Warsztat.GD

Programowanie => Platformy => Wątek zaczęty przez: wozix w Grudzień 19, 2014, 23:22:49

Tytuł: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: wozix w Grudzień 19, 2014, 23:22:49
A to ja może wykorzystam ten wątek, żeby zbadać temat, który mnie jakiś czas już nurtuje.
Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Ja zacznę: Kubuntu (ogólnie pingwinki) .
- w porównaniu do Windowsa shell nie uwłaczający ludzkiej godności (+fish = bajka),
- masa narzędzi, gdzie nie trzeba się zastanawiać ile toolbarów będzie wraz z nimi zainstalowane
- sporo profesjonalnego softu dostępnego na Mac'ach jest także dostępne na Linuxy
- kompilacja z cmake i zaciąganie brakujących paczek z repozytoriów jako ogromny plus
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: lethern w Grudzień 20, 2014, 00:04:32
Lubie rzeczy pokroju "easy to learn, hard to master", niestety linuksa odbieram jako "quite hard to do anything" 1

Cytuj
- w porównaniu do Windowsa shell nie uwłaczający ludzkiej godności (+fish = bajka),
Na szczęście, żeby coś zrobić na Windowsie nie muszę otwierać shella 1
Cytuj
- masa narzędzi, gdzie nie trzeba się zastanawiać ile toolbarów będzie wraz z nimi zainstalowane
Rozumiem że profesjonalne programy, czy też te bardziej popularne, czy w końcu programy opensource, to omijaleś szerokim łukiem?
Cytuj
- sporo profesjonalnego softu dostępnego na Mac'ach jest także dostępne na Linuxy
Sporo też softu działającego dla Win nie jest niestety dostępnego ani na Mac ani na Linuksach
Cytuj
- kompilacja z cmake i zaciąganie brakujących paczek z repozytoriów jako ogromny plus
Nie bardzo rozumiem to "brakujące paczki", więc w ciemno założę że chodzi o biblioteki.. W przypadku np. projektu C++ pokroju Google Chrome, jakieś tam swoje paczki dociągają skryptami w pythonie o ile pamiętam, w przypadku np. C# używa się NuGeta, który dociąga potrzebne biblioteki/binarki, podobnie jak w Javie (maven). Czyli ogólnie dość bezboleśnie.. o ile ma to jakiś związek z systemem (?), chyba że z mentalnością

Zależy też co rozumiesz przez "developing". Dla jednego to będzie napisanie 100linijkowego programu w edytorze w przeglądarce, dla kogoś to będzie pisanie projektu w 13 językach, dla jeszcze innego będzie to zawierało np. debugowanie projektu wraz z "debugiem" bazy danych i frontendu w przeglądarce

---
1 po prostu Linux jest lepszy gorszy inny, żeby nie było dziwnych wątpliwości..
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Grudzień 20, 2014, 00:24:31
Cytuj
Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Windows. Czysty wybór - duże doświadczenie, dobre narzędzia, ma DirectX, minimum problemów z obsługą i maksimum kompatybilności. To ostatnie jeśli chodzi o nietypowe programatory na USB i oprogramowanie: Atmel Studio, Altium Designer i Altera Quartus II.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: wozix w Grudzień 21, 2014, 02:16:41
@lethern, ostatnio nawet taka FileZilla próbuje Ci wepchnąć ze 3 "PC optimizery" i inne fajne rzeczy ;)
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Grudzień 21, 2014, 03:22:07
Raz Windows, raz Linux, jak mi się tam zachce :) Narzędzia i języki też zmieniam jak rękawiczki.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xender w Grudzień 21, 2014, 16:07:19
A to ja może wykorzystam ten wątek, żeby zbadać temat, który mnie jakiś czas już nurtuje.
Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Ja zacznę: Kubuntu (ogólnie pingwinki) .
- w porównaniu do Windowsa shell nie uwłaczający ludzkiej godności (+fish = bajka),
- masa narzędzi, gdzie nie trzeba się zastanawiać ile toolbarów będzie wraz z nimi zainstalowane
- sporo profesjonalnego softu dostępnego na Mac'ach jest także dostępne na Linuxy
- kompilacja z cmake i zaciąganie brakujących paczek z repozytoriów jako ogromny plus
- Arch (GNU/)Linux - zawsze świeże paczki. Patrzenie na np. #git jak ludzie na Debianach/Ubuntu (git 1.7, kiedy na Archu 2.0) mają problemy z rzeczami, które już dawno zostały poprawione, bywa trochę smutne...

Kluczowe paczki (Arch to nie Windows, który ma jedyne słuszne środowisko graficzne, czy nawet Ubuntu, które daje jakieś domyślnie skonfigurowane):
- Zsh - Kolega używa i polecił. Ma fajne rzeczy, o które w Bashu byłoby ciężej. Fishowi chwilę się przeglądałem i też wygląda miło, ale nie chce mi się go konfigurować do poziomu, gdzie mógłbym porównywać z Zsh.
- i3 (i3wm) - Bardzo miły "kafelkujący zarządca okien" (http://i3wm.org/screenshots/). Używam też na Ubuntu w pracy. Jeśli ktoś nie używał nigdy tiling WM, to polecamwłaśnie i3 lub może Awesome. Ew. XMonad, jeśli ktoś zna Haskella. Uwaga na DWM - on jest tak minimalistyczny, że nadaje się dobrze do forkowania, ale niezbyt do używania.
- Urxvt - emulator terminala, który poprawnie obsługuje UTF-8, a do tego każdą czcionkę renderuje jako monospace, dzięki czemu przy znakach azjatyckich nic się nie rozjeżdża.
- Sublime - wiem, prawdziwy fanatyk Wolnego Oprogramowania powinien używać Vima lub Emacsa, ale jakoś nie miałem motywacji nauczyć się któregokolwiek. No i dobrze działający wielokursor <3.
- Ranger (http://www.nongnu.org/ranger/screenshots.html) - dobry terminalowy manager plików. Jeśli nie lubisz mc, może Ci się spodobać (jeśli lubisz, też).

Wybór.
Pierwotnie kompilacja bibliotek pod MinGW była zbyt uciążliwa.

Lubie rzeczy pokroju "easy to learn, hard to master", niestety linuksa odbieram jako "quite hard to do anything" 1
Lubie rzeczy pokroju "nauka przynosi jakiś rezultat", niestety Windowsa odbieram jako "Twój komputer działa na magiczne krasnoludki, lepiej nie próbuj zrozumieć, jak on działa".

Na szczęście, żeby coś zrobić na Windowsie nie muszę otwierać shella 1Rozumiem że profesjonalne programy, czy też te bardziej popularne, czy w końcu programy opensource, to omijaleś szerokim łukiem?
???

Flash player na Windowsa domyślnie chce instalować Chrome i jakieś antywirus czy inny syf.
Znajdź mi takie kwiatki w paczkach GNU/Linuxowych.

Sporo też softu działającego dla Win nie jest niestety dostępnego ani na Mac ani na Linuksach
Softu innego, niż gry i Visual Studio?
Do popykania sobie można mieć dualboota, wiązanie się z jednym konkretnym IDE brzmi słabo.
Będzie się kolejnym producentem softu tylko na Windowsa, przez ignorancję ("Crosskompilacja? To jakaś choroba?").

Nie bardzo rozumiem to "brakujące paczki",
No tak, Windows nadal w epoce instalowania przez setup.exe i każdego programu instalującego wszystkie biblioteki osobno, żeby uniknąć DLL Hell (co zakrawa na kpinę - podważa całą współdzieloność bibliotek współdzielonych)?

więc w ciemno założę że chodzi o biblioteki.. W przypadku np. projektu C++ pokroju Google Chrome, jakieś tam swoje paczki dociągają skryptami w pythonie o ile pamiętam, w przypadku np. C# używa się NuGeta, który dociąga potrzebne biblioteki/binarki, podobnie jak w Javie (maven). Czyli ogólnie dość bezboleśnie.. o ile ma to jakiś związek z systemem (?), chyba że z mentalnością
A co w wypadku dowolnego projektu w C/C++?
Bywa cienko, nawet bardzo cienko.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Kos w Grudzień 21, 2014, 17:58:33
Ja mam setup windows + VM z linuksem, zwykle trzymam Windę na lewym monitorze i xubuntu na prawym.

Development akurat na czym wygodniej - jak cokolwiek growego to Winda, jak coś webowego (albo ogólnie cokolwiek w pracy) to Linux. Czyli po prostu: koduję tam, gdzie mam dla danego projektu najlepsze narzędzia.

Z ciekawostek:
- udało mi się z radością przerzucić z Sublime Text na vima :-)
- spodobał mi się http://babun.github.io/ , bardzo fajnie zapaczkowany cygwin, ale VM-ki z pełnoprawnym linuksem jednak nie zastąpi.
- no i oczywiście oh-my-zsh - life changer :-)
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xion w Grudzień 21, 2014, 18:24:32
Desktop: Windows 7 + Linux Mint na VM, setup prawdopodobnie bardzo zbliżony do Kosa powyżej.
Laptop: OS X

Baardzo dawno nic nie kodowałem na Windowsie, którego używam w sumie tylko do gier / Youtube / Netfliksa. Na Linuksie i OS X z kolei używam prawie tych samych narzędzi: zsh, Sublime Text, Eclipse, Firefox + Chrome.

Cytuj
- udało mi się z radością przerzucić z Sublime Text na vima :-)
Zawsze wiedziałem, żeś nadczłowiek.

Cytuj
- Ranger - dobry terminalowy manager plików. Jeśli nie lubisz mc, może Ci się spodobać (jeśli lubisz, też).
Fajny! I bardzo podobny do Findera z OS X :)

Cytuj
Narzędzia i języki też zmieniam jak rękawiczki.
+1. Dobry programista powinien być rozwiązły ;)
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xender w Grudzień 21, 2014, 20:51:26
- no i oczywiście oh-my-zsh - life changer :-)
Tylko jak coś Ci się zepsuje, to najpierw odinstaluj ten syf, dopiero potem wchodź pytać na IRC #zsh (Freenode)*. :P

Z kwiatków tam obecnych niezły jest ten:
https://github.com/robbyrussell/oh-my-zsh/blob/master/tools/upgrade.sh#L15
"Konflikt przy rebase? Spróbuj ponownie później herp derp?"

Jak chcesz wypróbować config do zsh napisany przez kogoś kompetentnego, to polecam GRML-zshrc.
Bazuję na nim swoje modyfikacje, jest całkiem w porządku.

* "Klasyka Gatunku" na #zsh:
newbie: XXX mi nie działa.
stały bywalec kanału: Masz może oh-my-zsh?
newbie: No mam.
stały bywalec: Odinstaluj/wyłącz i powiedz, czy działa.
newbie: O, teraz działa.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Karol w Grudzień 22, 2014, 10:42:29
niestety Windowsa odbieram jako "Twój komputer działa na magiczne krasnoludki, lepiej nie próbuj zrozumieć, jak on działa".
Dla mnie taki właśnie jest Linux, wniknięcie jak coś działa wymaga wniknięcia w działanie min. 3 innych rzeczy i całość rośnie geometrycznie. O ile daje to później wiele możliwości to zwyczajnie szkoda mi na to czasu, którego nie mam, a kiedy miałem (szkoła średnia) to na Linuxie działy się różne krzaki, np. co start systemu to na zmianę dźwięk działał mi jako OSS lub ALSA, a okienkowe edytory konfiguracji potrafiły rozwalić cały config (tak wiem, że lepiej to edytorem tekstowym zrobić, to po co takiego babola w ogóle w świat puszczać?) i ogólnie nie był taki wygodny jak teraz.

Dlatego wybrałem Windowsa, zarówno w domu i pracy (chociaż tam to po prostu odgórne postanowienie), a od dwóch lat równolegle pracuję na OSX.

Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Jestem ciekaw czy jest w ogóle ktokolwiek kto wybrał OS nie przez wybór tylko przez przypadek (ale to brzmi :P). To zawsze jest wybór, niekoniecznie własny tylko czyjś, ale przez przypadek? Nie potrafię sobie wyobrazić takiego przypadku (again :D).
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Kos w Grudzień 22, 2014, 12:38:42
Z moich doświadczeń Windows działa na magiczne krasnoludki, a Linux nie działa na niemagiczne ;-)

Jestem ciekaw czy jest w ogóle ktokolwiek kto wybrał OS nie przez wybór tylko przez przypadek

Większość moich znajomych nieprogramistów z Macbookami :-) W miarę ładne to, szare, nieduże, popularne...
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Grudzień 22, 2014, 13:09:17
Wydzieliłem cały hijack do osobnego wątku.


Cytuj
Jestem ciekaw czy jest w ogóle ktokolwiek kto wybrał OS nie przez wybór tylko przez przypadek
Osobiście wybrałem Windows z pełną świadomością z czterech powodów: Visual Studio, DirectX, kompatybilność z 99% softu na PC i wieczne trudności z konfigurowaniem Linuxa (wybór był dokonywany z 10 lat temu i ostatni punkt może być już nieaktualny).
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 22, 2014, 13:43:42
Kiedyś używałem Windows + Linux na VM + OSX tylko do iOS.

Tyle że:
- Apple mocno podciągnęło XCode
- Visual Studio z każdą kolejną wersją jest coraz wolniejszy
- Windows z każdą kolejną wersją jest coraz dziwniejszy :)
- DirectX stał się w świecie gier indie zupełnie niszową platformą
- łatwiej utrzymać 1 system niż 3
- Cygwin to tylko iluzja UNIXa, w dodatku system paczek to koszmar (zarówno zarządzanie jak i ilość dostępnych paczek)
- w Homebrew jest wszystko i jeszcze trochę
- na OSX można bezproblemowo odpalać wszystkie serwerowe rzeczy (Apache/Nginx/Rails/*SQL itd)
- Sublime i Chrome są takie same na wszystkich platformach

Podsumowując, wniosek jest prosty: pozbyłem się balastu, został OSX. Chociaż mam jeszcze awaryjną Windowsową maszynę na Windows/DX-specific rzeczy.

Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Grudzień 22, 2014, 13:55:16
Zawsze windows chyba od wersji '95, na linuxie nie dało się robić muzyki a maki nie były na moją kieszeń. Teraz są ale wciąż nie podoba mi się śmieszny (smutny?) stosunek ceny do bebechów i owe 'think different'. Póki co daję radę pisać na iosa bez maka ale obawiam się że prędzej czy później będę musiał kupić ten crap :P
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: sebas86 w Grudzień 22, 2014, 14:20:47
W pracy Mac (Unity3D, XCode, przelotnie Flex+FDT), kiedyś Windows ze środowiskiem Javaground, J2ME i Symbianem.

W domu mieszanie.

Mac – głównie jak trzeba coś dorobić a nie chce mi się siedzieć w biurze.

Windows – raczej do gier, czasami do jakiegoś dziwnego softu, np. oprogramowanie do analizatora i oscyloskopu na USB – ale już kombinuje nad czymś aby mieć pełnowartościowe narzędzie działające pod Linuksem, od biedy do Unity3D na lapku jeśli muszę być mobilny

Gentoo Linux – większość czasu w domu, bo system działa odkąd go postawiłem i działał na wcześniejszych maszynach odkąd je postawiłem i… i tak już chyba zostanie bo zasłużyło sobie na moje zaufanie. Przede wszystkim łatwy dostęp do większości darmowych i otwarto źródłowych narzędzi, a jak czegoś brakuje nie ma problemu z dorobieniem skryptu dla systemu zarządzania paczkami, który bez większych problemów radzi sobie z binarnymi debami jak i paczkami z kodem źródłowym. Mimo, że Linux i teoretycznie terminal to podstawowe narzędzie pracy, to jestem rozpieszczonym dzieckiem Eclips'a jako wygodnego i uniwersalnego IDE (osobne instancje z ADT, JDT, CDT+AVR bo działa to szybciej) i Sublime Text 2 jako scyzoryk do tego na co Eclipse nie ma ochoty. A niżej to już zależy od technologi. Przykładowo, pomimo korzystania z Eclips'a w jednym projekcie używam CMake do generowania projektów dla IDE – jak się pokombinuje to wypluwa projekt dla PC (Linux/Mac/Win) i platform mobilnych (Android/iOS).

To wszystko oczywiście rzutuje na powiązane technologię i języki, z których korzystam. W Unity3D króluje C#, czasami dziabnie się plugin w Obj-C albo natywną Apkę. W domu dłubię w C++ (hobbystycznie, żeby nie zapomnieć jak wygląda ten język, ale szałowych projektów raczej nie ma bo większość czasu spędzam nad dopieszczaniem dupereli ;)). Z oczywistych względu „brzydzi” mnie DirectX i króluje OpenGL (czy to desktopowy czy ES). ;) Od czasu do czasu coś tam pomajstruje w HTML-u, JavaScripcie czy PHP. Do tak mieszanych zadań po prostu kocham Linuksa, konfiguracja środowiska zazwyczaj jest prostsza niż splunięcie, wyjątkiem są tylko środowiska do crosskompilacji, które wymagają trochę więcej wysiłku i krótkiej sesji na Google. Na Windowsie się fajnie używa rzeczy, które ktoś ładnie zapaczkuje, np. Unity lub ADT. Przychodzi jedna paczka, ustawia się kilka ścieżek systemowych na krzyż i finito, ale niektóre rzeczy potrafią na tyle popsuć krwi (a przynajmniej kiedyś potrafiły), że niezbyt miło wracam nawet we wspomnieniach do konfiguracji środowiska pod siebie na Windzie. ;)

No i + dla Mac i Linuksa za wirtualne pulpity. Dzięki temu jakoś nigdy nie odczuwałem naglącej potrzeby posiadania drugiego monitora, a na Windzie się po prostu duszę… poza tym bash, find, grep, sed i python też czasami robią robotę i po prostu zawsze są pod ręką kiedy ich potrzebuję (i to tuż po instalacji, bez żadnego dodatkowego wysiłku).
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: .c41x w Grudzień 22, 2014, 19:58:44
W pracy aktualnie Win.
W domu Win do przeglądania internetu i słuchania / tworzenia muzyki + Debian do (prawie*) tego samego co Win + programowania.
Wg. mnie Linux to jedno wielkie IDE do programowania i dla mnie jest dużo wygodniejsze niż Win: instalowanie libek jedną komendą w konsoli i mogę używac, na samą myśl o ściąganiu i instalowaniu jakiegokolwiek third-party lib pod Win i konfigurowanie tego w VS odechciewa mi się. Aktualnie używam Emacsa + CMake, ale bywało różnie (NB, Eclipse), teraz jest od groma różnych IDE, które już są używalne (lub lepsze / stabilniejsze) w podobnym stopniu jak VS. Jeśli pisałem (w pracy czy dla siebie) coś webowego to tylko pod Linuxem - jeśli to nie ASP to nie wyobrażam sobie innej opcji - konfigurowanie serwera na Win to koszmar.

* poza softem, który nie działa na Linuxie, np. Ableon.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Reg w Grudzień 22, 2014, 20:11:12
Ja pracuję na Windows 7/8.1 i piszę w C++ w Visual Studio, zarówno w domu jak i w pracy.

Przypadek czy wybór? Może inaczej: po prostu tak potoczyła się moja nauka programowania. Chciałem pisać gry, nauczyłem się C++ i DirectX, więc Windows był naturalnym wyborem, a Visual Studio to bardzo dobre IDE. Gdybym w 2000 roku nie trafił na Warsztat, kto wie, może bym się zajął sieciami albo bezpieczeństwem i zostałbym użytkownikiem (a nawet miłośnikiem) Linuksa :)

Jaka wersja Windows? Moim zdaniem 7 jest bardzo dobry. 8.1 też daje się używać - po zainstalowaniu darmowego programu Classic Shell, który dodaje tradycyjne menu Start :) Natomiast nie widzę korzyści z aktualizacji - póki co wszystko działa i nic dla mnie ważnego nowej wersji systemu nie wymaga. Starego mam dlatego, że taki zainstalowałem po kupieniu komputera. Gdybym teraz instalował system od nowa, pewnie wybrałbym 8.1.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: bies w Grudzień 22, 2014, 20:42:22
Linux (PLD jeśli to robi różnicę): od wielu lat prawie do wszystkiego. Dużo by pisać o tym dlaczego. I w gruncie rzeczy nie da się tego wyjaśnić pisząc. Mam tak różny zestaw narzędzi od typowego "desktopu" i tak różny workflow od typowego programisty na Windows, że bez dłuższej prezentacji opisać się tego nie da. Przykładowo dyski: RAID1 -> wolumeny LVM -> cache na SSD (LVM Cache) -> dm-crypt. Konfiguracja ta zapewnia mi snaphoty przy upgrade'ach i backupie, możliwość tworzenia nowych wolumenów ad-hoc, wydajność przez cache na SSD i szyfrowanie krytycznych danych. No i redundancję oczywiście. Nie kojarzę nawet jak to zrobić na nieserwerowych Windowsach bez specjalnego sprzętu.

Windows (różne wersje) w wirtualce (VBox): do tych paru rzeczy których Linux nie potrafi. Czyli natywny klient SAP-a i MS Office. Windows w maszynie wirtualnej jest naprawdę dobrym systemem -- zawsze mogę zrobić snapshot i cofnąć się w przypadku instalacji jakiegoś programu. Poza tym korpo VPN-y często mają polityki blokujące jakikolwiek ruch poza VPN. Więc blokują mi wirtualkę i są zadowolone a linuksowy host działa bez problemu.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Grudzień 22, 2014, 22:00:44
U mnie OSX ale to tylko i wyłącznie z powodu rozpoczęcia pracy z iOS no i cenie sobie go na pewno za:

- iTerm
- Gita pod terminalem (no sorry ale graficzne rebase z upstream w interactive mode jest po prostu sadomasochistyczny)
- Instalacja i deinstalacja oprogramowania
- Wszystko wbudowane
- Co nie podepniesz po prostu działa
- Preview daje podgląd każdego formatu
- Pulpity
- xCode jest bardzo dobrym IDE nawet do pisania desktopowych appek
- Odkąd jest Intel i nVidia na pokładzie steam napuchną ilością gier na OSX
- cmd+shift+4 :)
- Screen recording z QuickTime
- Działa Unity
- Spotlight

Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: P@tyS w Grudzień 22, 2014, 22:14:21
Obecnie wykorzystuję jedynie Linux.
Piszę głównie w C++, lecz również tworzę trochę sieciowo, głównie node.js i html5/css/javascript. Używam emacsa i make. Do html/nodejs wykorzystuje najczęściej https://c9.io/ (https://c9.io/) albo geany. Jak muszę coś zrobić na windowsa to wine i code:blocks :D

Dlaczego?
Bo jak w miarę ogarniasz Linuxa to wszystko jakoś szybciej, wygodniej się robi. Wpiszesz pare poleceń i gotowe. W windowsie według mnie za dużo klikania. Dodatkowo kilka pulpitów, które są naprawdę pomocne.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xender w Grudzień 23, 2014, 10:11:35
Jak muszę coś zrobić na windowsa to wine i code:blocks :D
W sensie, że odpalasz C::B z MinGW pod Wine?
Nie prościej crosskompilować? "Tym drugim" MinGW, czyli Linuxowymi paczkami, które mają mingw w nazwie i zawierają Windowe libki/crosskompilator.

Dodatkowo kilka pulpitów, które są naprawdę pomocne.
U mnie kilka to obecnie 11. :P
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: P@tyS w Grudzień 23, 2014, 10:45:51
Cytuj
W sensie, że odpalasz C::B z MinGW pod Wine?
Dokładnie.

Szczerze to nie bardzo chciało mi się bawić i nawet nie wiedziałem, że są od razu windowsowe libki, trzeba ustawić target na windows? Nigdy nie bawiłem sie crosscompilatorami. Musiałem na szybko zrobić windows version i najprościej było zemulować kompilator, ide :)
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xender w Grudzień 23, 2014, 12:39:05
Dokładnie.

Szczerze to nie bardzo chciało mi się bawić i nawet nie wiedziałem, że są od razu windowsowe libki, trzeba ustawić target na windows?
Nie bawiłem się w crosskompilację w IDE, więc o targetach nic nie wiem.
Używając prostego generatora Makefile* (https://github.com/Xender/vfnmake/tree/dev), robiłem po prostu
CXX=i686-w64-mingw32-g++ make

*Link do forka, z którego nie wszystko jeszcze zostało zupstreamowane.

zemulować
Wine Is Not an Emulator :P

Technicznie rzecz biorąc, to warstwa kompatybilności / implementacja WinAPI.
Emulatory przeważnie wykonują instrukcje jednego CPU programowo, działając na innym. Wine tego nie robi, tylko dostarcza funkcji, czyta format PE itp.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: MDW w Grudzień 23, 2014, 13:40:31
U mnie nie ma większego znaczenia na czym klepię kod, bo z założenia ma być on maksymalnie przenośny. Ale generalnie najczęściej piszę na: Scribble/GCC pod MorphOS i/lub Xcode pod OSX. Jak potrzebuję sprawdzić czy to co klepię kompiluje się też pod Windows to robię to w Code::Blocks (ale robię to raz w roku na laptopie żony). Generalnie to co robię działa na platformach: iOS, OSX, MorphOS, Windows (ten ostatni ma najniższy priorytet i chyba już z rok nie sprawdzałem). Tylko z powodu braku czasu nie wspieram: AmigaOS4, Linuxa i Androida. W ogóle wspierać mogę dowolną platformę dla której jest stary OpenGL 1.4 i najbardziej podstawowe C++ (bez unicode, wyjątków).

Dlaczego taki wybór? MorphOS dlatego, że od 24 lat jestem absolutnym fanbojem amigowych rozwiązań i od 11 lat on jest moją, używaną na codzień, Amigą. A dlaczego iOS/OSX? Bo to są platformy bardzo dobrze wspomagające MorphOSa, który z racji swojej skrajnej niszowości ma ogromne braki softwareowe. Poza tym iOS/OSX to jedyne platformy, które nie doprowadzają mnie do białej gorączki i na których czuję się naprawdę świetnie. Nie potrafię, bez zawału serca i rwania włosów z głowy, używać innych "mainstreamowych" platform, a fiozofia appplowa bardzo mi odpowiada. Dlaczego mi odpowiada nie napiszę, bo nie mam teraz wolnych dwóch godzin. :)
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Grudzień 23, 2014, 14:08:51
Cytuj
Dlaczego taki wybór? MorphOS dlatego, że od 24 lat jestem absolutnym fanbojem amigowych rozwiązań i od 11 lat on jest moją, używaną na codzień, Amigą.
Tak niewieeeeelu naaaas zostałoooo... :)

Aczkolwiek z drugą połową owej znanej polskiej scenowej patriotycznej pieśni się osobiście nie zgadzam. :)

Cytuj
Poza tym iOS/OSX to jedyne platformy, które nie doprowadzają mnie do białej gorączki i na których czuję się naprawdę świetnie.
I podobny argument chyba każdy może napisać na temat tego, czego używa, bo z kolei ja mam takie same odczucia pod Windowsem. :) Podobnie jeżeli chodzi o kodowanie co się da w C++ i białą gorączkę na widok Pythona, pomimo że połowa znajomych ma dokładnie odwrotnie.

Podsumowując: na czym ktoś wyrósł, w tym zdobył doświadczenie i czuje się jak ryba w wodzie.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Veldrin w Grudzień 24, 2014, 02:02:42
W pracy: Win 7 + Mac + Linux
Do badań: Win 7 (niestety Linux + CUDA nie oferuje tak dużo, jak Win + VS + NSight)
Do internetu: tablet z iOS ;)

Gusta gustami, dolary dolarami.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: LukeLi w Grudzień 24, 2014, 10:44:27
Piszę głównie JavaScript oraz inne webowe rzeczy (głównie front, ale też backend w Pythonie i NodeJS). Przez kilka ostatnich lat pracowałem na Linuksie, ale wkurzał mnie on, więc przeszedłem na OSX, gdzie mam zgrubsza to samo co na Linuksie, tyle że... bez Linuksa (czyli: wszystko działa, nie trzeba kombinować, czytać godzinami logów). No i sam interfejs jest na OSX dużo bardziej dopracowany, bardziej wygodny, ergonomiczny, ma więcej ficzerów out-of-the-box, niż na środowiskach linuksowych. No i makowy touchpad z gestami multitouch jest świetny.

Plus to, że mam zamiar tworzyć gry na iOS, a tutaj posiadanie sprzętu Apple jest wskazane/wymagane.
 
Drugi plus, że mam do dyspozycji więcej programów. Mogę sobie Unity3D zainstalować, pakiet Adobe jak będę chciał - na Linuksie bym nie mógł o tym marzyć, chyba że przez sztuczki typu Wine.

Co prawda ideologicznie bardziej mi odpowiada wolnościowa filozofia Linuksa, niż zamknięta/monopolistyczna polityka firmy Apple, ale co zrobić, skoro pewne produkty są bardziej dopracowane, a pewne mniej. Pewne platformy są lepiej wspierane przez producentów oprogramowania, pewne traktowane po macoszemu.

Myślę jeszcze o zakupie Windowsów, chociaż bym je wtedy wykorzystywał w roli konsoli do gier, ewentualnie jako środowisko uruchomieniowe dla programu Visual Studio (bo może w przyszłości zacznę robić gry na Windows Phone, kto wie). Innych powodów instalacji Windowsów nie widzę.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: aphity w Grudzień 24, 2014, 16:30:24
A u mnie jest tak:
Praca: Linux Fedora (+VM z Windows z powodu Outlooka - poczta firmowa na Exchange :( )
Dom - stacjonarka: Linux Fedora, Windows 8.1 (do pogrania, odpalany średnio raz na miesiąc)
Dom - laptop: OS X

Za najwygodniejszy do developmentu uważam Linux. OS X zajmuje drugie miejsce, głównie z uwagi na wciąż włażące w drogę bebechy z BSD (plus niektóre pomysły Apple'a których nie lubię, jak XCode). Na Windows nie jestem wręcz w stanie wyobrazić sobie wydajnej pracy - zbyt przywykłem do wszelkich uniksowych wygód, jak: wygodne terminale, menedżery paczek, oraz możliwość  oskryptowywania niemal wszystkiego.

Wybór czy przypadek? Zaczynałem, jak chyba całe "pokolenie '90" pod DOSem i Windowsem. Gdzieś w połowie lat 2000 zainstalowałem Linuksa, i od tego czasu stopniowo zmigrowałem ze wszystkimi zastosowaniami komputera na ten właśnie system - co wyraźnie wskazuje na "wybór". Oczywiście wymagało to pewnej zmiany nawyków (bolesny był choćby brak VS, którego edycję '08 wciąż cenię za najlepsze uzupełnianie kodu C++ oraz debugger tego języka, jakie dotąd widziałem), jednak sumaryczny bilans wyszedł na duży plus.

OS X kupiłem w 2011, przez dwa lata był to mój jedyny system (pracowałem w domu) - ale ostatecznie Linux powrócił jako główne narzędzie (pracy i nie tylko). OS X to bardzo dobry system, ale po czasie okazuje się zbyt sztywny - zrobienie czegoś o czym Apple nie pomyślało, wymaga często przesadnej gimnastyki (lub zakupu softu w stylu Bartender (http://www.macbartender.com/), który rozwiązuje oczywisty, przeoczony (od >3 lat???) przez Apple, problem za jedyne $15 (cóż zrobić... kupiłem)).

Przykładowo dyski: RAID1 -> wolumeny LVM -> cache na SSD (LVM Cache) -> dm-crypt.
Ciekawe, stosuję prawie identyczne rozwiązanie - z tą różnicą że keszuję poprzez bcache bezpośrednio ponad RAIDem (za cache robi partycja 50GB na SSD). Jak jest z wydajnością LVM cache na SSD?
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Grudzień 25, 2014, 00:54:22
zagadką jest dla mnie co tak oskryptowujecie i wpisujecie w terminal że wam magicznie przyśpiesza development jako że sam używam cudzych silników do pisania gier które zazwyczaj mają one click deployment :P
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: bies w Grudzień 25, 2014, 01:39:28
Ciekawe, stosuję prawie identyczne rozwiązanie - z tą różnicą że keszuję poprzez bcache bezpośrednio ponad RAIDem (za cache robi partycja 50GB na SSD). Jak jest z wydajnością LVM cache na SSD?
Miałem bcache do niedawna i wydaję mi się (bez większych benchmarków) że bcache jest szybszy (niedużo ale jednak). Poza tym lvm cache musi się "rozgrzać" -- czy na starcie systemu mam jakieś 30 sekund mocnej pracy dysków. Ale to co mnie przekonało do lvm cache to: a) development bcache jest dość dziwny, w praktyce jest to jeden człowiek który czasami "znika" na jakiś czas. b) Działa na poziomie lvm -- dopięcie i odpięcie cache można wykonać bez modyfikacji wolumenu (w przypadku bcache trzeba de facto skopiować dane).

Wadą lvm cache jest natomiast to, że każdy wolumen musi mieć osobne wolumen cache'u. W przypadku bcache jedno urządzenie cache (w moim przypadku dysk 120GB) mógł cache'ować wiele wolumenów danych. W lvm cache muszę podzielić dysk na osobne wolumeny cache'u.

Oczywiście obydwa mechanizmy tylko w trybie writethrough, używanie writeback de facto wyłączałoby RAID pod spodem.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xion w Grudzień 25, 2014, 02:55:55
zagadką jest dla mnie co tak oskryptowujecie i wpisujecie w terminal że wam magicznie przyśpiesza development jako że sam używam cudzych silników do pisania gier które zazwyczaj mają one click deployment :P
I zagadką pozostanie, dopóki zadowalasz się byciem prowadzonym za rączkę :)
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xender w Grudzień 25, 2014, 13:37:12
zagadką jest dla mnie co tak oskryptowujecie i wpisujecie w terminal że wam magicznie przyśpiesza development jako że sam używam cudzych silników do pisania gier które zazwyczaj mają one click deployment :P
Jeśli całe Twoje programowanie to pisanie gier w gotowych silnikach, to to może się sprawdzać...

Tylko nie zapominaj, że ten one-click deployment pewnie też można by zaliczyć do kategorii "oskryptowane", tyle tylko, że nie Ty to rozwiązanie pisałeś i pewnie nie wiesz, jak jest zrobione od środka. Co nie zmienia faktu, że ktoś oskryptował.

Ja sobie skryptuję lub pół-skryptuję nawet operacje nie związane z programowaniem, a np. ze ściąganiem obrazków z internetu.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Grudzień 25, 2014, 14:28:15
I zagadką pozostanie, dopóki zadowalasz się byciem prowadzonym za rączkę :)
Jeśli całe Twoje programowanie to pisanie gier w gotowych silnikach, to to może się sprawdzać...
cóż, do tego dążę żeby moje programowanie sprowadzało się do pisania gier w gotowych silnikach i z radością płacę im za możliwość nie skryptowania wszystkiego samemu :P
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: LukeLi w Grudzień 25, 2014, 16:33:20
a których silników konkretnie używasz, że ci zapewniają takie rzeczy? I co w zasadzie ci zapewnia silnik?

Mnie (a robię póki co proste małe gierki, przy większych grach pewnie jeszcze większym to może stać się problemem) masę czasu schodzi na robieniu assetów, importowaniu/eksportowaniu z programu graficznego, skalowaniu, spójnym nazewnictwie, czy automatycznym robieniu prostych animacji. Jeśli twój silnik zapewnia ci automatyzację workflow z assetami, to mogę się zainteresować (pewnie i tak nie użyję, bo decyzja o użyciu danego silnika powoduje więcej efektów niż tylko automatyzację tworzenia assetów - ale jeśli się chwalisz - to chętnie poczytam, bo na razie mam z tym problem i assetami zarzadzam nawet nie poprzez skrypty, ale ręcznie).

edit:
A jeśli miałbym jakieś większe skrypty pisać, to między innymi do takich rzeczy, i takich rzeczy bym oczekiwał od gotowego pipeline'u, a nie "one click deployment" że mi wgra pliki za jednym klikiem, bo to trochę za mało.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Grudzień 25, 2014, 19:03:16
używam unity, unreala i marmolady z goji. niestety nie jestem hakerem skryptowania i muszę ręcznie skalować sprity i przeciągać je do texture packera :(
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xender w Grudzień 25, 2014, 20:25:13
muszę ręcznie skalować sprity i przeciągać je do texture packera :(
W najgorszym wypadku da się oskryptować przez AutoIT / AutoHotKey.
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Kos w Grudzień 27, 2014, 22:44:29
To jest problem narzędzi bez interfejsu konsolowego - trzeba stawać na rękach, by je sobie jakoś spiąć w jeden skrypt. I weź tu potem zrób build server dla swojej gry na bazie AutoHotKey :-)
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Xender w Grudzień 28, 2014, 00:46:43
@Kos - Powiedziałbym, że chyba porównywalny clusterfuck, co tworzenie Continous Integration do elektroniki konsumenckiej. Ale tam akurat nie ma winy ani winnego, ciężko byłoby zrobić inaczej, i to nadal CLI.

I jest to nawet fajna zabawa :)
Tytuł: Odp: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Grudzień 28, 2014, 02:33:32
- Laptop: OSX Yosemite (hack):
* Bo to jednak unix z terminalem, zsh, gitem, homebrew i całym tym developerskim lukrem
* Unity działa
* XCode to jeden z najlepszych IDE jakie widziałem
* Finderowe tagi <3
* Sposób instalowania apek
* Steam z dnia na dzień większą bilbiotekę ma
* Jest cholernie szybki
* Wygodniej mi się używa jakiegokolwiek oprogramowania Adobe

Niestety nie działa mi wifi *_* ale to wiąże się z posiadaniem hacka, przez co większość roboty i tak wykonuję na windowsie z lenistwa. Anyway chyba już wiem jaki będzie następny laptop jaki kupię.

- Laptop: Windows 8.1
* W sumie mam bo działa wifi oraz mam gry. Nie mniej robie na nim większość rzeczy dlatego że muszę.

- Linux
Na laptopie brakuje mi na niego miejsca (SSD 128 boli mocno). Właśnie się zastanawiam czy kompatybilną kartę wifi czy też może usunąć OSX i w to miejsce dać linuxa.

Na desktopie mam linuxa - rodzinie wystarcza a ja nie muszę z studiów targać laptopa do domu aby coś poprogramować (git blessed).