Warsztat.GD

Produkcja gier => Design => Wątek zaczęty przez: k_b w Wrzesień 11, 2007, 21:08:35

Tytuł: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 11, 2007, 21:08:35
Pomysł na grę krążącą wokół Formuły 1 w konwencji managera uważam za doskonały. Dlaczego?

- temat F1 jest tak bardzo rozbudowany, że zamiast martwić się o małą rozbudowaność gry, raczej trzeba się będzie martwić o to, aby nie przedobrzyć z rozbudowaniem gry - usuwanie elementów jest jednak łatwiejsze niż ich dodawanie

- dzięki takiej rozbudowaności zlikwidowana zostaje nuda (największy wróg grywalności); oprócz tego można zastosować kilka poziomów abstrakcji, tzn. gracz domyślnie ustala tylko najogólniejsze dane, a jego pracownicy odpowiednio te polecenia przerabiają i sugerują ewentualne popełnione błędy - lecz gracz ma możliwość także zaglądnięcia głębiej, tzn. konfiguracji wielu różnych wskaźników, które domyślnie ustawiają pracownicy; przykładowo: mamy wskaźnik zabezpieczeń samochodu na najwyższym i domyślnym poziomie abstrakcji, natomiast w głębszym poziomie wskaźniki ustalania grubości powłoki, jakości zabezpieczeń przeciwpożarowych itp.

- gra to przede wszystkim wybory - F1 to także przede wszystkim wybory; cały sukces w Formule 1 to umiejętne wybory, a tych wyborów są setki jak nie tysiące (stąd dwa poziomy abstrakcji - aby gracz nie był zmuszony do grzebania się w szczegółach jeśli on tego nie chce); przykładowo: http://speed-zone.pl/img/news/tech.gif - kilka ważnych wyborów przed wyścigiem (jest masę takich wyborów) - warto tu zauważyć, że są one przedstawione na najwyższym poziomie abstrakcji (na przykład ze skrzydeł jest jeszcze tylnie, a ustawień przedniego jest ponad 100)

- no i jeszcze pozostaje popularność - Kubica trafił do BMW Sauber i sport ten stał się w Polsce dużo więcej popularny; wiele osób zainteresowałoby się grą właśnie z tego powodu, że będą mogli dawać Kubicy wskazówki czy rozkazy (jeśli gracz zakupi go do zespołu)

Pomysł - prócz swoich dobrych stron - ma kilka złych. W tym największą: trudność w wykonaniu go tak, aby był grywalny. Tworząc taką grę można się zachłysnąć rozbudowanością F1 i zwalić na gracza zbyt wiele, lub też dać za dużo na drugi poziom abstrakcji, a na pierwszym dać tylko "zabawę dla przedszkolaków" przez co gra na pierwszym poziomie abstrakcji byłaby zupełnie niegrywalna. Poza tym, w takiej grze przydałoby się naprawdę solidne wprowadzenie wyjaśniające większość zależności pierwszego poziomu (gracz bez tego mógłby się w nich pogubić).

Tutaj z miejsca informuję, że ja w tym roku pomysłem na pewno się nie zajmę (mam zamiar skończyć GP). Jednocześnie, ktoś kto podejmie się wykonania tego pomysłu musi posiadać nie małą wiedzę na temat F1 (o ile pierwszy poziom można zrobić na podstawie kilku informacji w internecie tak drugi wymaga bardzo dużej wiedzy o Formule 1 [w końcu oprócz pokazania graczowi najróżniejszych wskaźników jeszcze należy wyciągnąć z nich odpowiednie obliczenia]).

Jest ktoś chętny? Jeśli tak, chętnie udostępnię ogólne informacje spisane na temat gry oraz wiele linków opisujących poszczególne aspekty F1. A może coś zmienić w pomyśle, dodać itp.?
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: _MtZ_ w Wrzesień 11, 2007, 21:32:17
Właśnie takiej produkcji na rodzimym rynku gier brakuje :)
Pomysł fajny ale aby go doprowadzić do końca potrzeba zgranego zespołu kilkunastu wiernych fanów F1 i kupe czasu (rzadko widuje się tak rozbudowane managery)  ;)
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: ERasER w Wrzesień 12, 2007, 00:30:45
Hmm ja być fan F1, ja być chętny na ten projekt :)
Polecam www.gpro.se - menadżer F1 online.  Dobra gierka i wciąga, 3 sezon tam jestem :)
Są gry nawet bardziej rozbudowane, więc czemu nie? :)

www.formula1.pl
www.f1.com
www.gpro.se

Praktycznie wszystko co by było potrzebne (dane techniczne i informacje na temat F1 ) są tam opisane.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: shyha w Wrzesień 12, 2007, 00:56:34
Byla juz taka gra (gdzies chyba nawet moze da sie ja znalezc). O ile pamietam to byla raczej ciezka - i w trudnosci samej rozgrywki i obslugi. Moze przed pisaniem swojej wersji sprawdzic ta staroc, zeby nie powtorzyc cudzych bledow
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: II w Wrzesień 12, 2007, 01:40:31
jakby bylo to mmo mysle ze moglobym cos pomoc

Chyba k_b musisz strasznie lubic managerki ;)
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 12, 2007, 18:18:55
Byla juz taka gra (gdzies chyba nawet moze da sie ja znalezc). O ile pamietam to byla raczej ciezka - i w trudnosci samej rozgrywki i obslugi. Moze przed pisaniem swojej wersji sprawdzic ta staroc, zeby nie powtorzyc cudzych bledow

Właśnie w tym tkwi cały problem tego pomysłu, że przy jego realizacji trzeba bardzo umiejętnie zbalansować oba poziomy abstrakcji. Delikatne przechylenie obojętnie w którą stronę może wysłać do lasu przyjemną rozgrywkę.

Chyba k_b musisz strasznie lubic managerki ;)

Lubię? Kocham xD. Na tyle, że praktycznie zawsze gdy oglądnę jakiś film, przeczytam o czymś, itp. to od razu rodzi się w mojej głowie pomysł na ten temat (a pomysł ląduje w sporym już pliku pomysłów... ten o F1 jakoś wyeluował...).

jakby bylo to mmo mysle ze moglobym cos pomoc

Raczej myślałem o tym, że tryb single byłby priorytetem.

Polecam www.gpro.se - menadżer F1 online.  Dobra gierka i wciąga, 3 sezon tam jestem :)

Zobaczę.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 13, 2007, 16:44:41
ale chcesz zrobic cos w stylu, ze bedziesz prezesem jakiegos teamu ??

Cytuj
Tutaj z miejsca informuję, że ja w tym roku pomysłem na pewno się nie zajmę

to kiedy bys mial czas na to by ta gre zrobic?

Cytuj
jest ktoś chętny? Jeśli tak, chętnie udostępnię ogólne informacje spisane na temat gry oraz wiele linków opisujących poszczególne aspekty F1. A może coś zmienić w pomyśle, dodać itp.?

ja jestem chetny
za duzej wiedzy o f1 nie mam ale sporo czytalem serwisow informacyjnych o tym sporcie
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 13, 2007, 18:47:33
ale chcesz zrobic cos w stylu, ze bedziesz prezesem jakiegos teamu ??

Prawie tak. Prawie to znaczy manager, prezes, itp.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 13, 2007, 19:01:51
a kiedy bys zrobil ta gre??
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 13, 2007, 19:35:20
Już mówiłem. Chcę teraz poświęcić się GP, którego skończę do końca... może listopada? Potem ukończę mój silniczek, a później przyjdzie czas na następny projekt.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Lobsang Rampa w Wrzesień 13, 2007, 20:22:14
Menedżer F1 ? bardzo ciekawy pomysł, powinien sie dobrze sprzedać :) tylko trzeba będzie pozmieniać wszytskie autorskie nazwy na podobne ;D np. zamiast Kubica to Bubica, zamiast BMW Sauber to BWN Sorbet itd  :P
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 13, 2007, 20:26:43
tylko trzeba będzie pozmieniać wszytskie autorskie nazwy na podobne ;D np. zamiast Kubica to Bubica, zamiast BMW Sauber to BWN Sorbet itd  :P

W niekomercyjnych "zastosowaniach" nie trzeba mieć licencji do nazw ;). A o komercyjności projektu jeszcze bym się nie rozprawiał...
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 14, 2007, 22:02:00
Pomysł niczego sobie, ale żeby wiernie zrealizować taki symulator (manager to moim skromnym zdaniem też pewien rodzaj symulatora) potrzeba OGROMNEJ wiedzy - wspomniałeś o poziomach abstrakcji, jeśli chcesz udostępnić taką szczegółowość jak w przykładzie to będzie to wymagać naprawdę dużo pracy. Tu przydałyby się jakieś konsultacje nie tylko z fanami, ale - w najlepszym wariancie - z ludźmi którzy są związani z F1 zawodowo. A o to raczej niełatwo...
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 15, 2007, 16:20:52
Polecam www.gpro.se - menadżer F1 online.  Dobra gierka i wciąga, 3 sezon tam jestem :)

W tej grze widzę jeden główny błąd - mało wyborów. Mało wyborów, od których zależałoby bardzo dużo, a które byłyby w pełni świadomą strategią. Mało wyborów, w których należy znaleźć płynny złoty środek, kompromis.

Biorąc przykład (bo przykłady najlepiej wszystko wyjaśniają) : F1 to ciągły rozwój. Nadzorując dział techników rozdzielamy (w naszym pomyśle na grę z tego tematu) prace techników nad rozwijaniem obecnego bolidu, a rozwijaniem przyszłego. I tak, jeśli zdecydowana większość pójdzie na obecny bolid, będziemy już w tym sezonie wyprzedzać konkurencję, lecz w następnym będziemy mieli gorszy bolid. Analogicznie, jeśli zdecydowana większość pójdzie na przyszły bolid, ten sezon możemy sobie już darować, bo i tak w nim mało wywalczymy (jeśli w ogóle), ale na następny będziemy mieli szokujący start. W symulatorze (manager = symulator) F1 należy dać graczowi możliwość wielu wyborów... oraz dać świadomość, że te wybory mają wpływ na grę.

//EDIT:
W ramach rozmyślania nad tym pomysłem powstało coś w stylu mapy mentalnej obrazującej sezon (acz niezbyt dokładnej - bez uwzględnienia poziomów abstrakcji, sponsorów i kilku innych zagadnień) - http://twojezdjecie.pl/pliki/e73436437a63906771b80b2ee31824e8.jpg .
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 15, 2007, 22:42:33
Cytuj
Menedżer F1 ? bardzo ciekawy pomysł, powinien sie dobrze sprzedać  tylko trzeba będzie pozmieniać wszytskie autorskie nazwy na podobne  np. zamiast Kubica to Bubica, zamiast BMW Sauber to BWN Sorbet itd
Obawiam się, że nawet nie bardzo można by użyć wówczas nazwy F1 czy nazw torów. Podobnie sytuacja wygląda na rynku gier np. piłkarskich - bez zgody UEFA, etc. nie można użyć np. nazwy Liga Mistrzów, czy nazwy stadionu (stąd do niedawna w FIFIe zamiast rozgrywek europejskich były jakieś dziwne nazwy).
Cytuj
W niekomercyjnych "zastosowaniach" nie trzeba mieć licencji do nazw
Do czasu aż gry nie zobaczy jakiś prawnik F1, bo wtedy może przestać być istotne, że to było robione niekomercyjnie. Proste - nie masz praw do nazwy, to nie możesz jej w ogóle użyć  ;)
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 16, 2007, 15:28:22
z tego co ja jakis czas temu czytalem to ma byc zastrzezony znak F1
a co do uzywania nazw stadionow itp
wezmy sobie gry gdzie jezdzi sie samochodami tam tez sie uzywa firm np renualt, ferrari  i jakos sie nikt tego nie czepia

Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 16, 2007, 15:39:43
z tego co ja jakis czas temu czytalem to ma byc zastrzezony znak F1
a co do uzywania nazw stadionow itp
wezmy sobie gry gdzie jezdzi sie samochodami tam tez sie uzywa firm np renualt, ferrari  i jakos sie nikt tego nie czepia

Mógłbyś podać nazwę takiej przykładowej gry?
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Matrik w Wrzesień 16, 2007, 15:40:23
Nie czepia się, bo za używanie w grach oryginalnych marek płaci się grubą kasę.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 16, 2007, 15:41:38
przykladowa gra?? www.n-race.com
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 16, 2007, 15:42:48
Tak... tyle że autorzy tych gier dostali zgodę na użycie tych nazw. Zwykle za ciężką kasę, lub inną formę płatności.
W ogóle z licencjami na nazwy samochodów to czasami są takie akcje, że szkoda gadać ;) Słyszałem, że kiedyś producent samochodów zażądał żeby jego samochody nie ulegały deformacji w wyniku zderzeń. Inna kwestia to współpraca inżynierów Forda przy jednej z części Colina McRae (zresztą tragicznie dziś zmarłego). Dla tych firm jest to też reklama więc żądają by ich produkty były przedstawione jak najlepiej.

Cytuj
przykladowa gra?? www.n-race.com
To jest to jawne złamanie prawa jeśli robią to bez zgody.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 16, 2007, 15:43:53
w n-race gre robili amatorzy nastolatkowie
myslisz ze oni placili jakas kase za wziecie sobie nazw oraz zdjec samochod? ja watpie
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Matrik w Wrzesień 16, 2007, 15:45:09
Bo to gra niekomercyjna jest, albo producenci tego nie zauważyli.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 16, 2007, 15:50:22
jeszcze pytanie do autora pomyslu
ta gra ma byc przez przegladarke www czy jakos inaczej?

bo jesli jest juz menager f1 to trudno ci bedzie przebic jego popularnosc

wezmy np the crims ma 11000 online graczy a np pimpland juz padlo
to samo jest z metaldamage ma sporo graczy a gra ... n-race (tez samochodowa) ma 2-4 osoby online dziennie

wiec czy warto robic gre ktora juz istnieje??

ja osobiscie jak mam wybrac gre np metaldamege to wole zagrac w jakas na pc gdzie moge sie poscigac
ale to moje skromne zdanie:P
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 16, 2007, 15:56:33
To jest to jawne złamanie prawa jeśli robią to bez zgody.

No to załóżmy, że w grze z tego tematu (mówię o pomyśle, a nie o N-race) będą w jasno wyszczególnionym pliku nazwy teamów, marek i kierowców (przykładowo w folderze z grą plik names.txt). I tak, domyślnie będzie Bubica w BWM Sorbet, lecz gracz - jak mu się będzie chciało - sobie zmieni nazwy na poprawne (a jak gra będzie dość popularna to i rychło ktoś rzuci wyedytowany plik w necie - i będzie można go sobie ściągnąć - ale wtedy autor gry w żadnym razie prawa łamać nie będzie...). Trza kombinować ;).

jeszcze pytanie do autora pomyslu
ta gra ma byc przez przegladarke www czy jakos inaczej?

bo jesli jest juz menager f1 to trudno ci bedzie przebic jego popularnosc

wezmy np the crims ma 11000 online graczy a np pimpland juz padlo
to samo jest z metaldamage ma sporo graczy a gra ... n-race (tez samochodowa) ma 2-4 osoby online dziennie

wiec czy warto robic gre ktora juz istnieje??

Nie. Domyślnym celem pomysłu jest "normalna" (tzn. w exe) gra single - z EWENTUALNĄ możliwości gry multi. Oczywiście, single same w sobie ma być maksymalnie rozbudowane, czyli rozgrywanie historycznych wyścigów, pełny sezon, jakieś mistrzostwa najróżniejsze, artykuły o F1 czy też encyklopedia F1 i tym podobne.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Masterio w Wrzesień 16, 2007, 16:15:53
Ja jestem właśnie w trakcie tworzenia takiej gry.

Przez wakacje ją projektowałem, a teraz szukam jakiś fajnych grafik, a nie długo biorę się za kodzenie.

Tym razem od razu dam demo ;.

Mam nadzieje, że nie będzie docinek, że ściągnąłem pomyśl, bo już dawno nad czymś takim pracuje .

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 16, 2007, 16:17:47
nie tylko ty wpadles na taki pomysl
poniewaz moj kumpel tez juz od dluzszego czasu robi gre o f1

i to nie jest sciagniecie pomysly poniewaz gier o f1 mozna zrobic mnostwo a nie mozna sobie zastrzec prawa na f1
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 16, 2007, 16:36:23
tak sobie teraz pomyslalem ze tak naprawde nie wazne ile osoby by nie robily gry kazda bedzie inna
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 16, 2007, 16:43:31
Ja jestem właśnie w trakcie tworzenia takiej gry.

Przez wakacje ją projektowałem, a teraz szukam jakiś fajnych grafik, a nie długo biorę się za kodzenie.

Tym razem od razu dam demo ;.

Mam nadzieje, że nie będzie docinek, że ściągnąłem pomyśl, bo już dawno nad czymś takim pracuje .

Docinek nie będzie jak będziesz się normalnie zachowywał ;). Mógłbyś trochę szerzej może przedstawić ten pomysł? A raczej różnice jakie dzielą Twój i mój pomysł.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 16, 2007, 18:34:45
lepsza by byla gra przez www
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 16, 2007, 18:43:46
Lepiej by było, gdyby Ziemia była kwadratowa, a myszka różowa w białe paski. O gustach się nie dyskutuje ;). Po co robić coś co już zostało zrobione - jest kilka managerów F1 przez przeglądarkę - skoro można zrobić coś nowego, możliwe że nawet lepszego?
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 16, 2007, 19:34:08
cos nowego lepszego ???
przeciez to bedzie to samo (w zalozeniu ze menager) :P
wiec co za roznica czy www czy exe

heh tak tylko stwierdzilem w poprzednim poscie
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 16, 2007, 19:41:47
Diabeł tkwi w szczegółach ;). Takiemu na przykład GPro.se już wytknąłem błędy. I wiem jak je naprawić. A skoro wiem co zaniża grywalność i wiem jak to coś usunąć, aby podwyżyć grywalność - to może być coś nowego i lepszego.

Parafrazując Ciebie, "coś nowego, lepszego? przecież to będzie to samo - po co robić Football Manager 2008 skoro mamy Championship Manager 4?".

Różnica między www, a exe jest duża... bardzo duża...
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: ERasER w Wrzesień 16, 2007, 22:30:14
Te błędy wynikają właśnie z tego, że jest to manager przez przeglądarkę. Chodzi głównie o podział na grupy - Rookie - Elite. Ciężko by było to sensownie rozwiązać. Od grupy master pojawia się możliwość zatrudnienia dyrektora technicznego, co pozwala na prowadzenie testów. Za testowanie dostajemy punkt w zależności co testowaliśmy - max prędkość, przyśpieszenie, wchodzenie w zakręty, aerodynamike itp. Te punkty można przekształcać potem na punkty główne bolidu: przyśpieszenie, przyczepność, prędkość.

Poza tym ta gra podlega ciągłym modyfikacją, pod wpływem społeczności. Na forum jest rzucany pomysł, jest rozpatrywany przez graczy; jak się spodoba to admini wrzucają go do gry, najczęściej przy rozpoczęciu nowego sezonu.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Masterio w Wrzesień 17, 2007, 11:59:18
Ja jestem właśnie w trakcie tworzenia takiej gry.

Przez wakacje ją projektowałem, a teraz szukam jakiś fajnych grafik, a nie długo biorę się za kodzenie.

Tym razem od razu dam demo ;.

Mam nadzieje, że nie będzie docinek, że ściągnąłem pomyśl, bo już dawno nad czymś takim pracuje .

Docinek nie będzie jak będziesz się normalnie zachowywał ;). Mógłbyś trochę szerzej może przedstawić ten pomysł? A raczej różnice jakie dzielą Twój i mój pomysł.

Na razie to sam nie przedstawiłeś wiele szczegółów i nie mogę ustosunkować się do takich różnic. Zobaczymy gdy ty podasz więcej szczegółów lub ja opublikuje demo.

Pozdrawiam. ;D
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 17, 2007, 17:57:29
Generalnie chodzi mi o ogólny koncept. To co różni nasze obiekty porównania to to, że ja rzucam pomysł, a Ty projekt - więc jest oczywiste, że to Ty będziesz miał więcej pokazanych szczegółów. Pomogę Ci pytaniami: masz poziomy abstrakcji? Masz zaimplementowane wyboru pracy techników, ustawień samochodu, prac nad poszczególnymi częściami? Są wszystkie tory, maksymalny realizm? Czyli pogoda, elementy toru, przyczepność, aerodynamiczność? I tym podobne.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Masterio w Wrzesień 17, 2007, 19:05:36
Generalnie chodzi mi o ogólny koncept. To co różni nasze obiekty porównania to to, że ja rzucam pomysł, a Ty projekt - więc jest oczywiste, że to Ty będziesz miał więcej pokazanych szczegółów. Pomogę Ci pytaniami: masz poziomy abstrakcji? Masz zaimplementowane wyboru pracy techników, ustawień samochodu, prac nad poszczególnymi częściami? Są wszystkie tory, maksymalny realizm? Czyli pogoda, elementy toru, przyczepność, aerodynamiczność? I tym podobne.

Maksymalny realizm, ale będzie też możliwość założenia własnego teamu. A poziom abstrakcji to jeden, bo zamierzam zaimplementować samouczka i podpowiedzi.

Pozdro.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 17, 2007, 19:15:45
Eeee... oczy mnie nie mylą? "będzie też możliwość założenia własnego teamu"? Znaczy się to nie manager tylko przygodówka? ;)
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Masterio w Wrzesień 17, 2007, 19:18:22
A co założenie własnego teamy ma do przygodówki?? ???
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 17, 2007, 19:22:19
Raczej chodzi mi o to - bez "możliwości zakładania teamu" nie ma managera. Więc to chyba przygodówka będzie ;).
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Masterio w Wrzesień 17, 2007, 19:24:45
Chodziło mi o to że można będzie też przejąć już istniejący.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 17, 2007, 19:30:32
Trochę to dziwnie ująłeś. Zresztą to Twój punkt widzenia. Ja to widzę jako "tworzenie własnego teamu z możliwością przejęcia istniejącego", a nie "przejęcie istniejącego z możliwością tworzenia własnego"... bo co to za robota wziąść team z gotowym bolidem, obsadą i strategiami.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: dzemeuksis w Wrzesień 17, 2007, 19:36:59
[ot]
Hehe, chyba się nie zrozumieliście. Zdaje mi się, że k_b nie pytał o realizm w sensie nazw teamów, samochodów itd., tylko o stopień symulowania rzeczywistości. Podobnie pisząc o abstrakcji, nie chodziło mu o chyba o abstrakcję obsługi... Ale to może potwierdzić (lub zdementować) sam k_b. Tymczasem wasz dialog to niezła abstrakcja.  ;)
[/ot]
Zawsze w menedżerach wszelkiej maści najważniejsza była dla mnie spójność, przejrzystość i realizm systemu odpowiadającego za sam "miodek", czyli rozgrywanie potyczek. Dlatego nacisk położyłbym na realistyczną symulację wydarzeń na torze. Nawet posuwając się do wizualizacji. Negatywnym przykładem jest tutaj (notabene bardzo lubiany przeze mnie menedżer) Ultimate Soccer Manager 98. Tam można było oglądać mecze w całkiem przyjemnej oprawie. Można też było ich nie oglądać, tylko od razu sam wynik i statsy. W pierwszym przypadku było ciężko. Często mając doskonały skład statystyka pomeczowa wyglądała tak, że oddawałem przeszło 20 strzałów na bramkę przeciwnika, a on na moją 3, a wynik końcowy był 0-0, albo 0-1. Ale wystarczało ten sam mecz rozegrać bez wizualizacji i nagle okazywało się, że statystyki strzałów np. 14-11, ale wynik 4-1 dla mnie. Do czego zmierzam? Chodzi mi o to, że generator meczów był ewidentnie inny przy wizualizacji od tego stosowanego przy natychmiastowym generowaniu wyniku. Jest to dla mnie niepojęte, jak można było zrobić dwa oddzielne systemy generujące mecz (dwa razy więcej roboty) zamiast zastosować jeden w obu przypadkach. Co więcej ten teoretycznie ważniejszy uczynić kompletnie nierealnym. Ergo: z chęcią zagram w wasze gry, jeśli będą generować wiarygodne wyniki. Najlepsza droga do tego wiedzie moim zdaniem przez stworzenie fizyki (choćby uproszczonej) oraz modelu jazdy i rozgrywanie każdego wyścigu "naprawdę", a nie według jakiś randomów. Nawet jeśli nie byłoby to widoczne dla gracza.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 17, 2007, 20:17:50
[ot]
Potwierdzam. Choć jeśli chodzi o tą abstrakcję, chodzi mi tu także o te dwa poziomy wskaźników. No i żeby nie było - nie mam nic do przygodówek, wręcz przeciwnie ;).
[/ot]

Generalnie cała magia F1 tkwi w kompilacji złożonej fizyki, ustawień bolidu czy w ogóle strategii teamu. Dlatego - przy realizacji gry - będę miał sobie za cel jak najwierniejsze odwzorowanie tego. Przy silniku generującym wyniki będę porównywał to co on wypluje z rzeczywistymi wynikami na danych torach - i będę dążył do jak największego realizmu. Także wizualizacja jest w ewentualnych planach - co prawda jako grubsze kreski pędzące po torze (widok z góry).
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Masterio w Wrzesień 17, 2007, 20:37:37
Ja zamieram zastosować wyświetlanie wyników na poszczególnych sektorach, a potem na okrążeniach.

@Down:

Wynik = czas i miejsce zajmowane przez zawodnika.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 17, 2007, 20:41:09
"Wyników"? Tzn.?
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Netrick w Wrzesień 17, 2007, 22:49:06
Jak zwykle masz świetny pomysł na menedżera, k_b... No ale z realizacją tak łatwo nie będzie (głównie chodzi o algorytmy i wyważenie).
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 18, 2007, 09:13:03
k_b a w twojej grze bedzie mozna jechac tym bolidem??? czy na jakiej zasadzie sie bedzie gralo ??
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 18, 2007, 14:41:50
Manager. Oczywiście, że nie będzie można jechać, a będziemy wsadzać w bolid kierowców ze swojej kompanii. Ale przy odpowiednim podejściu do kierowcy możemy mieć wrażenie niebespośredniej kontroli nad kierowcą...
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 18, 2007, 15:39:50
aha czyli to taka tekstowa gra
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 18, 2007, 16:56:59
Eeee... prowokujesz mnie? Czy raczej udajesz (przepraszam za zwrot) głupiego?
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 18, 2007, 19:59:39
nie udaje glupiego :/
i cie nie prowokuje

stwierdzilem fakt bo myslalem ze cos lepszego to bedzie niz gra tekstowa
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 18, 2007, 20:23:02
Udajesz głupiego. To nie będzie żadna gra tekstowa tylko pełnoprawny manager w 2D z wizualizacją wyścigu.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: Masterio w Wrzesień 18, 2007, 20:38:37
nie udaje glupiego :/
i cie nie prowokuje

stwierdzilem fakt bo myslalem ze cos lepszego to bedzie niz gra tekstowa

To nie będzie w konsolce, a więc nie tekstowa.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 18, 2007, 20:46:54
cos lepszego to bedzie niz gra tekstowa

Narażasz się. Stwierdzasz, że forma jest ważniejsza od treści. W konsoli też można zrobić dobrą grę (np. ADOM).
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 19, 2007, 08:26:04
chodzi mi o to ze gralem na www w wiele gier tekstowych
dlatego tez myslalem ze jak juz sie robi exe to bedzie cos np zdrobione w delphix ze bedzie mozna kierowac pojazdem itp

poszukalem gier w konsolach no i fakt przyznaje Ci racje k_b w konsoli tez mozna zrobic fajna gre
wiec jesli twoja bedzie tak samo ciekawa jak te co znalazlem w konsolach to bedzie super :]

ale chetnie zobacze te wasze gry jak juz je stworzycie i beda udostepnione dla graczy
no i dopiero wtedy bedzie mozna powiedziec czy to fajna gra czy tez nie

pozatym nie narzucam wam swojego zdania tylko pytam i wyrazam swoja opinie chyba po to jest forum
pozatym jestem byc moze przyszlym graczem waszych gier wiec fajnie wiedziec jak autorzy widza swoja gre 
no i jak patrzac to w sumie malo osob zainteresowalo sie tym tematem dlatego tez ja sie duzo udzielam
 nie mialem zamiaru was jakos urazic czy cos jesli to tak odebraliscie to sorki

myslalem ze bedzie mozna wam podrzucic kilka dobrych pomyslow do gry poniewaz moj kumpel zrezygnowal z robienia o f1 gry wiec jego pomysly moglby wykorzystac ktos inny bo sa dobre i ciekawe

a jak chce sie podrzucac pomysly to trzeba mimo wszystko troszke wiedziec w czym i jak bedziecie robic ta gre
bo juz teraz widze ze kilka pomyslow kumpla by sie nie nadawalo jesli to bedzie gra w konsoli poniewaz on zrobil wlasnie poruszanie sie samochodu po torze itp
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: RageX w Wrzesień 19, 2007, 09:10:35
Hahah... k_b spokojnie.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 19, 2007, 14:38:00
Ehhh... no tak. Przede wszystkim uczepiłem się Ciebie, bo z kosmosu wziąłeś sobie informację jakoby ten pomysł miałbyć realizowany w konsoli. Oczywiste jest, że gra nie będzie w konsoli (skąd w ogóle to święte przekonanie Twoje że tak ma być?). Przynajmniej wyglądało to tak jakbyś mi narzucił zdanie, że ta gra ma być w konsoli... ;). Oczywiście (także) nie odebrałem tego jako jako próba urażenie kogolwiek :P. No i (znów) oczywiście - podrzuć te pomysły, zobaczymy czy już na nie wcześniej nie wpadłem ;).

PS: Używaj CapsLocka czy tam Shifta.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: kamm w Wrzesień 19, 2007, 15:47:05
mi chodzilo czy ta gra bedzie np w delphi na formach gdzie beda buttony labele itp
a jak "uslyszalem" ze gra tekstowa to skojarzylem z  konsola tak jak ta gra Amod co podales tytul

zwykle nieporozumienie
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Wrzesień 19, 2007, 16:12:18
Dalej mnie nie rozumiesz. Gra (przewidywanie) będzie w C++ w 2D. NIGDZIE nie ma tutaj napisane, że to ma być gra tekstowa.

PS: Ponawiam prośbę - używaj CapsLocka lub Shifta.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: rocki 11 w Październik 08, 2007, 14:31:45
W realu pracuje nad tym sztab ludzi, a w twojej grze tylko ty. Trudno będzie podczas wyścigu kontrolować ok 50 wskaźników.
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: k_b w Październik 08, 2007, 14:37:24
Jak mówiłem, w założeniach są dwa poziomy abstrakcji. I na pierwszym gracz będzie dostawał 10 wskaźników, a na drugim te 50 (przykładowo).
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: meternick w Lipiec 30, 2008, 11:27:51
A co powiedzielibyscie na stworznie z prawdziwego zdazenia managera F1 online cos ala www.f1-tm.com ale bardziej realistycznego bo ten www.gpro.se to juz calkiem poraszka w porownaniu z realiami.
Mial juz ktos moze stycznosc z tworzeniem gierek online?? Na php to tam moge troche podzialac ale pewnie trzeba stworzyc server. I pytanko czy szlo by takie cos jakos w prosty sposob zrobic. Napisac jakas aplikacje i wrzucic na konto shelowe?? 
Tytuł: Odp: Formuła 1
Wiadomość wysłana przez: NuFac3 w Lipiec 30, 2008, 16:24:47
Uważam, że jest to świetny pomysł. Kocham managery i potrafię grać w nie godzinami. Przyznaje, że jest to trudny i bardzo ambitny projekt ale wart ciężkiej pracy. Aż mnie natchnąłeś ... ;)

P.S Co do trybu wyścigu.. to zaplanowałeś go jakoś dokładniej poza tym że będzie to grafika 2D? W jakiej bibliotece graficznej chcesz robić tę grę?