Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Cykliczne Warsztatowe Compo => Wątek zaczęty przez: Dab w Grudzień 22, 2014, 12:47:49

Tytuł: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [wyniki]
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 22, 2014, 12:47:49
http://warsztat.gd/news/1298/warsztat_compo_-_24-28_grudnia_2014
Cytuj
Dopiero co zdążył opaść kurz po ostatnim Compo, a już mamy dla Was kolejne wyzwania! Tym razem na stworzenie gry będziecie mieli w trakcie 24-28 grudnia 2014 aż 5 dni. Podobnie jak w ostatniej edycji dozwolone są dowolne języki, silniki i technologie.

Tym razem nagrodą dla zwycięzcy Compo będzie książka Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL (http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/247903/grafika-3d-czasu-rzeczywistego.html) ufundowana przez Wydawnictwo Naukowe PWN (http://ksiegarnia.pwn.pl/).

(http://warsztat.gd/nimg/1298_.jpg)

Regulamin: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29527.0 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29527.0)
Skrót regulaminu & zasady lokalne:
  • tworzenie gry rozpoczyna się 24.12.2014 00:00 CET (1418425200)
  • temat: Śnieg pod każdą postacią
  • koniec Compo i ostateczny termin nadsyłania prac to 28.12.2014 24:00 CET (1419375600)
  • dozwolone dowolne technologie, middleware i platformy
  • zespoły jednoosobowe
  • głosowanie na prace innych uczestników w systemie 3-2-1
  • prace nadsyłami na adres compo1214@warsztat.gd, gry można załączyć do maila lub uploadować przez http://warsztat.gd/compoupload
  • zwycięzca Compo otrzyma nagrodę w postaci książki "Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL"
Do czasu startu Compo ten temat pozostaje zamknięty, dyskusję na temat Compo i regulaminu można prowadzić w temacie ogólnym: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29519 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29519)

Paczka z pracami:

http://compoarchiwum.warsztat.gd/WarsztatCompo14_12.zip

Wyniki:

Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 24, 2014, 01:00:02
Czas start!

Temat Compo to: Śnieg pod każdą postacią

Przypominam o:
- dołączeniu README do paczki
- podesłaniu screenshota razem ze zgłoszeniem

Powodzenia i wesołych Świąt! (w przerwach między tworzeniem gry rzecz jasna ;))
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 28, 2014, 16:37:32
Jak tam progress? :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Płociu w Grudzień 28, 2014, 16:48:22
Zacząłem dzisiaj o 13, mam jeszcze jakieś 2-3 godziny czasu. Się zrobi.

Edit: W załączniku (jakżeby inaczej) screen z menu :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Grudzień 28, 2014, 17:21:06
Napisałem prostą grę najpierw w pygame (bez OpenGL), ale strasznie muliła, więc przepisałem ją do LÖVE (Lua). Nie będę dawał screena tutaj, niespodzianka niech będzie przy publikacji prac :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: P@tyS w Grudzień 28, 2014, 17:31:37
Wczoraj zacząłem, dzisiaj wysłałem ostatnie poprawki :D
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Grudzień 28, 2014, 18:56:42
Jeszcze mamy czas :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Grudzień 28, 2014, 22:15:12
Sorry, że nowy post ale chciałem by wątek był zaznaczony jako nowy.

W regulaminie stoi, że można używać assetów/grafik z internetu. Znalazłem ładny obrazek ale bez licencji i co teraz mogę, czy nie mogę go użyć?

Zacząłem 8 min temu, może zdążę :P
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Grudzień 28, 2014, 22:21:18
Jeśli znajdziesz coś nieznanego pochodzenia -> czyli nie wiesz kto to zrobił i czy jest to gdzieś oficjalnie wydane na jakiejś licencji, to lepiej to zostawić i poszukać czegoś z pewnego źródła.

Z drugiej strony oczywiście jestem świadom, że przy tej skali wydarzenia jest silne prawdopodobieństwo, że nikt Ci za to głowy nie urwie. Ja dla pewności sam tworzyłem obrazki (GIMP + trochę Blendera).
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 28, 2014, 23:21:49
Cytuj
W regulaminie stoi, że można używać assetów/grafik z internetu. Znalazłem ładny obrazek ale bez licencji i co teraz mogę, czy nie mogę go użyć?

Compo niestety nie jest wyjątkiem od prawa autorskiego. ;) Lepiej poszukać czegoś np. na licencji CC.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Płociu w Grudzień 29, 2014, 00:03:29
Jeśli moja gra wymaga postawionego serwera http żeby poprawnie działać (xhr), to czy mogę jutro po pracy wystawić grę na zewnętrznym serwerze, żeby nie skazywać oceniających na stawianie własnych serwerów, czy to już będzie zdecydowane oszustwo? :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 29, 2014, 00:08:53
A może wystarczy dołączyć do paczki mongoose (https://code.google.com/p/mongoose/)?

Została niecała godzina! :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Płociu w Grudzień 29, 2014, 00:44:14
Poszło :) Mam nadzieję, że wszystko dobrze wysłałem
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Grudzień 29, 2014, 00:56:11
Co ma być w README?
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 29, 2014, 00:57:13
Na pewno sterowanie i ewentualne porady co do uruchomienia gry. Poza tym najlepiej dołączyć tam te same informacje co przy zgłoszeniu, czyli krótki opis gry, użyte narzędzia i materiały itp.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Grudzień 29, 2014, 00:58:50
Zamieściłem opis i sterowanie, powinno wystarczyć.

Długo nie zrobiłem tak prostej gry :P

Powodzenia wszystkim, czekam z niecierpliwością na zobaczenie prac :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 29, 2014, 01:19:01
Compowicze! Przyszła jeszcze jedna praca 12 minut po północy. Świątecznie dopuszczamy? :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Płociu w Grudzień 29, 2014, 01:19:26
Pewnie :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Grudzień 29, 2014, 01:30:48
Jasne, że tak.

Minutki nie powinny się liczyć w doborowym towarzystwie ;)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Grudzień 29, 2014, 01:32:09
yep
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Budzik94 w Grudzień 29, 2014, 01:37:26
Pewnie że tak ;)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 29, 2014, 01:38:10
Tak też myślałem. :)

Przyszło 8 prac, paczkę można ściągnąć pod adresem http://compoarchiwum.warsztat.gd/WarsztatCompo14_12.zip

Głosowanie trwa 5 dni, do końca piątku. Uczestnicy opisują wrażenia z gier i głosują w systemie 3-2-1, nadsyłając głosy na compo1214@warsztat.gd (szczegóły w regulaminie (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29527.0)). Jednocześnie do piątku głosować mogą Warsztatowicze, decydując o nagrodzie publiczności. :)

Jak wrażenia? Kiedy i w jakiej formule chcielibyście kolejną edycję Compo? Co było OK, a co jest do poprawki?

Lista prac:

(http://warsztat.gd/scompo/compo1.jpg) Marek Adamczyk - Śnieg Pod Każdą Postacią
(http://warsztat.gd/scompo/compo3.jpg) Patys - SzaloneMikołaje
(http://warsztat.gd/scompo/compo2.jpg) aureon - Tarnfad Cold Edition
(http://warsztat.gd/scompo/compo4.jpg) Adam Pajkert - Snowy Battle
(http://warsztat.gd/scompo/compo5.jpg) Rafał Budzis - Ostatnia choinka
(http://warsztat.gd/scompo/compo6.jpg) Filip Płotnicki - Snowflake saga
(http://warsztat.gd/scompo/compo7.jpg) Adam Bawelski - Snowy puzzles
(http://warsztat.gd/scompo/compo8.jpg) Iv - Save Buczka
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Płociu w Grudzień 29, 2014, 02:03:22
Mi osobiście termin świąteczny słabo przypasował, były inne rzeczy do jedzenia, eee, roboty. To oczywiście odbiło się na jakości mojej gry, gdzieś 3/4 mechaniki musiałem wyciąć... Z kwestii formalnych nie rozumiem czym się różni podanie w mailu od tego co ma się znajdować w readme, ale to pewnie wina niedokładnego przeczytania regulaminu.

Ogólnie bardzo fajnie, że tyle prac przyszło, to na pewno na plus. 
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Grudzień 29, 2014, 02:07:15
3-4.01 lub 9-11.01 albo nawet od 3 do 11. Wiem, że termin szybki ale wygodny dla mnie - chorobowe :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Grudzień 29, 2014, 02:40:15
3 punkty - aureon - najlepszy całokształt, ładne efekty wizualne, rozmaite bronie, dźwięki.

2 punkty - Adam Pajkert - Menu jest piękne, a gameplay stanowi wyzwanie, good job! :)

1 punkty - Rafał Budzis - ładna grafika, fajny pomysł, niestety pod Firefoxem przy wciskaniu przycisków
            uaktywnia mi się quicksearch na stronie, pod Chromium jest ok.
            
Adam Bawelski - Oryginalny pomysł, ładna grafika.
            
Iv - pomysłowa gra i dobre wykonanie, jakby urozmaicić gameplay, mogłoby się sprzedać :)

Filip Płotnicki - ciekawy pomysł, ciężko pojąć gameplay

Patys - dobry pomysł z punktami ujemnymi za wystrzał, mogłem u siebie tak zrobić, zamiast ustawiać cooldown timer dla wyrzutni :)


Śnieg Pod Każdą Postacią zrobiłem ja.
Tytuł: Odp: Kontra do UKIK
Wiadomość wysłana przez: Kyroaku w Grudzień 29, 2014, 03:05:03
Wedlug mojej oceny:
3 miejsce: "Śnieg Pod Każdą Postacią" - chociaz niewielki w tej grze element zrecznoscioty, to calkiem spoko :D Chociaz te spadajace ktosie wygladaja conajmniej dziwnie xD
2 miejsce: "SzaloneMikołaje" - podoba mi sie system odejmowania pkt z kazdym strzalem :) Gra nie taka latwa, jak wyglada ^^
1 miejsce: "Snowy Battle" - no poprostu wlaczylem, zobaczylem to menu z ta muzyczka i juz wiedzialem, ze ta gra jest epicka. Wlaczylem survivial i nie pomylilem sie xD Normalnie swietne :D Jedyne, do czego sie przyczepiam to fatalne wykrywanie kolizji. SLOWO DAJE, ON MNIE NIE ZLAPAL xD

Reszta:
"Snowflake saga" - graficznie mi sie bardzo podoba poza tym detalem, ze zolty snieg i bialy sa praktycznie identyczne (a moze to moje oczy nawalaja ?). Niestety nie umiem w to grac xD
"Tarnfad Cold Edition" - dostaje blad "ActiveX component can't create object" i aplikacja sie nie wlacza... ale muzyka zajebista :)
"Snowy puzzles" - hehe :D
"Save Buczka" - jesli miejsce w ktorym mozemy umiescic przedmiot nie jest wybierane losowo, a za pomoca jakiegos logicznego algorytmu, to moglaby to byc calkiem niezla gierka logiczna. Niestety mnie nie wciagnela :P
"Ostatnia choinka" - moze gdyby przyspieszyc rozgrywke i dodac mozliwosc uniku (jakis skok, lub cos w ten desen) :)
EDIT:
WTF !! xD Nie wiem, jak to sie stalo, ze napisalem post w innym temacie <zonk>. Nie widze opcji usun. Moglby ktos przeniesc post do tematu compo ? :D
// Done -Xirdus
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: aureon w Grudzień 29, 2014, 03:11:56
Zapomnialem opisac to w readme :/
Dla wszystkich co maja ten blad:
Plik znajdujacy sie w folderze z gra dx8vb.dll skopiuj do folderu:
Windows 64bit C:\Windows\SysWOW64\
Windows 32bit C:\Windows\System32\
Nastepnie uruchom plik cmd.exe jako administrator i wpisz:
Windows 64bit regsvr32 C:\Windows\SysWOW64\dx8vb.dll
Windows 32bit regsvr32 C:\Windows\System32\dx8vb.dll
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Grudzień 29, 2014, 04:37:03
Sprawdziłem ponownie Twoją grę i było warto :)

Popraw nazwy plików w powyższym poście, bo w archiwum z grami plik nosi nazwę "dx8vb.dll".

Zaktualizowałem swój głos.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: P@tyS w Grudzień 29, 2014, 11:42:46
3 punkty - Rafał Budzis - Ostatnia choinka - fajnie się gra, tylko trochę za wolna rozgrywka

2 punkty - Adam Pajkert - Snowy Battle - fajnie, podoba mi się wykonanie :D
                     PS: Działa pod wine, ale linux:
                     ./main: 1: ./main: ELF: not found
                     ./main: 11: ./main: Syntax error: "(" unexpected
1 punkt - Filip Płotnicki - Snowflake saga - super pomysł, gdzie jest żółty :D

Iv - Save Buczka - ciekawy pomysł, przydałby się opis połączeń klocków w readme bo nie ogarniam jak to działa
Marek Adamczyk - Śnieg Pod Każdą Postacią - naprawdę świetne, szkoda że tylko jedna szansa na trafienie :D
Adam Bawelski - Snowy puzzles - pod linuxem nie działa unity web player. nie mogłem zagrać :(
aureon - Tarnfad Cold Edition - nie zadziałało pod wine, kopiowanie, komendy nie zadziałały :( nie mam pod ręką windowsa
Patys - SzaloneMikołaje - moja gra
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: aureon w Grudzień 29, 2014, 12:54:38
Kyroaku, sprobuj tego co napisalem pod Twoim postem.

3pkt - SzaloneMikołaje - Wciąga, przyjemnie się gra.

2pkt - Ostatnia choinka - Trochę za wolna rozgrywka ale gra całkiem fajna.

1pkt - Snowy Battle - Za dużo "duchów" jak dla mnie, przez co gra jest trochę krótka (przynajmniej dla mnie) i robi się trochę nudno gdy ciągle nawalam samymi śnieżkami. Mimo wszystko jest ok.

Save Buczka - Ciekawy pomysł, ale tak jak ktoś napisał wcześniej, przydały by się połączenia opisane. Gra jest trochę pusta, nic nie przeszkadza więc chyba nie da się przegrać (nie udało mi się :D ).

Snowflake saga - Nie ogarniam tej gry ^^

Śnieg Pod Każdą Postacią - Grafika nie zachęca, ale gra się całkiem przyjemnie.

Snowy puzzles - Może było by dobrze, gdyby tych plansz było więcej ^^
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Płociu w Grudzień 29, 2014, 14:02:40
Snowflake saga: Moja gra. Tak wiem, readme w ogóle nie mówi o tym jak się powinno grać. To jest po prostu wariacja gry match3. Klikasz na pionek i potem na sąsiedni, żeby zamieniły się miejscami. Zadaniem jest wyczyszczenie planszy, z tym że pionki, żeby zniknąć, muszą być białe. Przy każdej zamianie odpalany jest algorytm sprawdzający czy na planszy znajdują się pionki w tym samym kolorze w jednej linii. Jeśli są, to albo znikają z planszy (jeśli są białe), albo zostają wyczyszczone o jeden stopień (czarny -> żółty -> biały). Licznik na górze pokazuje ilość pozostałych pionków. Następnym razem bardziej się przyłożę, teraz naprawdę czas nie dał mi żyć, a bardzo chciałem coś oddać...  Dopracuję ją w ramach normalnego projektu na warsztacie :)

PUNKTY

3 punkty - Ostatnia choinka.
Świetna gra. Jak dla mnie idealnie wyważona prędkość rozgrywki i mechanika.

2 punkty - Snowy battle.
Muzyka idealnie pasuje do stylistyki graficznej i to chyba dzięki temu tak dobrze się grało. Bardzo fajny survival.

1 punkt - Tarnfad Cold Edition
Zabić ich wszystkich! Bardzo przyjemna gra, ale niestety rozmieszczenie klawiszy odpowiedzialnych za atak jest dość niefortunne.

Wyróżnione:
Save buczka - biedny kot, niestety nie miałem cierpliwości żeby go uratować :(. Grało się fajnie, trochę toporne sterowanie, ale i tak gra na plus.
Szalone mikołaje - Niby prosta, niby nie za piękna, ale pozostawiła po sobie radość z gry, a to jest najważniejsze.
Snowy puzzles - Ciężko się gra bez myszki :D Stanowi tym samym niezłe wyzwanie.
Śnieg pod każdą postacią - już za sam pomysł powinieneś wygrać.

Szkoda, że można oddać punkty tylko na 3 gry. Poziom jest bardzo zbliżony (wysoki!) i parę gier wg mnie powinno zająć ex aequo drugie i trzecie miejsce. Ciężko było wybrać, gratuluję wszystkim :)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Dab w Grudzień 29, 2014, 16:51:59
Przypominam, że głosujemy wysyłając maila na compo1214@warsztat.gd.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Grudzień 29, 2014, 18:10:06
Kurcze, mówiłem za dużo czasu było na Compo. Praktycznie oprócz jeszcze dwóch prac tylko moja była zrobiona ad hoc :D

To dobrze, widać się  Warsztatowcze się starają. Na nowe Compo spróbuję coś większego ustrugać ;)

Głos:
3 pkt - Adam Pajkert - Snowy Battle - pomysł, trochę za bardzo wyśrubowany poziom trudności, grałem najdłużej kilkanaście sekund.
2 pkt - aureon - Tarnfad Cold Edition - bardzo dobrze wykonana minigierka choć znalazłem już buga (jeśli się ucieknie i zostawi przeciwników po jednej stronie, a później bez skoku dojedzie schowa się przy wzniesieniu to przeciwnicy nas nie atakują i podskakują w miejscu. Teraz wystarczy używać tornada i wszyscy giną).
1 pkt - Filip Płotnicki - Snowflake saga - ładna grafika i ciekawy gameplay

Rafał Budzis - Ostatnia choinka - prostota jest najlepsza, dobrze wykonana choć gameplay jest zbyt wolny
Marek Adamczyk - Śnieg Pod Każdą Postacią - dobry pomysł, bolą mnie oczy od patrzenia na tło
Patys - SzaloneMikołaje - bardzo prosta, prostsza nawet niż moje puzzle :D, jakby dorobić elementy bardziej wciągające gracza lub zmienić grafikę toby była nawet w top3
Iv - Save Buczka - grafika ciekawa ale jednak to nie gra dla mnie

Snowy puzzles  -  Mój skromny wkład ;)


Taka moja mała uwaga/sugestia:
Nie dałoby się wprowadzić do regulaminu by wszystkie gry były udostępnione online? Przez jakiś player czy coś innego. W obecnej formie jeszcze daje radę, jednak jeśli na compo zgłosi się 20 prac i każda będzie jak tutaj, wymagała zrobienia czegoś to zamiast grać będę tylko oglądać gry. Co na pewno wpłynie negatywnie na poziom oceniania.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: aureon w Grudzień 29, 2014, 18:34:18
Gimer, pokażesz treść błędu?
Jeżeli jest to błąd związany z ActiveX can't... to spróbuj z tym:
http://hostuje.net/file.php?id=be90ff4e3ef844a7c26018996f9341d9 (http://hostuje.net/file.php?id=be90ff4e3ef844a7c26018996f9341d9)
Włóż do folderu z grą i uruchom jako ADMINISTRATOR.

Jeżeli jest to inny błąd spróbuj zainstalować to:
32 bit: http://hostuje.net/file.php?id=16eba088819680670326282fa21e8893 (http://hostuje.net/file.php?id=16eba088819680670326282fa21e8893)
64 bit: http://hostuje.net/file.php?id=e22ee7571265516569ea30c58c2419c3 (http://hostuje.net/file.php?id=e22ee7571265516569ea30c58c2419c3)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Grudzień 29, 2014, 19:07:07
Zrobione, choć obyło się bez *.bat ;)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Iv w Grudzień 29, 2014, 20:18:22
Dzięki za opinie, jako, iż gra (Save Buczka) bywa niezrozumiała, wrzucam podpowiedź odnośnie łączenia elementów :). Niestety z powodu zbyt małej ilości czasu udało mi się wprowadzić tylko część z zaplanowanych na papierze rzeczy...

http://i57.tinypic.com/25tenm0.jpg
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: pajadam w Grudzień 29, 2014, 22:44:16
3 punkty - Szalone mikołaje : Genialny pomysł, wciągająca i ciekawy patent z minusowymi punktami  :D
2 punkty - Ostatnia choinka : Trafiony pomysł, dobre wykonanie ( nie licząc kilku małych błędów :D ) fajnie się przy niej bawiłem  :)
1 punkt - Śnieg pod każdą postacią : Bardzo dosłowne potraktowanie tematu, bardzo oryginalnie :) Grało się fajnie, szybkość rozgrywki odpowiednia, szkoda że nie wyglądała ładniej ;)

Uwagi:
Tarnfad Cold Edition - Pomijając problemy z uruchomieniem gry, czasem po jej włączeniu jestem nieśmiertelny. Gdy wyłączam i włączam grę to raz mam na sobie tarczę, raz po prostu nie można mnie zabić i wiszę w powietrzu, trochę dziwne i uniemożliwia grę. Rzadko włącza się normalnie i da się grać. Wtedy można dostrzec sterowanie... ułożenie przycisków jest tragiczne, a kierunek wystrzału kontrolowany klawiszami poruszania to już bezsens. Znacznie wygodniejsze byłoby użycie myszy. Screeny mojej nieśmiertelności postaram się dodać w załaczniku.
Snowflake Saga - Niezbyt wiem o co chodzi w tej grze. Poza tym to wygląda całkiem dobrze, lecz jej uruchomienie wymaga więcej niż dwóch kliknięć co trochę zniechęca.
Save Buczka - Bardzo wolny przebieg gry, nudna, nic szczególnego, pomysł był ok, wykonanie też.
Snowy Puzzles - Ciekawy pomysł, lecz nie dało się tak zbyt szybko układać tych puzzli ponieważ czasami nie dało się ich złapać. Poza tym nie da się jej odpalić Offline, przynajmniej u mnie bez internetu nie chodzi :/

Czas na moją grę - Snowy Battle.
Pisałem ją od ogłoszenia tematu. Finalna wersja powstała 2 godziny przed końcem terminu. 
Gra została napisana w 1400 linijkach kodu, w 13 plikach *.cpp i *.hpp w języku C++. Użyta została Biblioteka SFML 2.1.

Udało mi się zrobić:
- ładne menu, z prostymi ale nieprzesadzonymi przejściami
- podstawowy gameplay, bez żadnych urozmaiceń typu inne bronie, mapy , tryby oraz postacie.
- optymalizację renderowania obiektów ( nadal niezoptymalizowane kolizje mapy, oraz jej ładowanie ( mapa miała być większa ))
- bardzo proste AI
- bardzo podstawowe dźwięki.

Przy okazji mam teraz gotową bazę do rozbudowy gry :D. Niestety są też minusy... wielu rzeczy nie udało mi się wprowadzić, zabrakło nawet tablicy wyników,  prostych ustawień oraz powrotu do menu. Powstał także błąd przy pierwszej rozgrywce, powodujący że wszystkie (nawet nie widoczne obiekty) były rysowane na ekranie oraz aktualizowane co powodowało mocne ścinki na słabych komputerach :C. Na szczęście po śmierci ( następowała po chwili , ponieważ nie można było uciec przed duchami ) wszystko uruchamiało się tak jak miało i nawet na starym laptopie ( Intel Pentium Dual Core 2GHz, Intel GMA 4500M, Linux ) udało się wyciągnąć stabilne 60FPS ( Synchronizacja pionowa włączona, więc większa ilość FPS była blokowana, lecz i większy framerate jest zbędny ( patrz README - Informacje Techniczne ) ). Niestety miałem za mało czasu. Mimo wszystko jestem naprawdę zadowolony z tego co  zrobiłem w 4 dni. Była to naprawdę świetna zabawa :D Z niecierpliwością czekam na następne compo :D

Chciałbym jeszcze życzyć wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku :D

Pozdrawiam, Adam.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: aureon w Grudzień 29, 2014, 23:02:03
Nie wiem jakim cudem masz taki błąd, ale wystarczy usunąć plik Player.data w którym zapisany jest gracz po każdej rozgrywce.

Co do sterowanie to naprawdę nie rozumiem co jest w nim złego. Strzałki + Z,X,C,V nie wymagają jakiś skomplikowanych ruchów(?). Chyba, że chodzi o W, A, D - miała być to alternatywa dla leworęcznych ale zapomniałem dodać skrótów po drugiej stronie klawiatury.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Grudzień 30, 2014, 00:27:27
Przypominam, że głosujemy wysyłając maila na compo1214@warsztat.gd.

Dzięki a przypomnienie, bo przeoczyłem to.

Przepraszam :(
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Budzik94 w Grudzień 30, 2014, 00:31:46
Uwagi do mojej gry - Ostatnia choinka

@JasonVoorhees
"ładna grafika, fajny pomysł, niestety pod Firefoxem przy wciskaniu przycisków uaktywnia mi się quicksearch na stronie, pod Chromium jest ok."

Wina ustawień twojej przeglądarki sam musiałeś sobie ustawić jakieś dziadostwo więc nie uznał bym tego jako błąd. U mnie pod Firefoxem działa okej. (Jedynie zapomniałem kodowania ustawić :/ porażka dla web-developera) Jak coś możesz do pliku class.Game.js w folderze JS dopisać return false;
na końcu tych dwóch funkcji
this.kbdown = function (e){i
this.kbup = function (e){
Może to coś da na twoje ustawienia przeglądarki ale pewny nie jestem.

@Kyroaku
"moze gdyby przyspieszyc rozgrywke i dodac mozliwosc uniku (jakis skok, lub cos w ten desen) :)"

Zbieranie śniegu miało być zarazem unikiem. Zbierać śnieg możesz dopóki nie będziesz miał 5 kulek "w ręce" więc jak nadążysz wyrzucać to zawsze możesz się uchylić ;)


Gierkę testowałem na rozdzielczości 1440x900 przy większej szerokości komputer ma problemy z dorzuceniem trochę nie przemyślałem tej zmieniającej się rozdzielczości.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Dab w Styczeń 02, 2015, 13:24:43
Przypominam uczestnikom że do końca dnia należy wysłać oceny na adres compo1214@warsztat.gd - brak nadesłania ocen powoduje dyskwalifikację uczestnika.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Gimer w Styczeń 02, 2015, 13:33:53
Jak tak się rozpisujecie to i na mnie kolej :)

Puzzle powstały, a raczej zaczęły powstawać po 21:00 ostatniego dnia. Początkowo powolutku, kolacja, później kakałko i jabłuszko. Kilka minut po 23 zorientowałem się jak jest późno i już zaczęła się zadyma. Przez 30 min pisałem bez testowania i dobrze napisałem! :D Oczywiście powstał bug z łapaniem puzzla ale malutki i tylko jedna osoba o nim napisała.

Gra składa się z:
- 6 grafik
- 4 skryptów - 245 linii kodu

Całość poskładana przez Unity

Szaleństwo :P
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [głosowanie]
Wiadomość wysłana przez: Dab w Styczeń 02, 2015, 22:25:26
Wyniki Compo:



Gratulacje! Tym razem rywalizacja punktowa była jeszcze bardziej zacięta niż ostatnio.

Komentarze:

(http://warsztat.gd/scompo/compo5.jpg) Rafał Budzis - Ostatnia choinka
  • prostota jest najlepsza, dobrze wykonana choć gameplay jest zbyt wolny
  • fajnie się gra, tylko trochę za wolna rozgrywka
  • Trafiony pomysł, dobre wykonanie ( nie licząc kilku małych błędów :D ) fajnie się przy niej bawiłem :)
  • ładna grafika, fajny pomysł, niestety pod Firefoxem przy wciskaniu przycisków uaktywnia mi się quicksearch na stronie, pod Chromium jest ok.
  • Świetna gra. Jak dla mnie idealnie wyważona prędkość rozgrywki i mechanika.
  • wrażenia dokładnie jak wyżej, ciężko było zadecydować, która lepsza :)
(http://warsztat.gd/scompo/compo2.jpg) aureon - Tarnfad Cold Edition
  • bardzo dobrze wykonana minigierka choć znalazłem już buga (jeśli się ucieknie i zostawi przeciwników po jednej stronie, a później bez skoku dojedzie schowa się przy wzniesieniu to przeciwnicy nas nie atakują i podskakują w miejscu. Teraz wystarczy używać tornada i wszyscy giną).
  • nie zadziałało pod wine, kopiowanie, komendy nie pomogły :( nie mam pod ręką windowsa
  • Pomijając problemy z uruchomieniem gry, czasem po jej włączeniu jestem nieśmiertelny. Gdy wyłączam i włączam grę to raz mam na sobie tarczę, raz po prostu nie można mnie zabić i wiszę w powietrzu, trochę dziwne i uniemożliwia grę. Rzadko włącza się normalnie i da się grać. Wtedy można dostrzec sterowanie... ułożenie przycisków jest tragiczne, a kierunek wystrzału kontrolowany klawiszami poruszania to już bezsens. Znacznie wygodniejsze byłoby użycie myszy. Screeny mojej nieśmiertelności postaram się dodać w załaczniku.
  • najlepszy całokształt, ładne efekty wizualne, rozmaite bronie, dźwięki.
  • Świetna gierka wciągnęło mnie. Postawiłem sobie za cel dostanie się do 10 rundy i się udało. Oczywiście trzeba było podexpić postać co tez było świetnym elementem. Na minus działa to ze trzeba było od nowa odpalać grę. I nie każda moneta się dodawała.
  • Zabić ich wszystkich! Bardzo przyjemna gra, ale niestety rozmieszczenie klawiszy odpowiedzialnych za atak jest dość niefortunne.
  • bardzo grywalna, fajny pomysł i dobre wykonanie.
(http://warsztat.gd/scompo/compo4.jpg) Adam Pajkert - Snowy Battle
  • pomysł, trochę za bardzo wyśrubowany poziom trudności, grałem najdłużej kilkanaście sekund.
  • fajnie, podoba mi się wykonanie :D PS: Działa pod wine, ale linux: ./main: 1: ./main: ELF : not found ./main: 11: ./main: Syntax error: "(" unexpected
  • Menu jest piękne, a gameplay stanowi wyzwanie, good job! :)
  • Przesadzone menu względem gry. Moim zdaniem padający śnieg w menu zupełnie nie pasuje do reszty rozgrywki. Słabe kolizje coś z nimi nie wyszło. W grze gdzie jest tylko jedno życie powinny być bardzo dopracowane.
  • Muzyka idealnie pasuje do stylistyki graficznej i to chyba dzięki temu tak dobrze się grało. Bardzo fajny survival.
  • ładne menu :). sama gra mało wciągająca, poruszanie się duchów mogłoby zostać jakoś ciekawiej zrobione.
(http://warsztat.gd/scompo/compo3.jpg) Patys - SzaloneMikołaje
  • prosta, prostsza nawet niż moje puzzle :D, jakby dorobić elementy bardziej wciągające gracza lub zmienić grafikę toby była nawet w top3
  • Genialny pomysł, wciągająca i ciekawy patent z minusowymi punktami :D
  • dobry pomysł z punktami ujemnymi za wystrzał, mogłem u siebie tak zrobić, zamiast ustawiać cooldown timer dla wyrzutni :)
  • Fajnie zrobiona mechanika gry. Gra dość trudna i dużo się dzieje co jest na plus ;)
  • Niby prosta, niby nie za piękna, ale pozostawiła po sobie radość z gry, a to jest najważniejsze.
  • najlepsza wśród pozostałych zręcznościówek, fajnie, że została trochę urozmaicona
(http://warsztat.gd/scompo/compo6.jpg) Filip Płotnicki - Snowflake saga
  • ładna grafika i ciekawy gameplay
  • super pomysł, gdzie jest żółty :D
  • Niezbyt wiem o co chodzi w tej grze. Poza tym to wygląda całkiem dobrze, lecz jej uruchomienie wymaga więcej niż dwóch kliknięć co trochę zniechęca.
  • ciekawy pomysł, ciężko pojąć gameplay
  • Dziwne klocki czyszczą się z opóźnieniem. Mam też wrażenie ze jest za mało typów przez co jest czyszczone za dużo. Chyba nie jest wyłapywany brak ruchów przez co możemy się gapić w plansze jeszcze długo mimo ze przegraliśmy ? :D
  • porządnie wykonana, bez większych zastrzeżeń odnośnie gameplayu, chociaż czasem można odnieść wrażenie, że działa dość dziwnie...
(http://warsztat.gd/scompo/compo1.jpg) Marek Adamczyk - Śnieg Pod Każdą Postacią
  • dobry pomysł, bolą mnie oczy od patrzenia na tło
  • naprawdę świetne, szkoda że tylko jedna szansa na trafienie :D
  • Bardzo dosłowne potraktowanie tematu, bardzo oryginalnie :) Grało się fajnie, szybkość rozgrywki odpowiednia, szkoda że nie wyglądała ładniej ;)
  • Dla mnie zbyt dosłowne. Brak ładnego game over. Przy game over dalej możemy strzelać. Postacie trochę dziwne.
  • już za sam pomysł powinieneś wygrać.
  • duży plus za nietypowe podejście do tematu :D. jednak samemu gameplayowi trochę brakuje.
(http://warsztat.gd/scompo/compo7.jpg) Adam Bawelski - Snowy puzzles
  • pod linuxem nie działa unity web player. nie mogłem zagrać :(
  • Ciekawy pomysł, lecz nie dało się tak zbyt szybko układać tych puzzli ponieważ czasami nie dało się ich złapać. Poza tym nie da się jej odpalić Offline, przynajmniej u mnie bez internetu nie chodzi :/
  • Oryginalny pomysł, ładna grafika.
  • Mało ale fajnie ze udało się coś napisać na compo ;) Szkoda ze tych puzzli nie było więcej.
  • Ciężko się gra bez myszki :D Stanowi tym samym niezłe wyzwanie.
  • fajny pomysł, przydałoby się tylko więcej puzzli. czasem nie da się przesunąć puzzla gdy dwa nachodzą na siebie...
(http://warsztat.gd/scompo/compo8.jpg) Iv - Save Buczka
  • grafika ciekawa ale jednak to nie gra dla mnie
  • ciekawy pomysł, przydałby się opis połączeń klocków w readme bo nie ogarniam jak to działa
  • Bardzo wolny przebieg gry, nudna, nic szczególnego, pomysł był ok, wykonanie też.
  • pomysłowa gra i dobre wykonanie, jakby urozmaicić gameplay, mogłoby się sprzedać :)
  • Nudne 0 akcji trudne do ogarnięcia zasady, możliwość przejścia gry nie znając żadnych zasad. Jeśli zasady są trudne i nie są potrzebne do przejścia to w takim razie po co je tworzyć ? Znacznie lepsze by było gdybyśmy dostawali tylko klocki a prezenty musieli byśmy łapać. A gdy przy łapaniu prezentu klikniemy na swoją konstrukcje odpada element w który klikniemy myślę ze taka rozgrywka miała by znacznie większe szanse. :)
  • biedny kot, niestety nie miałem cierpliwości żeby go uratować :(. Grało się fajnie, trochę toporne sterowanie, ale i tak gra na plus.
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [wyniki]
Wiadomość wysłana przez: P@tyS w Styczeń 03, 2015, 16:05:47
Gratuluję zwycięzcom :) To moje drugie compo i stwierdzam, że to świetna zabawa. Można się wiele nauczyć i sprawdzić się w tworzeniu pod presją czasu.
Udostępniam kod mojej gry: SzaloneMikołaje na githubie - https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje (https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje) (kod może nie jest piękny i czysty, ale nie mam doświadczenia w programowaniu poza tworzeniem dla siebie - nigdy nie pracowałem jako programista)
Tytuł: Odp: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [wyniki]
Wiadomość wysłana przez: JasonVoorhees w Styczeń 03, 2015, 19:43:53
Kod mojej gry można podejrzeć rozpakowując plik *.love (to zwykłe archiwum ZIP).