Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka.
+ za javę :)
Całkiem ciekawe
Przepiękna gra, uwielbiam taki styl graficzny
Świetna grafika i ciekawy system walki
Bardzo przyjemna i miła dla oka gierka
Kto | Nazwa projektu | Link do projektu |
Avaj | Quill3D | https://warsztat.gd/projects/quill3d |
Garen_eye | PannoireEngine | https://warsztat.gd/projects/pannoire_engine |
Shelim | Pixie Engine | http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31401.0.html |
Kto | Nazwa projektu | Link do projektu |
Patrulek | Fastball | https://warsztat.gd/projects/FastBall |
Beermaster | Isles: Restoration | https://warsztat.gd/projects/Isles_Restoration |
ByerN | TAnima | https://warsztat.gd/projects/tanima |
blackywolfie82 | Nightmoon | https://warsztat.gd/projects/Nightmoon |
kamilosxp | Unknown_Game | https://warsztat.gd/projects/Unknown_Game |
nowy | Viconia | http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31403.0.html |
szczypiorofix | For Gold and Sweetrolls | https://warsztat.gd/projects/For_Gold_and_Sweetrolls |
Kto | Nazwa projektu | Link do projektu |
bartekm | Cave Master | https://warsztat.gd/projects/CaveMaster |
Tegoroczny temat to: Silnik graficznyobowiązkowy?
najlepszy kodczyli wrzucamy ze źródłami?
(silnik plus gra w trzy miechy to już całkowite szaleństwo)Chyba, że "gre na własnym silniku" zrozumiemy jako zwykły brak użycia cudzych silników. Wtedy nawet zwykły snake w konsoli będzie na "własnym silniku". Regulamin uprościłby się do zakazu używania cudzych silników.
Chyba, że "gre na własnym silniku" zrozumiemy jako zwykły brak użycia cudzych silników. Wtedy nawet zwykły snake w konsoli będzie na "własnym silniku". Regulamin uprościłby się do zakazu używania cudzych silników.Z mojej perspektywy to najbardziej WSoC'owe podejście z zaproponowanych.
Osobiście uważam, że to dobry pomysł. Ktoś kto już rozwija swój silnik latami będzie mógł go zaprezentować na przykład tworząc na nim gierke. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie zamierza pisać silnika, nie będzie musiał tego robić.
Jak dla mnie mogłyby zostać dwie kategorie:Zależy jak definiujesz silnik, przecież nikt nie oczekuje, że za trzy miesiące będziesz miał klona Unity3D. Jak narysujesz teren i po nim chodzące owieczki to też już jest silnik.
1. Gra na własnym silniku.
2. Gra na cudzym silniku.
I taki podział myślę, że byłby dobry.
Natomiast silnikolodzy powinni mieć osobne compo - trwające najlepiej cały rok. Co roku można by porównywać postępy i wyłaniać zwycięzcę. Napisanie od podstaw silnika w 3 miechy to dość karkołomne zadanie.
Do kiedy mamy czas? Planuję zacząć we wrześniu, to nie wiem czy tak można.Terminy: od poniedziałku 02.07.18 do soboty 01.10.18.
Avaj, masz najciekawszą sytuacje. Wedle reguł jesteś już zdyskwalifikowany xDwłaśnie to podniosłem na slacku ;)
Avaj, Quill3D: Z braku innych zgłoszeń ciężko z czymś porównać ten silnik. Jestem pod wrażeniem cieni - mi się nie chciało ich robić w swoim starym silniku d;
Przez chwilę zastanawiałem się czemu pająk nie rzuca cienia. Wszystko wyjaśniło się gdy przeszedł przez palmę - to był pająk-DUCH!
To chyba tyle.
Avaj - twój silnik mi nie odpala, włącza się tylko na moment okienko dosowe i tyleJaką masz kartę graficzną? Jak odpalisz z konsoli to widać jakieś errory? Testowałem na Radeonie i NVidii, na integrze Intelowej może nie działać :)
TAnima - Byern - ściągnąłem loader, uruchomiłem, ale prosi o login i hasło, których nie znam, a zarejestrować się nie da
TAnima - + za javę :) niestety nie odpala się, rzuca błędem:
C:\Users\jacek\Downloads>java -jar TAnima.jar
00:00 INFO: Connecting: localhost/127.0.0.1:54556/54776
Exception in thread "main" java.io.IOException: Unable to connect to: localhost/127.0.0.1:54556
to nie jest wersja debugowa pod lokalny serwer? :)
ByerN, TAnima: Launcher pobierał grę dłużej, niż zajęło mi pobranie całego World of Warcraft... a potem i tak gra się nie uruchomiła. Firewall się odzywał, więc coś się robiło, ale od razu gra się zamykała.
Dla wytrwałych podrzucam jeszcze komendę do uruchomienia z konsoli:Teraz poszło, rzeczywiście mógł też być problem z timeoutem przy okienku firewalla.
java -Dhost=37.233.102.184 -jar TAnima.jar
Teraz poszło, rzeczywiście mógł też być problem z timeoutem przy okienku firewalla.
Graficznie wygląda ciekawie. Zaraz na początku zgubiłem pochodnię i musiałem iść w ciemności. Miasto jest trochę zawiłe, ciężko się w nim ogarnąć, nie mówiąc już o wyjściu i naparzaniu wrogów. Sterowanie ma sens dopiero przy pierwszej walce, ale kamera za bardzo szarpie podczas atakowania. Ogólnie całkiem nieźle, ale chyba przydałyby się zmiany od strony przyjazności dla początkującego.
-wystawianie "budynków" jest troche męczące (klikanie na ikone i miejsce docelowe)Aaaah, wiedziałem, że wstawienie enigmatycznych Q/W/E/R/A/C w dymkach nad przyciskami nie będzie wystarczającą podpowiedzią d;
@Avaj
Niestety opiekun chyba jeszcze nie zaktualizował paczki, dlatego wrzuciłem osobno wersję na windowsa w temacie
Falleswen - Windows Version (http://jakubwegner.com/game.zip)
-czuć brak udźwiękowienia
Wiedziałem, że domyślne wyciszenie gry by nie wkurzać losowych przybyłych to trochę zły pomysł bo większość nie zauważy opcji włączenia dźwięku w lewym górnym roguTak xD ludzie są przyzwyczajeni do dźwięku na starcie i wielkiego przycisku "mute" w rogu. Tego nawet nie zauważyłem bo gdzieś się zlał z innymi rzeczami. Zagrałem jeszcze raz. Dźwięk dużo daje. Pasuje. Lata się trochę za wolno jak dla mnie. Jakieś powerupy pewnie by urozmaiciły rozgrywkę (może są gdzieś dalej ale nie dotarłem tak daleko)
Od wczoraj truję, że opiekun zapomniał zaaktualizować paczkę, a link z wersją na windowsa wisi w kilku miejscach w tym temacie :PWybacz, mój błąd. Nawet widziałem Twój komentarz, ale nie wiem dlaczego nie załapałem, że tu chodzi o wersję na windowsa (tej gry).
Aaaah, wiedziałem, że wstawienie enigmatycznych Q/W/E/R/A/C w dymkach nad przyciskami nie będzie wystarczającą podpowiedzią d;Powiem Ci, że nawet szukałem przez chwilę tych skrótów. Zlał mi się z tekstem i nie zauważyłem. Jak go dasz gdzieś np w rogu dymku albo na samym przycisku, to będzie łatwiej zauważyć. Ze skrótami jest o wiele lepiej xD Przydałby się przycisk przyspieszenia czasu. Początek się niemiłosiernie dłuży. To, że czasem zmienia się częstotliwość dźwięku to specjalnie?
Powiem Ci, że nawet szukałem przez chwilę tych skrótów. Zlał mi się z tekstem i nie zauważyłem. Jak go dasz gdzieś np w rogu dymku albo na samym przycisku, to będzie łatwiej zauważyć. Ze skrótami jest o wiele lepiej xD Przydałby się przycisk przyspieszenia czasu. Początek się niemiłosiernie dłuży.No i wszystko jasne. Nie patrzyłeś do readme.txt? d; Jak przytrzymasz spację to gra przyśpiesza - sterowanie jest opisane w readme i w grze, w menu pomoc.
To, że czasem zmienia się częstotliwość dźwięku to specjalnie?Tak - im więcej pól zajętych, tym straszniej melodia ma brzmieć. Udało się uzyskać zamierzony efekt?
Nie wiem dlaczego w losowych momentach załączał mi się slowmotion
I na sam koniec jedyny silnik o jakże pięknej nazwie "Quill3D" autorstwa Avaj:Jaka Nvidia?
Niestety silnik nie uruchamia mi się na nvidii, jest błąd poczas kompilacji shadera.
(https://i.gyazo.com/8382cd43c675852253ea1834d4fd4ec1.png)
Także brak jakiejkolwiek oceny :(
Pozdrawiam cieplutko :)
Jaka Nvidia?Dzięki! ze zmianą silnik ruszył. Niestety ja pracuje już na 5-cio letnim laptopie z GPU Nvidia Geforce GT 635M, ale fakt, faktem - błąd był. Pomijając fakt że gra działała mi w 10 - 15 klatkach. Efekty robią fajne wrażenie. Jedynie do czego mógłbym się tak naprawdę przyczepić to wymuszanie maksymalnej dostępnej rozdzielczości monitora podczas gdy normalnie pracuje na mniejszej.
jak chcesz to możesz w bloom.frag zmienić:
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright4;
na:
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 3) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 4) uniform sampler2D bright4;
i wtedy powinno działać, ale w sumie dziwne że na innych kartach przechodzi :)
A to dziwne, slowmotion włącza się prawym przyciskiem myszy, a gra zatrzymuje się gdy ty się zatrzymujesz - nie ma tu żadnej losowości, o wszystkim mówi tutorial :)Faktycznie - nie zauważyłem po prostu tego tekstu o czasie na starcie gry. Też mała sugestia żeby ten tekst był widoczny ponownie gdy zaczynasz nową grę bo ludzie mogą nie zwrócić na to uwagi za pierwszym razem (tak jak ja) i trzeba specjalnie usuwać ciastka żeby zobaczyć.
interfejs nie jest przyjazny graczowi już od pierwszego wejrzenia - ciężko zorientować się co i jak
dlaczego gdy wale głową w mur zabiera mi życie?
Witam, jako bierny użytkownik tego forum który obserwuje i patrzy co się dzieje na portalu warsztat.gd postanowiłem dorzucić swoje dwa grosze komentując tegoroczne "projekty" bądź "gry" wysłane na tegoroczny WSOC.
Zacznę od kategorii "Dowolna gra":
Boski - "TAXI": Słaba jakościowo gra zrobiona najprawdopodobniej na kolanie. Nie podoba mi się to że chociażby te suwaki głośności muzyki/efektów działają tylko i wyłącznie w menu głównym. Pomijając fakt że tekstura tych dróg idzie tylko i wyłącznie w jednym kierunku, ludzie to cylindry, na drogach są budynki, bluru tak dużo że aż strach patrzeć na gameplay i dodając wspomniany wcześniej mankament z dźwiękiem - gra wręcz krzyczy swoimi efektami dźwiękowymi. To wszystko - sumuję się w ładną kupę w którą zagrałem może z max. 2 minuty.
BrunonDEV - "SUPERSHOT": Casualowa strzelanka stylizowana na te ze starych czasów. Nie wiem dlaczego w losowych momentach załączał mi się slowmotion, pomijając fakt tego slowmotion - standardowa gierka w której spędziłem ok. 5 minut. Nie przyciąga potencjalnego gracza niczym szczególnym.
ByerN - "TAnima": Dla odmiany w stosunku do innych testujących ludzi gra zadziała mi od razu po uruchomieniu jara i wklepaniu loginu i hasła i kliknięciu przycisku register. Graficznie gra jest OK niestety jeżeli chodzi o gameplay, interfejs nie jest przyjazny graczowi już od pierwszego wejrzenia - ciężko zorientować się co i jak. W taki piękny sposób utknąłem w pierwszej komnacie nie wiedząc co zbytnio zrobić uderzając swoją postacią w ścianę w efekcie czego traciła HP (chyba, sugerowałem się czerwonym kolorkiem paska nad postacią) i w momencie zniknięcia paska postać dalej żyła, nie wiem - cud? Spędziłem w grze ok. 5 do 7 minut próbując ogarnąć tak naprawdę o co chodzi. Grafika czcionki nie pomaga, jest nie typowa i ciężko się czyta.
Cremmy - "Marchewki": Najlepsza gra z tej paczki. Wszystko zadziałało od razu po uruchomieniu pliku Marchewki.exe bez zbędnych problemów. Są dwie rzeczy do których muszę się niestety przyczepić a jest to mianowicie brak jakiejkolwiek opcji ustawienia głośności gry przez co gra (kolejny raz użyję tego przecudnego stwierdzenia) wręcz "krzyczy" swoimi dźwiękami, ale w odróżnieniu do gry "TAXI" nie są to dźwięki które od razu wiercą ci w uszach, także dało się ten mankament przetrwać podczas grania. Drugą i zarazem ostatnią wadą jest śmieszny efekt podczas obracania kamerą podczas to którego grafiki obiektów są "w jednym miejscu". Fajnie jednak by było żeby obiekty miały jednak swoje grafiki podczas ustawienia innych kątów kamery. Pomijając te dwa (myślę że do naprawienia problemy) jest to naprawdę dobra gra, ciekawy koncept. Na plus zasługuje dołączenie instrukcji jak grać która tłumaczy od A do Z o co tak naprawdę chodzi. Rozegrałem w grze jedną rundkę na poziomie easy która zjadła mi w sumie ok. 30 do 40 minut. Myślę że będę do niej wracał żeby sobie rozegrać więcej partyjek ;)
devmotyl z "Snejk" i marszuka z MineDuck: Niestety, gry na androida nie są moim targetem - także brak oceny :(
nowy - "Viconia": Kolejna gra zrobiona na kolanie, brak opcji konfiguracji głośności dźwięku (kolejna gra która wręcz "krzyczy" efektami dźwiękowymi), nie zależnie jaki pakiet jakościowy wybrałem gra klatkowała w porywach do ok. 25 - 30 FPSów. Oprócz tego losowe freezy podczas grania (spawnowanie przeciwników zapewne) i cały ton mapy (głównie kolorystka jednolita) jest według mnie nie wygodny dla oka. Jednak największą atrakcją dla mnie było wspinanie się po ścianach (fajna kolizja, pozdrawiam) przez co mogłem pominąć całą mapę chodząc po ścianach i omijając w ten sposób przeciwników. Czas spędzony w grze to 15 minut głównie ze względu na możliwości wspinania się po ścianach, wypadania poza mapę i obserwowania tego jak bardzo dużo obiektów jest na mapie.
RhAnjiE i Seamonster131 - "Falleswen - New Land": Gra graficznie z rzutu izometrycznego, pikselowata - generalnie me gusta. Lecz jeżeli chodzi o gameplay nie mam zielonego pojęcia o co chodzi w tej grze, postawiłem jakiekolwiek budynki i nie wiem co dalej. Brak jakiegokolwiek wytłumaczenia jak grać. Na temat gry na forum nie zaglądałem. Spędzony czas w grze to ok. 2 do 3 minut.
I na sam koniec jedyny silnik o jakże pięknej nazwie "Quill3D" autorstwa Avaj:
Niestety silnik nie uruchamia mi się na nvidii, jest błąd poczas kompilacji shadera.
(https://i.gyazo.com/8382cd43c675852253ea1834d4fd4ec1.png)
Także brak jakiejkolwiek oceny :(
Pozdrawiam cieplutko :)
BrunonDEV:
Przydałoby się więcej typów wrogów (choć może na wyższych poziomach jest więcej niż tylko trzy?), ale tak to przyjemnie się gra. Choć rzadko używałem mechaniki spowalniania czasu, grając jak w normalnego shmupa :P
Swoją drogą co oznacza to .pro? Ostatnio zacząłem widywać gry z tą domeną. Coś jak .io, ale lepsze?
Cremmy:Jeśli chciałbyś się pobawić w testera, to przekieruj stdouta do pliku ("marchewki.exe > log.txt") i pokaż końcówkę logów po wysypaniu się gry. Jaka grafika? Intel, inna wbudowana, czy jakaś zewnętrzna?
Gra wyłącza się losowo po jakimś czasie
ByerN:
Udało mi się jakimś cudem dojść do miasta, a potem nawet do potworów, którzy bez litości mnie porąbali. I pobawiłem się trochę z kukłami. Najwięcej czasu ogarniać musiałem jak ekwipunek działa :)
Całkiem ciekawe, ale toporne sterowanie lekko.
ByerN [TAnima Online]
Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka. Ekwipunek nieczytelny, ale po chwili nauczyłem się z niego korzystać. Sterowanie za to jest intuicyjne. Przydałoby się pomijanie dialogów, bo za szybko czytam i nudzę się w międzyczasie. Problemów z pobraniem i zarejestrowaniem się nie było.
Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka.
+ za javę :)
Całkiem ciekawe
Przepiękna gra, uwielbiam taki styl graficzny
Świetna grafika i ciekawy system walki
Bardzo przyjemna i miła dla oka gierka