingu (no i dobrze byłoby żeby był w tym dobry, bo ideałem byłoby zwalić mu to na głowę w calości). Dzięki temu można uniknąć nieuniknionych chyba potknięć, w sytuacjach gdy świetnie radzący sobie przy rysowaniu mechów, nagle będzie musiał nasmarować kotka z dzwoneczkiem u szyi. Grafik to narysuje, ale!

1. Będzie to stosunkowo drogi kotek, bo grafik spędzi nad nim 2x więcej czasu niż nad robotem.
2. Lub: będzie to kotek 2x gorszy niż mech.

Dla tego dobrze gdy grafik może od samego początku zastrzec - wszystko tylko nie kotki! I już wiemy, że klon Cat'z nie powstanie.

Co do ceny, to o ile nie trafisz na "artistę" to się dogadasz. Grafik to nie kopacz rowów i ma szerokie spektrum środków do manipulowania czasem produkcji (co ma znaczenie jeśli przyjmiemy, że "czas to pieniądz"). Po prostu zapytaj - Co możesz mi narysować za 1000 a co za 2000zł? (albo inaczej - cokolwiek, byle by była rozpiętość). A potem to już kwestia negocjacji. Najwyżej będziesz musiał się pogodzić z tym, że grafika jest w pewnym stopniu uproszczona (i trzeba uważać, bo zawsze można przegiąć w drugą stronę). Co do tego jak już tam grafik sobie poradzi, to chyba nie powinno zleceniodawcy interesować. 3d czy 2d to może być kompletnie bez znaczenia. (Przykład, który już tu wcześniej podawałem:
(http://www.budnik.info/files/gfx/gry_demo/MrBug_02.gif) (http://www.budnik.info/files/gfx/gry_demo/MrBug_03.gif) (http://www.budnik.info/files/gfx/gry_demo/MrBug_04.gif)
większość z tego co tu widać to grafika 2d - ale nie wszystko :) najważniejszy element - postacie, to w 90% grafika 3d. A mam nadzieję że tego nie widać, bo to bez znaczenia ;) Gdybym użył całkowicie grafiki 2d to bym się zapłakał nad pierwszymi trzema klatkami animacji).
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: piko84 w Wrzesień 03, 2008, 03:34:52
W dużych produkcjach grafik ma zazwyczaj trochę luzu w postaci zespołu, którego jest członkiem i w którym każdy ma jakąś rolę. Dzięki temu grafik dobry w stillach nie musi się pocić nad animacją (o której zasadach ma blade pojęcie), za to animator, który dostał projekt postaci od concept-artysty (albo np. gotowy model do zanimowania od lowpolydesignera, jeśli to gra 3d) ma spokojną głowę, że nikt nie zagoni go do robienia hi-resów dla marketingu. I robi dokładnie to w czym jest najlepszy. I dla tego duże gry zazwyczaj lepiej wyglądają niż małe, robione w 3 osoby (ale są wyjątki, które akurat potwierdzają to o czym piszę, ale to w konkretnych przypadkach o których dalej).

No a w małych produkcjach? Według mnie w takich warunkach ideałem byłoby aby grafik był silnie zaangażowany w proces gamedesingu (no i dobrze byłoby żeby był w tym dobry, bo ideałem byłoby zwalić mu to na głowę w calości). Dzięki temu można uniknąć nieuniknionych chyba potknięć, w sytuacjach gdy świetnie radzący sobie przy rysowaniu mechów, nagle będzie musiał nasmarować kotka z dzwoneczkiem u szyi. Grafik to narysuje, ale!

1. Będzie to stosunkowo drogi kotek, bo grafik spędzi nad nim 2x więcej czasu niż nad robotem.
2. Lub: będzie to kotek 2x gorszy niż mech.

Dla tego dobrze gdy grafik może od samego początku zastrzec - wszystko tylko nie kotki! I już wiemy, że klon Cat'z nie powstanie.

Co do ceny, to o ile nie trafisz na "artistę" to się dogadasz. Grafik to nie kopacz rowów i ma szerokie spektrum środków do manipulowania czasem produkcji (co ma znaczenie jeśli przyjmiemy, że "czas to pieniądz"). Po prostu zapytaj - Co możesz mi narysować za 1000 a co za 2000zł? (albo inaczej - cokolwiek, byle by była rozpiętość). A potem to już kwestia negocjacji. Najwyżej będziesz musiał się pogodzić z tym, że grafika jest w pewnym stopniu uproszczona (i trzeba uważać, bo zawsze można przegiąć w drugą stronę). Co do tego jak już tam grafik sobie poradzi, to chyba nie powinno zleceniodawcy interesować.

Trochę to niespójne co piszesz. Najpierw mówisz o dużych projektach i z tym jestem w stanie się zgodzić. Na koniec tego akapitu dodajesz o przypadkach szczególnych, które to są robione przez mniejszą liczbę osób i są na poziomie dużych produkcji. Szczerze to nie kojarzę małych projektów, które stałyby na poziomie dużych. I wydaje mi się, że jest to nieosiągalne nie tyle ze względu na braki w umiejętnościach, ale czas.

Dalej piszesz o małych projektach w których grafik powinien byc od wszystkiego. Nie wydaje mi się, aby wogóle inne rozwiązania wchodziły w grę. Jak drugi grafik miałby wejść w to co zostawia pierwszy, to w życiu by się nie połapał, gdyby ten pierwszy popełnił kilka błędów (nie muszą być nawet duże błędy).

Co do "wszystko tylko nie kotki". To chyba wizja gry powinna być postawiona wyżej niż grafik. To tak jakby programista mówił wszystko tylko nie platformówki, albo ścigałki. W takich przypadkach powinno się zmienić słabe ogniwo, a nie koncepcję. Mowa oczywiście o sytuacji kiedy jest ona już szczegółowo ustalona. Bo też trudno mi wyobrazić sobie, że najpierw szuka sie grafika, czy programisty a dopiero potem ustala się co wogóle będzie robione.

Ostatnia część twojej wypowiedzi zaczyna się od jakże trafnego "grafik to nie kopacz rowów". Natomiast kolejne zdania sugerują że chcesz płacić mało a dostawać dużo i w dodatku od dobrego grafika. Trochę to nie idzie w parze, bo tak pracują kopacze rowów. Faktycznie grafika wtedy z pewnością będzie w znacznym uproszczeniu i nie ma mowy o małych produkcjach dorastających jakością do dużych.

"Co do tego jak już tam grafik sobie poradzi, to chyba nie powinno zleceniodawcy interesować." Poradzi sobie, ale jego też nie powinno interesować, czy zleceniodawca będzie zadowolony, czy nie, bo zrobi mu to tak jak zleceniodawca zapłaci. Taka zależność nie działa tylko w jedną stronę. W takim przypadku wychodziło by bowiem na to że można by było wprost powiedzieć: "g.wno ci zapłacę, a ty masz mi to zrobić i nie obchodzi mnie jak" i można by otrzymać w takim przypadku odpowiedź: "g.wno zarobiłem, a czy ci się to podoba to mnie nie obchodzi".
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: mosowski w Wrzesień 03, 2008, 11:08:20
Z kosztami grafiki to jest właśnie różnie. Najlepiej zdobyć obeznanie - zobaczyć różne projekty i poznać ile kosztowała grafika. Przyłącze się do tworzenia takiej "bazy danych", grafa moich 2óch 1szych gier kosztowała po 2.5k - gra 3d, wyścigi, bez "postaci", które robiłem osobiście. jak kogoś interesuje to jest na mojej stronie info i sshots.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Bartholomew w Wrzesień 03, 2008, 11:51:30

Trochę to niespójne co piszesz.

Możliwe, że namotałem. Ale wszystko sprowadza się do:
1. Jak możesz mieć więcej niże jednego grafika (o rożnych specjalizacjach) - wiadomo gra na tym zyska, finanse jum mniej.
2. Jak musisz mieć jednego grafika to:
a. Albo trafisz na wymiatacza, który umie wszystko, a wówczas zabulisz mu słono, ale grafika będzie piękna niezależnie od stopnia jej trudności;
b. Albo pogodzisz się z tym że wymyśliłeś w scenariuszu takie rzeczy, którym grafik owszem podoła, ale albo zajmie mu to dużo więcej czasu, albo dostaniesz grafikę "nie tak ładną" jaka mogłaby być gdyby robił ją jakiś spec (można sobie wyobrazić sytuację, gdy mamy grafika świetnego w lowpoly i teksturowaniu, za to ideałem byłoby gdyby plansze statyczne wykonał z ręki tabletem w photoshopie, o czym większego pojęcia może nie mieć i będzie musiał to jakoś obejść).
3. Może warto w takim układzie, gdy mamy jednego grafika pozwolić mu trochę pogrzebać w scenariuszu (i nie chodzi mi o plot gry, a o kwestię typu "słuchaj, może zamiast animacji rozpadania się wroga na milion kawałeczków po jego pokonaniu, zrobimy jakiś wybuch?". Gra zyskuje na tym, dzięki temu, że wiemy że mamy najlepsza z możliwych grafikę.

Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: gemGreg w Wrzesień 19, 2008, 16:19:23
Właśnie o to chodzi. Gry 3D są bardziej cenione, a roboty z nimi mniej (tekstury?!). A weź rysuj każdą pierdółkę do gry w 2D.
Swoja drogą 55% za grafikę to przesada.

Nie wiedziałem, że ten Fish to Regedita :D. Ale dobrze wiedzieć.

No rega rega :) Ja robilem do tego grafike. Wstyd sie przyznac ile za to wzialem -_-
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: desco w Wrzesień 19, 2008, 17:13:10
a nie możesz z jakiś stron wziąść które mają licencje freeware no i użyć sobie :p
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: RedHot w Wrzesień 19, 2008, 17:18:01
gemGreg - tak dużo czy tak mało ? Chętnie i ja poszerzę swoją bazę danych dotyczącą zarobków grafików :). Śmiało , przyznaj się.  ;D
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 19, 2008, 17:19:41
a nie możesz z jakiś stron wziąść które mają licencje freeware no i użyć sobie :p

Freeware = możesz używać tylko wtedy, gdy z używania grafik nie czerpiesz korzyści finansowych (mówiąc prościej: nie dla komercyjnych).
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: misioslaw w Wrzesień 19, 2008, 17:40:37
Freeware = możesz używać tylko wtedy, gdy z używania grafik nie czerpiesz korzyści finansowych (mówiąc prościej: nie dla komercyjnych).
Nieprawda. Warunki użytkowania ustala twórca. FreeWare oznacza tylko tyle że nie jest to płatne.

Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Wrzesień 19, 2008, 17:49:28
Tylko, że jak już znajdziesz coś sensownego w sieci to się okazuję, że dużo gier już ma tę grafikę.
No i pozostaje jeszcze taka kwestia, że autor baaardzo często nie jest już dostępny pod podanymi adresami email. Pamiętam, że jak robiłem Taxi Driver, to za diabła nie mogłem się z nikim skontaktować. Ale ta gra była free.
Tytuł: Odp: Koszt grafiki
Wiadomość wysłana przez: gemGreg w Wrzesień 21, 2008, 19:23:20
gemGreg - tak dużo czy tak mało ? Chętnie i ja poszerzę swoją bazę danych dotyczącą zarobków grafików :). Śmiało , przyznaj się.  ;D

marne 1k, a trwalo to z 2 miechy, dokładnie nie pamietam :P