Warsztat.GD

Produkcja gier => Design => Wątek zaczęty przez: k_b w Maj 01, 2008, 21:22:58

Tytuł: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: k_b w Maj 01, 2008, 21:22:58
Przede wszystkim - to nie jest pomysł na całą produkcję, a jedynie jeden z wielu aspektów gry.

Co by było, gdyby bohater gry był chory? Nie chodzi mi tu o katar czy grypę (choć to z głową można by też ciekawie zasymulować), lecz o chorobę psychiczną. Która by wpływała na to jak gracz widzi resztę świata, jak gracz może, chce i czasem musi się zachowywać.

Ot, na przykład cRPG z widokiem FPP, którego główny bohater (sterowany przez gracza) ma autyzm.
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: ERasER w Maj 01, 2008, 21:27:11
Nietuzinkowy pomysł, jednak moim zdaniem zdrowy gracz mógłby dostać frustracji jeśli on jest coś w stanie zrobić a prowadzona przez niego postać nie. Zazwyczaj chodzi o to, że wcielamy się w jakiegoś Rambo, wszechmocnego maga, albo jakiegoś rębajłę z toporkiem, którym nie moglibyśmy być w rzeczywistości bo po prostu jesteśmy za słabi fizycznie i psychicznie.
Swoją drogą w Max Payn'ie był motyw postaci po narkotykach, wkurzyć się można było :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Kurak w Maj 01, 2008, 21:31:47
Efekty w grach opartych o D&D są niezwykle denerwujące - kiedy to nagle jeden z bohaterów zaczyna atakować towarzyszy i nie poddaje się sterowaniu, czy też ucieka przerażony. Jak dla mnie to takie ograniczanie zdolności postaci jest właśnie bardziej denerwujące niż ciekawe.

Chociaż efekt upojenia alkoholowego w Wiedźminie potrafi przywołać na twarz szeroki uśmiech ;)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Krolik w Maj 01, 2008, 21:34:49
W postalu można było sterować psycholem, jednak postać raczej nie robiła nic bez naszej zgody, zgadzam się z przedmówcami, że taki efekt nie jest pożadany przez graczy, każdy chce mieć swobode działania :P
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Xion w Maj 01, 2008, 21:39:16
Pamiętam jedną misję w GTA:VC, w której należało dojechać karetką do szpitala po pijaku, To było fajne właśnie jako pojedyncza misja, ale budować na tym całej gry raczej bym nie zalecał. Chyba że to tylko chwyt fabularny, jak np. zostaliśmy zarażeni wirusem i mamy X czasu, by znaleźć odtrutkę, bo inaczej zginiemy, ale przed tym czasem nic nam to świństwo nie robi.
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: maxest w Maj 01, 2008, 21:40:51
Wlasnie tez chcialem napisac o VC ;). Jak temu zolnierzykowi rozwalilo reke i trza go bylo do szpitala zawiezc. Z tym, ze to chyba glowny bohater nie byl wtedy pijany, a po prostu "oszolomiony" wybuchem. Juz do konca nie pamietam... :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Kurak w Maj 01, 2008, 21:48:19
Wlasnie tez chcialem napisac o VC ;). Jak temu zolnierzykowi rozwalilo reke i trza go bylo do szpitala zawiezc. Z tym, ze to chyba glowny bohater nie byl wtedy pijany, a po prostu "oszolomiony" wybuchem. Juz do konca nie pamietam... :)
Nie, najpierw napił się wynalazku tego żołnierza ;)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: k_b w Maj 01, 2008, 21:51:52
Cały problem polega na grywalnej implementacji tego pomysłu.

Myślę, że sytuacja przedstawiona przez was w powyższych postach wynika z jednego powodu - ponieważ wcześniej gracz lub inni gracze byli "normalni". Zmiana sposobu rozgrywki, ograniczenie czegoś co wcześniej było możliwe frustruje.

Co jednak gdyby od samego początku gry gracz sterował chorą postacią - i nie miałby porównania do "normalnych" postaci?

A może klucz leży w tym, aby sprawić, żeby gracz myślał, że to świat dookoła niego jest "chory", a nie postać którą on steruje?
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: DamorK w Maj 01, 2008, 21:57:55
Pomysł ciekawy, ale faktycznie ograniczenie umiejętności postaci zmniejsza znacznie grywalność.
Ale przecież nie trzeba ograniczać bohatera, tylko w zamian za pewne "ułomności" można udostępnić mu inne nietuzinkowe zdolności. Mogłoby to spowodować odejście od klasycznego gameplayu... Trzeba by to dobrze przekminić :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 01, 2008, 22:26:53
Ograniczać umiejętności bohatera - ograniczać względem czego? Innych gier? Bez sensu... Każda gra to odrębna całość, i jeśli zbuduje się cały gameplay wokół takiej koncepcji, to nie widzę przyczyny, dla której cokolwiek miałoby być bardziej frustrujące, niż normy pozwalają. Gracz przecież zasiadając do takiej gry wiedziałby doskonale, że dokładnie na tym ta gra polega - na radzeniu sobie z tymi ograniczeniami narzuconymi przez chorobę.
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Xion w Maj 01, 2008, 22:37:53
Cytuj
A może klucz leży w tym, aby sprawić, żeby gracz myślał, że to świat dookoła niego jest "chory", a nie postać którą on steruje?
Resident Evil? :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: s0d w Maj 01, 2008, 23:27:17
Pomysł ciekawy i podobny do tego zawartego w tym wątku http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,6454.0.html (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,6454.0.html)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: nameczanin w Maj 02, 2008, 01:17:08
Ja mam pomysł taki: dajcie bohaterowi FPP naprzeciw alieny, predatorów oraz kilka zaburzeń: fobie (np. lęk wysokości albo arachnofobia XDDDD), polialergie (unikać koty albo łąki, inaczej kicha i nie może celować dobrze kiedy wyskoczy alien) oraz wielce rozbudowany świat razem z misją uratowania świata!

...

Ja bym zagrał, a Wy?
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: shyha w Maj 02, 2008, 11:10:37
Eternal Darkness @ GameCube
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Reg w Maj 02, 2008, 11:14:29
k_b: To bardzo ciekawa koncepcja, ale też bardzo ogólna. Trzebaby tu wymyślić coś konkretniejszego, np.:

- Upojenie alkoholowe - chodzenie i jeżdżenie zygzakiem, jakieś efekty pełnoekranowe typu rozdwojenie.

- Problemy ze wzrokiem - jakieś różne efekty pełnoekranowe. Najlepszy jaki widziałem dotychczas to te czerwone kropeczki we Wiedźminie.

- Problemy z osobowością - jakieś rozdwojenie jaźni itp. To by mógł być po prostu element fabuły.

- Jakieś problemy mózgowe takie jak problem z orientacją w przestrzeni który opisałem tu:
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,6454.msg87503.html#msg87503

- Omamy, czyli różne nieistniejące "naprawdę" obiekty wizualne albo dźwięki które pojawiają się i znikają.

- Narkotyczny trip, czyli osobny level w jakimś pokręconym, abstrakcyjnym świecie (jak w Max Payne).

- Jest też chyba (albo może być) taki pomysł do gry RPG, żeby bohater musiał mieć, oprócz różnych umiejętności i talentów, także określoną liczbę wad czy problemów ze zdrowiem, które jakoś wpływają na jego przygody.

- Brak jakiejś kończyny np. ręki, przez co można trzymać tylko miecz jednoręczny bez tarczy.

- Jakieś problemy z poruszaniem się (wynikające np. z postrzału), czyli że chodzi się wolniej albo skręca na jedną stronę. Odpowiednik uszkodzenia samochodu z gier wyścigowych.

Albo wręcz przeciwnie - jakieś zdolności niedostępne zwykłym ludziom, np. widzenie śladów zapachowych jako kolorowe plamy nałożone na obraz, tak jak to opisałem tutaj:
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,4610.msg64078.html#msg64078
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Oester w Maj 02, 2008, 11:28:59
Ciekawym pomysłem byłoby również stworzenie gry, gdzie względnie normalny gościu, mający rodzinę, dzieci, pracę itd. zasypia i budzi się w psychodelicznym świecie, gdzie na wierzch wychodzą wszystkie jego paranoje i urojenia, a problem jest tu, że nie potrafi się obudzić  :o Zadaniem gracza byłoby wydostanie się ze snu, gdzie z każdym momentem 'gościowi' zaczyna coraz bardziej odbijać i coraz bardziej zaciera mu się różnica pomiędzy rzeczywistością, a snem.

Jakkolwiek, poruszyłeś bardzo ciekawy tematy  :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Karczas w Maj 02, 2008, 11:40:56
Zależy od wykonania oczywiście ;) Ogólnie pomysł fajny - sam lubię psychodeliczne klimaty. Proponowałbym się kierować (przy kodowaniu, ale to długa droga:)) efektami z gry American McGees Alice - czy jakoś tak.
A już kiedyś grałem w demko gry o zbliżonym klimacie. Akcja toczyła się w szpitalu psychiatrycznym, a sama gra nazywała się chyba Sanitarium.
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Gecio w Maj 02, 2008, 12:31:59
Coś kiedyś czytałem o grze "Sanitarium" w której po wypadku przechodzimy do.. no niewiadomo gdzie, gdzieniegdzie pojawiające się wspomnienia (prawdziwe czy wymyślone?), plemię Asteków, Obcy - dziwne połączenie. Sam nie grałem w tą grę, ale wydaje się ciekawa.

@edit - up
Nie zauważyłem twojego posta i tego, że wymieniłeś tą grę. I to nie jest koniecznie szpital...
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: klosio.neostrada.pl w Maj 11, 2008, 01:19:53
Jak to czytam, to przychodza mi do glowy filmy: Oko i Matrix: Rewolucje.
Pamietacie, jak w (chyba) trzeciej czesci Matrixa Neo stracil wzrok i widzial poprzez jakas swoja moc, ale tylko rzeczy o jednej, okreslonej wlasciwosci? Ciekawe, ze w Oku dziewczyna, ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni zaczela widziec duchy i nie od razu zorientowala sie, ze cos jest nie tak. Brrr... Efekt tego szoku na poczatku moglby byc dla gracza niesamowity, gdyby udalo sie go wcielic w podobna postac. Ogladalem i wiem :)
A gdyby polaczyc te idee?
Na poczatku widzimy wszystko rozmyte, widzimy jakichs ludzi, z kims gadamy, a tak naprawde czesc postaci, na ktore patrzymy nieostrymi oczami to trupy/potwory (motyw z Oka), ktore czaja sie zeby zamordowac naszych rozmowcow, ktorzy nas oszukuja, ze jestesmy normalnym czlowiekiem, bo tak naprawde jestesmy wybrancem (motyw z Matrixa), ktory potrafi zrobic cos, zeby tych potworow sie pozbyc. A gdy zasypiamy, rozgrywa sie na pozor kontynuacja naszego zycia (nie jest jasne, kiedy tak naprawde zasypiamy) i to ten sen na poczatku wyglada na wlasciwe zycie, bo zapewnia poczucie bezpieczenstwa wynikajace z tego, ze rzeczy sie wyjasniaja. Pozniej dopiero okazuje sie (gra daje graczowi wskazowki do odroznienia snu i jawy), ze to ta potworna rzeczywistosc jest ta "rzeczywista" rzeczywistoscia i pojawiaja sie coraz trudniejsze problemy zwiazane z pokonaniem tych potworow, juz tym razem o bardziej ostrych rysach.
Tak naprawde to ten sen okazuje sie wymyslem potworow, ktore chca nas zwiesc i zachecic do dzialan majacych na celu oddalenie sie od tych bardziej "opiekunczych" i wszechwiedzacych ludzi, ktorzy chca nas chronic.
A na koncu oczywiscie okazuje sie, ze to te potwory maja dobre intencje, tylko wczesniej nie mogly nam o tym powiedziec, bo moga sie komunikowac z graczem tylko przez sen, i to w ograniczonym zakresie. Nawiasem mowiac, gdy to sie okazuje, zdazymy juz zaprzyjaznic sie z kilkoma ludzmi.
Przypuszczam, ze nie zupelnie o takie cos autorowi watku chodzilo :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Esidar w Maj 11, 2008, 01:57:22
Efekt tego szoku na poczatku moglby byc dla gracza niesamowity, gdyby udalo sie go wcielic w podobna postac. Ogladalem i wiem :)
Nie obrażcie się ale wszystkie te pomysły są delikatnie mówiąc... z czapy. Wiele razy słyszałem tego rodzaju pomysły, niestety od osób które były często szefami (im wyżej w hierarchi tym pomysł bardziej "z czapy" :) i które koniecznie chciały tego rodzaju rzeczy w grach.

Historie w grach rządzą się zupełnie innymi prawami niż te w filmach albo te w książkach. W książce można napisać "bohater idzie przez las i rozmyśla nad sensem życia gdy nagle z przerażeniem spostrzega drewniany sandał dziadka". Dość łatwo sobie to wyobrazić gdy się czyta książkę. Gdy się robi film już ciężej jest pokazać "bohatera który rozmyśla nad sensem życia" chyba że zrobi dziwne oczy ;) A w grze nie uda się pokazać ani "bohatera który rozmyśla nad sensem życia" ani tego że "nagle z przerażeniem spostrzega sandał dziadka" :)

Można zrobić ciekawą grę z banalnym pomysłem "Koleś ratuje dziewczynę" (patrz Super Mario Bros) ale nie da się zrobić gry o "Rozterkach dziewczyny ze sztucznym okiem".
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: dzemeuksis w Maj 11, 2008, 10:47:13
wszystkie te pomysły są delikatnie mówiąc... z czapy.
Może trochę. Jednak przynajmniej niektóre z nich zostały z powodzeniem użyte w wielu grach. Poza tym już w pierwszym poście wątku zaznaczono, że nie są to pomysły, na których można by oprzeć cały gameplay.

nie da się zrobić gry o "Rozterkach dziewczyny ze sztucznym okiem".
Nie tyle nie da się, co jest bardzo trudno. Psychodeliczne pomysły to bardzo grząski grunt, w którym łatwo utknąć. Trudność tkwi w tym jak zrobić, żeby użyty patent bawił (zamiast frustrować) również graczy, a nie tylko autorów gry.
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Shelim w Maj 19, 2008, 17:43:42
Bardzo mi się podobał poziom w amatorskim Longing Ribbon. Sama gra jest napisana w RPG Makerze 2000 i jest to survival - horror, ale w jednym levelu bohaterce odbiło, znalazła się w lesie, wszystkie drzewa tańczyły, śpiewały Disco, robiły wielkie oczy, wywalały języki w takt chorej muzyki (http://chomikuj.pl/Korial/EverybodyDance.mp3) (lojalnie uprzedzam, utwór jest głośny). Cel - uciec z tego świata w 3 minuty, zanim bohaterka zwariuje do reszty. Świetnie wkomponowane w całość :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Mertruve w Maj 19, 2008, 18:13:50
Cytuj
ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni
Jak można przeszczepić źrenice XD?
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: civis w Maj 19, 2008, 18:29:02
a gdyby główna postać miała schizofrenie, i była uzależniona od opium? celem jest dostanie się do jakiegoś tam leku, bądź zabicie się w określonych okolicznościach, by się tego pozbyć, jako że po śmierci dalej to dręczy. hm?

(zastrzegam sobie że to mój pomysł i niebawem go chcę użyć, dlatego All rights reserved) ;)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: shyha w Maj 19, 2008, 19:02:13
Cytuj
ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni
Jak można przeszczepić źrenice XD?
A jak mozna odradzac sie i zapisywac swoje zycie w jakims 'pliku stanu gry'? :P
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: civis w Maj 19, 2008, 19:20:05
Cytuj
ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni
Jak można przeszczepić źrenice XD?
A jak mozna odradzac sie i zapisywac swoje zycie w jakims 'pliku stanu gry'? :P
w sumie dobrze by było... ;)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: klosio.neostrada.pl w Maj 23, 2008, 01:21:22
Mertruve  Maj 19, 2008, 17:13:50
Cytuj
Cytuj
ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni
Jak można przeszczepić źrenice XD?

Przepraszam, rogówki :)

Skoro juz odpowiadam, to odpowiem tez na inna opinie.
@Esidar:
Cytuj
Nie obrażcie się ale wszystkie te pomysły są delikatnie mówiąc... z czapy. Wiele razy słyszałem tego rodzaju pomysły, niestety od osób które były często szefami (im wyżej w hierarchi tym pomysł bardziej "z czapy"  i które koniecznie chciały tego rodzaju rzeczy w grach.
Ja wiem, ze wedlug ciebie pomysl na kazda nastepna gre musi byc zmodyfikowanym klonem, zeby szanowny tworca poczul sie bezpiecznie i zechcial sie zaangazowac, ale ja nie jestem ani wysoko w hierarchi, ani nie jestem zawodowym game-designerem. Po prostu uwazam, ze podana przeze mnie zakrecona i sprawdzona juz w filmach fabula jest dobra, aby uzasadnic wprowadzenie ciekawych efektow graficznych i uniemozliwienie graczowi pewnych interakcji. Te dwie rzeczy, to wlasnie to, co mi przyszlo do glowy, kiedy przeczytalem o "chorobie". To chwilowe chwilowe uniemozliwienie interakcji, jakkolwiek by to nadecie nie brzmialo, to sposob na wprowadzenie troche arytmii do rozgrywki.
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: nameczanin w Lipiec 10, 2008, 03:01:48
Wlasnie przypomnial mi sie moj stary pomysl. Zaczalem kiedys tworzyc gre rpg tekstowa. Spoko sie zaczynalo. Pomysl byl taki, ze jako bonus ludziom czasem zmienialy sie postacie... na czyjes inne. Ogolnie chaos. Mialo byc duzo tego typu eventow losowych. I ogolnie byly jakies pomysly z Matrixa, ale nie pamietam dokladnie juz. Tak czy owak. Grasz, a tu nagle jakas ekstra wypasiona postac, albo ekstra slaba dla Twojego expa. Na drugi dzien wchodzisz zirytowany ze musisz grac od nowa na koncie a tu wraca Twoja stara postac. W sumie juz nie pamietam co w tym ciekawego mialo byc (zgubliem motyw).
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: twig w Lipiec 17, 2008, 21:54:12
Witam!

Chwilowe ograniczenie poczytalności zostało już wielokrotnie wykorzystywane w grach. Przykładem jest Beyond Good & Evil, gdzie w finałowej potyczce zostaje odwrócone sterowanie (kierunki ruchu). Tutaj chodziło tylko o dodanie "smaczku" końcowej potyczce.

W drugiej części Penumbry (Black Plague) w umyśle głównego bohatera miesza Clarence. Nasze alter ego, uciekając przed zainfekowanymi, błądzi po korytarzach, ponieważ Clarence tworzy w jego umyśle iluzje ścian, zamieniając znajomą okolicę w poplątany labirynt. Z powodu sztuczek Clarenca główny bohater zabija również pewną sympatyczną panią doktor... Dochodzą do tego też halucynacje - na widok szarżującego na mnie w schronisku psa niemal nie dostałem zawału serca :] W tej grze motyw choroby psychicznej został świetnie wykorzystany w warstwie tak technicznej, jak i fabularnej. 

Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: maxest w Lipiec 17, 2008, 23:22:06
Cytuj
Przykładem jest Beyond Good & Evil, gdzie w finałowej potyczce zostaje odwrócone sterowanie (kierunki ruchu).
A mozna bylo zmienic klawiszologie w opcjach? :D
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: electrox w Lipiec 17, 2008, 23:28:37
a gdyby główna postać miała schizofrenie, i była uzależniona od opium? celem jest dostanie się do jakiegoś tam leku, bądź zabicie się w określonych okolicznościach, by się tego pozbyć, jako że po śmierci dalej to dręczy. hm?

(zastrzegam sobie że to mój pomysł i niebawem go chcę użyć, dlatego All rights reserved) ;)

A gdyby tak była nadzwyczajna i bez serca, może pół maszyną i była uzależniona od PAWULONU?;D chłopaki zbyt daleko brniecie... miejcie na uwadze ze w takie gry mogą grać dzieci... a tu porysowanie beretu totale xD no ale tak czy siak, gdyby coś w takim stylu ujrzało światło dzienne tzn. trupki, jakaś psychiczna muza, schizofremie itp. to nie omieszkał bym zagrać :D
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: maxest w Lipiec 17, 2008, 23:34:05
W Manhunt'a tez moga zagrac dzieci, chociaz teoretycznie nie powinny :). A jednak na gra jest na rynku. No, moze na wiekszosci rynkow :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Zgred w Lipiec 17, 2008, 23:52:09
Przykładem jest Beyond Good & Evil, gdzie w finałowej potyczce zostaje odwrócone sterowanie (kierunki ruchu). Tutaj chodziło tylko o dodanie "smaczku" końcowej potyczce.

He he, pamiętam jak ordynarnie odwróciłem klawiaturę :D Wtedy ten level wcale nie jest trudny ;P
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: vinc999 w Lipiec 17, 2008, 23:53:45
calkiem ciekawy jest pomysl dodawania ulomnosci, chorob, czy jakichs takich efektow....
mi sie podobalo w morrowindzie jak mozna bylo byc chorym na cos i spadaly statsy... calkiem to ciekawe bylo... takie choroby psychicznie tez moglyby byc niezle...
moze czlowiek nawet nabralby troche szacunku dla ludzi chorych...

ale jesli chodzi o chore gry, typu postal (no dobra... to bylo liche... az smieszne..), no ale taki manhunt, czy (nie wiem czy ktos z Was to pamieta...) Harvester... to jest juz calkowicie chore...
czegos takiego nie powinno sie robic, bo to powoduje (minimalna), ale powoduje, degradacje moralna takich dzieci, ktore moga w to grac. Slowo dzieci, moze dotyczyc tutaj nawet ludzi w wieku 20lat (to jest bardzo indywidualna sprawa). Po prostu to spacza troche widzenie rzeczywistosci..
no a jakby nie patrzec... jak w grze cos mozna zrobic (i nie jest to karane)... to czemu tego nie sprobowac...

nie mowie tego, jako dorosly, przemadrzaly czlowiek... ale gralem swego czasu w wiele gier... i wiem jaki moga miec wplyw na czlowieka.
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: k_b w Lipiec 18, 2008, 09:36:53
calkiem ciekawy jest pomysl dodawania ulomnosci, chorob, czy jakichs takich efektow....
mi sie podobalo w morrowindzie jak mozna bylo byc chorym na cos i spadaly statsy... calkiem to ciekawe bylo... takie choroby psychicznie tez moglyby byc niezle...
moze czlowiek nawet nabralby troche szacunku dla ludzi chorych...

ale jesli chodzi o chore gry, typu postal (no dobra... to bylo liche... az smieszne..), no ale taki manhunt, czy (nie wiem czy ktos z Was to pamieta...) Harvester... to jest juz calkowicie chore...
czegos takiego nie powinno sie robic, bo to powoduje (minimalna), ale powoduje, degradacje moralna takich dzieci, ktore moga w to grac. Slowo dzieci, moze dotyczyc tutaj nawet ludzi w wieku 20lat (to jest bardzo indywidualna sprawa). Po prostu to spacza troche widzenie rzeczywistosci..
no a jakby nie patrzec... jak w grze cos mozna zrobic (i nie jest to karane)... to czemu tego nie sprobowac...

nie mowie tego, jako dorosly, przemadrzaly czlowiek... ale gralem swego czasu w wiele gier... i wiem jaki moga miec wplyw na czlowieka.

Wróżę, że za kilkanaście twoich postów odpadnie ci klawisz kropki :P
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: vinc999 w Lipiec 18, 2008, 09:58:12
calkiem ciekawy jest pomysl dodawania ulomnosci, chorob, czy jakichs takich efektow....
mi sie podobalo w morrowindzie jak mozna bylo byc chorym na cos i spadaly statsy... calkiem to ciekawe bylo... takie choroby psychicznie tez moglyby byc niezle...
moze czlowiek nawet nabralby troche szacunku dla ludzi chorych...

ale jesli chodzi o chore gry, typu postal (no dobra... to bylo liche... az smieszne..), no ale taki manhunt, czy (nie wiem czy ktos z Was to pamieta...) Harvester... to jest juz calkowicie chore...
czegos takiego nie powinno sie robic, bo to powoduje (minimalna), ale powoduje, degradacje moralna takich dzieci, ktore moga w to grac. Slowo dzieci, moze dotyczyc tutaj nawet ludzi w wieku 20lat (to jest bardzo indywidualna sprawa). Po prostu to spacza troche widzenie rzeczywistosci..
no a jakby nie patrzec... jak w grze cos mozna zrobic (i nie jest to karane)... to czemu tego nie sprobowac...

nie mowie tego, jako dorosly, przemadrzaly czlowiek... ale gralem swego czasu w wiele gier... i wiem jaki moga miec wplyw na czlowieka.

Wróżę, że za kilkanaście twoich postów odpadnie ci klawisz kropki :P

... zadlawilem sie jedzac sniadanie.... ( ;))
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: dzemeuksis w Sierpień 05, 2008, 10:19:39
W kontekście tego wątku warto zapoznać się z produkcją yfana. Wątek jej poświęcony znajduje się TUTAJ (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,7694.msg103504.html#msg103504).
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Mrowa w Sierpień 05, 2008, 11:07:09

no a jakby nie patrzec... jak w grze cos mozna zrobic (i nie jest to karane)... to czemu tego nie sprobowac...

nie mowie tego, jako dorosly, przemadrzaly czlowiek... ale gralem swego czasu w wiele gier... i wiem jaki moga miec wplyw na czlowieka.

Nie zgadzam się z Tobą. W większości gier możesz coś zrobić i nie jest to karalne. W grach zabijasz dobrych/złych ludzi, w serii GTA wcielasz się w gangstera, którego prawo też nie dosięga. Rozwalasz gliniarzy, a jak cię złapią to chyba tracisz tylko trochę kasy (GTA2 i w dół) a w tych nowych to nawet nie wiem :D Bo zawsze wczytywałem grę, więc to też unikanie kary :P. 

Ty przedstawiasz jakieś skrajne przypadki chorych ludzi, na których psychikę mogą mieć wpływ gry. Ale wtedy na prawdę trzeba mieć słabą psychikę. Psychika dziecka jest słabsza, ale nie tak, aby po zagraniu w GTA wyskoczyło na ulice i rozwalało miasto. Bo skoro to w grze jest nie karalne to muszę spróbować. Ograniczenia wiekowe są po to, aby uchronić młodszych graczy przed dużą ilością krwi i 'zła' w grze. A nie, żeby uniemożliwić młodym graczom zagranie w grę, po to aby nie zabiło przechodnia.

Owszem, zdarzają się takie przypadki, ale jest to znikomy procent, i dobrze powiedziałeś, liczy się tu indywidualność człowieka, ale znowu nie przesadzajmy, że jak 0.5% ludzi jest podatnych na rozmycie granic rzeczywistości i gry to należy zakazać robić gier, które na pudełku mają 18+.

Pozdrawiam
Mrowa

Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Capad w Sierpień 05, 2008, 12:37:29
Ja się opowiem za tym pomysłem, lecz bez specjalnego entuzjazmu. Kilka argumentów za i przeciw:
1.stary argument jak świat: to już było(np. Dwa trony - istne rozdwojenie jaźni), ale to nawet lepiej bo eksperymenty rzadko osiągają sukces
2.wszystko zależy od gatunku - gracze RPG nie lubią być ograniczani w tyn sposób, chyba, że nie ma to żadnych efektów ubocznych do pewnego czasu(jak ktoś przede mną to ujął) i jest logicznie i spójnie powiązane z fabułą, tudzież daje coś w zamian
3.kodowanie takich cudawianek trochę by zajęło i znacznie skomplikowało sprawę

Amen :)
Tytuł: Odp: Chora gra
Wiadomość wysłana przez: Shelim w Sierpień 06, 2008, 01:06:07
Ostatnio miałem szansę na nietypowy eksperyment w grze fabularnej klasycznej (takiej z MG). Otóż razem z kumplem... wcieliliśmy się w tą samą postać. Nie, nie biegały w drużynie dwie identyczne postaci. Byliśmy _jedną_ postacią. Z rozdwojeniem jaźni, dokładniej.
Muszę przyznać, że ten eksperyment zrobił na mnie ogromne wrażenie. Zwłaszcza że częściej niż raz nie zgadzałem się ze "swoją" drugą naturą (wyobraźcie sobie co się dzieje, gdy jedna połówka chce ubić wroga, a druga chce bronić sojusznika w tej samej chwili) :)
Może w tą stronę pójść w grach? Zrobić multiplayer z VoIPem w którym dwóch graczy steruje jedną postacią?