Warsztat.GD

Produkcja gier => Design => Wątek zaczęty przez: Ciapcian w Sierpień 22, 2008, 19:32:46

Tytuł: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ciapcian w Sierpień 22, 2008, 19:32:46
Hej! Jestem tu nowy. Wpadłem na pomysł,
że możnaby zrobić grę przy pomocy wszystkich
warsztatowiczów. Wiem, że trudno wam będzie zaangażować się w
projekt nowej osoby, ale ja mogę sam go zacząć. Mam
nadzieję, że później się wciągniecie.
Jako, że projekt ma być warsztatowy czekam na wasze
pomysły nt. gry, taka burza mózgów
Tytuł: Odp: [code=javascript]Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Siódmy w Sierpień 22, 2008, 19:38:41
Temat: "[" code=javascript "]" Warsztatowa Gra

Próbujesz XSSa wstrzyknąć?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ciapcian w Sierpień 22, 2008, 19:43:22
Sorki! Piszę z komórki i dlatego tak mi wyszło,
ale już naprawione.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 19:49:06
Pomysł już padał wielokrotnie. Nikt nie ma czasu. Ponadto wśród maniaków kodu i innych działań ogólnie przyjętych jako "do gier" całość zabrała by z 10 lat. Każdy pracował by zdalnie. Nie każdy byłby dyspozycyjny w/g schematu okresu. Pojawiły by sie kłótnie typu "można to napisać lepiej!" co zeżarło by dodatkowy czas.
Słowem: projekt z góry skazany na niepowodzenie. Wiesz jak trudno zebrać raptem 5 osób, które stale mogłyby pracować na jednym projektem? Nawet za grube pieniążki jest z tym trudno. Stąd ciągłe ogłoszenia "potrzebuję...".
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 22, 2008, 20:05:51
Wątek iście humorystyczny. :) Aczkolwiek, jest to tak abstrakcyjne, że może warto by spróbować się nad tym zastanowić. :) Kto ma pomysły co to mogła by być za gra? :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 20:08:08
Tylko nie piszcie - RPG...
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: lazyticks w Sierpień 22, 2008, 20:11:55
Jakie tam RPG.. MMORPG, takie jak WoW, ale lepsiejsze! ;)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: dzemeuksis w Sierpień 22, 2008, 20:12:29
Kto ma pomysły co to mogła by być za gra? :)
Najbardziej wypasiony Snake, jaki kiedykolwiek powstał. ;)

edit: Pytanie do autora tematu: czym Ty miałbyś się zajmować w tym projekcie, skoro nawet pomysły my musimy wymyślać? ;)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: lazyticks w Sierpień 22, 2008, 20:16:41
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,5126.msg71058.html (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,5126.msg71058.html)
Projekt warsztatowego Tetrisa zginął śmiercią niechybną ;p
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 20:19:33
To może weźcie mojego Arkanoida :D. Zamiast klocków avatary z forum.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: artpoz w Sierpień 22, 2008, 20:24:40
Był już niedawno taki temat:
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,3580.0.html
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: yomyn w Sierpień 22, 2008, 20:30:56
A ja bylbym za! Tylko nie na gleboka wode, tylko np. kolko i krzyzyk. W formie zabawy, jedna osoba wyznaczala by dane wejsciowe i wyjsciowe a reszta by pisala =D Ale to tylko ja wszystkie 8 planet + Pluton i Slonce uloza sie w idealnie prostej linii :)

-yomyn
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 20:31:43
To obiecuję wszem i wobec: kiedy zarobię drugi milion $ (pierwszy wydam na piwo i frytki) rozpiszę specyfikację i rozkład na taki projekt. Ale zaufajcie mi, że będę obserwatorem i top z baaaardzo dala :D. Milion za wykonanie. Pomagajcie mi zarobić :D.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: k_b w Sierpień 22, 2008, 20:35:15
Ale to już było...

I oby nigdy nie powróciło! :P
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: raver w Sierpień 22, 2008, 20:36:07
Na warsztacie jest 3256 osób, niech każdy napisze po 10 linijek i już mamy Doom 6 ;). Może ja zacznę:
#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
cout<<"Loading";
cout<<"Play";
cout<<"End Game";
cin.get();
}
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 22, 2008, 20:46:20
Cytuj
Projekt warsztatowego Tetrisa zginął śmiercią niechybną ;p
Bo jak widzę kod zaczął być pisany na forum, a to nie wypali. :)


Wracając do tematu: jeżeli by się zebrało kilka osób z konkretnymi zamiarami, to może i byłbym skłonny nieco dopomóc w kwestii architektury i zarządzania projektem. Jeden już projekt tego typu prowadziłem (na forum Allegro.cc, podobnie jak tu zupełnie przypadkowo skrzyknięta grupa) i nie wypalił (z powodu braku większego zaangażowania uczestników), więc jeżeli była by sensowna grupa osób, myślę że mógłbym zaryzykować ponowne pokierowanie czymś takim, jak projekt forumowy. Jeżeli było by to coś fajnego i prostego, to może nawet miało by szanse się udać. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ciapcian w Sierpień 22, 2008, 21:03:05
Wiem, że trudno by było zrobić coś takiego, ale to nie
ma byc jakis RPG, czy jakaś inna wielka gra. A co do tego:
można to było zrobic lepiej, to możnaby mu odpowiedzieć: to
zrób tak. Chodzi o to, żeby gra była
modyfikowalna, ale wiem, że ktoś musi
zacząć. A o pomysły pytam, żeby
wiedzieć jaką wy widzielibyście grę
jako reprezentantkę warsztatu.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 21:04:19
Odpowiedź - prosty, szybko napisany kod, ale z obsługą krótkich skryptów, które mógłby pisać każdy.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 22, 2008, 21:12:42
Cytuj
A co do tego:
można to było zrobic lepiej, to możnaby mu odpowiedzieć: to
zrób tak.
Generalnie ktoś musi czuwać nad architekturą całości i pilnować rozdzielania zadań, przykładowo na poziomie poszczególnych klas i interfejsów między nimi. Implementacja to już kwestia osoby odpowiedzialnej za wnętrze danej klasy.

Cytuj
Chodzi o to, żeby gra była
modyfikowalna, ale wiem, że ktoś musi
zacząć.
Jak powiedziałem, jeżeli będą zadeklarowani chętni i będzie wiadomo co ma być robione, mogę dalej nieco pokierować, jeżeli nie będziecie mieli nic przeciwko.

Cytuj
A o pomysły pytam, żeby
wiedzieć jaką wy widzielibyście grę
jako reprezentantkę warsztatu.
Reprezentantka, nie reprezentantka, ważniejsze żeby byli ludzie, którzy mają ochotę coś robić. Początkujący, nie początkujący, ważne żeby z jako taką motywacją.

Cytuj
Odpowiedź - prosty, szybko napisany kod, ale z obsługą krótkich skryptów, które mógłby pisać każdy.
To też jest jakieś rozwiązanie, ale najpierw trzeba by wiedzieć, co to ma być za gra.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: swiru w Sierpień 22, 2008, 21:15:01
Chodzi o to, żeby gra była
modyfikowalna.
NIE!!!!!!!! Modyfikowalność* może przyczynić się do upadku takiej gry.


*dobrze napisałem?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: yomyn w Sierpień 22, 2008, 21:15:17
Zawsze wydawalo mi sie to smieszne ale jakby zrobic rzeczywiscie naprawde prosta gre, z mozliwosciami modyfikowania to byloby cos! Cos malego i sieciowego zeby mozna bylo katowac na warsztacie :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 21:22:39
To już kwestia gustu. Nikt nie będzie robił gry w typie, którego nielubi. Prosta strzelaninka z możliwością skryptowego dodawania plansz, wrogów, nowych rodzajów powerupów i bohaterów zda egzamin. Niekoniecznie FPP, ale coś na kształt "shoot&run" będzie OK. Jeżeli dodatkowo dodamy sklep, gdzie będzie można za zdobyte punkty kupować nowe bronie, to sukces murowany.

Warunki:
- prosty, nieskomplikowany edytor.
- kod ograniczony do minimum (walki kto napisze to lepiej odpadną) a jak mawia koleś z mojego zespołu: krótszy kod = mniej błędów.
- miejsce ogólnodostępne do źródła gry.
- granie po sieci: niestety to teraz podstawa.

Zalety:
-KAŻDY może współtworzyć te grę (grafika, muzyka, dźwięki, plansze, modele...)

Wady:
- po miesiącu zostaną ze 4 osoby. Od tego nie uciekniemy.
- takich prostych gier jest już baaaardzo wiele. Jeżeli ta miałaby się czymś wyróżniać to w kwestii koncepcji potrzebuje więcej czasu (do jutra).
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: rAum w Sierpień 22, 2008, 21:26:36
Hmmm to już nie lepiej byłoby pewnie napisać prosty Warsztat Framework/Engine/Library ? A dopiero później grę?
Można by było robić minikonkursy na konkretne funkcje/obiekty/rozwiązania aniżeli brać się za całą grę co może skończyć się różnie(zbyt duże różnice w wiedzy, punkcie widzenia projektu, znajomości języka, poza tym oprócz kodu gra to też wszelkiego typu zasoby).

Przykładowo wystarczy spojrzeć na wątki typu zamiana liczby na stringa - jest kilka wersji działającego kodu. Wystarczyłoby tylko wybrać najbardziej eleganckie i optymalne rozwiązanie (np: poprzez głosowanie poparte argumentami). I w ten sposób można rozbudowywać engine/framework/bibliotekę, zachowując przy tym wysoką jakość i jednolitość.

Dodatkowo, w przeciwieństwie do gry, nawet jeśli projekt się załamie to i tak coś z tego będzie, co będzie możlwe do wykorzystania w innych projektach.

Ale zapewne to i tak byłoby ciężko wproawdzić w życie, bo im więcej programistów będzie pracować tym więcej problemów będzie typu "bo ja bym to zrobił lepiej", albo "to mi się nie podoba! - ale mi tak!" etc ...

W każdym razie fajnie byłoby zrobić coś wspólnego :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: swiru w Sierpień 22, 2008, 21:32:39
Ale zapewne to i tak byłoby ciężko wproawdzić w życie, bo im więcej programistów będzie pracować tym więcej problemów będzie typu "bo ja bym to zrobił lepiej", albo "to mi się nie podoba! - ale mi tak!" etc ...
Jeśli nie byłaby to propozycja/kod tylko czyste chlapniecie "ja bym to zarobił lepiej" to warn, proste i skuteczne.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: k_b w Sierpień 22, 2008, 21:35:26
Ej, ale czy Shadow Clones nie można uznać za Warsztatowy Projekt? W końcu bierze w nim udział kupa osób z Warsztatu.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 21:43:30
w sumie chodzi o to by cały projekt zamknąć (kod) w jak najmniejszym okresie. Na diabła kłótnie?
A tak:
- Jest gotowy w miarę szybko kod.
- każda osoba robi w sumie "mody".

Ja bym to widział bardziej w ten sposób, że na narzucony framework tworzone są modyfikacje. Ale to też może nie wypalić, gdyż każda z osób chciałaby modyfikacji kodu, co by prowadziło do kłótni itd.

Reasumując: nie jestem co do tego przekonany, ale gdyby trzeba było napisać o co i gdzie ma chodzić w grze, żeby była miodna i dała się bez problemu modyfikować, to możecie na mnie liczyć. Żaden problem.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Siódmy w Sierpień 22, 2008, 21:57:49
Na warsztacie jest 3256 osób, niech każdy napisze po 10 linijek i już mamy Doom 6 ;). Może ja zacznę:
#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
cout<<"Loading";
cout<<"Play";
cout<<"End Game";
cin.get();
}


teraz ja

/*
interfejs który dziedziczy wszystko co "żyje" w silniku
*/

class IBase
{
    virtual void Create() = 0; //tworzenie (ustaw model, domyślne warości itd), służy też jako "reset"
    virtual void Tick() = 0; //aktualizuj logikę
    virtual void Draw() = 0; //rysuj
};

a tak na serio to to jest skazane na porażkę bo:
1. język (javowcy strzelą focha)
2. renderer (DirectX vs. OpenGL flamewar!)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: k_b w Sierpień 22, 2008, 22:00:40
2. renderer (DirectX vs. OpenGL flamewar!)

Rozwiązanie pośrednie - Ogre3D :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 22:03:16
Ale co za wojny?! Qźwa wszystko można napisać dla każdego inaczej. Po co fochy?! Ludzie nudzi wam się?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: yarpen w Sierpień 22, 2008, 22:15:42
2. renderer (DirectX vs. OpenGL flamewar!)
Ktos jeszcze pisze pod OGL?  ;D
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 22, 2008, 22:19:16
Jak totalnie prosta gierka to ja :D. Są ludzie piszący pod Allegro, spoko dla każdego kawałek tortu przewidziany.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Kos w Sierpień 22, 2008, 22:29:34
2. renderer (DirectX vs. OpenGL flamewar!)
Ktos jeszcze pisze pod OGL?  ;D
Większość Warsztatu. (http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=283) :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Siódmy w Sierpień 22, 2008, 22:32:43
No to trzeba najpierw omówić między innymi:
1. co piszemy?
2. jaki język?
3. na jakiej zasadzie (rozdać zadania i wszyscy robią swoje czy po kolei ja dodam potem ktoś inny i tak sobie przekazujemy pałeczkę)?
4. róbta kto chceta czy deklaracja za wczasu?
5. jakie biblioteki (DX/OGL, Boost[?, ja go nie lubię], Allegro/SDL, PhysX/Havok/inne)?
6. silnik gotowiec czy wszystko od podstaw?

Pozatym trzeba by tym jakoś zarządzać więc posty na forum czy konferencje np. na Skype albo innym komunikatorze. Do tego przydałoby się jeszcze żeby ktś FTP jakieś udostępnił.

Mamy tu jeden z niewielu wyjątków potwierdzających regółę że UML i metodologie to "G".
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Sierpień 22, 2008, 22:40:52
Cytuj
Większość Warsztatu.
Jak mówią statystyka jest jednym z rodzajów kłamstwa ;)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: skaarj w Sierpień 22, 2008, 22:42:24
Pozatym trzeba by tym jakoś zarządzać więc posty na forum czy konferencje np. na Skype albo innym komunikatorze. Do tego przydałoby się jeszcze żeby ktś FTP jakieś udostępnił.

Najlepiej SVN na assembla.com, i wszystko stałoby się prostsze ... tylko, że gdyby na raz zaczęło modyfikować 30 osób main.cpp to wszyscy mieliby konflikty i na tym by się skończyło ;] GL & HF
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: yomyn w Sierpień 22, 2008, 22:44:12
IMHO niewazne co by sie mialo pisac potrzeba jakiegos warsztatowicza-samobojce ktory bedzie tym zarzadzal. I wszystko omowic spokojnie na IRCu czy gdzies. Jest szansa ukonczyc to jesli bedzie to maksymalnie prosta gra, sambojca bedzie dobry i team zgrany.

A teraz dobra, koniec zabawy, wskakujemy w kaftaniki i wracamy na oddzialy :D :D :D

-yomyn
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 22, 2008, 23:00:09
Cytuj
NIE!!!!!!!! Modyfikowalność* może przyczynić się do upadku takiej gry.
Zależy od tego, jak by była zaprojektowana. Na potrzeby jednego z ostatnich compotów w ciągu paru godzin napisałem wręcz banalny język skryptowy, więc to nie jest jakiś większy problem. :)

Cytuj
Cos malego i sieciowego zeby mozna bylo katowac na warsztacie :)
Niestety, "naprawdę proste" i "małe" wykluczają się wzajemnie z "sieciowe". :)

Cytuj
Nikt nie będzie robił gry w typie, którego nielubi.
Trochę racji w tym jest, ale jest parę typów, dla których rzadko się zdarza żeby ktoś ich bezwzględnie nie akceptował.

Cytuj
(walki kto napisze to lepiej odpadną)
To naprawdę nie jest problemem w tego typu projektach. Problemem jest kto to w ogóle będzie chciał pisać. :)

Cytuj
- granie po sieci: niestety to teraz podstawa.
Niestety, dodanie obsługi sieci na tyle rozdmucha nie ważne jak mały projekt, że w taki partyzancki sposób będzie on już prawie że niewykonalny. :)

Cytuj
- po miesiącu zostaną ze 4 osoby. Od tego nie uciekniemy.
Oby zostały chociaż te cztery. W praktyce wygląda to gorzej, więc jak dla mnie absolutnym wymaganiem by było, żeby projekt skończyć w max miesiąc doprowadzając go do stanu, gdzie pozostaje co najwyżej dodawanie contentu (np. mapy które właściwie każdy może robić w momentach, gdy już nic innego mu się nie chce).

Cytuj
- takich prostych gier jest już baaaardzo wiele. Jeżeli ta miałaby się czymś wyróżniać to w kwestii koncepcji potrzebuje więcej czasu (do jutra).
True. Należy się więc pogodzić z faktem, że nic przełomowego tu nie powstanie. Co do samego pomysłu, to na pewno dzisiaj ta kwestia nie zostanie zamknięta. :)

Cytuj
Hmmm to już nie lepiej byłoby pewnie napisać prosty Warsztat Framework/Engine/Library ? A dopiero później grę?
Nie lepiej. Nie każdy chce pisać silniki, a do prostej gry nie potrzebujesz specjalnie nic zaawansowanego. Wystarczy problemów z samą grą.

Cytuj
Można by było robić minikonkursy na konkretne funkcje/obiekty/rozwiązania aniżeli brać się za całą grę co może skończyć się różnie(zbyt duże różnice w wiedzy, punkcie widzenia projektu, znajomości języka, poza tym oprócz kodu gra to też wszelkiego typu zasoby).
Dlatego ktoś musi czuwać nad architekturą.

Cytuj
Dodatkowo, w przeciwieństwie do gry, nawet jeśli projekt się załamie to i tak coś z tego będzie, co będzie możlwe do wykorzystania w innych projektach.
Najprawdopodobniej masa nieskorelowanego kodu, który nikomu nie będzie pasował do jego standardów. :)

Cytuj
Ale zapewne to i tak byłoby ciężko wproawdzić w życie, bo im więcej programistów będzie pracować tym więcej problemów będzie typu "bo ja bym to zrobił lepiej", albo "to mi się nie podoba! - ale mi tak!" etc ...
"to ja bym zrobił lepiej" z praktyki powiem, że nie jest żadnym problemem, bo takie sytuacje się nie zdarzały. Na "to mi się nie podoba" jest jedna rada - głosowanie, a potem niezależnie od wyniku "disagree and commit". Jak ktoś nie potrafi przejść nad tym, że jego pomysł nie został wybrany do porządku dziennego, to się nie nadaje do takich projektów, bo zawsze znajdzie się coś, co nie do końca pasuje. Grunt żeby robić swoją działkę dla dobre projektu. :)

Cytuj
Ej, ale czy Shadow Clones nie można uznać za Warsztatowy Projekt?
Nie można, bo będzie podział na starych wyjadaczy i nowych, poza tym zaczęło się to od pomysłu jednej osoby lub małej grupy i nowe osoby miały żaden wpływ na początkowe założenia.

Cytuj
w sumie chodzi o to by cały projekt zamknąć (kod) w jak najmniejszym okresie. Na diabła kłótnie?
A tak:
- Jest gotowy w miarę szybko kod.
- każda osoba robi w sumie "mody".
Jak pisałem nieco wyżej, podejście dobre i mam wrażenie, że się sprawdzi. :)

Cytuj
Ja bym to widział bardziej w ten sposób, że na narzucony framework tworzone są modyfikacje. Ale to też może nie wypalić, gdyż każda z osób chciałaby modyfikacji kodu, co by prowadziło do kłótni itd.
Nie ma kłótni, jak jest ktoś kto kontroluje architekturę i zarządza całością. Nie na zasadzie monarchii absolutnej, ale na zasadzie żeby wiedzieć co się dzieje i trzymać to wszystko w kupie. :)

Cytuj
a tak na serio to to jest skazane na porażkę bo:
1. język (javowcy strzelą focha)
2. renderer (DirectX vs. OpenGL flamewar!)
Trudno, kłótników i tak w projekcie nie potrzebujemy, ich strata.

A kodu prosiłbym w tym wątku nie pisać. Następne partie kodu będę traktował jako offtop i usuwał, żeby ktoś nie pomyślał że to jest oficjalny sposób developmentu. :)

Cytuj
Jak mówią statystyka jest jednym z rodzajów kłamstwa ;)
A 79% statystyk jest wyssanych kompletnie z palca. ;)

Cytuj
No to trzeba najpierw omówić między innymi:
1. co piszemy?
2. jaki język?
3. na jakiej zasadzie (rozdać zadania i wszyscy robią swoje czy po kolei ja dodam potem ktoś inny i tak sobie przekazujemy pałeczkę)?
4. róbta kto chceta czy deklaracja za wczasu?
5. jakie biblioteki (DX/OGL, Boost[?, ja go nie lubię], Allegro/SDL, PhysX/Havok/inne)?
6. silnik gotowiec czy wszystko od podstaw?
1. Tu czekam na propozycje.
2. Zdecydowanie C++ jako najpopularniejszy na tym forum.
3. Jak pisałem, jeżeli pasowała by Wam moja rola jako managera projektu, o to się możecie nie martwić.
4. Deklaracja zawczasu, kto ma ochotę cokolwiek zrobić na poważnie. Z czasem i tak pewnie trochę ludzi odpadnie, ale porządek na starcie musi być.
5. Do ustalenia w porozumieniu z osobami, które się zadeklarują do projektu.
6. Jak wyżej, do ustalenia między zainteresowanymi. Nie potrzeba tu opinii osób, które i tak nic nie zrobią, więc nie ma sensu dyskutować tego publicznie.

Cytuj
Pozatym trzeba by tym jakoś zarządzać więc posty na forum czy konferencje np. na Skype albo innym komunikatorze. Do tego przydałoby się jeszcze żeby ktś FTP jakieś udostępnił.
Myślę, że gg/skype to dobry sposób na początek. O FTP się pomyśli jak już będzie wiadomo kto ma ochotę coś robić.

Cytuj
Najlepiej SVN na assembla.com, i wszystko stałoby się prostsze ... tylko, że gdyby na raz zaczęło modyfikować 30 osób main.cpp to wszyscy mieliby konflikty i na tym by się skończyło ;] GL & HF
Dlatego w większych zespołach w zasadzie nie prowadzi się głównego developmentu na jednym branchu i monitoruje się, kto co i jak checkinuje. :)

Cytuj
IMHO niewazne co by sie mialo pisac potrzeba jakiegos warsztatowicza-samobojce ktory bedzie tym zarzadzal.
Zgłaszam się na ochotnika na tego samobójcę. Nie myślcie tylko, że chcę się jakoś wynosić czy coś - po prostu prowadziłem już raz projekt na podobnych zasadach i myślę, że warto by po wcześniejszych przemyśleniach spróbować ponownie. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Sierpień 22, 2008, 23:05:36
Cytuj
Ej, ale czy Shadow Clones nie można uznać za Warsztatowy Projekt?
Nie można, bo będzie podział na starych wyjadaczy i nowych, poza tym zaczęło się to od pomysłu jednej osoby lub małej grupy i nowe osoby miały żaden wpływ na początkowe założenia.

Nie mam pojęcia skąd wyciągnąłeś ten drugi wniosek.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 22, 2008, 23:09:49
Cytuj
Nie mam pojęcia skąd wyciągnąłeś ten drugi wniosek.
Proste: nie ważne ile nowych osób i nie ważne kto by się przyłączył, nie zrobi z istniejącej gry gry na przykład innego gatunku, a więc nie ma wpływu przynajmniej na część istotnych założeń. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: yomyn w Sierpień 22, 2008, 23:10:47
Ok narazie jestem raczej za tym zeby cos pomoc w projekcie, ale mysle ze ostateczna decyzje podejme po ustaleniu wiekszosci szczegolow. Proponuje ustalic dokladna date i godzine /konferencji/, najlepiej jutro w godzinach 19-23.

-yomyn
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Sierpień 22, 2008, 23:12:23
A ja myślę, że kiszka z tego wyjdzie, bo każdy kto miał coś klepać, klepie już na WSoC 2008 ;)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 22, 2008, 23:16:25
A ja myślę, że kiszka z tego wyjdzie, bo każdy kto miał coś klepać, klepie już na WSoC 2008 ;)
Albo pracuje zarobkowo i spędza całe tygodnie w robocie. ;) Poza tym też noszę się z zamiarem zrobienia chociaż czegoś prostego na WSoC, ale nie widzę w tym problemu. Przy teamie kilku-kilkunastoosobowym wystarczy, żeby każdy poświęcił na kod 2-3 wieczory, zakodował klasę albo dwie i gotowe, a nie jest to dużo czasu. Z praktyki powiem, że w takich teamach właśnie większość czasu schodzi na dyskusje typu "co robimy", "jakich bibliotek używamy" itp. Trzeba ustalić skład, ustalić jak najszybciej co i jak robimy i brać się za kod. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Fiołek w Sierpień 22, 2008, 23:21:34
Hmm... Pomysł nie jest zły, mogę coś wspomóc go.
Nie biorę udziału w WSoC więc mi to lotto, mogę zacząć już jutro(tylko z planem ;)) :)

Co do FTP - jeśli wypali, mogę udostępnić.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: DamorK w Sierpień 22, 2008, 23:49:00
Ja też się zgłaszam.
Jeżeli tylko gatunek gry będzie mi odpowiadał, to nie odpadnę po paru dniach. To mogę obiecać :)

Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 22, 2008, 23:53:38
W takim razie bym prosił chętnych o sygnał na PM, najlepiej z podanym numerem GG dla celów sprawnej późniejszej komunikacji. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Knopi w Sierpień 23, 2008, 00:39:32
Czy matematyka, C++, WinAPI, bycie w trakcie poznawania DirectX'a, trochę algorytmiki wystarczy, żeby się zgłosić ? Nie obrażę się jak powiecie, że nie :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 23, 2008, 01:01:12
Czy matematyka, C++, WinAPI, bycie w trakcie poznawania DirectX'a, trochę algorytmiki wystarczy, żeby się zgłosić ? Nie obrażę się jak powiecie, że nie :)
Wystarczy chęć. :) Wszyscy "początkujący szukający teamu w celu nauki" są mile widziani. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Asmodeusz w Sierpień 23, 2008, 05:28:30
Też bym się na to pisał. Mam SVN z niezgorszym łączem, skłonnym udostępnić do projektu. Jeśli chodzi o "co" - jak będzie DirectX, mogę pisać grafikę (najchętniej shadery i kod okołoshaderowy), jak nie DX to raczej ogólny kod (jakoś nie mam ochoty na przyspieszony kurs SDL/OpenGL/czegoś innego, i tak Objective-C i OpenGL ES mi sporo namieszał) - jakieś algorytmy, obsługę skryptów itp.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: lgromanowski w Sierpień 23, 2008, 10:00:47
Pozatym trzeba by tym jakoś zarządzać więc posty na forum czy konferencje np. na Skype albo innym komunikatorze. Do tego przydałoby się jeszcze żeby ktś FTP jakieś udostępnił.

Najlepiej SVN na assembla.com, i wszystko stałoby się prostsze ...

Popieram, assembla.com jest całkiem niezłym zintegrowanym rozwiązaniem (svn+trac+wiki+www/blog + inne rzeczy), w sam raz dla takiego projektu.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: skaarj w Sierpień 23, 2008, 10:15:58
Co do repozytorium na assembla to workspace mógłby być otwarty i każdy mógłby (nawet nie należący do zespołu "śmiałków" :P) na bieżąco sprawdzać na jakim etapie jest projekt.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 23, 2008, 10:54:33
Asmodeusz: Wyślij mi namiary (gg+mail) na PW. :)

Cytuj
Co do repozytorium na assembla to workspace mógłby być otwarty i każdy mógłby (nawet nie należący do zespołu "śmiałków" Tongue) na bieżąco sprawdzać na jakim etapie jest projekt.
Tak właśnie myślę, żeby to zrobić. :)


A co do samego projektu, zgłosiło się całkiem sporo osób, więc myślę, że możecie być pewni że projekt ruszy. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ciapcian w Sierpień 23, 2008, 11:17:58
To teraz pozostają pierwsze wybory: jaki gatunek gry,
jaki język itp. itd. Może jakaś ankieta/sonda? Czy lepiej omówić to w
mniejszym gronie?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: s0d w Sierpień 23, 2008, 11:20:18
hmmm a musi byc to jakis gatunek zaraz? moze cos typu plasma pong czy jakos tak. niby proste ale fajnie wyglada i oryginalny pomysl. ;>
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 23, 2008, 11:26:52
To teraz pozostają pierwsze wybory: jaki gatunek gry,
jaki język itp. itd. Może jakaś ankieta/sonda? Czy lepiej omówić to w
mniejszym gronie?
Wszystko zostanie omówione w gronie wybrańców (czyli tych, którzy wybrali dołączenie do projektu). Niezainteresowani nie mają racji, bo i tak nie będą później nic kodować (poza modami i levelami rzecz jasna). :)


Tak więc, jeżeli ktoś jest chętny dołączyć, proszę o namiary (gg+mail) na PM. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Sierpień 23, 2008, 12:09:44
Odradzam svn na assembla.com - kiedyś założyłem tam darmowe konto, niestety prędkość transferu wołała o pomstę do nieba.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Sierpień 23, 2008, 12:11:55
Może jakoś dawno to było. Ja aktualnie korzystam i nie widzę problemów.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: skaarj w Sierpień 23, 2008, 12:13:08
Odradzam svn na assembla.com - kiedyś założyłem tam darmowe konto, niestety prędkość transferu wołała o pomstę do nieba.

Korzystam z tego serwera i nie jest tak źle, w dzień jest ciężko ale to z racji mojego neta (radiówka :P) w nocy nie ma problemów z wysyłaniem kodu, kumpel ma neostradę i nie narzeka.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 23, 2008, 12:24:15
Z tego, co widzę, to assembla.com zapowiada się dosyć obiecująco. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: pburczyn w Sierpień 23, 2008, 13:15:40
Że się wtrącę, nie wiem czy oferują te same usługi co assembla.com, ale wydaje się że łącza maja całkiem ok'ej ;)

http://code.google.com/

http://code.google.com/hosting/
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ciapcian w Sierpień 23, 2008, 13:21:39
Kurczę, szkoda. To mój pomysł, a nie mogę w nim
uczestniczyć. Raz, że pewnie znajomość tylko c++, bez
znajomości programowania grafiki, modelowania w
blenderze i trochę tworzenia muzyki w
magix music makerze to za mało, dwa, że nie mam
stałego dostępu do netu, teraz przez komorkę. Chyba
trzeba się zabrać za samodzielny projekt
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: yomyn w Sierpień 23, 2008, 13:41:47
Kurczę, szkoda. To mój pomysł, a nie mogę w nim
uczestniczyć. Raz, że pewnie znajomość tylko c++, bez
znajomości programowania grafiki, modelowania w
blenderze i trochę tworzenia muzyki w
magix music makerze to za mało, dwa, że nie mam
stałego dostępu do netu, teraz przez komorkę. Chyba
trzeba się zabrać za samodzielny projekt

Ee tam. Sprawdz czy twoj telefon moze pelnic role modemu? Wtedy pracowalbys na kompie a podlaczal telefon zeby to uploadnac. A pomysl jest stary jak warsztat tylko teraz wszystkie planety + Pluton i Slonce sa w linii prostej wiec poprostu wykopales go w odpowiednim momencie :)

-yomyn
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Sierpień 23, 2008, 14:38:40
Ja bym się również zgłosił, ale tylko c++ oczywiście (no co, w pascalu fajnej i ładnej gry nie napiszemy ;) ), a z bibliotek graficznych znam tylko allegro...   :P
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 23, 2008, 19:41:07
OK, wszystkie zgłoszenia proszę kierować do mnie na PM (minimum gg+mail) do końca weekendu. Po tym czasie też się można będzie dołączyć, ale już ruszymy z dyskusjami żeby w miarę szybko zdecydować, co robimy, więc dołączający po weekendzie będą mieli mniejszy wpływ na decyzje, które już być może zostaną podjęte. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 24, 2008, 22:18:21
Sorki za posta pod postem, ale mam ważną wiadomość, a nawet dwie:

1. Jak pisałem wyżej, dzisiaj będę kończył oficjalnie rekrutację do projektu. Zgłoszenia możecie nadal wysyłać na mój PM (info: gg+mail), ale może was minąć nieco procesu decyzyjnego na początku. :)

2. Pracujemy na assembla.com. Działa to całkiem sprawnie i wszyscy, którzy się zgłosili powinni dostać maila z zaproszeniem. Jeżeli do kogoś po dłuższym czasie nic nadal nie dojdzie, proszę o info (zresztą, sam też będę kontrolował to, czy się tam dodajecie). :)


Jako że osób się zgłosiło naprawdę dużo (prowadzę negocjacje z dodatkowymi managerami), projekt z pewnością będzie można nazwać warsztatowym. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Siódmy w Sierpień 24, 2008, 22:43:06
To teraz tylko obgadać Warsztatową Popijawę xD
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Reg w Sierpień 25, 2008, 00:46:48
Popijawa to będzie po tym jak gra zostanie wydana ;) Najpierw musi być ciężka praca, potem jeszcze cięższa praca, potem Crunch Time itd. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 25, 2008, 12:25:29
A na końcu kac, potem jeszcze większy kac, potem patch time itd. :D
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: BTM w Sierpień 25, 2008, 12:47:02
Popijawa to będzie po tym jak gra zostanie wydana ;) Najpierw musi być ciężka praca, potem jeszcze cięższa praca, potem Crunch Time itd. :)
A potem Hammer Time? ;-)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Sierpień 25, 2008, 14:47:46
No, w WorldCompo też dużo osób zamierzało wziąć udział.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: prondzyk w Sierpień 25, 2008, 17:00:46
Hmm ja bym się też zgłosił chociaż by dla nauki;D Zobaczyć jak taki projekt wygląda itd
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: micran w Sierpień 25, 2008, 20:23:00
[offtop]Krzysiek K. wyślij mi ponownie tego e-meila z zaproszeniem do teamu[/offtop]

Dołaczyłem do projektu aby przyjrzeć się organizacji tak wielkiego projektu. Oczywiście w miarę możliwości będę chciał coś pomóc. Myślałem że to nie wypali na samym początku.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: lmmilewski w Sierpień 25, 2008, 21:04:44
Dołaczyłem do projektu aby przyjrzeć się organizacji tak wielkiego projektu. Oczywiście w miarę możliwości będę chciał coś pomóc. Myślałem że to nie wypali na samym początku.

Mogę się zapytać czy to jest, z założenia, duży, wielki czy mały projekt?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: micran w Sierpień 25, 2008, 21:07:39
Dołaczyłem do projektu aby przyjrzeć się organizacji tak wielkiego projektu. Oczywiście w miarę możliwości będę chciał coś pomóc. Myślałem że to nie wypali na samym początku.

Mogę się zapytać czy to jest, z założenia, duży, wielki czy mały projekt?
Właśnie nad tym debatować chyba będziemy ja jeszcze czekam aż Krzysiek K. dołączy mnie do projektu. Poza tym każdy może dołączyć.

@down: Już jestem ;)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 25, 2008, 21:18:57
Właśnie nad tym debatować chyba będziemy ja jeszcze czekam aż Krzysiek K. dołączy mnie do projektu. Poza tym każdy może dołączyć.
To nie czekaj, tylko loguj się na assembla.com i akceptuj invitkę, bo jesteś już dodany. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 25, 2008, 21:31:37
Qrde przegapiłem dzisiejszy dzień, mamy już jakiś schemat gry? Czy przedstawić jutro swój?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: dynax w Sierpień 25, 2008, 21:37:55
Ja się raczej nie przydam przy grze ale mogę pomóc przy pisaniu edytora czy czegoś innego :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 25, 2008, 21:39:16
Na razie zgłaszane są pomysły.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 25, 2008, 21:53:36
Spoko, bo mam pomysł na ciekawą gierkę. Szkoda by było, gdyby miała się zmarnować. A tak, jak się spodoba to byłoby super.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Estelhof w Sierpień 25, 2008, 22:01:58
Aktualnie widze, że na http://www.assembla.com/ (http://www.assembla.com/) jest zapisanych 38 osób w Gamedev.pl Teamie. Ciekawe ile weźmie udział w tworzeniu gry :D
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 25, 2008, 22:12:12
Według reguły Kyosakiego: 80% odpada, 20% zostaje.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Estelhof w Sierpień 25, 2008, 22:17:07
Według reguły Kyosakiego: 80% odpada, 20% zostaje.
Na World Compo te proporcje wyglądały troche gorzej, do czego się też przyczyniłem ;)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Sierpień 25, 2008, 22:23:06
Na każdym compo każdy robi na siebie i każdy jest dla siebie "konkurentem". W/g zasady :D 80% jest twoimi konkurentami. A 20%? Też, ale piją razem z tobą pifffffko.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Siódmy w Sierpień 25, 2008, 23:00:24
Według reguły Kyosakiego: 80% odpada, 20% zostaje.

A według zasady Niepamiętam(a) Kogo(jewa) 84% liczb kłamie.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: prondzyk w Sierpień 26, 2008, 10:50:35
Ja mam dwa pomysły (nie wiem czy nie za ambitne) na Warsztatową Grę:

1. Połączenie Second Life i Colobota(nie dosłownie ;P)
Colobot jak nie którzy pamiętają jest to gierka w której możnaby "programować" roboty, stworki itp.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Colobot
Połączenie to miałoby polegać na tym, iż robimy coś na styl SL, w grze tej będzie można robić własne minigierki w stworzonym jakimś pseudo języku programowania(coś podobnie wyglądającym do javy lub c++), będą oni mogli oceniać swoje gry i grać oczywiście itd. itd.
Gdy pomyślałem o wcześniej wspomnianej modyfikowalności, to na myśl mi przyszło taka gra, gdyż ta gra byłaby tworzona przez społeczność tej gry robiącej własne minigierki.

2. Dynamiczna strzelanka (coś ala Quake, Unreal) która nadawałaby się do e-sportu(np. do ESL, WCG). Jeżeli chodzi o słowo dynamiczna. Myślałem o takiej grze w której gracz musiałby cały czas się ruszać i strzelać(tak aż mu nadgarstki spuchną ;d). Nie chodzi mi o coś podobnego jak CS, bo tam raczej się kampi na kogoś żeby zabić.
Plansze najlepiej żeby były w otwartej przestrzeni, aby wszyscy mogli siebie widzieć i cały strzelać w siebie. Jeżeli chodzi o modyfikacje gry, to gracze oczywiście mogliby robić swoje plansze, może też modele playerów.

Co sądzicie o tych pomysłach??





Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Xion w Sierpień 26, 2008, 11:05:47
Według reguły Kyosakiego: 80% odpada, 20% zostaje.

A według zasady Niepamiętam(a) Kogo(jewa) 84% liczb kłamie.
Statystyka dowodzi też, że 74% statystyk jest błędnych.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: k_b w Sierpień 26, 2008, 11:15:21
Statystyka dowodzi też, że 74% statystyk jest błędnych.

Ale czy ta statystyka dowodząca o 74% procentach błędnych statystyk sama jest błędna czy też nie?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: BTM w Sierpień 26, 2008, 11:18:52
Statystyka dowodzi też, że 74% statystyk jest błędnych.

Ale czy ta statystyka dowodząca o 74% procentach błędnych statystyk sama jest błędna czy też nie?
Pst, k_b, poszukaj w słowniku słowa "sarkazm" ;p
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 26, 2008, 12:12:14
Cytuj
Co sądzicie o tych pomysłach??
Forum to nie miejsce na wrzucanie pomysłów i dyskusje nad nimi. Jak chcesz dorzucić parę pomysłów od siebie, to masz dokładnie napisane co i jak zrobić w workspace teamu na assembla.com. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: snakeo w Sierpień 28, 2008, 16:42:56
Ja mam dwa pomysły (nie wiem czy nie za ambitne) na Warsztatową Grę:
2. Dynamiczna strzelanka (coś ala Quake, Unreal) która nadawałaby się do e-sportu(np. do ESL, WCG). Jeżeli chodzi o słowo dynamiczna. Myślałem o takiej grze w której gracz musiałby cały czas się ruszać i strzelać(tak aż mu nadgarstki spuchną ;d). Nie chodzi mi o coś podobnego jak CS, bo tam raczej się kampi na kogoś żeby zabić.
Plansze najlepiej żeby były w otwartej przestrzeni, aby wszyscy mogli siebie widzieć i cały strzelać w siebie. Jeżeli chodzi o modyfikacje gry, to gracze oczywiście mogliby robić swoje plansze, może też modele playerów.
Mi się ten podoba, ale skoro to nie miejsce to skasujcie tego posta ;p
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: lmmilewski w Sierpień 28, 2008, 16:48:31
Będą dostępne informacje na temat postępu w pracy nad projektem? (RSS / ten wątek / cokolwiek).
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 28, 2008, 16:55:23
Będą dostępne informacje na temat postępu w pracy nad projektem? (RSS / ten wątek / cokolwiek).
O ważniejszych etapach będę informował tutaj na bieżąco. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 28, 2008, 23:00:32
Miałem informować, więc informuję: dzisiaj zamknięty został etap zgłaszania pomysłów i zaczęło się głosowanie nad tematem projektu, które potrwa do soboty wieczór. Jeżeli ktoś ze spóźnialskich chciałby się jeszcze dołączyć i mieć wpływ na to, co robimy, to teraz jest właściwie ostatnia okazja (zgłoszenie == PM do mnie z gg, mailem i ew. loginem na assembla.com, jeśli posiadasz). :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 01, 2008, 23:44:17
Kolejna informacja (sorry za spamowanie):

Wybrany został temat gry: Warsztat Keeper z elementami Blow Everything Up, czyli gra w stylu Dungeon Keepera z tendencjami w stronę elementów zręcznościowych i realiów Warsztatu. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 02, 2008, 00:17:54
To nie jest spamowanie - my, którzy nie bierzemy udziału w projekcie, nie mamy dostępu (nie mamy?) do wiki projektu, więc skąd niby mamy się o takich rzeczach dowiadywać? :D
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: RedHot w Wrzesień 02, 2008, 00:22:45
@Wyszo

Nie macie. Musielibyście mieć konto na assembli i być włączonymi do teamu o ile się orientuję. Jakkolwiek nie widzę problemu byś został zaproszony jako obserwator :).
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 02, 2008, 00:48:49
Jeśli tak, to poproszę invitkę z uprawnieniami obserwatora :) Login: [usunięto]
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: bs.mechanik w Wrzesień 02, 2008, 01:00:41
Chcialbym zaznaczyc, ze team jest i tak juz dosc spory i zapanowanie nad taka kupa niesfornych programistow bedzie niezlym wyzwaniem :D :D
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: civis w Wrzesień 02, 2008, 14:55:02
jakiś geniusz(może założyciel inicjatywy), albo dobry koordynator niech podzieli na grupy ludzi, i każda grupa dostanie zadania. rywalizacja może polepszyć efekt, a w grupach odpada że ktoś nic nie robił, i nie ma np kolizji. take se moje pomysly :D
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Wrzesień 02, 2008, 17:42:50
Eee tam Warhamster było najlepsze ;) Jeśli byśmy chcieli wydawać taką grę to jak??? Tylko na warsztacie się nie opłaca, a gdzie indziej nikt nie będzie wiedział o co chodzi z nawiązaniami do gamedevu...
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 02, 2008, 18:10:08
Cytuj
Eee tam Warhamster było najlepsze ;)
Może i tak, ale czyniło bardzo ryzykowne założenie, że uda się nam zrobić dobrą rozgrywkę sieciową i/lub AI botów. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Kurak w Wrzesień 02, 2008, 18:11:58
Skoro to "warsztatowa" gra, to może upublicznić space'a na assembla.com?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: bs.mechanik w Wrzesień 02, 2008, 18:14:35
Nie, zbyt duze zamieszenie bedzie.
Jestem za jesli chodzi o upublicznienie kodow zrodlowych.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Kurak w Wrzesień 02, 2008, 18:16:41
Nie, zbyt duze zamieszenie bedzie.
Jestem za jesli chodzi o upublicznienie kodow zrodlowych.
? Dac po prostu tylko możliwość czytania jeśli ktoś nie jest członkiem teamu i tyle. Nie widzę tutaj nigdzie miejsca na jakiekolwiek zamieszanie spowodowane akurat upublicznieniem.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: micran w Wrzesień 02, 2008, 18:45:19
Strona przydałaby się dla tych co nie są w teamie. Niech żałują że się nie zapisali ;P
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 02, 2008, 19:24:43
Strona przydałaby się dla tych co nie są w teamie. Niech żałują że się nie zapisali ;P

Niby czemu? - póki co nie zrobiliście nic poza wypisywaniem głupot na czacie. (Ha, ha - ale mu powiedziałem - tak jakbym sam był mistrzem programowania :P)

Ja bym był raczej za tym, żeby zamiast upubliczniać wiki, po prostu utworzyć bloga, na którym byłyby publikowane krótkie informacje o aktualnych postępach w projekcie.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: swiru w Wrzesień 02, 2008, 19:34:58
Cytuj
Eee tam Warhamster było najlepsze ;)
Może i tak, ale czyniło bardzo ryzykowne założenie, że uda się nam zrobić dobrą rozgrywkę sieciową i/lub AI botów. :)
Nie ma ryzyka - Nie ma zabawy.
Cytat: Wyszo
Niby czemu? - póki co nie zrobiliście nic poza wypisywaniem głupot na czacie.
A co mieliśmy robić ?:
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Wrzesień 02, 2008, 19:37:34
Zgadzam się ze swiru'em:
Nie ma ryzyka - Nie ma zabawy.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 02, 2008, 20:04:02
Ja bym był raczej za tym, żeby zamiast upubliczniać wiki, po prostu utworzyć bloga, na którym byłyby publikowane krótkie informacje o aktualnych postępach w projekcie.
+1 , wg mnie dobry pomysł. Widać po temacie, że Warsztat jest ciekawy, jak rozwinie się to przedsięwzięcie ;) Projekt gry sprawia wrażenie ambitnego. Ustaliliście już konwencję graficzną?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 02, 2008, 20:21:20
IMO pomysł chybiony, bo grę w pełni doceni tylko garstka kilkuset Warsztatowiczów.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Charibo w Wrzesień 02, 2008, 20:27:53
Chyba o to chodzi, czyż nie?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 02, 2008, 21:05:42
Cytuj
Zgadzam się ze swiru'em:

Nie ma ryzyka - Nie ma zabawy.
No to jak chcecie, mogę Was oddelegować do zrobienia sieci. ;) (ale tak serio, jeżeli czujecie się na siłach, to można się nad tym naprawdę zastanowić - najwyżej ten moduł akurat nie wyjdzie)

Cytuj
IMO pomysł chybiony, bo grę w pełni doceni tylko garstka kilkuset Warsztatowiczów.
Jak dla mnie, to "garstka kilkuset" jest niewątpliwie ciekawym określeniem. ;) Tak, czy inaczej, jeżeli się uda zapewnić dobry gameplay i jakoś łagodnie wprowadzić gracza w realia, to nie powinno być źle. :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: micran w Wrzesień 02, 2008, 21:23:37
Niby czemu? - póki co nie zrobiliście nic poza wypisywaniem głupot na czacie. (Ha, ha - ale mu powiedziałem - tak jakbym sam był mistrzem programowania :P)
Człowieku na żartach się nie znasz ?? Jak na razie wszystko idzie jak w planie. Skąd ci przyszło do głowy że jestem mistrzem programowania. Co najwyżej miedzy średni a pół profesionalista. Po za tym dziwny tok rozumowania ;P ;P
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: civis w Wrzesień 02, 2008, 21:46:46
kto mi dokładnie powie, jak połączyć te dwa tematy? strzelanka z widokiem z góry, elementami strategii i klimatem Warsztatu?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: menajev w Wrzesień 02, 2008, 23:02:31
Żaden problem - produkcja wojska tak jak w Dungeon Keeperze [właśnie w niego zagrałem, polecam wszystkim!], a potem idziemy na pole przeciwnika, widok zmienia się na ten z góry i w ten sposób walimy [niekoniecznie strzelamy, bo bardzo możliwe, że będą tylko czary, miecze i topory] do wroga. Tylko klimat Warszatatu nie wiem jak :/
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Wrzesień 03, 2008, 00:34:10
You'll see jak to połączymy :P
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Zielony w Wrzesień 03, 2008, 01:57:39
Tylko klimat Warszatatu nie wiem jak :/

hmm, np rzucasz na oddział wroga czar 'dekompilacja' i wrogowie rozpadają się na części pierwsze, albo jedna z cięższych jednostek nazywa się Vista i pożera przeciwnikowi zasoby ;]
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 03, 2008, 02:08:16
Cytuj
Tylko klimat Warszatatu nie wiem jak :/
Zobaczymy. Ostatecznie można faktycznie sprowadzić część "Warsztat" do nawiązań tu i tam, a skoncentrować się na "Keeper". :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Siódmy w Wrzesień 03, 2008, 11:45:50
Ostatecznie "Warsztat" tylko że np. ślusarski. Nie jednemu psu Burek.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Wrzesień 03, 2008, 13:44:09
Zobaczymy. Ostatecznie można faktycznie sprowadzić część "Warsztat" do nawiązań tu i tam, a skoncentrować się na "Keeper". :)

Popieram jak najbardziej :) Klimat warsztatowy wrzucony na siłę będzie szybko nudził gracza.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Wrzesień 03, 2008, 21:19:07
Liosan: Zwłaszcza jeśli jest inny, czyt. nie z warsztatu :P
Krzysiek, nie ma szans żebym zajął się siecią, bo nigdy tego nie robiłem... Ale bym chciał...
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Konon w Wrzesień 03, 2008, 21:30:20
Zobaczymy. Ostatecznie można faktycznie sprowadzić część "Warsztat" do nawiązań tu i tam, a skoncentrować się na "Keeper". :)
Ja też się zgadzam, że nawiązania do warsztatu powinny być luźne. Przykładowo zamiast złota mogłaby być 'karma', a naszym sługusom będzie zależeć jedynie na niej i po zlikwidowaniu intruza mogliby oni puszczać teksty w stylu "Jeśli pomogłem, daj karmę!". :P
My będziemy wiedzieć o co chodzi, natomiast ludzie spoza będą myśleli, że wiedzą o co chodzi.  ;)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Wrzesień 03, 2008, 21:34:49
Dobry pomysł z tą karmą :) A, gra powinna być humorystyczna, dla większego grona odbiorców, nie tylko starych wyjadaczy hehe...
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Wrzesień 04, 2008, 20:02:53
A kto będzie głównym wrogiem? :D
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Wrzesień 04, 2008, 21:09:03
Zły złośliwiec żerujący na newbie  ;) I wychodzi tak jak z karmą, ludzie nie zrozumieją Warszztatowej aluzji, a będą myśleć, że to jakiś inny, a nie TEN złośliwiec...
PS Złośliwiec nie obraź się, hehe...
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Konon w Wrzesień 04, 2008, 21:24:36
Złośliwiec prędzej byłby głównym bohaterem.  ;)
A przeciwnikami mogliby być rycerze, którzy należeliby do Stowarzyszenia Ochrony Karmy (S.O.K. - nie mogłem wymyślić lepszej nazwy  ;)), które miałoby na celu zapobieganie nielegalnemu handlowi karmą, którego nasz bohater dopuszczałby się co kroku.  :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Wrzesień 04, 2008, 21:40:00
Dobry pomysł, trzeba pokonać SOK, i przy okazji podkradać od niego zasoby karmy, jakże potrzebnej do życia każdego warsztatowicza...
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Wrzesień 04, 2008, 22:34:15
albo dac wzimianke o Stowarzyszeniu Umarłych Koderow (o ile nie przekrecilem nazwy bo to jednak troche stara juz inicjatywa) :P
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: s0d w Wrzesień 04, 2008, 23:25:58
miałeś na myśli SUK xD
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ciapcian w Wrzesień 13, 2008, 11:31:31
Jak tam projekt? Jest już coś zaczęte czym możnaby się pochwalić?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Esidar w Wrzesień 13, 2008, 13:04:55
Jak tam projekt? Jest już coś zaczęte czym możnaby się pochwalić?
Wszyscy czekają aż zaczniesz http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,7943.0.html (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,7943.0.html)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ciapcian w Październik 14, 2008, 21:38:21
Dzieje się coś z tym projektem? Bo jak nie to chyba usunę ten wątek, żeby nie zaśmiecać forum i wrócę do niego gdy się trochę podszkolę w programowaniu.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Październik 14, 2008, 21:50:37
Dzieje się coś z tym projektem? Bo jak nie to chyba usunę ten wątek, żeby nie zaśmiecać forum i wrócę do niego gdy się trochę podszkolę w programowaniu.
Dzieje się i ani mi się waż. Po prostu prace mocno spowolniły z uwagi na początek roku akademickiego.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ciapcian w Październik 15, 2008, 16:50:36
Skoro coś się dzieje to nie będę go usuwał. A info o postępach prac będą tu zamieszczane czy w innym miejscu?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: dynax w Październik 15, 2008, 17:08:30
Coś mi się wydaje, że projekt upadł :-\
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Wosiu w Październik 15, 2008, 17:14:11
A ja tam wieże że dokonczą ten projekt  ;D.
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: DamorK w Październik 15, 2008, 17:18:27
Tak po prawdzie, to jeszcze nie zaczęliśmy :)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: yomyn w Październik 15, 2008, 17:20:12
Coś mi się wydaje, że projekt upadł :-\
Kurde, skoro mowi to osoba, ktora w czasie najwiekszych debat nt. gry byla nieobecna i ktorej przeszkadzalo to, ze team urzadzal sobie Mini Compo to chyba rzeczywiscie projekt upadl. Niedawno czat troche sie ozywil, bylo info ze KK i bodajze Reg projektuja ale w swietle tej wypowiedzi nie ma to znaczenia.

Z tego co sie orientuje, sa ludzie chetni do kodzenia, czekamy tylko na zadania, a jak wiemy Krzysiek nie zapomnial o projekcie ;)

-yomyn
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: dynax w Październik 15, 2008, 17:25:07
Kurde, skoro mowi to osoba, ktora w czasie najwiekszych debat nt. gry byla nieobecna

A były takie debaty? Szkoda, że nie było żadnych newsów...
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: yomyn w Październik 15, 2008, 17:40:38
Tak, zaraz po zalozeniu assembla na czacie siedzielismy praktycznie 24h/dobe. Nie gadalismy ofk tylko o projekcie, nie bylo tez oficjalnie zadnej debaty na ten temat, ale jednak takie rozmowy maja wplyw na dalsze losy gry. Dodam tylko, ze dopoki Krzysiek ma chec projektowania i prowadzenia projektu, ten nie upadnie =p Bo inni dalej chca kodzic.

-yomyn
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Konrad_PL w Październik 15, 2008, 18:38:21
Show must go on... :)

Powodzenia, i nakodźcie coś dobrego, coby się w to godzinami grało. Ztuningowany Tetris byłby ok. ;)
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Ragnarok w Grudzień 22, 2008, 12:25:00
Projekt upadł? Gdzie można coś o tym przeczytać jak idą prace? Gdzie jest info kto nad tym pracuje, jakie są postępy, czy można się dołączyć?
Tytuł: Odp: Warsztatowa Gra
Wiadomość wysłana przez: Fiołek w Grudzień 22, 2008, 12:31:41
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,8926.0.html