Warsztat.GD

Społeczność => Projekty rozpoczęte => Wątek zaczęty przez: Drakon w Kwiecień 10, 2007, 16:22:15

Tytuł: Skrypty dla 3ds max do ustawienia fizyki i eksportu do OgreNewt
Wiadomość wysłana przez: Drakon w Kwiecień 10, 2007, 16:22:15
Może to takie maleństwo i się nikomu nie przyda ale  ;)

Paczka 4 skryptów + biblioteczka do Ogre i OgreNewt aby można było sobie spokojnie poustawiać właściwości fizyki w 3ds max a następnie wyeksportować wszystko do pliku .xml Potem wystarczy już tylko proste polecenie w programie :

Kod: (cpp) [Zaznacz]
// OgreNewt Loader
 loader = new Loader("NewtOgre.xml",mSceneMgr,m_World);
loader->LoadMaterials();
loader->LoadBodies();
 loader->LoadJoints();
loader->LoadMaterialPairs();

i już w tym momencie mam ustawioną fizykę dla całej mapy :)

Z braku takiego skryptu napisałem sobie sam - zamieszczam tutaj bo może komuś się przyda. Albo ktoś spróbuje rozwinąć o jakieś nowe elementy.

Aby toto wszystko zadziałało należy najpierw załadować wszystkie obiekty ze sceny - ja używam do tego oFusion :

Kod: (cpp) [Zaznacz]
// oFusion World
OSMScene oScene = OSMScene(mSceneMgr,mRoot->getAutoCreatedWindow());
OSMSceneCallbacks oe_Callback;
oScene.initialise("test.osm",&oe_Callback);
oScene.createScene();
   
// OgreNewt Loader
loader = new Loader...

Obiekty fizyczne : box, sphere, capsule, cone, cylinder, convex

(http://img63.imageshack.us/img63/5702/bodyyf2.th.jpg) (http://img63.imageshack.us/my.php?image=bodyyf2.jpg)

Jointy : UpVector, BallAndSocket, Hinge, Slider, Universal, 2D, Pulley, Gear

(http://img180.imageshack.us/img180/4388/jointsna0.th.jpg) (http://img180.imageshack.us/my.php?image=jointsna0.jpg)

Możliwość zdefiniowania właściwości przy kolizji obiektów z różnymi materiałami.

(http://img404.imageshack.us/img404/2507/materialpairnb1.th.jpg) (http://img404.imageshack.us/my.php?image=materialpairnb1.jpg)

Źródło - http://www.4shared.com/file/13814987/ab8580d8/OgreNewton_Loader_source_pl.html (http://www.4shared.com/file/13814987/ab8580d8/OgreNewton_Loader_source_pl.html)

Demo - http://www.4shared.com/file/13815192/745b73cb/OgreNewton_Loader_demo.html (http://www.4shared.com/file/13815192/745b73cb/OgreNewton_Loader_demo.html)
 Sterowanie :
 - lewy klawisz myszy - przesuwanie obiektów
 - wciśnięty prawy klawisz myszy i strzałki  - poruszanie się
 - wciśnięty prawy klawisz myszy i spacja - strzał boxem

Jak zawsze każdy komentarz jest mile widziany :)
Pozdrawiam.