Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Wątek zaczęty przez: Rakieta w Grudzień 09, 2016, 15:10:36

Tytuł: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Grudzień 09, 2016, 15:10:36
Hej.

Moja propozycja to skrócona wersja WSoC, o nazwie:
'Warsztat Winter Challenge 2016', lub 'Warsztat End of 2016 Challenge' - później można byłoby zrobić też konkurs dłuższy na okres ferii.

Początek jutro, koniec 31 Grudnia 2016.

Zadaniem jest stworzenie mini gry nawiązującej do tematyki zima/święta/koniec roku 2016.

Technologia dowolna, silnik dowolny.

2 głosowania na najlepszą grę:
- wśród biorących udział,
- ankieta publiczna.

Czy są zainteresowani i chętni?
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Grudzień 09, 2016, 18:58:11
Dużo tych konkursów.
Nie brałem udziału w wakacyjnym WSoCu, toteż chętnie wezmę udział w tym WWoC ;)
A może Warsztat Christmas Challenge?
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: P@tyS w Grudzień 10, 2016, 00:41:09
Hej,
Dawno mnie tu nie było na forum niestety :c ale czas w końcu wrócić w miejsce gdzie się człowiek tyle nauczył :D

Trzeba trochę się rozgrzać z tworzeniem gier na pc, więc zgłaszam grę: Szalone Mikołaje 2. Będzie to druga część gry z poprzedniego kompota: https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje (https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje).

Technologia: SFML, C++

Będzie to też fajne porównanie dla mnie czego się nauczyłem od tego czasu(mimo że prawie nic nie robiłem w C++) i jak poprawiła się jakość kodu który teraz piszę.

//EDIT
Jednak java i wersja na mobilki też.

Tak więc: Warsztat Christmas Challenge Accepted :D

Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: ld w Grudzień 10, 2016, 11:19:50
Fajny pomysł:) Jeżeli znajdę czas to wezmę udział.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Grudzień 10, 2016, 15:49:11
Co prawda zacząłem pisać moją przedświąteczną grę przedwczoraj ale chyba się jeszcze łapię? Fabuła jest dosyć zawiła, inspirowana Harrym Potterem i GTA ale może i na mikołaja znajdzie się miejsce.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Boski w Grudzień 10, 2016, 17:11:16
Wezmę udział. Prawdopodobnie z czymś małym : )
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: wezu w Grudzień 10, 2016, 19:06:01
Dobra, to ja się też zgłaszam. Siedzę właśnie nad cząsteczkami i próbuje wyrenderować milion płatków śniegu więc temat się jako-tako zgadza.

O czym będzie gra? Bałwan na sankach z pochodnią w ręku, tylko jeszcze nie wiem co będzie podpalać. 
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Grudzień 10, 2016, 19:24:02
Choinki?
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: zajmundov w Grudzień 10, 2016, 21:05:16
jakby ktoś chciał to moge mu pomóc zrobić jakieś proste modele 3d bo nie mam co porabiać :P
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Grudzień 11, 2016, 18:16:09
Skoro kilka osób jest chętnych to zabawę można chyba uznać za rozpoczętą. Warsztat Christmas Challenge to fajna nazwa.

Jako, że to zabawa na 20 dni licząc od dziś, nie ma chyba sensu byśmy tworzyli listę uczestników i reguły jak to tworzy Liosan przy okazji WSoC. Kto się bawi niech tylko powiadomi o tym tutaj. Czas na ukończenie i wysłanie gry do ostatniej minuty 31 Grudnia.

Mam nadzieję, że ktoś z administracji zorganizuje maila na który wyślemy prace.

Sam również mam kilka pomysłów, nie wiem tylko który wybrać :)
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Grudzień 11, 2016, 19:09:02
Ja mam na razie jeden.
Z assetów wystawionych na licencji C0 można korzystać, czy wszystko własne musi być?
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: damoch w Grudzień 11, 2016, 22:11:58
Bierę!

Od jakiegoś czasu pracuję nad malutkim OverCharge. Będzie to gierka o dwóch gościach, którzy zbierają ładunki elektryczne z wełnianego dywanu a potem strzelają do siebie piorunami.

Jeżeli trudno to sobie wyobrazić - miks Hotline Miami i Super Smash Brothers.
Może uda mi się wcisnąć zimowo - świąteczną tematykę :)

Technologia: Unity (chciałbym WebGL)
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Grudzień 12, 2016, 11:55:19
Można używać assetów, tak jak na WSoC :)

Też zaznaczam, że motywy podałem tylko przykładowe do wyboru. Gierka powinna nawiązywać do obecnego okresu - śnieg, zima, mikołaje, choinki, prezenty, święta, kończy się rok 2016, fajerwerki. Możliwości setki. Nie trzeba zawierać wszystkiego na raz :)
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Grudzień 14, 2016, 13:15:44
gotowe
http://laggyluk.com/web_gl/walk/
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Grudzień 14, 2016, 23:37:27
Hmm, to gra, czy tylko test działania WebGL?
U mnie tylko niebieski prostokąt wyświetla.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: ld w Grudzień 14, 2016, 23:48:21
gotowe
http://laggyluk.com/web_gl/walk/


Na Operze widzę prostokąt :) Ale podobne problemy występują także z innymi grami wykonanymi w Unity.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Grudzień 14, 2016, 23:54:32
Na Operze widzę prostokąt :) Ale podobne problemy występują także z innymi grami wykonanymi w Unity.
webgl
wrzuciłem też na google play ale usunęli po 15 minutach ;( jakby się ktoś zastanawiał czy wypixelowany pindol przejdzie przez cenzurę to nie przejdzie
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Grudzień 15, 2016, 19:44:20
Na mojej Operze wszystko śmiga. Może za krótko czekacie? Otwierać konsolę i patrzyć czy wszystko się uruchomiło jak trza.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Grudzień 15, 2016, 22:40:05
Jakiś błąd, nie znam się na WebGLu

Invoking error handler due to

NotFoundError: The operation failed because the requested database object could not be found. For example, an object store did not exist but was being opened.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: P@tyS w Grudzień 18, 2016, 22:29:52
Jak ktoś ciekawy to tutaj będzie kod Szalonych Mikołaji 2. https://github.com/Patys/Szalone-Mikolaje-2 (https://github.com/Patys/Szalone-Mikolaje-2). Bedę starał się codziennie scommitować cegiełkę do projektu.

// UPDATE: Jednak java i wersja desktop/android przy użyciu libgdx i ashley(ecs).
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Boski w Grudzień 26, 2016, 16:15:34
Houhouhou wesołych : ) Przesyłam swój projekt. Nie starczyło czasu na highscore i efekty wygranej/przegranej,
grafiki to mój pierwszy 'pixelart' : D W paczce wersja na androida i na pc.
http://www118.zippyshare.com/v/B5XHBe9m/file.html
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Grudzień 27, 2016, 00:03:24
Czasu masz jeszcze sporo :D
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Boski w Grudzień 27, 2016, 00:22:50
Czasu do końca - tak. czasu że czasu - niestety wcale : D Ale cieszy mnie, że coś się udało sklecić
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: wezu w Grudzień 28, 2016, 12:22:32
Nie wiem czy uda mi się coś zrobić, jak zawsze korzystam z silnika Panda3D, niestety najnowsza wersja nie ma funkcjonalności,  która jest mi niezbędna, a samodzielnie skompilowana wersja devowa wykrzacza się na próbie użycia fizyki (Bullet). Jak dziś nie uda mi się sprawy rozwiązać to odpadam.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: wezu w Grudzień 29, 2016, 15:35:34
Może coś jednak uda się zrobić (thx rdb!)
Tytuł roboczy "Snowman's ski": https://s30.postimg.org/eh2ibh169/logo.png
zbieżność tytułu z innymi produkcjami- złośliwie i zamierzenie przypadkowa ;)
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Grudzień 30, 2016, 00:54:43
Wyglada dobrze. Moj projekt nie wypalił, w końcu odechciało mi się go i postawię chyba jednak na zwykłą platformówkę.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Grudzień 30, 2016, 02:12:19
Ja nadal nie tracę nadziei. Ostatnie 5 dni próbuję doprowadzić do działania system animacji, ale to mnie przerasta. Nie tracę nadziei, myślę że dzisiaj uda mi się go skończyć i będę mógł się zająć logiką gry. Kurczę, mogłem nie tworzyć takiej(prawie) w pełni modowalnej gry :D
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: P@tyS w Grudzień 31, 2016, 14:42:48
Święta, Święta i zabrakło czasu. Niestety odpadam.

Udało mi się przepisać większą część poprzedniej wersji mikołajów: https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje (https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje) (brakuje zdobywania punktów i dźwięków). Niestety nie zdążę zrobić rzeczy które zaplanowałem a nie chcę dać tego samego co w jedynce :c

Proponuję mniej więcej na ferie (okres styczeń/luty) kolejne zimowe compo :) Wtedy z pewnością dokończę grę.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Grudzień 31, 2016, 15:19:00
Okay, mój poprzedni pomysł super rozbudowanego winter bombermana porzucam, wymyśliłem przed chwilą coś innego, może mi się uda.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: wezu w Grudzień 31, 2016, 15:41:02
Katastrofa jakich mało, no ale w końcu sklejone na gumę do żucia i sznurek w niecałe 3 dni... generalnie nic nie działa, a to co działa działa źle... może jakbym posiedział nad tym jeszcze z 6 godzin to byłoby coś grywalnego, ale niestety mam inne zajęcia przewidziane na dziś.
STEROWANIE: W-S-A-D
DOWNLOAD LINK (win-x64):
https://drive.google.com/file/d/0B81FE0HzCuVwek55WjRXeTYtdnc/view?usp=sharing
SCREEN:
https://s24.postimg.org/4ymwksxit/xmas_fail.png
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Grudzień 31, 2016, 19:44:33
Ode mnie jeszcze większe dno. Zacząłem dzisiaj o 12, skończyłem o 18. Tzn. nie skończyłem. Ale coś zrobiłem :) Bałem się, że nie skończę nawet tego i chciałem zrezygnować w połowie.

Miało być super żartowniś, niestety złe wykonanie, na szybko, oparte na kolizjach więc prosze uważać, brak dźwięku, jakichkolwiek efektów i animacji. Następnym razem.

Gra na stronie kolegów: http://fire.toronto-raptors.pl/getbigger/

Czego nie zrobilem samodzielnie można znaleźć tutaj: http://opengameart.org/content/winter-set-accessories
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Sarann w Styczeń 01, 2017, 00:48:30
To co, przesuwamy koniec do 7 stycznia?
Wtedy zapewne więcej prac by przyszło, no i lepszej jakości.
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Gabes w Styczeń 01, 2017, 21:24:37
Jak Rakieta się zgodzi, to ok, sam miałem zaprezentować bałwan zombie, najlepiej do 'pięciu króli'  jak powiedział pewien kretyn z tzw. .N
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Styczeń 02, 2017, 01:20:28
Sześciu. Według mnie nie ma potrzeby. Przez 20 dni udało mi się znaleźć czas dopiero w ostatni weekend. Chętnie podłubałbym coś w ferie tak jak P@tys zaproponował. Pamietajcie, że całość to zabawa i forma treningu, nagród żadnych nie przewidujemy. Ważne by podjąć wyzwanie i postarać się zrobić coś fajnego, czy w tak krótkim okresie raczej "grywalnego". Prac nie jest dużo, wychodzi na to, że 4 jeśli dobrze liczę, a spodziewaliśmy się chyba około 8.

Niektóre osoby oddały projekty dużo przed terminem i to nie byłoby fair wobec nich gdybyśmy przedłużyli czas, więc to oni powinni się wypowiedzieć :)

@laggyluk
@Boski
@wezu
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Styczeń 02, 2017, 08:05:06
Ja bym wolal drugie compo, nagrod nie ma wiec chyba nikt wam nie zabroni skonczyc gre i tu wrzucic po terminie jezeli faktycznie sie wam chce je konczyc :p
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: Boski w Styczeń 02, 2017, 11:10:49
wstrzymuję się od głosu : D
Tytuł: Odp: Zimowy konkurs - bawimy się?
Wiadomość wysłana przez: wezu w Styczeń 02, 2017, 20:06:14
Czasu było dość, po prostu źle został wykorzystany.

Tak szczerze to nie chcę inwestować więcej czasu w tego mojego bałwana na sankach, bo nawet jak poprawię w tym wszystko, to i tak będzie gniot.

 Failure Is Always An Option więc niech to będzie porażka, z której da się czegoś nauczyć, czego sobie i Wam życzę.