Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Wątek zaczęty przez: SYSmen w Wrzesień 21, 2013, 12:48:13

Tytuł: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: SYSmen w Wrzesień 21, 2013, 12:48:13
Panie i panowie - policzmy się!

Proszę o oddanie głosu na maksymalnie dwa silniki, których używacie. Nie ważne, czy robicie to hobbystycznie, czy zawodowo. Jeżeli dopiero zaczynacie przygodę z jakimś silnikiem to też oddajcie głos. Ważne, abyście dali o sobie znać ;] Namawiam również chętnych do napisania czegoś o waszych pracach.


Zacznę od siebie:
Jak tylko pojawił się UDK to od tego czasu poświęcam mu 100% uwagi. W zeszłym roku udało się za jego pomocą obronić dyplom. Jakiś czas po tym zabrałem się za tworzenie projektu: http://warsztat.gd/projects/industriality (http://warsztat.gd/projects/industriality), który ostatecznie upadł. Niedawno skumałem się z kumplami ze studiów i w ciągu najbliższego miesiąca wydamy nasz pierwszy projekt - Faster! Zainteresowanych odsyłam na naszą (niedokończoną jeszcze) stronę: www.digility.eu (http://www.digility.eu). Na dniach postaram się założyć profil projektu na warsztacie. Oprócz tego dochodzi jeszcze drugi projekcik, który póki co jest we wczesnej fazie produkcji (info również na stronce).

Zanim zacząłem zabawę z UDK siedziałem trochę w Irrlicht. Skończyłem zabawę na dość rozbudowanym szkielecie gry FPS. Przed Irrlichtem był Dark Basic, ale to już inna historia ;]


Pozdrawiam i zapraszam do udziału w ankiecie!
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 21, 2013, 12:54:12
Ja lubię pisać wszystko od zera, nie lubię silników bo one są fajne jak się chce szybkie efekty otrzymać w kilka dni, a jak się chce coś czego nie przewidział autor silnika, to i tak trzeba na bardzo niski poziom schodzić i się przebijać przez niskopoziomowe struktury silnika. Z drugiej strony ja w sumie nie kodzę za bardzo gier, więc nie mam presji wyboru silnika :)

Bardziej od silnika ważny jest dla mnie wybór języka, zwykle jest to loteria między JS, D i Javą :)
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Wrzesień 21, 2013, 13:00:14
W sumie jak sie zaczynałem bawić w tworzenie gier to bawiłem sie najdłużej RealmCrafter'em (silnik do MMORPG), potem NeoAxis, lecz brak umiejętności programistycznych zakończył moją przygodne z nim na tworzeniu mapek. Po jakimś czasie bawiłem się jeszcze kilkoma, aż pewien koleś na pewnym forum rzucił magiczne hasło "po co mam sie uczyć badziewnego VB, jeżeli znam C++" i tak się skończyła moja przygoda z silnikami.
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: komorra w Wrzesień 21, 2013, 14:47:32
Chciałem dać więcej niż 2 odpowiedzi ale nie można :P Zaznaczyłem finalnie 2 opcje: Unity (bo czasem w nim prototypuje sobie coś) i mój własny (silnik do Voxelfield (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=27955.0 (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=27955.0)) oparty o SharpDX). Kiedyś używałem również NeoAxis http://www.neoaxis.com/ (http://www.neoaxis.com/) (który gorąco polecam wszystkim lubiącym C#) - i tu nie mogłem zaznaczyć już opcji "inny silnik" w ankiecie :P. Jakiś rok temu również krótki epizod z Marmalade był, również bardzo przyjemnie się pisało, chociaż w C++, no ale wtyczka Tomato do Visuala sprawiła że było wygodnie. Z silniczków na które czekam mogę wymienić 2: Paradox Engine (http://paradox3d.net/ (http://paradox3d.net/)) oraz UDK 4. Bardzo chciałbym mieć Unity Pro, niestety chwilowo funduszy brak :)
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Xion w Wrzesień 21, 2013, 15:12:32
W tej ankiecie brakuje kilku niezbędnie potrzebnych opcji:
Uprasza się o poprawienie pomyłki ;-)
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: dynax w Wrzesień 21, 2013, 15:42:47
+1 do WISIMITO
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: SYSmen w Wrzesień 21, 2013, 16:14:27
@UP:
Poprawiłem, ale nie do końca tak jak byście tego chcieli ;] Po pierwsze: chyba wystarczy opcja nie używam silników. Po drugie: WISIMITO kompletnie nic nie wnosi oprócz tego, że pewnie większość zdewastowałaby ankietę tą odpowiedzią ;] Jak komuś to naprawdę wisi to niech nie traci czasu na przeglądanie wątku ;]

Pozdro
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 21, 2013, 16:54:29
Do szybkiego prototypowania pomyslow uzywam GameMaker:Studio (http://yoyogames.com/studio - od niedawna po dwoch latach do niego wrocilem, odkad osiagnal wyzszy poziom jezyka i ma w koncu shadery, wiec pare godzin roboty i mam co pokazac), a do pisania wlasciwych gier uzywam swego Xenon Core 2 i Xenon Core Droid (http://xenon.psichix.com).
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 21, 2013, 16:55:27
WISIMITO to coś jak WYSIWIG?

What I See Is Moving Into Terrible Outcome?
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: wozix w Wrzesień 21, 2013, 19:19:24
Ja używam AndEngine i gdyby nie to, że działa tylko na androidzie to bym przy nim pozostał, ale tak to planuję switch do Cocos2d-x.
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: dynax w Wrzesień 22, 2013, 01:02:49
WISIMITO to coś jak WYSIWIG?

What I See Is Moving Into Terrible Outcome?

Na Warsztacie 1.0 były kiedyś ankiety. WISIMITO to tradycyjna opcja która była dostępna w każdej z nich.
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Cekol w Wrzesień 22, 2013, 15:13:48
Kiedyś kiedyś, to do gier dobry był Gamemaker (Tak wiem, nie lubicie go tu) , aczkolwiek zaczął mi on nie wystarczyć , ponieważ oferował zbyt niską wydajność względem moich oczekiwań. Potem przeniosłem się na Xenon frameworka. Dobrze się na nim pisało, i w miarę bezproblemowo, aczkolwiek miał w sobie trochę błędów, przez co zaprzestałem w nim grzebać. Obecnie piszę własny silnik i na nim robię grę.
Hobbistycznie także zaglądałem do Id tech 2, oraz Source.
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 22, 2013, 18:09:44
Hmm, skąd to, że nie lubimy gamemakera? Jakoś nie widzę ludzi narzekających na Hotline Miami, który został zrobiony w gamemakerze. Za to nie lubimy ludzi, którzy przerobią defaultowy tutorial, podmienią sprite głównego bohatera i już wrzucają jako swój nowy projekt. Jak ktoś pisze od zera to można przynajmniej pisany silnik ocenić a tak to można tylko jakość tutoriala ocenić (patrz również - projekty na warsztacie oparte o Esenthel Engine).
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 22, 2013, 19:03:02
@Cekol: Warto wspomnieć o tym, że piszesz o xenonie w wersji 1.X, zaś nie wiem, czy próbowałeś wersji 2.0, bo to jest totalny przeskok w API :) Xenon Core 2 swoim interfejsem mierzy w bardziej pro kodowanie, niżeli 1.X, który był po prostu łatwym (i dziurawym) sposobem na przejscie z GMa do C++
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Wrzesień 22, 2013, 20:14:39
Flash
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Wrzesień 22, 2013, 22:19:32
HaxePunk
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Wrzesień 23, 2013, 11:10:32
Ostatnio duzo sie bawie Unity bo jest wygodne i latwo sie w nim prototypuje. A normalnie to mam pare frameworkow prostych i funkcji napsianych i z tego korzystam juz od paru lat w zupelnosci wystarczy zeby zlozyc gre ;)
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Wrzesień 23, 2013, 19:14:12
co projekt to co innego :P
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: MDW w Wrzesień 23, 2013, 20:14:56
Dla mnie używanie silnika to coś jakby używanie skomplikowanego programu użytkowego z tekstowo-skryptowym interfejsem użytkownika. Ja lubię jednak poklepać i dlatego sam coś tam sobie sam wolę pisać. Może nie jest to nawet 5% takiego Unity ale gdybym miał tak zupełnie przesiąść się na silnik to skończyło by się na tym, że po prostu nic bym nie zrobił, bo nie chciałoby mi się. No chyba, że w pracy dla pieniędzy. No ale to inna bajka, bo w pracy znacznie mniej ciekawych rzeczy używam niż silniki do tworzenia gier i jakoś żyję. :)
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: koirat w Wrzesień 23, 2013, 23:52:41
Osobiście przerzuciłem się na unity, engine ma wiele braków ( Tak zrobił bym lepszy ;) ), ale przyznam szczerze że ciężko by mi było rozstać się z edytorem.
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 24, 2013, 01:08:23
no tak, warsztat jest pelen silnikowcow, ale gier nie ma komu robic
:    D
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Reg w Wrzesień 24, 2013, 12:32:48
Bo każdy silnik asymptotycznie dąży do gry :)
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 24, 2013, 13:33:09
tia, większość nie nadaje się do gier, bo są robione "uniwersalnie", zamiast skupić się na jakimś targecie i wokół niego rozszerzać relatywną uniwersalność ;)
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Xion w Wrzesień 24, 2013, 14:08:35
Stąd "asymptotycznie". To słowo-klucz tutaj :)
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Wrzesień 24, 2013, 22:43:30
Po prostu najczęściej twórcy silnika nie mają pomysłu na gry :). Ale serio, najczęstszy błąd to robienie gry na rozgrzebanym silniku czy robienie równocześnie silnika i gry. Jeżeli silnik jest w jakimś stopniu produktywny to warto zrobić na nim coś prostego (nie wracając do silnika w trakcie robienia gry!), spisywać braki i ficzery i po skończeniu gry je dopisać. Zrobić tak kilka razy i nie widzę problemu. Oczywiście w przypadku rażących błędów trzeba je poprawiać, ale trzeba potem wracać do gry, a tego powrotu brakuje z tego co widzę ;).
Tytuł: Odp: [Ankieta] Jakich silników używacie?
Wiadomość wysłana przez: goshki w Wrzesień 25, 2013, 09:19:23
Korzystam z HaxeFlixela, ale to raczej biblioteka, a nie silnik, więc.