Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Wątek zaczęty przez: Q w Kwiecień 25, 2016, 21:25:13

Tytuł: Silnik starego wolfenstaina i dooma
Wiadomość wysłana przez: Q w Kwiecień 25, 2016, 21:25:13
Witam.
Silnik starego wolfenstaina był oparty na prostym śledzeniu promieni na planszy 2D i udawał 3 wymiar, czy silnik dooma też tak działał?
Tytuł: Odp: Silnik starego wolfenstaina i dooma
Wiadomość wysłana przez: timus w Kwiecień 25, 2016, 22:52:17
Nie
Link1 (http://fabiensanglard.net/doomIphone/doomClassicRenderer.php)
Link2 (https://www.youtube.com/watch?v=96nFJIxW-34)
Tytuł: Odp: Silnik starego wolfenstaina i dooma
Wiadomość wysłana przez: Q w Kwiecień 26, 2016, 19:13:03
znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=-5nhdEDGaws , jakim cudem udało się stworzyć wielopoziomowe mapy, czy raycastering nie wyklucza czegoś takiego?
Tytuł: Odp: Silnik starego wolfenstaina i dooma
Wiadomość wysłana przez: dzemeuksis w Kwiecień 26, 2016, 20:47:29
Ale zdaje się, że w DOOM wielopoziomowość to fake. :) Znajdź jedno miejsce, nad albo pod którym można się znaleźć, będąc na innym poziomie. Nie uda Ci się. (Podobno, sam nie zwracałem na to specjalnej uwagi.)

Ach, Tobie chodzi o to demo, co podlinkowałeś. A to sorry. :)
Tytuł: Odp: Silnik starego wolfenstaina i dooma
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Kwiecień 27, 2016, 02:38:32
znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=-5nhdEDGaws , jakim cudem udało się stworzyć wielopoziomowe mapy, czy raycastering nie wyklucza czegoś takiego?
Nie wyklucza. Jak trafisz na schodek, rysujesz kawałek ścianki, zapamiętujesz nowy zakres współrzędnych Y jeszcze do wypełnienia w danej kolumnie ekranu i lecisz dalej.

Ale zdaje się, że w DOOM wielopoziomowość to fake. :) Znajdź jedno miejsce, nad albo pod którym można się znaleźć, będąc na innym poziomie. Nie uda Ci się. (Podobno, sam nie zwracałem na to specjalnej uwagi.)
Doom nie starał się zapewnić wielopoziomowości, ale Build Engine (Duke Nukem) już nie miał z tym problemu.