Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Warsztat Summer of Code 2014 => Wątek zaczęty przez: Troll w Marzec 23, 2014, 18:34:37

Tytuł: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Troll w Marzec 23, 2014, 18:34:37
Cześć

Zapraszamy do zagrania w nową wersję Gizarmy. "Gizarma 0.81: Wieże" jest do pobrania z naszej strony (http://gizarma.pl).

Najważniejsze zmiany zmiany to:
* Wprowadzenie celu gry
* Handel między królestwami
* Niespodzianki na mapie
* Kronika królestwa
* Rebalans map

Tutaj (http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=261.0) jest pełny changelog.

Zespół Gizarmy
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Marzec 23, 2014, 18:43:19
Coś nie mogę się zarejestrować - przycisk "Zapisz" zdaje się być nieklikalny.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Troll w Marzec 23, 2014, 19:08:07
Coś nie mogę się zarejestrować - przycisk "Zapisz" zdaje się być nieklikalny.

W skrypcie rejestracji był błąd. Już to naprawiliśmy. Przepraszamy za utrudnienia.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Marzec 24, 2014, 00:08:38
To ja może dodam kilka słów czym właściwie jest Gizarma - oczywiście wszystko można wyczytać z projektu na warsztacie (http://warsztat.gd/projects/gizarma), profilu na FB (https://www.facebook.com/gizarmagame), Twittera (https://twitter.com/gizarma) czy strony głównej Gizarmy (http://www.gizarma.pl) - ale myślę że warto tutaj też coś wrzucić :)

Gizarma to strategia online - podobna do Civilisation (raczej II niż V) albo Colonization, w której rozwijamy nasze królestwa na mapie na której są też inni gracze. Gra skupia się na rozwoju, budowaniu i handlu, a walki jest raczej mało. Walki między graczami jeszcze nie zaimplementowaliśmy, ale pewnie nie będzie pełniła centralnej roli.

Aktualnie jesteśmy w fazie pierwszej otwartej bety - pierwszy raz można sobie ot po prostu ściągnąć klienta i zarejestrować :) Więc wpadajcie, zapraszamy.

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Marzec 27, 2014, 23:12:55
Wdrożyliśmy nową wersję, a w niej przede wszystkim możliwość odpalenia Gizarmy na Macu - ściągamy .zipa z www.gizarma.pl i uruchamiamy gizarma.command. Ok, niezbyt "po Macowemu", ale zawsze coś :) Potem spróbujemy zrobić porządny instalator.

Oprócz tego poprawiliśmy kilka drobnych błędów, pełna lista tutaj: http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=274.msg1892#msg1892

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Raptor w Marzec 28, 2014, 21:45:28
Gram na 205 praktycznie od momentu pojawienia się tego tematu. Na razie wrażenia bardzo dobre, ale znalazłoby się parę uwag/dostrzeżonych bugów. Rozumiem, że powinienem się tym dzielić tutaj, bo na waszym gizarmowym forum macie wyłączoną rejestrację? :P
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Marzec 28, 2014, 21:54:04
Rozumiem, że powinienem się tym dzielić tutaj, bo na waszym gizarmowym forum macie wyłączoną rejestrację? :P
O, cóż za nieporozumienie! Teraz to mnie zmartwiłeś - bo myślałem, że wyświetla się informacja dla niezalogowanych na forum.gizarma.pl, że na forum logujemy się kontami z gry. A się nie wyświetla. Kicha - do poprawki :)

Jeśli masz jakieś uwagi, to może być tutaj albo na forum gizarmowym, jak wolisz. Ale przetestuj że na forum gizarmy działa Ci konto, bo jak dojdzie do handlowania to lepiej jednak tam rozmawiać :)

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Raptor w Marzec 28, 2014, 22:04:42
Okej, to "trochę" wyjaśnia. Niestety, nigdzie informacji o kontach z gry nie widziałem, przydałoby się to dodać w widocznym miejscu :) Konto z gry działa jak należy, dzięki.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Kwiecień 24, 2014, 00:51:23
Kolejnych kilka drobnych poprawek zostało wdrożonych - trzy naprawione błędy, wersja .dmg dla Mac OS X (nie całkiem działa ale trochę działa :)), i usunęliśmy captchę przy rejestracji :)

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Maj 06, 2014, 10:51:33
Jeśli ktoś miał problemy na Mac OS X z zacinaniem się gry na ekranie "Ładowanie", to problem jest już naprawiony :) Ciekawostka jest taka, że to był jakiś deadlock w bebechach Macowej implementacji Javy - w czasie ładowania natywnych bibliotek okienkowych do AWT i komponentów kryptograficznych do liczenia MD5. Dziwność ale cóż poradzić :)

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Maj 13, 2014, 10:48:44
Na prośbę graczy (http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=326.msg2331#msg2331) ulepszyliśmy minimapę tak, żeby pokazywała miasta, wieże i terytorium graczy. O takie bezczelne screeny podlinkuję:

(http://forum.gizarma.pl/index.php?action=dlattach;topic=326.0;attach=889;image)

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Czerwiec 14, 2014, 00:46:15
Ogłoszonko:

Poszukujemy do zespołu Gizarmy osoby, która zajmie się promocją gry.

Mamy jeszcze dużo do zrobienia w samej grze i na promocję po prostu nie starcza nam czasu. Jesteśmy miłośnikami gier komputerowych, głównie strategii i tworzymy Gizarmę “po godzinach”, w trybie hobbystycznym. Dlatego oczekujemy od tej osoby podobnego podejścia, gdyż zajęcie to nie będzie związane z finansową korzyścią.
Natomiast, mimo hobbystycznego trybu pracy, traktujemy rozwój Gizarmy bardzo poważnie i dokładamy starań, żeby była grą jak najlepiej dopracowaną i mogła w przyszłości konkurować na rynku z innymi znanymi tytułami.
Wierzymy, że Gizarma ma spory potencjał, ale wymaga mądrych działań promocyjnych. Niewątpliwie będzie to ambitne wyzwanie. Idealnie by było, żeby osoba ta orientowała się dobrze w tematyce gier komputerowych oraz w dziedzinie marketingu.

Przewidziany zakres zadań:
- opracowywanie planu i strategii działań marketingowych,
- przygotowanie materiałów promocyjnych np. press-kit
- nawiązanie kontaktu z dziennikarzami i recenzentami
- publikowanie treści i organizowanie wydarzeń na Gizarmowym blogu, FB i twitterze
- komunikowanie się z graczami przez te miejsca
- ścisła współpraca z innymi członkami zespołu Gizarmy
- i inne działania - liczymy na pomysłowość i aktywność

Chętne osoby zapraszamy do kontaktu na email gizarma@gizarma.pl, albo wiadomość prywatną na forum warsztatu.

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Antek w Czerwiec 14, 2014, 03:19:58
bardzo mnie to zastanawia od kiedy dowiedziałem się o projekcie - czemu to nie jest w przeglądarce?
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Czerwiec 14, 2014, 11:11:31
Gizarma była w przeglądarce jeszcze 2 lata temu - jako applet Javowy. Same problemy z tym były.

Nie powiem, że planujemy do tego wrócić, ale jeśli zdecydujemy się zrobić rewolucję technologiczną, to mam nadzieję że uda się klienta w przeglądarce zrobić sensowniej :) Sporo osób o to pyta.

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: BocianXXXX w Czerwiec 16, 2014, 10:35:19
Wg mnie ta gra ma szanse jedynie w przeglądarce.
Łatwy, szybki dostęp do gry byłby niewątpliwym plusem tego projektu. Co prawda java zawęża dość mocno rynek, jednak nakłonienie kogoś do instalowania (czegokolwiek) jest jak walenie głową w ścianę przy tego typu produkcjach.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Troll w Czerwiec 16, 2014, 10:52:31
@BocianXXXX - masz racje, najlepiej by było, gdyby gra była dostępna przez przeglądarkę. Niestety realia są takie, że z apletami javy jest mnóstwo problemów. Podczas ich uruchamiania pojawia się mnóstwo warningów itp. Wtyczka do ich uruchamiania potrafiła przestać działać po aktualizacji itp.

Dlatego przepisałem gizarmę na desktop. Dzięki temu jej dostępność znacznie wzrosła wbrew pozorom.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Xion w Czerwiec 16, 2014, 11:18:09
W 2014 roku, "w przeglądarce" nie oznacza automatycznie "aplet Javy"...
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: ArekBal w Czerwiec 16, 2014, 11:43:31
Realia są takie że appletów javy, czy flash, czy silverlight się nie używa do nowych projektów webowych.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: BocianXXXX w Czerwiec 16, 2014, 12:23:18
Realia są takie że appletów javy, czy flash, czy silverlight się nie używa do nowych projektów webowych.
Najpopularniejsze (nowe) produkcje na facebooku pokazują ze flash ma się (jeszcze) dobrze pod tym względem :)

Wracając do Gizarmy to oczywiście gra ma potencjał i mimo, że jest na desktopie powinna znaleźć spore grono odbiorców. Należy tylko do granic możliwości ułatwić rejestracje/instalacje gry.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Troll w Czerwiec 16, 2014, 12:52:32
W 2014 roku, "w przeglądarce" nie oznacza automatycznie "aplet Javy"...

Masz racje, ale w obecnym momencie, gdy cały projekt jest już w Javie napisany, w zasadzie da się tylko tak. No chyba, żeby przepisać cały projekt w innej technologii.

Wracając do Gizmrmy to oczywiście gra ma potencjał i mimo, że jest na desktopie powinna znaleźć spore grono odbiorców. Należy tylko do granic możliwości ułatwić rejestracje/instalacje gry.

Staramy się to osiągnąć :)

Najpopularniejsze (nowe) produkcje na facebooku pokazują ze flash ma się (jeszcze) dobrze pod tym względem :)

Dokładnie. Np. Setlers online i Anno online też chodzą na flashu.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 07, 2014, 13:24:57
Jak pewnie zauważyliście, w związku ze startem Gizarmy w tegorocznym WSOC:
Zgłaszam Gizarmę, strategię 4X online osadzoną w średniowiecznym uniwersum. Gizarma jest prawdopodobnie części Was znana, bo rozwijamy ją już kilka lat, od kilku miesięcy grywalna wersja jest dostępna publicznie. Obecnie zespół składa się z siedniu developerów.
... przeniosłem watek naszej gry do odpowiedniego działu :)

W Gizarmie można się rejestrować przed końcem konkursu - wystarczy wejść na gizarma.pl (http://gizarma.pl/), pobrać klienta, zarejestrować się do istniejącej gry. A propos, co sądzicie o nowej stronie naszego projektu? Jest zdecydowanie mniej pozioma niż poprzednio :D

Co do naszych planów konkursowych - na pewno przed końcem konkursu wrzucimy co najmniej jeden duży update. Nie wiemy jeszcze czy uda się drugi ani co w nim będzie.

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Lipiec 07, 2014, 14:47:58
A propos, co sądzicie o nowej stronie naszego projektu?
Może tylko ja mam problem, ale strasznie denerwuje mnie jak na jakiejś stronie pasek menu przesuwa się w dół wraz ze stroną. Lepiej IMO by było jakby był statyczny - a jak koniecznie ma się ruszać, to niech początkowo też będzie na samej górze ekranu - nie będzie tego "skoku" między zostawaniem w miejscu i przesuwaniem się.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: aphity w Lipiec 07, 2014, 14:59:27
Może tylko ja mam problem, ale strasznie denerwuje mnie jak na jakiejś stronie pasek menu przesuwa się w dół wraz ze stroną. Lepiej IMO by było jakby był statyczny - a jak koniecznie ma się ruszać, to niech początkowo też będzie na samej górze ekranu - nie będzie tego "skoku" między zostawaniem w miejscu i przesuwaniem się.
A mi tam się podoba. W ogóle strona jest dużo czytelniesza niż poprzednio. A w ogóle to gram w Gizarmę już od kilku tygodni i muszę przyznać, jest fantastyczna! =)

Kiedy dokładnie planujecie ten "duży" update? :)
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 08, 2014, 09:48:11
Kiedy dokładnie planujecie ten "duży" update? :)
When it's done ;)

LIosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: ArekBal w Lipiec 08, 2014, 13:19:09
Chciałem dodać jeszcze jedną uwagę do dyskusji "takie gry w desktop vs przeglądarka"...
Hearthstone
Z resztą myślę że już wszyscy użytkownicy internetu na tyle dorośli że rozumieją po co i dlaczego coś chcą zainstalować z internetu. Dla mnie to jest to tylko kwestia taka... na ile wierzę danej firmie że mi jakiegoś malware przy okazji nie wepnie.

Jeśli by się udało taką grę puścić przez jakieś oficjalne kanały(typu steam, czy inne origin) to tym bardziej zaufanie do twórców że żadnej sztuczki nie próbują zrobić rośnie.

Poza tym czym popularniejsza gra tym zaufanie też większe.

Koniec końców desktop to nie najgłupsza platforma. Szkoda tylko że Java, bo przeportować na telefon inny niż android będzie trudno. No chyba że Java ma swój projekt Mono... ja tam się nie znam.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: lethern w Lipiec 08, 2014, 13:25:05
ArekBal hmm..
Wydaje mi się, że jest znacznie ZNACZNIE znacznie więcej użytkowników internetu, którzy nie przywiązują żadnej uwagi do tego, czy ściągnięta gra jest groźna, niż tych którzy boją się grę ściągnąć bo może wirus. Może nawet to jest tylko obawa widoczna (lub oczywista) tutaj na forum, wśród ludzi IT?

Tę opinię o Javie odczytałem jako "szkoda, to taki mało przenośny język" (mogłem źle odczytać) :D
To chyba tylko wersja web byłaby wystarczająco przenośna
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 08, 2014, 13:38:08
Chciałem dodać jeszcze jedną uwagę do dyskusji "takie gry w desktop vs przeglądarka"...
Hearthstone
No Hearthstone, ale my nie jesteśmy Blizzardem. Jak Blizzard powie "desktop" to gracze pytają "za ile mam kupić?" :P Podobnie w kwestii zaufania do wydawcy - Blizzard ma duży kredyt, my jesteśmy jakimś podejrzliwym zespołem który chce coś zainstalować na czymś.

Jeśli by się udało taką grę puścić przez jakieś oficjalne kanały(typu steam, czy inne origin) to tym bardziej zaufanie do twórców że żadnej sztuczki nie próbują zrobić rośnie.
Origin to jeszcze jakieś QA ma, podobnie GOG (kryptoreklama :P) ale Steam to jest jedno wielkie bajoro gdzie developer może wrzucić cokolwiek. Ostatnio słyszałem, że jakaś gra na steamie instalowała "własną" wersję DirectXa, która totalnie rozwalała system uniemożliwiając uruchomienie czegokolwiek. No ale to "przecież" Steam.

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: ArekBal w Lipiec 08, 2014, 14:00:58
Tę opinię o Javie odczytałem jako "szkoda, to taki mało przenośny język" (mogłem źle odczytać) :D
To chyba tylko wersja web byłaby wystarczająco przenośna
Nie no, chodzi mi oto że w przeglądarce byłoby owszem największe pokrycie, ale ograniczenia co do GUI i innych takich systemowych smaczków. Więc przy decyzji że desktop zostaje, z trojga złego: C#, C++, Java wypadło IMO najgorzej z tą Javą. No ale mogło być jeszcze gorzej... tutaj na andka da się jeszcze coś pokombinować. A może jest jeszcze coś ala Mono dla C#..
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Wrzesień 01, 2014, 23:42:40
BOOM nowa wersja. Nikt się nie spodziewał, no chyba że śledzi nas na FB (https://www.facebook.com/gizarmagame) albo twitterze (http://twitter.com/gizarma). W każdym razie z dużych rzeczy:
- wielka mapa Europy, odrestaurowana i dostosowana do nowych mechanizmów
- wielce profesjonalny czat, w oparciu o porządny serwer w Erlangu
- lista jednostek, podświetlanie zasobów, lepszy mechanizm zadowolenia, poprawione bugi, i ogólnie fajniej się gra
- z 20 albo lepiej nowych grafik, narysowanych albo namalowanych

Pełne info + download tutaj: http://blog.gizarma.pl/europa/ Oczywiście jeśli macie zainstalowaną starą wersję to automatycznie zostanie pobrana nowa - bo w końcu jesteśmy jednym z nielicznych projektów na warsztacie posiadających auto-update :)

Nie, nie przepisaliśmy jeszcze na Unity, nie jest w przeglądarce. Cierpliwości :)

Liosan
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: pawlaks1 w Wrzesień 14, 2014, 12:53:18
Mniej więcej przeczytałem cały wątek i zainstalowałem klienta (+dodatkowo javę. Jak zawsze zaczynając od najgorszego po pierwszym odpaleniu jestem zaskoczony interfejsem. Poruszanie komendy powinny być raczej zapożyczone z androida, innych rtsów, chociażby plemion, wymienionych gdzieś wcześniej setlersów. Przeciągasz jednostkę upuszczasz (widzisz jak wędruje, jakaś skracjąca się droga, strzałka do celu. To samo z jakimiś budowami (wybieram budowę czegokolwiek - jest animacja budowy/coś się pojawia na mapie). Postaram się jakiś czas (może kilka dni lub tygodni pograć), ale raczej na siłę nie ma co ludzi odzwyczajać od wyuczonego zarządzania, poruszania po mapie, widoku. Jeszcze ta całościowa statyczność. Ni drzewo się nie zakołysze, ni ptak nie obsra monitora, ni dzik nie przeleci.

A piszę to  wszystko bo gra ma potencjał, z tego co mówią inni. Włożyliście masę roboty w to żeby to działało i to dobrze. Coś czuję, że w wielu niezrobionych wymienionych kwestiach przeszkodziła również java.

Jak nie zapomnę to za parę dni wrzucę coś jak mi się podobała rozgrywka.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Xion w Wrzesień 14, 2014, 20:15:08
Cytuj
Coś czuję, że w wielu niezrobionych wymienionych kwestiach przeszkodziła również java.
No tak, to na pewno przez Javę interfejs jest toporny, akcje w UI nie mają zaimplementowanego feedbacku, a całość nie ma ani krzty animacji. Rozumiem, że gdyby gra była napisana w C++, Pythonie, C#, albo JS to wszystkie te brakujące ficzery napisałyby się same? :P
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: pawlaks1 w Wrzesień 14, 2014, 20:58:36
Nie no jak ktoś chce to i może czołgiem próbować parkować. A tak na serio to może i niepotrzebnie zrzuciłem wszystko na javę - wszak to przenośny język, który dzięki wirtualnej maszynie ma stać się przyszłością. I szczerze powiedziawszy język nie jest najważniejszy. Poza tym nie chcę jakiejś wojny pomiędzy wyznawcami czy takiego, czy też takiego rozwiązania. Każde, że tak powiem zastosowanie konkretnego języka ma swoje wady i zalety, a ideałów nie ma i nigdy nie będzie :).
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Troll w Wrzesień 15, 2014, 12:41:59
Cytuj
Jak zawsze zaczynając od najgorszego po pierwszym odpaleniu jestem zaskoczony interfejsem. Poruszanie komendy powinny być raczej zapożyczone z androida, innych rtsów, chociażby plemion, wymienionych gdzieś wcześniej setlersów.

Jednostki poruszają się, ich wyznaczona droga też się skraca, tylko problem w tym, że trwa to długo. W sensie co najmniej kilka minut na jedno pole.

Cytuj
Jeszcze ta całościowa statyczność

Statyczność jest raczej nieunikniona przy takim projekcie i budżecie. Raczej nie wyobrażam sobie, żebyśmy byli w stanie zachwycić gracza efektami graficznymi. Tu chyba jesteśmy na przegranej pozycji, dla tego staramy się inwestować przede wszystkim w rozgrywkę.

Poza tym "statyczność" jest konsekwencją wyboru stylu graficznego. Widok główny, to nie jest widok z lotu ptaka jak np. w Settlersach, czy Anno. Widok główny, to widok na rysowaną mapę w stylu średniowiecznym.
Tytuł: Odp: Gizarma
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 23, 2015, 00:46:30
Hej wszystkim!

Wydaliśmy właśnie kolejną wersję naszej gry strategicznej - Gizarma 0.83 to przede wszystkim przetłumaczenie gry na angielski. Wszystkie ekrany, teksty i mapy są teraz dostępne w dwóch wersjach językowych. Druga ważna zmiana to nasze pierwsze eksperymenty z walką między graczami - gracze mogą fortyfikować jednostki by bronić wież, inni mogą ich atakować. Oprócz tego, mamy standardowy zestaw naprawionych bugów i usprawnionych ekranów. Chodźcie zagrać (http://blog.gizarma.pl/zagraj/)!

Liosan