Warsztat.GD

Produkcja gier => Grafika 3D => Wątek zaczęty przez: andy939 w Październik 18, 2017, 00:53:14

Tytuł: model składający się z jednej siątki lub kilku?
Wiadomość wysłana przez: andy939 w Październik 18, 2017, 00:53:14
Witam.
Od jakiegoś czasu nurtuje mnie jedno pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Powiedzmy że tworze model do gry, albo na wysokiej jakości przerywnik filmowy. Taki obiekt powinien być jako jeden, czy wiele mniejszych obiektów? Dla przykładu mamy wymodelowane zawieszenie samochodu, prawie wszystkie najdrobniejsze części. I jak to lepiej mieć? jak mamy dużo części to uv dla każdego z osobna, jak bardziej stylizowane malowanie tekstury i dostajemy wiele plików, a jak mamy jako jeden będzie wszystko na jednym płótnie. ale w przypadku animacji osobne elementy lepiej się sprawdzają
Tytuł: Odp: model składający się z jednej siątki lub kilku?
Wiadomość wysłana przez: wezu w Październik 18, 2017, 08:22:18
Jeśli to będzie pre-renderowane to łatwiej trzymać wszystko osobno, jak realtime to ilość obiektów na ekranie powinna być nie większa niż 200-300. To kwestia wydajności.
Tytuł: Odp: model składający się z jednej siątki lub kilku?
Wiadomość wysłana przez: piotrrrrrrrrrr w Październik 18, 2017, 11:46:49
Dla gry warto również nie tylko dbać o małą ilość obiektów ale też o łączenie materiałów i ich tektur w mniejszą ilość. Jest to właściwie konieczne dla gry mobilnej.