Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Wątek zaczęty przez: Gynvael Coldwind w Sierpień 20, 2016, 20:07:54

Tytuł: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Gynvael Coldwind w Sierpień 20, 2016, 20:07:54
Cześć,

Jakoś tak mnie naszło i na blogu ogłosiłem konkurs na grę w 1234 bajtach:
http://gynvael.coldwind.pl/?id=624

Wyjątkowo jest jakaś nagroda nawet: amazon.co.uk gift card na 100 gbp ;)

Temat gry dowolny, a konkretne zasady na blogu.

Powodzenia ;)
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Kos w Sierpień 21, 2016, 01:39:41
1234 bajty? Tyle to ja łącznie tweetuję jak mam dobry dzień :) Grzech nie wziąć udziału...
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Duckshorse w Sierpień 22, 2016, 01:13:16
Plus jest taki, że nie będzie trzeba dużo pisać. :D
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: koirat w Sierpień 22, 2016, 02:06:07
Za to trzeba będzie więcej myśleć ;)
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Gynvael Coldwind w Sierpień 22, 2016, 09:30:44
Dokładnie tak :)
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Kos w Sierpień 24, 2016, 16:24:54
Okej, praca poszła! Skończyłem w pociągu Warszawa-Olsztyn w drodze na wczasy.

Mam jeszcze pomysł na drugą grę, ale nie obiecuję że dostarczę, bo jest ryzyko że wczasy będą fajne. :D
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Gynvael Coldwind w Sierpień 25, 2016, 02:48:27
@Kos
Odebrałem i wysłałem Ci potwierdzenie na mejla ;)
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Sierpień 25, 2016, 17:27:08
Zdaje się, że Unity odpada.

EDIT: A. Chciałem wziąć udział, a ja nawet nie mam w tej chwili w czym napisać kodu do tak małych rozmiarów.
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Gynvael Coldwind w Sierpień 26, 2016, 11:12:11
@Rakieta
:D
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Sierpień 26, 2016, 12:39:20
próbowałem w free pascalu ale te beginy za dużo zajmują :P
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: tbox w Sierpień 26, 2016, 12:53:40
Zdaje się, że Unity odpada.

EDIT: A. Chciałem wziąć udział, a ja nawet nie mam w tej chwili w czym napisać kodu do tak małych rozmiarów.

Planszówka na kartce papieru zajmuje mało miejsca, potem zrób tylko zdjęcie i wyślij mailem :D
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Kos w Sierpień 26, 2016, 19:45:21
No dobra, skręciłem kostkę na obozie tanecznym, co mi zostało jak nie kodować drugą grę? :D
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 14, 2016, 12:03:43
Gyn się spóźnia, więc za niego zalinkuję do streama ze wszystkimi pracami :-)
https://www.youtube.com/watch?v=oKumNc7sMrg

Moja gra jest tutaj:
https://kos.gd/stuff/shift.html

A to jest niedokończony prototyp drugiej gry:
https://kos.gd/stuff/craft.pre1.html

Założenie było żeby zrobić RTS-a z grafiką w CSS 3D, ale nie wymyśliłem jak upchać coś grywalnego w ~400 bajtach które mi zostały po zrobieniu grafiki. Poza tym (żeby obóz taneczny nie poszedł na marne) zacząłem grać w Crypt of the Necrodancer i trochę wsiąkłem :]
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: koirat w Wrzesień 14, 2016, 14:08:35
Planszówka na kartce papieru zajmuje mało miejsca, potem zrób tylko zdjęcie i wyślij mailem :D
Rozumie że zdjęcie zmieścisz na 1234 bajtach.
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: lethern w Wrzesień 14, 2016, 16:34:46
Moja gra jest tutaj:
https://kos.gd/stuff/shift.html
Zareklamuj troche, czekam na ludzi grających na twitchu :D
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Wrzesień 15, 2016, 14:11:25
Jeszcze nie widziałem większości projektów, ale gratuluję wszystkim. Nadal nie wiem jak udało się niektórym skompilować projekt C++ do 1000 bajtów, u mnie to było minimum 12 kb : ) Jak na razie to jakaś wyższa szkoła jazdy dla mnie.

Natomiast dobry pomysł z użyciem pythona (choć też troszkę mnie dziwi, że jest dozwolony) i mam nadzieję, że następnym razem dowiem się o konkursie odpowiednio wcześnie, by coś stworzyć :)
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 15, 2016, 14:55:14
Jeszcze nie widziałem większości projektów, ale gratuluję wszystkim. Nadal nie wiem jak udało się niektórym skompilować projekt C++ do 1000 bajtów, u mnie to było minimum 12 kb : )

Możesz wyciąć pewnie dużo biblioteki standardowej, ale to raczej nie ta sytuacja. Zasady mówiły o 1234 bajtach exeka lub źródeł.
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: lao w Wrzesień 15, 2016, 16:49:07
@Kos a jak w to się gra? bo lecą dwie kulki i jak krzywa styka się z ramką na dole to game over

edit: Dobra juz wiem, wcisnąłem shift :D
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Xion w Wrzesień 15, 2016, 21:22:02
Skoro już się chwalimy, to i ja dorzucę swoją pracę.

Flappy Bird w Bashu :)
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: maro w Wrzesień 15, 2016, 22:46:08
To ja też się pochwalę, chociaż nic nie wysłałem.
Zabrałem się za pisanie ok 23.00, więc byłby to 1h 1234b compo, ale przeceniłem swoje siły. Napisanie tej gry zabrało mi ok 2.5h.

Gra to klasyczny color flood, z małym twistem;)
http://plnkr.co/edit/pROMpyyWZKixQcH7YNV5?p=preview (http://plnkr.co/edit/pROMpyyWZKixQcH7YNV5?p=preview)

Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 16, 2016, 10:24:56
@maro zaraz się spóźnię do pracy przez Twój mały twist :))

BTW o co chodzi z tym var x = function(){} zamiast function x(){} ? Wiem że to przed minifikacją ale widziałem to wiele razy i nigdy nie wiem "co autor miał na myśli". Tzn widzę że z var unikasz hoistingu, ale dlaczego to w ogóle ma znaczenie?
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: maro w Wrzesień 16, 2016, 23:58:53
Tak, potrafi wciągnąć, też ciężko mi się oderwać:D

Szczerze, od dawna się nad tym nie zastanawiałem. Kilka lat temu zacząłem używać function expression, jako dobrej praktyki, i jakoś tak zostało (niby lepsza czytelność, szczególnie gdy się nie miesza expression z statement).

Jak chcesz poczytać coś więcej, zapytaj googla o: javascript function statement vs expression
Tytuł: Odp: Gra w 1234 bajtach
Wiadomość wysłana przez: Xion w Wrzesień 17, 2016, 02:37:29
@Kos: function expression jest obecnie gorszym pomyslem niz zwykla deklaracja, bo w przzypadku wyjatku nie bedziesz mial nazwy funkcji w stacktrace. Plus wspomniany hoisting.