Warsztat.GD

Programowanie => Programowanie grafiki => DirectX => Wątek zaczęty przez: komorra w Lipiec 25, 2015, 07:38:42

Tytuł: Jak dziś używać DirectX 11
Wiadomość wysłana przez: komorra w Lipiec 25, 2015, 07:38:42
Ostatnio chciałem coś tam porobić w D3D11. Okazało się (chyba), że w związku z wielkimi krokami Microsoftu ku nowym Windowsom część rzeczy jest "Deprecated" i ogólnie jakieś dziwne nowe wytyczne się pojawiły.

Chodzi o to, że niby jest DXSDK z Czerwca 2010 (to co się kiedyś) ale niby nie powinno (nie wiem czy tak w końcu jest czy nie) się używać go i korzystać z tego z Windows SDK.

Dodatkowo chciałbym używać efektów - co też się okazuje, że jest "deprecated", na rzecz efektów open sourcowych na GitHubie...

To ja się pytam w takim razie, jaki na dziś dzień powinien być setup includów, libów, i runtime dll-ków dla kogoś kto chce coś pisać w D3D11. Z których SDKów korzystać w końcu?

Odpowiedź "Korzystaj z OpenGL-a" odpada :P, z góry dzięki za tipy :)
Tytuł: Odp: Jak dziś używać DirectX 11
Wiadomość wysłana przez: Xender w Lipiec 25, 2015, 08:57:57
Odpowiedź "Korzystaj z OpenGL-a" odpada :P

Korzystaj z OpenGL-a 4 pod GNU/Linuxem. Tam cały system to jedno wielkie SDK i nie ma problemu. :3
Tytuł: Odp: Jak dziś używać DirectX 11
Wiadomość wysłana przez: Kos w Lipiec 25, 2015, 12:44:05
Korzystaj z OpenGL-a 4 pod GNU/Linuxem. Tam cały system to jedno wielkie SDK i nie ma problemu. :3
No, i najprostszy sposób wyodrębniania osobnych środowisk pod różne projekty to Virtualbox ;-)
Tytuł: Odp: Jak dziś używać DirectX 11
Wiadomość wysłana przez: kubera w Lipiec 25, 2015, 17:18:19
Należy pomijać D3DX.
Warto korzystać z DirectXMath.
P. S.
Te deprecated są już od June 2010.
Da się żyć z temi zmianami, gdyż Microsoft,  tak  jak zauważyłeś, zamiast tych przestarzałych opcji udostępnia ich open sourcowe, nowe wersje.

Polecam blog:
http://blogs.msdn.com/b/chuckw/ (http://blogs.msdn.com/b/chuckw/)
Tytuł: Odp: Jak dziś używać DirectX 11
Wiadomość wysłana przez: Xender w Lipiec 25, 2015, 17:47:20
No, i najprostszy sposób wyodrębniania osobnych środowisk pod różne projekty to Virtualbox ;-)
AFAIK identycznie, jak przy pisaniu w C/C++ na dowolnej desktopowej platformie.

// Wydzielcie proszę ten offtop jeśli się rozrośnie.
Tytuł: Odp: Jak dziś używać DirectX 11
Wiadomość wysłana przez: komorra w Lipiec 25, 2015, 22:46:59
@kubera: Właśnie, chyba zacznę używać tego DirectXMath. Używałem Geometric Toolsów wcześniej, przez co miałem duże problemy przy właściwej projekcji shadow map, jak przestawiłem się na DXowe sprawy, to od razu wyszło.
Tytuł: Odp: Jak dziś używać DirectX 11
Wiadomość wysłana przez: Reg w Lipiec 27, 2015, 17:41:16
Jeśli dobrze pamiętam, to elementy z D3DX takie jak Font albo efekty są teraz gdzieś w DirectX SDK / Windows SDK w postaci źródeł do samodzielnego skompilowania.