Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Warsztat Summer of Code 2014 => Wątek zaczęty przez: timus w Lipiec 03, 2014, 17:49:53

Tytuł: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: timus w Lipiec 03, 2014, 17:49:53
 
Wolfenwar 3D to gra multiplayer FPS łącząca styl graficzny Wolfenstein'a 3D z modelem sieciowym Quake 3 Arena.

Cechy gry:

Technologie: C i SDL
Team: ja
Grafika: na razie placeholdery z Wolfenstein 3D, w przyszłości własna grafika
Platformy: Linux + Windows + Mac

Zrobione:

TODO:
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: timus w Lipiec 09, 2014, 21:29:08
Pierwszy filmik ukazujący wczesny multiplayer i zalążek GUI: https://www.youtube.com/watch?v=pWXHEQ3I6lI (https://www.youtube.com/watch?v=pWXHEQ3I6lI)
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: Arthes w Lipiec 09, 2014, 21:46:44
Kurcze, fajna by była opcja lokalnego splitscreena dla czterech osób w finalnej wersji... ;)
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: timus w Lipiec 10, 2014, 14:15:02
Na razie takiej funkcjonalności nie planuje, ale możliwe, że jak zostanie mi czasu to coś takiego dodam, choć zastanawiam się jak by wyglądało sterowanie, trochę ciężko żeby na jednej klawiaturze więcej niż 3 graczy upchnąć.

Wracając jeszcze to filmiku to przydał by się na forum bbcode do osadzania filmików z youtube'a.
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 10, 2014, 14:35:35
Cytuj
trochę ciężko żeby na jednej klawiaturze więcej niż 3 graczy upchnąć.
Ale czemu wszystkich na klawiaturze? Przecież do kompa można podpiąć wręcz nieograniczoną ilość gamepadów, myszek, itp. :)
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: lethern w Lipiec 10, 2014, 14:40:01
gra fajna, jeśli uda Ci się sprawić żeby była fajna nie tylko na screenie, ale i po wzięciu jej w łapy, będzie miło:D sam chyba zaraz odgrzebię dooma2 :D
BTW opcja 2osoby na jednej klawierce byłaby chyba dobrym kompromisem? (spodziewałbym się, że prędzej ktoś będzie miał 2+ laptopów/kompów niż podłączy 2+ klawiatur do jednej maszyny)
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Lipiec 10, 2014, 14:42:15
(spodziewałbym się, że prędzej ktoś będzie miał 2+ laptopów/kompów niż podłączy 2+ klawiatur do jednej maszyny)
Taka mała uwaga - większość softu nie wspiera rozróżniania kolejnych klawiatur i myszy - traktują je jak jeden sprzęt. W SDL-u niby było, ale nigdy nie działało, a w wersji 2.0 całkiem wycięli.
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: timus w Lipiec 10, 2014, 15:34:51
@Krzysiek K.
Odkąd pamiętam zawsze w gry z kumplami grało się na klawiaturze(PC, oczywiście tu konsole stanowiły wyjątek np. Pegasus czy później PS1), nikt z moich kolegów pada do PC nie posiadał wiec wpoiła mi się myśl ze na pc local multi to tylko na klawiaturze.

@Xirdus
Swego czasu jak latałem na symulatorach istniała fajna aplikacja dzięki której pod klawisze dodatkowych klawiatur można było podpinać inne znaki, macra, kombinacje klawiszy a nawet wysyłanie komend przez API symulatora.

Lokalny muliplayer nie jest puki co w planach.

Przy okazji wrzucam screen z prac nad GUI.
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 10, 2014, 16:03:14
Cytuj
Taka mała uwaga - większość softu nie wspiera rozróżniania kolejnych klawiatur i myszy - traktują je jak jeden sprzęt. W SDL-u niby było, ale nigdy nie działało, a w wersji 2.0 całkiem wycięli.
Więc wniosek, że należy użyć innego softu. Pod WinAPI mi we frameworku załatwiły to jakieś 2 ekrany kodu (myszki - za klawiatury się nie brałem).
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Lipiec 10, 2014, 21:54:35
Ja bym olał sentyment do gry na jednej klawirze ;). Retro swoją drogą, ale wygoda swoją.
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: timus w Lipiec 11, 2014, 20:57:29
Update!
- skończony HUD(no prawie, brakuje zmieniającej się buźki BJa)
- możliwość zmiany broni
- animacja postaci
- wczytywania obiektów z pliku mapy

Ktoś się orientuje jak by tu po stronie serwera najlepiej sprawdzać czy pocisk trawił w gracza?
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Lipiec 11, 2014, 23:51:34
Ktoś się orientuje jak by tu po stronie serwera najlepiej sprawdzać czy pocisk trawił w gracza?
Znasz pozycję i orientację graczy. Po prostu sprawdzasz czy półprosta od strzelającego w stronę w którą jest zwrócony przecina bounding boxa innego gracza.
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 12, 2014, 00:33:59
Cytuj
Po prostu sprawdzasz czy półprosta od strzelającego w stronę w którą jest zwrócony przecina bounding boxa innego gracza.
W tym przypadku lepiej może sprawdzić przecięcie półprosta-kółko. Kółka mają tę zaletę, że nie zmieniają swojej powierzchni przy zmianie kierunku strzału - przy boxach (kwadratach) strzelając pod skosem mamy 41% więcej powierzchni do celowania.
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Lipiec 12, 2014, 01:18:52
przy boxach (kwadratach) strzelając pod skosem mamy 41% więcej powierzchni do celowania.
Tylko przy AABB. Ale racja, koło chyba najlepsze.
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: timus w Lipiec 15, 2014, 18:34:01
Trochę posiedziałem na kodem sieciowym i gra jest już niemalże grywalna, jak dodam respawn, amunicje i kilka innych rzeczy to można będzie robić beta testy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=i5ZHSdDamfE (https://www.youtube.com/watch?v=i5ZHSdDamfE)
Tytuł: Odp: Wolfenwar 3D
Wiadomość wysłana przez: kubera w Lipiec 19, 2014, 13:58:43
Jak człowiek myśli, że już wszystko widział, to się czasem zdziwi i zadziwi :)