Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Wątek zaczęty przez: albinoski1989 w Marzec 20, 2014, 15:56:31

Tytuł: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: albinoski1989 w Marzec 20, 2014, 15:56:31
Boom Head Shot! Dostaliście patelnią w głowę dnia 19.03.2014. Dziś się budzicie, wciąż nie dowierzając. 3 silniki stoją otworem dla niezależnych twórców. Na każdy z silników was stać. Pytanie tylko, który by tu sobie wybrać?

Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: flexi w Marzec 20, 2014, 16:07:06
Troche to bedzie nie fer, bo mi np sie bardziej podoba programowanie w UE4, niz w unity, a komus innemu bedzie sie bardziej podobac tworzenie map w unity niz w UE4 lub tam CryEngine. Wszystko ma swoje plusy i minusy.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: albinoski1989 w Marzec 20, 2014, 16:23:13
Czyli według Ciebie to tak jak byśmy chcieli porównać Max 3D z Maya?
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Marzec 20, 2014, 17:05:29
Gorzej to jak porownywanie OpenGL i DirectX :) odwieczna walka dobra ze złem. Czesto o wyborze decyduje pierwsze wrazenie. Ja pierwsze dotknolem unity i pewnie przy nim pozostane i to nie dlatego ze jest zle czy dobre, poprostu tak wyszlo :)
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: koirat w Marzec 20, 2014, 17:42:53
Unity3D pozwala na programowanie C# .NET(mono) i wątpię żeby UnrealScript do pięt mu dorastał.

Trochę czasu spędziłem na wyszukaniu informacji czy da się w jakiś sposób z "embedować" mono do UDK podobnie jak robi to Unity3D.

Być może dało by się to osiągnąć dzięki DLLBind, poprawcie mnie jeśli się mylę ale z tego co wiem, mogę się pożegnać z cross-platformowością w takim wypadku.



W niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się wielu kiepskich gier albo gier z "szablonu" z pięknymi efektami wizualnymi.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Dab w Marzec 20, 2014, 17:51:53
W UE4 nie trzeba już używać UnrealScriptu, który faktycznie był chyba najsłabszym elementem UDK. W UE4 piszesz sobie w C++ albo używasz Blueprint ("ponoć" jest lepszy i łatwiejszy w używaniu od Kismeta).
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: flexi w Marzec 20, 2014, 18:15:34
Dodatkowo w UE4 programujemy 'naprawde' (chodzi mi tu o to ze mamy dostep do calego projektu w visualu) a nie skryptujemy oraz dostajemy kod zrodlowy a w przypadku naprzyklad kodu nie dostajemy.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: iniside w Marzec 20, 2014, 18:48:04
Ja uzywalem UE4 i CryEngine3. Jesli chcialbym poddac jakiegos programiste torturom to bym mu kazał robić na CE3 ;).
Zeby zrozumieć API i zasady jakie rządzą CE3 trzeba naprawde solidnie przysiac i najlepiej miec kolo siebie kogoś kto już to ogarnął.

W UE4 jest na tyle dużo komentarzy w kodzie i przykładów co on ma robić, że po jakiejś godzienie, juz wiadomo za co sie łapać.

Blueprinty to chyba najlepszy Visual Programming, jaki widziałem. Nie można w tym co prawda, zrobić kolejnego raytracera albo generatora voxeli, ale mozna w nim zrobić wszystko to co dało sie robić w UnrealScript. Jeśli jakimś cudem jednak sie nie da, to dopisujesz odpowiednie rozszerzenia w C++ i problem rozwiązany.

W czasie bety zresztą ktoś pracował nad integracja JavaScriptu jako języka skryptowego, teraz z dostępem do źródeł takich inicjatwych pewnie bedzie wiecej. Co prawda nie jestem w stanie ogarnąć dlaczego ktoś chciałby pisać skrypty w JS kiedy ma Blueprinty, no ale jak komus sie chce, to nie moj problem.

Unity osobiscie nigdy nie ogarniałem. Ludzie sobie chwala ten komponentowy system, jakie to proste i wogole jak latwo zaczac. Dla mnie to jest anty-pattern tego jak nalezy pisać i nie byłem i nie jestem w stanie zrozumieć jak sie tym mozna zachwycać.

Kazdy z tych techow ma tam jakies zalety, ja osobiscie wybrałbym UE4. Swietny support, duze community, bardzo dokładnie udokumentowany kod, no i doskonały edytor. Do tego bezpośredni dostęp do developerów, którzy nie rzucaja wymiejajacych odpowiedzi "eeee, no moze to i naprawimy.. kiedys, jakos.." (mono w Unity), albo "eee nie mozemy o tym mowic bo nie wiemy kiedy to bedzie gotowe" (CryEngine).
Jak zadasz rozsadne pytanie mozesz sie spodziewać odpowiedzi, która wyjaśni dlaczego czegoś nie robia i czy maja jakiś plan zeby wogole to zaczac robic.

Najwieksza wada UE4 jest brak dynamic GI, i wogole na 2014 rok to dosc prymitywny model oswietlenia i cieni/ Nie wspominajac o tym, ze nie ma tam zadnego Forward Pass do renderowania przezroczystosci...
Bakowanie lightmap moze kazdemu spedzic sen z powiek jak nie ma dostepu do jakiejs farmy rednerujacej.
Mozna oczywiscie kupić, Enlighthen on Geomerics gdyby nie fakt, ze jest on droższy niż pełna wersja UE4 :D
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: flexi w Marzec 20, 2014, 18:58:55
Co do CE3 to po tutkach/i dokumentacji sadze ze nie jest taki trudny/zly. Choc niektore nazwy klas, lub metod sa troszke dziwne :P
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Joker w Marzec 20, 2014, 22:45:04
Prawda jest taka że każdy silnik ma coś fajnego. Ja wybieram UDK. Bo uwielbiam to narzędzie. To był pierwszy silnik typu AAA i ogarnąłem go do stopnia że po prostu nie chce mi się patrzeć na Cryteka. No a nowym UE się jeszcze nie bawiłem ( Choć planuje ) to wybiorę go.

Trochę mnie bawi ta ostatnia fala tematów typu jest UE4 za 20 dolców ! Wow wow !
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: kuba w Marzec 21, 2014, 00:45:51
Trzeba sprawdzić na własnej skórze tego UE4, po tutorialach jestem coraz bardziej pozytywnie do niego nastawiony, a i ~70 złotych to nie dużo (hahaha) jak na taki silnik.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Rethil w Marzec 21, 2014, 12:07:53
Ja z chęcią bym wypróbował UE4, tylko nie wiem czy nie jest to strzelanie z armaty do komara. Modele i tekstury w grach mamy raczej proste - nie wiem czy skorzystają cokolwiek z tych wszystkich ficzerów UE4. Do tego w robocie korzystam z Unity i mam za sobą kilka lat pracy na wersjach Free i Pro. Robiłem gry na wiele platform i wiem gdzie czają się problemy o jakich normalnie bym nie pomyślał. To jest przewaga jaką ma dla mnie Unity nad UE - lepszy wróg znany niż nieznany:) Sam nie muszę poświęcać czasu na uczenie się podstaw architektury, wszystkich narzędzi i pipelineu. Z nowymi wersjami rewiduję jedynie to co już znam.

Myślę, ze dla wielu osób to będzie argument przeważający - jeśli już siedzą w Unity4 to nie zostaną nagle userami UE4 tylko  zostaną z Unity5. Oczywiście proces przesiadki może odbywać się równolegle, ale obecnie nie spodziewałbym się dużych zmian. Szczególnie jeśli Unity Technologies zrewiduje swoją strategię wydawniczą (czyt. obniży cenę subskrypcji Unity, bo teraz ze wszystkimi addonami kosztuje dużo więcej niż UE4, nie mówiąc już o przyszłych addonach jak WebGL).
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: mosowski w Marzec 21, 2014, 13:24:37
Udawanie, że UE4 to 20$, a Unity to 225$ jest złe. Pomijając to, że drobni developerzy zwyczajnie nie są w stanie dostarczyć assetów w jakości AAA do high-endowego silnika jakim jest UE4, użycie UE4 wcale nie kalkuluje się tak cudownie. Unity jest dostępne za darmo do wstępnego researchu. Potem, jeżeli zamierzamy na produkowanych grach zarabiać, wystarczy, że będziemy mieć z nich 150k zł przychodu, by Unity okazało się bardziej ekonomiczne (bez wnikania w podatki).

@flexi: Czyli wyznacznikiem programowania "naprawdę" jest fakt dostępu do projektu w visualu, w którym tropi się segfaulty i memory leaki w kodzie c++, a wszystko inne to skryptowanie, pic na wodę i zabawa?
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: ArekBal w Marzec 21, 2014, 13:30:39
Unity ma też niższe wymagania koniec końców (nie znaczy że jest szybszy... tylko ma niższy narzut początkowy).
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: iniside w Marzec 21, 2014, 13:57:26
Zalozmy, ze moja pierwsza gra (?), jakims cudem przyniesie 1mln $ przychodu. W takim przypadku Epicowi musze zaplacic 50k $. Czy to dużo ? Napewno nie jest to mało. Ale w kontekscie 1mln to jest kropla w morzu.
Trzeba tez wziasc pod uwage, ze koszt wejscia w UE4 jest bardzo niski. Place raz 20$ i moge pracować. Potem dalej nic nie place i moge gre wydać na 4 platformach. Jak mi nie wyjdzie, to strace tylko te początkowe 20$ (nie liczac innych inwestycji).
W przypadku Unity podpisujesz cyrograf odrazu na rok z góry, a kazda kolejna platforme musisz oplacac osobno. Ryzyko inwestycji w Unity jest duzo wieksze. Chociaz też nie sa to jakieś straszne pieniądze.

Niemniej pod wzgledem cena/oferowane mozliwosci UE4 wygrywa z kazdym innym rozwiazaniem na rynku.

Bardziej mnie ciekawi skarbówka, niż to co musze placic Epicowi. Czy US bedzie chciał podatek od 1mln czy od 950k ? To mi juz robi różnice. 
Patrzac na to najprosciej to ja zarobiłem 950k, wiec wydaje mi sie, ze podatek powinien byc od tej kwoty.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: yarpen w Marzec 21, 2014, 15:41:32
Nie za szybko placisz te podatki od niezarobionych pieniedzy? :)
Podatek bylby od 950k, te 50k to twoj koszt.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Ivian w Marzec 21, 2014, 16:10:17
Dodatkowo w UE4 programujemy 'naprawde' (chodzi mi tu o to ze mamy dostep do calego projektu w visualu) a nie skryptujemy oraz dostajemy kod zrodlowy a w przypadku naprzyklad kodu nie dostajemy.

Ja wręcz uwielbiam sobie "na prawdę" napisać sobie smart pointery. Codziennie piszę kilka. Lubię też patrzeć co tam się dzieje na stosie, wtedy dopiero czuję się "prawdziwym" programistą.

Nie sądzę, że taki ficzer jest potrzebny jeśli nie chcesz robić AAA. Jeśli kumasz jak biega silnik, to deep dive w jego bebechy jest zbędny. A wygodny język, w którym piszesz, jakim jest C# tylko ułatwia Ci sprawę.

<offtopic> Irytuje mnie podejście do programowania w Unity nazywając to "skryptowaniem" (jako opozycja do "prawdziwego programowania" np. w HTML'u). Nakład pracy jest identyczny, kod który piszesz jest tak samo skomplikowany, a tylko asset w edytorze nazywa się "skrypt" (bo jak go mieli nazwać? Assets->new->CodeFile(C#) ?). Ale o to można się kłócić tak samo jak o to, czy Blizzard jest Indie czy nie.  </offtopic>
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: deadeye w Marzec 21, 2014, 16:39:57
Unity osobiscie nigdy nie ogarniałem. Ludzie sobie chwala ten komponentowy system, jakie to proste i wogole jak latwo zaczac. Dla mnie to jest anty-pattern tego jak nalezy pisać i nie byłem i nie jestem w stanie zrozumieć jak sie tym mozna zachwycać.
Tego typu wypowiedzi pokazują właśnie tyle, że ktoś nie ogarnał workflow unity. Unity daje wolność - albo robisz gre skryptująć (podpinając małe fragmenty kodu pod odpowiednie obiekty), albo klasycznie programując - mając jeden entry point który odpala główną pętle, gdzie trzyma się referencje na wszystkie obiekty i wywołuje na nich kod ręcznie.

Przy czym unity nie wymusza żadnego podejścia, zazwyczaj następuje to dość naturalnie - najpierw prototypując skryptuje się zachowania żeby szybko i łatwo sprawdzić co się sprawdza, i nie trzeba bawić się w tworzenie w kodzie struktur danych aby sprawdzic czy dany feature fajnie się sprwdzi, a gdy koncept się stabilizuje i chcemy więcej mocy żeby implementować bardziej skomplikowaną logikę, kod naturalnie układa się w klasycznym stylu (jeden entry point).



Zalozmy, ze moja pierwsza gra (?), jakims cudem przyniesie 1mln $ przychodu. W takim przypadku Epicowi musze zaplacic 50k $. Czy to dużo ? Napewno nie jest to mało. Ale w kontekscie 1mln to jest kropla w morzu.
Trzeba tez wziasc pod uwage, ze koszt wejscia w UE4 jest bardzo niski. Place raz 20$ i moge pracować. Potem dalej nic nie place i moge gre wydać na 4 platformach. Jak mi nie wyjdzie, to strace tylko te początkowe 20$ (nie liczac innych inwestycji).
W przypadku Unity podpisujesz cyrograf odrazu na rok z góry, a kazda kolejna platforme musisz oplacac osobno. Ryzyko inwestycji w Unity jest duzo wieksze.
Zapomniałeś fakt, że Unity jest darmowe na wszystkich platformach i nie bierze żadnego udziały w zyskach. Możesz spokojnie zrobić grę indie bez licencji pro, nawet gry z dopasioną grafiką z drobnymi ograniczeniami można odpalić bez pro. Jedyny zauważalny koszt to wtedy splash unity na początku gry, ale nie płacisz NIC. Żeby dojść do potrzeby używania pro to trzeba robić naprawdę duże projekty lub mieć potrzebę wykorzystania feature wersji pro.

Cytuj
Niemniej pod wzgledem cena/oferowane mozliwosci UE4 wygrywa z kazdym innym rozwiazaniem na rynku.
Z darmowym sie nie wygra :] Natomast jeśli brać pod uwagę płatne wersje, to tak.

Cytuj
Bardziej mnie ciekawi skarbówka, niż to co musze placic Epicowi. Czy US bedzie chciał podatek od 1mln czy od 950k ? To mi juz robi różnice. 
Patrzac na to najprosciej to ja zarobiłem 950k, wiec wydaje mi sie, ze podatek powinien byc od tej kwoty.
To zależy czy założysz działalność gospodarczą. Jeśli tego nie zrobisz, to nie dość że zapłacisz podatek od 1 mln, to jeszcze od około 920k ten podatek będzie wynosił 30%. Jeśli w dodatku będziesz chciał zapłacić część tego znajomemu z którym robiłeś grę, to zapłacisz kolejny podatek ~20%.

Co więcej większość store'ów nie umożliwia zmiany konta prywatnego na firmowe, więc lepiej myśleć przed zarobieniem pierwszego miliona :)
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Marzec 21, 2014, 16:51:21
ktoś ogarnia czy w ue4 na windzie da się zrobić builda na ios? w udk3 się dało co też jest niezłym ficzerem obniżającym koszta
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: ArekBal w Marzec 21, 2014, 18:05:25
Nie za szybko placisz te podatki od niezarobionych pieniedzy? :)
Podatek bylby od 950k, te 50k to twoj koszt.
A nie przypadkiem milion przychodu vs 50k kosztów uzyskania przychodu.
Tak samo jak opłata platformy np. steam. Liczysz "chyba raczej" podatek od przychodów zredukowany o poziom kosztów. W innym przypadku przy opłacie na poziomie 50% mielibyśmy 500k przychodu i 500k kosztów. 
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: iniside w Marzec 21, 2014, 18:19:48
Nie za szybko placisz te podatki od niezarobionych pieniedzy? :)
Podatek bylby od 950k, te 50k to twoj koszt.

Podatki w naszym pięknym kraju to rzecz którą nalezy sie martwić nawet jeśli sie jeszcze nie ma od czego ich płacić :D
Tego typu wypowiedzi pokazują właśnie tyle, że ktoś nie ogarnał workflow unity. Unity daje wolność - albo robisz gre skryptująć (podpinając małe fragmenty kodu pod odpowiednie obiekty), albo klasycznie programując - mając jeden entry point który odpala główną pętle, gdzie trzyma się referencje na wszystkie obiekty i wywołuje na nich kod ręcznie.

Przy czym unity nie wymusza żadnego podejścia, zazwyczaj następuje to dość naturalnie - najpierw prototypując skryptuje się zachowania żeby szybko i łatwo sprawdzić co się sprawdza, i nie trzeba bawić się w tworzenie w kodzie struktur danych aby sprawdzic czy dany feature fajnie się sprwdzi, a gdy koncept się stabilizuje i chcemy więcej mocy żeby implementować bardziej skomplikowaną logikę, kod naturalnie układa się w klasycznym stylu (jeden entry point).
Zgadzam sie. Ale majac wybór nie będe sie zmuszał do poznawania czegoś, co juz przy pierwszym podejsciu odrzuca mnie brakiem jakiejś konkretnej struktury ;).
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Oti w Marzec 22, 2014, 15:07:32
Długo nie mogłem się dokopać do info o programowaniu w UE4, ale tu jest:

https://www.youtube.com/watch?v=Q3AvZmZEPyc

Co sądzicie? :) Wydaje się bardzo wygodne przy dwóch monitorach, przy jednym ciągłe przeskakiwanie między okienkami może być uciążliwe. Martwi mnie też czas rekompilacji-na 100% ten gościu ma mega silny komputer, a i tak po małych zmianach w kodzie podczas kompilacji musiał robić 'cięcie'.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: iniside w Marzec 22, 2014, 15:33:41
Z czasami kompilacji to jest troche zabawnie. U mnie cały kod skompilował sie w około 20 minut.

Sredni czas kompilacji samego kodu gry wynosi około 40s. Mozna go zmniejszysc zmienajac ustawienia projektu do jakies 5s,  ale mnie sie niechciało w to bawić, compilator pluł tyloma błędami, ze uznałem, ze to nie jest warte zachodu ;p.

Niemniej, trzeba wziasc pod uwage, ze im wiecej kodu, tym proporcjonalnie czas komplilacji jest krotszy.  Zreszta jesli masz zamiar pisać w gre w Unrealu i piszesz całe elabortay w C++ to znaczy, ze cos robisz zle (;.

Aha kompilowałem na i5 4670K@4.4Ghz.

https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Programming/index.html
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Oti w Marzec 22, 2014, 16:05:06
Niemniej, trzeba wziasc pod uwage, ze im wiecej kodu, tym proporcjonalnie czas komplilacji jest krotszy.  Zreszta jesli masz zamiar pisać w gre w Unrealu i piszesz całe elabortay w C++ to znaczy, ze cos robisz zle (;.
Nie mam w tym doświadczenia, ale intuicyjnie zakładam, że napisanie logiki w c++ będzie znacznie wydajniejsze niż oparcie jej na blueprintach. No i dla mnie kod jest wiele czytelniejszy niż te klocki. Ktoś gdzieś w necie napisał, że dobrze jest cały gameplay zrobić i dopracować na blueprintach, a dopiero potem, w ostatnim kroku, przenieść go do c++ w celach optymalizacyjnych.

Dzięki za linka. :)
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: ArekBal w Marzec 22, 2014, 16:14:47
Mnie to załamuje o tyle... że to znak złej architektury...
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: iniside w Marzec 22, 2014, 16:22:49
Nie mam w tym doświadczenia, ale intuicyjnie zakładam, że napisanie logiki w c++ będzie znacznie wydajniejsze niż oparcie jej na blueprintach. No i dla mnie kod jest wiele czytelniejszy niż te klocki. Ktoś gdzieś w necie napisał, że dobrze jest cały gameplay zrobić i dopracować na blueprintach, a dopiero potem, w ostatnim kroku, przenieść go do c++ w celach optymalizacyjnych.

Dzięki za linka. :)

Zalezy kto robi. Np. Przy nowym Fable w Lionhead, wyglada to tak, ze całą mechanike gry robi sie w blueprintach.
Jeśli blueprint jest zbyt skomplikowany, albo zwyczajnie robi to samo co inny blueprint tylko troche inaczej to sie w C++ pisze normalne funkcje ktora pokrywa dana funkcjonlanosc i eksportuje ja do BP.

Straty wydajnosci zwiazane z uzywanie BP, sa pomijalne.

Najlepiej to potraktowac tak:
1. W C++ robimy sobie klocki.
2. W Blueprintach je składamy.

To jest chyba najoptymalniejszy sposob robienia gry w UE4. Chyba, ze ktos wpadnie na lepszy pomysl.

Jesli ktos bardzo niechce sie bawić klockami to inny rekomendowany workflow i tak zakłada, zeby ostatni uzyty obiekt był blueprintem i miał chociaz wyeksponowane jakies wlasciwosci do łatwego tweakowania w edytorze.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Marzec 22, 2014, 20:43:40
Pytanie: Jak wygląda sytuacja z tą licencją w przypadku gdy to co stworzę na tym silniku nie jest sprzedawane jako oprogramowanie a używane przez firmę do świadczenia usług? (Wiem dziwne pytanko) :)
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3(4) vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: albinoski1989 w Marzec 22, 2014, 20:46:43
ich kodu możesz użyć nawet do swojego silnika, pod warunkiem, że będziesz im oddawał te 5%. Też piszą o jakiś projektach architektonicznych.

a swoją drogą, Unity spadł na 3 miejsce z 1.
http://www.indiedb.com/engines/top
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Qbi-Wan w Marzec 24, 2014, 09:00:11
A ja mam inne kryterium:
- prostota tworzenia funkcji SAVE/LOAD Game
- Level of detail
Jestem w trakcie przenoszenia się z Game Maker na jakiś 3D engine (sory, ale 3. wymiar musi być :P). Tam bardzo pomocna była magiczna funkcja save/load skracająca czas główkowania. Czy któreś z porównywanych narzędzi to wspiera (z tego co zdążyłem wywęszyć to w Unity nie bardzo, pozostaje tam wymyślić własny, bo tutoriale tłumaczą jak zapisać pojedyncze dane).
Druga sprawa - LoD - Domyślam się że dzisiejsze narzędzia nie mają prawa tej funkcji nie mieć, aczkolwiek wypróbowany przeze mnie 3d RAD (teraz nazywa się troczę inaczej) bardzo dziwnie podchodził do tego zagadnienia.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Marzec 24, 2014, 09:41:04
wiem tyle że LOD jest ficzerem unity pro

a swoją drogą, Unity spadł na 3 miejsce z 1.
http://www.indiedb.com/engines/top
a co to mierzy? bo na pewno nie liczbę wypuszczonych tytułów :P
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: iniside w Marzec 24, 2014, 09:41:50
Tak unreal, to wspiera. Nawet sa tutoriale jak zrobić save system.
Mozna to zrobić w Blueprintach (AFAIK), w C++ serializowac do binarek, albo zapisywac pod postacia Json. Co kto lubi.
https://wiki.unrealengine.com/Save_System,_Read_%26_Write_Any_Data_to_Compressed_Binary_Files

W Json nie ma tutoriala (tzn. jest ale na prywatnym forum ;p). Trzeba poczekać, az autor go przeportuje na wiki.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Qbi-Wan w Marzec 24, 2014, 11:11:22
Pewnie i tak trzeba się nagimnastykować, ale dobrze słyszeć że można ;P A jak to wypada na tle innych?

a co to mierzy? bo na pewno nie liczbę wypuszczonych tytułów :P

Raczej nie, tym bardziej że pozycja nr 7. OpenWM nie jest "Released" XD
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: albinoski1989 w Marzec 24, 2014, 20:28:35
Odpalał ktoś Flappy Bird tylko na windowsie od Epic? Mimo, że pikselowa grafika, to karta graficzna chodzi mi głośniej. A przy League od Legends w ogóle nie słyszę swojej karty graficznej. W lol mam 55-60fps w Flappy Bird 100fps. Może mam jakąś dziwną kartę graficzną:/ Radeon HD 7900
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: karaluch666 w Sierpień 16, 2014, 13:03:00
Hej wszystkim. Sorry za odkopanie tematu, ale mam pytanko. Który silnik według was jest bardziej popularny w studiach robiących gry w Polsce, Unity, czy UE? Od jakiegoś czasu zabieram się za naukę jakiegoś silnika, ale nie wiem który wybrać. Na początku myślałem o unity, bo wydaje się być prostym silnikiem, ale znajomy który pracuje przy grach w profesjonalnym studio powiedział, żebym uczył się UE, bo ma większy potencjał i jest bardziej popularny w polsce. Jakie jest wasze zdanie? Dodam, że jeszcze nie ogarniałem żadnego, więc obu bym musiał się uczyć od podstaw.

Pozdro
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Sierpień 16, 2014, 14:23:32
Nie siedzę w sumie w branży, ale w ogłoszeniach widać, że Unity jest bardzo popularne. Najlepiej oczywiście nauczyć się obu :)
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: _OskaR w Sierpień 16, 2014, 14:35:07
Za UE4 zapłacisz jednorazowo 19$ i po miesiącu subskrypcji, możesz jeszcze korzystać z tego, co masz na dysku. Za dostęp do Unity w wersji Pro, zapłacisz już dużo więcej.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Lamer w Sierpień 16, 2014, 17:04:09
Zależy czy bardziej opłaca się zapłacić 1500$ za unity pro czy 5% od zysków royalty dla epica. Jeżeli apka zarobi np. 100 000$ to epicowi odpalasz 5 000$. W przypadku unity płacisz jednorazowo 1500$. Możesz chyba do 100 000$ siedzieć na licencji unity free i nie płacić nic.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: karaluch666 w Sierpień 16, 2014, 18:47:15
Chwila moment, bo trochę za daleko to zaszło. Nie chce uczyć się silnika, żeby robić w nim gry i później je sprzedawać. Chce go się nauczyć, bo marzy mi się praca przy grach i myślę, że to będzie plusem przy szukaniu pracy. Chciałbym robić jakieś proste poziomy, żeby zaprezentować swoje modele.
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: Amun w Sierpień 16, 2014, 18:53:43
Poprzeglądaj oferty pracy z branży gamedev'u ( możesz zacząć na skillshot). Zobacz, czego jest najwięcej, jakie są zazwyczaj wymagania przy danym silniku.

Osobiście uważam, że jeżeli chcesz zacząć dopiero przygodę z gamedev'em to tak jak ktoś wspominał wyżej, najwięcej propozycji jest właśnie z Unity, dlatego na Twoim miejscu od tego bym zaczął. Naucz się go, poznaj jak jest zbudowany, jak działa i przede wszystkim pracuj nad swoim portfolio(ma b. duże znaczenie).

Jeżeli opanujesz jeden silnik, to przenieść się na drugi już nie jest problemem(początki już za Tobą, zrozumiesz zasadę działania grafiki 3D, fizykę, skrypty itp).
Tytuł: Odp: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Sierpień 19, 2014, 08:12:59
Myślę że więcej siana wygeneruje znajomość ue dlatego właśnie ze więcej ofert jest na unity. Inny tez jest target tych silników, unity to przede wszystkim gry na mobile