Warsztat.GD

Społeczność => Projekty zaawansowane => Wątek zaczęty przez: Gimer w Maj 06, 2015, 23:06:44

Tytuł: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 06, 2015, 23:06:44
Kilka dni temu na warsztat.gd Kos wrzucił podobny projekt (http://"http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30015.0") (Wielkie dzięki!). Od razu przypomniało mi się jak w wieku 10-12 lat grałem w Asteroidy. Już wtedy chciałem zrobić taką grę ale cóż wtedy jeszcze Unity3D nie istniało, a i ja o programowaniu wiedziałem tyle że to słowo składa się z 5 sylab :)

Więc, stało się. Po ok 15 latach zrobiłem Asteroidy!

Wersja na PC:
(http://gimer.pl/wp-content/uploads/2015/05/Asteroidy-na-PC.png)

Wersja mobilna:
(http://gimer.pl/wp-content/uploads/2015/05/Asteroidy-na-Androidzie.png)

Instalki:

http://gimer.pl/klasyczne-asteroidy/

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gimer.asteroids

Też dla zabawy i też nie zamierzam z tym nic więcej robić. Kurcze, chyba jestem jakiś inny bo naprawdę zacnie się bawiłem przy tym projekcie :D
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 07, 2015, 00:21:24
Wow, miło mi :D

Klasyczne asteroidsy ze sterowaniem klawiatura+myszka, też mi coś :P Podoba mi się fizyka (z uwzględnieniem kształtów asteroidów :D), tylko po rozwaleniu dużego małe bardzo lubią się 'sklejać'.

Zastanawiałem się długo co to za asteroid z tarczką na drugim screenie i czemu mi się nie spawnuje, ale to pewnie wirtualny gamepad..? :P

Nie udało mi się też skończyć ani jednego poziomu. :D
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 07, 2015, 00:59:04
Klasyczne asteroidsy ze sterowaniem klawiatura+myszka, też mi coś :P Podoba mi się fizyka (z uwzględnieniem kształtów asteroidów :D), tylko po rozwaleniu dużego małe bardzo lubią się 'sklejać'.
Klasyczne ale nie całkiem? :P Jestem zdania, że dzieło nawet przepisywane powinno się troszkę zmieniać, bo może akurat wyjdzie coś lepiej?
Zastanawiałem się długo co to za asteroid z tarczką na drugim screenie i czemu mi się nie spawnuje, ale to pewnie wirtualny gamepad..? :P

Nie udało mi się też skończyć ani jednego poziomu. :D
Jak ścianiesz wersje na Andka albo iOSa to lewym padem latasz, a prawym się obracasz. Wymyśliłem sobie, że zrobię jedną wersję na powyższe platformy i tam gdzie trzeba trochę specyficznego kodu przełączam się boolami.
Nie dałem poziomów. Jak zniszczysz dużą asteroidę to spawni się nowa i tak w kółko.
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 11, 2015, 14:59:51
Wczoraj usiałem z zamiarem poprawienia sterowania i tak się rozpędziłem aż do nocy. Powstało to:
http://gimer.pl/klasyczne-asteroidy/
(menu, poziomy, bonusy: manipulowanie czasem, zmiany szybkości i ilości strzelania, wrogowie)

Wersja na Andka trochę się zmieniła. Zrezygnowałem z dwóch kółek, bo się z sobą kłóciły. Jako, że człowiek ze mnie leniwy to zastosowałem inne rozwiązanie:

(http://gimer.pl/wp-content/uploads/2015/05/asteroidy-mobilnie-sterowanie.png)

Z lewej kierunek lotu. Z prawej dwie strzałki pod kątem do obrotu. Jakoś tak empirycznie jest lepiej.
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 11, 2015, 17:14:22
No, robi się bardzo fajnie :) Podobają mi się levele i powerupy. Tylko shield ciężko użyć, bo znika prawie natychmiast.
Ekran się zabawnie huśta!
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 11, 2015, 17:47:45
No, robi się bardzo fajnie :) Podobają mi się levele i powerupy. Tylko shield ciężko użyć, bo znika prawie natychmiast.
Ekran się zabawnie huśta!

Z tarczą to tak specjalnie. Jak się ją dobrze wykorzysta to można porozbijać kilka asteroid zanim zniknie. Słowem jesteśmy przez 3 sek nieśmiertelni.

Chyba tylko Ty testujesz tą grę :P Za tydzień może znowu coś dorobię.

Kilka razy miałem już combo:
3x strzelanie, 3x strzelanie (czyli 5 na raz), szybsze strzelanie.
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 11, 2015, 20:57:08
Poprawiłem jeszcze wrogów, bo machnęło mi się przy liście -1 i ostatni wróg nigdy się nie pojawiał.

Wrzuciłem na:
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gimer.asteroids

Pewnie dojdzie do 10 pobrań :D
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Wiesiu w Maj 11, 2015, 22:00:22
Wesprę Cię downloadem, ale 21 mega to chyba troszkę za dużo?
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Maj 11, 2015, 22:08:37
Super się gra. ;) Ta gra na stałe zagości na moim telefonie. :)
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 11, 2015, 22:09:10
Wesprę Cię downloadem, ale 21 mega to chyba troszkę za dużo?

Odejmij 12 mb na silnik, i 75% reszty na muzyczkę.
Jak zbudowałem instalkę na iOSa to miała 70mb!
Dla kontrastu: ta sama gra na webplayerze to 3.5mb

@up
Każdy feedback o sterowaniu jest na cenę złota. Zrobiłem 4 wersja i w końcu postawiłem na tą, którą widać.
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 11, 2015, 23:13:43
Uch, utknąłem na 7. poziomie, bo nie było do czego strzelać. Zdarzyło mi się to już kilka razy. Pewnie asteroidy się chowają gdzieś poza ekranem. U mnie też się to w zasadzie zdarza :D ale zawsze mają dużą prędkość i w końcu wyjeżdżają.
Pograłem wreszcie z dźwiękiem i bardzo mi się podoba! To jakiś opengameart, czy sam robisz takie fajne?

Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 11, 2015, 23:25:32
Jeśli utknąłeś to wystarczy stateczkiem polatać poza ekranem :) Taki bug. Postaram się poprawić w następnej jakiejś wersji.

Właśnie dźwięki. Strzały i wybuchy mają losowaną głośność i wysokość tonu (pitch) o 10%, tak by znudzenia dźwiękiem nie robić za dużego.

Wszystkie dźwięki są z opengameart.com To jedyne assety jakie można w miarę dobre pobrać z tej strony. W każdym innym dziale trzeba się przekopać przez góry śmieci.
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Maj 12, 2015, 12:44:24
Cytuj
Pewnie dojdzie do 10 pobrań :D
A byś się zdziwił. Swego czasu zrobiłem oldschoolowego shootera (https://appworld.blackberry.com/webstore/content/37884887/?countrycode=US&lang=en) z podobnymi oczekiwaniami, a teraz ma on ponad 70 000 pobrań, 4.5 gwiazdki, ponad 500 komentarzy i kilka bardzo pozytywnych recenzji w sieci. W dodaku całość jest tylko na BlackBerry. Właśnie jakiś czas temu postawiłem sobie za cel dodać nowe poziomy, IAP i zportować to przynajmniej na Androida, bo przy takiej liczbie pobrań to aż głupio że ani dolara z tego nie mam. :) Tak że nic nie zakładaj. :)
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: skowronkow w Maj 14, 2015, 00:41:07
W dodaku całość jest tylko na BlackBerry.

Myślałem, że pisząc na Windows Phone jestem niszowy :)
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 14, 2015, 09:07:48
Myślałem, że pisząc na Windows Phone jestem niszowy :)
Dobra, pora zakasać rękawy i przepisać moje asteroidsy na Palm OS >_>
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 14, 2015, 14:27:06
Tak że nic nie zakładaj. :)

Oj chciałbym ale już 3 lata mam konto na GP (i w sumie nic ciekawego poza asteroidami tam nie wrzuciłem) a pobrań po prostu minimalną ilość :P

Asteroidy mają już 4 pobrania! Jest mega.
Tytuł: Odp: [PC, Android, iOS] Asteroidy
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Maj 18, 2015, 11:02:14
Update:
poprawa skalowanie UI,
poprawa animacji strzałki obrotu w prawo,
przyśpieszenie obrotu 2x,
zmiana animacji w menu,
mowy power up - złota paczka, 9 % szans na zdobycie, a strzela zewsząd,
więcej muzyki,
losowa muzyka,
inne drobne.

Podsumowanie:
Update, który robiłem 1h, a grałem w własną grę 2h