Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Wątek zaczęty przez: adamowski13 w Luty 03, 2015, 00:27:54

Tytuł: Jaki silnik - Gra 2D, widok z góry, projekt komercyjny, gra przez sieć
Wiadomość wysłana przez: adamowski13 w Luty 03, 2015, 00:27:54
Cześć, ogarniam już troszkę c++, parę gierek konsolowych już powstało. Postanowiłem wziąć się za jakiś projekt, bo przecież na tym się najwięcej człowiek uczy, a przy okazji jest to (przynajmniej dla mnie) najfajniejsza metoda rozwoju :) Do rzeczy, szukam darmowego silnika do gry 2D. Widok będzie rzucany z góry, w grze zamierzam zamieścić reklamy i udostępnić rozgrywkę sieciową. Nie zdecydowałem się czy serwer będzie tworzony po stronie klienta czy też będzie ogólny serwer na którym będą tworzone poszczególne rozgrywki. Najprawdopodobniej platforma to Windows. Pozdrawiam ;)
Tytuł: Odp: Jaki silnik - Gra 2D, widok z góry, projekt komercyjny, gra przez sieć
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Luty 03, 2015, 02:38:46
Nie nastawiaj się od razu na reklamy, zyski i chwałę. Z tego co piszesz, jesteś dopiero mocno początkujący (gry konsolowe... chyba, że chodzi Ci o konsole do gier :D ).

Jeśli chodzi o silnik, to możesz spróbować swoich sił w Unity. W C++ możesz spróbować z SDL2 ;)
Tytuł: Odp: Jaki silnik - Gra 2D, widok z góry, projekt komercyjny, gra przez sieć
Wiadomość wysłana przez: deadeye w Luty 03, 2015, 11:58:32
Unity będzie dobre, ma od niedawna dobre wsparcie dla 2d i fizyki 2d.
Tytuł: Odp: Jaki silnik - Gra 2D, widok z góry, projekt komercyjny, gra przez sieć
Wiadomość wysłana przez: polkom21 w Luty 03, 2015, 14:00:49
No dobrze radzicie tylko, że Unity to C# lub JS. Jeżeli chodzi o C++ to ja polecam SFML. Prosta i przyjemna biblioteka.
Tytuł: Odp: Jaki silnik - Gra 2D, widok z góry, projekt komercyjny, gra przez sieć
Wiadomość wysłana przez: adamowski13 w Luty 03, 2015, 23:21:48
Oki, zdecydowałem się na SFML, dzięki chłopaki :) Teraz tylko masa tutoriali, przykładów i można zacząć coś skrobać ;)
Tytuł: Odp: Jaki silnik - Gra 2D, widok z góry, projekt komercyjny, gra przez sieć
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Luty 04, 2015, 00:53:33
Nie przesadzałbym z tą "masą tutoriali i przykładów", SFML jest dość biedną biblioteką ;)