Warsztat.GD

Społeczność => Projekty rozpoczęte => Wątek zaczęty przez: Szaruga w Sierpień 27, 2016, 20:07:32

Tytuł: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Sierpień 27, 2016, 20:07:32
Witam.

Krótko i na temat:
Pisałem tutaj już kilka razy, większość powiesiła na mnie psy, ale ja odrodziłem się niczym Sandor Clegane ;)
Dobra, miało być na poważnie, więc tak:

 - Półtora roku temu, nie wiedziałem jeszcze co to jest zmienna logiczna, w ogóle nie wiedziałem co to jest zmienna jakakolwiek.
 - Ucząc się programowania, próbowałem różnych rzeczy, była między innymi, przygoda z Unreal Engine 4 (niestety mam za słaby komputer do tego silnika).
 - W tej chwili dłubię coś w Unity 3D - tak wiem, ten silnik do niczego się nie nadaje, ale skoro ma być trudno, to dlaczego nie mogłoby być jeszcze trudniej? ;)
 - Jestem na emeryturze, tworzę grę dla przyjemności, więc celem nie jest zawojowanie świata i zarobienie kasy.

Dłubię więc sobie na strychu grę RPG, z własną autorską, pokręconą nieco mechaniką :)
W tej chwili kończę wersję preprepreprepreprealpha systemu statystyk + inventory i wygląda to tak:

Prototypowy panel charakteru w trakcie rozdawania punktów EXP z nałożonym debuffem wyczerpania 4 stopnia:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-08-27_05-13-x1.jpg

Pełne inventory razem z "bagażnikiem" konia:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-08-27_05-26-23.jpg

Tak zwane "szybkie" inventory, można dowolnie przełączać pomiędzy szybkim a standardowym:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-08-27_06-00-x3.jpg

 Oprócz kilku darmowych ikon, nic tutaj jeszcze nie ma, praktycznie sam kod i szkielet UI, dlatego wygląda to na razie, tak sobie :) Konika i postaci nie liczę, bo "skriny" prezentują system inventory + statystyki.

Może na razie starczy tych wypocin.
Pozdrawiam.

edit//
@ Mergul
Wystraszyłeś mnie że dostanę bana za propagowanie nagości, więc poprawiłem zawartość.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Sierpień 27, 2016, 22:04:18
Uwaga! 18+

Cofam, zmiany wprowadzone :D
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Sierpień 28, 2016, 19:09:24
System statystyk i inventory oraz częściowo interakcja ze światem gry - działa i udanie zaliczyły testy, teraz biorę się za environment, czyli teren, trawa, drzewka, kwiatki, kamienie, itd...

Pozdrawiam. :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Sierpień 29, 2016, 15:42:25
Uwaga! 18+
W takim samym stopniu jak wikipedia i podręcznik do biologii :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Xion w Sierpień 29, 2016, 18:44:47
Cytuj
kolejny n-ty
Ponieważ kolejny == n-ty, to znaczy że ten RPG jest n2-ty? :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Sierpień 29, 2016, 21:56:39
@ Xion
Oczywiście :) i do tego wszystko jest na prawdziwych niepodważalnych faktach autentycznych.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 03, 2016, 14:44:31
Ciąg dalszy informacji...

Jestem na etapie nauki tworzenia terenu, w tej chwili testuje różne możliwości, mam jeszcze pewne problemy z górami (głównie chodzi o skalę i rozmiar) a także muszę się jeszcze nauczyć tworzyć drogi i rzeki (nie jest to łatwe dla mnie, ale widzę światełko w tunelu)

Teren gry będzie obejmował 16km2 - i będzie to kraina z mojej dawnej gry planszowej. Za tydzień lub dwa powinienem już mieć gotowy rzeczywisty teren gry, na razie tylko z trawą, drzewami i kamieniami.

Nie będę zanadto się rozpisywał, wolę rozłożyć pisanie w czasie i co jakiś czas informować o postępach. To również sugestia na temat tego że nie jestem kolejną (i n-tą ;) ) osobą ze słomianym zapałem, etap zaczynania prac nad grą już dawno za mną, jestem po prostu gościem który już coś dłubie od dłuższego czasu i prawdopodobnie dalej będę sobie powoli dłubał. Jestem na emeryturze, nie mam rodziny, nie interesuje mnie liga mistrzów, nie mam tv itd... a tworzenie gier to moje dawne hobby z dzieciństwa do którego wróciłem na emeryturze po burzliwym życiu pełnym seksualnej sodomii i gomorii, oraz pracy w różnych miejscach i na różnych stanowiskach... teraz mam ciepły kąt, kapcie i komputer. :)

Wrzucam trzy "skriny" z nauki tworzenia testowego terenu, wiem że nie prezentują niczego nadzwyczajnego, pokazują jednak w jakim kierunku mój projekt podąża graficznie.
--->

https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-02_18-07-06.jpg (https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-02_18-07-06.jpg)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-03_10-38-04.jpg (https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-03_10-38-04.jpg)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-03_10-42-40.jpg (https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-03_10-42-40.jpg)

Pozdrawiam... do przeczytania za jakiś czas :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: koirat w Wrzesień 04, 2016, 00:16:17
Pokaż jakiś filmik, screeny są passe już od pewnego czasu.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 04, 2016, 15:48:56
@koirat

Myślałem o filmiku, ale najpierw chcę skończyć teren. Mam problem z rzekami, woda musi spływać do ujścia, shadery wody to jedno, ale druga sprawa to po prostu nachylenie, wiem że są płatne narzędzia do robienia takich rzeczy, niestety mój budżet na Unity już w tym miesiącu został wykorzystany, a w kolejce czekają do kupienia budynki i parę innych rzeczy, więc nie wiem jak to na razie z rzekami będzie :)

Jak tylko ten teren będzie przyzwoicie wyglądał, to nagram jakiś filmik, tylko że nieźle wyglądających filmików z różnych gier - jest mnóstwo, filmiki często fajnie wyglądają, ale o grywalności danej gry, najczęściej decydują rzeczy których na filmikach nie widać. :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Wrzesień 04, 2016, 19:36:14
ja bym się nie bawił w wodę płyącą wzdłuż koryta na tym etapie, to jest tylko wizualny 'wodotrysk' ;)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 05, 2016, 02:48:36
@laggyluk

Tak, masz rację, na tym etapie mogę sobie takie rzeczy odpuścić, jednak zawsze jest druga strona medalu:
Chciałbym za jakiś czas, spróbować sił na kickstarterze, żeby uzbierać środki na lepszą grafikę i animację a być może nawet na tryb multiplayer. Dlatego też, pomimo iż chciałem grafiką zająć się później, to doszedłem do (chyba słusznego) wniosku że powinienem stosunkowo szybko mieć jakaś wizytówkę. A w tych tematach najlepiej sprawdza się grafika i skriny. Żeby mieć jakiekolwiek szanse na kickstarterze trzeba mieć co pokazać.
Niemniej jednak, masz rację że za wcześnie aby skupiać się na niektórych "wodotryskach". Zresztą nie tyle chodzi mi o płynącą wodę, co po prostu o jakąkolwiek wodę która pasuje nachyleniem do koryta rzeki, żeby przynajmniej z daleka to jakoś wyglądało :)

A skoro jesteśmy przy wodzie to... ostatnio zaoszczędziłem 60zł :)
Pewien gość udostępnił na Asset Store taki "drobiazg":
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/67637
W pierwszych dniach było darmowe, więc "zakupiłem" - na pewno mi się przyda a teraz kosztuje sześć dych :) Zawsze to jakieś podratowanie budżetu, bo sporo już wydałem na moje hobby :)

No dobra, starczy pisania, biorę się do roboty :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: lao w Wrzesień 06, 2016, 17:53:28
Cytuj
Mam problem z rzekami, woda musi spływać do ujścia, shadery wody to jedno, ale druga sprawa to po prostu nachylenie, wiem że są płatne narzędzia do robienia takich rzeczy, niestety mój budżet na Unity już w tym miesiącu został wykorzystany, a w kolejce czekają do kupienia budynki i parę innych rzeczy, więc nie wiem jak to na razie z rzekami będzie :)
mozesz oszczedzić troche kasy robiąc to tak:
wyeksportuj teren do 3d maxa, pociągnij krzywą (line) wzdłuż rzeki, ustaw visible in viewport- rectangular, ustaw szerokość do koryta, zaznacz generate uv, przekonwertuj na edit poly, skasuj zbędne poligony (po bokach i na spodzie), jeśli rzeka ma nierównoległe brzegi to poprzesuwaj krawędzie z zaznaczoną opcją preserve uv, wyeksportuj do silnika, tam ustaw tiling textury u=1, v=500 (lub odwrotnie, większa wartość zależna od długości rzeki, poekseprymentuj). Ja tak robię drogi i rzeki w ue4.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 06, 2016, 19:04:53
mozesz oszczedzić troche kasy
Cytuj
do 3d maxa

:))
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: lao w Wrzesień 06, 2016, 19:17:17
licencja edukacyjna jest za darmo przecież a do monetyzacji projektu droga jeszcze daleka. Zresztą to samo można zrobić w blenderze najwyżej więcej zabawy z uv
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 07, 2016, 07:27:24
mozesz oszczedzić troche kasy robiąc to tak:
wyeksportuj teren do 3d maxa, pociągnij krzywą (line) wzdłuż rzeki, ustaw visible in viewport- rectangular, ustaw szerokość do koryta, zaznacz generate uv, przekonwertuj na edit poly, skasuj zbędne poligony (po bokach i na spodzie), jeśli rzeka ma nierównoległe brzegi to poprzesuwaj krawędzie z zaznaczoną opcją preserve uv, wyeksportuj do silnika, tam ustaw tiling textury u=1, v=500 (lub odwrotnie, większa wartość zależna od długości rzeki, poekseprymentuj). Ja tak robię drogi i rzeki w ue4.

Twoja porada jest dla mnie zbyt profesjonalna :)
Po pierwsze; dopiero zaczynam się wgryzać w tematy terenu, a nawet w ogóle w temat wszelkich kwestii 3D. A po drugie; używam tego narzędzia do tworzenia terenu:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/65563
i być może twój sposób niespecjalnie by z nim współpracował. Co do samego narzędzia, to ameryki nie odkryję jeśli stwierdzę że choć ma ogromne możliwości i generalnie mocno ułatwia pracę, to niestety ma też swoje ograniczenia - no ale tak jest zawsze w życiu, coś za coś :)

Co do rzek (i dróg), poszedłem jeszcze dalej za radą laggyluka i odpuściłem sobie pewne sprawy, takie jak nachylenie  wody.
Pomimo że idzie mi ciężko, ponieważ jak wspomniałem dopiero uczę się na bieżąco tworzyć teren, to jednak powoli coś tam w miarę przyzwoitego powstaje, jeśli trochę pewne rzeczy zamaskuje, inne przykryję, coś tam zasłonię itd... to najgorzej to nie będzie wyglądało :)

Nie jestem grafikiem i kwestie wizualne będą u mnie co najwyżej przyzwoite, no ale taki był plan :)
To w czym czuję się dobrze i na czym głównie się skupiam, to kod z mechaniką, statystyki, przedmioty, logika świata gry itd... itp...

Niemniej jednak, z terenem w grze nie będzie aż tak źle... i niedługo (za około 5-10 dni) coś pokażę, najpierw jakieś skriny a później filmik.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: lao w Wrzesień 07, 2016, 12:00:41
Musi chodzić jeśli da radę wyeksportować teren do heightmapy albo mesha. Wszystkie opisane opcje masz po prawej stronie w drugiej zakładce od lewej, nawet jak nie znasz zbytnio 3d maxa to ogarniesz w godzinę, jednak choć trochę trzeba umieć zrobić w 3d przy takim projekcie. Cała sztuczka polega na tym że jak max generuje UV dla linii to traktuje ją jakby była prosta i uv jest idealnym kwadratem, wtedy wystarczy zeskalować do długości albo uv albo texturę i wszystko pięknie wychodzi, rzeka ma dowolne zawijasy a uv jest prosta jak drut :).
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 07, 2016, 19:52:06
@ lao
To co proponujesz jest dla mnie za trudne :) Narysowałem rzeki ręcznie i jako plik RAW dodałem jako minus do terenu. Dodawanie minusów,  lubię to :)

Tworzenie świata gry idzie mi bardzo wolno, ponieważ w tych sprawach (teren 3D) jestem żółtodziobem i wszystkiego się uczę na bieżąco. O wiele lepiej się czuję, tworząc skrypty zarządzające mechaniką i logiką gry, no ale nikt za mnie nie stworzy świata gry, więc musiałem zakasać rękawy :)
 
Tymczasem wrzucam dwa "skriny" z nauki tworzenia rzek:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-07_18-14-37.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-07_18-14-07.jpg
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Wrzesień 07, 2016, 22:52:54
Robienie solo rpga w 3d to dosyć epickie wyzwanie. Rozważałeś  izometryczny widok z góry w stylu baldurs gate? Można by wtedy trochę przyoszczędzić na szczegółowości modeli.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 08, 2016, 21:21:54
@ laggyluk

Odpowiem krótko; rozważałem widok izometryczny, rozważałem także różne inne możliwości, podliczyłem wszelkie plusy i minusy i wyszło jak wyszło :)

Dodam jeszcze jako ciekawostkę okołotematyczną, że jestem wzrokowcem, i np Minecraft który odrzuca boskie krągłości i nieregularności na rzecz sześcianów... wizualnie jest dla mnie czymś absolutnie nieatrakcyjnym.

edit//
"skrin" z mozolnego procesu nauki tworzenia terenu... słaba trójka z minusem... jednak pocieszające są dwie rzeczy:
1. Fakt że gorzej nie będzie.
2. Świadomość że wciąż czuję potencjał aby to poprawić.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-09_18-51-24.jpg
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 17, 2016, 19:44:11
Napiszę to co na innym forum :) (skoro to moje wypociny, to mogę kopiować ;) )

 Wróciłem na tarczy :(

Niestety nie poradziłem wyzwaniu stworzenia terenu gry. :( Co to oznacza? To że przegrałem bitwę, ale "wojna" trwa i trwać będzie nadal... aż chciałoby się zacytować "falloutowskie":  --- War, war never changes... ---

 

Wrzucam kilka ujęć z przegranej bitwy:

(To naprawdę wygląda kiepsko, w dodatku nawet nie doszedłem do etapu "układania" drzew i kamieni, zajmowałem się "tylko" ukształtowaniem terenu, rzekami, górami itd)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-17_16-37-07.png
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-17_16-30-55.png

i smutna postać, bo świat gry nie wyszedł:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-17_00-06-00.png

To że poniosłem porażkę przy tworzeniu terenu, nie oznacza że zrezygnuję z robienia gry, nadal także będę (bo chcę i muszę) próbował stworzyć porządny teren gry, piszę teren, zamiast świat, ponieważ chodzi o teren jako teren a nie świat w sensie np "lore" czy questów, i ten TEREN to jest w tej chwili mój najważniejszy dylemat.

 

A teraz napiszę z czym mam największe kłopoty, zacznę od najpoważniejszych:

 Problem numer 1 - najważniejszy który mnie osobiście najbardziej martwi: Wydajność i optymalizacja oraz płynność edycji a także różnego rodzaju błędy techniczne

----- Chodzi o to że gra klatkuje, mam 10/15 kl na sekundę, a to tylko teren, bez NPC, walki itd... więc... TRAGEDIA - bałem się o to na długo zanim zacząłem bawić się w robienie gry, problem jest według mnie najpoważniejszy, dlatego że w przypadku właściwie wszystkich innych przeszkód, widzę światełko w tunelu, a w przypadku wydajności i optymalizacji, nie :( Dodatkowym mam różnego rodzaju problemy techniczne, np to że coś źle się wyświetla, że narzędzie z którego korzystam, wciąż jest w fazie bety i powoduje crashe edytora Unity. No i gdy dodam drzewa do terenu to mój komputer ma zadyszkę, a gdy dodam inne obiekty - mam crash :(

----- Jak zamierzam sobie z tymi problemami poradzić? W najgorszym wypadku uproszczę teren, i będę miał słabą grafikę z małą ilością obiektów itd...

Np coś w tym stylu:
https://i.ytimg.com/vi/IPifinHACYQ/maxresdefault.jpg
Albo takiego:
http://i.neoseeker.com/p/Games/PC/Action/Shooter/fallen_earth_image_18TTmxMos5EB2CN.jpg

Takie coś jest łatwe do zrobienia

Ale ja niestety mam "trochę" zbyt wygórowane ambicje w tych kwestiach.

 

Problem numer 2 - spójny i dobrze wyskalowany otwarty świat. W trakcie ostatnich dwóch tygodni nauczyłem się między innymi tego że stosunkowo łatwo jest stworzyć ładną lokację, jakiś fragment świata który będzie super wyglądał itd... otoczyć go górami, czy zamknąć jako instancje lub krainę która się ładuje i WŁALA. - to jest łatwe. Ale... prawdziwe wyzwanie to stworzyć cały otwarty świat, z zachowaniem odpowiednich proporcji, skali i praktyczności różnych obiektów oraz terenów. i tutaj zaczynają się schody, wymienię je w kilku punktach:

     - Góry - łatwo jest zrobić takie żeby ładnie wyglądały, nawet z bliska, ale ja bym chciał żeby były też grywalne, miały odpowiednie proporcje i były częściowo dostępne dla postaci (np specjalne zioła potrzebne do nalewki, rosnące tylko wysoko w górach)
     - Rzeki - Tutaj jedynym ale za to sporym problemem jest fakt że powinny przynajmniej trochę spływać z gór do rzek, a do tego potrzebuję specjalnie ukształtowanego "obiektu wodnego" który płynnie zamieni się w morze
     - Granice świata gry - Jeśli świat gry ma być otwarty to trzeba zrobić coś z problemem który nazywa się: "koniec trasy", są różne sposoby na to, może za rok będę wiedział jak sobie z tym poradzić :)
     - Dodawanie nowych krain - Na razie świat gry to będzie kraina 16km2 utrzymana w standardowych klimatach europejskich łąk lasów i gór, ale kiedyś chciałbym dodać nowe tereny, jak to zrobię? jeszcze nie wiem :)

Hmm... W zasadzie to główne problemy które mnie zatrzymały. To oczywiście nie pierwsze i nie ostatnie tego rodzaju przeszkody podczas tworzenia gry, jestem do tego przyzwyczajony i jak napisałem, w najgorszym razie użyję słabszej grafiki, mniejszego świata gry itd...  Te niepowodzenia zmotywowały mnie do kolejnych wyzwań i już mam przygotowane plany jak sobie z nimi poradzić, będę próbował i zdam Wam relacje z moich dalszych przygód we wrogim i bezlitosnym świecie tworzenia gier :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: yoshura w Wrzesień 17, 2016, 20:26:41
Trzymam kciuki, widać, że masz pomysł na wszystko i mimo przeszkód dążysz do przodu. Proponuje znaleźć jednak jakiegoś grafika na forum, z którym nadawał byś na jednych falach, bo jest to strasznie duży projekt na solo :)

Pozdrawiam
yoshura
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Wrzesień 18, 2016, 11:09:41
Wtyczki z assetstora sa przeklenstwem unity a nie plusem :p
Ten teren sie laduje i wyswietla caly naraz czy jest streamowany w miare jak sie postac po nim porusza? Przyczyn problemow z wydajnoscia moze byc kilka, od colliderow po rosliny. Dobrze chociaz ze za profiler nie trzeba osobno placic.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 18, 2016, 16:29:04
Wtyczki z assetstora sa przeklenstwem unity a nie plusem :p
Ten teren sie laduje i wyswietla caly naraz czy jest streamowany w miare jak sie postac po nim porusza?
..................................

Poniekąd masz rację, ale z innymi silnikami nie jest lepiej, dłubałem pół roku w Unreal Engine 4 i tam chwilami było nawet gorzej, mało tego, każda niemal aktualizacja UE4, powodowała "rozłączanie kabelków" w moich Blueprintach, a przecież Blueprinty to nie wtyczka ale oficjalna zawartość silnika, no i w UE4 nawet mały skrawek terenu z setką drzew powodował u mnie klatkowanie, a każdorazowa kompilacja shaderów to przerwa na ugotowanie obiadu... mam niestety tylko i5. Jak to powiedział mój znajomy: "do pracy w UE4 potrzeba komputera kilka razy mocniejszego niż ten na którym gotowa gra ma działać płynnie"
No ale dosyć tego narzekania... jestem zdania że dopiero indywidualne potrzeby określają który silnik jest lepszy, a każdy ma swoje plusy i minusy

Wracając do terenu... to bez bicia się przyznam, że jeszcze nie rozgryzłem zagadnienia "streamowania terenu" - wiem że coś takiego istnieje, wiem mniej więcej jak działa i jakieie ma zastosowanie, ale... na wszystko przyjdzie czas...
Trochę tęsknię już za tym co najbardziej lubię, czyli kodowanie mechaniki w labiryntach zmiennych...

Po wstępnym ukończeniu statystyk i inventory, miałem się zająć interakcjami z otoczeniem, a sam teren miał być po prostu zlepkiem testowych obiektów, jednak opinia publiczna (włącznie z panem Józkiem spod monopolowego) dała mi do zrozumienia, że bez ładnie wyglądających "skrinów" i filmików mój projekt będzie niewidzialny. A chcę powoli budować zainteresowanie, aby za rok lub dwa wystartować na kickstarterze z zapleczem w postaci jakiejkolwiek rozpoznawalności, szanse mam niewielkie, ale dopóki piłka w grze... ;)

Wracając jeszcze raz do terenu... napiszę ponownie że najtrudniej jest pogodzić wygląd z praktycznością, jestem w stanie stworzyć ładnie wyglądający teren, np od kilku dni testuje nowe narzędzie, podobne do drogiego:
http://www.world-machine.com/
i to co mi wychodzi spod myszki, chwilami wygląda naprawdę fajnie... tylko że teren musi także być praktyczny i mieć odpowiednią skalę, a także powinien zawierać dobrze i spójnie wkomponowane obiekty, takie jak budynki, drogi itd... prawdopodobnie ktoś ze zdolnościami w tej materii, robi takie rzeczy sprawnie, szybko i intuicyjnie, mi jednak idzie to ciężko.

Parę ujęć z mojego moda do Age of Wonders:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-18_15-00-58.png
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-18_15-02-08.png
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-18_15-03-51.png
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-18_15-06-08.png

Być może tego nie widać (przydałaby się znajomość AoW) ale tworząc tę mapę starałem się aby każdy z kilkudziesięciu tysięcy heksów nie tylko ładnie wyglądał ale był ciekawie i strategicznie wkomponowany w świat gry, a także zadbałem o to że aby na każdym polu stojące jednostki, a także budynki itd... były dobrze widoczne, czego nie można powiedzieć o oryginalnej wersji gry... zrobiłem nawet coś takiego jak płynnie zmieniane strefy klimatyczne i parę innych rzeczy... układanie tego terenu, zajęło mi ładnych parę miesięcy... zdaję sobie sprawę że dla większości graczy nie ma to większego znaczenia, ale niestety lubię jak wszystko jest spójne i uwielbiam łączyć ładny wygląd z praktycznością. Może to moje przekleństwo, ale to właśnie między innymi sprawia, że dobrze się bawię przy robieniu gier.

Jakkolwiek dalej potoczy się ta moja przygoda, frajdy nikt mi nie zabierze :)

P.S.
Tworzenie gry jest podobne do grania w grę, też są trudne do przejścia poziomy, instancje z mega bossami, a nawet wypadanie "dropu" się zdarza. :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Wrzesień 18, 2016, 17:00:18
Streamowanie przy otwartym swiecie jest niezbedne bo inaczej gra bedzie probowala zaladowac i wyswietlic te 16km2 naraz z wiadomym skutkiem.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 18, 2016, 17:26:24
Tak, wiem o tym że przy większych terenach streamowanie jest niezbędne... ale z drugiej strony, te 16km2 wcale nie jest takie duże, gdy jestem na jednym końcu to widzę góry na drugim, więc... gdyby to streamować...
no ale z trzeciej strony, jeśli obrócę się w drugą stronę... to znów mam(będę miał) teren który trzeba jakoś pokazać... generalnie jest to po prostu coś z czym w tej chwili nie potrafię sobie poradzić.

No cóż... trudno... chyba będę musiał zrobić płaski, mały i brzydki świat gry i liczyć że jakoś to będzie w miarę wyglądało... wtedy będę mógł skupić się na tym co najbardziej lubię, czyli na mechanice, interakcjach i logice świata gry, a jak wskoczę z tym na wyższy poziom realizacji, to wtedy jeszcze raz podejmę próby zrobienia ładnego terenu 3D z majestatycznymi górami widocznymi w oddali...
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Wrzesień 18, 2016, 17:48:31
To moze jednak widok z gory? :P
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 18, 2016, 18:44:02
Widok z góry...?

I nie będę mógł spojrzeć w rozgwieżdżone nocne niebo?  ech...

Zdradzę coś w tajemnicy, kupiłem Wiedźmina 3... nie gram bo... nie lubię gier z taką linią fabularną... ale co jakiś czas włączam żeby pojeździć na Płotce, pochodzić po lasach i pozwiedzać... wiem, zboczone... no ale chyba mnie za to nie zamkną?
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: koirat w Wrzesień 18, 2016, 18:51:08
Z taką czyli jaką ? Bo linia fabularna to jedna z lepszych rzeczy w widźminie.

Wiesiek to taki RPG w którym system walki, levelowania, questów oraz ekwipunku posysa dość mocno.

Jeśli doceniasz w nim te inne kwestie a fabułę nie to aż bał bym się zagrać w twoją produkcję.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 18, 2016, 20:10:05
Oj tam, kwestia gustu. W każdym razie, ja bym mojej gry nie porównywał do Wiedźmina, to dwa różne podgatunki. I rozumiem że moja gra nie spodobałaby Ci się :)

Lubię literaturę Sapkowskiego, bardzo cenię go jako pisarza, samego Wiedźmina, jako bohatera literackiego też lubię, ale nie lubię gier w których mam z góry określony cel, że niby mam szukać jakiejś Yennefer... a może ja nie chcę jej szukać? :)
Po prostu wolę gry sandboxowe, choć to kolejne wyrwane z kontekstu stwierdzenie :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Wrzesień 19, 2016, 01:09:22
Zawsze mozesz zrobic cut scene z rozgwiezdzonym niebem ;) gralem w kilka "duzych" gier zrobionych w unity i to co je laczy to slaba wydajnosc. Na wspolczesnym desktopie jest ok ale na lapsie z dedykowana grafika sie odechciewa. Smiem twierdzic ze gry z rozsadnymi wymaganiami sprzetowymi na pozomie wiedzmina 1 (graficznie) sie w tym nie zrobi
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 22, 2016, 19:13:32
Zawsze mozesz zrobic cut scene z rozgwiezdzonym niebem ;) gralem w kilka "duzych" gier zrobionych w unity i to co je laczy to slaba wydajnosc. Na wspolczesnym desktopie jest ok ale na lapsie z dedykowana grafika sie odechciewa. Smiem twierdzic ze gry z rozsadnymi wymaganiami sprzetowymi na pozomie wiedzmina 1 (graficznie) sie w tym nie zrobi

Zapewne Waszmość rację macie... Jakkolwiek jednak jest, w każdej sytuacji są plusy i minusy, trudno już, zostańmy przy tym nieszczęsnym Unity

Rozważałem przez chwilę odłożenie terenu na później, jednak tylko przez chwilę. Postanowiłem jeszcze raz zmierzyć się z tym trudnym "bossem" ;)
Używam teraz innego narzędzia które... co było oczywiste, z jednej strony ma większe możliwości, a z drugiej nowe ograniczenia, jak to zawsze w życiu bywa :)

Na minus:
 - dołączanie nowego terenu jest teraz trudniejsze, ponieważ wcześniej mogłem używać BARDZO dowolnie modyfikowanych "łatek" czy to z plików RAW czy jako rodzaj szumów i bardzo ładnie zamaskować połączenia. Sprawa ta dotyczy sytuacji kiedy mamy już zrobiony gotowy teren i chcemy za jakiś czas dodać ciąg dalszy... gdybyśmy od razu robili całość świata gry, bez opcji dodania później nowych terenów - problem całkowicie by nie istniał. Więc jeśli będę chciał dodać później nowy teren, będę musiał dopasować RAWY (które są podstawą moich map)... łatwe to nie będzie
 
Na plus:
 - Mogę teraz tworzyć ładniejsze góry i generalnie mam lepsze możliwości tworzenia ciekawych kombinacji terenu
 - Mam teraz erozję i voronoi - które dają olbrzymie możliwości (w poprzednim narzędziu będzie to dodane dopiero za kilka miesięcy)
 - w pakiecie mam dołączony streaming... ale dopiero się okaże czy będzie to dla mnie funkcjonalne

To tak z grubsza... wciąż porównuje plusy i minusy i wciąż zgłębiam tajniki tworzenia terenu 3D (abym tylko za długo nie zabawiał na mieliznach tej nauki ;) )

Jeśli zaś chodzi o drogi i rzeki, to żadne narzędzie do tworzenia terenu z dostępnych dla mnie, nie wspiera takich funkcji, trzeba samemu kombinować jak je zrobić. Co prawda autor drugiego pakietu na oficjalnej stronie zapowiedział że ma na "Roadmapie" dodanie procedur "dłutowania" terenu aby tworzyć rzeki i drogi, ale pewnie minie z pół roku zanim to zrobi...

Tak czy siak, sytuacja w tej chwili jest taka że podjąłem się drugiej próby stworzenia terenu, zaczynam od nowa, wrzucam skromny "skrin" z początku kolejnej batalii, czy znów wrócę na tarczy? czas pokaże...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-21_06-20-30.png

Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Grudzień 14, 2016, 22:07:11
Witam ponownie :)

Dla ewentualnych zainteresowanych lub zwyczajnie nudzących się, garść informacji:
 - dopadały mi finansowe problemy i musiałem chwilowo odłożyć moje hobby :(
 - jednak dłubanie przy tworzeniu gier jest dla mnie na tyle przyjemne i interesujące że w takiej czy innej formie, będę to robił dalej :)
 - w kwestii świata gry, na razie podpisałem kapitulacje i uznałem że uproszczę warstwę wizualną gry, a co za tym idzie, skupię się na tym co lubię najbardziej, czyli programowanie mechaniki, logiki i innych takich spraw.

Kilka dni temu wymieniłem kontroler w grze na nowy, o bardzo ciekawych możliwościach modyfikacji, to prosty film prezentujący potencjał:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-12-14_19-07-08.mp4
Wygląda zwyczajnie, ale jest modułowy i bardzo przyjazny dopasowywaniu pod własne potrzeby, jednak sporo czasu zajmie mi nauka jak to wszystko zintegrować z moim projektem i zmodyfikować według swojego widzimisię. Po prostu animacje, sprawy 3D itp, to dla mnie jeszcze czarna magia... :(

W sumie, fajnie by było poznać kogoś kto zająłby się animacjami :) albo grafiką :) a ja mógłbym wtedy skupić się na programowaniu mechaniki i logiki gry i innych takich sprawach... i to nawet nie musiałaby być oficjalna współpraca, ale coś luźnego z obopólną korzyścią. Zaproponowałbym np. udostępnienie zakupionych przeze mnie narzędzi do testów i nauki, no ale to chyba niezgodne z prawem, więc nie proponuję :).

Ale cóż... po prostu...
Muszę powściągnąć swoje marzenia i uprościć projekt w warstwie wizualno-animacyjnej (później zawsze można to przecież ulepszyć/poprawić), a skupię się na programowaniu tego czego nie widać, a co steruje zasadami gry (bo to lubię i w tym czuję się mocny).

Tymczasem wracam do dłubania, dziś chcę zoptymalizować system inventory... pozdrawiam :)

P.S.
Jeśli złamałem regulamin pisząc tego posta, proszę o adekwatny rozmiar kary.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: koirat w Grudzień 15, 2016, 10:20:48
Youtube jest od filmików.
A link i tak nie działa.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Grudzień 16, 2016, 21:53:36
@koirat
Myślałem o Youtube... ale dopiero jak już naprawdę będę miał coś ciekawego do pokazania.
a co do "linki", to koledze działa.

A teraz do rzeczy - przez ostatnie kilka dni wykorzystałem dany mi wolny czas i zrobiłem parę drobiazgów:

- uporządkowałem projekt, usunąłem zbędne rzeczy itd...
- zoptymalizowałem system inventory (bardzo wyraźnie) z czego jestem ogromnie zadowolony :)
- dodałem (nie swój) schludny i ładnie działający radar
- wstępnie zapoznałem się z możliwościami nowego kontrolera (są rewelacyjne, zwłaszcza pod kątem mojego nietypowego pomysłu na system poruszania się i walki :) ) który będę chciał powoli wdrażać

Załączam krótki film prezentujący radar i... i tyle ;)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-12-16_20-14-05.mp4

Gdyby kogoś interesowało jak pracuję nad projektem, to wygląda to tak:
1. w asset store zakupuję głównie grafiki i animacje oraz narzędzia do tworzenia terenu (czyli to czego sam nie dam rady zrobić [np. grafiki], lub to co zbyt długo bym sam robił [np. animacje])
2. są wyjątkowe rzeczy, takie jak ten radar (trafił się w promocji za darmo) więc co? mam wyrzucić? :)
3. cała reszta, czyli programowanie co z czym i jak ma działać (oprócz animacji) to już moja własna robota

Zresztą... moje pomysły są na tyle oryginalne że większość rzeczy w grze, choćby nawet system inventory muszę robić samemu od podstaw. Bo nigdzie tego nie kupię. :)

Jakie mam plany na najbliższe kilka miesiący? (roadmap)

1. rozpocząć naukę obsługi tego narzędzia ----->
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/14914
dla przykładu gry w których ten framework został wykorzystany ----->
http://www.pamelagame.com/
http://www.ghostofatale.com/
https://www.shroudoftheavatar.com/
2. dalsza praca nad systemem interakcji oraz NPC-tów (już rozpoczęty :) ) (mocno powiązany z punktem 1)
3. stworzenie terenu (jak pisałem niedawno, ten wątek ulega uproszczeniu)

Tak więc... jest piątek wieczór... idealny czas aby podłubać przy projekcie :)
Dziękuję i pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Grudzień 17, 2016, 02:49:27
Obserwuję Twój temat już od jakiegoś czasu i muszę Ci pogratulować wytrwałości :) Widać że masz pomysł i motywację żeby zrobić coś fajnego. Życzę Ci powodzenia i jednocześnie trochę Ci zazdroszczę, bo ja też od dawna chcę zrobić porządną grę RPG, ale z tą motywacją jest u mnie ostatnio jakoś słabiej. Może dlatego, że też najbardziej lubię programować mechanikę i różne systemy oraz mieć poczucie, że w grze są rozwiązania które sam wymyśliłem, ale jak widzę ile w Asset Store przewala się paczek które robią praktycznie wszystko za programistę to mi się odechciewa. Trochę to paradoks, bo oczywiście mają one przecież na celu ułatwiać i przyspieszać pracę, ale niestety mam przez to takie uczucie że nie opłaca się teraz robić nic samemu, bo szkoda czasu skoro ktoś już to zrobił lepiej (mówię tu o tych wszystkich systemach postaci, AI, narzędziach do definiowania zachowań i logiki gry w postaci grafów itd.), a z drugiej strony jak myślę o tym że cała gra miałaby się złożyć tylko z gotowych klocków to jej tworzenie jakoś już traci dla mnie swój urok. No ale trudno, w końcu może kiedyś się przełamię :)

Swoją drogą, bardzo fajnie wygląda ten kontroler postaci na Twoim filmiku. Można wiedzieć jakiej paczki użyłeś? ;) Ciekawi mnie również na co w końcu się zdecydowałeś (lub zdecydujesz) w kwestii terenu, bo po dłuższej zabawie (a właściwie męczeniu się) z domyślnym systemem w Unity też niestety muszę stwierdzić, że jest to jedna z największych bolączek tego silnika i ogólnie chyba największa trudność przy budowaniu świata gry - stworzyć teren o odpowiedniej wielkości i ilości szczegółów, który dałoby się w miarę łatwo rozszerzać i dodawać jakieś mniej standardowe twory typu klify czy jaskinie, a nie mówiąc już o tym żeby całość działała z sensowną wydajnością...

Pozdrawiam,
Adam
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Grudzień 17, 2016, 04:28:30
@Adam27
Owszem pomysły mam... ale trzeba je jeszcze wdrożyć i sprawić że będą działały - a to już nie jest łatwe.
W każdym razie, praca z koncepcją, opracowywanie zasad gry, logiki świata, celów, mechaniki i wszystkich tych zależności - to jest to w czym czuję się jak ryba w wodzie. :)

Co do twojej motywacji... to zależy co dokładnie masz na myśli...
Podałeś przykład gotowych assetów... ja to rozszerzę jeszcze dalej, aż do samych gotowych gier...
Owszem... gdy widzę prace innych to zachwycam się... np grafiką, animacjami, czasem innymi sprawami... ale...

Właśnie... ale... :)
Ale nigdy nie widziałem w żadnej grze ani w asset store fajnych (dla mnie) rozwiązań typu: inventory, statystyki, interakcje ze światem gry, czyli ogólnie tego co można nazwać zasadami gry.

Jeśli uważasz że inni, choćby w tym asset store zrobili to lepiej od Ciebie - to rzeczywiście nie dziwię się że brak Ci motywacji. Bo ja np. uważam że nie ma na świecie lepszego systemu inventory niż mój :) (pomimo tego że ze względów technicznych, nie wdrożyłem wszystkich pomysłów jakie bym chciał) :)
Gdybym nie uważał że moja mechanika i moje pomysły na zasady gry nie są najlepsze - to moje całe dłubanie w Unity nie miałoby większego sensu.

Natomiast jeśli chodzi o paczkę kontrolera, to używam tego ----->
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/15672
Nie jest idealny - ale jego najmocniejszą stroną jest stosunkowo łatwe dopasowanie do specyfiki własnej gry (a ja mam pomysł na nietypowy system poruszania się w grze) i ten kontroler ma rozwiązania ułatwiające wdrożenie moich pomysłów :)

Co do tworzenia terenu... tak, zgadzam się z Tobą że jest to jedna z najsłabszych cech silnika Unity :(
zakupiłem już trzy narzędzia i żadne z nich nie spełnia wszystkich moich wymogów... :(
Pisałem już wcześniej że generalnie łatwo jest stworzyć wysokiej jakości i ładny kawałek terenu... ale...
schody się zaczynają gdy:
 - chcesz go rozszerzyć/powiększyć
 - gdy ma być on w pełni grywalny i/lub w jakimś stopniu interaktywny
 - gdy chcesz go zmieniać i modyfikować
 O wydajności to już nie wspominam, bo w sumie to tak jakby osobna sprawa (choć także istotna)

Podsumowując te moje wypociny...
Jeśli chodzi o teren, grafikę, animacje i tym podobne sprawy... po prostu (na razie) zrobię to mniejsze/brzydsze/gorsze.
To co jest najważniejsze i co ewentualnie stanowi o sile mojego projektu to mechanika gry i te wszystkie moje głupie pomysły których albo nie ma w innych grach, albo są zrobione... jakby tutaj delikatnie to napisać... po prostu inaczej ;)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Grudzień 19, 2016, 23:40:13
W związku z tym że od stycznia zabieram się za dalszą naukę i pracę nad NPC-tami i interakcjami, odkładam na razie kwestie tworzenia terenu (tym bardziej że tutaj akurat czas działa na moją korzyść)
W tej chwili siedzę i poprawiam oraz rozbudowuje mechanizmy związane z HP/Staminą etc. oraz interakcjami.. wszystko jest w dość wczesnej fazie, ale niektóre rzeczy całkiem nieźle już działają.

To film prezentujący zalążki wspomnianych wyżej mechanizmów (widać także pierwszego wystraszonego jeszcze NPC-ta)  ----->
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-12-19_22-12-02.mp4
Długa droga przede mną, ale za to przyjemna :)

Jeśli uda mi się utrzymać tempo prac, to w przyszłym roku jakieś "pseudogrywalne" demko... może... jednak obiecywać niczego nie zamierzam :)

Może macie jakieś pytania i/lub krytyczne uwagi na temat tego co widać na filmie, albo w ogóle do mojego marszu z motyką na słońce, zapraszam :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Grudzień 21, 2016, 11:50:20
Klipu nie obejrzę, bo rzeczywiście oglądanie źródłowego MP4 na moim łączu to straszna sprawa, lepiej gdybyś po prostu wrzucał te pliki na youtube prywatnie, albo dailymotion, vimeo, cokolwiek co daje nam wybór jakości :)

Natomiast chciałem już kiedyś tu napisać, że tworzeniem terenu powinieneś zająć się w końcowych etapach - kiedy będziesz przygotowywał krainę według fabuły i poszczególne lokacje. Teraz mechanika gry, AI, npc, bronie, cała interekacja.

Ja bym pewnie usunął cały terrain, żeby mi nie pożerał zasobów, a stworzył tylko płaską powierzchnie z lipną teksturą i na tym budował grę.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: koirat w Grudzień 21, 2016, 12:02:00
Osobiście zamiast wypoasionego terenu używam zamknietego sześcianu (żeby nic nie wypadło ;) ) a w środku mam różne elementy do testowania chodzenia postaci, np wzniesienia albo schody.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Grudzień 21, 2016, 12:03:52
mimo wszystko dobrze wiedzieć od początku że teren zamula ;)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Grudzień 21, 2016, 20:02:59
@Rakieta
Nie mam konta na youtube ani w innym takim przybytku... ale pomyślę o tym. Nie wiem na czym polega problem z oglądaniem filmów wrzuconych na dropboxa... ja mieszkam na wsi, posiadam słaby internet mobilny i jakoś oglądam. Ale rozumiem że przydałoby się to ułatwić ewentualnym zainteresowanym.
Co do tworzenia terenu, zgadzam się z Tobą, tym bardziej że mechanika gry, interakcje itd... to jest to co lubię najbardziej w tym wszystkim :)
Ale wracając na chwilę do terenu... Są narzędzia (płatne) dwa z nich kupiłem (w sumie za ponad 300zł) które umożliwiają proceduralne niestety, tworzenie przepięknych map... ale...
mój problem polega na tym, że potrzebuję narzędzia które umożliwi mi swobodną i manualną modyfikacje stworzonego świata gry w każdym momencie - a takiego narzędzia w Unity nie ma :(
Niby jest coś takiego ----->
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/64132
Ale jest to produkt niedopracowany, drogi, ze słabym supportem itd...
Być może to moja wina, ale żeby stworzyć ładny, fajny i funkcjonalny świat gry - potrzebuję mieć możliwość swobodnego modyfikowania go w każdej chwili - a takich narzędzi nie posiadam w chwili obecnej.
Zrobię właśnie coś takiego jak piszesz, czyli jakiś tam kawałek terenu jako podstawę do dalszych prac nad mechaniką gry.

@koirat
 W kwestii wypadania :) to mi się przypomniał streaming terenu i spadanie w nicość np npc-tów lub przedmiotów.

@laggyluk
Subtelnie przypomniałeś o optymalizacji... wiem że na filmiku widać dwa wyraźne zacięcia... gra jest uruchomiona w edytorze, po "wysmażeniu" do klienta wszystko działa płynnie... ostatnio zoptymalizowałem system inventory, więc było gorzej. No ale to dopiero zalążek gry i jestem świadomy że płynność działania niejednokrotnie jeszcze da mi w kość.

Jak wspomniałem kilka dni temu, w tej chwili skupiam się na dalszych pracach nad mechaniką, interakcjami, npc-tami itd... dobrą wiadomością jest to że, autor kontrolera którego używam, oferuje rewelacyjny support a niedawno właśnie zapowiedział nowe wsparcie integracji pomiędzy narzędziami Motion Controller i Node Canvas :) Oba posiadam, z obu korzystam i z obu jestem zadowolony (czego nie mogę powiedzieć o narzędziach do tworzenia terenu)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Grudzień 21, 2016, 23:29:38
A ja krótko odpowiem i powtórzę - nie przejmuj się terenem. Nie przejmuj się niebem, światłem, wodą, ani nawet drzewami. I nie wydawaj więcej pieniędzy na te dodatki. :) Staraj się jak najwięcej zrobić za darmo.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Grudzień 30, 2016, 22:41:22
@Rakieta
Zgadzam się z tym co napisałeś, w najbliższym czasie głównie będę zajmował się programowaniem wszelkiego rodzaju interakcji oraz AI

Powoli przygotowuje teren pod rozbudowę tych elementów, wrzucam skromny obrazek:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-12-30_21-06-08.png
Widać na nim działające ale wciąż w fazie testów:
- system HP, punkty życia mogą mieć jeden z trzech stanów
- trójstopniowy system energii (energia stała, długo i krótkotrwała)
- to wolne miejsce jest zarezerwowane na coś w rodzaju many (magia jest w moim systemie opcjonalnym modułem)
- pragnienie, sytość i sen ("skromny" element survivalowy ;))
- na prawo widać ikony debuffów (w moim systemie wszelkie buffy i debuffy działają trochę inaczej niż standardowo, kiedyś o tym pisałem)
Może nie wygląda to efektownie, ale całość jest dość skomplikowana w działaniu od wewnątrz - na zewnątrz chcę aby to było logiczne i intuicyjne. Część z tych rzeczy działa już także na NPC-tach

Wszystko mozolnie usprawniam, testuje i poprawiam... powoli ale do przodu :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Styczeń 05, 2017, 19:14:23
Wrzucam spontaniczny filmik pokazujący slalom pomiędzy nadal nieruchomymi NPC-tami ----->
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2017-01-05_01-53-29.mp4

Udało mi się wstępnie ukończyć system zużywania energii, regeneracji, debuffów, aktualizacji danych itd... ale impulsy obsługujące energię - wciąż są podawane "dożylnie". Być może w weekend uda mi się podłączyć to już normalnie. Jak to zrobię, następnym etapem będzie tchnięcie podstaw AI w NPC-tów...
Jak tylko znajdę środki lub trafi się promocja (małe szanse) - zakupię paczki obsługujące animacje pływania i walki. (w tej chwili to koszt 250zł) ale powoli zbieram w skarbonce... ;)

Dla przypomnienia:
Nie robię MMO - nie mam na to środków i umiejętności (jeszcze) - jak uda mi się zrobić solidny single player - to wtedy pomyślę o multi. Niewykluczone że moja gra będzie jakąś dungeonówką, albo czymś jeszcze innym, to co wydaje się pewne to:
- czas rzeczywisty
- pełne 3D
- non target (nietypowy, ale pełnokrwisty)
- sporo elementów RPG (z własną mechaniką)
- i pewna doza "realizmu logicznego", nie mam tutaj na myśli silenia się na ultra realizm, chciałbym tylko aby gra działała w myśl zasady: "każdy kij ma dwa końce" - a dla mnie jako gracza, to grywalny składnik "potrawy".

tymczasem... :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Styczeń 06, 2017, 02:43:17
Wygląda spoko. Fakt, że musiałem czekać chyba z 5 minut, żeby obejrzeć te 30 sekund, a jak załadowałem połowę, to odtwarzacz zaliczył crasha i zacząłem od początku, no ale co ja poradzę, no nie chcą się dostosować...

Na razie to banały. Czekamy na elementy interakcji, walkę, itemy i inne. Dopiero wtedy będzie wiadomo czy podołasz i czy coś z tego będzie.

Z innej beczki, dam 250zł na rozwój gry w zamian za 1% udziałów.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Styczeń 06, 2017, 11:39:48
Wygląda spoko. Fakt, że musiałem czekać chyba z 5 minut, żeby obejrzeć te 30 sekund, a jak załadowałem połowę, to odtwarzacz zaliczył crasha i zacząłem od początku, no ale co ja poradzę, no nie chcą się dostosować...

Na razie to banały. Czekamy na elementy interakcji, walkę, itemy i inne. Dopiero wtedy będzie wiadomo czy podołasz i czy coś z tego będzie.

Z innej beczki, dam 250zł na rozwój gry w zamian za 1% udziałów.

Tak, zgadzam się że nic szczególnego jeszcze nie pokazałem, według mnie - jedyne czym na razie mogę się pochwalić, to ogólny postęp, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że jeszcze całkiem niedawno nie miałem pojęcia o programowaniu i w dodatku jestem raczej humanistą niż ścisłowcem.
To że pokazuję obrazki czy filmiki i w ogóle moja aktywność tutaj - mają głownie na celu dwie rzeczy:
- to swojego rodzaju dowód na progress, taki dość chaotyczny pamiętnik
- no i uważam że: "nieobecni nie mają racji", więc moja obecność tutaj, przynosi mimo wszystko więcej plusów niż minusów

Jeśli chodzi o walkę, interakcje, itemy i inne... to wyjaśnij proszę co chciałbyś w tych tematach zobaczyć, co miałoby zaświadczyć że podołam. Bo tym akurat mnie zaciekawiłeś, co to dokładnie miałoby być. :)

Natomiast te 250zł, nie stanowi jakiegoś dużego problemu, to w sumie tylko 250zł... wydałem już na to wszystko około 3 tysięcy PLN i traktuje to jako hobby, podobnie jak np wędkarze czy inni pasjonaci kupują jakiś sprzęt czy inne zabawki. Tak czy siak, jeśli nie był to żart z twojej strony ;) to uważam że nie jestem jeszcze gotowy na tego rodzaju współpracę :)

edit//
Jeszcze ten dropbox... ok, być może następny filmik będzie już z youtube :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Styczeń 06, 2017, 22:10:50
Heheh, jasne, my Cię dopingujemy i pewnie każdy tutaj liczy, że pewnego dnia zagra w Twój produkt :) Wrzucaj jak najwięcej. Potraktuj moje marudzenie jako formę dopingu. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę coś z rzeczy, które wspomniałem w poprzedniej odpowiedzi. Też kiedyś bawiłem się w coś takiego i szybko dałem sobie spokój, dlatego tym bardziej cieszy mnie, że komuś coś wychodzi.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Styczeń 09, 2017, 01:31:11
Heheh, jasne, my Cię dopingujemy i pewnie każdy tutaj liczy, że pewnego dnia zagra w Twój produkt :) ................................................................

Tak, oczywiście... tłumy czekają ;) aż ja zawinę w sreberko...

Udało mi się już normalnie podłączyć naliczanie zużycia energii, wartości na razie są prototypowe, a z podstawowych rzeczy - brakuje jeszcze animacji stanu gdy energia spada do zera, tak czy siak, zrobiłem kolejny mały kroczek, dodatkowo filmik pokazujący powyższe sprawy, udostępniam już na Youtube - aby Rakieta mogła odpalić ;)

https://youtu.be/vYKsRUx9WC0

Nie wiem czy wiecie, ale Mixamo udostępnił mnóstwo darmowych animacji ----->
https://www.mixamo.com/store/#/search?page=1&type=Motion%252CMotionPack
naprawdę spora ilość i są całkiem dobrej jakości... aż się prosi żeby wziąć je i ładnie poskładać :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: stefanozord w Styczeń 15, 2017, 18:27:53
fajne te animacje ;)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Styczeń 15, 2017, 20:53:19
licencja mixamo jest podchwytliwa
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Styczeń 15, 2017, 22:57:52
licencja mixamo jest podchwytliwa

Co Waszmość macie na myśli? Podziel się podejrzeniami.

A co do tematu ogólnego, to rozpocząłem już naukę programowania AI... brzmi dumnie... ale to tylko takie tam... w którą stronę ma npc uciekać jak zobaczy gracza o niskich statystykach dotyczących wyglądu... nic wielkiego...

Oprócz tego, w mijającym tygodniu zrobiłem:
- przeniosłem projekt na powrót do wersji 5.4 unity (w 5.5 niektóre rzeczy jeszcze nie działałą)
- dodałem mechanizmy naliczające HP, energię, debuffy i inne takie do Prefaba NPC-ta (wcześniej działały w pełni tylko u postaci gracza) - dodatkowo trochę to zoptymalizowałem tworząc moduł centralnie zarządzający eventami działającymi na npc-tów 
- wyrzuciłem chwilowo z projektu konie i parę innych rzeczy (na razie bardziej przeszkadzają, dodam je później)
- poprawiłem i zoptymalizowałem naliczanie zużycia energii

W tej chwili siedzę i przygotowuję grunt pod AI NPC-tów, prawdopodobnie w następnym tygodniu, zaczną chodzić i prymitywnie reagować. Postaram się o jakiś filmik.

Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Styczeń 15, 2017, 23:11:44
Co Waszmość macie na myśli? Podziel się podejrzeniami.
https://youtu.be/_x-xmie2qoI?t=6m22s
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Maciej1717 w Luty 15, 2017, 17:35:00
Gratuluję wytrwałości. W pojedynkę nie da się zrobić takiej gry od A do Z, ale można się wiele nauczyć, a i satysfakcja jest ogromna.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Luty 15, 2017, 23:53:25
Z tym mixamo warto byłoby stworzyć topic i podpiąć. Warto wiedzieć takie rzeczy. Mam nadzieję, że inaczej jest z Photoshopem.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: trupmiam w Luty 23, 2017, 11:58:39
Gra na screenach nie wygląda bardzo źle :) Ważne, że robisz ją "po godzinach", chcesz rozwijać i jest to Twój projekt :D
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Lipiec 30, 2017, 15:54:04
Witam ponownie ;)

Nie było mnie przez pół roku, niestety musiałem wyjechać do pracy, trzeba zarabiać na utrzymanie.
Właśnie wróciłem (być może jeszcze wyjadę w tym roku na miesiąc)
Załadowałem backup projektu i wracam do gry :)
W tej chwili optymalizuję to co już jest zrobione, mam małego bzika na punkcie optymalizacji i staram się aby procesory wykonywały jak najmniej obliczeń, co wcale nie znaczy że moja gra będzie dobrze zoptymalizowana ;)
Oprócz optymalizacji dokonuje poprawek, np:
- powiększenie inventory na cały ekran
- wyświetlanie kilku ważnych informacji o przedmiotach, bezpośrednio na slotach w inventory
- przebudowa panelu interakcji, będzie potrzebny głównie do czynności zwanej "EXAMINE" (przypominam że moja gra to NON-Target i będzie miała takie cóś jak Friendly FIRE)
- odchudzenie części struktur o parę zmiennych (to bardziej optymalizacja)
- zmiana niektórych struktur na klasy (potrzebuje dziedziczenia a w C# niestety struktury są tego pozbawione)
- wyrzucenie na razie bajerów graficznych, takich jak efekty pogodowe itd... (chce najpierw skończyć mechanikę)
itd... itp...

P.S.
Mam też dobrą wiadomość jeśli chodzi o tworzenie terenu, pewien jegomość zmajstrował takie cóś, pozwalające na ręczną modyfikacje terenu tworzonego proceduralnie za pomocą narzędzia którego używałem, a z którym miałem właśnie taki problem że nie mogłem ręcznie modyfikować terenów - co jest okropną niedogodnością.

Tymczasem...
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Sierpień 07, 2017, 00:41:32
Zrobiony na kolanie filmik z poprawionego i przebudowanego w 90% systemu inventory:

https://youtu.be/q1zce92xF0o

I już znalazłem dwa błędy :)
- nieprawidłowo w pewnych sytuacjach wyświetla się karta z informacją o przedmiotach
- zapomniałem o poprawieniu w bazie danych jednej zmiennej i np przy tarczy wyświetla się że to nóż :)

W tej chwili jestem bliski zakończenia prac poprawkowych tego co zrobiłem wcześniej i w najbliższych miesiącach głównie będę dodawał nowe elementy do układanki - w większości nadal będą to "wnętrzności", ale coś na pewno znajdzie się do pokazania :)

Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Sierpień 13, 2017, 18:19:51
Przegląd podstawowych funkcji... nic nadzwyczajnego, ale od czegoś trzeba zacząć.
https://youtu.be/xLULA9Ke7b8
Może to nawet lepiej że tak to teraz wygląda, bo łatwiej będzie zanotować progres i podnieść poziom ;)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Wrzesień 16, 2017, 14:44:56
Witam...
Cały czas po cichu w przerwach między pracą, powoli dłubię sobie w Unity...

Bez wnikania w szczegóły, bo i tak pewnie nikogo to nie obchodzi, wrzucam dwa "skriny":

Jeszcze bardziej poprawione inventory (nie tylko z wyglądu):
https://www.dropbox.com/s/tuus2masmkjsx3w/2017-09-16_13-24-33.png?dl=0
 
I nowa rzecz, czyli system trybu walki i wybierania broni:
https://www.dropbox.com/s/hy9t5ilor86kwa5/2017-09-16_13-19-47.png?dl=0

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: lao w Wrzesień 19, 2017, 06:43:45
obchodzi czy nie, zawsze miło się dowiedzieć że projekt idzie do przodu :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Grudzień 03, 2017, 23:34:40
Cały czas powoli coś robię...
Np. dziś spojrzałem przed siebie jak wiele jeszcze jest do zrobienia ----->
https://www.dropbox.com/s/ygz1hhviq4j3psf/2017-12-03_14-40-48.png?dl=0

...i zabrałem się do roboty:

Puste inventory w trybie pełnym ----->
https://www.dropbox.com/s/ekiu4913hfs40lt/2017-12-03_21-46-58.png?dl=0

Puste inventory w trybie podręcznym----->
https://www.dropbox.com/s/987k1mcor3qkels/2017-12-03_21-48-13.png?dl=0

Zapełnione częściowo inventory w trybie pełnym----->
https://www.dropbox.com/s/11lw693fhzc230v/2017-12-03_21-59-53.png?dl=0

Zapełnione częściowo inventory w trybie podręcznym----->
https://www.dropbox.com/s/wpr9ziypay129pd/2017-12-03_22-06-10.png?dl=0

Character panel w momencie rozdawania punktów umiejętności----->
https://www.dropbox.com/s/uz93cu608mwuto1/2017-12-03_21-50-38.png?dl=0

Wspinaczka z wyciągniętą bronią ----->
https://www.dropbox.com/s/blfnz6vvqlsfa6t/2017-12-03_21-54-55.png?dl=0

Celowanie z łuku ----->
https://www.dropbox.com/s/xiqjbsxyrbbf28f/2017-12-03_21-52-49.png?dl=0


Jeszcze muszę poprawić parę rzeczy aby nagrać filmik który lepiej zaprezentuje ostatnie postępy (może za tydzień)
Praktycznie zakończyłem już przesiadkę na nowe narzędzia a także zrobiłem parę nowych rzeczy, najważniejsza to dodanie strzelania z łuku włącznie z takimi drobiazgami jak zabijanie npc-tów... planuje już dodanie walki mieczem i tarczą, oraz strzelanie z broni palnej.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: YanGez93 w Marzec 29, 2018, 12:59:51
Dobrze się gra zapowiada.Widać dużo ciekawych rzeczy, np. bohater może rozwinąć dużo umiejętności, w HUDach trochę tego jest więc nie nadążam do czego są niektóre opcje/bar czy też ikonki:) . Unity daje duże pole do manewru, oraz oczywiście możliwa monetyzacja, coś co może na pewno motywować do rozwijania projektu :)

Zastanawiam się nad kwestią fabuły, map, świata, bohaterów. Czy masz już jakieś planowany zarys fabuły? Czy w grze będą tzw. generated caves? Albo po przejściu głównych questów np. questy wygenerowane tak by gracz nie nudził się po przejściu gry? Oraz pytanie odnośnie magii, spellów, czy gra będzie zawierać ten element? :)

Oczywiście nie nazywałbym tej gry "Kolejny n-ty RPG", raczej gracze nie będą chcieli grać w kolejną"n-tą grę" tylko w coś wyjątkowego :) Gra mi się trochę kojarzy z grą Ultima IX: Ascension, ta gra była nastawiona na singleplayer, potem wyszedł Ultima X: Odyssey nastawiony na multiplayer. Moja sugestia, twoja gra może np. zawierać oba te tryby:)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Kwiecień 08, 2018, 16:24:39
Dobrze się gra zapowiada...

Witam ponownie.
Przez ostatnie dwa lata mojej aktywności w brutalnym świecie tworzenia gier z nieopierzonego pisklęcia wyrosłem na... powiedzmy: "podrostka z kilkoma piórami na grzbiecie. ;)
Praca nad grą była i jest dla mnie przyjemnym spędzaniem wolnego czasu, którego mam stosunkowo mało (pracuję po 10 godzin)... ale żeby nie przynudzać, przejdę do konkretnych informacji:

po pierwsze primo:
Nie udało mi się znaleźć kogoś kto pomógłby mi w tym w czym sobie nie radzę - czyli animacje, grafika i ogólne kwestie 3D - Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :) bo podjąłem decyzje o gruntownej zmianie w koncepcji gry i jestem z tej zmiany bardzo zadowolniony.
        z gry w pełnym 3D i czasem rzeczywistym przesiadam się na
pełne 2D z hybrydowym systemem czasu rzeczywistego i tur (coś w rodzaju Pride of Taern, ale z    podziałem na pola)
Zmiana ta, pomoże mi skupić się na tym w czym czuję się dobrze i nie martwić się że wizualnie gra wypadnie słabo - bo brak mi umiejętności i środków aby stworzyć przyzwoitą grę 3D z dobrymi animacjami itp.

po drugie primo:
Pozostałe elementy gry, takie jak statystyki, cele w grze i ogólnie tak zwany klimat i rodzaj gry - pozostają bez zmian. W związku jednak z bardzo istotną zmianą z 3D na 2D itd... pewne rzeczy ulegną uproszczeniu a inne zostaną rozbudowane

po trzecie primo:
Skrót najważniejszych cech nowej koncepcji:
- crossplatformowa (na razie PC i Android, jak dożyję to zgnite jabłko też ;) )
- docelowo gra ma mieć format multiplayera online z jedną postacią na konto i stanem gry na serwerze, na razie wciąż jest w fazie singleplayer
- świat gry 2D, podzielony na hexy, czas rzeczywisty, ale poruszanie się i interakcje z dużą dozą turowości
- klimat ogólnorpg-owy: tworzymy postać bezklasową, wybieramy archetypiczną drogę rozwoju i rozwijamy ją, elementy klasowości mogą wystąpić na dalszym etapie rozwoju postaci
- walka będzie tylko jedną z możliwości w grze, nie jest moim zamiarem tworzyć kolejną grę gdzie niby mamy symulację całego świata a i tak okazuje się że chodzi tylko o zabijanie, co nie znaczy że nie będzie można w tej kwestii spełnić się - jeśli ktoś będzie miał ochotę ;)
- mam oczywiście mnóstwo pomysłów na to jak grę rozbudowywać włącznie z takimi elementami jak budowa własnych miast a nawet państw (świat gry będzie stosunkowo bardzo duży - w danej chwili gracz będzie widział około 1000 pól) jednak na razie celem jest stosunkowo prosta stabilna podstawa.

Gdybym miał się pokusić o to do której istniejącej gry mojemu projektowi jest najbliżej to... właściwie na myśl przychodzi mi tylko EVE online. Różnice są oczywiście duże, choćby w warstwie graficznej (2D zamiast 3D), środowiskowej (ląd zamiast kosmosu) itd... ale pewne podobieństwa a nawet inspiracje są (np handel, transport towarów, concord itp) a do innych gier jest mi jeszcze dalej.

Przez ostatnie miesiące strasznie ciążyły mi różne kwestie wynikające z problemów tworzenia gry 3D, takie jak animacje, ograniczenie wielkości świata (trudno stworzyć coś większego w 3D), brak środków na choćby przyzwoitą grafikę itd... itp...
Dlatego kilka tygodni temu podjąłem decyzję o zrzuceniu tego balastu i zmianie formy na taką która nie będzie mnie ograniczała i pozwoli skupić się na tym w czym czuje się mocny.

Dziękuję i pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: ByerN w Kwiecień 08, 2018, 17:45:26
Cześć :)
Nie śledziłem całego wątku, bo już jest lekko przy długi (w wolnej chwili przeczytam od początku).

Powiem coś od siebie:
-Podziwiam ludzi, którzy sami chcą być one-man-army i im się udaje robić to co zamierzają. To bardzo trudne. Ja podobnie jak Ty stwierdziłem, że ograniczę produkowane zasoby do dostępnych środków, dlatego zamiast tworzyć bardziej skomplikowane zasoby 3D (lub bardzo ładną grafikę 2D) ograniczam się do prostej dwuwymiarowej grafiki ze sprytnym modelem balansującym koszt produkcji i estetykę wykonania. Czasem znaleźć ten balans jest naprawdę trudno i nie ukrywam, że nadal dla mnie pochłania to ogromny nakład pracy. Dlatego doskonale rozumiem Twój wybór i trzymam kciuki.
-Jeśli chcesz stworzyć grę multiplayerową, to wg mnie znacznie lepiej jest myśleć o tym od początku. Choć oczywiście jest trudniej. Wiem, że niektórzy idą w singleplayer-first (kiedyś czytałem, że jest na to klasyfikacja), ale osobiście uważam, że to się później wiąże z ogromnym refactoringiem i jest generalnie ciężkie. Ale to moje zdanie :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Kwiecień 08, 2018, 18:06:27
.......
-Jeśli chcesz stworzyć grę multiplayerową, to wg mnie znacznie lepiej jest myśleć o tym od początku. Choć oczywiście jest trudniej. Wiem, że niektórzy idą w singleplayer-first (kiedyś czytałem, że jest na to klasyfikacja), ale osobiście uważam, że to się później wiąże z ogromnym refactoringiem i jest generalnie ciężkie. Ale to moje zdanie :)

Masz sporo racji, dlatego sprostuję opis mojej sytuacji:
- pisząc że moja gra w chwili obecnej jest "singleplayerem", nie miałem na myśli tego że jest tworzona jak singleplayer.
Moja praca wygląda mniej więcej tak:
Tworząc coś i dodając elementy gry, cały czas mam w pamięci to że docelowo ma to być multiplayer + online. Dlatego wszędzie tam gdzie się da, "dodaje to z pamięci" i tworzę coś tak, jakby to już był multiplayer.
To tak jakbym "budował dom z garażem, ale ten garaż był tylko wstępnie, choć solidnie przygotowany na wykończenie gdy dokupię samochód" Z wcześniejszego opisu może wydawać się jakbym budował bez garażu i w takiej sytuacji, rzeczywiście późniejsza budowa garażu może być trudna
Dlatego najwłaściwszym określeniem będzie mniej więcej coś takiego: "tworzę grę z trybem multiplayer, ale na razie jest on wyłączony i gracz jest jeden"
 
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Kwiecień 14, 2018, 19:54:38
W takiej skali będzie przedstawiony świat gry:
https://www.dropbox.com/s/imtfbcw6h32tfqz/2018-04-10_23-53-29.png?dl=0
widać miasteczko i wioskę (w grze przeważnie będą od siebie trochę bardziej oddalone) w miastach będą AH na wzór EVE online.

Dziś wolny dzień, więc zacząłem tworzyć pola wodne (rzeki, jeziora, morza), przerabiam grafikę i chcę dodać mechanizm do łatwej edycji brzegów:
https://www.dropbox.com/s/b8alnqy3snwm1wj/2018-04-14_17-51-51.png?dl=0
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Maj 06, 2018, 16:03:06
Tymczasem…
Ponieważ bardzo nie lubię kiedy crosplatformowe gry mają odmienny interfejs w ramach wersji na różne platformy (efekt jakby się grało w coś innego) u siebie robię inaczej.
Wczoraj zrobiłem już działającą wersję która obsługuje zarówno PC, jak i Androida - włączając w to obracanie ekranu telefonu/tableta

Jeśli chodzi o czcionkę, kolory elementów interfejsu i textury - to jak tylko dostanę w łapki coś fajnego to wymienię (łatwo i przyjemnie)
skriny pionowe są z PC - na telefonie czcionka wyświetla się dobrze i wygląda to dużo lepiej.

skriny:

https://www.dropbox.com/s/t4m9gu4kjo89yx3/2018-05-06_13-52-14.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/36f4pv9934piqrb/2018-05-06_13-55-13.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/0k5zs76u8ilr2we/2018-05-06_13-57-09.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/vscj81i74s3y9uu/2018-05-06_13-58-38.png?dl=0

Dziękuję i pozdrawiam. :)
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Maj 16, 2018, 22:26:52
Witam.

Garść informacji:
- Pomaga mi w niewielkim stopniu mój nauczyciel programowania, podjął się zrobienia pathfindingu oraz edytora mapy.
- Ukończyłem system poruszania się - jest w wersji całkiem grywalnej (brakuje jeszcze uwględniania dróg, będą jak tylko dostanę nową wersja edytora mapy)
- Rozpocząłem rozdzielanie gry na serwer i klienta
- Gra w warstwie interfejsu + wspomniane poruszanie się po świecie -> działa. Zarówno wersja PC jak i androidowa. Zatem pod względem formy - stosunkowo sporo jest już zrobione.
- Jeśli chodzi o treść, to na pierwszy ogień wziąłem handel, dziś zrobiłem system generowania ograniczonych limitami podstawowych zasobów tworzonych przez świat gry - działający na serwerze oczywiście.
W tej chwili tworzę funkcję handlu, większość transakcji będzie odbywała się na podobieństwo EVE Online, każde miasto ma swój marketplace i będąc na takim polu każdy gracz ma dostęp do magazynu i marketu - w ten sam sposób jak w EVE Online, magazyny już działają... markety jeszcze nie ;)

link do aktualnej wersji, wciąż może nie zachwyca ale cały czas do przodu :)
https://youtu.be/GaZw2Pf5W30

Dzięki i pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Maj 24, 2018, 21:46:50
Pierwsze testy systemu targowisk regionalnych - zakończone pomyślnie.
- wybieranie przedmiotów sprzężone z wyszukiwaniem i wyświetlaniem wszystkich ofert wybranego przedmiotu z danego regionu
- tworzenie ofert kupna - warunkiem jest posiadanie kasy na koncie (wszystkie markety mają wspólny system bankowy
- tworzenie ofert sprzedaży - warunkiem jest posiadanie przedmiotu w magazynie danego marketu

Z podstawowych mechanizmów brakuje jeszcze kupowania i automatycznej sprzedaży/kupna
Nie powinno to być trudniejsze niż to co już jest zrobione :slight_smile:

Przy okazji... nie mogę się zdecydować jaki system walutowy zastosować... czy taki jak  w EVE - że mamy jeden rodzaj kasy czy taki  w rodzaju miedziaki/srebrniki/złoto...
Oba mają plusy i minusy... może po prostu zacznę od prostszej wersji...

Link do filmiku z opisywanymi wyżej funkcjami:

https://youtu.be/90X14Jzv3iI
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Czerwiec 03, 2018, 20:54:35
Skończyłem system marketów, wszystkie podstawowe/niezbędne funkcje są gotowe i przeszły pomyślnie pierwsze testy.

Znalazłem też zgrabnego "sprajta" i wygląda to teraz mniej więcej tak:
 https://www.dropbox.com/s/kkybfbv7pd2smig/2018-06-03_19-57-36.png?dl=0
 https://www.dropbox.com/s/08ofiewb9chj3lj/2018-06-03_19-40-12.png?dl=0
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Czerwiec 03, 2018, 22:35:54
Trochę nudny ten klasyczny hex rzut ;) widziałeś "konukurencyjny" projekt beermastera?
https://warsztat.gd/video/2729/edytor_swiata
Tytuł: Odp: Kolejny n-ty RPG :)
Wiadomość wysłana przez: Szaruga w Czerwiec 04, 2018, 21:35:50
Trochę nudny ten klasyczny hex rzut ;)..................

Kwestia gustu ;)
 Od kiedy zmieniłem koncept z 3D na 2D, nieliczni którzy jeszcze mi kibicowali odwrócili się ode mnie :). A co do tego edytora który pokazałeś - całkiem zgrabny i podoba mi się elastyczność edycji, ale nie mam ani zdolności graficznych ani kasy żeby coś takiego zrobić. Poza tym, taki koncept nie bardzo mi jednak pasuje, no i skala też inna.
Jeśli już - to bardziej pasowałoby mi coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=Ei7dynZ71TQ
w grze wygląda to tak:
http://i2.17173cdn.com/9axtlo/YWxqaGBf/gamelib/20180112/ECgfVpbmdtDjpfw.jpg

No ale 300zł piechotą nie chodzi, i musiałbym stosunkowo sporo pracy i kasy włożyć w dostosowanie tego do swojej koncepcji, natomiast te "nudne" klasyczne hexy - jakoś dają radę...

P.S.
Zdaję sobie sprawę że mój projekt jest anty-medialny sam w sobie i nawet jeśli go ukończę to nikt go nie zauważy oprócz garstki znajomych, ale to fajny sposób na utylizacje resztek wolnego czasu, więc ok :)