Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Ogre3D => Wątek zaczęty przez: Plibz w Wrzesień 15, 2007, 15:00:47

Tytuł: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Plibz w Wrzesień 15, 2007, 15:00:47
Witam
Ponownie mam do Was pytanie. Ponieważ większość z Was ma duże doświadczenie i pewnie zna większość silników do ogre prosiłbym o radę który wybrać. Po googlowaniu i przepatrzeniu wiki znalazłem 3 (w temacie) które mają coś wspólnego z ogre.
Oczywiście wybór nie jest możliwy bez określenia co mnie interesuję a więc:
obszerna dokumentacja, tutoriale itp (jak się orientowałem z tym ciężko),
chce korzystać w grze z dosyć dużych map,
gra - symulator jazdy motorem.
Proszę o pomoc - napiszcie jakie macie zdanie o tych silnikach.
Z góry dzięki za odp
 
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 15, 2007, 15:24:14
Są to nie tyle silniki co wrappery do już istniejących silników (kolejno: PhysX, ODE, Newton).
PhysX ma największe możliwości i wydajność (w końcu to jeden z najlepszych silników fizycznych). ODE jest lekko toporny i ograniczony. Z drugiej strony w oparciu o ODE powstało całkiem sporo gier. Newton też jest fajny choć wydajność ma dużo niższą niż PhysX.
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Plibz w Wrzesień 15, 2007, 16:07:03
Może wiesz co się stało ze stonką http://www.nxogre.org/ , chodzi mi o to że kiedy oglądam stare posty na forum NxOgre to widzę że kiedyś było tam dużo więcej informacji, tutoriale itp. Teraz nie ma prawie nic.
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Nargil w Wrzesień 15, 2007, 16:13:08
bo tamte tutoriale byly przedawnione. W 0.6 i 0.9 zmieniono wiele rzeczy w stosunku do poprzednich wersji i tutorialy staly sie nieaktualne. Za to masz teraz bardzo ladne cake playground z ktorego sie mozesz nauczyc :>
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: smirnof' w Wrzesień 15, 2007, 16:42:49
Ja osobiście polecam OgreOde. Bardzo proste w użyciu i jak przystało na ode, jest dosyć szybki. OgreNewt jest też bardzo prosty, tylko Newton niestety odstaje trochę prędkością od ODE. NxOgre się nigdy nie bawiłem, choć tez brzmi kusząca. Niemniej jednak raczej nie prędko będzie mnie stać na licencje novodex'a (czy physX, nawet nie wiem jak sie to teraz nazywa :) ) więc wole sie uczyć darmowych odpowiedników.
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 15, 2007, 16:49:41
PhysX (Novodex jest poprzednią "wersją" silnika) jest od ok. pół roku dostępny za darmo...
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: SauRooN w Wrzesień 15, 2007, 17:11:33
Już nie :)
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 15, 2007, 17:27:39
Hmm a gdzie można o tym przeczytać, bo w licencji na stronie Agei nadal stoi "royalty-free" i free na pcty?
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Maskl w Wrzesień 15, 2007, 17:32:00
Ja dla odmiany od prawie roku korzystam z OgreNewt'a. Co do szybkości działania nie narzekam, chociaż nie zaprzeczam, że jak spada kilkaset obiektów na ziemie to FPS spada dosyć mocno... Nie wiem o ile lepsze wydajnościowo są inne silniki, po prostu nie przyjrzałem się im dokładniej. Dlaczego wybrałem Newtona? Przede wszystkim nie miałem problemów z połączeniem go z swoim projektem, po drugie przykłady których może nie jest strasznie dużo ( 8 ), ale zawierają chyba wszystko co jest potrzebne (przykładowa fizyka samochodu, ragdolla...). Podczas pisania mojej gry wyścigowej bardzo przydał mi się też kod gry Stunt Playground (http://walaber.com/index.php?action=showitem&id=7) stworzonej przez twórcę OgreNewt, może i przy symulatorze jazdy na motorze by się przydał ;) (Swoją drogą ta gra pokazuje, że Newton wcale nie jest taki słaby)
Podsumowując poprzeglądaj przykłady wszystkich silników i zdecyduj który Ci się najbardziej spodoba :)
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Nargil w Wrzesień 16, 2007, 01:07:11
Kiedys gdzies czytalem ze Newton korzysta ze zlozonosci kwadratowej. W ODE funkcje sa uproszczone i przyblizone, aczkolwiek nie wiem ile z tego jest prawda.

SauRooN: to bardzo smutna wiadomosc, mozna prosic o zrodlo ?
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: novo w Wrzesień 16, 2007, 02:30:41
SauRooN chyba cos sciemnia, bo przegladalem ich stronke i kawalek licencji i wyglada to raczej tak ze masz za free. Tylko przy pisaniu komercyjnym trzeba im wyslac aplikacje zeby mogli jej uzywac w celach reklamowych.
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 16, 2007, 11:16:57
Cytuj
Tylko przy pisaniu komercyjnym trzeba im wyslac aplikacje zeby mogli jej uzywac w celach reklamowych
No i na konsolki jest płatne 50k, ale tak było cały czas. Mam nadzieję, że licencja na stronie jest zatem aktualna ;)
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Reg w Wrzesień 16, 2007, 12:19:13
Czy to czasem nie jest tak, że jeśli korzystamy z PhysX to nasza gra musi u użytkownika instalować dodatkowo ten silnik w systemie jako sterownik sprzętowy?
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Nargil w Wrzesień 16, 2007, 14:13:55
Reg: jest tak
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: _MtZ_ w Wrzesień 16, 2007, 15:11:19
Reg: jest tak

No to w moich projektach już nie znajdzie zastosowania, ale to kwestia przyzwyczajeń :)
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: novo w Wrzesień 16, 2007, 21:53:08
A dla mnie np to bardzo mala cena za tak dobry silnik za free :)
Ale to juz kwestia gustu, a o gustach...

Pozdr.
novo.
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: vojtek w Wrzesień 17, 2007, 00:31:01
SauRoon wprowadził małe zamieszanie, ale pewnie się pomylił bo nawet na głównej stronie devsupportu nic nie zmienili - jest tam czarno na białym napisane "The AGEIA PhysX SDK is now free for use on PC under our new EULA--for both commercial and non-commercial use".
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: Avinetiv w Wrzesień 17, 2007, 17:15:26
Widziałem gdzieś (to było bodaj na stronie jakiejś szwedzkiej uczelni) kompleksowy test porównawczy tych trzech silników (od strony jakości odwzorowania). Niestety nie udało mi się go teraz znaleźć.
Wyniki były następujące:
1. PhysX
2. ODE
3. Newton.

Ogólnie PhysX wypadł znacznie lepiej od pozostałych, ale wszystko zależało od testowanego przypadku - każdy z tych silników z czymś radził sobie najlepiej.

//edit: literówka :P
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: snake3xx w Czerwiec 24, 2012, 20:06:26
Jetem bardzo początkujący i mam pytanie jak powiązać np. Physx i Ogre chodzi mi o typy zmiennych/klasy, czy lepiej stosować Real (Ogre) czy podstawowe typy dla c++ float. Aktualnie przerabiam tutoriale odnośnie Ogre, ale chce wiedzieć jak zapisywać dane np. prędkość pojazdu, przyspieszenie które mają wpływ na określenie pozycji obiektu na scenie.
Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Tytuł: Odp: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?
Wiadomość wysłana przez: m4tx w Czerwiec 24, 2012, 20:14:36
PhysX może być szybszy, bo on chyba korzysta z akceleracji na karcie graficznej... Mam rację? :P