Warsztat.GD

Programowanie => Inne => Wątek zaczęty przez: sobol w Wrzesień 16, 2007, 16:51:46

Tytuł: [książka] efekty świetlne
Wiadomość wysłana przez: sobol w Wrzesień 16, 2007, 16:51:46
W topicu o HLSL daliście podpowiedź co do książki, może mi też pomożecie. Szukam książki o efektach związanych ze światłem (PL / ENG) - różne mapowania, cienie etc., i tylko o tym temacie (najlepiej bez zbędnych tłumaczeń co to wektor, macierz, kwaternion, połowy książki o funkcjach ogl'a etc.), przy czym chodzi mi o to aby podejście do tematu było dosyć hmm "staromodne", czyli nie shadery a to jak klasycznie takie rzeczy robić. Najlepiej żeby książka dosyć dogłębnie (nie koniecznie od podstaw) wyjaśniała jak zaprojektować (ewentualnie jak podejść do implementacji) system w pełni dynamicznego oświetlenia. Wolał bym książkę niż jakiś tutorial, ale jeśli ktoś zna jakieś na prawdę godne polecenia źródło w sieci to również byłbym wdzięczny (tylko bez pierwszych linków z googla proszę ;p raczej źródła które ktoś kiedyś wynalazł i okazały się wartościowe).
Dzięki i pozdrawiam.
Tytuł: Odp: [książka] efekty świetlne
Wiadomość wysłana przez: SauRooN w Wrzesień 17, 2007, 02:18:09
Polecam zacząć od "Wprowadzenie do grafiki komputerowej".