Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Warsztat Summer of Code 2014 => Wątek zaczęty przez: BrunonDEV w Sierpień 01, 2014, 15:41:01

Tytuł: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 01, 2014, 15:41:01
The Construgert to gra, tworzona tylko przeze mnie w języku C++ na bibliotece Allegro. (Allegro 4.2 bodajże, wiem, przestarzałe. ;))
Polega ona głównie na kopaniu w kopalni, zdobywaniu przez takie właśnie kopanie Craft Points, i kupowaniu za owo Craft Points nowe kilofy, którymi można kopać lepsze rudy.
Aktualna wersja: 1.2.3
BLOG: http://theconstrugert.blogspot.com/
DOWNLOAD: http://theconstrugert.blogspot.com/p/pobierz-dla-warsztat.html
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Sierpień 01, 2014, 16:03:54
Po pierwsze... jak zacząć?? :D jak wydobywać drewno :D A po drugie... daj możliwość wyłączenia muzyki, bo potrafi denerwować ;)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 01, 2014, 17:13:54
Wszystko masz w "READ ME!.txt". :D
Sama nazwa mówi żebyś to przeczytał. ;)
----
Drzewa ścina się SPACJĄ. :)

Możliwość wyłączenia muzyki będzie. ;) A jak na razie możesz ściszyć sobie głośniki. :]
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: sheadovas w Sierpień 01, 2014, 17:36:48
Zdobyłem ostatni kilof i crash jest crash za crashem. Wciąż jest problem z poprawnym wykrywaniem myszy na surowcach
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 01, 2014, 17:38:24
Crash jest bo nie dodałem pliku graficznego ostatniego kilofa. :P
Poprawię to w 1.0.6.
Nie chce mi się tego klikania poprawiać... Po prostu powiększę kursor. :P
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: RhAnjiE w Sierpień 01, 2014, 18:19:32
Cytuj
Nie chce mi się tego klikania poprawiać... Po prostu powiększę kursor. :P
Myślenie prawdziwego programisty...
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 01, 2014, 21:18:26
Próbowałem powiększyć (wstawić własny) kursor według poniższego poradnika, bo nigdy tego nie robiłem:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-4-x-C++/Myszka/73
Zrobiłem identycznie niż było zrobione tam, a po uruchomieniu gry kursor migał. :/
----

PS. Nie proście o kod. Gdy nie działało skopiowałem interesujący mnie fragment kodu i wkleiłem go do siebie. (Nadal nie działało.)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Sierpień 01, 2014, 21:22:57
Nie ma nic o ścinaniu drzew w pliku README ;) nawet się poświęciłem i go przeczytałem ;)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 01, 2014, 21:27:14
@up: Sorry. :/ Myślałem że jest... W każdym razie właśnie wysyłam aktualizację gdzie dodałem m.in. samouczek. :)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 01, 2014, 21:46:28
AKTUALIZACJA 1.0.6! :D
http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v106.html
Lista zmian:
DOWNLOAD: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtcHd1bDlJWmg4clE/edit
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 03, 2014, 13:49:34
AKTUALIZACJA 1.0.7! :D
POTWORY! :D
POST NA BLOGU: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v107.html
DOWNLOAD: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtNVJVclA1VUp3Skk/edit?usp=sharing&pli=1

LISTA ZMIAN:
Pozdrawiam i czekam na komentarze! :)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 03, 2014, 19:48:02
AKTUALIZACJA 1.0.8!
http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v108.html
DOWNLOAD: https://drive.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-Qtam9aZ1RxUXplZlE/edit?usp=sharing
Lista zmian:
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 04, 2014, 22:12:52
AKTUALIZACJA 1.0.9!
Post na blogu: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v109.html
Download: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-Qtd1U1ZTJNbzdobE0/edit

Lista zmian:
W następnej aktualizacji mam zamiar dodać animację potwora Mine Creature. :)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 05, 2014, 13:43:25
AKTUALIZACJA 1.2!
Post na blogu: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v12.html
Download: https://drive.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtUmhfb1d2SDVpMDQ/edit?usp=sharing

Lista zmian:
Animacje Mine Creature przełożyłem na kolejną aktualizację, gdyż niezbyt się znam na animacjach w Allegro i może mi to zająć nieco więcej czasu niż inne rzeczy. :)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: edi96 w Sierpień 05, 2014, 15:56:28
Twoja gra ma większe wymagania systemowe niż Windows 95. Niedługo dojedziesz do ME, tak trzymaj!
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 05, 2014, 18:41:01
@up: ?

AKTUALIZACJA-BUGFIX 1.2.1!
Post na blogu: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v121.html
Download: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtTDFwdkUyenVaMUE/edit

Lista zmian:
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: asmen w Sierpień 05, 2014, 20:02:51
Cytuj
K: wyłączanie muzyki; N: włączanie muzyki.

Zrób to pod jeden guzik, będzie prościej :P
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 05, 2014, 20:24:21
Spróbuję. ;)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 06, 2014, 20:59:41
AKTUALIZACJA 1.2.2!
Post na blogu: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v122.html
Download: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtV0lROTNaUzB2MTA/edit

Lista zmian:
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: asmen w Sierpień 06, 2014, 22:13:40
Cytuj
K: wyłączanie muzyki; N: włączanie muzyki.
Zrób to pod jeden guzik, będzie prościej :P
i to też pod jeden guzik:
Cytuj
E: włączanie ekwipunku,
F: wyłączanie ekwipunku,

Ma być w następnej aktualizacji! :P
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 08, 2014, 11:26:22
Mam problem z Audiere, zapraszam do tematu:
http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29157.0
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: timus w Sierpień 08, 2014, 14:12:53
Gram mnie mocna wciągnęła wiec galem i grałem i po pewnym czasie wyskoczyła mi ujemna ilość punktów :(
Mam nadzieje ze to zostanie poprawione.
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Sierpień 08, 2014, 14:15:56
Protip: naprawdę duże liczby trzymaj w doublu.
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 08, 2014, 14:19:31
@timus:
Czy nie wpisałeś tego w jednym z plików .txt w folderze DATA, dla "żartu"? ;)
Dam zmienną o stanie CP do double, ale jednak trochę podejrzane mi się to wydaje. :D

EDIT:
Btw. @up: Skąd wiedziałeś że trzymam to w int? :D
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: asmen w Sierpień 08, 2014, 14:21:36
Przepełniłeś go i poleciał od dołu, to widać xD
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: timus w Sierpień 08, 2014, 14:25:39
Nie ruszalem zadnych plikow w DATA.
Ja bym tu dal unsigned long long int, ale jak kto woli.
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 08, 2014, 14:34:55
@up:
OK, dam unsigned long long int. ;)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Sierpień 08, 2014, 14:37:33
Ja bym tu dal unsigned long long int, ale jak kto woli.
ulonglong ma ograniczenie do 18 trylionów. Tego typu gry zwykle wymagają więcej.
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 08, 2014, 14:42:26
@up: Czyli? :)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Sierpień 08, 2014, 14:55:11
@up: Czyli? :)
Czyli jak dojdzie ci w 80 levelu potwór z bilionem bilionów HP i klocek co daje 1350872354138572804375103 crafting pointów to i ulonglong nie starczy ;) A w tym przypadku precyzja nie jest taka ważna, więc double jest akceptowalny (i mieści do ok. 10308 liczb, dodatnich i ujemnych).
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 08, 2014, 14:58:17
Czyli mam dać zwyczjne double? :D
OK.
Dzięki.
Pomoże ktoś teraz tu: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29157.msg331671#msg331671 ???
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 08, 2014, 21:14:47
AKTUALIZACJA 1.2.3!
Post na blogu: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v123.html
Download: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtQm1lX1NnTll5SWM/edit?usp=sharing

Lista zmian:
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: timus w Sierpień 08, 2014, 23:31:38
Trochę niedopracowane to wyłączanie do ja wyłączę przed kopalniom to i tak ja wejdę to znów się włącza
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 08, 2014, 23:40:29
@up:
Poprawię. ;)
Bool odpowiadający za to czy muzyka ma być włączona zrobię zmienną globalną, i to powinno wystarczyć. :)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 09, 2014, 14:33:20
Gameplay z 1.2.3:
https://www.youtube.com/watch?v=-j1Qxw-DCg4
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 10, 2014, 08:38:07
Jak by co to wyjeżdżam na kilka dni więc prace nad grą są chwilowo wstrzymane. :)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: BrunonDEV w Sierpień 12, 2014, 19:11:02
AKTUALIZACJA 1.2.4!
Post na blogu: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v124.html
Download: https://drive.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtQmczeUVOY3FtbUE/edit?usp=sharing

Lista zmian:

Przez następne 3 dni (znowu) nie będę miał dostępu do projektu, więc prace nad grą (znowu) będą wstrzymane. ;)
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: Mergul w Sierpień 13, 2014, 07:43:11
Kurcze... widać, że gra rozwija się prężnie... ciągle dodajesz nowe rzeczy, ktore strasznie urozmaicaja rozgrywkę... każdy nowy element to kompletnie nowa jakość grania :D

PS. nie mogłem sie powstrzymać :D
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: glaz w Sierpień 13, 2014, 10:32:24
Mnie zastanawia czemu przy każdej kolejnej grze aż tak bardzo upierasz się na tego bloga.
Tytuł: Odp: The Construgert
Wiadomość wysłana przez: oyvind w Sierpień 14, 2014, 00:11:43
ja pierd#lę. Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

Jesteś młodym i ambitnym programistą, naprawdę. Możesz się sporo nauczyć i pewnie w niedalekiej przyszłości rozpoczniesz pracę w wymarzonej branży. Jednak ta droga wymaga nabycia rozumienia pewnych mechanik i działania skryptów (a nie kopiuj-wklej. Spróbuj czytać kod, analizować go i próbować przepisać dostosowany do potrzeb Twojej aplikacji) oraz POKORY. Czasami o wiele lepiej jest samemu, prywatnie w zaciszu pisać aplikację, testować ją i dopracować do perfekcji, a nie publikować wszystko, co tylko uda Ci się złożyć ze znalezionych skryptów. Ja rozumiem - pierwsze gry, pierwsze "Hello word", pierwsze kawałki kodu powodują ekscytację, ale za parę lat możesz żałować Twoich wcześniejszych "dokonań" w Internecie, czego Ci nie życzę, a Internet nie zapomina. Uwierz mi, bo znam ten temat - ja jednak miałem takie szczęście, że nie posiadałem dostępu do sieci podczas swojej początkowej przygody z game-devem.

Tak więc - powodzenia przy projekcie :)