Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Warsztat Summer of Code 2017 => Wątek zaczęty przez: FilipPlotnicki w Lipiec 02, 2017, 14:22:03

Tytuł: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Lipiec 02, 2017, 14:22:03
Opis konkursu:

Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2017! Zasady jak w ubiegłych latach - 3 miesiące na napisanie gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości (i motywacja! ;)). Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra musi być  dostępna dla wszystkich uczestników konkursu, najlepiej gdyby była darmowa albo miała wersję demo. Zwycięzcy będą tradycyjnie wybrani przez głosowanie między uczestnikami. Dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Podobnie jak w poprzednich latach będzie 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.
Jak zwykle mamy dowolność jeśli chodzi o technologię - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, HTML5, Ogre, Lumberyard albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają. Weźcie tylko pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od poniedziałku 03.07.17 do soboty 01.10.17. 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat:  2016 (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,30850.0.html), 2015 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30177.0), 2014 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29012.0), 2013 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=27522.0), 2012 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=25502.0), 2011 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=21880.0), 2010 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=17654.0), 2009 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=11752.0), 2008 (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,7418.0.html), 2007 (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,4081.0.html)

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (mamy wydzielony dział :)) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Jeśli macie oficjalne strony swoich projektów - dajcie linka, postaram się je umieszczać w materiałach. Oczywiście żadne z powyższych nie jest obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.



Oto ostateczna punktacja:

Nagrody specjalne:
Najciekawszy pomysł: wezu
Najlepsza grafika: Cremmy
Najlepszy dźwięk i muzyka: kkazmier
Najlepsza grywalność: LOREK
Najlepsze rozwiązanie techniczne: wezu


Zasady oceniania

Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 15tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.



Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na adres mailowy kontakt [małpa] warsztat.gd, jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac webowych lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.



Frequently Asked Questions:

Miłego tworzenia! I pamiętajcie - to ma być zabawa :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Lipiec 03, 2017, 00:20:13
Na WSoC'a czas zawsze się znajdzie!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Lipiec 03, 2017, 01:27:54
Proponuję upublicznienie głosów po wynikach WSoCu, bo nie wiem jak wam, ale mnie się podoba takie czytanie minirecenzji, co inni sądzą o twojej grze :D Tak jak na poprzednich edycjach.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix w Lipiec 03, 2017, 02:50:15
Na Compo nie zdążyłem (za późno się obudziłem :P ) ale na WSoC może jednak uda się coś stworzyć ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Lipiec 03, 2017, 08:46:20
Jak ktoś będzie chciał to napisze na maila i na forum :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Karol w Lipiec 03, 2017, 10:26:35
Woo hooo!

(https://media.giphy.com/media/3oKIP9iTS7Ze73m1P2/giphy.gif)

Może w tym roku...
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Lipiec 03, 2017, 23:28:09
Z ostatnich lat wynika, że głównym powodem niewysłania prac jest brak czasu. Propozycja: wyślijmy cokolwiek będziemy mieli (nawet niedokończone, i tak fajnie się przegląda później). Sam mam zamiar #nieporywaćsiezmotykanaslonce i zrobić coś mniejszego :)

edit: pomysł 2, korci mnie zrobienie gry rodzaju, którego nigdy wcześniej nie robiłem. Chyba tak to ogarnę :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Lipiec 04, 2017, 00:12:38
No to co, spróbujmy zrobić w tym roku gry na miarę Steama :D
Może Bomberman w nowej oprawie graficznej chwyciłby.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: lucasgeras w Lipiec 04, 2017, 01:13:41
Dobry wieczór. Mam kilka pytań.
Po pierwsze czy dozwolone jest w grze używanie placeholderów/assetów które należą do kogoś innego? Pytam ponieważ by skupić się na kodowaniu zorganizowałem sobie z netu assety wyrwane z komercyjnej gry. Czy do finalnej wersji muszę wykonać własne?
Po drugie, w jaki sposób mam się zgłosić? Czy wystarczy jeżeli założę sobie projekt/devloga na warsztacie czy muszę się jakoś formalnie zgłosić?
Dzięki za odpowiedzi i od razu anonsuję udział.

BTW dlaczego czas forum jest przesunięty o godzinę względem naszej strefy czasowej?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Lipiec 04, 2017, 10:26:15
Z tego co wiem to udziału nie trzeba zgłaszać, wystarczy że wyślesz prace. Projekt mogłbyć zaczęty wcześniej i możesz używać gotowych assetów, ale fajnie jakbyś poinformował o tym innych żeby wiedzieli co mają w pracy oceniać i doceniać. A odnośnie assetów zapożyczonych z innych gier to kwestie praw autorskich musisz załatwić z właścicielami, ale wątpie zeby się przyczelili Ciebie jako twórcę małej, niekomercyjnej gry na warsztatowy motywacyjny konkurs. Przynajmniej tak chyba zawsze było, jak coś to poprawcie mnie :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: lucasgeras w Lipiec 04, 2017, 10:54:38
Dzięki za info. Pozdrawiam ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Lipiec 06, 2017, 10:49:36
No to lecim, w tym roku nie planuję kolejnej strzelanki 3D z portalami (CEEE?), więc pozwolę komuś innemu dostać nagrodę w kategorii najlepszej technologii d;
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: pawlaks1 w Lipiec 06, 2017, 23:23:18
To i ja w tym roku postaram się stworzyć. Będzie to albo jakaś prosta gierka albo spróbuję coś dokończyć.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Lipiec 30, 2017, 21:32:14
Ja bym chciał zgłosić mój projekt - Pivotris, przy czym zaznaczam, że zacząłem go przed rozpoczęciem konkursu.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Patrulek w Sierpień 14, 2017, 11:37:25
Mam nadzieję, że też coś uda mi się napisać. Póki co, tworzy się pomysł.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Sierpień 29, 2017, 14:23:53
Mam mniej czasu niż chciałem, ale coś weekendami rusza. A jak u Was : > ? Walczymy?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Sierpień 31, 2017, 19:28:04
Walka, walka, wszyscy by tylko walczyć chcieli d;
Planowałem zrobić pokazówkę silnika platformówki, ale wczoraj stwierdziłem, że wolę zrobić to porządnie, a nie na szybko, więc jestem teraz dwa miesiące w plecy.
Teraz robię grę Escape the Room, a pisanie dialogów chyba przychodzi mi łatwiej, niż pisanie kodu.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: pawlaks1 w Wrzesień 03, 2017, 18:42:36
Ja tam raczej niczego nie wywalczę ale myślę, że dostarczę projekt nad którym dłubię. Za mało wolnego czasu ale myślę, że dodam gierkę do paczki - pozwólcie, że nie będę nic pokazywał z tej nieudolnej produkcji. Dodam tylko, że będzie to bardzo prosty shooter 2d (i tyle). Obym zdążył go w miarę wypicować i oddać w Wasze ręce. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: wezu w Wrzesień 07, 2017, 11:47:08
W zasadzie nie miałem w planach brać udziału w tym roku, ale jakoś tak naszła mnie idea zrobienia małej gry, a nic tak nie motywuje do roboty jak nierealny termin.

Nie będzie to nic ambitnego -  Asset Flipper, ale nie taki, który składa się z losowych, najtańszych modeli kupionych w osiedlowym sklepiku z assetami i mapki wprost z tutoriala do Unity, tylko po to by naciągać Valve na karty. Nic w tym stylu. To będzie prosta gra 'fizyczna' w której wystrzeliwuje się mniej lub bardziej losowe modele (assets) tak by zrobiły  w powietrzu fikołek (flip) i wylądowały w wyznaczony miejscu. Do strzelania posłuży wielka płetwa wprost z flippera (na Kaszubach zdaje się mówią na to 'wiosła', w Krakowie 'łapki', a jeden z moich kolegów używa określenia 'nietoperze' bo niby po angielsku mówi się na to 'flipper bats'...) oczywiście zasilana parą i być może nawet z zieloną lampką - zobaczymy co wyjdzie.     

W tej chwili nie mam nic gotowego, ale gui i shadery podkradnę z innego swojego projektu, teren jako tło zrobi się praktycznie sam w L3DT,  do fizyki pójdzie Bullet wiec tu też nie przewiduje większych problemów, modele 3D zawsze mam jakieś na dysku -krzesła, skrzynki, kamienie, drzewa (?), postacie(!?) wszystko da się wystrzelić. Zrobienie samego flippera-katapulty może zająć tydzień, więc zostają 2 tygodnie na kodzenie. Luz(?)

EDIT:
Efekt pracy pierwszego dnia:
reskin gui: https://s26.postimg.org/b2rrm1wfd/ui_day1.png
elementy do flipera: https://s26.postimg.org/cvuoadhm1/flipper_day1.png
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: LOREK w Wrzesień 14, 2017, 13:43:31
Trochę zaspałem, ale chyba powinienem się wyrobić z jakimś małym projekcikiem do końca miesiąca. Także zgłaszam mój projekt snejka oparty na pomyśle z 2012 roku, który tutaj kiedyś wrzucałem ( https://youtu.be/7IjOitKzkJc ).

Nazwa: Coloris
Typ: Zręcznościówka 2D
Narzędzia: Unity, C#, Gimp i może Ableton do dźwięków
Platformy: PC, Android

Opis: Kolejna wariacja snejka. Jak w klasyku, zbieramy losowo rozrzucane pożywienie, co skutkuje wydłużeniem naszego ogona, zwiększeniem prędkości poruszania się oraz ilości punktów. Gra kończy się gdy omyłkowo zjemy własny ogon. Motywacją do grania ma być pobijanie swoich rekordów oraz przyjemna i wymagająca rozgrywka.

Cel: Napisanie od nowa tej małej gierki, doprowadzając ją do stanu ukończenia. Czyli chcę mieć intuicyjne sterowanie, jasne zasady, estetyczne wykonanie i w pełni grywalną gierkę.

Zmiany w porównaniu do pomysłu z 2012:
- ograniczenie wielkości mapy jedynie do granic ekranu
- brak "ścian" czyli teleportacja z jednej krawędzi ekranu na drugą
- napisanie logiki rozgrywki i zapisywania wyników
 
No i chyba tyle. Robię kawę i zabieram się do roboty. Będę informować jak już coś zrobię. Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Wrzesień 14, 2017, 23:18:38
Może w kolejnej edycji warto rozszerzyć konkurs także o kategorię programów/aplikacji, które nie są grami?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Wrzesień 25, 2017, 16:26:12
Dla pewności zapytam: w pierwszym poście napisane jest "do soboty 01.10.17" - 01.10.17 to niedziela. Mogę uznać, że mam cały weekend na dopracowywanie, czy powinienem do końca soboty wysłać?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: wezu w Wrzesień 29, 2017, 20:48:39
Dla pewności zapytam: w pierwszym poście napisane jest "do soboty 01.10.17" - 01.10.17 to niedziela. Mogę uznać, że mam cały weekend na dopracowywanie, czy powinienem do końca soboty wysłać?

Ja się dołączam do pytania. Ta niedziela by mi się przydała, może miałbym wtedy więcej niż jeden model, jakieś dźwięki i muzyka ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: LOREK w Wrzesień 30, 2017, 20:22:24
Dla pewności zapytam: w pierwszym poście napisane jest "do soboty 01.10.17" - 01.10.17 to niedziela. Mogę uznać, że mam cały weekend na dopracowywanie, czy powinienem do końca soboty wysłać?

Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na adres mailowy kontakt [małpa] warsztat.gd, jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac webowych lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: wezu w Wrzesień 30, 2017, 21:36:02
No to spoko, idę poszukać jakiegoś piwa w lodówce, pracę na dziś skończone - moja gra na dzień dzisiejszy wygląda tak:
[tu_byłby_bb_code_do_video_gdyby_był_tu_bb_code_do_video]
https://youtu.be/_fp-PPvpZeg
[/tu_byłby_bb_code_do_video_gdyby_był_tu_bb_code_do_video]
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: pawlaks1 w Październik 02, 2017, 00:12:04
Przepraszam wszystkich ale nie dałem rady skończyć projektu.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 02, 2017, 00:23:04
Przepraszam wszystkich ale nie dałem rady skończyć projektu.
To może wrzuć co zrobiłeś :))?
U mnie to samo, ledwo 1 level, i nie tak dopracowany jakbym chciał.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 02, 2017, 00:42:19
...a my zdązyliśmy, wiadomość ze zgłoszeniem wysłana.

Chociaż wolałbym móc to napisać kilka dni temu.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: wezu w Październik 02, 2017, 07:57:22
Ja chyba 2x wysłałem source zamiast binarki. Poprawka będzie dopiero koło 16:30-17

EDIT:
Binarka dla win 64 jakby ktoś chciał pograć w Asset Flippera:
https://drive.google.com/file/d/0B81FE0HzCuVwS0xrU1BDY3JEVlE/view?usp=sharing
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Październik 02, 2017, 12:02:03
Przepraszam wszystkich ale nie dałem rady skończyć projektu.

Ja też, ale mimo to wysłałem. Dużo osób z wcześniejszych lat nie wrzuciło ukończonej pracy.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 03, 2017, 20:50:12
OK, mam trochę poślizg. Już się zabieram za podsumowanie
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: kkazmier w Październik 07, 2017, 02:06:13
Obecny opiekun WSCOCa to istny tytan pracy i demon szybkości.
Może zdąży zrobić podsumowanie przed upływem dwóch tygodni czasu na głosowanie...
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 07, 2017, 12:46:00
Konkurs zakończony, czas na głosowanie!

W konkursie wzięło udział 6 uczetników:

Od dzisiaj do końca 15.10.2017 uczestnicy mogą przystąpić do głosowania na najlepszą produkcję.

Oto linki do paczki ze zgłoszonymi grami:
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Październik 07, 2017, 14:48:18
Szkoda, że WSOC zakończył się prawie tygodniowym poślizgiem, ale cóż widać tak bywa. A teraz moje opinie co do gier:

RoboP (boski) - gra platformowa, grafa w stylu retro co mi się podoba. Udało mi się zejść na poziom niżej, ale zaciąłem się przy tych obracających się przeszkodach ustawionych w okrąg, tzn. potrafię przejść tylko w jedną stronę, ale nie umiem już wrócić.

Tragedia Antyczna w Trzech Aktach Prozą Pisana (Cremmy) - Ciekawa grafa - pikselart połączony z impresjonizmem, jednak poza kilkoma dialogami w grze i gołębiem nic się nie dzieje, nie wiem jak wyjść z pokoju.

Mono Poli Pong (kkazmier) - pong z jedną paletką albo arkanoid bez ścianek;) kolizje nie zawsze dobrze działają, udało mi się wyrzucić kilka piłek poza planszę.

Coloris (LOREK) - fajny dopracowany klon snake, ładna i prosta oprawa, do tego na inne platformy(sprawdzałem tylko na pc)

Flipper (wezu) - chyba najbardziej rozbudowana gra w tym zestawieniu. Trochę toporne ustawianie tego dźwigu i z początku trudno się połapać o co w tym chodzi. A chodzi o to, że rzucamy assetami na odległość za pomocą flippera, ale najpierw asset musimy kupić w sklepie, potem za pomocą dźwigu transportujemy go na flipper i rzucamy. Im dalej rzucimy tym więcej kasy dostajemy za którą możemy kupować kolejne assety. Ładna grafika i ciekawy pomysł.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 07, 2017, 15:18:50
zaciąłem się przy tych obracających się przeszkodach ustawionych w okrąg, tzn. potrafię przejść tylko w jedną stronę, ale nie umiem już wrócić.
Tego się obawiałem : D Da się to przejść, łatwo nie jest, ale da się. Baterie z środka koła polecam zostawić właśnie na powrót.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: wezu w Październik 07, 2017, 16:14:56
Złoty Ekran 1:1.78
(https://s1.postimg.org/9n6iqf868v/golden_lcd.png)
Nagrodę zdobywa Pivotris by beem za pomysł, że każdy posiada monitor, który łatwo da się postawić na boku.

B(oski)DSM
(https://s1.postimg.org/3sb1g2wl9r/pain.png)
Nagrodę zdobywa RoboP by boski za przeszkody, które nie dość że cię zablokują i zabiją to jeszcze będą wydawać nieznośny dźwięk przez cały czas gdy postać umiera.

V(an)TF ?
(https://s1.postimg.org/2r35422nnj/van_go.png)
Nagrodę zdobywa Tragedia Antyczna w Trzech Aktach Prozą Pisana by Cremmy. Za co? Niestety, nie mogę ci tego powiedzieć. Jestem tylko drzwiami, a drzwi nie mówią.

To Już Święta?
(https://s1.postimg.org/980coo1g5b/snow.png)
Nagrodę zdobywa Mono Poli Pong by kkazmier za niezamierzony(?) tryb śnieżycy.

Python Pocieszenia
(https://s1.postimg.org/2h8dyvlbwv/python.png)
Nagrodę zdobywa Coloris by LOREK za to, że nie mam się do czego przyczepić :P


EDIT:
Jeszcze jedna nagroda...
Do you speak-a my language?
(https://s1.postimg.org/3dvo4hxd3j/english.png)
Nagrodę zdobywa Asset Flipper by wezu za instrukcje jedynie po angielsku.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 08, 2017, 15:42:19
beem - Pivotris
   - musiałem dociągać xaudio2_9.dll.
   - później api-ms-win-core-synch-l1-2-1.dll
   - mimo chęci, nie udało mi się tego ogarnąć. Mam win8.1, 64bit

Cremmy - Tragedia Antyczna w Trzech Aktach Prozą Pisana
Dłuuugo nie załapałem co robić. Szkoda, że tak krótka - chyba, że po gołębiu i drzwiach coś jeszcze jest?
Bardzo + za stylistyke i klimat.

kkazmier - Mono Poli Pong - duży plus za przełamanie lodów, minus za opis na wejściu - choćby nie wiem, jak źle było, to staraj się sprzedać że jest super :D Jeśli fizyka jest na rigidbody, to z ciekawości możesz pobawić się globalnymi ustawieniami:
Physics2D.gravity = new Vector2(10.0f, 0);

LOREK - Coloris - bardzo dobrze wspominam Flow. Twoja gra jest porządnie zrobiona,
przyjemny gameplay, brak błędów :)

wezu - Flipper - Ciekawy pomysł i niezłe wykonanie. Troszku za wolno wszystko sie dzieje, i długo trzeba ogarniać. Przydałby się tutorial na początku.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Październik 08, 2017, 16:46:48
@Boski to że musiałeś dociągnąć xaudio2_9.dll to ok, bo gra wykorzystuje bibliotekę xaudio do ładowania dźwięku. Natomiast ta druga jest związana z najnowszymi redistami. Gra była pisana na VS2017 dlatego u mnie wszytko działało. Gdyby więc ktoś miał problem z odpaleniem Pivotris, proszę o ściągnięcie najpierw najnowszych redistów, a dopiero wtedy próbować odpalić.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Lerhes w Październik 08, 2017, 21:00:33
Wielkie gratulacje dla wszystkich którzy wzięli udział w konkursie. Gratuluję osobom którym udało się ukończyć prace jak i tym którzy walczyli do ostatniej chwili.

Pozwoliłem sobie napisać dwa zdania o zgłoszonych tytułach (nie głosuję bo nie mam do tego prawa):
RoboP - Boski - niestety pułapki są jak dla mnie za trudne - a ponieważ każde zderzenie sprawia że postać na chwilę się zatrzymuje, bardzo często kończy się to śmiercią, bo nie da się "wyjść" z perma stuna. Szkoda bo wystarczyło po prostu zabierać życie i gra mogłaby być naprawdę fajna.
kkazmier - pong - fajnie się grało. Jak na mój gust lepiej by było gdyby więcej kulek pojawiało się do odbijania. Było też parę gliczy - jak na przykład uciekające "z tuby" kulki. Jak na pierwszą grę w Unity - jest OK.
Beem - Pivotris - brak DLL uniemożliwia odpalenie gry.
Lorek - Coloris - bardzo ładna oprawa graficzna i porządnie przetestowana - za to duży plus. Gameplay trochę nudny - może szybsze poruszanie węża by pomogło? (zapewne na komórce gra się lepiej(?)).
Wezu - Flipper - Fajna grafika i projekt maszyn. Zamiast punktów za rzucanie, wolałbym niszczenie jakichś przeszkód - ale i tak grało się spoko. Trochę toporne przerzucanie "rzeczy" z platformy ala Answer.com do katapulty.
Cremmy - tragedia - i to w trzech aktach. A tak poważnie - bardzo mi się gra podobała. Ciekawa grafika i fabuła. Jak dla mnie najlepsza gra.

Pozdrawiam,
Lerhes


Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Październik 08, 2017, 22:04:36
Umieszczam jeszcze raz paczkę z grą (załącznik w poście), ponieważ ta którą podesłałem widać nie chce działać. Gdyby gra dalej nie chciała się uruchomić, w readme będą odpowiednie instrukcje do odpalenia.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 09, 2017, 23:41:07
A teraz ode mnie:
Pivotis: Niestety, mimo doinstalowania redistów nie udało się uruchomić (brak api-ms-win-core-synch-l1-2-0.dll).
RoboP: Jak już raz cię złapią, to nie puszczą. Kolizje z wrogami do dopracowania - częściej spotykałem się z chwilową nieśmiertelnością po oberwaniu, niż z chwilowym ogłuszeniem d;
MPP: W połowie gry mój cel zmienił się z "odbij wszystkie piłki" na "wybij wszystkie piłki poza planszę". Mam nadzieję, że nauka Unity ci się udała, a następne gry będą lepsze.
Coloris: Na początku sprawiało wrażenie klona snake'a, ale po chwili zobaczyłem, ze to kulisty ludek ciągnący za sobą łańcuch. Sama gra, cóż, działa. Nie wygląda źle, to trzeba przyznać.
Asset Fliper: Przerzucanie obiektów z miejsca na miejsce jest rzeczywiście męczące, a okazjonalne crashe nie nastawiają pozytywnie. Miałem nadzieję, że będę mógł znowu użyć dźwigu na takim specyficznym samochodzie (http://half-life.wikia.com/wiki/Scout_Car), ale niestety się nie dało >:

Mam nadzieję, że wszyscy grający w Tragedię będą od teraz w stanie w rzeczywistości usłyszeć gołębie wołanie o pomoc d;
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Październik 10, 2017, 14:15:47
@ Cremmy próbowałeś też zainstalować redisty z 2015 roku?
https://download.microsoft.com/download/9/3/F/93FCF1E7-E6A4-478B-96E7-D4B285925B00/vc_redist.x64.exe (https://download.microsoft.com/download/9/3/F/93FCF1E7-E6A4-478B-96E7-D4B285925B00/vc_redist.x64.exe)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 10, 2017, 16:49:54
Na liście zainstalowanych widzę tylko wersję 32 bitową, ale nie pozwala zainstalować 64 bitowej, bo "inna wersja już jest zainstalowana". Pobawię się jeszcze chwilę.

Edit: Odinstalowanie x86 2015 dalej nie pozwala zainstalować x64 2015, poszukiwania trwają dalej...
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: LOREK w Październik 10, 2017, 20:16:56
Dzięki wszystkim za opinie :) W końcu znalazłem trochę czasu, by zagłębić się we wszystkie prace, więc mogę napisać już coś od siebie.

Pivotris - beem
U mnie działa bez dociągania czegokolwiek :) Bezbłędnie odwzorowany tetris, jedna z moich ulubionych gier, więc duży plus za wybór. Również plus za statystyki. Jedyne co kuleje to dźwięki i grafika ale to akurat przy dobrym gameplayu tetrisa jest czymś co nie przeszkadza.

RoboP - boski
Bardzo fajny styl graficzny, lecz do dopracowania główna mechanika rozgrywki, czyli skakanie i poruszanie się. Gra jest mega trudna i irytująca, ale nie w taki sam sposób jak super meat boy :) W sumie to doszedłem tylko do tych drabin na dole w pierwszym levelu, gdzie tak szybko jeździ ta przeszkoda, że nie da się wejść. Plus za własne dźwięki. Chętnie zagrałbym w nieco poprawioną wersję.

Tragedia Antyczna - Cremmy
Specyficzny i trochę kwasowy styl. Mimo, że nie lubię takich gier, to zaskoczyło mnie jak bardzo wciągnął mnie ten mini świat przygotowany przez ciebie. Jest tu wszystko co powinno być, czyli kompletna historia i level design opakowane w tak małej przestrzeni. Na początku trochę nie ogarniałem, ale później udało mi się dojść do końca. Bardzo pozytywne wrażenie, i też pokazuje jak dużo potencjału jest w takich małych zamkniętych sceneriach. Obstawiam, że silnik własny?

Mono Poli Pong - kkazmier
Całkiem ciekawy pomysł jak na pierwszą produkcję. Muzyka na plus, ale rozciągnięte czcionki i estetyka całości na minus. Gratuluję ukończenia gierki :)

Asset Flipper - wezu
Po devlogu nie wiedziałem czego konkretnie się spodziewać. Gdy już odpaliłem builda, to pozytywnie się zaskoczyłem. Bardzo fajny pomysł i realizacja. Części mechaniczne ładnie się animują, do tego bardzo klimatyczne udźwiękowienie. Fajna estetyka, no i można wystrzelić psa :)

Moimi faworytami w tym compo są Asset Flipper i Tragedia Antyczna.

Co do mojej gry, to nie udało mi się dociągnąć tego do takiego stanu jak chciałem. Z 14 dni, które miałem na robienie tej gry, udało się wykorzystać tylko jakieś 7. Będę za jakiś czas pracować jeszcze nad nią, żeby wypuścić ją na androida z obsługa leaderboardsów Play Game Serivces. Jeszcze gameplay będzie zamieniany z kilka razy. Teraz faktycznie trochę to nudne i bezcelowe jest. Ale ogólnie, to i tak jestem zadowolony z efektów swojej pracy w tym czasie. Fajnie, że udało mi się załapać na WSOC, dało to sporo motywacji i ustalony deadline :)

Gameplay trochę nudny - może szybsze poruszanie węża by pomogło? (zapewne na komórce gra się lepiej(?)).
Wąż porusza się z prędkością zależną od ilości pełnych ogniw, przez zły balans może być to trochę niewidoczne. Chyba założyłem zły zakres ogniw, jaki będzie posiadać gracz. Tak to jest gdy samemu się testuje :)
Możliwe, że odejdę od dwóch rodzajów powerupów i zrealizuje to tak, jak w klasyku, że jest jedno życie i prędkość wzrasta wraz z ilością zjedzonego pożywienia.
Na androidzie gra się lepiej, bo ekran jest dalej od oczu i łatwiej ogarnąć wzrokiem, gdzie znajdzie się wąż po przejściu przez granice ekranu.

Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 10, 2017, 22:49:20
Obstawiam, że silnik własny?
Yup. Nawet nie wiesz ile się nasłuchałem od grafika "będzie cieniowanie modeli?", "dlaczego tylko jeden materiał na model?" oraz "ale jak to nie będzie dynamicznych cieni?" d;
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 10, 2017, 23:35:33

W sumie to doszedłem tylko do tych drabin na dole w pierwszym levelu, gdzie tak szybko jeździ ta przeszkoda, że nie da się wejść. Plus za własne dźwięki.
Czekała Cię jeszcze tylko irytująca, zbugowana platforma i koniec pierwszej i ostatniej mapy :D Dźwięki nie są moje :<
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: LOREK w Październik 11, 2017, 21:17:58
Yup. Nawet nie wiesz ile się nasłuchałem od grafika "będzie cieniowanie modeli?", "dlaczego tylko jeden materiał na model?" oraz "ale jak to nie będzie dynamicznych cieni?" d;
Haha, to tym bardziej propsy :)

Czekała Cię jeszcze tylko irytująca, zbugowana platforma i koniec pierwszej i ostatniej mapy :D Dźwięki nie są moje :<
A to coś mi się pomyliło. Ale tak czy inaczej fajny styl, polecam dalej to pociągnąć i rozbudować.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: kkazmier w Październik 19, 2017, 00:54:24
Były ogólniki w temacie na forum i na tym się skończyło...? Oddałem głos poprzez Pw i jak dotąd nic. Nawet ogólnodostępna ankieta się nie pojawiła.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 19, 2017, 16:01:23
Dostałem na PW i maila tylko cztery głosy... Bardzo nie chciałbym żeby to zdyskwalifikowało użytkowników.

Poczekajmy jeszcze do jutra i wystawię podsumowanie.
W międzyczasie dodam ankietę
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 19, 2017, 16:21:27
W pierwszym poście i tak była mowa o dwóch tygodniach na głosowanie, można więc poczekać.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 19, 2017, 17:22:28
Wybaczcie, to między innymi ja się zagapiłem - myślałem, że wysłałem, a teraz widzę, że pusto w skrzynce. Wieczorem nadrobię zaległość.

Edit: jednak nie do końca. Znowu bym się przejechał. Wysłałem wiadomość poprzez kliknięcie na ikonke maila na profilowym koncie Filipa. Kilkukrotnie, a wiadomość dalej nie widniała w 'wysłanych'. Dopiero później wpadłem, żeby wypróbować poczta-> nowa wiadomość, i wpisać odbiorcę ręcznie. Chyba poskutkowało.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: bartekm w Październik 19, 2017, 22:19:51
No właśnie ja też wysłałem wiadomość klikając na kopertę w profilowym, a w skrzynce mam pusto, tak jakbym nie wysłał.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: LOREK w Październik 20, 2017, 11:44:15
Faktycznie można się przejechać.

Jest opcja prywatnej wiadomości, gdy kliknie się w kopertę pod awatarem w wątku, i to działa.
http://forum.warsztat.gd/index.php?action=pm;sa=send;u=12667

I opcja wysyłania maila, gdy kliknie się w kopertę w profilu, która raczej nie działa.
http://forum.warsztat.gd/index.php?action=emailuser;sa=email;uid=12667
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 24, 2017, 15:22:36
OK, mam już wszystkie głosy!

Napiszę podsumowanie jak tylko wrócę z pracy
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 25, 2017, 09:53:32
Głosowanie zakończone!

Oto ostateczna punktacja:

Nagrody specjalne:
Najciekawszy pomysł: wezu
Najlepsza grafika: Cremmy
Najlepszy dźwięk i muzyka: kkazmier
Najlepsza grywalność: LOREK
Najlepsze rozwiązanie techniczne: wezu

Wszystkim uczestnikom należą się gratulacje!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 25, 2017, 11:08:25
Gratki wszystkim i do zobaczenia za rok!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: wezu w Październik 26, 2017, 15:24:04
Dziękuje i gratuluje.

Nie będzie konkursu popularności w tej edycji?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2017
Wiadomość wysłana przez: FilipPlotnicki w Październik 26, 2017, 15:48:42
Dodałem ankietę