Warsztat.GD

Programowanie => Programowanie grafiki => OpenGL => Wątek zaczęty przez: Nornik w Luty 11, 2017, 17:14:38

Tytuł: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Nornik w Luty 11, 2017, 17:14:38
Witam !
Chciałem sobie przypomnieć trochę o programowaniu OpenGL, mam taką starą książkę
"OpenGL księga eksperta". Celem sprawdzenia wpisałem pierwszy program b.prosty aby zobaczyć czy zaskoczy. Owszem - w C::B skompilował się i zlinkował, ale uruchomić się nie da - pokazuje komunikat : Nie znaleziono punktu wejścia dla procedury auxInitWindow w pliku GLAUX.DLL, natomiast bardziej rozbudowany program brak punktu wejścia dla opengl.dll też podobny komunikat. Z tego co przeczytałem na różnych forach to chyba mam przestarzałe te dll'ki. Może tak być ? Nie wiem może jak zainstaluję VS C++Express 2010 to będzie dobrze ?
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Luty 11, 2017, 18:32:55
Nie wiem czy warto sobie przypominać OGL 1. To całkiem co innego niż dzisiejszy OGL.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Nornik w Luty 11, 2017, 19:21:56
Po 6 godzinach i licznych próbach utworzenia b.prostego(testowego) programu OpenGL 1.1 mam dość. Jakakolwiek próba znalezienia bibliotek prawidłowo działających spełzła na niczym. Objawy takie jak pisałem wyżej. Spróbowałem w Dev-Cpp tutaj jeszcze gorzej, nawet nie ściągnął uaktualnienia glut, openGL i.t.p. Co radzisz, czy kupić aktualne wydanie książki OpenGL księga ekxperta i próbować cos zroozumieć ?
Nie rozumiem tylko dlaczego skoro pliki glaux.h, gl.h, glu.h, glut32.h i.t.p są dołączone do książki (mojej) to nie chce to działać ? Opis w książce traktuje o VS C++6.0, czyli trzeba by zainstalować tą wersję VS i spróbować.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Luty 11, 2017, 20:01:21
GLUT już wręcz nie istnieje. Był freeglut, który też się nie liczy, ostatnia aktualizacja 2015, co i tak mnie zdziwiło. W dzisiejszych czasach sama okienkowość jest dużo prostsza (SDL2, SFML, GLFW3). OGL najlepiej ogarniać od wersji co najmniej 3.3, tam najwięcej się zmienia.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Nornik w Luty 12, 2017, 00:54:33
Dzięki za odpowiedź bo już dostaję kręcioła w głowie. W zasadzie to co jest oparte w książce tej którą mam na aux (glaux) to daje się poprawnie uruchomić, natomiast wszystko co ma np.glutInitDisplayMode(GLUT_RGBA|GLUT_SINGLE) i dalej nic z tego nie wychodzi. Uparcie wywala komunikat że nie widzi include GL\glut.h pomimo podania prawidłowo ścieżek. Jak ja nie kombinowałem - nic z tego - cannot open....
Dlaczego nie wiem. Specjalnie zainstalowałem VS C++ 6 nic to nie dało. W SFML takich problemów nie było.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: MrKaktus w Luty 12, 2017, 09:04:12
Serio 2017 rok, i czytam o GLUT, OpenGL 1.1, AUX???? i DevCpp ??
Jaką można mieć wymówkę aby nie używać Visual Studio 2015/2017? będącego standardem w branży i jednocześnie dostępnego za darmo?

Czy to ma jakiś specjalny cel? Archeologia grafiki? Czemu nie zacząć uczyć się COBOL'a czy ADY? W lokalnej osiedlowej bibliotece na pewno kurzą się o nich jeszcze jakieś książki :)
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DanielMz25 w Luty 12, 2017, 15:33:01
Jaką można mieć wymówkę aby nie używać Visual Studio 2015/2017? będącego standardem w branży i jednocześnie dostępnego za darmo?

Linux? Wiem że ciężko w to uwierzyć, ale istnieje życie po za Microsoftem. Sam nie mam nawet na laptopie Windowsa. Odpalam go sporadycznie na stacjonarce, kilka razy na rok, jak trzeba coś przetestować na Windzie.
Po za tym Visual mi się nie podoba, nie prezentuje tak naprawdę jakiś super ultra możliwości czy wygody. Ot IDE jak IDE.
Słyszałem kiedyś że ten płatny z jakimiś wtyczkami to jest rzeczywiście skok w porównaniu do CB i innych linuxowych darmówek, nie mniej darmowy Visual nie jest w niczym lepszy.

Nornik. Zapomnij o OpenGL 1.1.
Open GL2.1 jeszcze może się jakoś przydać, jako OGL ES 2 który jest jeszcze używany na starszych fonach, ale 1.0 już raczej nigdzie... Najlepiej ogarnij SDL2, OpenGL 3.3... ALbo OpenGL 2.1, bo jest łatwiejszy, dużo łatwiej wystartować. A środowisko jest rzeczą drugorzędną, pobierz sobie tego Visuala, jak Ci podpasuje to ok, jak nie to rób w czymś innym.
Inna sprawa to kompilator. Ponieważ Visualowy kompilatorek, łyka inne liby niż MinGW(gcc). Dlatego zwróć uwagę czy pobierasz odpowiednie libki.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: lethern w Luty 12, 2017, 16:46:54
Wiem że trudno w to uwierzyć, ale jest visuao studio pod linuxa! Może Ci się nie podobać, ale lepszych nie ma
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DanielMz25 w Luty 12, 2017, 17:06:23
Wiem że trudno w to uwierzyć, ale jest visuao studio pod linuxa! Może Ci się nie podobać, ale lepszych nie ma

Nie wiedziałem. Ale wierzę Ci na słowo.
Być może to że nie podoba mi się darmowy Visual wynika tylko z tego że nie lubię monopolisty microsofta i jego polityki, być może z tego że po prostu nie widziałem najnowszego Visuala, albo mam skrzywione spojrzenie na rzeczywistość. Nie mniej nie wiem nawet skąd zdziwienie że każdy używa takiego środowiska jakie mu pasuje. Niektórzy używają vi i nie wyobrażają sobie niczego innego, każdy ma jakieś swoje powody. Jeśli nie pracuję w korpo mogę używać co mi się tylko wymarzy.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: MrKaktus w Luty 12, 2017, 20:19:53
Być może to że nie podoba mi się darmowy Visual wynika tylko z tego że nie lubię monopolisty microsofta i jego polityki, być może z tego że po prostu nie widziałem najnowszego Visuala, albo mam skrzywione spojrzenie na rzeczywistość. Nie mniej nie wiem nawet skąd zdziwienie że każdy używa takiego środowiska jakie mu pasuje. Niektórzy używają vi i nie wyobrażają sobie niczego innego, każdy ma jakieś swoje powody. Jeśli nie pracuję w korpo mogę używać co mi się tylko wymarzy.

Piszesz jakbyśmy byli w roku 1992. Microsoft monopolista? To Apple też jest pewnie monopolistą, i pewnie dlatego zamknąłeś się w szafie na te 25 lat i używasz Linuxa? Przytaczasz przykłady, że są ludzie używający vi i już to mówi mi jak bardzo cyfrowym odludkiem sie stałeś :) Serio to nie przytyki, nie bierz tego jako zlosliwosc, ale już dawno nie spotkalem sie z kims kto tak bardzo odciałby się od rzeczywistości która go otacza. Z ciekawości, masz smartfona? iPhone czy coś z Androidem? Jak ten monopol widzisz w tej przestrzeni? Przeciez i Apple i Google wie o Tobie wszystko, czytają Twoje maile, znają zainteresowania, Amazon wie co kupujesz, a google gdzie bywasz.

A wracajac do wyboru tooli i techu, to nie musisz pracowac w korpo zeby wiedziec co jest uzywane w wiekszosci firm, i jakie sa wymagania pracodawcy. Chyba ze udalo Ci sie znalezc prace w jakiejs serwerowni i tam sobie smigasz na Linuxie, ale to wciaz samobójstwo zawodowe nie ogarniać co się dzieje dookoła i nie poznawać aktualnych trendów w devie. No chyba ze na codzien wogole nie zajmujesz sie kompami, to by tlumaczylo sprawe :)
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DanielMz25 w Luty 12, 2017, 21:45:29
Oczywiście że wiem że Visual to standard. Ale przecież, co z pewnością przyznasz, IDE jest rzeczą drugorzędną, więc nikt nie powie, że nie nadaję się do tego czy tamtego, bo nie jestem "programistą Visuala". NIe?
Apple i Google też nie lubię. Wkurza mnie ich polityka, ale przecież odciąć się od nich nie da, prawda?
Nie mówię że nie używam Visuala tylko dlatego że to Microsoft, tylko że moje zapatrywania i sympatie mają wpływ na moje wybory, chociażby podświadomy, ale na pewno mają. Tylko i aż tyle.

A czy jestem odludkiem? Trochę tak, żeby rozwijać skilla programistycznego trzeba czasem trochę poodludkować ;)
Czy cyfrowym odludkiem? Też trochę tak, żeby pisać własny silnik trzeba trochę nim być, wszyscy inni robią w UNITy i UE.

Co do vi, to nie używam tego, nie wyobrażam sobie jak z tym pracować. Ale jeśli ktoś to robi, to nie nazwę go przez to złym programistą. Dlatego o tym napisałem, że napisałeś o tym używaniu Visuala jakby to była jakaś zbrodnia, używanie czegokolwiek innego.
Tymczasem dobry programista, poradzi sobie nawet z notatnikiem. Zabawa z wyborem IDE na początku swojej przygody z programowaniem to strata czasu i zajmują się tym głównie tacy konfiguratorzy, którzy po pół roku nauki programowania, nie mają nic, po za idealnie skonfigurowanym pod siebie IDE.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: .c41x w Luty 13, 2017, 20:04:00
Jaką można mieć wymówkę aby nie używać Visual Studio 2015/2017? będącego standardem w branży i jednocześnie dostępnego za darmo?
To "za darmo" trochę naciągane jest, trzeba mieć licencję na Windows wpierw :)

Linux? Wiem że ciężko w to uwierzyć, ale istnieje życie po za Microsoftem. Sam nie mam nawet na laptopie Windowsa. Odpalam go sporadycznie na stacjonarce, kilka razy na rok, jak trzeba coś przetestować na Windzie.
Programowanie gier pod Linuxa to generalnie katorga (mimo że to system dużo bardziej przyjazny do programowania), raczej nie polecał bym początkującym.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: MDW w Luty 14, 2017, 12:57:17
GLUT już wręcz nie istnieje. (...) W dzisiejszych czasach sama okienkowość jest dużo prostsza (SDL2, SFML, GLFW3).
Ale przecież GLUT był wręcz absurdalnie prosty w użyciu. Miał prawie zerowe możliwości i przez swoją multiplatformowowść słabo integrował się z danym systemem operacyjnym. Ale prosty był niesamowicie. Był dobry do szybkich prób, testów, prototypów.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DanielMz25 w Luty 14, 2017, 16:25:19
Programowanie gier pod Linuxa to generalnie katorga (mimo że to system dużo bardziej przyjazny do programowania), raczej nie polecał bym początkującym.

Ja tego jakoś nie odczułem żeby to była katorga. Pobieram z repo OpenGLa OpenALa, SDLa i już mam prawie wszystko czego mi potrzeba. Zero zamodzielnego kompilowania bibliotek, nie trzeba dodawać żadnych ścieżek, jedna komenda w konsoli i już. Być może chodzi Ci o jakieś UNITy i UE, albo hmmm. Może to zależy od dystrybucji linucha. Albo... Sam nie wiem. Piszemy multiplatformowy silnik jednocześnie na (win/Linux/Android) , i jak dotąd to Windows sprawiał więcej problemów chyba. Oczywiście nie ma nawet porównania do androida który jest bardzo wyczulony na wszelkie najmniejsze błędy, nie mniej w starciu Windows vs Linux, zdecydowanie łatwiej mieliśmy na linuxie. Bardzo rzadko byliśmy zmuszani do samodzielnego kompilowania libów, a jeśli już to z cmake jest to na prawdę bardzo proste.
Faktycznie, pewne problemy mogą sprawiać sterowniki do GPU... Ale obecnie nie jest już z nimi tak źle.. Ostatnio zdaje się nawet że otwarte sterowniki Vulkana (bodajże dla Intela) prześcignęły te zamknięte... Także czy jest tak ciężko? Nie powiedziałbym.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: .c41x w Luty 14, 2017, 23:58:27
Ja tego jakoś nie odczułem żeby to była katorga. Pobieram z repo OpenGLa OpenALa, SDLa i już mam prawie wszystko czego mi potrzeba. Zero zamodzielnego kompilowania bibliotek, nie trzeba dodawać żadnych ścieżek, jedna komenda w konsoli i już. Być może chodzi Ci o jakieś UNITy i UE, albo hmmm. Może to zależy od dystrybucji linucha. Albo... Sam nie wiem. Piszemy multiplatformowy silnik jednocześnie na (win/Linux/Android) , i jak dotąd to Windows sprawiał więcej problemów chyba. Oczywiście nie ma nawet porównania do androida który jest bardzo wyczulony na wszelkie najmniejsze błędy, nie mniej w starciu Windows vs Linux, zdecydowanie łatwiej mieliśmy na linuxie. Bardzo rzadko byliśmy zmuszani do samodzielnego kompilowania libów, a jeśli już to z cmake jest to na prawdę bardzo proste.
Faktycznie, pewne problemy mogą sprawiać sterowniki do GPU... Ale obecnie nie jest już z nimi tak źle.. Ostatnio zdaje się nawet że otwarte sterowniki Vulkana (bodajże dla Intela) prześcignęły te zamknięte... Także czy jest tak ciężko? Nie powiedziałbym.

Problemem jest na pewno jakość sterowników graficznych, duże różnice między dystrybucjami, piekło dynamicznych libek i ich wersji generalnie. Otwarte sterowniki to bardzo świeża sprawa - dla nvidii są słabe, dla intela są ok pod warunkiem że masz nową wersję mesy i jądra, amd teraz jest w fazie przejściowej na nowy sterownik (amdgpu) i różnie ze stabilnością i wydajnością. Poza tym z całą resztą się zgadzam :)
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DezerteR w Luty 15, 2017, 11:07:58
Hej, skoro już offtopujecie, to chciałem się was zapytać jak wiele potu i krwi będzie wymagało przeniesienie gamedevowego projektu z GCC na visuala? Kuszą mnie zalety bardziej rozbudowanego edytora i intellisense ale nie mam odwagi porzucać tego co do tej pory zainwestowałem. Używanie VS z GCC mija się z celem, próbowałem.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Luty 15, 2017, 12:56:23
To zależy od projektu. Niektóre projekty bez większych problemów skompilują się pod GCC, Clang czy VS. Na pewno czeka Ciebie przerzucenie się z .a na .lib, ale jeżeli chodzi o windowsa to łatwiej dostać biblioteki pod VS, niż pod MinGW (co z resztą nie dziwi wcale).

Odnośnie linuxa. Pisałem sobie kompilacje silnika pod Androida, na linux-ie.. i nie wyobrażam sobie jaka musiałaby być męczarnia napisać sobie taki skryp kompilacyjny pod windowsem :D Maskara :D Jeżeli chodzi o Vulkana to tak, intel wspiera na linux-ie od HD 4200 bodajże, a na windowsie od 5xxx. AMD na linux-ie ma strasznie dziadowskie sterowniki, Nvidia ostatnio nieźle sobie radzi. A sama Mesa ostro się rozwija ostatnio :D
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DanielMz25 w Luty 15, 2017, 13:30:54
Hej, skoro już offtopujecie, to chciałem się was zapytać jak wiele potu i krwi będzie wymagało przeniesienie gamedevowego projektu z GCC na visuala? Kuszą mnie zalety bardziej rozbudowanego edytora i intellisense ale nie mam odwagi porzucać tego co do tej pory zainwestowałem. Używanie VS z GCC mija się z celem, próbowałem.

Dokładnie tak jak Mergul napisał. Musisz załatwić wszystkie liby pod visuala i w zależności od projektu, albo zadziała od razu, albo będą jakieś dodatkowe problemy w stylu: MS inaczej zinterpretował, jakże luźny standard C++a, niż twórcy GCC. Albo robiłeś nieświadomie jakieś błędy na które GCC Ci pozwalał, a Visual podchodzi do tego bardziej rygorystycznie.

Problemem jest na pewno [...]duże różnice między dystrybucjami, piekło dynamicznych libek i ich wersji generalnie.

Całkowita racja. "Piekło" to dobre określenie :D Żeby działało na wybranym linuxie i na Windowsie nie trzeba wcale aż tak dużo zachodu... Ale żeby działało na kilku głównych dystrybucjach linuxa, przykładowo Arch,Debian,SUSE... Różnice nawet w obrębie jednej dystrybucji bywają czasem tak duże, że nie da się tego bezstresowo obejść.
Macie może na to jakieś patenty?
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: MaxGarden w Luty 15, 2017, 20:36:12
[...] albo będą jakieś dodatkowe problemy w stylu: MS inaczej zinterpretował, jakże luźny standard C++a, niż twórcy GCC. Albo robiłeś nieświadomie jakieś błędy na które GCC Ci pozwalał, a Visual podchodzi do tego bardziej rygorystycznie.

Z visualem jest jak z demokracją, nie jest idealny, ale nikt nie wymyślił lepszego ;)
Wspomnianych problemów obawiałbym się raczej w drugą stronę, visual przeważnie przymyka oko na konstrukcje, na które gcc lub clang reagują błędem.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: .c41x w Luty 15, 2017, 20:41:50
Macie może na to jakieś patenty?
Linkowanie statyczne / dołączanie libek razem z aplikacją (choć to nie takie łatwe jak się wydaje).

Jeżeli chodzi o Vulkana to tak, intel wspiera na linux-ie od HD 4200 bodajże, a na windowsie od 5xxx. AMD na linux-ie ma strasznie dziadowskie sterowniki, Nvidia ostatnio nieźle sobie radzi. A sama Mesa ostro się rozwija ostatnio :D
Otwarty sterownik Vulkana dla amd jest dość dobry, radeonsi również, w sumie otwarte amd są lepsze od zamkniętych.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DezerteR w Luty 15, 2017, 23:27:13
No dobra, visual nie wspiera aggregate initialization na poziomie C++14, wstyd i poruta. Jest dla mnie zupełnie nieużyteczny.

Co do tematu to tu masz w miarę przyzwoity tutek: https://www.roiatalla.com/public/arcsynthesis/index.html z tym że zamiast gluta to polecę GLFW, GLEW i GLM, może trochę więcej roboty ale się opłaca.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Luty 15, 2017, 23:38:45
No i SOIL jeszcze.
Od siebie polecam https://learnopengl.com/#!Introduction podobno tutorial #1 w internecie
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DezerteR w Luty 15, 2017, 23:56:11
Problemem jest to że na forach są jeszcze stare wpisy polecające jakiś stare tutoriale, nieaktualne już porady i niestety nowi trafiają na to nie wiedząc ile się pozmieniało.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Luty 16, 2017, 00:35:16
Jak dla mnie jest niezły, ostatnio aktualizowany trzy tygodnie temu.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: MrKaktus w Luty 17, 2017, 20:17:22
Odnośnie linuxa. Pisałem sobie kompilacje silnika pod Androida, na linux-ie.. i nie wyobrażam sobie jaka musiałaby być męczarnia napisać sobie taki skryp kompilacyjny pod windowsem :D Maskara :D
Czyli można założyć że nie wiesz co to PowerShell :> ?

No dobra, visual nie wspiera aggregate initialization na poziomie C++14, wstyd i poruta. Jest dla mnie zupełnie nieużyteczny.
To takie troche upośledzenie dzisiejszych czasów jeżeli programista nie radzi sobie bez C++14 ;) Jakbys w pracy dostal projekt gdzie musisz sfixowac jakis krytyczny modul w ANSIC -pedantic to bys zlozyl wymówienie :>?
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: DezerteR w Luty 17, 2017, 21:13:12
Nie no, ale do dobrego człowiek się przyzwyczaja, nie będę refaktoryzował całego projektu :/ Jakbym robił coś nowego to by mnie tak nie zabolało.

Jakbys w pracy dostal projekt gdzie musisz sfixowac jakis krytyczny modul w ANSIC -pedantic to bys zlozyl wymówienie :>?
Praca to co innego, nie miałbym problemu pracować przy takich założeniach, ponoć są ludzie którzy pracują w COBOLu. Jak projekt jest w AnsiC to się myśli w AnsiC. Jestem pewien że jakby nam w firmie kazali przepisać projekt na C++98 wielu ludzi by protestowało.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: Nornik w Luty 24, 2017, 21:13:06
Jak dla mnie jest niezły, ostatnio aktualizowany trzy tygodnie temu.
I to szczera prawda - korzystanie z tutoriali w sieci może doprowadzić do pasji. Mam właśnie podobne problemy. Jednak ma to i swoje plusy, przynajmniej zmusza mnie to do logicznego myślenia i radzenia sobie. To samo jest z wszelkimi bibliotekami np. glut. Musiałem się nagimnastykować aby sobie dopasować te biblioteki do uruchomianego programu.
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: jpacanowski w Czerwiec 22, 2017, 18:42:46
Zainstalowałem sobie na starym komputerze (Pentium III 1.3 GHz, Voodoo 3 2000 AGP) Visual C++ 2010 i mam pytanie, czy ktoś wie jaką wersję OpenGL posiada SDL2? Chciałbym po latach pobawić się trochę w OpenGL, ale nic więcej niż to jaką wersję OpenGL biblioteka SDL oferuje mnie raczej nie interesuje...

Cytuj
Jaką można mieć wymówkę aby nie używać Visual Studio 2015/2017?

No nie wiem, mnie nic powyżej Windowsa 7 z Windowsów np. nie interesuje... A do retrocomputingu wracam jeszcze większą parą... ;)

Cytuj
Czy to ma jakiś specjalny cel? Archeologia grafiki?

Głębszy cel i sens na pewno tak. Mam za sobą właśnie demko na Amigę, uczę się ostro m68k (swoją drogą, najebiście przemyślana ta 32-bitowa architektura, w odróżnieniu od x86) i zamierzam jeszcze głębiej iść w programowanie Amigi, bo mi się to strasznie spodobało. Gry które wyglądają jak film, czy VR mnie po prostu nie interesuje to... Sprzęt z przed 25 laty działa do dziś, a dzisiejszy po 5 latach staje się mieszkańcem wysypiska zapomnianych idei... To taki mój bunt przeciwko nowej technologii które nie wnosi nic nowego. Ustalony porządek mówi nam co jest prawdziwą muzyką, kulturą… Wszystko co wykracza poza te ramy jest traktowane jako opozycja, jawny sprzeciw. Nowe jest lepsze od starego, tak nam wmawiają. Ja tego nie kupuję niestety... ;)

Cytuj
Czemu nie zacząć uczyć się COBOL'a czy ADY?

COBOL'a czy ADY raczej uczyć się nie będę, ale jak już poznam porządnie m68k to przejdę na programowanie Amigi w języku C...

Cytuj
Z ciekawości, masz smartfona? iPhone czy coś z Androidem?

Nie wiem jak kolega wyżej, ale ja mam starego Samsunga z Androidem 4.2.2 którego nie zamierzam aktualizować. M.in. z powodu, że nie ogarniam Material Design i nie chcę ogarniać... Mam na nim najnowszego Google Chrome, wszystko chodzi na tym telefonie płynnie, testuję na nim strony, swoje gry i ... ogólnie jestem z tego smartfona zadowolony... A wszyscy znajomi wokół mnie mają najnowsze telefony z najnowszymi Andkami i narzekają jaki ten Andek to gówno... Nigdy ich nie rozumiałem o co im chodzi ;)

Cytuj
Przeciez i Apple i Google wie o Tobie wszystko

Tu tak samo... Nie wiem jak kolega, ale ja z Apple nie mam nic do czynienia, a wyszukiwarki Google nie używam już od 2 lat... Yandex / DuckDuckGo... bardziej te rejony...

Cytuj
Amazon wie co kupujesz

Eeee, Amazon to taki amerykański Helion, tak?

Cytuj
Co do vi, to nie używam tego, nie wyobrażam sobie jak z tym pracować.

A kiedyś potrafili... To tylko świadczy o tym, że używając czegoś nowszego i "nowocześniejszego" niż Vi(m) nie czyni z ciebie bycie nowocześniejszym... Coś się wydarzy i nie przetrwasz w lesie ani minuty bez super telefonu z super najnowszym systemem operacyjnym na nim, że tak powiem... Vi staje się ostatnio modne dlatego, że pracując nie trzeba się odrywać od klawiatury do myszki... Siedzisz wygodnie, i masz ręce położone tylko na klawiaturze...
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: MDW w Czerwiec 22, 2017, 19:09:22
Mam za sobą właśnie demko na Amigę, uczę się ostro m68k (swoją drogą, najebiście przemyślana ta 32-bitowa architektura, w odróżnieniu od x86) i zamierzam jeszcze głębiej iść w programowanie Amigi, bo mi się to strasznie spodobało.
Skoro tak się w to wkręciłeś o olej tego archaicznego peceta i weź się za OpenGL na AmigaOS4, MorphOS, AROS albo ewentualnie AmigaOS3. :) Produkcje na tego pre-peceta nikomu nie są potrzebne, a środowisko amigowe będzie wniebowzięte gdy cokolwiek nowego powstanie. :)

Ja ostatnio zrobiłem dla MorphOSa coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=taY6Y2dp9vY
Było to wystawiane na party Decrunch 2017 we Wrocławiu i ścigając się z czasem musiałem wystawić wersję alpha. W tej chwili staram się posklejać wersję finalną. Tu widać jakieś porównanie:
http://encore.ppa.pl/morphoza_progress/
Tytuł: Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
Wiadomość wysłana przez: albireo w Czerwiec 23, 2017, 17:09:18
Zainstalowałem sobie na starym komputerze (Pentium III 1.3 GHz, Voodoo 3 2000 AGP) Visual C++ 2010 i mam pytanie, czy ktoś wie jaką wersję OpenGL posiada SDL2?
Sam SDL2 nie posiada żadnej wersji OpenGL, możesz natomiast korzystać z tego co udostępnia karta graficzna/system, z tego co widzę to ta karta obsługuje OpenGL 1.1.