Warsztat.GD

Programowanie => Szkółka => Wątek zaczęty przez: slowbro w Styczeń 01, 2018, 13:51:05

Tytuł: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
Wiadomość wysłana przez: slowbro w Styczeń 01, 2018, 13:51:05
Cześć

Znacie może jakieś nadrzędzie (plugin do softu 3d) umożliwiające wyeksportowanie i zapisanie danych mesha 3d do tablicy C++, którą następnie można zainkludować do kodu? Interesuje mnie zapisywanie do tablicy współrzędnych wierzchołków oraz koordynatów tekstury obiektu. Może istnieje jakiś konwerter?

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
Wiadomość wysłana przez: Kyroaku w Styczeń 01, 2018, 18:05:02
Chcesz z edytora grafiki 3D wyeksportowac plik źródłowy, zawierający tablicę w C++? Po co?.

Jeśli jednak chodzi Ci o ładowanie modeli 3D z pliku, to mam 4 propozycje:
Tytuł: Odp: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
Wiadomość wysłana przez: slowbro w Styczeń 01, 2018, 23:17:26
Dzięki za propozycje. Potrzebuje dane mesha mieć w postaci tablicy; idealnie w postaci pliku .h do dołączenia do kodu. Potrzebuje mieć to w takiej postaci, ponieważ robię rozpoznanie i przymiarki do napisania demoscenowego intra 64 kb.
Tytuł: Odp: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
Wiadomość wysłana przez: Kyroaku w Styczeń 02, 2018, 00:48:43
Wydawało mi się, że w takich demkach chodzi o to, że scene się generuje i animuje programowo. Takie "includowanie scen" brzmi jak oszukiwanie.
Tytuł: Odp: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
Wiadomość wysłana przez: slowbro w Styczeń 02, 2018, 09:36:17
Obydwa podejścia są dobre.
Tytuł: Odp: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
Wiadomość wysłana przez: MDW w Styczeń 02, 2018, 20:13:13
Wydawało mi się, że w takich demkach chodzi o to, że scene się generuje i animuje programowo. Takie "includowanie scen" brzmi jak oszukiwanie.
W intro-compo wszystko jest dozwolone. Ograniczenie wielkości pliku wykonywalnego jest ostre więc nawet napakowanie przeliczonych scen jest sztuką. :)
Tytuł: Odp: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Styczeń 02, 2018, 23:13:54
Znajdź sobie eksporter modeli do JSONa albo XMLa. Wtedy wystarczy nawiasy kwadratowe albo przecinki dodać i już masz C++.