Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Wątek zaczęty przez: MalpaToMalo w Marzec 02, 2015, 19:24:35

Tytuł: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: MalpaToMalo w Marzec 02, 2015, 19:24:35
Witam. Od dziś każdy może używać Unreal Engine 4 za darmo!

Nie trzeba już płacić 19$, pozostaje same 5% dla Twórców.
Każdy kto kupił wcześniej Unreal Engine 4, dostanie 30$ do wykorzystania w markecie :)


https://www.unrealengine.com/blog/ue4-is-free
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Marzec 02, 2015, 19:46:27
Dobrze kojarzę, że Unity jutro ma event na gdc? No to się zacznie ;).
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: MalpaToMalo w Marzec 02, 2015, 20:00:10
Tak, za 22h rozpocznie się stream na YT (https://www.youtube.com/watch?v=N8Ao5oyflik)

Jestem ciekaw co takiego szykują..
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: iniside w Marzec 02, 2015, 21:04:39
Teraz, juz nie ma żadnych wymówek, zeby nie zrobić gry (;. Tylko pomysłów trzeba :D.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Xion w Marzec 03, 2015, 06:44:32
"Nie robię gry bo piszę silnik" od zawsze było taką wymówką na Warsztacie, i pozostanie nią do końca świata ;)
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: pawlaks1 w Marzec 03, 2015, 14:58:48
Nie zdziwiłbym się jakby reszta sławnych silników cryengine, unity poszła śladami unreala. Teraz to dopiero będzie w co grać jak wszystko zrobi się darmowe.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: MalpaToMalo w Marzec 03, 2015, 15:10:11
Nie zdziwiłbym się jakby reszta sławnych silników cryengine, unity poszła śladami unreala. Teraz to dopiero będzie w co grać jak wszystko zrobi się darmowe.

Nie przesadzałbym. Popatrz na to tak, jeżeli ktoś nie może kupić silnika za te 19$ czy 9$, to nie sądzę aby po przejściu na darmowość, powstał potem dobry produkt
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: ArekBal w Marzec 03, 2015, 18:14:22
Jedyna różnica/nadzieja to taka, że mniej "silnikomanów wierzących że grę w końcu kiedyś zaczną"("me included") będzie. Łatwiej coś ruszyć dla samego funu jak jest darmowe.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Kyaa w Marzec 03, 2015, 19:25:25
Mam dość kontrowersyjne pytanie, czy można użyć Unreala do stworzenia gry „porno“, raczej dla zabawy (darmowej) nie realistycznej gry w stylu hentai 3d. Robiąc grę o masowych morderstwach nikt nawet nie zwróci uwagi, ale gdy chce się zrobić grę z elementami seksu ludziom odwala. W licencji niby nie znalazłem zakazu, jedynie nie można robić gier które łamią prawo w kraju który gra jest wydana, ale nie jestem pewny czy to przejdzie.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Marzec 03, 2015, 20:16:15
@Kyaa: jak nie pisze że nie można to można - tyle w temacie.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Marzec 03, 2015, 20:27:26
Robiąc grę o masowych morderstwach nikt nawet nie zwróci uwagi
http://www.polygon.com/2014/10/16/6989459/hatred-epic-games-unreal-engine
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: beermaster w Marzec 03, 2015, 20:39:12
To te 19$ było taką zaporową ceną ?
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Kyaa w Marzec 04, 2015, 17:10:30
Unity widocznie poczuło nacisk Unreala i wczoraj za darmo dostaliśmy narzędzia z wersji Pro i możliwość eksportowania na wszystkie platformy, z tego co przeczytałem do tej pory kompletnie nic nie trzeba płacić jeśli nie zarabia się więcej niż 100000$ rocznie. Jedynie wyświetla się splash screen przy ładowaniu.
http://unity3d.com/get-unity

Valve zapowiedziało engine 'Source 2' za darmo, specjalnie dostosowany dla modderów by łatwo było ulepszać gry.
http://www.frazpc.pl/aktualnosci/928145,silnik-graficzny-source-2-od-valve-juz-oficjalnie.html


Teraz nie wiem za który silnik się zabrać, unity chyba mi najbardziej odpowiada (dużo materiałów do nauki), po wczorajszym dniu pewnie znów powstanie wiele tematów „jaki silnik wybrać“
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Marzec 04, 2015, 22:39:30
To spójrz najpierw na projekt, który masz zrobić ;). Najpierw patrzysz na wkręt czy śrubokręt?

Jak ogarniesz jeden silnik, to potem szybciej ogarniesz drugi.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Kyaa w Marzec 05, 2015, 01:29:06
Projekt technicznie jest bardzo prosty „nierealistyczna“  ręcznie rysowana grafika na szczegółowych modelach 3D, czyli każdy silnik mi spasuje, muszę po prostu wybrać ten najprzyjemniejszy w produkcji małych gier z licencją pozwalająca na gry NSFW.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Jerzykk w Marzec 06, 2015, 11:10:27
Unity widocznie poczuło nacisk Unreala i wczoraj za darmo dostaliśmy narzędzia z wersji Pro i możliwość eksportowania na wszystkie platformy, z tego co przeczytałem do tej pory kompletnie nic nie trzeba płacić jeśli nie zarabia się więcej niż 100000$ rocznie. Jedynie wyświetla się splash screen przy ładowaniu.
http://unity3d.com/get-unity

Które dokładnie narzędzia z wersji Pro Unity dostaliśmy "wczoraj" za darmo? Skąd masz takie informacje?
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Kyaa w Marzec 06, 2015, 11:39:31
http://unity3d.com/get-unity
Personal Edition - Engine with all features  http://unity3d.com/unity/engine-features

Fajnie gdyby komuś chciało się to dokładnie przeczytać i zrobić news na głównej stronie warsztatu :)
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Jerzykk w Marzec 06, 2015, 15:28:35
^^ Faktycznie :)
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Fiveroe w Marzec 06, 2015, 21:17:46
Te 5% za Unreala to jest od ceny gry, przychodu, dochodu, czy od czego? Po odjęciu marży steam?
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: MalpaToMalo w Marzec 06, 2015, 21:37:35
Te 5% za Unreala to jest od ceny gry, przychodu, dochodu, czy od czego? Po odjęciu marży steam?

Przykładowo: Wystawiasz grę za 10$ na steam, steam pobiera 9$ prowizji = do Ciebie ląduje 1$, ale 5% liczone jest od tych 10$ :)

Do tego każde 3k dolarów na kwartał jest wolne od tej prowizji. Czyli te ~40k PLN rocznie masz wolne.
Nie podoba mi się to, że przed wydaniem gry muszę się z nimi kontaktować..
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Fiveroe w Marzec 06, 2015, 22:46:43
No to entuzjazm trochę mija. Z tych 5% robi się rzeczywiście 15-20% od zysku.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Marzec 07, 2015, 00:25:25
Cytuj
Wystawiasz grę za 10$ na steam, steam pobiera 9$ prowizji
To są jakieś rzeczywiste dane, czy z czapy? Bo jak rzeczywiste, to strach się bać. :)

Cytuj
Nie podoba mi się to, że przed wydaniem gry muszę się z nimi kontaktować..
A w czym problem?
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Fiveroe w Marzec 07, 2015, 00:54:47
Ostatnio o to pytałem (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29721.0). Kiedyś czytałem, że od mniejszych twórców biorą 30%, a od tych bardziej dochodowych mniej.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Marzec 07, 2015, 00:57:05
Steam bierze 30%.

Nie wiem jak jest z dużymi. Raczej nikt duży się nie wypowie.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: MalpaToMalo w Marzec 07, 2015, 10:34:44
To są jakieś rzeczywiste dane, czy z czapy? Bo jak rzeczywiste, to strach się bać. :)
A w czym problem?

Z czapy, tak przykładowo podałem. A co do kontaktowania się przed wydaniem gry, no jakoś takoś nie podoba mi się to.

Skoro steam bierze 30%, Epic jakieś 5% (prowizja steam, i z 5% robi się coś koło faktycznego 8%), podatku 23% to 1/3 wychodzi do oddania. A przy tych 23% te 8% nie robi chyba takiej różnicy.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: iniside w Marzec 07, 2015, 10:51:13
Nie podoba mi się to, że przed wydaniem gry muszę się z nimi kontaktować..

Nie jest tak źle. Musisz tylko napisać maila.
A po drugie Epic w miare możliwości, troche wypromuje twoja gre, na swoim blogu, facebooku, moze nawet to jakiegos demo reela trafisz. Nie jest to wiele, ale zawsze to, to byc moze kilka sprzedanych kopii wiecej.

5% mozesz technicznie rzecz biorac odliczyc od podatku jako "koszta uzyskania przychodu".
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: MalpaToMalo w Marzec 07, 2015, 17:52:15
Mógłby ktoś potwierdzić tą informacje? (Można odliczyć te 5% z 23% podatku)

I druga sprawa. Jeśli wystawimy na steam grę, przypuśćmy że zarobimy z niej 1000$, i codziennie sprzedają się kopie gry, to jak wypada sprawa z firmą? Trzeba przed rozpoczęciem sprzedaży gry założyć firmę, czy jak to jest?
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: mihu w Marzec 07, 2015, 21:32:21
Mógłby ktoś potwierdzić tą informacje? (Można odliczyć te 5% z 23% podatku)
Od jakiego podatku? Ogarnij się sam najpierw w tych tematach, bo jak nie wiesz jeszcze czy zakładać działalność, to rozmowa o podatkach jest bez sensu. Kolega mówiąc o tym odliczeniu miał zapewne na myśli odliczenie tego jako kosztu uzyskania przychodu od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym. A takie odliczenia to chyba tylko jak się prowadzi działalność, więc w tej informacji było już niejawne założenie, że rozliczasz się z tych przychodów właśnie w ramach działalności gospodarczej (lub bardziej zaawansowanej formy jak spółka).
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: MalpaToMalo w Marzec 07, 2015, 21:59:36
Od jakiego podatku? Ogarnij się sam najpierw w tych tematach, bo jak nie wiesz jeszcze czy zakładać działalność, to rozmowa o podatkach jest bez sensu. Kolega mówiąc o tym odliczeniu miał zapewne na myśli odliczenie tego jako kosztu uzyskania przychodu od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym. A takie odliczenia to chyba tylko jak się prowadzi działalność, więc w tej informacji było już niejawne założenie, że rozliczasz się z tych przychodów właśnie w ramach działalności gospodarczej (lub bardziej zaawansowanej formy jak spółka).

Trochę grzeczniej. Nie mam doświadczenia w tych sprawach, i mogę się mylić. Tfu, jakie pomylić?, ja się tylko spytałem.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: mihu w Marzec 08, 2015, 00:07:01
A co było niegrzeczne? Spytałem o jaki podatek ci chodzi. Koszt uzyskania przychodu odlicza się od dochodowego, ale skoro piszesz jednocześnie że nie wiesz czy zakładać firmę (ja też nie wiem - ja bym założył, ale dopiero jakbym miał już pewność zysku), to pewnie nie wiesz za bardzo co to podatek dochodowy i odliczanie kosztów, a pisząc 23% pewnie masz na myśli VAT (nie wiem czemu akurat 23%, wysokość podatku w zakupach elektronicznych w UE zależy od kraju nabywcy aktualnie, w przypadku sprzedaży w USA nie obowiązuje [zakładam, że na Steam jest tu podobnie jak na Google Play]), więc widać że raczej nie masz pojęcia o podatkach (co jest najzupełniej w porządku). Toteż napisałem ci żebyś poczytał trochę o podstawach i wrócił, wtedy będziesz wiedział o co pytać i będzie łatwiej ci odpowiedzieć.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Marzec 08, 2015, 04:25:23
Cytuj
podatku 23%
23% masz VAT, jeżeli na nim jesteś. Ale to nie Twój problem, tylko Steama, bo jeżeli to oni formalnie prowadzą sprzedaż, a nie Ty, to oni płacą VAT i jeżeli ich firma jest zarejestrowana poza EU, to robisz export poza EU i VATu ni ma.

Poza tym zapomniałeś jeszcze o dochodowym, który w jakiejś formie płaci każdy.

Cytuj
Mógłby ktoś potwierdzić tą informacje? (Można odliczyć te 5% z 23% podatku)
Na pewno nie 23%, bo mówimy tu o dochodowym, a w dochodowym nie istnieje u nas stawka 23%. W przypadku działalności Epic powinien wystawić Ci fakturę na tyle ile masz im zapłacić i normalnie płacisz i wrzucasz ją w koszta jak wszystko inne.

Cytuj
Trzeba przed rozpoczęciem sprzedaży gry założyć firmę, czy jak to jest?
Jeżeli formalnie Ty prowadzisz sprzedaż, to na pewno. Jeżeli formalnie sprzedaż prowadzi ktoś inny, to kwestia jest już trudniejsza.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: MalpaToMalo w Marzec 08, 2015, 10:15:38
A co było niegrzeczne? Spytałem o jaki podatek ci chodzi. Koszt uzyskania przychodu odlicza się od dochodowego, ale skoro piszesz jednocześnie że nie wiesz czy zakładać firmę (ja też nie wiem - ja bym założył, ale dopiero jakbym miał już pewność zysku), to pewnie nie wiesz za bardzo co to podatek dochodowy i odliczanie kosztów, a pisząc 23% pewnie masz na myśli VAT (nie wiem czemu akurat 23%, wysokość podatku w zakupach elektronicznych w UE zależy od kraju nabywcy aktualnie, w przypadku sprzedaży w USA nie obowiązuje [zakładam, że na Steam jest tu podobnie jak na Google Play]), więc widać że raczej nie masz pojęcia o podatkach (co jest najzupełniej w porządku). Toteż napisałem ci żebyś poczytał trochę o podstawach i wrócił, wtedy będziesz wiedział o co pytać i będzie łatwiej ci odpowiedzieć.

Jakoś tak to odebrałem, ale po przeczytaniu drugi raz już trochę inaczej to zinterpretowałem - ok.

Tak, steam podobno podatek liczy zależnie od kraju
-------------------------------

Hahaha, widzieliście? UE4 napisał poradnik "dla ludzi korzystających z Unity".

https://docs.unrealengine.com/latest/INT/GettingStarted/FromUnity/index.html?utm_source=uelauncher&utm_medium=software&utm_campaign=learntab
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: kibiC++ w Maj 13, 2015, 21:22:42
Bardzo fajna sprawa z darmowym dostępem do silnika jak i do samego kodu źródłowego.
Jedyne co mnie trochę irytuje - brak porządnych materiałów dla "czystego" c++. Mam jakąś dziwną awersję do wszelkich wynalazków typu Blueprint, gdzie zamiast pisać kod wyklikuje się go myszką i Bóg wie gdzie to ląduje i co dokładnie robi.  API Reference niestety również nie jest zbyt obszerne. Ot, sygnatura funkcji i czasem jakieś krótkie zdanie ocb. Brak opisu jak "manualnie" wszystko zainicjalizować i odpalić silnik. Niestety 95% informacji/tutoriali/poradników jest robione pod te Blueprinty ( programowanie bez programowania? dla mnie to trochę absurd ).

Czy ktoś jeszcze tutaj rzucił okiem na UE4 i mógłby się podzielić wrażeniami? :)

Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 13, 2015, 21:32:37
ostatnio nie mam czasu ale jak robię to w blueprintach bo mi wygodniej :P
C++ obczajałem przez chwilę ale biorać pod uwagę jak to wolno szło w porównaniu z wyklikiwaniem to dałem sobie spokój
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Thaess w Maj 13, 2015, 21:45:05
Polecam zaprzyjaźnić się z Blueprintami, używanie C++ na dłuższą metę jest naprawdę uciążliwe, choćby ze względu na cholernie długie czasy kompilacji, chociaż ostatnio jest trochę lepiej, ale i tak nawet niezbyt obszerny kod potrafi kompilować się dobre parę minut.

Jedyne do czego polecam C++ to tworzenie własnych bibliotek blueprintów z funkcjonalnością, która domyślnie jest możliwa do wykorzystania tylko w kodzie. Przykładowo nie pobawisz się socketami bez C++.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Maj 13, 2015, 22:41:35
Czasy kompilacji nie są wcale takie długie, ale to zależy od IDE i kompilatora. ;) Ja piszę w czystym C++ i dobrze mi się pisze. :)
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: kibiC++ w Maj 13, 2015, 22:46:04
Polecam zaprzyjaźnić się z Blueprintami, używanie C++ na dłuższą metę jest naprawdę uciążliwe, choćby ze względu na cholernie długie czasy kompilacji, chociaż ostatnio jest trochę lepiej, ale i tak nawet niezbyt obszerny kod potrafi kompilować się dobre parę minut.

Jedyne do czego polecam C++ to tworzenie własnych bibliotek blueprintów z funkcjonalnością, która domyślnie jest możliwa do wykorzystania tylko w kodzie. Przykładowo nie pobawisz się socketami bez C++.

Używając blueprintów kompilacja jest szybsza niż c++? Na jakiej zasadzie?

Zdaje sobie sprawę, że koniec końców będę się oswajał z blueprintami, ale najpierw chciałbym trochę prześwietlić na jakiej zasadzie to działa. Gdzie Blueprinty są zapisywane? One generują .cpp czy są gdzieś wtłaczane w package?

Ogółem moim celem jest poznać ten silnik, jego architekturę oraz spróbować dodać coś swojego jak np. własny format "package'y", import meshy z jakiegoś innego niż standardowo wspierane .obj. czy .fbx, dodanie swojego modułu, obsługa linii poleceń PRZED inicjalizacją samego silnika itp.  Dlatego trochę ubolewam nad ubogą dokumentacją api :P
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Thaess w Maj 13, 2015, 23:01:09
1>  Cumulative action seconds (4 processors): 0,00 building projects, 69,18 compiling, 0,00 creating app bundles, 0,00 generating debug info, 9,14 linking, 0,00 other
1>  UBT execution time: 118,83 seconds
========== Rebuild All: 1 succeeded, 0 failed, 1 skipped ==========
Końcówka logu z kompilacji projektu składającego się z 6 plików .cpp, gdzie każdy to około 100 linii kodu.

Chociaż przyznam, że z wersją na wersję jest coraz lepiej, jeszcze jakiś czas temu kompilacja trwała u mnie od 3 do 10 minut.

Blueprinty nie generują plików .cpp, tylko są po prostu zwykłymi assetami.
Zerknij na tutoriale, ewentualnie sam popróbuj trochę, to rozjaśni Ci się trochę sytuację.
Tytuł: Odp: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!
Wiadomość wysłana przez: Rokuzo w Maj 14, 2015, 01:04:28
Z tym, że czas kompilacji jest problematyczny tylko przy czystej instalacji oraz aktualizacji silnika. Akurat toolsy do buildów nie są na tyle tępe by rekompilować wszystko za każdym razem. Ponad to z tego co pamiętam to ludzie od UE4 zalecali by do pracy ze środowiskiem używać maszyn z dobrą i7 gdzie problem kompilacji nie istnieje :)