Warsztat.GD

Społeczność => Projekty zaawansowane => Wątek zaczęty przez: ByerN w Kwiecień 02, 2018, 14:08:08

Tytuł: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 02, 2018, 14:08:08
https://www.youtube.com/watch?v=sPT_rTDEBfA
Po długim czasie ruszył serwer TAnimy. Jeśli chcecie zobaczyć jak działa to zapraszam tutaj:

http://tanima-online.com/

Teraz przechodzę do pracy nad zasobami.
Jeśli widzicie jakieś błędy lub macie jakieś uwagi to zapraszam do komentowania :) W ostatniej sekcji na stronie wypisuję błędy i rzeczy do poprawy. Dzięki :)


Cześć, dawno mnie tu nie było :)
W wolnych od pracy chwilach rozpocząłem nowy projekt gry. Opis poniżej:


TAnima (nazwa robocza) to gra z gatunku rogue-like nastawiona na rozgrywkę sieciową.

Fabuła:

04.06.2141r e.w.i (Ery Wielkiego Imperium)
Rozpoznawczy oddział Imperium dociera do odkrytego niedawno nowego sektora wszechświata w poszukiwaniu form życia i źródeł surowców.

01.02.2142r e.w.i
Na jednym z księżyców planety X-247 odkryto kilkuset kilometrowy kryształ nieznanego pochodzenia. Imperium rozpoczyna badania.

14.07.2144r e.w.i
Nieznany obiekt wykazuje wysoce energetyczne własności przy stosunkowo niskim poziomie promieniowania. Po serii prób okazuje się, że można nim zastąpić niestabilną technologię jądrową. Surowiec dostaje nazwę "Karn". Zostaje wdrożony plan budowy kopalni nasadkowej. Do układu dociera krążownik budowlany.

23.03.2147r e.w.i
Budowa zostaje ukończona. Kopalnia przybiera kształt wieży porastającej kryształ. Na księżyc zostaje sprowadzony personel regimentu wydobywczego.

11.12.2148r e.w.i
Po ponad roku prac wydobywczych okazuje się, że Karn wykazuje właściwości istoty żywej. Następuje eksterminacja personelu górniczego przez abominacje będące przeciwciałami układu odpornościowego kryształu. Nadzorca dystryktu wprowadza plan przemiany placówki w kolonię opartą na programie resocjalizacyjnym. Kompleks przywdziewa nazwę "TAnima".

03.10.2149r e.w.i
Zostaje wdrożony program resocjalizacyjny. W celu zmniejszenia strat personelu, jednostki poddane kuratorium zostają wyposażone w środki do obrony w zamian za ciągłe wydobycie surowca. By zapewnić stymulację Karnu poprzez systematyczne zwalczanie przeciwciał, wchodzi w życie dyrektywa mowiąca o natychmiastowym zwolnieniu z programu każdego, kto dotrze do szczytu TAnimy. Do układu docierają pierwsze jednostki poddane opiece Imperium. System wchodzi w życie.

12.03.2431r e.w.i (teraźniejszość)
Budzisz się jako podopieczny na pierwszym poziomie wieży.

Technologia:

Klient- Java/Scala/Libgdx

Server- Scala/Akka

W przypadku tego projektu, główną wartość dla mnie ma sprawdzenie technologii Akka i podejścia DDD na produkcji, choć nie wykluczam wypuszczenia produktu na rynek w celach zarobkowych gdy(jeśli) zostanie ukończony. :)

Link do warsztatu:
https://warsztat.gd/projects/tanima/info (https://warsztat.gd/projects/tanima/info)

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=cqr0njxhMAQ (https://www.youtube.com/watch?v=cqr0njxhMAQ) - Pierwsza wersja
https://www.youtube.com/watch?v=wv4xq5rlgNM (https://www.youtube.com/watch?v=wv4xq5rlgNM) - Dodane podstawowe efekty ataku
https://www.youtube.com/watch?v=A7_CXT0eGqI (https://www.youtube.com/watch?v=A7_CXT0eGqI) - Dodana prymitywna sztuczna inteligencja


Będę wdzięczny za komentarze :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 03, 2018, 23:27:30
Mały update:
https://www.youtube.com/watch?v=TfxsZTbbdtQ (https://www.youtube.com/watch?v=TfxsZTbbdtQ)

Zmiany dotyczą głównie szeroko pojętego game feelu:

Niby nic, a widać różnicę. Polecam porównać z poprzednim filmikiem :P
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 05, 2018, 02:00:12
Dodałem tarczę jako obronę przed atakami:
https://www.youtube.com/watch?v=pJEPyfKXWl8

Jednak myślę, że przez wzgląd na spowalnianie rozgrywki, sam koncept zostanie zawieszony na rzecz uników. Być może przeciwnicy będą z tego korzystać.
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 05, 2018, 16:49:36
Dodałem kontur ścian i mechanizm do dekorowania planszy
https://www.youtube.com/watch?v=dK9li90ZMyY
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 07, 2018, 03:32:37
https://www.youtube.com/watch?v=6l2JESLQxBQ

Dodana wytrzymałość (Stamina- żółty pasek nad postacią). Postać posiada określoną liczbę punktów wytrzymałości i zużywa ją podczas ataku. Każda broń ma inną wartość wytrzymałości, którą potrzebuje do użycia. Wytrzymałość odnawia się z czasem. Jedna z podstawowych mechanik gry.

Dodatkowo poprawione pomniejsze bugi, dodana animacja przy zmianach stanu (drzwi).
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 07, 2018, 21:08:26
https://www.youtube.com/watch?v=-sO6fpFKpac

Update:
-powiększone pokoje z większą liczbą przeciwników
-generowanie pokoju w oparciu predefiniowane wzorce
-wyszukiwanie ścieżki u przeciwników
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 08, 2018, 22:49:30
https://www.youtube.com/watch?v=CasO6CkBdHU

Update:
-Pozbyłem się maszyny stanów na rzecz behavioral tree. Implementacja na bazie gdx-ai.
-Dodałem klasy przeciwników z własnym zachowaniem: Spawner- po za atakowaniem gracza, raz na jakiś czas przywołuje pomocników; Healer- leczy swoich sojuszników

PS:
To moje pierwsze podejście do sztucznej inteligencji opartej na czymś innym niż maszyna stanów. W przyszłości planuję wprowadzić bardziej rozbudowane zachowania. Będę wdzięczny za komentarze :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 09, 2018, 13:03:59
https://www.youtube.com/watch?v=SNdl7ngevng

Update:
-Dodałem pierwszego bossa

W tle gry możecie zobaczyć jak wygląda drzewo AI bossa i jego dedykowanych pomocników. Co sądzicie? :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 09, 2018, 21:32:27
https://www.youtube.com/watch?v=qiGblDDQXD4

Update:
-Dodałem oświetlenie

Co sądzicie? :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Kwiecień 11, 2018, 15:01:23
dopieszczone tylko kwadratowe postacie średnio mi leżą
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 12, 2018, 02:36:39
Dzięki :) Staram się utrzymać grafikę na ekonomicznym poziomie, na którym będę wyrabiał z jej tworzeniem i będzie w miarę przyjemna dla oka, ale później pewnie jeszcze ją doszlifuję jak wpadnę na jakiś sprytny pomysł :)

https://www.youtube.com/watch?v=-U0Ht_ahWEQ
Update z dwóch dni:
-podstawowy sklep
-przedmiot podręczny w drugiej ręce (szybkie użycie)
-podręczny ekwipunek
-mikstura lecznicza
-dodana pochodnia (rozświetla pomieszczenie)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 12, 2018, 20:38:59
https://www.youtube.com/watch?v=j_567iE_eNg

Update:
-NPC
-Wiadomości tekstowe
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 13, 2018, 20:26:38
https://www.youtube.com/watch?v=d4xHcWSGkHE

Update:
-skakanie
-przepaście (powodują natychmiastową śmierć)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Kwiecień 14, 2018, 20:07:44
Wygląda bardzo fajnie, jak na swoją kategorię, choć takie zręcznościowe gry to zupełnie nie mój klimat.
A co do kształtów, to też wolę krąglejsze ;) z Tego powodu gry takie jak Minecraft - są dla mnie graficznie nieprzyswajalne.
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 15, 2018, 10:59:47
Dzięki :) jeszcze pomyślę nad designem kiedyś. Zostawiłem to sobie na koniec :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 15, 2018, 18:07:43
https://www.youtube.com/watch?v=zZpcU7lNyRs

Update:
-wydzielenie serwera i klienta. Już da się grać przez sieć

Za jakiś czas wrzucę serwer na jakiś hosting i udostępnie klienta do testów. Póki co chcę skomponować jakąś przyjemną treść na demo :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 17, 2018, 21:52:46
https://www.youtube.com/watch?v=m1ayZuCdfOs

Update:
-odblokowywanie drzwi przełącznikiem
-fale przeciwników + pokój zamknięty aż końca wszystkich fal
-łamigłówka (0:45)
-mechanizm warunkujący pojawianie się przeszkód (pojawiają się np dopiero po uruchomieniu czegoś- tutaj po wciśnięciu aktywatora drzwi gdy wracamy na początek planszy, napotykamy bossa, którego wcześniej nie było)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 18, 2018, 20:43:00
https://www.youtube.com/watch?v=Ikh-4BxH16s

Update:
-Instancjonowanie lochów

By unikać przepełnienia lochów przez graczy, przejście z miasta jest zrobione w formie powierzchni, na której staje drużyna chcąca rozpocząć przygodę. Raz na jakiś czas zostaje uruchomiona akcja teleportacji graczy stojących w tym miejscu. Jeśli są tam gracze, to jest tworzona dla nich osobna instancja lochu i zostają tam przeniesieni. Dostęp do nowopowstałej instancji zostaje zamknięty dla innych graczy. Po przejściu całego lochu trafiają do kolejnego miasta.
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 19, 2018, 17:29:20
https://www.youtube.com/watch?v=k0ua5YeQ5WU&feature=youtu.be

Zrobiłem tutorial :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 21, 2018, 02:28:18
(https://media.giphy.com/media/mRnepSfUJ5xtn2suyw/giphy.gif)

Zaczynam pracę nad "marketingiem".
Możecie mnie znaleźć na:
https://www.facebook.com/byerndev
https://twitter.com/byerndev
http://www.indiedb.com/games/tanima

Myślę, że to pochłonie pare dni na starcie i wieki na szlifowaniu :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 23, 2018, 20:51:07
(https://media.giphy.com/media/deMggcP9s2Y7uRgjeS/giphy.gif)

Full Video:
https://www.youtube.com/watch?v=ZocFkwFska0

Ciekawa historia:
Gdy zacząłem tworzyć miasto do swojej gry, zastanowiłem się jak rozwiązać problem zaśmiecania powierzchni przez dropowane przedmioty przez graczy.

Pierwsze co mi przyszło do głowy do usuwanie starych przedmiotów "automagicznie" przez system, ale wydało mi się to mało ciekawe.

Wtedy wpadłem na pomysł stworzenia NPC- złomiarza, który tropi śmieci porzucone przez innych graczy i je zbiera.

Ale wtedy pomyślałem, że gracze będą specjalnie śmiecić by patrzeć jak ktoś za nich sprząta... Taka ludzka natura.

No to zrobiłem specjalny pokój- spalarnię, w którym można przetopić przedmioty na surowce (mała, procentowa szansa na pozyskanie czegokolwiek zależna od przetapianego przedmiotu). Złomiarze zanoszą rzeczy do spalarni i sami je przatapiają (gdy mają wystarczającą liczbę przedmiotów w ekwipunku). Mam nadzieję, że to zmotywuje graczy do dbania o zieleń :D
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 27, 2018, 14:42:17
System progresu gracza:
https://www.youtube.com/watch?v=c9AwZW4NALw

Własny pokój z wyposażeniem:
https://www.youtube.com/watch?v=adIOeHtPICM
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 28, 2018, 12:47:35
Dodałem poziomy broni i zmieniłem trochę wygląd. Teraz lepiej widać co postać trzyma w dłoni :)

(https://media.giphy.com/media/1zRfpt7VMdGa0VECD9/giphy.gif)

(https://media.giphy.com/media/7FgI8JGF5Oktt5urW9/giphy.gif)

(https://media.giphy.com/media/cPNMvNIzGGGcYpE4ZP/giphy.gif)

(https://media.giphy.com/media/OQnq6QSFiLZ91d5Tuk/giphy.gif)

Krótki przykład jak tworzę grafikę:
https://www.youtube.com/watch?v=E9mKQ3KnM5I (https://www.youtube.com/watch?v=E9mKQ3KnM5I)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 28, 2018, 18:12:40
Dodałem losowych NPC i nagrałem przy okazji filmik, w którym opowiadam o designie gry i o tym jak tworzę grafikę. Jeśli ktoś jest zainteresowany to link poniżej :)
https://www.youtube.com/watch?v=e032oIRPiDI
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 30, 2018, 18:52:36
Przykładowy dungeon i kilka dodatkowych featerów:

https://www.youtube.com/watch?v=u61oaqErKF8
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 02, 2018, 02:23:48
Rozkminiam muzykę :)
https://www.youtube.com/watch?v=e3F6sk_gBlk
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 03, 2018, 02:38:46
https://www.youtube.com/watch?v=fIOf4ErXKC0
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 03, 2018, 21:45:16
https://www.youtube.com/watch?v=1MLDLj5iSoc
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 06, 2018, 01:58:02
Przez ostatnie dwa dni pracowałem nad algorytmem do generowania lochów. Zastanawiałem się nad tym jak stworzyć odpowiednią abstrakcję. Wybrałem emocje, które chcę wywołać w graczu jako twórca oraz cele, które chce by osiągnął.

Polska wersja:
https://www.youtube.com/watch?v=Cm4UfwOaHyY

Dłuższa wersja po angielsku z gameplayem:

https://www.youtube.com/watch?v=yHP32vd9DPE

Co sądzicie? :)

Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Maj 06, 2018, 15:53:51
Podziwiam twoją wydajność :)
Ja wszystko robię strasznie powoli.

Twoja gra wygląda bardzo fajnie, ale jak napisałem wcześniej - zręcznościowe walki w 2D to nie moja bajka.
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 09, 2018, 00:08:07
Dzięki wielkie :) Ostatnio trochę zachorowałem więc moja wydajność spadła :( ale zrobiłem coś ciekawego
https://www.youtube.com/watch?v=TzfpxPdpzn0

trochę efektów graficznych, trochę nowych algorytmów. Wszystko idzie (mam nadzieję, że w dobrą stronę). Będę wdzięczny za komentarze. Jeśli coś wam się podoba lub nie podoba, dajcie znać. Będę wiedział co poprawić albo dodać. Może ktoś ma jakieś porady? Są pomocne :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 10, 2018, 01:35:14
https://www.youtube.com/watch?v=zH4EBJKUskU
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 10, 2018, 11:01:15
Zastanawiam się co ten ludzik trzyma w ręku, wygląda jak strzykawa.
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 10, 2018, 13:41:26
Jeden z mieczy :)
https://www.youtube.com/watch?v=E9mKQ3KnM5I

ale nie ukrywam, że to nie są finalne wersje grafik :) skupiam się bardziej na kodzie
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 13, 2018, 22:58:27
Dodałem kilka rzeczy:
Kategorie przedmiotów:
(https://media.giphy.com/media/4skZ8CUfVOTUWkjpgm/giphy.gif)

Balans przeciwników:
(https://media.giphy.com/media/cZ5rrGGt704loIxhd8/giphy.gif)

Balans ekonomii:
(https://media.giphy.com/media/WwpvrZLWbpzciobC2E/giphy.gif)

Sam balans wymaga jeszcze dużo pracy, ale już mam jakiś start :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 14, 2018, 22:58:25
(https://media.giphy.com/media/4NcUCrM6B4qWMqUXF0/giphy.gif)

Dzisiaj zajmowałem się balansem w grze i kilkoma mechanizmami z tym związanymi. Generalnie to ciężka robota. Opiszę swoje podejście:

-nakreśliłem diagram logicznych zależności w grze. Rozrósł się do dość dużych rozmiarów i przybrał formę grafu

-odnalazłem węzły, które nie są od niczego zależne (parametry świata)

-odnalazłem węzły, które mogą stać się aksjomatami

-określiłem funkcje dla zależności (użyty standardowy pakiet funkcji- wykładnicza, liniowa, logarytmiczna- odpowiednio zparametryzowane)

-określiłem sterowanie zależnościami. Dla przykładu, przeciwnik nie ma 100HP tylko jest w stanie przeżyć 2xuderzenia mieczem poziomu N. Sztylet zadaje 0.7xmiecz. Gracz po przejściu lochu N poziomu, może zafundować sobie 0.5 broni poziomu N i 2 napoje lecznicze poziomu N (itp).

I teraz mam sterowanie z poziomu parametrów. Dokładnie tak jak chciałem :) Oczywiście to tylko zgrubny balans i wiele rzeczy będzie trzeba dostosować do rozgrywki mmo (to wiele utrudnia bo jest wiele właściwości, które trudno tak sprytnie obliczyć).

Dodane pomniejsze rzeczy:

-po przejściu dungeonu ma się wybór czy wrócić do miasta, sprzedać drop, czy pójść do kolejnego lochu. Na końcu lochu otrzymuje się "bilet" do kolejnego. Trzymając go w ręku podczas teleportacji, przenosimy się do poziomu nadrukowanego na bilecie. Bilet jest imienny

-dodane kategorie przedmiotów (ułatwia przeszukiwanie ekwipunku)

-dodane zwiększanie życia

Na gifie przechodzenie do lochu z użyciem biletu.

Jestem coraz bliżej dema :)
Co sądzicie? :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 15, 2018, 12:33:13
ma potencjał oraz będziesz chyba pierwszym warsztatowiczem któremu udało się zrobić mmo ;p
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 15, 2018, 21:42:53
Dzięki :) Faktycznie, nie widziałem dużo mmo na warsztacie. To dość ciężka rzecz do pisania. Ja wykorzystuję teraz doświadczenie nabyte w pracy. Kod sieciowy jest dla mnie najłatwiejszą rzeczą z tego wszystkiego :) Mam nadzieję, że się uda!

https://www.youtube.com/watch?v=_xPo5a46Wgw

Filmik (dość długi) opisuje balans i kilka dodatkowych rzeczy, które dodałem:

-rosnący poziom światła wraz z poziomem pochodni

-poprawione modyfikatory przedmiotów + unikalne przedmioty

-unikalność dropu w zależności od pomieszczeń

-"animacja" ataku przeciwnika (wcześniej tego nie było)

Te małe feature'y to niby nic, ale dużo zmieniają. Wszystko idzie w dobrym kierunku. Przez sentyment, wszystko zaczyna bardziej przypominać mmorpg niż roguelike, ale nie dajcie się zwieźć :) To nie rpg :)



Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 17, 2018, 18:50:23
https://www.youtube.com/watch?v=ULqzjh0k0Sc (https://www.youtube.com/watch?v=ULqzjh0k0Sc)

(https://media.giphy.com/media/f9S2zN6wxNRE9xyYC1/giphy.gif)

(https://media.giphy.com/media/1jWImvLJsSWoIfqU7X/giphy.gif)

(https://media.giphy.com/media/2zoIM32NLs2rezqXrQ/giphy.gif)

(https://media.giphy.com/media/tZgsNujGLQbT5DfFH1/giphy.gif)

(https://media.giphy.com/media/xih72F5suxuZmyRS7w/giphy.gif)

Dzisiaj dodałem tryb furii. Postać ładuje pasek furii przy atakowaniu przeciwników, a gdy dojdzie do odpowiedniego poziomu, może uruchomić specjalny tryb, w którym gracz jest przez jakiś czas niezniszczalny, nie traci staminy i nie zdobywa punktów furii.

Dodatkowo każda z broni ma swoje własne ulepszenie:
-miecz- odpycha przeciwników
-sztylet- pozwala prześlizgiwać się przez przeciwników
-różdżka- zwiększona szybkość ataku

Co sądzicie? :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 19, 2018, 19:06:15
(https://media.giphy.com/media/BzknZ9ymymbPteYd7n/giphy.gif)
Skalowanie poziomów w zależności od liczby graczy (od 1 do 4)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 19, 2018, 22:26:56
https://www.youtube.com/watch?v=Y2faU_uhezM
Zastanawiałem się przez jakiś czas czy nie dodać lepszych efektów przy ataku. Zrobiłem dla porównania dwie wersje (w połowie widać wersję z efektami). No i nie wiem. Która wg was jest lepsza? Może ktoś ma pomysł co można ew zmienić/ulepszyć?
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 26, 2018, 00:02:17
https://www.youtube.com/watch?v=ybPRBU26QgU

Update:
-Furia- furia już nie daje nieśmiertelności
-Wstęp do klas postaci-
--tryb furii zależy od klasy postaci, a nie od broni
--podstawowe klasy postaci dają określone wartości atrybutów i początkowe wyposażenie. W przyszłości dostaną dodatkowe modyfikatory i czapeczkę (:D)
-Dodany system mutacji. TAnima raz na jakiś czas będzie mutować naszego bohatera. Fabularnie mutacje bazują na tym co TAnima potrafi wyczytać z ludzkich umysłów. Choć nie potrafi dokońca zrozumieć ludzkich emocji, stara się w jakiś sposób zasiać strach w naszej postaci. Stąd mutacje są jej wyobrażeniem tego, czego obawia się ludzkość. Przez jej niezrozumienie tematu, każda mutacja ma jedną wadę i zaletę. Aktualnie dodałem (w kolejności na filmiku/gifie):
- uzależnienie 
   - zaleta- kleptomania- postać automatycznie zbiera przedmioty
   - wada- raz na jakiś czas postać musi zażyć narkotyk. Jeśli tego nie zrobi, zacznie otrzymywać obrażenia.
- zombie
   - zaleta- postać leczy się po zabiciu przeciwnika
   - wada- postać otrzymuje obrażenia w czasie
- przymusowe podtrzymanie życia
   - zaleta- postać leczy się w czasie
   - wada- postać otrzymuje dwa razy większe obrażenia
- duch
   - zaleta- postać ma 50% szansy na anulowanie zadanych jej obrażeń
   - wada- postać ma 50% szansy na trafienie
- kurier
   - zaleta- postać może mieć w ekwipunku nielimitowaną liczbę przedmiotów
   - wada- postać raz na jakiś czas gubi losowy przedmiot z ekwipunku (wypada na ziemię)
- steryd
   - zaleta- zwiększona szansa na obrażenia krytyczne
   - wada- gdy za często atakuje, może dostać ataku serca i natychmiastowej śmierci (musi odczekać chwilę na regenerację)
- implant serca
   - zaleta- podwójne obrażenia zadawane przeciwnikom
   - wada- postać umiera po jakichkolwiek zadanych jej obrażeniach (glass cannon)
- antyszczepionkowiec
   - zaleta- nie może umrzeć w trybie furii
   - wada- nie może używać leków
   
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: matheavyk w Maj 26, 2018, 04:59:26
Podoba mi się sposób w jaki mutacje wynikają z fabuły!

Mam trochę wątpliwości co do wady kuriera. Nie będzie to przypadkiem po prostu wnerwiająca cecha a nie wada? Bo rozumiem, że jak wypadnie, to możemy za chwilę podnieść. Czyli po prostu trzeba będzie zebrać co jakiś czas przedmiot i wydaje mi się to denerwujące, a nie utrudniające rozgrywkę, ale może się mylę ;p
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 26, 2018, 09:22:23
Dzięki! Na początku to wyglądało trochę inaczej, ale tak jest zabawniej :D
Gdy zmutujemy do formy kuriera, musimy uważniej przyglądać się czy przypadkiem nie wypadają nam przedmioty podczas poruszania się. Czasem zwyczajnie idzie tego nie zauważyć jak patrzymy tylko przed siebie. Średnie odstępy będą dostosowane tak by nie były zbyt irytujące, ale nadal zmieniały rozgrywkę. Podobnie działa wada uzależnienia. Jeszcze to przemyślę :)

Wymyślając mutacje starałem się by wpływały na to jak się gra, dając graczowi inne doznania z każdą kolejną modyfikacją. Dodatkowo dostosowałem wszystko tak, by bardzo łatwo dało się żonglować tymi cechami, więc tworzenie ich jest bardzo proste :) Gorzej z balansowaniem, podłożem fabularnym i zasobami graficznymi. Nad tym trzeba spędzić trochę więcej czasu.

Planuję też by kilka z przyszłych mutacji wpływały na wzrok (efekty graficzne) i otoczenie (resp mobów, drop).
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 27, 2018, 20:47:55
Bawiłem się dzisiaj z konfiguracją serwera Discord i zrobiłem coś zabawnego...

(https://media.giphy.com/media/fefUZmnx5RK7jPQzgy/giphy.gif)

Discord zaproszenie:
https://discord.gg/xx4YfHd

Wejdźcie na kanał "stream" i możecie grać postacią z poziomu discorda

Sterowanie:

!requestcontrol -> Przejęcie kontroli nad postacią widoczną na streamie https://mixer.com/ByerN na 10 sekund

W grze:
wsad - sterowanie
e - użycie przedmiotu pobocznego (lub podniesienie przedmiotu jeśli na jakimś stoicie)
f - otworzenie menu ekwipunku
!j w 3 - skok do przodu o 3 pola (wsad i liczba od 1 do 3)
!say something - mówisz "something" (no wiadomo)

W trybie menu ekwipunku
wsad - sterowanie
q - ustaw jako przedmiot podstawowy
e - ustaw jako przedmiot poboczny
r - wyrzuć przedmiot
!esc - wyjdź z menu ekwipunku

Bawcie się dobrze :) jeśli stream leży, to pingnijcie mnie na discordzie. Jest szansa, że akurat jestem przy kompie i go odpalę. Ten pomysł został zrealizowany w formie zabawy na niedzielne popołudnie :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 28, 2018, 23:26:22
(https://media.giphy.com/media/1ynBzC4pXTcBY20Fav/giphy.gif)

Update:
2 rodzaje serwerów:

- Action mode:
   (no tak jak wcześniej :) )
   
- Tactics mode:
   Gramy tak jak w starym, dobrym Rogue (albo moim ulubionym Nethack). Gdy gracz poruszy się postacią, porusza się cały świat. Jeśli chodzi o grę mmo, planuję dodać dość sprytny system dobrowolnego głosowania. Trochę wracam w ten sposób do korzeni TAnimy, bo z grubsza- taki właśnie był pierwotny zamysł :) Tymczasem, ten tryb jest na tyle prosty w utrzymaniu, że będzie razem z trybem akcji. Coś dla tych co lubią bardziej taktyczne podejście. I naprawdę gra się zupełnie inaczej. Aż sam się zdziwiłem :O
   
PS: Tactics mode może zostać użyty do grania ze społecznością przez stream, tak jak to przypadkiem wynalazłem wczoraj. Planuję dodać większą kustomizację bota (aktualnie tylko discord) i możliwość dodawania własnych botów (classloading w javie).

Co sądzicie? Developerskie demo już wkrótce. Dodaję efekty dźwiękowe, kilka poprawek serwera i możemy działać z wstępnymi testami :) Będę wdzięczny za opinie na temat pomysłu tactics mode:)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Maj 31, 2018, 21:58:32
(https://media.giphy.com/media/l1HjZEvKdPMoqOydeE/giphy.gif)

Dzisiaj serwery TAnimy zostały rozproszone.
Jak to działa?
Po co?
Co to jest?
O czym Ty w ogóle do mnie mówisz?

Najczęściej produkcje mmo tworzą osobne instancje serwera dla konkretnego świata. To dość proste i przyjemne podejście ze wzglęgu na to, że developer nie musi borykać się z multum problemów związanych z synchronizacją danych. Jednakże, traci na skalowalności. Gdy liczba użytkowników serwera wzrasta do punktu, w którym nie potrafi już tego uciągnąć pojedyncza fizyczna maszyna- wtedy zaczyna się problem. Co zrobić gdy już nie mogę wykupić maszyny z większymi zasobami?

Rozwój maszyn zatrzymał się w pewnym momencie. Co raz trudniej jest uzyskać większą moc na jednej fizycznej maszynie tanim kosztem (a czasem zwyczajnie się nie da). Z tego względu myśli się nad koncepcją w stylu "mikroserwisy" lub po prostu celuje się w architekture rozproszona. Ale ona nie jest taka prosta. Z samej natury takiej architektury wynika bardzo wiele problemów, krórych normalnie nie uświadczymy tworząc oprogramowanie na pojedynczą maszynę. Każdy kto próbował tworzyć wysoko-wydajnościową aplikację serwerową działającą pod dużym obciążeniem, ten wie :) Gry MMO wpadają w tę kategorię.

Z tego względu, serwer TAnimy został zaprojektowany w oparciu o technologię AKKA, a co bardziej istotne- o koncept modelu aktorów (akka jest jego implementacją w technologii Java- u mnie Scala). Model aktorów bardzo dobrze łączy się z konceptem DDD. Ja jako osoba zaczynająca programowanie z poziomu asemblera z doświadczeniem zawodowym opartym na technologii Java (framework Spring i wczesna wersja JavaEE), miałem duży problem z przyzwyczajeniem się to tego zamysłu projektowania oprogramowania. Na początku wydawało mi się to bardzo niespójne, a czasem wręcz niesprawne do użytku w środowisku produkcyjnym. Z czasem okazało się, że się myliłem. To dość przyszłościowy zamysł.

Jeśli ktoś chce stworzyć solidną grę mmo, chciałby się dowiedzieć więcej na temat mojego podejścia i chce z niego skorzystać, to mogę stworzyć osobny artykuł na ten temat. To nie jest takie proste. Wymaga ogrom pracy, samozaparcia, otwartości umysłu i wiedzy. I oczywiście- da się to zrobić inaczej :) To tylko jeden z konceptów. Z mojego doświadczenia- jeden z lepszych dla tego typu produkcji.

Zapraszam do komentowania :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: Lerhes w Czerwiec 01, 2018, 01:04:03
Cześć,

Ja jestem bardzo na tak - chętnie poczytam / dowiem się co to za podejście.

Trochę czytałem o DDD i te tematy zdecydowanie mnie ciekawią :)

Trzymam kciuki za projekt i za powstanie artykułu ! :)

Pozdrawiam,
Lerhes
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Czerwiec 01, 2018, 09:28:38
też bym poczytał
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Czerwiec 02, 2018, 11:08:49
Dzięki :) Jakoś w wolnej chwili nagram o tym filmik albo napiszę artykuł :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Czerwiec 03, 2018, 20:49:59
Też chętnie się czegoś dowiem, bo komunikacja serwer-klient to nie jest moja mocna strona a właśnie teraz jak wróci z urlopu mój nauczyciel powoli biorę to na warsztat...
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Czerwiec 04, 2018, 01:53:10
Chcę to jakoś sprytnie zaprezentować na filmie na yt. Póki co szukam narzędzi do wizualizacji aktorów w technologii Akka. Kontaktuję się teraz bezpośrednio z jednym z dostawców oprogramowania. Jak to nie wyjdzie, to zrobię prostszą prezentację :)

A póki co:

(https://media.giphy.com/media/6befZNVsJ9Fk1TP6UA/giphy.gif)

Dodałem:
-HUB światów. Zaraz po pierwszym zalogowaniu do gry, stajemy przed wyborem świata z poziomu gry. Na gifie widoczne światy Virgo(Active Mode) i Libra(TActics Mode). Nazwy serwerów póki co biorą nazwę od znaków zodiaku zaczynając od mojego (Panna). Możemy do niego wrócić z poziomu miasta by przejść do innego świata.
-Wybór klasy- póki co są tylko 3 (Rogue, Warrior, Wizard). Wybiera się je przechodząc do wspomnianego wcześniej HUBa światów i aktywując odpowiedni monument.
-Utrwalanie postaci- postać zachowuje swój stan pomiędzy światami. Tu jeszcze muszę pomyśleć jak to ma wyglądać. Nie chcę by gracze bezstratnie poruszali się pomiędzy światami

Hub światów w założeniach będzie się dynamicznie zmieniał wraz z przyrostem liczby serwerów i dostępnych postaci. To dość proste, ale jeszcze szukam pomysłu na nowe klasy i ich warunki zdobycia. Będę tam też chciał umieścić np wybór skórek dla postaci (skiny zwykłe lub DLC).

Co sądzicie? :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Czerwiec 08, 2018, 20:10:48
Zwiastun Alphy:
https://www.youtube.com/watch?v=KWOpZaqRz0U

Już niedługo będzie można potestować grywalną wersję :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Czerwiec 12, 2018, 22:35:47
https://www.youtube.com/watch?v=J8x9SMjVnM0

Update:
-Pierwsza wersja efektów dźwiękowych
-Odblokowywanie nowych postaci ("tajemnicze questy")
-czarna skrzynka- pozwala zachować 3 przedmioty dla kolejnego wcielenia (nie można ich wtedy używać)

Jeszcze kilka pomniejszych rzeczy jak logowanie do gry czy efekty "kinowe"
Co sądzicie? :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Czerwiec 15, 2018, 01:05:25
TAnima OST: Always here for you
https://www.youtube.com/watch?v=kkERb09RAvE
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Czerwiec 15, 2018, 18:52:40
TAnima OST: Like it was yesterday
https://www.youtube.com/watch?v=AEWospKSbeQ
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Czerwiec 24, 2018, 18:48:56
TAnima OST: Going back in time
https://www.youtube.com/watch?v=Tb_I57JRFtI
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Czerwiec 27, 2018, 03:04:38
TAnima gameplay 27.06.2018
https://www.youtube.com/watch?v=ecxvVBQU97M
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Lipiec 03, 2018, 21:24:07
https://www.youtube.com/watch?v=sPT_rTDEBfA
Po długim czasie ruszył serwer TAnimy. Jeśli chcecie zobaczyć jak działa to zapraszam tutaj:

http://tanima-online.com/

Teraz przechodzę do pracy nad zasobami.
Jeśli widzicie jakieś błędy lub macie jakieś uwagi to zapraszam do komentowania :) W ostatniej sekcji na stronie wypisuję błędy i rzeczy do poprawy. Dzięki :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Lipiec 04, 2018, 12:51:06
5. CONSENT OF USE OF DATA

You agree that tanima-online.com may collect and use information gathered in any manner as part of the product support services provided to you

brzmi jak zgoda na trojano keyloggera :P

proponuję żeby pierwszy przeciwnik był na jeden strzał bo nie wiadomo jak się walczy a za każdym razem trzeba przeskakiwać przez początkowe dialogi..
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Lipiec 04, 2018, 12:58:38
Chodzi o logi :) to jakiś standardowy szablon w sumie. Raczej po to by nikt mnie nie pozwał, że uszkodziłem mu jakiś ważny otwarty dokument worda bo się coś zcrashowało podczas gry :) Jest udostępnione publicznie nie tylko tutaj. Kto wie czy gdzieś w świecie nie znajdzie się jakiś wyłudzacz :)

Ale zdziwiłem się, że ktoś to przeczytał xD Każda EULA ma podobne zapisy by się strzec przed nieuczciwym klientem.
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Lipiec 05, 2018, 19:53:23
https://www.youtube.com/watch?v=WwLXGQnv--4

Klimat kolejnego świata- Mglistych Wież. Domu szalonych kapeluszników :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Lipiec 16, 2018, 23:57:46
https://www.youtube.com/watch?v=_KEBKXP65_U

Update: Esencje, modyfikatory, artefakty, ekstrakcja esencji
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Lipiec 17, 2018, 15:34:02
https://www.youtube.com/watch?v=jxBi0E3KCZA

TAnima OST: Crystal Heart
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Lipiec 22, 2018, 00:48:56
https://www.youtube.com/watch?v=h50FxucQeEc

Czym jest TAnima? Jak to działa? O co tu chodzi?
Skrócony opis :)
Tytuł: Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Sierpień 05, 2018, 21:44:32
https://www.youtube.com/watch?v=h1xc4zkua6E
Krótki opis po polsku

https://www.youtube.com/watch?v=Y82jGAWLKhU
Dłuższy filmik bez komentarza

Co sądzicie? :D