Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Warsztat Summer of Code 2016 => Wątek zaczęty przez: Liosan w Czerwiec 29, 2016, 23:26:10

Tytuł: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Czerwiec 29, 2016, 23:26:10
Paczka z pracami: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22327693/WSOC-2016.zip

Wyniki:

(https://s15.postimg.org/oey8zvwij/place_1_64.png)Zwycięzcą tegorocznej edycji jest... kapustman! Jego praca - Zurck! (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30924.0) - zdobyła 14 punktów w głosowaniu. Do pobrania tutaj (https://drive.google.com/open?id=0B3V47NSS0jgeSjNKRkVodDExY2s). Gra uzyskała też nagrodę specjalną w kategorii Dźwięk i muzyka!(https://s15.postimg.org/xdxi4eg63/special_audio_64.png)
(https://s15.postimg.org/cecsz5p3v/place_2_64.png)Drugie miejsce przypada... szczypiorofiksowi i jego Tequila Platformer! 12 punktów w głosowaniu. Pracę można pobrać stąd (http://www.wroblewskipiotr.pl/download/tp.rar).
(https://s15.postimg.org/fzd9w4j17/place_3_64.png)Trzecie miejsce zajmuje nowy i jego Last Light (http://sta.sh/0lhls1n1xny)! Ta gra zdobyła 8 punktów, a także nagrodę w kategorii najlepsza grafika!(https://s15.postimg.org/8prpdf4gr/special_visual_64.png)
(https://s15.postimg.org/hn7tx17iz/audience_prize_64.png)Najpopularniejszą pracą w głosowaniu na forum był MysteriousRPG (https://www.dropbox.com/s/h9fjri4jvwhibfg/MysteriousRPG.zip?dl=1) - autorstwa Adam27. Zdobywszy 7 punktów w głosowaniu plasuje się tuż za podium; podobnie 4 nominacje w kategorii "grafika" i 3 w "rozwiązania techniczne" :)
(https://s15.postimg.org/z9kafk50b/special_tech_64.png)Nagroda za najlepsze rozwiązania techniczne idzie do zespołu cremmy+cybek+shelanoir i ich Beee (http://crm.wyobraz.net/files/beee.zip) - 5 punktów.
(https://s15.postimg.org/pmgs5uc0r/special_gameplay_64.png)W kategorii miodność/grywalność wygrywa Olq i jego ShapeQuest (https://www.dropbox.com/s/b51be9ninp2e5k4/ShapeQuest.jar?dl=0) - 3 punkty. Drugie miejsce ex aequo zajmują kapustman (Zurck!) i Id (The Square).
(https://s15.postimg.org/y6063lkd7/special_idea_64.png)Za pomysł... cóż. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem :) Wygrywają ex aequo Boski+Kempus (INSOMNIA (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30854.0)) oraz damoch(Coast Defense Force (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30869.0)) - po 2 punkty. Drugie miejsce zajmują: Adam27, cremmy+cybek+shelanoir, JacekCichy, Id, nowy oraz szczypiorofix - po 1 punkcie :D

Prace poza podium, w kolejności punktów:

4. Adam27 - Mysterious RPG - 7 punktów
5. cremmy+cybek+shelanoir - Beee; Olq - Shapequest - po 6 punktów
6. damoch - Coast Defense Force; ld - The Square - po 3 punkty
7. Boski+Kempus - INSOMNIA - 1 punkt
8. JacekCichy - RedDread - 0 punktów :(

Grafiki powstały dzięki game-icons.net :)


Opis konkursu:

Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2016! Zasady jak w ubiegłych latach - 3 miesiące na napisanie gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości (i motywacja! ;)). Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra musi być  dostępna dla wszystkich uczestników konkursu, najlepiej gdyby była darmowa albo miała wersję demo. Zwycięzcy będą tradycyjnie wybrani przez głosowanie między uczestnikami. Dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Podobnie jak w poprzednich latach będzie 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.
Jak zwykle mamy dowolność jeśli chodzi o technologię - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, HTML5, Ogre, Lumberyard albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają. Weźcie tylko pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od piątku 01.07.16 (pojutrze!) do soboty 01.10.16. Równo 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat:  2015 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30177.0),  2014 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29012.0), 2013 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=27522.0), 2012 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=25502.0), 2011 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=21880.0), 2010 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=17654.0), 2009 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=11752.0), 2008 (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,7418.0.html), 2007 (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,4081.0.html) (ej, za rok będzie właśnie mamy 10ty WSOC :))

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (dział będzie niebawem, ale można zakładać tematy - poprzenoszę potem) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Jeśli macie oficjalne strony swoich projektów - dajcie linka, postaram się je umieszczać w materiałach. Oczywiście żadne z powyższych nie jest obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.



Zgłoszenia:



Zasady oceniania

Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 16tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.



Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na mój adres mailowy kurek.szymon+WSOC [małpa] gmail.com (tak, z plusikiem, to mi ułatwi sortowanie), jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac webowych lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.



Frequently Asked Questions:

Miłego tworzenia! I pamiętajcie - to ma być zabawa :)

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Dab w Czerwiec 29, 2016, 23:31:12
2015,  2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007 (ej, za rok będzie 10ty WSOC :))

Jeżeli matematyka mnie nie zawodzi, to ten jest dziesiąty. ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Czerwiec 30, 2016, 09:24:47
Jeżeli matematyka mnie nie zawodzi, to ten jest dziesiąty. ;)
No dobra. Za rok będzie jubileusz? :P

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Czerwiec 30, 2016, 10:05:59
cremmy i cybek meldują gotowość do wzięcia udziału w dziesiątym WSoCu.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: jelcynek w Czerwiec 30, 2016, 10:45:00
A to by się zmotywować to zgłaszam swojego porta Pixel Perfekt na c64: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30849.0


Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: wezu w Czerwiec 30, 2016, 12:23:10
Co prawda siedzę nad tym projektem od połowy maja, ale reguły pozwalają na zgłaszanie wcześniej zaczętych gier, więc proszę Państwa zgłaszam A4P.

Na razie mam tylko repo na githubie: https://github.com/wezu/a4p
Topic założę jak już się wszystko oficjalnie zacznie lub kiedy będę miał się czym pochwalić (jakieś screeny, coś bardziej działającego) albo kiedy będzie mi się bardziej chciało (zależy co nastąpi wcześniej).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Boski w Czerwiec 30, 2016, 19:45:33
Obecny && w gotowości =)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Lipiec 01, 2016, 05:49:46
Zgłaszam mój projekt Ziemnioki, jest to prosta klikanka pisana przeze mnie w JavaScript na JQuery od 3 dni.
Na razie gra nie ma strony internetowej, projektu na warsztacie ani tematu na forum, jest za to jeden screen na Warsztacie. :)
http://warsztat.gd/screen/16896/ziemnioki_atakuja! (http://warsztat.gd/screen/16896/ziemnioki_atakuja!)

Pozdrawiam, Brunon.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: pawlaks1 w Lipiec 01, 2016, 09:50:02
To i ja pewnie wezmę udział. W tym roku jak to często bywało znów będę próbował stworzyć jakiegoś shootera multi (tym razem w 3d). Pracę co prawda nad grą zacząłem jakieś 2 miesiące temu ale myślę, że tak jak przedmówcy potrzebuję troszkę motywacji do działania, po projekt (a jakże) ulgnął jakiś czas temu w miejscu. Więcej informacji na temat projektu wrzucę kiedyś (prawdopodobnie utworzę nowy wpis)

Zdrówka
pracalic
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Lipiec 01, 2016, 11:27:09
Dawno mnie tu nie było - z chęcią rozwinę pomysł nad którym pracowałem w ostatnim Ludum Dare.
http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-35/?action=preview&uid=41007

Tym razem spróbuję sił używając Rust + GLIUM
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rughailon w Lipiec 03, 2016, 12:55:54
To ja też się zgłaszam, może w tym roku coś wyjdzie :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: byrpheros w Lipiec 03, 2016, 13:19:43
Myślę, że też wezmę udział z moim pobocznym małym projektem.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Lipiec 03, 2016, 15:13:56
Rakieta startuje z "Farma Wuja": http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30856.msg344795#msg344795
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: kapustman w Lipiec 03, 2016, 21:15:02
Zgłaszam się, może odświeżę jakiś stary projekt
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: LeftarCode w Lipiec 05, 2016, 19:38:14
Zgłaszam się!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Lipiec 07, 2016, 16:45:02
I ja się zgłaszam :D Z grą o turlaniu kulki. Może coś z tego będzie ^^ Mam nadzieję ,ze gdy będzie dobiegał koniec WSOC-a to stanie się to dla mnie motywacją :D

Prace nad grą rozpocząłem kilka dni przed rozpoczęciem WSOC-a :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: beermaster w Lipiec 07, 2016, 22:33:30
Chciałbym zgłosić mój projekt: Metal Snake 2
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: JacekCichy w Lipiec 08, 2016, 21:15:06
Jeżeli jeszcze można to ja również chciałbym się zgłosić :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: damoch w Lipiec 08, 2016, 22:40:33
Oooo, super się składa, bo niedawno zacząłem robić ciekawy projekt w Game Makerze :D

Innymi słowy - zgłaszam się!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 09, 2016, 21:57:35
Wszystkich zgłoszonych, razem 16, wpisałem na liście w pierwszym poście :) I oczywiście życzę Wam udanego projektu. Można się zgłaszać do końca trwania konkursu - jeśli ktoś przyśle mi pracę w terminie, to zawsze przyjmę. Ale wiadomo - jak zgłosimy się wcześniej, to mocniejsza motywacja :]

Ze spraw organizacyjnych - będę poza zasięgiem internetów w dniach 10-20.07 i 01-07.08.

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: beermaster w Lipiec 12, 2016, 12:45:04
Jaka nagroda będzie ?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Lipiec 12, 2016, 22:52:47
A to będzie jakaś nagroda? :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: MrKaktus w Lipiec 13, 2016, 07:30:11
Jaka nagroda będzie ?
Lol :) Zwyciezca otrzyma prestizowy uscisk dloni prezesa ;).
To nie jest konkurs dla nagord tylko dla funu (i warsztatowego fejmu :P)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Kos w Lipiec 13, 2016, 11:02:51
Oho, były dwa kompoty z książką do wygrania, i już nikt nie będzie za darmo robił gier? :-)

Kto pamięta jak można było wygrać bony na skarpetki? :D
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Lipiec 13, 2016, 11:24:35
Gamedevowe skarpetki, +5 do inteligencji, +10 do kreatywności, -3 do charyzmy, +2% szansa na rzut obronny przeciw zauroczeniom?
Swoją drogą, wszyscy śmieją się z ofert pracy "będzie miał Pan do portfolio", a założenie WSoCa jest właśnie takie d;
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rudy102 w Lipiec 13, 2016, 12:16:10
To i ja sie zgłosze. Nowy tu jestem, ale spróbuje sił. Na razie nic poza pomysłem nie mam. Wiem że wykonanie to C++ +OpenGL/Freeglut. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: MrKaktus w Lipiec 13, 2016, 21:46:58
Swoją drogą, wszyscy śmieją się z ofert pracy "będzie miał Pan do portfolio", a założenie WSoCa jest właśnie takie d;
A co ma piernik do wiatraka?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: ΨΧΞ w Lipiec 15, 2016, 01:04:12
czy trzeba się zgłaszać czy można po prostu robić i oddać pracę, bez obaw że nie zostanie uznana, bo nie było się na liście? :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Kos w Lipiec 15, 2016, 11:11:18
czy trzeba się zgłaszać czy można po prostu robić i oddać pracę, bez obaw że nie zostanie uznana, bo nie było się na liście? :)
IMO dobrze się zgłaszać, bo deklarując się nakręcasz siebie i innych :-).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix w Lipiec 15, 2016, 14:52:51
Zgłaszam się. Jestem tu zupełnie świeży.
Kumpel podrzucił mi linka do tego konkursu no i postanowiłem się zarejestrować i zapisać.
Pomysł - check, częściowe wykonanie - check, motywacja - check, check, check!

Projekt wkrótce wrzucę "na główną".

Pozdrawiam!

EDIT: link do mojego projektu:

Tequila Platformer (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30878.msg344986#msg344986)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 20, 2016, 23:37:42
Dwa zgłoszenia dodałem :)

A to będzie jakaś nagroda? :)
Nagród nie przewiduje się :)

IMO dobrze się zgłaszać, bo deklarując się nakręcasz siebie i innych :-).
Ditto :)

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Humman w Lipiec 26, 2016, 21:54:00
Czołem, też się zgłaszam, miesiąc po ale to dalej kawał czasu

Będzie to prototyp prostego RTS-a, grywalny prototyp mam nadzieje ;), gdzie walka będzie się toczyła o kontrole nad punktami a jednostki będą mogły się poruszać tylko pomiędzy nimi
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Lipiec 26, 2016, 23:43:46
To ja również się zgłaszam z moim RPG, bo wczoraj zapomniałem :)

Link do tematu: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30889.0 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30889.0)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Patrulek w Sierpień 02, 2016, 23:53:03
W tym roku także spróbuję swoich sił. Mam w planach dwie proste gierki, mam nadzieję, że wrzesień wystarczy na ukończenie chociaż jednej z nich.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Kamilosxp w Sierpień 05, 2016, 15:04:58
Witam, chciałbym się zgłosić :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: nowy w Sierpień 06, 2016, 10:49:09
Witam, Zgłaszam się
http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30904.0
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Condzi w Sierpień 10, 2016, 20:32:19
Poproszę o dopisanie mnie na listę :).
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Sierpień 15, 2016, 12:56:49
Lista uzupełniona :)

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Wrzesień 14, 2016, 10:05:40
Hej. Nie wiem czy można, ale chciałbym zmienić swój projekt, jako, że w tej chwili nie mam czasu na rozbudowę Farmy Wuja.

Chodzi o zabawę, chciałbym też mieć wreszcie swój głos w tym konkursie, dlatego chcę ukończyć coś prostszego. Pół roku temu wziąłem się za malutki projekt i po kilku dniach odłożyłem go na bok: "Gripenaza: Kapitan Jerzy" - http://warsztat.gd/projects/gripenaza_kapitan_jerzy

Więc jeśli można to chciałbym zmienić projekt konkursowy. Temat o farmie wuja: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30856.0 można usunąć, kiedy wrócę do rozwoju gry to utworzę gdzieś nowy.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Wrzesień 15, 2016, 09:36:17
Zrobione :) Wątek o Farmie Wuja przeniosłem do "Projekty rozpoczęte".

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rudy102 w Wrzesień 28, 2016, 02:41:40
Dzięki za przypominajke na priv.
No niestety. Plany dotyczące gry zakładały, że mam na nią całe wakacje. Niestety wyszło jak wyszło i wakacji nie było.
Nie moge powiedzieć że nic nie zrobiłem, ale też wątpię czy do soboty uda mi się dostarczyć cokolwiek co będzie samodzielnie grywalne. Przepraszam wszystkich, chociaż i tak pewno nikt nie pokładał nadziei w nowym użytkowniku forum :D
Oczywiście jak będę już miał się czym pochwalić, to pokażę to tu na Warsztacie, bo spodobało mi się wasze community :)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Wrzesień 28, 2016, 11:55:15
Nie moge powiedzieć że nic nie zrobiłem, ale też wątpię czy do soboty uda mi się dostarczyć cokolwiek co będzie samodzielnie grywalne. Przepraszam wszystkich, chociaż i tak pewno nikt nie pokładał nadziei w nowym użytkowniku forum :D

Pokładałem...
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Boski w Wrzesień 29, 2016, 21:42:56
Upewnię się: do soboty włącznie? Tzn do soboty godz 23.59?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix w Wrzesień 29, 2016, 21:47:17
No właśnie: sobota jest jeszcze na ostatnie poprawki czy to do piątku do północy?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Wrzesień 29, 2016, 22:19:10
Terminy: od piątku 01.07.16 (pojutrze!) do soboty 01.10.16. Równo 3 miesiące, potem głosowanie.
Do soboty 23:59.

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: ld w Październik 01, 2016, 23:44:50
Zgłaszam chęć udziału w konkursie:) Przygotowałem prostą grę na Androida.

THE SQUARE

(https://s11.postimg.org/6oek40wpb/Obraz.png) (https://postimg.org/image/6oek40wpb/)
O co chodzi:

Powiększasz swój kwadracik tak aby zatrzymał się na pierwszym schodku. Za mały spadnie a za duży zatrzyma się na drugim schodku.

Jak grać:

Naciskamy i przytrzymujemy palec na ekranie aż kwadrat urośnie do żądanych rozmiarów.

Stan ukończenia gry:

Podstawowe funkcje gry zaprogramowałem. Niestety nie wszystko działa np przyciski oceny aplikacji i ranking. Pewne rzeczy mogłyby prezentować się lepiej:( 

W czym pisane:

Użyłem Corona SDK oraz języka Lua.

LINK do gry (plik apk, wymagania >=2.3.3 urządzenia z procesorami ARMv7)
https://drive.google.com/open?id=0B7yh7ZkmtHiPcW5wTGpaMFdKVTg (https://drive.google.com/open?id=0B7yh7ZkmtHiPcW5wTGpaMFdKVTg)

LINK do youtube
https://youtu.be/Or3lc1wVPQE (https://youtu.be/Or3lc1wVPQE)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Październik 02, 2016, 01:01:19
Moja gra również poszła. Zaktualizowałem projekt na Warsztacie: http://warsztat.gd/projects/mysterious (http://warsztat.gd/projects/mysterious) i dodałem osobno link do wersji na Linuksa (nie chciałem dodawać kolejnych 600MB do paczki, mam nadzieję że nikt nie ma nic przeciwko :)

Pozdrawiam i powodzenia wszystkim!
Adam27
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 02, 2016, 09:17:30
My również wysłaliśmy swoje dzieło: http://warsztat.gd/projects/aaaa_dwa_czyli_beee . Programowanie portali jest bardziej pokręcone niż się spodziewałem. Pracowaliśmy do prawie-ostatniej chwili, a i tak kilka 'drobnych' błędów przetrwało, oraz nie udało się zrobić kilku rzeczy, które planowałem >:
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix w Październik 02, 2016, 10:39:23
Ja również wysłałem swój projekt gry Tequila Platformer (http://warsztat.gd/projects/Tequila_Platformer). Grę uważam generalnie za ukończoną: 10 grywalnych poziomów i 1 finałowy, plus intro i outro. Nie wszystko poszło tak jakbym chciał ale mam nadzieję, że komuś się spodoba. To moja pierwsza gra i chyba ilość refaktoryzacji kodu mnie przerosła, bo to chyba poprawki i przeróbki zajęły mi najwięcej czasu.

Zapraszam do pobrania i przetestowania (http://www.wroblewskipiotr.pl/tequila)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 02, 2016, 13:00:16
O matko, jakoś tak wyszło że cały wczorajszy dzień nie miałem netu. Bardzo Was przepraszam i idę sortować ten stos postów, PMek i maili ;)

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 02, 2016, 18:27:10
Dobra, jest paczka z pracami: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22327693/WSOC-2016.zip :) 644 MB po zzipowaniu, 10 prac w tym 3 na Androida.

Zaraz wrzucę info o zasadach i terminach oceniania.

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 02, 2016, 18:41:23
Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 16tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: damoch w Październik 02, 2016, 19:57:11
Postanowiłem spisać swoje przemyślenia na temat wszystkich prac.

Zanim jednak zacznę - gratulacje dla osób którym się udało!

Adam27 - Mysterious RPG

No cóż... Jeżeli chciałeś stworzyć klona Risena/Gothica to udało Ci się. Nawet niektóre efekty dźwiękowe są jakby żywcem wyjęte z dzieła Pirana Bytes. Jeżeli uda Ci się dopisać do tego fajną fabułę i doszlifujesz mechaniki, może wyjść całkiem fajny erpeg :)


Boski+Kempus - INSOMNIA

Tutaj niestety spełniły się moje obawy. Pomimo faktu, że mechanika smartfonu jest i działa, trudno oceniać to co dostarczyliście, skoro stoi to obok niemal gotowych gier. Widać tutaj jedynie ideę. Całkiem ciekawą, ale jak na razie wykonanie leży.


cremmy+cybek+shelanoir - Beee

Dosyć interesujący klon Dooma (albo innego Wolfensteina.., niech autor mnie poprawi :)), gdzie przy pomocy walki w zwarciu pokonujemy jakieś piekielne bestie i nosimy worki ze zbożem. Trochę zbrakowało wytłumaczenia 'o co chodzi i dlaczego to robię'. Interesujące są pewne elementy rougelike'owe.

JacekCichy - RedDread
Mam poważny problem z tą grą, bo nie bardzo rozumiem o co z nią chodzi. Ale widzę tu pewien pomysł na horror... Jeżeli dobrze interpretowałem to co działo się na ekranie. Trochę przypominało to koszmar senny - abstrakcyjny i przerażający. 

kapustman - Zurck!

Ahhh, Zurck! Brutalnie trudny SHMUP z fajną grafiką i świetnym udźwiękowieniem. Nie bardzo rozumiem tylko, czemu od czasu do czasu w grze robi się... Hmm... Noc? No poza tym, że fajnie to wygląda. Nie ma to jednak większego wpływu na rozgrywkę.

Jeszcze pytanie - udało się komuś dojść do poziomu 200? :)

ld - The Square

Prosta, typowo Androidowa gierka logiczna. Ładnie wygląda i raczej spełnia rolę zapychacza czasu.

nowy - Last Light

To chyba najambitniejszy projekt, który udało się zrealizować. Świetna grafika - takiej dobrej pikselozy już dawno nie widziałem (może nawet ładniejsza od tej z Enter The Gungeon). Podobał mi się też ogólny design. Rozgrywka może wymagać nieco dopracowania (pierwszy boss umie napsuć krwi), no i sterowanie na telefonie takie sobie (w sumie, to nie przepadam za graniem na telefonie, więc moja opinia może mieć małą wartość), ale jeżeli ktoś przebije się przez te niedogodności będzie miał świetny czas z tą grą :)

Olq - Shapequest

ShapeQuest trafia w typ gier, które teraz ubóstwiam - easy to pick, difficult to master. Genialnie prosty pomysł na zręcznościówkę. Podoba mi się też fakt, że klimat retro nie jest tu przedstawiany przy pomocy grafiki, czy chiptune'ów, ale przy pomocy rozgrywki.


szczypiorofix - Tequila Platformer

Prosta platformówka z całkiem niezłą grafiką. Mechaniki są jak najbardziej okej, ale level design woła o pomstę do nieba. Miałem tu podobny problem jak z INSOMNIĄ - znalazło się tu za dużo bajerów (rekordy online, osiągnięcia itd) i zabrakło pewnie czasu na dopracowanie najważniejszego - rozgrywki. Najgorsze są te kaktusy, które ostrzeliwują gracza spoza ekranu...

Kilka słów o moje grze - Coast Defence Force

Na pewno mogło być lepiej :) Z powodu braku czasu musiałem zrezygnować z wielu rzeczy (latające potwory, walka powietrzna, panika dla miast... i tak dalej). Nie jestem do końca pewien, czy udało mi się dopracować to co jest, mam wrażenie że balans wciąż leży. Najbardziej jednak jest mi smutno z tego powodu, że nie udało mi się zrobić muzyki - to co jest w grze, to najlepsze dopasowanie, które udało mi się osiągnąć w ostatnich chwilach :) Jedyne z czego jestem zadowolony, to oprawa graficzna. Spełniła moją wizję w 100% i ratuje klimat gry.

Aaaaale przecież nie o cel tu chodzi, a o podróż :) Dlatego jeszcze raz gratuluję finalistom i mam nadzieję, że bawiliście się tak samo dobrze podczas tej gamedevowej podróży, jak ja!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Październik 03, 2016, 21:41:23
Ode mnie również gratulacje dla wszystkich, który dotrwali do końca! Szkoda jednak, że z roku na rok gier powstaje coraz mniej. Poniżej trochę konstruktywnej krytyki i luźnych uwag :)

Boski+Kempus - Insomnia: Dopiero po trzykrotnym przeczytaniu readme wpadłem na to, że trzeba nacisnąć klawisz M żeby w ogóle zacząć grać. Szkoda, że opcji rozpoczęcia misji nie ma w menu. Po rozpoczęciu rozgrywki chciałem sobie pojeździć skuterami śnieżnymi, ale zamiast tego zaczęło mnie atakować jakieś pole minowe i nie mogłem się w ogóle ruszyć. Po jakiejś minucie przestało mnie pieścić prądem, ale kamera się zablokowała - mogłem się gapić w ziemię i rozglądać tylko w poziomie. W międzyczasie zagryzł mnie pies. Za drugim podejściem zastrzeliłem psa i pojawiła mu się nad głową trupia czaszka, ale stał dalej jak posąg. Potem podszedłem to jakichś tafli lodu (czy szkła?) i trochę się pobawiłem w ich rozwalanie. Wygląda to bardzo fajnie, mimo że 2/3 strzałów wydawało się nie trafiać, a kawałki leżące na ziemi dziwnie migotały, jak przy jakimś z-fightingu. Fajne było również to że skądś pojawił się drugi pies na którego jedna tafla spadła i go zabiła. Tym razem już się przewrócił. Niemniej jednak, mimo że efekt ciekawy, to nie mam pojęcia jaki jest cel tych tafli. Na skuter udało mi się w końcu wsiąść naciskając losowe przyciski (chyba w końcu LPM zadziałał, co jest dziwne biorąc pod uwagę że mamy cały czas aktywną broń) a ruszyć z miejsca udało mi się dopiero za trzecim razem, wcześniej klawisz W nie działał. Niestety przy pierwszym zakręcie spadłem (a może w coś uderzyłem?) i cały świat zaczął się kręcić. Nie rozumiałem połowy tego co mówili Tomek i Jacek, muzyka tego dodatkowo nie ułatwiała. Napisy chyba nie byłyby zbyt trudne do zrobienia. Nie udało mi się znaleźć żadnych akt, po wejściu przez jakieś drzwi (3 razy większe od gracza) znowu zaczął mnie pieścić prąd. Z innych uwag: efekt pogrubiania krawędzi jest zbyt mocny (wygląda to jakbyście chcieli tym zatrzeć słabą jakość modeli), poza tym pulsowanie kamery jest trochę wkurzające i trwa jeszcze kilka sekund po zatrzymaniu postaci.

cremmy+cybek+shelanoir - beee: Dziwnie wyglądają te billboardy potworów wśród pozostałych modeli 3d. Chciałem podnieść miksturkę w pierwszym pokoju, a okazało się że podnosić można tylko te płaskie z ziemi. Klawiszologia jest trudna do zapamiętania i mało intuicyjna. Chodziłem trochę po tych pokojach w tą i z powrotem, ale za każdym razem wracałem do miejsca początkowego i nie udało mi się znaleźć worka z ziemniakami. Nie wiem czy jest tam jakieś zagięcie czasoprzestrzeni, czy po prostu miałem pecha. A może to dlatego że szukałem naiwnie modelu worka zamiast tekstury leżącej na ziemi? Brakuje muzyki, na początku gry słyszałem tylko jakiś powtarzający się dźwięk tak jakby sprężyny. Niestety nie wiem do końca co to było, ale być może skok którejś postaci, bo jak kilka zabiłem to dźwięk ustał. Z uwag technicznych, gra mogłaby nie blokować kursora po zminimalizowaniu i nie rozwalać rozdzielczości na drugim monitorze (po wyjściu wszystkie okna jakie miałem otwarte zmieniły położenie).

damoch - CoastDefenceForce: Po przeczytaniu instrukcji (btw "sam się ukażę" - gdzie chcesz się ukazać?) wyobraziłem sobie jakiegoś pięknego trójwymiarowego RTSa :) Niestety mechanika jest dość dziwna. Dlaczego "głównym celem podczas gry jest ewakuacja miast" a nie ich obrona? I dlaczego to, że miasto stanie się kolonią potworów, zależy od tego czy zdążymy wszystkich ewakuować? Mi się tego nie udało zrobić, od razu potwory zajęły mi miasto w prawym górnym rogu, jeszcze zanim się zdążyłem zorientować że tam przyszły, bo skupiłem się na drugiej części ekranu. Zrobiłem nalot na kolonię, ale nic się nie stało. Nie mam pojęcia czy da się je zniszczyć albo odzyskać. Po bokach monitora mam paski i np. opis wspomnianego już miasta w prawym górnym rogu jest ucięty. Czarne okno, które wygląda jak przejście między stanami gry, nie przykrywa całości ekranu.

JacekCichy - RedDread: Od razu spodobało mi się menu - proste i schludne. Niestety gra już mniej. Po pierwsze, brakuje tekstur. Postać mogłaby też wyglądać lepiej, i jeśli dobrze widzę macha lewą ręką mocniej niż prawą. No ale najważniejsze to czy jest tutaj coś do robienia? Pochodziłem kilka minut, usłyszałem jakieś mroczne odgłosy, ale nic nie znalazłem.

kapustman - Zurck!: Zastanawiam się czy gra nie chodzi u mnie za szybko. Pociski pokrywają mniej więcej cały ekran i praktycznie nie mam możliwości ich uniknięcia. Mój rekord to 7 fal, więc do 200 trochę mi brakuje. Na plus schludna grafika i fajne dźwięki. Również zauważyłem to co @damoch - co jakiś czas wszystko robi się czarne i też nie wiem jaka jest tego przyczyna.

ld - The Square: Całkiem przyjemna gierka. Jest jednak jeden poważny problem - jeśli zbyt wcześnie dotknę ekranu to kwadracik się nie zaczyna powiększać, a gdy puszczę żeby się poprawić to już spada i przegrywam. Myślę że poziom trudności powinien stopniowo wzrastać zamiast być całkiem losowy - aktualnie czasami już przy pierwszym podejściu miejsca na które powinien spaść kwadrat jest bardzo mało.

nowy - Last Light: Nie udało mi się pokonać potwora. Zabieram mu połowę hp nawalając w niego, ale potem mnie rushuje i ginę gdziekolwiek bym nie uciekł. W wersji webowej postać nie zawsze atakuje w tym kierunku w którym aktualnie patrzy - najczęściej wali całkiem w przód albo na ukos w prawo (ale już podczas walki było ok, a na androidzie tego w ogóle nie zauważyłem). Gra nie działa płynnie, tzn. na pewno nie jest to 60fps, chyba że to zamierzony efekt powiązany z pikselizacją. I ostatnia uwaga: nie musisz zipować pliku .apk, bo on sam w sobie jest już zipem - różnica w rozmiarze to mniej niż 1%, kosztem konieczności rozpakowania pliku.

Olq - Shapequest: Widać że gierka jest dopracowana, fajnie że jest tutorial, ciekawy jest też tryb Kamikaze. Poza tym to jednak nic specjalnie oryginalnego.

szczypiorofix - Tequila Platformer: Wygląda bardzo ładnie, muzyka jest klimatyczna. Szkoda że nie ma opcji fullscreen. Niestety kolizje są zbyt czułe (albo grafiki potworków i przeszkód za małe) i kilka razy straciłem życie w miejscu, w którym bym się tego nie spodziewał. Nie chciało mi się na razie przechodzić pierwszego poziomu od nowa po raz czwarty, ale myślę że jeszcze do tej gierki wrócę, bo ciekawi mnie jak to wygląda dalej.

A co do mojej gry - oczywiście sporo jej brakuje, planowałem coś znacznie większego, fabułę która by się ułożyła w jedną całość, no ale jest jak jest. Niemniej jestem bardzo zadowolony z mechaniki i tych kilku lokacji, które wyszły całkiem fajnie, choć nie są zbyt duże. Mam nadzieję, że w następnej wersji uda mi się już zawrzeć więcej treści :)

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 04, 2016, 00:40:56
Brawo wszystkim, którzy wysłali projekty : ) Może nie jest ich dużo, ale są dosyć ciekawe. Moje uwagi:

Adam27 - Mysterious RPG
Gra ma jeszcze dużo bugów (martwe wilki wracające zza światów - tylko stoją, nie atakują, wilki które nie atakują nawet po podejściu od przodu na odległość metra) niemniej jest to moim zdaniem najbardziej zaawansowany projekt w tegorocznym WSoC'u. Zaskoczyła mnie obecność interakcji z ogniskiem, ławką - właśnie tego spodziewałem się po grze podobnej do gothica.

cremmy+cybek+shelanoir - Beee
Brakuje tylko chorej muzyki, i mielibyście maxa w kategorii psychodelizmu. Technologicznie ciekawa, też kiedyś myślałem o rozdzieleniu rąk gracza. Szkoda, że postać nie bierze tego co pod kursorem, a nie koło postaci, wówczas można by się pozbyć klawiszów R i T, są mało wygodne. Do zbierania worków z ziemniakami także kiedyś wrócę.

damoch - Coast Defense Force
Przydałyby się obwódki wokół białych liter, bądź półprzeźroczyste tło. Ciekawy pomysł, ale mało urozmaiceń, po czasie nudzi. Nie da się zniszczyć kolonii nalotami? Fajne by też było gdyby jednostki automatycznie brały kolejny cel (najbliższy).

JacekCichy - RedDread
Szedłem, i szedłem, i szedłem..

kapustman - Zurck!
Przetrwałem 10 fal, ściemnienie za mocne. Bardzo mnie wkręciła, i ładna stylistyka graficzna, wszystko trzyma sie spójnie. To chyba jedna z tych gier comp-owych do których będę powracał.

ld - The Square
Niestety, miałem możliwość zobaczenia tylko filmiku. Tak czy siak, gratulacje za zrobienie pierwszej gry!

nowy - Last Light
Także nie zabiłem pierwszego potwora. Niemniej bardzo przypadła mi do gustu stylistyka, czuć klimacik.

Olq - Shapequest
Coś swipe na scrollu nie wyszedł :P Poczułem się nieco jak dziecko, nagradzane za każdy krok - może to ta muzyka. Jak zmaksymalizuję okno, to widzę zapętlanie tła. Gierka nieźle nadawałaby się do poprawy pamięci i koncentracji, bez prób spamiętania sekwencji śmiertelnych elementów, padałem jak mucha przy kolejnych poziomach.

szczypiorofix - Tequila Platformer
Bardzo pozytywnie, super dźwięki, gra się przyjemnie. Zawiesiła mi się przy powtarzaniu 2giego levelu. Układ kryształków ma docelowo przypominać bębenek rewolwerowy? Plus za osiągnięcia, zawsze jakieś urozmaicenie.

No i pamietajmy także o Liosanie, który kolejny rok z rzędu poświęcił swój czas i wysiłek w zorganizowanie WSoC'a.

Konstruktywna krytyka jest zawsze mile widziana! Chciałbym się jednak wytłumaczyć z kilku spraw:
- tafli lodu (czy szkła?) - tafli szkła, docelowo będą umieszczone w oknach budynków, to rozwieje wątpliwości.
- mimo że 2/3 strzałów wydawało się nie trafiać - mam problem z wyliczaniem siły, niebawem zostanie rozwiązany.
- Fajne było również to że skądś pojawił się drugi pies na którego jedna tafla spadła i go zabiła. Tym razem już się przewrócił - psy jeszcze nie mają animacji, to wszystko do nadrobienia. A co do tego zabójstwa - i o to nam właśnie chodzi! Jeśli gracz zlikwiduje cel poprzez zrzucenie mu na głowe cegły, i nie będzie świadków - zostanie to lepiej opłacone/opunktowane - jako wypadek.
- Na skuter udało mi się w końcu wsiąść naciskając losowe przyciski - mea culpa, za mało opisałem readme - zastosowaliśmy system podobny jak w swacie - dlatego kursor się zmienia. Najechanie kursorem na siedzenie skutera - usiądź; Najechanie na kierownice - uruchom silnik, itd..
- Nie udało mi się znaleźć żadnych akt - akta są w jedynym budynku na mapie, w skrzynce. Prądem pieszczą tylko płoty dookoła, no chyba, że strzelimy w źródło prądu na śnieżnej półce niżej, ale to uruchamia wyjący alarm.
- pole minowe - ??? nie przypominam sobie, żebym implementował : P ale jest w planach
- trzeba nacisnąć klawisz M żeby w ogóle zacząć grać. Szkoda, że opcji rozpoczęcia misji nie ma w menu - opisane w readme pod 'spojler'. Po podmianie dźwięków z telefonu powinno być lepiej.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: beermaster w Październik 05, 2016, 11:32:26
A ja zapomniałem że już czas :( ... czy ktoś może cofnąć czas ? Ma ktoś Tardisa ?
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: toxic w Październik 05, 2016, 15:12:29
A ja zapomniałem że już czas :( ... czy ktoś może cofnąć czas ?

Jasne, proszę: http://zloteprzeboje.radio.pl
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Cremmy w Październik 06, 2016, 22:10:31
Adam27 - MysteriousRPG - Chyba muszę wreszcie zainwestować w nową kartę grafiki, nawet na najniższych ustawieniach chodziło z prędkościami konsolowymi. Sterowanie dość toporne, przyzwyczaiłem się raczej do natychmiastowych obrotów. Błędy które znalazłem zostały już wytknięte (ożywające pieski). Wspinanie się po górach jest fajne, znalazłem wielkie białe pole nad jakąś zamkniętą piwnicą z nieumarłymi.
Boski+Kempus - Insomnia - Nie mam pojęcia co się tam dzieje. Chwilę zajęło zaskoczenie jak w ogóle używać tego telefonu, wejście do gry to kolejne kilka minut, rozpracowanie gry mnie już przerosło. Kolory przesycone, kamera giba się jak dresiarz słuchający techno, wystrzelałem magazynek i nie mogłem nic więcej zrobić, skuter się wywrócił...
cremmy+cybek+shelanoir - beee - (null)
damoch - CoastDefenceForce - Pierwsze uruchomienie było bez czytania readme. Całkiem szybko udało mi się załapać o co chodzi, więc w tej kwestii jest ok. Drugie uruchomienie, gdy już wiedziałem co i jak, poszło o wiele lepiej (nie pojawiło się żadne gniazdo potworów). Były tylko dwie rzeczy, które przeszkadzały: problemy z zaznaczaniem jednostek, oraz okazjonalne wycofywanie się jednostek do bazy (które chyba nic nie daje). Gra wydaje się mieć potencjał.
Przy okazji, ściemnianie nie działa do końca poprawnie (zasłania tylko lewą górną ćwiartkę ekranu).
JacekCichy - RedDread - Szedłem, i szedłem, i szedłem... d;
kapustman - Zurck! - Polatałem, postrzelałem, pogłowiłem się dlaczego ekran może się ściemniać i to by było chyba na tyle. Ot, standardowy SHMUP. Wygląda całkiem ładnie.
Olq - Shapequest - Nie jestem fanem zręcznościówek, ale gra wydaje się zrobiona nie najgorzej. Nie udało mi się znaleźć żadnych większych błędów czy problemów, ale też nie starałem się nic zepsuć d;
No dobra, raz zabiłem się gdy był na ekranie napis informujący o ukończeniu poziomu.
szczypiorofix - Tequila Platformer - Achievementy...? Z jednej strony nie mam nic przeciwko nim, ale dawanie ich za wykonanie kilkunastu skoków to dla mnie przesada. Wygląda całkiem ładnie. Wydaje mi się, że dźwięki lekko nie pasują.

@Boski - System broni i plecaka rąbnięty z gry Egooboo, podnoszenie przedmiotów rzeczywiście można było zrobić jakoś inaczej.
@Adam27 - Niestety wiemy o problemach z kursorem i pełnym ekranem, to co widziałeś to i tak poprawiona wersja d; Zagięcie przestrzeni jest, prawdopodobnie nie jedno - są one głównym motywem gry. Jest niewielka szansa na utworzenie pokoju, przez którego wyjście zobaczysz samego siebie.
Tyle ode mnie.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 06, 2016, 23:26:52
Przypominam, że chciałbym dostać od Was głosy :)

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: JacekCichy w Październik 09, 2016, 18:56:42
Panowie - gratulacje dla każdego kto wysłał projekt : ) Myślę że wszyscy mogą być z siebie dumni bo odwalili kawał dobrej roboty. Poniżej moje drobne spostrzeżenia:

Adam27 - MysteriousRPG:
+ Posiada wszystkie elementy gry
+ Questy, plecak
- Responsywność... po wciśnięciu przycisku "W" postać startuje dopiero jakąś sekundę później
- bugi przeciwników

cremmy+cybek+shelanoir - Beee:
+ Posiada wszystkie elementy gry
+ Nietypowy pomysł na cel gry, generator poziomów
- drobne bugi z kolizjami
- bugi przeciwników

damoch - CoastDefenceForce:
+ Grywalność - naprawdę popykałem w nią chwilkę
- Grafika

kapustman - Zurck!:
+ Świetna muzyka i pasująca do klimatu grafika
+ Grywalność

ld - The Square:
Grę widziałem tylko na youtube.
+ Ciekawy pomysł na grę
+ pasująca grafika do pomysłu, gra wydaje się być dosyć grywalna

nowy - Last Light:
+ Fajna grafika z jajem ( jak zobaczyłem potwora z lampką to na mojej twarzy pojawił się banan )
+ dźwięki, grywalność
- małe bugi - np. przeciwnicy blokują się i przestają gonić gracza

Olq - Shapequest:
+ Grywalność
+ Pasująca do gry grafika

szczypiorofix - Tequila Platformer:
+ Grywalność
+ Lekko żartobliwe podejście do tematu
+ Dźwięk i grafika pasująca do klimatu gry
- Kształty kolizji wymagają drobnego szlifu ale to drobnostka

Boski+Kempus - INSOMNIA
+ Ciekawy pomysł na grę i gameplay o.. obsłudze komórki! - przyznam szczerze że na początku próbowałem wejść do "gry" po czym po przeklikaniu chyba wszystkich opcji, a jest ich sporo dotarło do mnie że gameplay został wpleciony w menu!
- mało czytelne dialogi przez telefon

Teraz o RedDread (a.k.a. Nordic Walking - Zgubione kijki 2 :P ) - nie będę tu nikogo oszukiwał że jest tu jakiś ukryty gameplay. Postawiłem sobie dosyć wysoko poprzeczkę i średnio temu podołałem. Wiedząc że nie wyrobię się w czasie i nie dam rady ukończyć lub dodać tego wszystkiego co planowałem próbowałem się jakoś ratować i zwiększyć immersje gracza poprzez dodanie dźwięków 3D. Wyszło jak wyszło, w ogóle zastanawiałem się czy wysyłać swoje wypociny, natomiast zamysł był dokładnie taki:
Cytuj
Jeżeli dobrze interpretowałem to co działo się na ekranie. Trochę przypominało to koszmar senny - abstrakcyjny i przerażający.


Na koniec - życzę wszystkim aby kontynuowali swoje projekty i osiągnęli wymarzony sukces!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: nowy w Październik 10, 2016, 15:04:41
Adam27 - Mysterious RPG
Klon Gothica świetnie się bawiłem wykonując questy, dobra grafika i muzyka.
Brak skrzyń ze skarbami czy item-ami rozsianymi po mapie nie zachęca do eksploracji a jedynie do najszybszego wykonania questów.
Dziwne AI szkielety w podziemiach wcale nie atakowały mnie.
Po zabiciu pająków nie znikała ich kolizja co powodowało tym ,że za pierwszym razem zawaliłem sobie wejście do jaskini ich truchłami i nie mogłem wejść do niej. 


Boski+Kempus - INSOMNIA

Trochę czasu zajęła mi obsługa PDA. Zmieńcie Sterowanie żeby kucnąć, biec, trzeba używać rolki myszki?
Pobiegałem, postrzelałem, jechałem skuterem, siatka pod napięciem spowodowała że ani nie zginąłem ani nie mogłem się uwolnić

cremmy+cybek+shelanoir - Beee

Za pierwszym razem jak zobaczyłem tego rolnika pomyślałem , że to Boss ruszyłem na niego a on zaczął uciekać później zorientowałem się ,że  to ja a te drzwi to jakieś portale.

JacekCichy - RedDread
Szedłem, Szedłem, zacząłem wystukiwać na klawiaturze po kolei wszystkie klawisze by zobaczyć czy postać coś innego robi niż tylko chodzenie coś popsułem szedłem tyłem, chciałem to naprawić szedłem bokiem .

kapustman - Zurck!

Grywalnie, szybkie. Doszedłem do 9 fali i miałem ściemnianie ekranu.

ld - The Square

Androidowa gierka logiczna stylistyka i gameplay przypominają te od Ketchapp

Olq - Shapequest

Ciekawy pomysł na zręcznościówkę bardzo dużo muzyki .

szczypiorofix - Tequila Platformer

Platformówka z oszukującymi kaktusami.

Najważniejsza rzecz została zachowana – Krótki czasz reakcji pomiędzy naciśnięciem klawisza skoku a skokiem avatara.

Tequila daje możliwość wysokiego skoku, ale co daje Burito (niski skok)?

damoch - CoastDefenceForce

Taki Tower Defense z możliwością przemieszczania jednostek obronnych.
Nieważne co bym zrobił cywile zawsze uciekali z miasta i zasłaniali moje jednostki bojowe przez co nie mogłem ich przesuwać


Kilka słów o mojej grze:
Metoda na 1 bossa  zaczekać aż się zaklinuje i wtedy uderzać nie iść z nim na solo.

Pierwszy Boss i „Mobki” mają proste AI Zobaczyć iść w linii prostej do gracza uderzyć ,ewentualnie przy pewnej odległości rzucić się na niego.

W wersji web Gracz atakuje tam gdzie jest Kursor Myszy.

Ps. doszedł ktoś do smoka?


Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix w Październik 10, 2016, 16:49:17
To teraz ja się wypowiem:

Adam27 - Mysterious RPG: napiszę tylko, że nie jestem fanem Unity i zrobionych w nim gier ale tutaj grało mi się całkiem przyjemnie. To faktycznie taki klon Gothica i czuć to od razu, za co należy się ogromny plus. Fajnie gdyby dialogi (nawet mimo braku tekstów mówionych) przechodziły do dalszych sekwencji i nie trzeba byłoby wtedy ciągle klikać prawym przyciskiem myszki. Fajnie, że jest interakcja np. z ławką czy ogniskiem. U mnie wilki też zmartwychwstały, nic nie robiły ale dało je się oskórować. Po pewnym czasie, znów leżały a następnie znów stały i machały ogonkami. Bardzo brakowało mi jakiegoś systemu rozwoju postaci ale rozumiem, że to jeszcze za wcześnie. Zamysł dobry, początkowe wykonanie też jednak do takiej gry potrzeba chyba więcej niż 3 miesiące.

Boski+Kempus - INSOMNIA: początkowo myślałem, że to tylko menu główne i ... nic więcej. Potem przeczytałem readme i wypowiedzi tutaj na forum i skorzystałem z magicznego klawisza M. Ciekawie dość wygląda grafika samej gry i PDA, tutaj widzę potencjał. Postrzelałem w te szyby (o dziwo czasem jakimś cudem nie trafiałem stojąc bardzo blisko) potem gonił mnie pies. Po tym jak wystrzelałem wszystkie pestki nie bardzo wiedziałem co dalej zrobić. Manipulowanie i rzucanie przedmiotami (nawet wielkimi belkami) wygląda bardzo dziwnie i nierealistycznie. Raz nawet wyszedłem nad skraj mapy i się osunąłem (tak, to dobre określenie). Trafiłem na pole z jakimiś minami i czujnikami - tutaj to już w ogóle nie wiedziałem co zrobić. Podoba mi się styl graficzny i PDA, gorzej z tym że nie wiadomo co robić. Dziwnie wygląda także kiwanie się postaci podczas biegania. Tu też myślę, że jest potencjał ale 3 miechy to za mało.

cremmy+cybek+shelanoir - Beee Świat 3D plus sprite'y potworków wyglądają bardzo ciekawie. Dziwne, że nie zawsze da się je trafić. Nieraz trafiałem je nawet wtedy gdy teoretycznie nie powinienem - innym razem ginąłem gdyż nie mogłem trafić i jednego, ostatniego przeciwnika. Worka w ogóle nie znalazłem. Poza tym miałem problemy z podnoszeniem wideł na początku. Sama orientacja na mapie też sprawiała mi problem i nie wiedziałem, czy to tak ma być (zagięcie czasoprzestrzeni?) czy te pokoje wyglądają identycznie po to, żebym się pogubił. Bardzo fajny jest tutaj klimat, taki ciężki i psychodeliczny, który od razu mi się spodobał.

damoch - Coast Defense Force Próbowałem tutaj klikać we wszystko jednak z miernym skutkiem. Po przeczytaniu readme coś mi zaczęło świtać jednak dalej nie wiedziałem co, jak dlaczego i czemu te potwory tak szybko przejmują miasta i co zrobić, żeby temu zapobiec lub jakoś to ograniczyć. Ludzie uciekali mimo tego, że po którymś tam razie udało mi się ustawić jednostki w danych lokacjach. Mało tego, uciekali nad z lokacji bardzo oddalonych od potworów. Kasa szybko się kończy i pozostaje jedynie patrzenie jak potwory zajmują wszystkie lokacje.

JacekCichy - RedDread Menu główne - ładne i schludne. Trochę pospacerowałem i cały czas zastanawiałem się czy można zrobić tu cokolwiek więcej. Graficznie wygląda ładnie ale widać, że trzeba tutaj jeszcze czegoś co zmotywuje do spacerowania.

kapustman - Zurck! Bardzo fajna gra, jednak nie jestem dobry w tego typu grach i ginąłem dość szybko. Jedyne co bym zmienił to klawisz strzelania gdyż mi osobiście spacją niewygodnie się strzela (Ctrl byłby optymalny albo sterowanie myszą). Gra łada graficznie, fajna muzyczka. Podoba mi się.

ld - The Square prosta gra na telefon, szkoda że każdy kolejny poziom jest zupełnie losowy (albo taki mi się wydaje) przez co gra jest dość nierówna. Miałem też problem z tym, że gdy zbyt wcześnie dotknąłem ekranu gdy kwadracik nie doleciał jeszcze do swojego docelowego miejsca to już potem się nie powiększał tylko leciał od razu ale to raczej drobnostka.

nowy - Last Light Wygląda dość ciekawie pod względem graficznym. Mi również nie udało się pokonać pierwszego potwora, który ciągle robi najazdy na postać a wtedy nie bardzo mogę cokolwiek zrobić gdyż postać bardzo szybko ginie. Poza tym gra nie działa mi dość płynnie (grałem na stronie).

Olq - Shapequest Gra się bardzo przyjemnie, na początku bardzo łatwo a potem coraz trudniej. Prosta i bardzo sympatyczna gra. Ciekawy jest myk z odwróceniem sterowania.  Testowałem tylko na komputerze.

No i na koniec moja gra: Teqiula Platformer: hmmm gra z założenia miała być prosta, lekka i przyjemna ale chyba przesadziłem z poziomem trudności (nie chciałem, żeby się za szybko znudziła) i z tego co widzę to w chwili pisania tego posta nikt nie ukończył nawet 4 poziomu) Kolizje faktycznie wymagają poprawek, to samo kaktusy, które są dość upierdliwe. Z pomocą mogą tutaj przyjść Kryształy Mocy, które pozwalają na np. pozbycie się wszystkich kaktusów na danym poziomie. Z częścią rzeczy po prostu zabrakło mi czasu np. dopracowanie poziomów czy lepsze opisanie samego menu kryształów. Mi również gra zawiesza się sporadycznie w losowych momentach (i nie bardzo wiem, czy winą jest tu mój kod czy sama JVM ale obstawiam, że wina stoi po mojej stronie). Achievementy - starałem się, żeby gra miała pewne urozmaicenie, są takie bardzo łatwe do zdobycia ale są też dużo trudniejsze, wszystko do odkrycia. Taco odnawia zdrowie o 1 ale powoduje efekt przejedzenia na pewien czas, przez co skoki są mniejsze. To chyba tyle.

Ogólnie bardzo fajnie testowało mi się wszystkie gry.
Życzę wszystkim powodzenia i kontynuowania prac nad tymi grami, bo fajnie byłoby jeszcze o nich usłyszeć ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 16, 2016, 13:57:39
Wyjątkowo zrównoważony konkurs w tym roku! Gratuluję wszystkim uczestnikom :)

Wyniki:

(https://s15.postimg.org/oey8zvwij/place_1_64.png)Zwycięzcą tegorocznej edycji jest... kapustman! Jego praca - Zurck! (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30924.0) - zdobyła 14 punktów w głosowaniu. Do pobrania tutaj (https://drive.google.com/open?id=0B3V47NSS0jgeSjNKRkVodDExY2s). Gra uzyskała też nagrodę specjalną w kategorii Dźwięk i muzyka!(https://s15.postimg.org/xdxi4eg63/special_audio_64.png)
(https://s15.postimg.org/cecsz5p3v/place_2_64.png)Drugie miejsce przypada... szczypiorofiksowi i jego Tequila Platformer! 12 punktów w głosowaniu. Pracę można pobrać stąd (http://www.wroblewskipiotr.pl/download/tp.rar).
(https://s15.postimg.org/fzd9w4j17/place_3_64.png)Trzecie miejsce zajmuje nowy i jego Last Light (http://sta.sh/0lhls1n1xny)! Ta gra zdobyła 8 punktów, a także nagrodę w kategorii najlepsza grafika!(https://s15.postimg.org/8prpdf4gr/special_visual_64.png)
(https://s15.postimg.org/hn7tx17iz/audience_prize_64.png)Najpopularniejszą pracą w głosowaniu na forum był MysteriousRPG (https://www.dropbox.com/s/h9fjri4jvwhibfg/MysteriousRPG.zip?dl=1) - autorstwa Adam27. Zdobywszy 7 punktów w głosowaniu plasuje się tuż za podium; podobnie 4 nominacje w kategorii "grafika" i 3 w "rozwiązania techniczne" :)
(https://s15.postimg.org/z9kafk50b/special_tech_64.png)Nagroda za najlepsze rozwiązania techniczne idzie do zespołu cremmy+cybek+shelanoir i ich Beee (http://crm.wyobraz.net/files/beee.zip) - 5 punktów.
(https://s15.postimg.org/pmgs5uc0r/special_gameplay_64.png)W kategorii miodność/grywalność wygrywa Olq i jego ShapeQuest (https://www.dropbox.com/s/b51be9ninp2e5k4/ShapeQuest.jar?dl=0) - 3 punkty. Drugie miejsce ex aequo zajmują kapustman (Zurck!) i Id (The Square).
(https://s15.postimg.org/y6063lkd7/special_idea_64.png)Za pomysł... cóż. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem :) Wygrywają ex aequo Boski+Kempus (INSOMNIA (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30854.0)) oraz damoch(Coast Defense Force (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30869.0)) - po 2 punkty. Drugie miejsce zajmują: Adam27, cremmy+cybek+shelanoir, JacekCichy, Id, nowy oraz szczypiorofix - po 1 punkcie :D

Prace poza podium, w kolejności punktów:

4. Adam27 - Mysterious RPG - 7 punktów
5. cremmy+cybek+shelanoir - Beee; Olq - Shapequest - po 6 punktów
6. damoch - Coast Defense Force; ld - The Square - po 3 punkty
7. Boski+Kempus - INSOMNIA - 1 punkt
8. JacekCichy - RedDread - 0 punktów :(

Grafiki powstały dzięki game-icons.net :)

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Boski w Październik 17, 2016, 00:37:07
Dzięki za świetną zabawę i pomocny feedback! To fajne, że raz do roku warsztatowicze mobilizują się w większej grupie by coś potworzyć. Mam nadzieję, że każdy jest zadowolony i spotkamy się za rok : )
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Październik 17, 2016, 12:04:24
Moje pytanie brzmi: Czy będzie kiedyś szansa na Winter of Code? Czy temat był już poruszany? Niekoniecznie 3 miesiące, może coś w rodzaju skróconej wersji - miesiąc np. w okolicach świąt, nowego roku, albo ferii. Nie wiem oczywiście czy jest na tylu chętnych twórców i za pierwszym razem mogłoby to nie wyjść, ale sam raczej miewam więcej czasu w zimę niż w lato, a i więcej konkursów i rywalizacji mogłoby zachęcić więcej twórców. Może.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix w Październik 17, 2016, 13:19:37
Serdecznie gratuluję zwycięzcy!
Dziękuję wszystkim, którzy oddali głosy na mój projekt. Szczerze nie spodziewałem się, że aż tylu osobom może się to spodobać.
Dzięki jeszcze raz.
PS. to jeszcze nie koniec przygody z tequilą ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: kapustman w Październik 17, 2016, 17:43:18
Hm, tego się nie spodziewałem. Dzięki dla wszystkich, a zwłaszcza dla kierownika konkursu, za całą imprezę!
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: damoch w Październik 17, 2016, 20:18:37
Dzięki za wyróżnienie pomysłu :)

No i gratuluję organizatorom i uczestnikom :)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: nowy w Październik 17, 2016, 22:20:33
Dziękuję za głosy oddane na mój projekt, zwłaszcza cieszy mnie wyróżnienie za najlepszą grafikę.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Olq w Październik 17, 2016, 23:57:50
Gratulacje dla zwycięzcy!
Dzięki za oddane głosy, wyróżnienie za grywalność wiele dla mnie znaczy ;)

Specjalne podziękowania należą się Liosanowi, który sprawnie zorganizował cały event ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 18, 2016, 23:39:13
Moje pytanie brzmi: Czy będzie kiedyś szansa na Winter of Code? Czy temat był już poruszany? Niekoniecznie 3 miesiące, może coś w rodzaju skróconej wersji - miesiąc np. w okolicach świąt, nowego roku, albo ferii. Nie wiem oczywiście czy jest na tylu chętnych twórców i za pierwszym razem mogłoby to nie wyjść, ale sam raczej miewam więcej czasu w zimę niż w lato, a i więcej konkursów i rywalizacji mogłoby zachęcić więcej twórców. Może.
Jeśli miałbyś ochotę coś takiego zorganizować, to nie ma problemu :) Ale pamiętaj, że są też "zwykłe" compo. A w każdym razie kiedyś były z większą regularnością niż teraz.

Liosan
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: Rakieta w Październik 30, 2016, 23:56:18
Trudno mi przewidzieć czy będę miał czas. Kiedy biorę udział to mogę się wycofać, jeśli się nie wyrobię, a jako organizator niestety. Dla mnie nawet i teraz mógłby być konkurs, przecież w Ameryce Halloween. Dobra okazja na jakieś gierki z tym motywem. Nie wiem jednak czy znaleźliby się chętni :) Ile w ogóle osób na forum ma możliwość tak po prostu rozpocząć powiedzmy 2-tygodniowy projekt.
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: damoch w Październik 31, 2016, 14:05:10
Ile w ogóle osób na forum ma możliwość tak po prostu rozpocząć powiedzmy 2-tygodniowy projekt.

Ja zawsze <3
Tytuł: Odp: Warsztat Summer of Code 2016
Wiadomość wysłana przez: tbox w Listopad 01, 2016, 16:05:52
Trudno mi przewidzieć czy będę miał czas. Kiedy biorę udział to mogę się wycofać, jeśli się nie wyrobię, a jako organizator niestety. Dla mnie nawet i teraz mógłby być konkurs, przecież w Ameryce Halloween. Dobra okazja na jakieś gierki z tym motywem. Nie wiem jednak czy znaleźliby się chętni :) Ile w ogóle osób na forum ma możliwość tak po prostu rozpocząć powiedzmy 2-tygodniowy projekt.
Wydaje mi się że fajnie byłoby gdyby od czasu do czasu pojawiało się jakieś Compo czy konkurs typu WSOC związany z jakimś wydarzeniem/świętem, co prawda nie biorę w nich udziału, bo nie mam takiej wprawy, ale może zmotywuje niektórych ;3