Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Wątek zaczęty przez: krajek w Lipiec 15, 2008, 15:33:59

Tytuł: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: krajek w Lipiec 15, 2008, 15:33:59
Witam.

Chciałbym jakoś zapoczątkować dyskusję o tegorocznym WSoC'u. Jak wiadomo pierwsza edycja okazała się dość owocna, tak też zapewne warto kontynuować inicjatywę. Tak więc na początek garść pytań :
Osobiście proponowałbym cały sierpień i wrzesień a zasady zostawić takie jak rok temu. Co wy na to?

//EDIT:

Być może nie wszyscy wiedzą czym w ogóle jest Warsztat Summer of Code. Jest to jedna z edycji naszego warsztatowego compo, czyli konkursu w programowaniu gier. Będzie to edycja dłuższa niż zwykłe compo, przypuszczalnie 2 miesiące bądź więcej. Jest to świetna okazja do ukończenia gry. Rywalizacja z innymi programistami i nieprzesuwalny termin dają wiele motywacji do wytrwałej pracy.
Strona warsztatowego compo : http://www.warsztat.gd/compo/ (http://www.warsztat.gd/compo/)
Zasady poprzedniej edycji Warsztat Summer of Code : http://www.warsztat.gd/compo/summer2007/index.html (http://www.warsztat.gd/compo/summer2007/index.html)
Wyniki poprzedniej edycji Warsztat Summer of Code : http://www.warsztat.gd/compo/edycje.php?x=view&id=86 (http://www.warsztat.gd/compo/edycje.php?x=view&id=86)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Konon w Lipiec 15, 2008, 15:42:41
Ja się zgłaszam. ;)
Sierpień i wrzesień są jak najbardziej ok  (Chociaż można byłoby już zacząć.  :D).
Zasady mogą zostać takie, jakie były rok temu.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: prophet w Lipiec 15, 2008, 15:53:17
Może organizatorzy postarają się o jakiegoś sponsora? Do wygrania np. jakaś książka albo gra. Nie sądzę, żeby były z tym jakieś znaczne problemy.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Kaszuba w Lipiec 15, 2008, 16:04:26
Mi też najbardziej pasuje siepień i wrzesień(o ile wezme udział :P )
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: bs.mechanik w Lipiec 15, 2008, 16:07:44
Mi w sumie pasuje już teraz, choć wątpie byśmy sie wyrobili z grą do końca wakacji.
Aczkolwiek udział w czymś takim bardzo motywuje do pracy ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Lipiec 15, 2008, 18:02:33
Ja na pewno wystartuję  ;)! Najlepszy termin to od 20 lipca (koniec World Compo) do 31 września np. Wg. mnie to byłby dobry termin.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: maxest w Lipiec 15, 2008, 19:11:48
Ano, do 31 wrzesnia to bylby bardzo dobry termin
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dynax w Lipiec 15, 2008, 19:38:09
Ja proponuję od sierpnia do września. Tylko zeby się zaczeło 14 sierpnia. Bo wcześniej jestem w tunezji  ;D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: taki_tam w Lipiec 15, 2008, 19:43:50
Extra...  :-\
A mi umowa z dostawcą internetu kończy się 19 lipca (w tą sobotę...)  :'(
A tak chciałem wziąć udział w tym kompocie. Cały rok czekałem.
Ale jakby mi się udało załapać to jest już narzucony jakiś typ gry?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: niuteQ w Lipiec 15, 2008, 20:15:43
Cytuj
Ano, do 31 wrzesnia to bylby bardzo dobry termin
a moze lepiej do 30 lutego? Na to samo wyjdzie :P
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: krajek w Lipiec 15, 2008, 20:18:31
@taki_tam:
Możesz grę zrobić, a potem wysłać u kolegi albo z kafejki internetowej(o ile jest jeszcze coś takiego w ogóle).  Tematyka gry jest dowolna. Zasady z poprzedniej edycji: http://www.warsztat.gd/compo/summer2007/index.html (http://www.warsztat.gd/compo/summer2007/index.html).

@niuteq Możesz rozwinąć swoją myśl? Na razie trwa dyskusja nad terminem, jeśli masz jakieś inną propozycję niż do końca września to ją podaj, najlepiej z krótkim uzasadnieniem.

@down:niuteq,Kaszuba : hehe, ale wtopa  :D.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Kaszuba w Lipiec 15, 2008, 20:25:14
@taki_tam:
Możesz grę zrobić, a potem wysłać u kolegi albo z kafejki internetowej(o ile jest jeszcze coś takiego w ogóle).  Tematyka gry jest dowolna. Zasady z poprzedniej edycji: http://www.warsztat.gd/compo/summer2007/index.html (http://www.warsztat.gd/compo/summer2007/index.html).

@down:niuteq Możesz rozwinąć swoją myśl? Na razie trwa dyskusja nad terminem, jeśli masz jakieś inną propozycję niż do końca września to ją podaj, najlepiej z krótkim uzasadnieniem.

Sprawdz sobie ile dni ma wrzesień ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: st3tc w Lipiec 15, 2008, 23:24:13
Jesli regulamin jak w poprzedniej to może tym razem mi się uda wystartować (przesyt ogórków :>) :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: maxest w Lipiec 15, 2008, 23:57:06
Cytuj
a moze lepiej do 30 lutego? Na to samo wyjdzie Tongue
Nie moja wina, zasugerowalem sie tym, co moj poprzednik napisal :P. W kazdym razie wiadomo, ze chodzilo nam o koniec miesiaca. Nastepnym razem napisze "do 1 pazdziernika" :P
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Lipiec 16, 2008, 00:52:35
Nowy WSOC? Czemu nie. Ogłosić start to nie problem. Mogę zrobić odpowiednie ogłoszenie w najbliższych dniach. Koniec będzie wraz z końcem września i wtedy jako pracę konkursową każdy pokaże po prostu grę, którą zakodował w ciągu wakacji.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Lipiec 16, 2008, 08:56:16
Ja mam szczególny przypadek - od początku lipca piszemy grę, prawdopodobnie skończymy za miesiąc / półtorej miesiąca. Czy w takim razie możemy wziąć udział z tą grą w WSoC? Co prawda w regulaminie jest wzmianka, że można trzymać produkcje trochę wcześniej zaczęte - ale to raczej nie jest "trochę".
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dzemeuksis w Lipiec 16, 2008, 10:11:54
Jakby nie patrzeć lipiec podpada pod "summer". Osobiście nie mam żadnych obiekcji.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Lipiec 16, 2008, 11:35:51
Maxest & Niuteq: No co, pomylić się nie można :P ?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dynax w Lipiec 16, 2008, 12:15:11
OK, ja jestem ZA! Na pewno wystartuję!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Lipiec 16, 2008, 21:58:15
k_b: Spoko, nie ma problemu :)

To pod koniec tygodnia ogłoszę WSOC.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: reboot w Lipiec 16, 2008, 22:03:19
k_b: Spoko, nie ma problemu :)

To pod koniec tygodnia ogłoszę WSOC.

I nie zapomnij o nagrodach ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Kosai_ w Lipiec 16, 2008, 22:04:52
to kiedy w końcu? :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: micze w Lipiec 16, 2008, 22:29:02
Jestem w podobnej sytuacji co k_b . Czy dostaje tez pozwolenie ? Co prawda nie czytałem regulaminu JESZCZE ale skoro juz pisze to sie zapytam. Czy projekt moze byc tworzony wspolnie z  grafkiem ? Czy liczy sie pomysł i kod ?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: REGi w Lipiec 17, 2008, 15:23:30
Może organizatorzy postarają się o jakiegoś sponsora? Do wygrania np. jakaś książka albo gra. Nie sądzę, żeby były z tym jakieś znaczne problemy.

nie chcę nic obiecywać na 100% ale możliwe, że ja i moja firma moglibyśmy coś zasponsorować :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Kaszuba w Lipiec 17, 2008, 15:52:44
A nagrody pocieszenia będą? :P
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Lipiec 17, 2008, 17:25:38
Czy projekt moze byc tworzony wspolnie z  grafkiem ? Czy liczy sie pomysł i kod ?

Projekt można tworzyć wspólnie z grafikiem czy muzykiem zarówno w zwykłym Compo jak i WSoC.
A to czy liczy się pomysł i kod - popatrz na WSoC 2007 i sam daj sobie odpowiedź :).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: desertangel w Lipiec 17, 2008, 19:44:21
Gentleman code your engines and games ? Tylko kiedy zielone światło ?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Lipiec 17, 2008, 22:06:11
Możecie już pisać :) Oficjalnie ogłoszę pod koniec tygodnia.

A nagród nie będzie. Tak jak deklarowałem już dawno temu, dopóki ja jestem organizatorem dopóty nie będzie żadnych nagród materialnych. Przy okazji przypominam, że chętnie przekażę komuś innemu stanowisko organizatora :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: st3tc w Lipiec 17, 2008, 22:08:12
Precz z nagrodami !. Compoty są dla wiecznej chwały i pamięci na piedestale świątyni A.K.G. :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Lipiec 17, 2008, 22:10:00
Myślę, że akurat w tym konkursie nagrodą jest sprzedaż praw do dystrybucji swojej gry :)

Aha, tym razem wezmę udział :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: compawo w Lipiec 17, 2008, 23:17:33
Chętnie wziąłbym udział. Mam jedno pytanie dotyczące platform - czy można napisać grę pod komórkę i ewentualnie dorzucić emulator lub link do niego?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Lipiec 18, 2008, 21:44:52
Zgodnie z zasadami nie jest to zabronione, można pisać na dowolną platformę.

Pomyśl tylko, jak wielu osobom będzie się chciało ściągnąć i zainstalować emulator, żeby zobaczyć Twoją grę.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: borys94 w Lipiec 18, 2008, 22:05:01
Chętnie wezmę udział. Mam pytanie (odpowiedzi nie znalazłem na stronie poprzedniej edycji): Czy można używać grafik i dźwięków nie stworzonych przez siebie? Wiem, że na Combo jest to dozwolone, ale Warsztat Summer of Code to taka specjalna edycja :).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: krajek w Lipiec 18, 2008, 22:08:57
Zgodnie z zasadami nie jest to zabronione, można pisać na dowolną platformę.

Pomyśl tylko, jak wielu osobom będzie się chciało ściągnąć i zainstalować emulator, żeby zobaczyć Twoją grę.
Ja tam bym się pofatygował ;).

Chętnie wezmę udział. Mam pytanie (odpowiedzi nie znalazłem na stronie poprzedniej edycji): Czy można używać grafik i dźwięków nie stworzonych przez siebie? Wiem, że na Combo jest to dozwolone, ale Warsztat Summer of Code to taka specjalna edycja :).
Oczywiście można.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Lipiec 18, 2008, 22:36:17
Oficjalne ogłoszenie

Najwyższy czas ogłosić tegoroczne Warsztat Summer of Code - imprezę polegającą na tym, by na koniec wakacji (tych dłuższych, studenckich - czyli na koniec wcześnia) zaprezentować i porównać jako prace konkursowe gry napisane przez nas w czasie wakacji. Zasady są podobne do zeszłorocznych. Zachęcam do kodowania i do chwalenia się postępami w specjalnym dziale na forum.

http://www.warsztat.gd/compo/summer2008/index.html - Strona Warsztat Summer of Code 2008
http://forum.warsztat.gd/index.php/board,51.0.html - Dział forum
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,7418.0.html - Wątek główny forum

/Oficjalne ogłoszenie

A nie swojej grafiki i innych materiałów można używać, o ile są legalne - darmowe, wykonane przez kolegę czy inaczej za pozwoleniem autora. Za ewentualne złamanie praw autorskich do takich materiałów odpowiedzialność ponosi autor danej pracy konkursowej. Organizator nie sprawdza takich rzeczy.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Lipiec 18, 2008, 22:42:23
I fajnie: Na WSOC 2008 czekałem od roku. Dowiedziałem się o istnieniu Compo... Rok temu na WSOCu, Chciałem wziąć udział, ale nie zdążyłem  ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Lipiec 19, 2008, 00:21:57
Hmm... sądziłem że każda edycja WSoC będzie miała swój własny poddział na forum - wrzucenie wszystkiego do jednego działu powoduje, że nie można na pierwszy rzut oka odróżnić gier zeszłorocznych od tegorocznych i robi się bałagan...
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: iiasiey w Lipiec 19, 2008, 00:29:56
O, to prawda ;) Wiszą tam wątki zeszłorocznych gier i zrobi się bajzel :/
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Lipiec 20, 2008, 22:47:57
E tam bajzel, przecież widać które są nowe a które stare. No i sortują się wg daty.

Na forum TIGSource też mają jeden dział na wątki dotyczące poszczególnych gier ze wszystkich swoich konkursów:
http://forums.tigsource.com/index.php?board=9.0
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Kos w Lipiec 20, 2008, 23:00:59
Proponuję nazwy tematów w stylu:
[2008] Gra
[2008] Inna gra
[2007] Starsza Gra
...

I wilk syty, i koniom lżej ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dynax w Lipiec 21, 2008, 11:01:50
Ja napiszę plaformówkę. Właśnie projektuje :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Lipiec 24, 2008, 14:52:25
Mam pytanie dotyczące WSoC, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi w regulaminie.

Tworzę w grupie grę, którą podpiszemy nazwą "Negative" i wyślemy na WSoC 2008. Czy w takim razie mogę wysłać także własną grę, lecz jako osobną pracę, podpisaną moją ksywką?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: maxest w Lipiec 24, 2008, 15:12:15
Nie znam regulaminu ale zaloze sie ze: moznesz, mozesz i jeszcze raz mozesz :P. Dlaczego? Po prostu - im wiecej prac, tym lepiej :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Lipiec 24, 2008, 20:52:33
k_b: Niestety tak nie można. To wynika z punktu zasad WSOC wg których ta sama osoba nie może się pojawić dwa razy w wynikach, czy to w różnych grupach czy jako grupa i osoba indywidualna. Po prostu nie ma jak wpisać tego potem do bazy danych. Dlatego swoją grę dołącz do paczki z pracą swojego teamu i będzie git - dwie gry w jednym, ludzie na pewno to docenią :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Lipiec 24, 2008, 21:01:52
Kurcze pozazdrościć wolnego czasu :D. Mimo, iż miałem naprawdę dobre chęci nie wezmę udziału z braku wolnej chwili :(.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: maxest w Lipiec 24, 2008, 21:07:41
Wrzuc demko Police: Destruction Street ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Lipiec 24, 2008, 21:09:40
Ale to komercha więc jako takie nie ma to sensu. Chyba, że to prośba osobista :D.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Lipiec 24, 2008, 21:34:27
Kurcze pozazdrościć wolnego czasu :D

Korzystam z młodości ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: desco w Lipiec 24, 2008, 21:37:46
Ja już swoją grę miej więcej ukończyłem xD kilka poprawek najgorzej to się obawiam z grafiką bo nie wiem jak wyciąć te białe tło co jest ludzik.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Lipiec 24, 2008, 21:47:16
Cytuj
Korzystam z młodości Wink

Pogadaj z moją żoną :D. Ale to osobna spraw i zamierzam otworzyć temat na tę kwestię.

Ja mam 6 projektów na głowie :D. k_b: a jutro jakiś nowy Mag będzie? Znajdziesz czas?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Lipiec 24, 2008, 21:51:31
k_b: a jutro jakiś nowy Mag będzie? Znajdziesz czas?

No ba, ja jestem jednych z tych szczęściarzy co mają czas na wszystko ;D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Lipiec 24, 2008, 21:54:07
Jak zaprosisz mnie na swój ślub, to przyniosę ci wszystkie numery Maga drukowane na pamiątkę :D.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Lipiec 24, 2008, 21:58:23
Jak zaprosisz mnie na swój ślub, to przyniosę ci wszystkie numery Maga drukowane na pamiątkę :D.

Taaa, wtedy będziesz już miał siedmioro wnuków :P.

Ok, koniec offtopka, bo wkracza w "niebezpieczne tematy" ;).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dynax w Lipiec 25, 2008, 09:20:47
Ja już swoją grę miej więcej ukończyłem xD kilka poprawek najgorzej to się obawiam z grafiką bo nie wiem jak wyciąć te białe tło co jest ludzik.

Fajnie. Czas jest do 30 września ::)
Ja nawet 1 levela nie zrobiłem.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Lipiec 25, 2008, 10:44:04
Nie liczy się szybkość, tylko jakość. Ja mam zrobiony raptem prototyp i edytor map :P
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Sos w Sierpień 13, 2008, 19:20:16
Ja Sos dołączam do konkursu jako jednoosobowy team (bynajmniej narazie) =]

Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Sierpień 13, 2008, 19:56:06
(bynajmniej narazie)

Bynajmiej != przynajmniej. Poszukaj w internetowych słownikach co oznacza słowo "bynajmniej" i porównaj to z "przynajmniej" :).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: marcint1992 w Sierpień 14, 2008, 21:00:13
ja też się zgłaszam i nawet robie już gre , mogę zdradzić że coś ala sims
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Wrzesień 09, 2008, 12:05:31
Cisza, porównując do poprzedniego WSoC, niepokojąca. Piszecie coś cwaniaki czy się obijacie? ]:)

//down: i lol'd
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: krajew4 w Wrzesień 09, 2008, 12:34:15
/me pisze :)

edit: o, tu tez / me działa ;>
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 09, 2008, 12:54:51
Nie bój żaby, rzufie :D Po tym, co zobaczyliśmy na ostatnim WSoC, mocno zdziwiłbym się, gdyby liczba uczestników się zmniejszyła, a poziom prac spadł. - Powiedział Wyszo, kliknął "wyślij" i przełączył okienko z powrotem na Visual C++ ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: micran w Wrzesień 09, 2008, 12:58:10
A może już wszyscy skończyli swoje prace. Już 9 a do 30 mało czasu. Teraz to raczej poziomy projektują.

A ja myślałem, że uda mi się skończyć mój projekt wcześniej. :( Co najwyżej może jakaś wersja pro pro pro alpha;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dzemeuksis w Wrzesień 09, 2008, 14:59:41
[ot]
Nie bój żaby, rzufie
Chyba raczej rzufiu. O ile słusznie domniemywam, że rzuf pochodzi od żółw. Poparciem tej tezy jest awatar delikwenta. ;)
[/ot]
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 09, 2008, 15:15:00
Myślę, że w tym wypadku obie odmiany są poprawne ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 09, 2008, 15:33:59
Cytuj
A może już wszyscy skończyli swoje prace. Już 9 a do 30 mało czasu. Teraz to raczej poziomy projektują.
Ja swojej prawie że nawet nie zacząłem. :P Ogólnie mało mam czasu, a prowadzenie Warsztatowego Teamu też trochę go zabiera. Jeśli mi cokolwiek się jakimś cudem uda, to nejprawdopodobniej będzie to co najwyżej techdemo. :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Wrzesień 09, 2008, 16:14:05
[ot]
Obie  formy bywają wykorzystywane, czasami podmioty zwracają się także poprzez "żółw", czy nawet "zolw" (tak! Bez polfontów!)
[/ot]
Ogółem pociaszająco. :) Na poprzednim WSoC o tej porze było już tu pozakładanych sporo wątków o grach, toteż teraźniejsza posucha mnie zastanowiła. :) Wracam do kodowania Sire tymczasem. :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dynax w Wrzesień 10, 2008, 16:51:06
@rzuf: Zobaczyłem screeny z twojej gry i postanowiłem się wycofać :) Nie mam z tobą szans.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: maxest w Wrzesień 10, 2008, 17:05:11
@Dynax: no gratuluje podejscia. Czy na sali jest jeszcze ktos kto bardziej upodobal sobie przepiekna Crysis'owa grafike od chocby fantastycznego ropadania sie na kawalki wrogow w Soldier of Fortune? :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Wrzesień 10, 2008, 17:13:12
Bez przesady, wszak chodzi o dobrą zabawę. Zobacz sobie moje poprzednie wejście na WSoC. :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 10, 2008, 18:41:24
@rzuf: Zobaczyłem screeny z twojej gry i postanowiłem się wycofać :) Nie mam z tobą szans.

A czy tu chodzi o wygraną? Czy ostatnie miejsce w takim konkursie jest porażką? IMO absolutnie nie! Należy ci się sam podziw za to, że tworzysz przez trzy miesiące jedną grę i kończysz ją. Namawiam do wzięcia udziału - po prostu dla dobrej zabawy :).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Wrzesień 29, 2008, 23:41:09
Jeśli dobrze liczę to jutro jest koniec WSOC. Jak na razie nadeszły tylko 2 prace. Czy to tak mało osób uczestniczy w konkursie, czy wszyscy jak zwykle będą wysyłali prace na ostatnią chwilę? Tak czy siak, to niedobry znak... :(
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Wrzesień 29, 2008, 23:52:52
Niestety nie udało mi się napisać gry, a planów miałem kilka... Najpierw platform-RPG, potem Gamedev May Cry (Miało się chodzić nami userami, i zabijać... nas xD), a na koniec bijatyka o owcach (Sheeps! (http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=470)) niestety ambicje mnie przerosły. Gdy napiszę Sheeps! na pewno opublikuję. (i zmienię nazwę na poprawną)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 30, 2008, 00:07:41
Ja z kolei jestem w innej sytuacji - gierka jest grywalna (choć planowana funkcjonalność nie została w całości stworzona) ale grafik niestety nie wyrobił się ze zrobieniem grafiki (za późno nawiązaliśmy współpracę) a szczerze mówiąc nie bardzo chcę publikować grę z grafiką testową robiona przeze mnie, bo kurde - ona nigdy nie miała być oglądana przez ludzi spoza [szaleństwo: dwuosobowego] teamu, jest brzyydka ;D

Niemniej jednak jeśli okaże się, że prac jest na przykład 5 to wyślę prackę z testową grafiką, choćby w celu okazania poparcia dla całej inicjatywy. Więc Reg, byłbym wdzięczny jutro przed zakończeniem konkursu za jakąś informację tutaj albo na PM czy sytuacja jeśli chodzi o ilość prac się poprawiła - oczywiście jeśli będziesz miał czas taką informację udzielić.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 30, 2008, 01:43:44
Jeśli dobrze liczę to jutro jest koniec WSOC. Jak na razie nadeszły tylko 2 prace. Czy to tak mało osób uczestniczy w konkursie, czy wszyscy jak zwykle będą wysyłali prace na ostatnią chwilę? Tak czy siak, to niedobry znak... :(
No ja mam pół silnika (te mniejsze pół). ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: vshader w Wrzesień 30, 2008, 08:42:40
Jeśli dobrze liczę to jutro jest koniec WSOC. Jak na razie nadeszły tylko 2 prace. Czy to tak mało osób uczestniczy w konkursie, czy wszyscy jak zwykle będą wysyłali prace na ostatnią chwilę? Tak czy siak, to niedobry znak... :(
Wyślę jak skończę portować na Windows  ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: lmmilewski w Wrzesień 30, 2008, 09:06:27
Teraz wszyscy będą się tłumaczyć. LoL
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: krajew4 w Wrzesień 30, 2008, 09:09:37
Ja wysyłam na 100% dziś :]
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dynax w Wrzesień 30, 2008, 14:54:14
Ja miałem zrobić 9 leveli w mojej platformówce ale zdążyłem tylko 5. Nie opłaca się wysyłać :(
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 30, 2008, 14:55:25
Ja miałem zrobić 9 leveli w mojej platformówce ale zdążyłem tylko 5. Nie opłaca się wysyłać :(
Definitywnie opłaca. Wystarczy, że masz coś co choćby w przybliżeniu można nazwać cieniem gry. :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Wrzesień 30, 2008, 14:56:09
Zawsze się opłaca. Moja gra też jest nieskończona. :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dynax w Wrzesień 30, 2008, 14:56:28
Nie mam walki z bossem która miała zakończyć grę
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 30, 2008, 14:58:39
Nie mam walki z bossem która miała zakończyć grę
Napisz, że boss jest w tej chwili niedysponowany i przyjdzie później. ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 30, 2008, 15:01:28
Zawsze możesz powiedzieć, że to demo i wyświetlić wielki napis "Kup pełną wersję" po tych 5 levelach ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 30, 2008, 15:02:23
No nie no, ludzie - nie wycofujcie się wszyscy na raz w tym momencie :P Nie dajmy krajewowi4 znowu wygrać :D Poza tym skoro biorą udział takie osobniki jak krajew4 oraz rzuf to ja tu widzę jeszcze jedno nieobsadzone miejsce na podium ;) Kto powalczy o to miejsce? ;)

No ładnie, ładnie. W takim razie zachęcam do wysyłania prac i już na pewno w ramach dawania dobrego przykładu wyślę swoją prackę. Ech, to mam jeszcze tylko kilka godzin na poprawienie chociaż trochę przynajmniej kilku renderów żeby tak nie straszyły ;p

Ile osób musi wziąć udział w konkursie, żeby odbyło się głosowanie?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Wrzesień 30, 2008, 15:03:27
Napisz, że boss jest w tej chwili niedysponowany i przyjdzie później. ;)
Skądś znam ten motyw. :P
Wysyłać, nie marudzić.

Ile osób musi wziąć udział w konkursie, żeby odbyło się głosowanie?
Podejrzewam, że >=3, bowiem inaczej nie miałoby to większego sensu. :DD
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: _OskaR w Wrzesień 30, 2008, 15:27:53
 :D Dopiero dzisiaj zauważyłem ten temat. Ale wyślę swoje wypociny.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 30, 2008, 16:34:03
Ha, my też skończyliśmy swoją pracę. Ale jedynym sukcesem jest chyba tylko ukończenie owej pracy - bo wyszła niegrywalna z powodu mojej głupoty (nie zachowałem kopii zapasowych sprzed zmian w jednostkach, których to nie zdążyłem doprowadzić do końca). W każdym razie, liczy się udział i "kto nie doznał porażek, nie doceni sukcesu" :).

//EDIT:
A jednak mam kopię zapasową. O ile gry nie będzie można nazwać strategiczną (zero elementów taktycznych), tak przynajmniej będzie grywalna.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: micran w Wrzesień 30, 2008, 17:11:35
A ja marzyłem że zdąże :-\ . Szkoda nawet nie mogę wysłać nic bo coś mi się z VC++ zrobiło.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: krajew4 w Wrzesień 30, 2008, 20:14:24
Nasza pracka wlasnie poszla :) Oczywscie, na ostatnią chwile :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: vshader w Wrzesień 30, 2008, 20:22:43
Poszło. Mam nadzieje że dojdzie na czas  ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 30, 2008, 20:24:46
No moja też - powiedziałbym nasza, ale żadna z grafik stworzonych przez grafika nie została wykorzystana w tym demku (nie zdecydowałem sie mieszać dobrej grafiki z moją). Tak więc prace Rafała zobaczycie dopiero w pełnej :)

Ciekawe że w tym roku nikt nie założył wątku na forum dedykowanego tylko i wyłącznie jego pracy ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Wrzesień 30, 2008, 21:12:47
Noo, halo, już po deadlinie. :)
Wciórności, nie mogę przedrzeć się na irca, co za internety na wielojedność bogów graaaaagh!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Wrzesień 30, 2008, 21:22:07
Prac nadeszło 9. Już wrzucam na serwer. Archiwum zajmuje ok. 97 MB więc to trochę potrwa.

EDIT:
Oto prace:
http://www.warsztat.gd/compo/pliki/Compo_2008-09-30_WSOC.zip
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: MrKaktus w Wrzesień 30, 2008, 22:23:00
Jakto ??? To nie mozna do polnocy ??? Ku... :|
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: micran w Wrzesień 30, 2008, 22:24:26
Głosowanie publiczne tak jak w tamtym roku???
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Wrzesień 30, 2008, 22:44:06
Jeszcze mirror na Rapidshare.com:
http://rapidshare.com/files/149759206/Compo_2008-09-30_WSOC.zip.html

Głosowanie do niedzieli, chociaż mam nadzieję, że dostanę wszystkie głosy wcześniej. Każdy z członków każdej z drużyn może głosować osobno.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Wrzesień 30, 2008, 22:59:54
Haha, wyczuwam irytację organizatora a wszak dosyłanie prac na ostatnią chwilę oraz teksty "JaAaKtO nJe Zd¡żYyYłEehheEEhm" są wbudowane w karmę tego konkursu. ;)

Spokomoko, circa 80 tysięcy lat ściągania i testy. :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Wrzesień 30, 2008, 23:00:58
Rozumiem, że obowiązują zasady głosowania jak w tradycyjnym compo?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Wrzesień 30, 2008, 23:02:13
Lurk moar, wszystko jest na stronie compo. :)


Playstation:
aAHAhAhAhA, get uczynił coś DOSKONAŁEGO!

PlayStation2:
Gdy w Sire traci się wszystkie życia i gra wychodzi do intra, muzyczka growa się nie deaktywuje i grają dwie naraz. Takitam robal.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: krajew4 w Październik 01, 2008, 01:28:37
Stone Logic -
na poczatku brak dllki
i blad cannot create d3d device

Securis -
jak dla mnie niegrywalna, ale to subiektywne, bo nie lubie (bardzo :>) tego typu gier ;)

Curling Challenge -
nie działa Options w menu :P
a sama gra "grywalna", prosta, ale działa co trzeba :)

Conquests -
brak SDL.dll
brak zlib1.dll
wniosek: odbiorcy (a przynajmniej mi :P) nie chce sie juz sciagac, jedna dllka jest jeszcze wybaczalna :P

AquaRegisDemo -
bardzo dobra gra!
muzyka i grafika bardzo mi odpowiada, jak na razie faworyt ;>

Apokalips -
podczas ladowania zasobów komunikat " Program ... przestał działać "

Sire -
dobre :) bardzo fajna grafika i muza, ale ciezko sie steruje jakos jak dla mnie graczem, pomimo tego, duzy pozytyw!

PAJonK -
dobree :DD grafika i muza wypas :D podoba mi sie, co prawda na 3 miesiace to mało, ale też pozytyw! Taka gierka na minute :)

_OskaR -
gra sie nie uruchamia, komunikat "The terms of the EULA for VC++ Indroctutory Edition do not permit redistribution of executables you create with project"

Tyle ode mnie, dzieki wszyskim za nadesłane prace :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: _OskaR w Październik 01, 2008, 01:46:15
_OskaR -
gra sie nie uruchamia, komunikat "The terms of the EULA for VC++ Indroctutory Edition do not permit redistribution of executables you create with project"

Wystarczy wcisnąć "OK" i poczekać - gra się uruchomi, choć troszkę to potrwa.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Październik 01, 2008, 01:54:22
_OskaR: Nie działa

SceNtric - Apokalips: "Projekt, programowanie, wyszukiwanie zasobów: Jakub "SceNtriC" Rojek" -
chyba zbudziłem sąsiadów przeczytawszy owe 'wyszukiwanie zasobów' :D Sama gra wlecze się strasznie (na lapku 1.5ghz, 512ram, grafika 32mb), jednakowoż inwokując Perdurabo, rozgrywka przebiegała jak następuje: Bohater kontastuje że jest zamknięty. A-ha! Klucz! Podniosłszy owy, podszedł do drzwi i począł maltretować klawisz akcji. E e e e e, drzwi objawiają ciekawy mechanizm - skrzypią nie ruszywszy się ni o pixel. E e e e e... e... E! Otworzyły się! No, to patatajamy do następnego pomieszczenia. Tam zaś! Niechybnie ZUE, nieoteksturowane demoniszcze! Bohater czyni więc jedyną logiczną rzecz w konfrontacji z terrorem - dotyka skrzyni powodując zniknięcie monstra. Za potworem zaś - kolejna przeszkoda. Następne drzwi! (~23 [e] dalej) To, co zdawało się być schodami okazało się ostatecznie zaskakującą geometryczno-koncentryczną formą skupioną w punkcie centralym. A w rogach pomieszczenia... troje następnych drzwi. No to pierwsze, jak w mordę strzelił. EeeEEeeE *klik!*. Korytarz. Ograniczenia sprzętowe sprawiają, że jego przejście zajmuje niecałe 3 tysiące lat, zakończone dotarciem do mysiej dziury. Gdyby Alicja wiedziała, że wystarczy kliknąć w 'c' by stać się mniejszym, nie bawiłaby się w ten cyrk z ciasteczkami i dziwnymi napojami. Szkielet za mysimi drzwiczkami nie był Kotem z Cheshire. Niewiele się dzieje. Plan powrotu do rozdrzwiającej się hali Płaskich Schodów. Perspektywa kolejnych 3 tysięcy lat powrotu. No. Może kiedy indziej. Ale turbo-mroczny przeszyty absurdem klimat jest bardzo fajny.

Wyszo - Aqua Regis: Cudne, niechybnie zostanie nieco dłużej na dysku. ;) Grafika nie jest taka brzydka, jak autor straszy, buduje z muzyką fajny, depresyjny klimat. ;) Wiem, że będzie poprawiona, ale i tak przyczepię się do tego, że istnieją dwa typy diamentów (czerwone) które wyglądają niemal identycznie. Szybki, spójny casual.

VShader's Conquests: "Nie można uruchomić aplikacji, gdyż jej konfiguracja jest niewłaściwa"

feelon - Curling Challenge:
Nosz ty bydgoszczański kłamco, twierdziłeś że nic nie wysyłasz. :D Sama w sobie dyscyplina Curlingu wydawała mi się zawsze z jakiegoś powodu kuriozalna. Noo, niby poważni ludzie miotający czajnikami i inni poważni ludzie zachrzaniający miotłami przed tymi czajnikami, co tworzyło dla mnie udziwacznioną wersję gry w kulki. ;)) Jako gra komputerowa fajne && relaksujące. Szkoda, że nie ma AI, gdyż zabawa w Zen Grania w Pojedynkę nie odkryje zapewne jej potencjału. :P

get - Stone Logic: tak tAK TAK! To wygląda jak zwycięzca poprzedniego WSoC narysowany w paincie. Piękna próba, już sam tytuł był podejrzany, zaś po uruchomieniu moi sąsiedzi zostali zbudzeni pora drugi tego wieczora. ;D Abstrahując od gui, samej gry jest troszku za mało i jest za prosta a bohaterska czerwona kulka się wlecze. :P

krajew4 - Rectly: krajew uczynił podobną rzecz do geta z tym, że udało mu się splagiatować samego siebie. :P Kolejna ciekawa gra zręcznoś... logicz... spostrzegawczościowa, jak sądzę. To pewnie tylko ja, ale rozgrywka wywołuje u mnie to, co z angielska zwie się stupor. Nie podobają mi się te pastelowe kwadraty, jakoś nie pasują mi do całokształtu. Niewiele robiłeś przez ostatni rok, co? ;D

Securis: Grywalne, ale sterowanie jest straszliwie niewygodne. AI myśli bardzo długo. Brakuje udźwiękowienia. Mimo to, przez złożoność, spójność i perspektywę odblokowywania map, isiruje do gry. Poza tym, zostałem ZNISZCZONY tekstem "każdy symbol jest równy substytutowi 400 ludzi" :D

uff. :P


PlayStation:
Sire -
dobre :) bardzo fajna grafika i muza, ale ciezko sie steruje jakos jak dla mnie graczem, pomimo tego, duzy pozytyw!
W jaki sposób ciężko? To jest novum dla mnie. :P

PAJonK -
dobree :DD grafika i muza wypas :D podoba mi sie, co prawda na 3 miesiace to mało, ale też pozytyw! Taka gierka na minute :)
W readme freakpp się wypocił by opisać, skąd w ogóle gra się wzięła i czemu. Doceń to :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Październik 01, 2008, 02:39:49
Z pewnością wrócę jeszcze do tych gier - dzisiaj starałem się każdej poświęcić z 10 minut żeby zobaczyć jak to w ogóle wszystko wygląda. Krótka relacja na gorąco:

_OskaR:
Za słabą mam kartę na Twoją grę - odpaliłem wersję bez shaderów a i tak nie chodziło całkiem płynnie. W każdym razie - strasznie brakuje jednej rzeczy: celu gry. W tym momencie jest to jakaś symulacja samochodu, którą każdy sobie włączy, pojeździ chwilkę i wyłączy. A wystarczyłoby umieścić u góry zegar odmierzający czas, umieścić na planszy kilka checkpointów i dać graczowi jakoś niewiele czasu na przejechanie - już by było ciekawiej :)

Sire:
Prawdę mówiąc spodziewałem się czegoś lepszego - po zeszłorocznym starcie i grze, która (choć konsolowa) wręcz zmuszała gracza, żeby nie wstawał od monitora zanim jej nie ukończy (co z wielką radością uczyniłem), po super startach w compo, teraz dostajemy taką prawie-zwykłą platformówkę. Myślałem że będziemy walczyli chociaż z ludkami a nie owadami i jakimiś ufokami :) Gra jest w porządku. Ale gorsza od pozostałych Twoich produkcji :p

PAJonK:
Za#@^$%#& grafika i muzyka ;D Ale jeśli widziałeś moją ostatnio publikowaną prackę w dziale produkcja, to chyba doskonale wiedziałeś że nie powiem niczego innego ;D
Gra prosta, a udało się uzyskać wrażenie dynamiki rozgrywki. Wspominałem już, że grafika i muzyka rządzą? Bohater też jest spoko ;p

Apokalips:
Znów - karta ledwo daje radę i gra chodzi wooolno. Próbowałem mimo to troszkę się zorientować co i jak i widzę pozytyw. Mroczny klimat :)

Conquests:
Nie zagrałem, odstraszyły mnie brakujące dll'ki, ale jeszcze zagram i pewnie podzielę się opinią

Curling Challenge:
Nie wiem co napisać, gra jest prosta, skończona, grywalna, a mimo to nocek bym przy niej nie zarywał ;) Gra w 2 osoby przy jednym kompie po kilku piwach może być fajna :)

Rectly:
Znów liczyłem na fajerwerki, dostałem to samo co rok temu w nowej oprawie graficznej i ze zmienionymi zasadami. Gdyby to zrobił ktoś inny, napisałbym: "super!". Ale ponieważ zrobiłeś to Ty napiszę: skończona, ładna - ogólnie w porządku. Ale nie super.

Securis:
Duży plus za zmierzenie się z niebanalnym gatunkiem gry. Plus również za to że można w to grać i w dodatku rozgrywka ma sens ;) Szkoda że brakuje takiego dopieszczenia, dzięki któremu gracz zawsze widziałby i wiedziałby co się w danej chwili dzieje - ot choćby animacji ruchu postaci zamiast teleportowania ich w nowe miejsce. Albo jakiegoś wyraźniejszego komunikatu, że gracz skończył turę. Właśnie takie elementy sprawiają że gra jest mało user-friendly. Ale i tak gra jest fajna ;)

Stone Logic:
Cóż - nie podzielam euforii rzufa, który łyknie wszystko, co jest narysowane w Paintcie :) Niestety szczerze nie lubię sokobana więc nie spędziłem nad tą pozycją specjalnie dużo czasu. Druga sprawa to grafika, którą należałoby poprawić. Ale kurde, minusy minusami a gra jest skończona. I za to należą się brawa :D

Gratuluję wszystkim uczestnikom stworzenia grywalnych prac!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Październik 01, 2008, 02:51:51
Dzięki Wyszo, wrócę do kilku wcześniejszych założeń w projekcie.

Co do Stone Logic, nie chciałem być euforyczny, tylko o ataki śmiechu przyprawiało mnie podobieństwo (choć to i tak małe słowo) do prac krajewa4 z tego i poprzedniego WSoC. :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: feelon w Październik 01, 2008, 02:54:59
_OskaR - Niby nie działa, a jednak działa (trzeba poczekać). Gry postrzeganej jako rozgrywki to za dużo nie ma, natomiast są predyspozycje :) Jeżeli chciałbyś rozwijać projekt to pomyślałbym nad lekkim urozmaiceniu rozgrywki, dodaniu bonusów albo przeciwników. Ścigając się z trawą w pewnym momencie wpadłem na dziki pomysł przetestowania kolizji z drzewem, co okazało się nietrafną decyzją bo utknąłem w nim na stałe :P

Sire - Grafika ma swój klimat :) Gratuluje zdolności, mój MS Paint niestety nie ogarnia jak każę mu rysować klimatyczną grafikę ;P Sam gameplay podoba mi się, iście platformówkowy. Jeżeli mógłbym coś zasugerować to zmieniłbym trochę fizykę skoku - na trochę płynniejszą (bardziej grawitacyjną rzekłbym), tak by nie wyglądało to jakby postać odbijała się od niewidzialnego sufitu ;)

PAJonK - No to do dopiero jest psajkodelik ;) Gra prosta, gameplay miły, natomiast rozmiar tytułowego PAJonKa nie przypadł mi do gustu, trochę za duży, przez co czułem się za mało swobodnie :P Ale to pewnie kwestia gustu i przyzwyczajenia ;)

Apokalips - Kurcze no, naprawdę zaintrygowała i wciągnęła mnie tajemniczość i klimat tej gierki. Niestety optymalizacja kuleje grałoby mi się o wiele przyjemniej gdyby gra się nie zacinała. SFX rządza, grafika trzyma klimat, nawet to promieniście rozchodzące się kulejące teksturowanie w tej dużej owalnej lokacji podpadło mi do gustu :P Gdyby tylko gra nabrała na dynamiczności (klatkowanie -> powolne chodzenie -> mulastyczność) to myślę, że bylaby w stanie wessać niejeden umysł :)

AquaRegis - Bardzo przyjemny casualik, gameplay znany i kochany, lecz oprawa budzi bardzo pozytywne doznania :) i zdecydowanie nie uważałbym "tymczasowej" grafiki za tymczasową :P Nie kwestionuję jej tymczasowości natomiast myślę, że inne tymczasowe do pięt nie dorównują. Gra, która uświadomiła mi, że tymczasowość potrafi być wielowymiarowa. Dziękuję :D

Conquests - Nie uruchamia się.

Rectly - Spodobał mi się zamysł. Natomiast samo wykonanie jest jeszcze lepsze - bardzo estetyczne, i przyjemne dla oka. Szukanie tych prostokącików ma swój urok. Myślę, że naprawdę niezła pozycja dla Casualgamerów :)

Securis - Niestety nie potrafię ocenić gameplayu, ze względu na to, że nigdy nie trawiłem rozgrywek tego typu i nie mam porównania. Co mogę powiedzieć to to, że gra sprawia wrażenie, jakby włożono w nią duży wysiłek (chociażby tło historyczne). Myślę, że jest w stanie trafić do fanów tego typu pozycji :)

StoneLogic - Hmm, Sokoban? :P Grafika pozostawia wiele do życzenia, grywalność jest, tylko szkoda, że już tak oklepana ;) Swoja drogą to jakiś nowy front przechodzenia w następny ekran za pomocą powiększającej się gwiazdki (vide Rectly) ? :P
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Październik 01, 2008, 03:17:07
Cytuj
Gdyby tylko gra nabrała na dynamiczności (klatkowanie -> powolne chodzenie -> mulastyczność) to myślę, że bylaby w stanie wessać niejeden umysł :)
Potwierdzam. Grałem na GFX 260 i klimat jest naprawdę fantastyczny. Sama mulastość nie jest niestety wynikiem klatkowania, tylko animacji gracza przy użyciu zdarzeń KEYPRESSED, a więc po wciśnięciu klawisza następuje klasyczne opóźnienie przed rozpoczęciem powtarzania (polecam zapoznać się z KEYDOWN i KEYUP). Pomimo paru nieoteksturowanych obiektów, tekstur nałożonych byle jak i monotonii wyglądu mapy, całość ratują w zasadzie SFX'y wprowadzając naprawdę niezły klimat. Autorowi polecam odświeżyć pomysł, ale sugeruję użycie gotowego silnika lub odsunięcie pomysłu do czasu nabrania większego doświadczenia w pisaniu gier. :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: MrKaktus w Październik 01, 2008, 09:07:38
No mnie tez rozwalilo to ciagle wciskanie klawisza do przodu zeby moc sie przesunac choc troche ;/.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: vshader w Październik 01, 2008, 09:22:55
Conquests -
brak SDL.dll
brak zlib1.dll
wniosek: odbiorcy (a przynajmniej mi :P) nie chce sie juz sciagac, jedna dllka jest jeszcze wybaczalna :P
żesz k*** byłem pewien że dałem wszystkie DLLki  :-\
Już się poprawiam
VShader's Conquests: "Nie można uruchomić aplikacji, gdyż jej konfiguracja jest niewłaściwa"
Conquests - Nie uruchamia się.
Mam nadzieje że to tylko przez DLL.

Brakujące DLLki (umieścić w katalogu "bin"): http://rapidshare.com/files/149878499/DLLki.rar.html
Cała gra: http://rapidshare.com/files/149878310/VShader-Conquests.0.2.rar.html

Co do innych gier, wypowiem się jak znajdę wolną chwilę  ;).
Widze jednak że są znacznie bardziej dopracowane (może to i lepiej że moja nie działa  :D)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Październik 01, 2008, 11:21:40
Mam nadzieje że to tylko przez DLL.
Noes, niestety dalej konfiguracja aplikacji jest niewłaściwa.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: krajew4 w Październik 01, 2008, 12:31:18
Cytuj
Rectly:
Znów liczyłem na fajerwerki, dostałem to samo co rok temu w nowej oprawie graficznej i ze zmienionymi zasadami. Gdyby to zrobił ktoś inny, napisałbym: "super!". Ale ponieważ zrobiłeś to Ty napiszę: skończona, ładna - ogólnie w porządku. Ale nie super.
I tego sie wlasnie obawiałem :P Coz, zycie :P
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: kultys w Październik 01, 2008, 13:13:26
mnie tam działa. Dll skopiowałem do system32, bin i głównego katalogu aplikacji.
Więc dałeś wszystko oprócz tych dwóch bibliotek.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Październik 01, 2008, 13:19:30
Cytuj
No mnie tez rozwalilo to ciagle wciskanie klawisza do przodu zeby moc sie przesunac choc troche ;/.
Ciągłe wciskanie? Wystarczy przytrzymać. :)

Cytuj
żesz k*** byłem pewien że dałem wszystkie DLLki
Polecam przed wypuszczeniem gry otworzyć plik .exe choćby w notatniku i poszukać wszystkich wystąpień ciągu ".dll". :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: dynax w Październik 01, 2008, 14:06:09
Może pisałeś grę w Visual studio 2008 a DLL było kompilowane w Visual studio 2005 i nie macie obu redist packów. Ja tak miałem z Allegro i musiałem je sam kompilować.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: k_b w Październik 01, 2008, 17:28:35
Jeśli ktoś przeszedł w Securisie chociaż tutek to na pewno zauważył, że w późniejszych misjach nie da się grać. Krytyczny błąd został naprawiony, tutaj macie poprawnego exeka: http://odsiebie.com/pokaz/647507---17f5.html .
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Październik 03, 2008, 16:20:46
Conquests:
Autor zaklinał się że chyba nie warto odpalać, a ja mówię: warto! Przypomina zeszłoroczne niedocenione World Domination (które bardzo mi się podobało, przypuszczam że niektórzy po prostu nie odkryli znaczenia ikonek w prawym dolnym rogu ekranu ;)).

Graficznie (poza mapą i ikonkami) praca prezentuje się średnio - aż się prosi o jakieś ładne GUI. Gameplay też nie jest jakoś specjalnie skomplikowany. A jednak gra jest fajna! Przesuwanie swoich 'koników' po mapie, najmowanie ile wlezie ludzi, zajmowanie nowych prowincji, spuszczanie łomotu innym wciąga! Nawet w prostej oprawie. Ja "jestem na tak". Bo praca ma w sobie ten element, którego brakuje w Securis (żeby nie było - tą produkcję również bardzo cenię) - w jakiś sposób przyciąga uwagę gracza i domaga się, aby poświęcić jej dłuższą chwilę i podbić kawał świata. W jakiś sposób daje graczowi więcej motywacji do spuszczenia lania przeciwnikom :D 
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: vshader w Październik 03, 2008, 18:47:44
Dzięki Wyszo, nie spodziewałem się tak pozytywnej opinii. Sądziłem że gra jest zbyt niedopracowana (porównując do innych) pod względem grafiki i nieco udziwnionego sterowania.

Znalazłem nieco czasu, więc może napiszę wreszcie parę słów na temat innych gier:

_OskaR: Początkowo też myślałem że się nie uruchamia. Z komunikatu wynika że używasz VC++ w jakiejś "Indroctutory Edition". Czy nie wystarczyła by wersja Express?
Co do samej gry,  to stwierdzam że po odpaleniu byłem zdezorientowany. Kamera wylądowała gdzieś pod planszą. Chwilę zajęło mi jej ustawienie za samochodem. Kolejna chwilę - ruszenie do rozsądnej prędkości. Niestety, pomimo uruchomienia bez shaderów, gra nie chodziła płynnie (co prawda mam Radeon 9800, ale bez przesady). Model samochodu słaby, to jest chyba zwyczajne oteksturowane pudełko, co raczej widać. Cień pod autem był skierowany cały czas w jedną stronę, nawet przy skręcaniu. Do tego razi w oczy ta trawa (chodzi o jej rozstawienie w taki "kwadratowy" sposób, graficznie w porządku, plus za to że się kładzie). No i niestety, brak tu elementu rozgrywki - pojeździłem kilka minut i wyłączyłem.
Myślę jednak, że jesteś na dobrej drodze do zrobienia grywalnej gry wyścigowej. Już ktoś o tym wcześniej wspomniał, wystarczyło by zrobić grę na czas. Wtedy byłaby motywacja aby pojeździć dłużej, nawet mimo niskiego FPS :)

PAJonk: Gra się przyjemnie, grafika i muzyka bardzo fajnie dobrane. Niby proste, ale najzupełniej wystarcza. Jedyne co mi przeszkadza to raczej zbyt długi czas pomiędzy kolejnymi wystrzałami, co blokuje mnie już na początkowych etapach. No i przy testach pod Vistą dało się odpalić tylko w okienku. Z kolei pod XP(64) ruszył co prawda na pełnym ekranie, ale widać było biegające od góry w dół migoczące czarne kreski. Ogólnie - fajna gra na parę minut. Przydałaby się możliwość zdecydowania czy chcę grać w oknie czy na fullscreenie

Sire: Bardzo przyjemna platformówka. Nie zauważyłem żadnych poważniejszych błędów, poza poziomem trudności. Niestety, utknąłem na drugim poziomie. Może jestem słaby w platformówkach, ale nie byłem w stanie przejść tej pszczoły(?). No i przydało by się menu.

Apokalips: Niestety, nie uruchomił się. Szkoda, bo z opisu wydaje się fajny. Pojawia się komunikat Apoc.exe  has encountered a problem and needs to close(...) (ten który proponuje wysłanie raportu do Microsoft). W konsoli ostatni wpis to "Wczytywanie grafik menu zakończone". Ten sam problem, zarówno pod Vistą 32-bit jak i XP 64-bit.

AquaRegis: Nie wiem dlaczego autor twierdzi że grafika jest słaba. Dla mnie budzi jak najbardziej pozytywne doznania. Jest jedną z najładniejszych gier z tego compo. Jedyny mankament to dwa bardzo podobne kolory diamentów - czerwony i ten (chyba) pomarańczowy. Poza tym gra się bardzo przyjemnie. Oprawa tworzy spójny i przyjemny klimat. Grałem w to całkiem spory czas, zważywszy że nie jestem miłośnikiem gier z tego gatunku.

CurlingChallenge: Grałem chyba najdłużej ze wszystkich gier z tego compo. Pomysł bardzo trafiony. Trochę czasu zajęło nauczenie się z jaką siłą wykonać rzut. Ciężko wprowadzić też kamień w rotację. Za to bardzo podoba mi się szczotkowanie, takie z pozoru bezsensowne klikanie jakoś mnie wzięło. Naprawdę fajnie zrobiona gra. Brakuje jednak możliwości gry z komputerem, ew. przez sieć. Grałem w to dość długo, ale myślę że komputerowy przeciwnik potrafiłby przytrzymać mnie przy niej jeszcze dłużej.

Rectly: Graficznie bardzo podobna do gry z poprzedniego WSoC. Mimo to wydaje mi się że tamta była nieco bardziej grywalna (ale to tylko subiektywna ocena). Poziom jednak nadal wysoki, żadnych błędów. Trzyma w przyjemnym klimacie zarówno grafiką jak i dźwiękiem. Animacje ładne. Widać że gra porządnie dopieszczona. W zasadzie trudno mi się do czegokolwiek przyczepić, z tego mógłby być całkiem niezły casual.

Securis: Pomysł dobry, gra się nawet przyjemnie. Zauważyłem jednak trzy szczególnie irytujące elementy:
Po pierwsze - przeszkadza konieczność sterowania pojedynczymi jednostkami (oddziałami). przycisk przesuwający wszystkie  o jedno pole w prawo nie wystarczy. Powinna być możliwość przemieszczenia wybranej grupy jednostek (oddziałów) w wybrane miejsce z zachowaniem szyku.
Po drugie - wybierając kolejną jednostkę znika krzyżyk pokazujący cel ruchu poprzedniej. Sugerowałbym pokazywać w danej chwili cele wszystkich jednostek, a tej aktywnej wyróżnić kolorem. Zamieszanie w takim "lesie" krzyżyków uprościłoby narysowanie strzałek od jednostki do docelowego pola.
Po trzecie - wydaje mi się jednak że tura AI jest zbyt mało "wyeksponowana" - przydałaby się jakaś dodatkowa informacja na środku ekranu (w rogu słabo widać) w rodzaju prostokąta z napisem "Tura AI" lub podobnym.
Mimo to przeszedłem kilka misji z kampanii i muszę przyznać że po wczuciu się gra staje sie całkiem przyjemna.

StoneLogic: Grafika rozczarowuje, w przeciwieństwie do ładnych animacji. Niestety, jest to kolejny zwykły sokoban. Mało odkrywcze, ale da się pograć. Wydaje się dopracowany (poza tą grafiką). Przydałoby się jakaś forma tablicy najlepszych wyników, jak choćby zliczanie wykonanych ruchów i wstawianie na listę tych, którzy przeszli przy jak najmniejszej ich liczbie. Poza tym możliwość wyboru poziomu, nie bardzo chce mi się za każdym razem przechodzić wszystkich poprzednich. Widzę w readme że jest możliwość zmiany poziomu kombinacja klawiszy (nawiasem mówiąc - u mnie nie działają), ale jednak fajnie gdyby była to normalna funkcja gry a nie "kod".

Mam nadzieje że to tylko przez DLL.
Noes, niestety dalej konfiguracja aplikacji jest niewłaściwa.
Niestety, nie wiem co to może być. Sprawdziłem zależności wszystkich bibliotek i raczej nie ma tam nic związanego z innymi wersjami visuala. Będę musiał to jeszcze rozpracować :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Październik 03, 2008, 19:14:25
Dzięki Wyszo, nie spodziewałem się tak pozytywnej opinii. Sądziłem że gra jest zbyt niedopracowana (porównując do innych) pod względem grafiki i nieco udziwnionego sterowania.
Rozmawiasz z człowiekiem, który pocinał w gry, które wyszły gdy on miał 2 latka i czerpał z nich frajdę (również w gry, które w ogóle nie posiadały grafiki :P), więc trudno stworzyć szatę graficzną która mnie odstraszy ;)

Cytuj
AquaRegis: Nie wiem dlaczego autor twierdzi że grafika jest słaba.
Ponieważ w przeciwieństwie do was autor widzi, jak wygląda grafika tworzona do pełnej wersji ;D

Btw. przelazłem Sire (krótkie!).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Październik 03, 2008, 19:34:39
Też się wypowiem. Gierki ogólnie bardzo fajne. Zazdroszczę wam zapału i motywacji, żeby swoje gry kończyć :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: SceNtriC w Październik 04, 2008, 01:02:09
Na początek gry, które tworzą moje Top 3.

Curling Challenge

Produkcja, w którą gram nawet dzisiaj, tak po prostu dla przyjemności. Dosyć dobre odwzorowanie praw fizyki, ciekawa tematyka i bezproblemowa obsługa czynią z tej gry dla mnie numer jeden w konkursie.

Securis

Gra być może niepowalająca grafiką, ale bardzo grywalna. Fajna historyczna kampania, niezły samouczek i choć miejscami obsługa wydawała się zbyt nieintuicyjna (albo to po prostu mój "spryt") to grało sie naprawdę dobrze.

Aqua Regis Demo

Ten projekt zrobił na mnie wrażenie przede wszystkich estetyczną i klimatyczną oprawą graficzną. A poza tym zawsze lubiłem kulki, więc miejsce trzecie zasłużone.

_OskaR

Hmm, płynność gry pozostawia sporo do życzenia (i kto to mówi...). Grafika też taka sobie, aczkolwiek bardzo mi się podobały drzewka. No i nie zauważyłem jakiś bardzo dużych odmienności w zachowaniu się pojazdu, choć nie gram często w samochodówki, więc nie jestem tu obiektywny.

PAJonK

Nawet fajna gierka - nie lubię specjalnie takiego typu grafiki, ale sama rozgrywka jest bardzo przyjemna.

Sire

Ciekawa gra, ale podobnie jak vshader utknąłem na drugim poziomie. Też nie jestem dobry w platformówki ;)

Pozostałych gier nie udało mi się uruchomić, choć prawdopodobnie z mojej winy (nie wszystkie biblioteki mam, a do tego pracuję na "świeżym" komputerze).

Jeszcze słówko co do Apokalipsu. Na Windowsie XP, na którym gra powstawała, chodziło wszystko w porządku. Na Viście rzeczywiście zauważyłem pooooootężnę zaciachy moich programów testowych w OpenGL, aczkolwiek miałem to możliwość sprawdzić dopiero... po wysłaniu gry. Odkryłem też prawdopodobnie element, przez który gra nie działa na najnowszym dziecku Microsoftu - dziwnym trafem nie działa pobieranie funkcji multiteksturujących. Co do sterowania, to istotnie, stało się ono dosyć toporne. Niepotrzebnie chyba uparłem się na bibliotekę GLUT. W każdym razie przepraszam wszystkich za dosyć podstawowe błędy w działaniu i mam nadzieję, że mój pierwszy "growy" projekt przyniesie wymierne korzyści przy tworzeniu następnych ;) No i dziękuję za komentarze.

Gratuluję wszystkim uczestnikom wytrwałości przy ukończeniu swoich produkcji :)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: feelon w Październik 04, 2008, 01:51:40
CurlingChallenge: Grałem chyba najdłużej ze wszystkich gier z tego compo. Pomysł bardzo trafiony. Trochę czasu zajęło nauczenie się z jaką siłą wykonać rzut. Ciężko wprowadzić też kamień w rotację. Za to bardzo podoba mi się szczotkowanie, takie z pozoru bezsensowne klikanie jakoś mnie wzięło. Naprawdę fajnie zrobiona gra. Brakuje jednak możliwości gry z komputerem, ew. przez sieć. Grałem w to dość długo, ale myślę że komputerowy przeciwnik potrafiłby przytrzymać mnie przy niej jeszcze dłużej.

Curling Challenge

Produkcja, w którą gram nawet dzisiaj, tak po prostu dla przyjemności. Dosyć dobre odwzorowanie praw fizyki, ciekawa tematyka i bezproblemowa obsługa czynią z tej gry dla mnie numer jeden w konkursie.

Uoo :) Bardzo dziękuję za pozytywne opinie, stanowi to dla mnie duża motywację, by doprowadzać projekty do końca :) Myślałem już nad dopisaniem AI(zobaczyłbym na co mnie stać w tej kwestii ;-) lub kodu sieciowego. A już na pewno będą to objectivy sequela w 3D jeżeli takowy powstanie :) Jeszcze raz dzięki!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: rzuf w Październik 04, 2008, 12:00:23
W PAJonKu jest możliwość togglowania fullscreena przy zbawiennej pomocy klawisza [F4]. Wszystko w readme.

Co do poziomu trudności Sire - poziomy układałem 'bylebyły' (co niestety widać) i nawet nie wysiliłem się na żaden edytor, zatem są wczytywane z plików tekstowych, które można sobie bezczelnie edytować (folder 'świat').
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: vshader w Październik 04, 2008, 16:36:29
W PAJonKu jest możliwość togglowania fullscreena przy zbawiennej pomocy klawisza [F4]. Wszystko w readme.
No rzeczywiście, moja pomyłka, mimo że readme czytałem ;)

Podejrzewam, że za niemożnością uruchomienia mojej gry stoją te kretyńskie manifesty visual'a.
Jeżeli komuś nie działało, bardzo proszę o pobranie i sprawdzenie czy to przez to:
http://rapidshare.com/files/150843472/VShader-Conquests.0.3.zip.html (http://rapidshare.com/files/150843472/VShader-Conquests.0.3.zip.html)
Z góry dziękuję.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Październik 12, 2008, 13:35:59
Dlaczego na stronie głównej nie ma newsa ze screenami z prac oraz wynikami konkursu (to samo na stronie edycji konkursu)? Nie żebym pragnął wiecznej sławy ale w zeszłym roku były ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Reg w Październik 12, 2008, 14:13:41
W sumie to nie wiem dlaczego. Ale teraz i tak już za późno :)

W ogóle to bardzo niefajne jest to, że każdą informację o Compo trzeba ogłaszać w tylu miejscach na raz:
- strona Compo
- www.gamedev.pl
- forum
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: wine w Czerwiec 19, 2009, 22:41:07
@reg: bo teoretycznie to są osobne strony, a nikt nie pali się by je scalić...
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2008
Wiadomość wysłana przez: Capad w Czerwiec 19, 2009, 22:42:59
A czytać umiesz ? ;)
kotleta z października odgrzewasz...

Edit by C:
Amen. Ten temat blokuję, a dyskutujemy w temacie tegorocznym (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,11752.0.html) :)