Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Warsztat Summer of Code 2018 => Wątek zaczęty przez: FilipPlotnicki w Czerwiec 26, 2018, 23:09:25

Tytuł: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Czerwiec 26, 2018, 23:09:25
Oficjalny główny wątek na forum dla WSoC 2018


[AKTUALIZACJA]

LINK DO PACZKI: https://1drv.ms/u/s!AnXqQE3CNUYnomN02vhK1wubPrkV

Oto wyniki tegorocznego WSOC:

W kategorii silnik graficzny, po zaciętym boju, zwycięża Avaj! Jest też laureatem nagrody na najlepsze featuresy graficzne i dla najaktywniejszego silnikopisarza na slacku! Gratulacje!

W kategorii dowolna gra:

Pierwsze miejsce i 11 punktów zdobył ByerN
Oto co uczestnicy głosowania pisali o projekcie zwycięzcy:
Cytuj
Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka.
Cytuj
+ za javę :)
Cytuj
Całkiem ciekawe

Drugie miejsce wraz z 8 punktami zagarnął nowy
Cytuj
Przepiękna gra, uwielbiam taki styl graficzny
Cytuj
Świetna grafika i ciekawy system walki

Zdobywcą trzeciego miejsca i 7 punktów jest BrunonDEV
Cytuj
Bardzo przyjemna i miła dla oka gierka

Cała tabela prezentuje się następująco:

1. 11 punktów   ByerN
2. 8 punktów     nowy
3. 7 punktów     BrunonDEV
4. 6 punktów     Cremmy
5. 5 punktów     Sarann
6. 3 punkty       RhAnjiE i Seamonster131
7. 1 punkt         marszuka
7. 1 punkt         Boski

Do laureatów: Dajcie znać, czy bylibyście zainteresowani warsztatowym swagiem (kubki i koszulki), jeśli tak, podeślijcie adres

Gratulacje dla wszystkich uczestników!
[KONIEC AKTUALIZACJI]

Zgłoszeni:

Silnik graficzny

Kto                              Nazwa projektu            Link do projektu           
AvajQuill3Dhttps://warsztat.gd/projects/quill3d
Garen_eyePannoireEnginehttps://warsztat.gd/projects/pannoire_engine
ShelimPixie Enginehttp://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31401.0.html

Dowolna gra

Kto                             Nazwa projektu            Link do projektu           
PatrulekFastballhttps://warsztat.gd/projects/FastBall
BeermasterIsles: Restorationhttps://warsztat.gd/projects/Isles_Restoration
ByerNTAnimahttps://warsztat.gd/projects/tanima
blackywolfie82Nightmoonhttps://warsztat.gd/projects/Nightmoon
kamilosxpUnknown_Gamehttps://warsztat.gd/projects/Unknown_Game
nowyViconiahttp://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31403.0.html
szczypiorofixFor Gold and Sweetrollshttps://warsztat.gd/projects/For_Gold_and_Sweetrolls


Gra na własnym silniku

Kto                             Nazwa projektu            Link do projektu           
bartekmCave Masterhttps://warsztat.gd/projects/CaveMaster


W tym roku można się zgłosić do jednej z trzech kategorii:
dowolna gra
silnik graficzny
gra na własnym silniku
Każda osoba / team może się zgłosić tylko do jednej kategorii. Każda kategoria ma osobnych zwycięzców.

Zgłaszamy się w tym wątku. Szablon zgłoszenia:

Nazwa teamu / Osoba
Kategoria
Nazwa projektu
Link do projektu na warsztat.gd
Link do repo

Szczegółowy opis tutaj: https://warsztat.gd/news/1348/wsoc_2018_-_start!_[*aktualizacja*]

Zapraszamy do udziału! :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Boski w Lipiec 02, 2018, 00:00:38
Cytuj
Tegoroczny temat to: Silnik graficzny
obowiązkowy?

Cytuj
najlepszy kod
czyli wrzucamy ze źródłami?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: pawlaks1 w Lipiec 02, 2018, 01:05:44
Może się mylę ale wakacyjne warsztatowe compo nigdy nie miało jakichkolwiek ograniczeń. Było tu wrzucanych wiele nieukończonych projektów a konkurs miał być jedynie pretekstem do dalszej ich kontynuacji. Może to lepiej, że teraz jest jakiś temat i jakieś ściślejsze zasady, ale ja odpadam (niby nie ma nacisku ale jakaś presja w stronę silnika graficznego sprawia, że nie czuję się zbyt zainteresowany uczestnictwem.

Zresztą pewnie i tak miałbym problem z czasem w tym wakacyjnym okresie.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Boski w Lipiec 02, 2018, 01:17:46
Wyraziłeś dokładnie także moje odczucia. Rozumiem, że to decyzja/pomysł ludu na slacku, i spowodowana jest ostatnim zmniejszeniem aktywności na warsztacie. ale czuję się trochę tak jakby zastrzelono świętego mikołaja. z karpiem w ustach i na kolanach, ze streamem na youtubie.

*edit: z ta decyzja i slackiem to domysl
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: matheavyk w Lipiec 02, 2018, 01:57:34
W tym roku raczej nie wezmę udziału tak czy siak, ale jako kibic też chyba będę wykluczony. Lubię podziwiać twórców silników, ale nie takich, którzy spieszą się, żeby go zrobić w 3 miesiące, lecz takich którzy rozwijają swoje silniki latami i wyciągają czasem po taniości niesamowite efekty. Nie ma mnie na slacku, więc nie znam sytuacji, ale jeśli jest co najmniej kilka osób, które tego chciały, to popieram, mimo osobistej niechęci :). Szkoda tylko osób, które czekały na WSoCa jako na dodatkową motywację do przyspieszenia prac nad zaczętymi grami. Chyba, że takich osób nie ma ;p
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Patrulek w Lipiec 02, 2018, 07:04:41
Też chciałem wziąć udział, ale temat kompletnie mnie wyklucza. W tym wypadku mogę tyko życzyć powodzenia innym uczestnikom.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Lipiec 02, 2018, 11:14:01
OK, w takim razie nie widzę problemów, aby nie przeprowadzić dwóch równoległych konkursów, co sądzicie?

Ankieta tutaj: https://www.strawpoll.me/16004661

Na odpowiedzi czekam do końca wtorku :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: moonshield w Lipiec 02, 2018, 12:34:57
Ja się zgłaszam :)
Repo założę i dam linka.
Warsztat swego czasu silnikami stał i może warto wrócić czasem do korzeni.
I wiadomo, że nikt tu silnika nie skończy w te 3 miesiące ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Lipiec 02, 2018, 13:18:36
Na dotychczasowych WSoCach nie było problemu z wysłaniem gry, silnika graficznego, lub menu z pięknie symulowanymi flagami, nie widzę więc sensu w narzucaniu tematu. Podział na dwa nie będzie złym pomysłem.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 02, 2018, 13:23:18
Ja bym się skłaniał w stronę jednego compo o temacie "Gra na własnym silniku". Tzn. żeby rzeczy typu Unity3D i Unreal odpadły, bo z nimi praktycznie nie da sie rywalizować na równych zasadach. Aktualny temat jaki jest, też bardzo skłania w stronę 3D, bo w 2D nie można się wykazać specjalną kreatywnością w silniku, ale jakby była gra na własnym silniku to już ma to większy sens.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Lipiec 02, 2018, 13:45:14
Może nie gra (silnik plus gra w trzy miechy to już całkowite szaleństwo), ale demko możliwości silnika byłoby wskazane przy oddawaniu pracy
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Kyroaku w Lipiec 02, 2018, 14:22:28
Cytuj
(silnik plus gra w trzy miechy to już całkowite szaleństwo)
Chyba, że "gre na własnym silniku" zrozumiemy jako zwykły brak użycia cudzych silników. Wtedy nawet zwykły snake w konsoli będzie na "własnym silniku". Regulamin uprościłby się do zakazu używania cudzych silników.

Osobiście uważam, że to dobry pomysł. Ktoś kto już rozwija swój silnik latami będzie mógł go zaprezentować na przykład tworząc na nim gierke. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie zamierza pisać silnika, nie będzie musiał tego robić.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Lipiec 02, 2018, 15:08:15
Ok, w takim razie zaktualizowałem opis konkursu.

W tym roku można się zgłosić do jednej z trzech kategorii:
Każda osoba / team może się zgłosić tylko do jednej kategorii. Każda kategoria ma osobnych zwycięzców.

Zgłaszamy się w tym wątku. Szablon zgłoszenia:

Nazwa teamu / Osoba
Kategoria
Nazwa projektu
Link do projektu na warsztat.gd
Link do repo

Szczegółowy opis tutaj: https://warsztat.gd/news/1348/wsoc_2018_-_start!_[*aktualizacja*]

Zapraszamy do udziału! :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Karol w Lipiec 02, 2018, 15:52:18
Chyba, że "gre na własnym silniku" zrozumiemy jako zwykły brak użycia cudzych silników. Wtedy nawet zwykły snake w konsoli będzie na "własnym silniku". Regulamin uprościłby się do zakazu używania cudzych silników.

Osobiście uważam, że to dobry pomysł. Ktoś kto już rozwija swój silnik latami będzie mógł go zaprezentować na przykład tworząc na nim gierke. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie zamierza pisać silnika, nie będzie musiał tego robić.
Z mojej perspektywy to najbardziej WSoC'owe podejście z zaproponowanych.

Pytanie tylko co z frameworkami, które silnikami nie są, ale trochę ułatwiają? :)

[Filip] akurat edytowałem wcześniejszy post. Trzy kategorie załawiają wszystkie use casy i eliminują potrzebę porównywania gier do silników i frameworków :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: beermaster w Lipiec 02, 2018, 19:01:05
Eeee, a może 4 kategoria "Niedokończone coś co jeszcze nie wiadomo czym będzie ale coś tam działa" ? .... i nie doczytałem ... projekty rozpoczete wcześniej moga brac udział ?

Edit. Jak ma wyglądać zgłoszenie :) ?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Lipiec 02, 2018, 20:37:06
Zaktualizowałem pierwszy post o szablon zgłoszenia. Co do projektów rozpoczętych, to tak. Kategoria o grach to w zasadzie to co zawsze było WSoC
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Patrulek w Lipiec 02, 2018, 21:58:39
Skoro zmienił się regulamin i wchodzą w grę także gry, to zgłaszam udział:

Osoba: Patrulek
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: Fastball
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/FastBall
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 03, 2018, 00:32:21
Osoba: Avaj
Kategoria: Silnik graficzny
Nazwa projektu: Quill3D
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/quill3d (https://warsztat.gd/projects/quill3d)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: beermaster w Lipiec 04, 2018, 09:41:33
Zgłaszam ...

Osoba: Beermaster
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: Isles: Restoration
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/Isles_Restoration

... gra na pewno nie będzie w pełni gotowa, ale chciałbym do października przedstawić już coś grywalnego.

Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Lipiec 04, 2018, 11:34:09
O, można zgłaszać już rozpoczęte? To się dołączę :)
Projekt rozpoczęty 1 kwietnia. Choć nie ukrywam, że to może być trochę nie fair w stosunku do tych, którzy rozpoczynają teraz. Pisana na własnym silniku (w oparciu o framework Libgdx), ale nie zależy mi na siłowaniu się w tej kategorii :)

Osoba: ByerN
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: TAnima
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/tanima

Liczę, że do października to już tam będzie coś fajnego :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Lipiec 04, 2018, 11:35:13
Jak dla mnie mogłyby zostać dwie kategorie:
1. Gra na własnym silniku.
2. Gra na cudzym silniku.
I taki podział myślę, że byłby dobry.

Natomiast silnikolodzy powinni mieć osobne compo - trwające najlepiej cały rok. Co roku można by porównywać postępy i wyłaniać zwycięzcę. Napisanie od podstaw silnika w 3 miechy to dość karkołomne zadanie.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Lipiec 04, 2018, 11:45:47
Mi tam nie przeszkadza, że jest osobny temat silników.

Problem z grami na własnym i gotowym silniku jest taki, że rywalizacja jest trochę nierówna (gotowy silnik wymaga znacznie mniej nakładu pracy).
Podział który @beem proponujesz to rozwiązuje, ale wtedy gry z tych dwóch kategorii nie mogą stanąć ze sobą w szranki. Zależy jak się patrzy kierując się oceną. Sprawdzamy nakład pracy? Czy grę (nie tylko oprawę graficzną ale też gameplay, fabułę, udźwiękowienie)?

Jakiś bardziej zaawansowany system oceniania typu dodatkowe punkty za własny silnik by to pewnie rozwiązał, ale nie wiem czy jest sens za bardzo komplikować :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 04, 2018, 12:33:19
Jak dla mnie mogłyby zostać dwie kategorie:
1. Gra na własnym silniku.
2. Gra na cudzym silniku.
I taki podział myślę, że byłby dobry.

Natomiast silnikolodzy powinni mieć osobne compo - trwające najlepiej cały rok. Co roku można by porównywać postępy i wyłaniać zwycięzcę. Napisanie od podstaw silnika w 3 miechy to dość karkołomne zadanie.
Zależy jak definiujesz silnik, przecież nikt nie oczekuje, że za trzy miesiące będziesz miał klona Unity3D. Jak narysujesz teren i po nim chodzące owieczki to też już jest silnik.

A takie rozbijanie to niepotrzebne kombinacje. Liczy się fajna zabawa. Ja tam startuję bo chcę mieć dodatkowego kopa, żeby robić postęp zamiast się obijać :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: garen_eye w Lipiec 04, 2018, 13:26:01
Czytacie mi w myślach z tym WSoC'kiem :D

Osoba: Garen_eye
Kategoria: Silnik graficzny
Nazwa projektu: PannoireEngine
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/pannoire_engine
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Lipiec 04, 2018, 22:05:53
Poszła aktualizacja zgłoszeń.
Mamy już 3 gry i dwa silniki :)

Przypominam o możliwości tworzenia dev logów z progressu w tym dziale no i o naszym slaku, na którym można też utworzyć kanał projektu lub po prostu pogadać na mównicy (dołącz tutaj: https://bit.ly/2Ga12CB)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Shelim w Lipiec 06, 2018, 10:08:58
Osoba: Shelim
Kategoria: Silnik graficzny
Nazwa projektu: Pixie Engine
Wątek na forum: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31401.0.html

Mam dzięki temu motywację żeby dociągnąć go do używalnego stanu do końca wakacji :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Lipiec 06, 2018, 13:30:19
Więc i ja się przyłączę. Myślę, że przez 3 miechy uda się coś wyczarować.

Osoba: bartekm
Kategoria: gra na własnym silniku
Nazwa projektu: Cave Master
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/CaveMaster
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Kamilosxp w Lipiec 09, 2018, 19:27:44
Osoba: kamilosxp
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: Unknown_Game
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/Unknown_Game
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: nowy w Lipiec 09, 2018, 21:54:24
Osoba: nowy
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: Viconia
Link do projektu na warsztat.gd: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31403.0.html
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix w Lipiec 11, 2018, 16:37:20
A co tam, zgłaszam się i ja. Zobaczymy czy coś wyjdzie.
Prace rozpocząłem kilka dni od ogłoszenia WSoC 2018, a tak na poważnie - dopiero od kilku dni.

Osoba: szczypiorofix
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: For Gold and Sweetrolls
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/For_Gold_and_Sweetrolls
Link do repo: https://github.com/szczypiorofix/for-gold-and-sweetrolls
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Boski w Lipiec 12, 2018, 00:29:56
Osoba: Boski
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: JohnDoe
Luźny projekt dla relaksu, zaczęty dzisiaj.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: paqao w Lipiec 12, 2018, 16:42:06
Osoba: paqao
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: This ain't strange?
Link na forum: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31406.0.html (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31406.0.html)

Pisana w wolnym czasie gra. Rodzaj "eksperymentu". Jesteśmy ostatnim przedstawicielem upadającej organizacji walczącej z anomaliami. Naszym zadaniem będzie odkrycie przyczyn niebezpiecznych anomalii oraz zaprowadzenie pokoju na przyszłość.

[EDIT] Nie mogę dalej koontynuować pracy nad projektem. Rozłazi mi się magisterka, a ma wyższy priorytet. Skończę w połowie września a wtedy będzie za późno na WSoC.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Lipiec 15, 2018, 19:50:12
Zastanawiam się, co z takimi rzeczami jak na przykład generator dungeonów / map fantasy / miast / imion orków / ciekawych obrazków?

Do kategorii silnika ani gry to się chyba nie zalicza

Bardziej generacje proceduralna, np to https://www.youtube.com/watch?v=OuvFsB4SLhA
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: orcwarlord w Lipiec 28, 2018, 16:07:07
Osoba: orcwarlord
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: comeback to black

W sumie zobaczymy co wyjdzie, na tę chwilę planuję jakąś zabawę fotogrametrią, pewnie ilość wolnego czasu zweryfikuje moje plany ale zgłoszę się dla motywacji ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: RhAnjiE w Lipiec 28, 2018, 19:04:00
Osoba: RhAnjiE oraz SeaMonster131
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: Falleswen - New Land
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/fallenswen
Link do projektu na forum: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31418.0.html

Projekt zaczęty na początku lipca.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Sierpień 02, 2018, 14:46:00
Osoba: Cremmy
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: Marchewki
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/marchewki

Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Kikert w Sierpień 02, 2018, 19:37:04
Osoba: Kikert
Kategoria: Gra na własnym silniku
Nazwa projektu: Konstruisto
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/konstruisto

Jakoś brakuje mi motywacji żeby popchnąć projekt w tym roku to się zgłoszę :) Prawdopodobnie nie skończę, ale będzie motywacja do pracy.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Sierpień 07, 2018, 23:51:57
Do kiedy mamy czas? Planuję zacząć we wrześniu, to nie wiem czy tak można.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 08, 2018, 10:09:33
Do kiedy mamy czas? Planuję zacząć we wrześniu, to nie wiem czy tak można.
Terminy: od poniedziałku 02.07.18 do soboty 01.10.18.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 15, 2018, 04:41:17
Osoba: BrunonDEV
Kategoria: Gra na własnym silniku
Nazwa projektu: SUPERSHOT
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/supershot (https://warsztat.gd/projects/supershot)

Mały projekt rozpoczęty jakieś 2 miesiące temu i robiony po trochu kiedy mam chęci - może uda mi się go dokończyć dzięki WSoC.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: marszuka w Sierpień 17, 2018, 21:45:57
Osoba: marszuka
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: MineDuck
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/MineDuck
Link do projektu na forum: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31425.0.html
Link do pobrania: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gmail.szukalski.dev.mineDuck

Gra na platformę Android.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: devmotyl w Sierpień 25, 2018, 14:55:23
Osoba: Marcin Motyl
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: Snejk
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/snejk
Link do postu na forum: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31427.0.html
Gra na Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.MTL.Snejk

Moja strona WWW: https://sites.google.com/view/dev-motyl
Mój YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCIHl6s37CbLqhEoblKsOJig
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: devmotyl w Wrzesień 18, 2018, 00:16:14
Osoba: Marcin Motyl
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: Tauers
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/tauers
Link do postu na forum: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31435.0.html
Gra na Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.MTL.Tauers

Moja strona WWW: https://sites.google.com/view/dev-motyl
Mój YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCIHl6s37CbLqhEoblKsOJig
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 18, 2018, 15:56:58
Co w sumie się wysyła? binarki? kod?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Boski w Wrzesień 25, 2018, 20:49:09
zazwyczaj bylo tak ze binarka (wiadomo, kto sie chcial pochwalic, mogl dorzucic kod bo czemu nie), w tym roku tez (?)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix w Wrzesień 26, 2018, 10:23:34
Niestety muszę z rezygnować z uczestnictwa w tegorocznym WSoC. Kompletny brak czasu (we wrześniu praktycznie nawet tego nie tknąłem) uniemożliwił mi pokazanie czegokolwiek bardziej grywalnego niż przesuwanie ludzikiem po mapie a i to wymaga jeszcze wielu poprawek. Sam projekt postaram się kontynuować za miesiąc lub dwa jak uporam się z paroma ważniejszymi w tym momencie sprawami.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Wrzesień 28, 2018, 20:37:58
Nazwa teamu / Osoba: Kod: Saran, Grafika: Lordofgeckos, Inne: RedRain87
Kategoria Dowolna gra
Nazwa projektu Requiem Lacrimosa: Piano Black (wiem, słabo brzmi, nie ja wymyślałem)
Link do projektu na warsztat.gd https://sarandev.itch.io/requiem-lacrimosa
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Wrzesień 30, 2018, 09:10:58
Gierka gotowa, mail wysłany, pozostaje czekać na paczkę ze wszystkimi.
https://warsztat.gd/projects/marchewki/info
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 30, 2018, 19:58:33
Paczka wysłana :)

kod mocno zmasakrowany, żeby cokolwiek wypuścić. Załączyłem w ramach kompletności, ale radzę zbytnio w niego nie patrzeć bo jest paskudny (wszystko prawie w jednym pliku :) ).

Filmik poglądowy:

https://www.youtube.com/watch?v=5xfHTaXHYpI

demko pozwala swobodnie latać po scenie (lewy przycisk myszki + WSAD)

https://drive.google.com/file/d/1r33x3_Hd-fr6aeEe__QCFFbkprbFVZ0h/view?usp=sharing

Teraz, WSOC praktycznie skończony, skieruję swoje wysiłki w kierunku jakiejś konkretnej gry. Kusi mnie first person dungeon crawler w stylu dawnych Eye of Beholderów.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 01, 2018, 01:02:46
Moja praca też przesłana. Zapomniałem o readme, dlatego piszę tutaj:
- warto śledzić czerwone kwadraty na minimapce - to nasze cele
- niektóre assety użyte przy tworzeniu są moje, a niektóre to darmówki z internetu
- zaduzoblura - żeby ukryć słabość 'modeli' : P
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 01, 2018, 10:18:34
Rozumiem, że termin jest do końca dzisiejszego dnia? :) Kończe kilka rzeczy, zrobię filmik poglądowy i praca będzie dostępna na stronie gry do pobrania.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 01, 2018, 21:44:19
Skończone, wysłane :)

Filmik z najnowszego update'u tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=DYRaBtJG1xg

Opis projektu:
https://warsztat.gd/projects/tanima

Download:
http://tanima-online.com/#download
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 02, 2018, 20:00:47
LINK DO PACZKI: https://1drv.ms/u/s!AnXqQE3CNUYnomN02vhK1wubPrkV

Dostałem prace od:

Mam nadzieję, że żadna praca nie zniknęła w eterze. Czas na głosowanie!

Zasady oceniania

Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

Kategoria: XXX

3 pkt: ZZZ
2 pkt: AAA
1 pkt: BBB

W żadnym wypadku nie można głosować na siebie. Nie można również głosować na produkcje z innych kategorii.

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 15tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 02, 2018, 22:22:27
Avaj, masz najciekawszą sytuacje. Wedle reguł jesteś już zdyskwalifikowany xD
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Październik 02, 2018, 22:36:12
Avaj, masz najciekawszą sytuacje. Wedle reguł jesteś już zdyskwalifikowany xD
właśnie to podniosłem na slacku ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: RhAnjiE w Październik 02, 2018, 23:40:55
W paczce jeszcze nie ma wersji na windowsa, dlatego wstawiam ją tutaj:
Falleswen - Windows Version (http://jakubwegner.com/game.zip)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 03, 2018, 22:25:38
No to tradycyjnie pora na opinie o grach:
Boski, TAXI: Nie działa skręcanie strzałkami, ale już jazda do przodu tak (początkowo myślałem, że to jedna z tych gier na szybkie wciskanie klawiszy). Każde wciśnięcie przycisku 'x' w trakcie gry powoduje otwarcie kolejnego okienka z pytaniem czy chcę wyjść - okienka nie znikają po powrocie do menu.
BrunonDEV, Supershot: Chwilę mi zajęło załapanie, że to tak ma działać, a nie że gra się tnie =D Gra mnie nie wciągnęła, jak na SHMUPa to dość powolne tempo.
ByerN, TAnima: Launcher pobierał grę dłużej, niż zajęło mi pobranie całego World of Warcraft... a potem i tak gra się nie uruchomiła. Firewall się odzywał, więc coś się robiło, ale od razu gra się zamykała.
devmotyl, snejk: Android, nie bardzo mam jak teraz ją sprawdzić.
marszuka, MineDuck: Jak wyżej.
nowy, Viconia: Zawiesza się chwilę po rozpoczęciu ładowania (32 i 64 bit, na obu opcjach jakości). Swoją drogą, jaki był cel wysyłania trzech paczek, których większość stanowi jeden i ten sam plik z assetami? 200MB zamiast pewnie z 70 gdyby wszystkie exeki dać razem.
RhAnjiE&Seamonster131, Fallenswen: Postawiłem budynki, zszedłem z drewnem na minus i odleciałem kamerą daleko poza świat. Chyba nic więcej zrobić się tu nie da?
Sarann, Requiem Lacrimosa: Na plus na pewno zasługuje to, że gra działa. Styl graficzny nie specjalnie mi się spodobał - obiekty za bardzo się różnią między sobą. Niektóre mają piksele wielkości piksela, a inne są powiększone.

Avaj, Quill3D: Z braku innych zgłoszeń ciężko z czymś porównać ten silnik. Jestem pod wrażeniem cieni - mi się nie chciało ich robić w swoim starym silniku d;
Przez chwilę zastanawiałem się czemu pająk nie rzuca cienia. Wszystko wyjaśniło się gdy przeszedł przez palmę - to był pająk-DUCH!

To chyba tyle.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Październik 03, 2018, 22:56:16
Avaj, Quill3D: Z braku innych zgłoszeń ciężko z czymś porównać ten silnik. Jestem pod wrażeniem cieni - mi się nie chciało ich robić w swoim starym silniku d;
Przez chwilę zastanawiałem się czemu pająk nie rzuca cienia. Wszystko wyjaśniło się gdy przeszedł przez palmę - to był pająk-DUCH!
To chyba tyle.

Jak się przyjrzysz pod pająkiem jak on idzie, to zobaczysz, że jest tam coś "cieniopodobnego" co się rusza, ale trzeba dobrze się przyjrzeć. Ogólnie jest to jedna shadowmapa, o dość dużej rozdzielczości, ale też mocno oddalona żeby łapać całą scenę. A pająk ma takie cienkie nóżki, że albo w ogóle się na shadowmapę nie łapie, albo zahaczy o raptem kilka pikseli. A oprócz tego mam PCFa, który takie "pojedyncze piksele shadowmapy" rozmywa na tyle, że nie widać ich w końcu.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Październik 03, 2018, 23:16:24
też moje opinie, jak głosować nie mogę:

TAXI - pierwsze wrażenie, UnityCrashHandler64.exe w głównym katalogu, to źle zapowiada :) klawisze nieintuicyjne, strzałki działają gaz i hamulec ale skręcanie już nie. Kamera myli trochę i za bardzo bezwładna jest przy obracaniu. Lepiej chyba byłoby widok z tyłu samochodu :) Jest tu jakiś gameplay? Nie wiedziałem jak przewozić pasażerów :(

Supershot - ciekawy pomysł, myślę, że da się z niego coś wycisnąć, ale to jeszcze nie to. Przy zatrzymaniu całkowitym jest jeszcze taka trochę bezwładność na ułamki sekund podczas których czas jeszcze się przesuwa. Po kilku sekundach zabawy mechaniką, przerzuciłem się na po prostu bycie cały czas w ruchu i granie jak w normalnego shootera. Sterowanie trochę dziwne, chyba wolałbym samą mychę albo samą klawiaturę niż. Styl graficzny mi się podoba, aczkolwiek eksplozje trochę zbyt komiksowe w porównaniu z realistycznym stylem pocisków i statków

Androidowe pomijam bo nie mam na czym testować.

Viconia - fajne! Kamera mogłaby być trochę bliżej, oprócz tego mam problemy wydajnościowe, na obydwu konfiguracjach. Nie jest źle, ale nie jest też płynnie, jakby ~25 FPS. Mam Radeona R9 380, więc jakiś potwór to nie jest, ale Wiedźmina 3 na high ogarnia :)

Fallenswen - eee? jak to odpalić? jest jakiś izoGame, ale to chyba binarki Linuxowe są, tak ma być? ^^

Requiem Lacrimosa - nie mój typ gry, ale minigierka fajna. Jest coś poza wymijaniem nutek? IMHO fajnie by było jakby nutki były bardziej zgodne z melodią która leci w tle :)

TAnima - + za javę :) niestety nie odpala się, rzuca błędem:

C:\Users\jacek\Downloads>java -jar TAnima.jar
00:00  INFO: Connecting: localhost/127.0.0.1:54556/54776
Exception in thread "main" java.io.IOException: Unable to connect to: localhost/127.0.0.1:54556

to nie jest wersja debugowa pod lokalny serwer? :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 04, 2018, 00:24:19
Uch, wybaczcie brak readme - sterowanie na W/S/A/D, o strzalkach zapomnialem wiec pewnie czesciowo tylko podpiete. Na mapie co jakis czas pojawiaja sie czerwone elementy przy przechodniach (zolte walce) - jak wjedziemy  w nie i zatrzymamy auto, to klient wchodzi do auta i mowi gdzie chce jechac.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Październik 04, 2018, 08:50:07
Na dniach wezmę się za głosowanie :)

Swoją drogą, nie powinno mnie tutaj być? https://i.imgur.com/9X55GCv.png
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: RhAnjiE w Październik 04, 2018, 11:53:01
@Avaj
Niestety opiekun chyba jeszcze nie zaktualizował paczki, dlatego wrzuciłem osobno wersję na windowsa w temacie
Falleswen - Windows Version (http://jakubwegner.com/game.zip)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Październik 04, 2018, 12:50:55
Może ja coś dorzucę od siebie:
Avaj - twój silnik mi nie odpala, włącza się tylko na moment okienko dosowe i tyle
JohnDoe - Boski - nawet fajne, jednak praca kamery kuleje i przesadziłeś z blurem:) ale nawet grywalne, trochę mi się skojarzyło z GTA.
TAnima - Byern - ściągnąłem loader, uruchomiłem, ale prosi o login i hasło, których nie znam, a zarejestrować się nie da
supershot - BrunonDev - strzelanka typu galaga, ładna oprawa graficzna w tym efekt bullettime, trochę monotonna, przydało by się bardziej urozmaicić rozgrywkę
marchewki - Cremmy - gra z rzutu izometrycznego, widać że dopracowana, na pierwszy rzut oka wygląda to dobrze
devmotyl, marszuka - gry pod androida, nie mam niestety jak sprawdzić
viconia - nowy - ładna gra 3d w stylu diablo, i ciekawy styl graficzny (0 tekstur), trochę zbyt oddalona kamera. Co do wymagań u mnie podobnie chodzi 25 fps a karta graficzna słaba.
Falleswen - RhAnjiE i Seamonster131 - gra w rzucie izometrycznym a la settlers, podobna do gry Cremmego. Plus za ładny teren, przydało by się przesuwanie mapy myszą.
requiem-lacrimosa - saran - taki trochę rpg - pochodziłem trochę po mapie, fajny efekt dynamicznych cieni lub pola widzenia, są też minigierki w postaci unikania nut na pięciolinii. trochę zabugowane sterowanie, czasami postać sama porusza się do przodu albo na boki.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Październik 04, 2018, 13:35:42
Avaj - twój silnik mi nie odpala, włącza się tylko na moment okienko dosowe i tyle
Jaką masz kartę graficzną? Jak odpalisz z konsoli to widać jakieś errory? Testowałem na Radeonie i NVidii, na integrze Intelowej może nie działać :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Październik 04, 2018, 16:19:43
Rzeczywiście na integrze nie chciało się odpalić. Teraz spróbowałem na NVidii i już jest ok.

Bardzo fajny silnik, przydało by się go trochę zoptymalizować, ale jak na 3 miesiące robi wrażenie.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Październik 04, 2018, 17:04:31
Największym zabójcą wydajności jest ta studzienka, bo przez nią wszystko jest rysowane dodatkowe dwa razy ;D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 04, 2018, 17:58:42
Co do TAnimy, to dziwne, że się nie odpala. Sprawdzałem ją na kilku komputerach (z windowsami póki co).
Teraz też sprawdziłem i hula.

TAnima - Byern - ściągnąłem loader, uruchomiłem, ale prosi o login i hasło, których nie znam, a zarejestrować się nie da

Rejestracja polega na wybraniu loginu, który nie jest zajety i jakiegoś tam hasła. Są obostrzenia na znaki i długość, ale powinien się pokazać komunikat jak coś będzie nie tak.

TAnima - + za javę :) niestety nie odpala się, rzuca błędem:

C:\Users\jacek\Downloads>java -jar TAnima.jar
00:00  INFO: Connecting: localhost/127.0.0.1:54556/54776
Exception in thread "main" java.io.IOException: Unable to connect to: localhost/127.0.0.1:54556

to nie jest wersja debugowa pod lokalny serwer? :)

Spróbuj odpalić grę z launchera, który pobrał jara. On przy okazji pyta serwer domenowy jaki jest aktualny ip to podłączenia i odpala klienta z tym parametrem. Alternatywnie można podać w wywołaniu (ale nie będzie się sam aktualizował)

parametr: -Dhost=37.233.102.184


ByerN, TAnima: Launcher pobierał grę dłużej, niż zajęło mi pobranie całego World of Warcraft... a potem i tak gra się nie uruchomiła. Firewall się odzywał, więc coś się robiło, ale od razu gra się zamykała.


Tak, powolny hosting. Może być podobny problem jak powyżej.

Komuś się w ogóle uruchomiła? xD Będę musiał dołączyć jakieś logi przy crashach bo teraz to średnio wiadomo co jest nie tak. Jak macie jeszcze wolny czas Panowie to zajrzyjcie czy się odpali po zastosowaniu tego co wypisałem powyżej i dajcie znać czy poszło. Ta informacja będzie bardzo przydatna dla mnie w przyszłości :) Z góry dzięki :)

Dla wytrwałych podrzucam jeszcze komendę do uruchomienia z konsoli:
java -Dhost=37.233.102.184 -jar TAnima.jar

PS.
Jeszcze z rzeczy, które mi przyszły do głowy:
-klient próbuje zapisać ustawienia przy uruchomieniu. Jak nie ma prawa do zapisu w miejscu gdzie się znajduje, to może się wywalić
-klient może rzucić timeoutem gdy za długo go blokował firewall (zanim się zaakceptuje windowsowy popup). Mam aktualnie bug z reconnectem więc jak takie coś nastąpi to połączenie się całkowicie zerwie aż do restartu aplikacji
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 04, 2018, 18:56:23
Dla wytrwałych podrzucam jeszcze komendę do uruchomienia z konsoli:
java -Dhost=37.233.102.184 -jar TAnima.jar
Teraz poszło, rzeczywiście mógł też być problem z timeoutem przy okienku firewalla.
Graficznie wygląda ciekawie. Zaraz na początku zgubiłem pochodnię i musiałem iść w ciemności. Miasto jest trochę zawiłe, ciężko się w nim ogarnąć, nie mówiąc już o wyjściu i naparzaniu wrogów. Sterowanie ma sens dopiero przy pierwszej walce, ale kamera za bardzo szarpie podczas atakowania. Ogólnie całkiem nieźle, ale chyba przydałyby się zmiany od strony przyjazności dla początkującego.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 04, 2018, 23:27:08
Teraz poszło, rzeczywiście mógł też być problem z timeoutem przy okienku firewalla.
Graficznie wygląda ciekawie. Zaraz na początku zgubiłem pochodnię i musiałem iść w ciemności. Miasto jest trochę zawiłe, ciężko się w nim ogarnąć, nie mówiąc już o wyjściu i naparzaniu wrogów. Sterowanie ma sens dopiero przy pierwszej walce, ale kamera za bardzo szarpie podczas atakowania. Ogólnie całkiem nieźle, ale chyba przydałyby się zmiany od strony przyjazności dla początkującego.

Czasem są takie głupie, małe błędy, które wszystko psują :) Dobrze, że działa. TAnima póki co nie jest zbyt przyjazna nowym użytkownikom. W przyszłości naprawi to dobry tutorial, wprowadzenie i hinty. Póki co jestem pod wrażeniem jak ktoś w ogóle dociera do miasta xD W mieście starałem się umieszczać tabliczki w kluczowych miejscach, które mówią o tym co jest po drugiej stronie korytarza. Dzięki za komentarz :)


Zagrałem w większość gier z paczki, wypisywałem sobie komentarze na bieżąco. O to one:
Boski:
-soundtrack męczy
-udźwiękowienie irytuje
-ah... AI się zbugowało i samochody jadą w siebie za moimi plecami cały czas trąbiąc. Stąd te odgłosy
-zaciąłem się na stacji benzynowej. Nie mogę z niej wyjechać
-na plus grafiki pasażerów i tekst, dają fajny klimat
-kiedy się pojawiają pasażerowie? Jak stanę na chwilę? Za pierwszym razem pojechałem na jakieś lotnisko i nie wiedziałem co mam robić bo nikt sie nie pokazywał
-toporne sterowanie, strasznie rzęzi ten mój wehikuł
-jak mam zresetować grę gdy mnie złapie policja? Da się inaczej niż przez menu?
-trochę dynamiki i będzie z tego fajna gra

BrunonDev
-na chrome strasznie tnie, przerzuciłem się na Edge'a
-generalnie spoko koncept. Świat mógłby ożywać też gdy się strzela
-czuć brak udźwiękowienia
-monotonna

Cremmy
-sprytna gra, ciekawe ai/mechanika
-wciągająca
-minimalistyczna
-wystawianie "budynków" jest troche męczące (klikanie na ikone i miejsce docelowe)

devmotyl
-Haha xD świetne!
-fajny kawałek leci w tle, ale zakładam, że zmęczy po jakimś czasie
-wąż jest strasznie powolny. Czasem gameplay jest ociężały i męczący
-na torze wyścigowym (?) czasem się zlewają przeszkody z drogą (skrzynie?)
-ten pomysł ze skakaniem o kilka poziomów w przód za punkty jest dość dziwny. Na początku się zgubiłem i nie wiedziałem czy idę tak jak twórca nakazał
-generalnie bardzo przyjemne

marszuka
-taki bardziej urozmaicony flappy bird. Poszło w dobrym kierunku
-jak dla mnie czułość kolizji jest niewybaczalna. Możnaby zwiększyć trochę tolerancję. Rozumiem, że ten typ gier ma być trudny, ale śmierć po muśnięciu jednym pikselem o ścianę irytuje, a nie bawi
-troche za wysoki skok
-ma potencjał

nowy
-przyjemne
-zbieram jakieś przedmioty, ale nie wiem co one robią. Mam ekwipunek?
-a, czerwone odnawiają hp. Żółte to pewnie złoto
-ściany zasłaniają mi widok. Czasem bardzo okrutnie
-walka lekko toporna
-klimatycznie
-czasem tnie na mojej dość dobrej maszynie (opcja high quality)
-bardzo klimatycznie
-oj ten sufit i ściany zasłaniające cały ekran są karygodne
-przewnicy mogliby szybciej ginąć. Są trochę upierdliwi. Czasem w nich nie trafiam choć powinienem
-press p to restart, ale nie działa
-sprawdzę potato mode
-oj bardzo potato
-dalej czasem przycina
-ataki dają bardzo fajny gamefeel. Tylko ta kolizja jest toporna. Przy zmianie kierunku myszki/klawiszy mógłby się zmieniać kierunek ataku przy kombosach
-fajne, ale poprawiłbym te rzeczy powyżej bo psują efekt

RhAnjiE i Seamonster131
-jak mam to uruchomić? To jest przygotowane pod linuxa?

Sarann
-na poczatku nie byłem pewny co jest ścianą, a co podłogą
-wszedłem na pianino xD
-nie wiem dlaczego ale czasem sterowanie się gubi. Ide strzałkami w lewo ale idę w prawo (?)
-ma coś z undertale
-sterowanie czasem zwyczajnie nie działa, poległem na 2. "walce". Zmiana kierunku ruchu nie łapie gdy robię to szybko, a tam akurat tego potrzebuję
-grafika nie powala, ale dałoby się to może jakoś sprytnie zrobić tanim kosztem (jak wspomniany wyżej undertale)
-jeśli chodzi o fabułę- ten wir dialogów, w który gracz jest wrzucony, jest trochę zbyt szybki

Avaj
-nie znam się na silnikach. Działa xD
-Bumpmapping? Ładnie :D
-odbicia, particle i cienie są
-trudno coś złego powiedzieć
-wygląda spoko :) ale nie masz za bardzo rywalizacji w tej kategorii, więc trudno cokolwiek więcej powiedzieć


I to tyle :) Bardzo przyjemnie. Jeszcze tylko czekam na info jak mam odpalić Falleswen bo to jedyna gra, której nie sprawdziłem (chyba, że coś pominąłem)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 04, 2018, 23:33:52
-wystawianie "budynków" jest troche męczące (klikanie na ikone i miejsce docelowe)
Aaaah, wiedziałem, że wstawienie enigmatycznych Q/W/E/R/A/C w dymkach nad przyciskami nie będzie wystarczającą podpowiedzią d;
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: RhAnjiE w Październik 05, 2018, 00:45:44
@ByerN
Od wczoraj truję, że opiekun zapomniał zaaktualizować paczkę, a link z wersją na windowsa wisi w kilku miejscach w tym temacie :P
@Avaj
Niestety opiekun chyba jeszcze nie zaktualizował paczki, dlatego wrzuciłem osobno wersję na windowsa w temacie
Falleswen - Windows Version (http://jakubwegner.com/game.zip)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Październik 05, 2018, 00:59:34
Cytuj
-czuć brak udźwiękowienia

Wiedziałem, że domyślne wyciszenie gry by nie wkurzać losowych przybyłych to trochę zły pomysł bo większość nie zauważy opcji włączenia dźwięku w lewym górnym rogu - a z nim ten bullet time jest zawsze trochę efektowniejszy :D

Głośność można regulować w opcjach ;)

(No chyba że chodzi ci o to, że nie wszystkie akcje mają dźwięk - tak, to nie jest do końca dopracowane)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 05, 2018, 11:30:34
Wiedziałem, że domyślne wyciszenie gry by nie wkurzać losowych przybyłych to trochę zły pomysł bo większość nie zauważy opcji włączenia dźwięku w lewym górnym rogu
Tak xD ludzie są przyzwyczajeni do dźwięku na starcie i wielkiego przycisku "mute" w rogu. Tego nawet nie zauważyłem bo gdzieś się zlał z innymi rzeczami. Zagrałem jeszcze raz. Dźwięk dużo daje. Pasuje. Lata się trochę za wolno jak dla mnie. Jakieś powerupy pewnie by urozmaiciły rozgrywkę (może są gdzieś dalej ale nie dotarłem tak daleko)

Od wczoraj truję, że opiekun zapomniał zaaktualizować paczkę, a link z wersją na windowsa wisi w kilku miejscach w tym temacie :P
Wybacz, mój błąd. Nawet widziałem Twój komentarz, ale nie wiem dlaczego nie załapałem, że tu chodzi o wersję na windowsa (tej gry).

Zagrałem.
-(+)400 fps
-plus za algorytm generowania plansz
-odleciałem gdzieś w świat przypadkiem kamerą. Nawet nie wiem jak bo na chwilę przeszedłem do innego programu i jak wróciłem to już widziałem tylko niebieski ekran. Udało mi się wrócić, ale jakiś prosty limit byłby spoko
-można by było móc jakoś karczować las. Wygenerowała mi się właśnie taka mapa, na której nie mam miejsca na budynki bo większość terenu to woda i drzewa. Poprzedni teren był ok
-za dużo tam nie można robić. Póki co to demo technologiczne, a nie gra (nie ma celu- chyba), ale to dobre podwaliny pod strategię

Aaaah, wiedziałem, że wstawienie enigmatycznych Q/W/E/R/A/C w dymkach nad przyciskami nie będzie wystarczającą podpowiedzią d;
Powiem Ci, że nawet szukałem przez chwilę tych skrótów. Zlał mi się z tekstem i nie zauważyłem. Jak go dasz gdzieś np w rogu dymku albo na samym przycisku, to będzie łatwiej zauważyć. Ze skrótami jest o wiele lepiej xD Przydałby się przycisk przyspieszenia czasu. Początek się niemiłosiernie dłuży. To, że czasem zmienia się częstotliwość dźwięku to specjalnie?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 05, 2018, 13:14:52
Powiem Ci, że nawet szukałem przez chwilę tych skrótów. Zlał mi się z tekstem i nie zauważyłem. Jak go dasz gdzieś np w rogu dymku albo na samym przycisku, to będzie łatwiej zauważyć. Ze skrótami jest o wiele lepiej xD Przydałby się przycisk przyspieszenia czasu. Początek się niemiłosiernie dłuży.
No i wszystko jasne. Nie patrzyłeś do readme.txt? d; Jak przytrzymasz spację to gra przyśpiesza - sterowanie jest opisane w readme i w grze, w menu pomoc.

To, że czasem zmienia się częstotliwość dźwięku to specjalnie?
Tak - im więcej pól zajętych, tym straszniej melodia ma brzmieć. Udało się uzyskać zamierzony efekt?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 05, 2018, 14:20:43
Przyznaje się, nie czytałem readme xD
Jest takie creepowate. Ale przez to, że tak czasem na chwilę tylko się "psuje" to myślałem, że to jakiś błąd. Fajny efekt. Miałem wrażenie, że zbliża się jump scare :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: kemot0055 w Październik 05, 2018, 17:18:40
Witam, jako bierny użytkownik tego forum który obserwuje i patrzy co się dzieje na portalu warsztat.gd postanowiłem dorzucić swoje dwa grosze komentując tegoroczne "projekty" bądź "gry" wysłane na tegoroczny WSOC.

Zacznę od kategorii "Dowolna gra":
Boski - "TAXI": Słaba jakościowo gra zrobiona najprawdopodobniej na kolanie. Nie podoba mi się to że chociażby te suwaki głośności muzyki/efektów działają tylko i wyłącznie w menu głównym. Pomijając fakt że tekstura tych dróg idzie tylko i wyłącznie w jednym kierunku, ludzie to cylindry, na drogach są budynki, bluru tak dużo że aż strach patrzeć na gameplay i dodając wspomniany wcześniej mankament z dźwiękiem - gra wręcz krzyczy swoimi efektami dźwiękowymi. To wszystko - sumuję się w ładną kupę w którą zagrałem może z max. 2 minuty.

BrunonDEV - "SUPERSHOT": Casualowa strzelanka stylizowana na te ze starych czasów. Nie wiem dlaczego w losowych momentach załączał mi się slowmotion, pomijając fakt tego slowmotion - standardowa gierka w której spędziłem ok. 5 minut. Nie przyciąga potencjalnego gracza niczym szczególnym.

ByerN - "TAnima": Dla odmiany w stosunku do innych testujących ludzi gra zadziała mi od razu po uruchomieniu jara i wklepaniu loginu i hasła i kliknięciu przycisku register. Graficznie gra jest OK niestety jeżeli chodzi o gameplay, interfejs nie jest przyjazny graczowi już od pierwszego wejrzenia - ciężko zorientować się co i jak. W taki piękny sposób utknąłem w pierwszej komnacie nie wiedząc co zbytnio zrobić uderzając swoją postacią w ścianę w efekcie czego traciła HP (chyba, sugerowałem się czerwonym kolorkiem paska nad postacią) i w momencie zniknięcia paska postać dalej żyła, nie wiem - cud? Spędziłem w grze ok. 5 do 7 minut próbując ogarnąć tak naprawdę o co chodzi. Grafika czcionki nie pomaga, jest nie typowa i ciężko się czyta.

Cremmy - "Marchewki": Najlepsza gra z tej paczki. Wszystko zadziałało od razu po uruchomieniu pliku Marchewki.exe bez zbędnych problemów. Są dwie rzeczy do których muszę się niestety przyczepić a jest to mianowicie brak jakiejkolwiek opcji ustawienia głośności gry przez co gra (kolejny raz użyję tego przecudnego stwierdzenia) wręcz "krzyczy" swoimi dźwiękami, ale w odróżnieniu do gry "TAXI" nie są to dźwięki które od razu wiercą ci w uszach, także dało się ten mankament przetrwać podczas grania. Drugą i zarazem ostatnią wadą jest śmieszny efekt podczas obracania kamerą podczas to którego grafiki obiektów są "w jednym miejscu". Fajnie jednak by było żeby obiekty miały jednak swoje grafiki podczas ustawienia innych kątów kamery. Pomijając te dwa (myślę że do naprawienia problemy) jest to naprawdę dobra gra, ciekawy koncept. Na plus zasługuje dołączenie instrukcji jak grać która tłumaczy od A do Z o co tak naprawdę chodzi. Rozegrałem w grze jedną rundkę na poziomie easy która zjadła mi w sumie ok. 30 do 40 minut. Myślę że będę do niej wracał żeby sobie rozegrać więcej partyjek ;)

devmotyl z "Snejk" i marszuka z MineDuck: Niestety, gry na androida nie są moim targetem - także brak oceny :(

nowy - "Viconia": Kolejna gra zrobiona na kolanie, brak opcji konfiguracji głośności dźwięku (kolejna gra która wręcz "krzyczy" efektami dźwiękowymi), nie zależnie jaki pakiet jakościowy wybrałem gra klatkowała w porywach do ok. 25 - 30 FPSów. Oprócz tego losowe freezy podczas grania (spawnowanie przeciwników zapewne) i cały ton mapy (głównie kolorystka jednolita) jest według mnie nie wygodny dla oka. Jednak największą atrakcją dla mnie było wspinanie się po ścianach (fajna kolizja, pozdrawiam) przez co mogłem pominąć całą mapę chodząc po ścianach i omijając w ten sposób przeciwników. Czas spędzony w grze to 15 minut głównie ze względu na możliwości wspinania się po ścianach, wypadania poza mapę i obserwowania tego jak bardzo dużo obiektów jest na mapie.

RhAnjiE i Seamonster131 - "Falleswen - New Land": Gra graficznie z rzutu izometrycznego, pikselowata - generalnie me gusta. Lecz jeżeli chodzi o gameplay nie mam zielonego pojęcia o co chodzi w tej grze, postawiłem jakiekolwiek budynki i nie wiem co dalej. Brak jakiegokolwiek wytłumaczenia jak grać. Na temat gry na forum nie zaglądałem. Spędzony czas w grze to ok. 2 do 3 minut.

I na sam koniec jedyny silnik o jakże pięknej nazwie "Quill3D" autorstwa Avaj:
Niestety silnik nie uruchamia mi się na nvidii, jest błąd poczas kompilacji shadera.
(https://i.gyazo.com/8382cd43c675852253ea1834d4fd4ec1.png)
Także brak jakiejkolwiek oceny :(

Pozdrawiam cieplutko :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Październik 05, 2018, 18:27:51
Cytuj
Nie wiem dlaczego w losowych momentach załączał mi się slowmotion

A to dziwne, slowmotion włącza się prawym przyciskiem myszy, a gra zatrzymuje się gdy ty się zatrzymujesz - nie ma tu żadnej losowości, o wszystkim mówi tutorial :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: nowy w Październik 05, 2018, 19:05:44
Boski, TAXI: na monitorze 4:3 UI zasłania mi samochód przeszkadzają także grafiki klientów których przewożę

BrunonDEV, Podobnie jak innym mam losowy efekt slow motion bez mojej ingerencji

ByerN, Gra pobrała i uruchomiła się bez problemu. Gra dopracowana widać ,że długo nad nią pracujesz, zgubiłem się w mieście, dlaczego gdy wale głową w mur zabiera mi życie?

devmotyl, snejk

RhAnjiE&Seamonster131, Nastawiałem budynków ale nic się nie działo ciekawego
Sarann, Na plus walka przypomina mi ta z Untertale

Cremmy Gra działa ,dobra muzyka trochę czasu mi zajęło zanim zorientowałem się ,że mogę zrobić upgrade .

Avaj, Quill3D:Silnik działa jak stanę pod odpowiednim kątem to  widać że woda w studni ma małe fale


Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Październik 05, 2018, 20:33:47
I na sam koniec jedyny silnik o jakże pięknej nazwie "Quill3D" autorstwa Avaj:
Niestety silnik nie uruchamia mi się na nvidii, jest błąd poczas kompilacji shadera.
(https://i.gyazo.com/8382cd43c675852253ea1834d4fd4ec1.png)
Także brak jakiejkolwiek oceny :(

Pozdrawiam cieplutko :)
Jaka Nvidia?

jak chcesz to możesz w bloom.frag zmienić:

layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright4;

na:

layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 3) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 4) uniform sampler2D bright4;

i wtedy powinno działać, ale w sumie dziwne że na innych kartach przechodzi :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: kemot0055 w Październik 05, 2018, 21:16:00
Jaka Nvidia?

jak chcesz to możesz w bloom.frag zmienić:

layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 2) uniform sampler2D bright4;

na:

layout(binding = 2) uniform sampler2D bright2;
layout(binding = 3) uniform sampler2D bright3;
layout(binding = 4) uniform sampler2D bright4;

i wtedy powinno działać, ale w sumie dziwne że na innych kartach przechodzi :)
Dzięki! ze zmianą silnik ruszył. Niestety ja pracuje już na 5-cio letnim laptopie z GPU Nvidia Geforce GT 635M, ale fakt, faktem - błąd był. Pomijając fakt że gra działała mi w 10 - 15 klatkach. Efekty robią fajne wrażenie. Jedynie do czego mógłbym się tak naprawdę przyczepić to wymuszanie maksymalnej dostępnej rozdzielczości monitora podczas gdy normalnie pracuje na mniejszej.

A to dziwne, slowmotion włącza się prawym przyciskiem myszy, a gra zatrzymuje się gdy ty się zatrzymujesz - nie ma tu żadnej losowości, o wszystkim mówi tutorial :)
Faktycznie - nie zauważyłem po prostu tego tekstu o czasie na starcie gry. Też mała sugestia żeby ten tekst był widoczny ponownie gdy zaczynasz nową grę bo ludzie mogą nie zwrócić na to uwagi za pierwszym razem (tak jak ja) i trzeba specjalnie usuwać ciastka żeby zobaczyć.

PS. I nie nazywałbym tego tutorialem, bo w grze nigdzie takiej opcji nie ma.

Pozdrawiam ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 06, 2018, 11:27:30
interfejs nie jest przyjazny graczowi już od pierwszego wejrzenia - ciężko zorientować się co i jak

Tak, to prawda. Ta część związana z przyjaznością dla użytkownika wymaga dużo pracy. Jeszcze się nie zająłem wprowadzeniem i dopieszczaniem UI, więc póki co zostają tylko filmiki i wskazówki w środku gry (jak tabliczki, które można przeczytać czy półki z książkami), które tłumaczą o co tam w ogóle chodzi (takie readme):
https://www.youtube.com/watch?v=h50FxucQeEc (https://www.youtube.com/watch?v=h50FxucQeEc) - starsza wersja, ale opisuje podstawy
https://www.youtube.com/watch?v=DYRaBtJG1xg (https://www.youtube.com/watch?v=DYRaBtJG1xg) - nowsza ze zmianami gameplayu

dlaczego gdy wale głową w mur zabiera mi życie?

Odpowiedź jest zawarta w pytaniu xD uderzanie głową w mur jest ogólnie niezdrowe.

Czasem gdy się uderza głową w ścianę to traci się procentową część aktualnego stanu zdrowia (chyba 1/3). Zaokrąglanie nie pozwala zejść na zero, choć tak to wygląda wizualnie. Sama mechanika powstała przypadkiem i mi się spodobała, ale jest zdecydowanie nieintuicyjna dla nowych graczy.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Październik 10, 2018, 13:53:07
Avaj:
Cóż mogę powiedzieć, fajny silnik nawet, szczególnie te odbicia w studni :)

Boski:
Ciekawa gra o TAXI, miła praca kamery i coś jak voxele.
Choć trochę nudno się gra. Ale za to policja może nas złapać za przejeżdżanie przechodniów ;-(

BrunonDEV:
Przydałoby się więcej typów wrogów (choć może na wyższych poziomach jest więcej niż tylko trzy?), ale tak to przyjemnie się gra. Choć rzadko używałem mechaniki spowalniania czasu, grając jak w normalnego shmupa :P
Swoją drogą co oznacza to .pro? Ostatnio zacząłem widywać gry z tą domeną. Coś jak .io, ale lepsze?

ByerN:
Udało mi się jakimś cudem dojść do miasta, a potem nawet do potworów, którzy bez litości mnie porąbali. I pobawiłem się trochę z kukłami. Najwięcej czasu ogarniać musiałem jak ekwipunek działa :)
Całkiem ciekawe, ale toporne sterowanie lekko.

Cremmy:
Gra wyłącza się losowo po jakimś czasie, ale oprócz tego ciekawy pomysł, choć stawianie budynków da się ulepszyć, jak już ktoś wspominał wcześniej.

nowy:
Świetna grafika i ciekawy system walki, jednak widoczny jest bardzo spadek wydajności po niszczeniu beczek / wejściu wrogów na scenę. O ile zarówno na high quality jak i potato PC normalnie nie było żadnych problemów, to przy obu tych rzeczach ledwo dało się grać.
Czasem też kamera wychodzi poza mapę, raczej nie powinno się dziać.

RhAnjiE i Seamonster131:
Nie dałem rady włączyć:
`./izoGame: error while loading shared libraries: libsfml-system.so.2.4: cannot open shared object file: No such file or directory`


@marszuka @devmotyl wkrótce ocenię
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Październik 10, 2018, 13:55:37
Witam, jako bierny użytkownik tego forum który obserwuje i patrzy co się dzieje na portalu warsztat.gd postanowiłem dorzucić swoje dwa grosze komentując tegoroczne "projekty" bądź "gry" wysłane na tegoroczny WSOC.

Zacznę od kategorii "Dowolna gra":
Boski - "TAXI": Słaba jakościowo gra zrobiona najprawdopodobniej na kolanie. Nie podoba mi się to że chociażby te suwaki głośności muzyki/efektów działają tylko i wyłącznie w menu głównym. Pomijając fakt że tekstura tych dróg idzie tylko i wyłącznie w jednym kierunku, ludzie to cylindry, na drogach są budynki, bluru tak dużo że aż strach patrzeć na gameplay i dodając wspomniany wcześniej mankament z dźwiękiem - gra wręcz krzyczy swoimi efektami dźwiękowymi. To wszystko - sumuję się w ładną kupę w którą zagrałem może z max. 2 minuty.

BrunonDEV - "SUPERSHOT": Casualowa strzelanka stylizowana na te ze starych czasów. Nie wiem dlaczego w losowych momentach załączał mi się slowmotion, pomijając fakt tego slowmotion - standardowa gierka w której spędziłem ok. 5 minut. Nie przyciąga potencjalnego gracza niczym szczególnym.

ByerN - "TAnima": Dla odmiany w stosunku do innych testujących ludzi gra zadziała mi od razu po uruchomieniu jara i wklepaniu loginu i hasła i kliknięciu przycisku register. Graficznie gra jest OK niestety jeżeli chodzi o gameplay, interfejs nie jest przyjazny graczowi już od pierwszego wejrzenia - ciężko zorientować się co i jak. W taki piękny sposób utknąłem w pierwszej komnacie nie wiedząc co zbytnio zrobić uderzając swoją postacią w ścianę w efekcie czego traciła HP (chyba, sugerowałem się czerwonym kolorkiem paska nad postacią) i w momencie zniknięcia paska postać dalej żyła, nie wiem - cud? Spędziłem w grze ok. 5 do 7 minut próbując ogarnąć tak naprawdę o co chodzi. Grafika czcionki nie pomaga, jest nie typowa i ciężko się czyta.

Cremmy - "Marchewki": Najlepsza gra z tej paczki. Wszystko zadziałało od razu po uruchomieniu pliku Marchewki.exe bez zbędnych problemów. Są dwie rzeczy do których muszę się niestety przyczepić a jest to mianowicie brak jakiejkolwiek opcji ustawienia głośności gry przez co gra (kolejny raz użyję tego przecudnego stwierdzenia) wręcz "krzyczy" swoimi dźwiękami, ale w odróżnieniu do gry "TAXI" nie są to dźwięki które od razu wiercą ci w uszach, także dało się ten mankament przetrwać podczas grania. Drugą i zarazem ostatnią wadą jest śmieszny efekt podczas obracania kamerą podczas to którego grafiki obiektów są "w jednym miejscu". Fajnie jednak by było żeby obiekty miały jednak swoje grafiki podczas ustawienia innych kątów kamery. Pomijając te dwa (myślę że do naprawienia problemy) jest to naprawdę dobra gra, ciekawy koncept. Na plus zasługuje dołączenie instrukcji jak grać która tłumaczy od A do Z o co tak naprawdę chodzi. Rozegrałem w grze jedną rundkę na poziomie easy która zjadła mi w sumie ok. 30 do 40 minut. Myślę że będę do niej wracał żeby sobie rozegrać więcej partyjek ;)

devmotyl z "Snejk" i marszuka z MineDuck: Niestety, gry na androida nie są moim targetem - także brak oceny :(

nowy - "Viconia": Kolejna gra zrobiona na kolanie, brak opcji konfiguracji głośności dźwięku (kolejna gra która wręcz "krzyczy" efektami dźwiękowymi), nie zależnie jaki pakiet jakościowy wybrałem gra klatkowała w porywach do ok. 25 - 30 FPSów. Oprócz tego losowe freezy podczas grania (spawnowanie przeciwników zapewne) i cały ton mapy (głównie kolorystka jednolita) jest według mnie nie wygodny dla oka. Jednak największą atrakcją dla mnie było wspinanie się po ścianach (fajna kolizja, pozdrawiam) przez co mogłem pominąć całą mapę chodząc po ścianach i omijając w ten sposób przeciwników. Czas spędzony w grze to 15 minut głównie ze względu na możliwości wspinania się po ścianach, wypadania poza mapę i obserwowania tego jak bardzo dużo obiektów jest na mapie.

RhAnjiE i Seamonster131 - "Falleswen - New Land": Gra graficznie z rzutu izometrycznego, pikselowata - generalnie me gusta. Lecz jeżeli chodzi o gameplay nie mam zielonego pojęcia o co chodzi w tej grze, postawiłem jakiekolwiek budynki i nie wiem co dalej. Brak jakiegokolwiek wytłumaczenia jak grać. Na temat gry na forum nie zaglądałem. Spędzony czas w grze to ok. 2 do 3 minut.

I na sam koniec jedyny silnik o jakże pięknej nazwie "Quill3D" autorstwa Avaj:
Niestety silnik nie uruchamia mi się na nvidii, jest błąd poczas kompilacji shadera.
(https://i.gyazo.com/8382cd43c675852253ea1834d4fd4ec1.png)
Także brak jakiejkolwiek oceny :(

Pozdrawiam cieplutko :)

Ehh, no a mojej nie ocenił :(


Jeśli chodzi o zabugowane sterowanie, nie mam pojęcia czemu tak się może dziać. U mnie wszystko śmiga.

Udało się komuś przejść całą grę? ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Październik 10, 2018, 18:29:51
@Sarann:

Cytuj
BrunonDEV:
Przydałoby się więcej typów wrogów (choć może na wyższych poziomach jest więcej niż tylko trzy?), ale tak to przyjemnie się gra. Choć rzadko używałem mechaniki spowalniania czasu, grając jak w normalnego shmupa :P
Swoją drogą co oznacza to .pro? Ostatnio zacząłem widywać gry z tą domeną. Coś jak .io, ale lepsze?

Tak, na wyższych poziomach jest więcej typów, ostatni wchodzi gdzieś przed 30 falą dopiero :)

No i wtedy też przydaje się bardziej ta mechanika, może nie jest to zbyt dobry design ale tak to zrobiłem ;)

Co do .pro, to tak, ja tego użyłem jako takie .io - tylko tańsze xD Poza tym klasyczne .com było zajęte.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 10, 2018, 20:15:09
Cremmy:
Gra wyłącza się losowo po jakimś czasie
Jeśli chciałbyś się pobawić w testera, to przekieruj stdouta do pliku ("marchewki.exe > log.txt") i pokaż końcówkę logów po wysypaniu się gry. Jaka grafika? Intel, inna wbudowana, czy jakaś zewnętrzna?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: RhAnjiE w Październik 11, 2018, 01:40:43
Avaj [Quill 3D]
Bardzo ładny silnik. Szkoda tylko, że pająk nie ma cieni. Da się jakoś przyśpieszyć szybkość poruszania kamery?

Boski [JohnDoe]
Ten blur strasznie psuje efekt, za dużo go i oczy bolą. Autem jeździ się topornie, a kamera nie współpracuje. Powinna być domyślnie przechylona, żeby było widać cały przód. Próbowałem znaleźć jakiegoś klienta, ale niestety nie udało mi się.

BrunonDev [Supershot]
Bardzo przyjemna i miła dla oka gierka. Musiałem się przyzwyczaić do mechaniki z zatrzymywaniem czasu, ale potem już fajnie się grało. Nawet się zarejestrowałem :)

ByerN [TAnima Online]
Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka. Ekwipunek nieczytelny, ale po chwili nauczyłem się z niego korzystać. Sterowanie za to jest intuicyjne. Przydałoby się pomijanie dialogów, bo za szybko czytam i nudzę się w międzyczasie. Problemów z pobraniem i zarejestrowaniem się nie było.

Cremmy [Marchewki]:
Na screenach nie wyglądała tak samo fajnie jak jest w rzeczywistości. Wielki plus za tutorial, naprawdę przyjemnie się gra i spędziłem w niej trochę czasu. Duży plus za ładne obracanie mapy, chciałbym zaimplementować to w swojej gierce :D

nowy [Viconia]
Przepiękna gra, uwielbiam taki styl graficzny. Szkoda tylko, że nie można atakować w biegu, trochę topornie wygląda zatrzymywanie sie, żeby zadać cios. No i przydałoby się naprawić rozmieszczenie obiektów, aby kamera przez nie nie przechodziła. Cienie w niektórych miejscach są bardzo postrzepione i brzydkie. Oprócz tego gra jest naprawdę godna polecenia. Bardzo podobają mi się walki, bo animacje są dopracowane.

Sarann [Requiem Lacrimosa]
Styl graficzny ładny, ale na początku niestety w budynku pomyliłem podłogę ze ścianą. Dynamiczne pole widzenia daje fajny efekt, a w minigierki przyjemnie się gra. Niestety czasem postać idzie sama w jakimś kierunku.

devmotyl [Snejk]
Sympatyczna gierka, trochę pograłem w pierwsze poziomy. Nie wiem, czy da się przyśpieszyć ruch węża, bo według mnie porusza się on za wolno.

marszuka [MineDuck]
Na screenach myślałem, że to będzie jakaś terraria, więc zaskoczył mnie flappy bird. Gra się fajnie, ale niestety melodia wkurza. Tekstura kamienia zlewa się z niebieskim tłem. Jeśli są podziemne poziomy, to może zamiast nieba lepiej wstawić teksturę ciemniejszej ziemi, żeby faktycznie wyglądało to jak podziemia?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 12, 2018, 12:04:37
ByerN:
Udało mi się jakimś cudem dojść do miasta, a potem nawet do potworów, którzy bez litości mnie porąbali. I pobawiłem się trochę z kukłami. Najwięcej czasu ogarniać musiałem jak ekwipunek działa :)
Całkiem ciekawe, ale toporne sterowanie lekko.

Jak skończę podstawy to będę musiał zrobić testy na ludziach. Tyle w nią gram, że już dla mnie to wszystko normalne. Całkiem możliwe, że wystarczy dobry tutorial do takich rzeczy jak poruszanie się czy ekwipunek. Od tego co tam jest teraz doszło dużo rzeczy. Jest niezaktualizowany.


ByerN [TAnima Online]
Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka. Ekwipunek nieczytelny, ale po chwili nauczyłem się z niego korzystać. Sterowanie za to jest intuicyjne. Przydałoby się pomijanie dialogów, bo za szybko czytam i nudzę się w międzyczasie. Problemów z pobraniem i zarejestrowaniem się nie było.

Dzięki :) pomijanie dialogów jest ("Q") i mówią o tym w tutorialu chyba w 4tym zdaniu! xD

Dzięki wszystkim za feedback. Jest bardzo pomocny :) teraz wiem, że do poprawy będzie bardzo dużo rzeczy związanych ze sprawieniem by gra była "user friendly" i zbalansowanie poziomu trudności  + jakieś pomniejsze jak pobieranie gry i reconnect. Jak skończę podstawową zawartość to zajmę się tym przy okazji angażując jakichś ochotniczych testerów :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 17, 2018, 09:25:40
Hej, nie dostałem jeszcze głosów od wszystkich. Nie chciałbym nikogo dyskwalifikować, więc poczekam jeszcze do końca dnia.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 17, 2018, 10:05:21
Rozumiem, że ponaglenia poszły do zwlekających, czyli jeśli nic nie dostałem, to mój głos dotarł?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: nowy w Październik 17, 2018, 16:04:39
jak wyżej mój głos dotarł?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: SeaMonster131 w Październik 17, 2018, 16:26:49
RhAnjiE wysłał głosy w swoim i moim imieniu jako team, dotarły?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Październik 18, 2018, 09:54:21
Dostałem info że głosy nie doszły (mimo że je wysłałem) więc przesłałem je jeszcze raz, czy tym razem dotarły?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Październik 18, 2018, 11:35:31
Ja wysłałem jakby co :) Mam nadzieję, że doszły
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Październik 18, 2018, 14:24:07
Również mam nadzieję, że moje doszły
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 18, 2018, 14:35:44
Tak, wasze doszły :)

Wszystkie osoby zostały już powiadomione, czekamy jeszcze na jedną.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2018
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 20, 2018, 13:15:38
Oczekiwania nadszedł czas, oto wyniki tegorocznego WSOC:

W kategorii silnik graficzny, po zaciętym boju, zwycięża Avaj! Jest też laureatem nagrody na najlepsze featuresy graficzne i dla najaktywniejszego silnikopisarza na slacku! Gratulacje!

W kategorii dowolna gra:

Pierwsze miejsce i 11 punktów zdobył ByerN
Oto co uczestnicy głosowania pisali o projekcie zwycięzcy:
Cytuj
Naprawdę ładna gierka! Podobają mi się te dynamiczne światła, animacje i rozgrywka.
Cytuj
+ za javę :)
Cytuj
Całkiem ciekawe

Drugie miejsce wraz z 8 punktami zagarnął nowy
Cytuj
Przepiękna gra, uwielbiam taki styl graficzny
Cytuj
Świetna grafika i ciekawy system walki

Zdobywcą trzeciego miejsca i 7 punktów jest BrunonDEV
Cytuj
Bardzo przyjemna i miła dla oka gierka

Cała tabela prezentuje się następująco:

1. 11 punktów   ByerN
2. 8 punktów     nowy
3. 7 punktów     BrunonDEV
4. 6 punktów     Cremmy
5. 5 punktów     Sarann
6. 3 punkty       RhAnjiE i Seamonster131
7. 1 punkt         marszuka
7. 1 punkt         Boski

Do laureatów: Dajcie znać, czy bylibyście zainteresowani warsztatowym swagiem (kubki i koszulki), jeśli tak, podeślijcie adres

Gratulacje dla wszystkich uczestników!