Warsztat.GD

Produkcja gier => Design => Wątek zaczęty przez: Horn w Kwiecień 17, 2013, 13:43:42

Tytuł: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Horn w Kwiecień 17, 2013, 13:43:42
Witam wszystkich użytkowników!

Krótko o mnie
Jestem prawie magistrem psychologii, a swoją przyszłość wiążę z branżą GameDev; celuję przede wszystkim w scenopisarstwo/projektowanie zadań oraz projektowanie mechanik rozgrywki (mam ok. 10 lat doświadczenia przy RPG-ach pen&paper - pisanie scenariuszy, opracowywanie zasad etc.), ale ostatnimi czasy staram się również rozszerzać kompetencje o podstawy programowania/skryptowania (ostatnio Unity3D → javascript, C#). Wraz z grupą grafików i studentów PW pracuję też przy małym RPG-u na smartfony.

Co mnie tu sprowadza
Cóż, wpadł mi do głowy pomysł na grę. Wydał mi się on nazbyt genialny i wspaniały, dlatego przyszedłem prosić o kubeł zimnej wody na głowę oraz rzeczową dyskusję;) Innymi słowy chciałem skonfrontować swój pomysł z innymi aspirującymi developerami, a rozmowa ta być może będzie przyczynkiem do zorganizowania ekipy i zabrania się do prac nad grą.

Kilka linków na początek
Oculus Rift: http://www.youtube.com/watch?v=uzCwczY1jTM
Johnny Mnemonic i cyberprzestrzeń: http://www.youtube.com/watch?v=SoxGazX_kkw
Uplink: http://www.youtube.com/watch?v=yn0zCIeKIQo

Powyższe filmiki całkiem nieźle ilustrują pomysł. Poniżej znajduje się coś na kształt bardzo wstępnego vision documentu:

ICE*

Wykorzystująca technologię Oculus Rift "growa" (puzzle game, elementy RPG) realizacja wizji Williama Gibsona (Neuromancer) na temat cyberprzestrzeni i przemierzających ją kowbojów sieci.

Niedaleka przyszłość. Wszystkie urządzenia elektroniczne oraz ich użytkownicy wyposażeni w cybernetyczne wszczepy są połączeni z globalną siecią informatyczną. Gracz wciela się w postać hakera, który poruszając się po cyberprzestrzeni wypełnia nielegalne acz intratne zlecenia anonimowych kontrahentów. Podczas jednej z misji bohater odkrywa istnienie zagrażającego ludzkości spisku.

Główną ideą jest stworzenie wizualizacji cyberprzestrzeni, którą opisał W. Gibson w swoich powieściach, oraz którą starano się już odwzorować w kilku filmach (np. Johnny Mnemonic).

(http://3.bp.blogspot.com/_p2ZBNGf_7w8/TTNCPw69D2I/AAAAAAAAFRM/-MXQjfKtwCM/s400/Cyberspace-1.jpg)

Gracz spędzałby większość czasu gry (80 - 90%) na przemierzaniu sieci i dokonywaniu wirtualnych włamań („hackowanie” w formie różnych mini-gier). Chociaż gra korzystałaby z widoku typu FPP poruszanie się w niej znacząco różniłoby się od tego z innych tytułów wykorzystujących perspektywę pierwszej osoby. Polegałoby ono raczej na "pływaniu" (czy "lataniu") pomiędzy blokami danych, co w połączeniu z technologią Oculus Rift oferowałoby unikalne doznania estetyczne.

Istotnym elementem gry byłaby również fabuła (elementy RPG). Opowiadana historia wpisywałaby się w nurt cyberpunk, jej nastrój byłby stosunkowo ciężki i ponury, nieco paranoiczny. Głównym mechanizmem dostarczania graczowi informacji fabularnych mógłby być system maili, wiadomości głosowych etc. odbieranych poprzez symulację OS komputera.

Poza cyberprzestrzenią gra rozgrywałaby się także w mieszkaniu bohatera. Haker prowadziłby rozmowy telefoniczne, odbywał spotkania itp.. Być może(!) gracz musiałby zaspokajać również potrzeby fizjologiczne postaci (zamówić czasem pizze, przespać się itd.).


Tyle słowem wstępu. Co o tym sądzicie, dobrzy ludzie?

--------------------
*Intrusion Countermeasures Electronics (ICE) – termin używany głównie w literaturze cyberpunkowej, odnoszący się do oprogramowania strzegącego systemów komputerowych i zbiorów danych przed niepowołanym dostępem, głównie ze strony hakerów (Wikipedia).
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: RedHot w Kwiecień 17, 2013, 14:44:15
Jak dla mnie beznadziejne (totalnie nieoryginalne, widać pewien wysiłek intelektualny z Twojej strony :) ) odgrzanie wizji jakiegoś gościa z lat 80. Nigdy bym nie zagrał i bym każdemu odradzał.

ALE! Jeśli Cie to kręci to to zrób. Mnie nie warto słuchać bo mam dość nietypowy gust. Np. odradziłbym Personowi zrobienie  Minecrafta :P
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 17, 2013, 14:52:59
Odpaliłbym dla samych walorów estetycznych (nie widziałem jeszcze dobrej "symulacji cyberprzestrzeni"). Ale potrzebowałbym czegoś więcej, niż strzelaninka 3D, żeby się nie znudzić zbyt szybko.

No i nie wiem, po co tu wciskasz Occulusa :). Okularów 3D w grach już próbowali sto razy i jakoś nie widzę, by się przyjeło. Myślę, że nie bez powodu.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: rAum w Kwiecień 17, 2013, 15:08:25
No i nie wiem, po co tu wciskasz Occulusa :). Okularów 3D w grach już próbowali sto razy i jakoś nie widzę, by się przyjeło. Myślę, że nie bez powodu.
Z tych "powodów" powstaje Oculus, w końcu jest to coś nowszego niż praktycznie odgrzewane kotlety serwowane do tej pory od kilku lat. Nawet Carmack się pozytywnie wypowiadał. Zobaczymy jak to w rzeczywistości wypali, osobiście jestem pozytywnie nastawiony.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Kurak w Kwiecień 17, 2013, 15:23:57
A żeby ukonkretnić "powody" to warto przeczytać początek artykułu: http://www.altdevblogaday.com/2013/02/22/latency-mitigation-strategies/

Kto wie co z tego wyniknie ;)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 17, 2013, 15:27:15
Co wyniknie? Stawiam, żadal coś half-assed. :) Nie wierzę, że nie da się zrobić realistyczne 3D bez śledzenia ruchów gałki ocznej. Powód: DOF i zmienna ogniskowa soczewki oka
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Kwiecień 17, 2013, 15:28:35
Nie wierzę, że nie da się zrobić realistyczne 3D bez śledzenia ruchów gałki ocznej. Powód: DOF
Po to masz ekranik LCD przed okiem, żeby gałka mogła się tam kręcić. :)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 17, 2013, 15:39:38
No ale skąd wiesz na jaką odległość ustawić DOF na tym ekraniku, jak nie wiesz gdzie patrzą oczy? Możesz najwyżej albo zgadywać ("dof pod celownikiem"), albo olać temat i rysować całą scenę na ostro.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: toxic w Kwiecień 17, 2013, 15:47:26
@Horn

Pomysł jest git. Tzn podejrzewam, że w zetknięciu z rzeczywistością trzeba by dostosować wstępne pomysły do tego, jak by taka gra faktycznie wyglądała i jakby się w nią grało. Ale na moje niewprawne oko potencjał jest. Ja bym nie miał zbyt dużych oporów żeby w taką grę zagrać, albo i ją tworzyć.

Osobiście zrezygnowałbym z okularów 3d - jakoś nie czuję, żeby to był mega-istotny element takiej gry (chyba o wiele ważniejsza jest estetyka cyberprzestrzeni i mechanika mini-gier czy w ogóle mechanika "co można robić w sieci"), a prawdopodobnie byłby zbyt dużą barierą wejścia w taką grę. No bo co, będziesz dostarczać razem z pudełkiem gry parę okularów? Czy jak to ma być? Gracz ma sobie sam zdobyć okulary?

pozdr,
toxic
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Kwiecień 17, 2013, 15:48:18
No ale skąd wiesz na jaką odległość ustawić DOF na tym ekraniku, jak nie wiesz gdzie patrzą oczy? Możesz najwyżej albo zgadywać ("dof pod celownikiem"), albo olać temat i rysować całą scenę na ostro.
Nie widziałem jeszcze żadnej gry, w której DOF bardziej by pomagał niż przeszkadzał.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 17, 2013, 16:04:30
Nie widziałem jeszcze żadnej gry, w której DOF bardziej by pomagał niż przeszkadzał.

Nie słyszałem jeszcze o żadnym DOF który by śledził gałkę oczną. Przypadkowa zbieżność? :-)



Spójrz na coś blisko i zwróć uwagę co się dzieje z obrazem w oddali (albo odwrotnie). Dzieją się 2 rzeczy:

1. Rozjeżdża się na boki (przez różnicę w ustawieniu oczu),
2. Rozmywa się (przez adaptację ogniskowej soczewki oka do danej odległości).

Jak patrzysz na obrazek 3D (stereogram) to robisz zeza (ustawiasz oczy do bliży lub dali), ale utrzymujesz ogniskową soczewki cały czas na rzeczywistej odległości oko-kartka. To jest dość trudne, bo naturalnie jedno jest odruchowo zgrane z drugim.

Jak zrobić realistyczny obraz 3D?

1. odsunięcie oczu symulujesz dając osobny obraz na każde oko (metoda dowolna),
2. focus... no właśnie, z focusem jest gorzej i jeszcze tego nikt nie zrobił. Jedyne sensowne podejście które przychodzi mi do głowy to śledzić dokładnie ruch gałki ocznej, przełożyć do world space, rzucić promień i wyliczyć, na co klient patrzy, po czym zrobić mu realistyczny DOF, by bliż i dal były lekko rozmyte. Przy czym sama "prawdziwa" soczewka musi być cały czas napięta, ustalona na ten ekranik LCD.

Nie dam głowy, czy to zadziała. Plusem jest że a) nie musi być bardzo dokładne (bardzo blisko/blisko/daleko), b) ruch gałki ocznej nie jest aż tak szybki, żeby problem latencji był nie do przeskoczenia.

Either way: jeżeli nie zrobisz tego w jakiś sposób, to możesz wnioskować głębię wyłącznie z przesunięcia, a nie z ostrości - a to jest tylko połowa 3D i ma pełne prawo wyglądać szpetnie i nieprzekonywująco.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Horn w Kwiecień 17, 2013, 16:21:18
Dzięki za dotychczasowe komentarze.

Co do Oculus Rifta, to myślałem po prostu nad tym, żeby gra posiadała wsparcie dla tej technologii (względem której jestem pozytywnie nastawiony, ale co z tego będzie - zobaczymy). O graniu _wyłącznie_ przy użyciu Rifta raczej nie może być mowy.
Natomiast wydaje mi się, że używanie go podczas gry - przy fajnie (estetycznie) skonstruowanym środowisku cyberprzestrzeni - dawałoby niesamowite wrażenie "zanurzenia" w sieci, w jakimś stopniu zgodne z wizją Gibsona.

PS. Może przydałby się oddzielny topic o Oculus Rift'cie...?
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 17, 2013, 16:31:01
niesamowite wrażenie "zanurzenia" w sieci, w jakimś stopniu zgodne z wizją Gibsona.

Mam nadzieję, że jednak w niezbyt dużym stopniu. :D

A tak powaga, to zastanów się, jaki model ruchu byś zrobił w takiej grze, bo to jest duże pole na innowację. Zwykła swobodna kamera jest oklepana do bólu. :)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Kwiecień 17, 2013, 20:11:24
Cytuj
Either way: jeżeli nie zrobisz tego w jakiś sposób, to możesz wnioskować głębię wyłącznie z przesunięcia, a nie z ostrości - a to jest tylko połowa 3D i ma pełne prawo wyglądać szpetnie i nieprzekonywująco.
Wygląda bardzo przekonująco. Tylko po prostu ostrzej niż w naturze, co samo w sobie uważam za plus.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Netrix w Kwiecień 17, 2013, 22:59:21
Nie widziałem jeszcze żadnej gry, w której DOF bardziej by pomagał niż przeszkadzał.
Ja myślę, że on pomaga w każdej grze. Dzięki temu można skorzystać z uboższych tekstur :)

Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Xenox93 w Kwiecień 17, 2013, 23:48:05
DOF niby pomaga, ale na ogół przeszkadza. Jeśli ustawimy duży rozmiar tekstur to wtedy jest już zbędny, dodatkowo psuje efekt zwiedzania i wgłębienia się w otoczenie, np. oglądamy jakąś cutscenkę i zobaczyliśmy coś interesującego, nie koniecznie w centrum, np. trawa nas zainteresowała albo większe szczegóły budynku, na ogół osoby odpowiedzialne za tworzenie scenek od razu rozkazują nam na co mamy zwrócić uwagę, nie kiedy to pomaga, ale co z osobami, które lubią zwiedzać, eksplorować świat nie tylko poprzez historię, fabułę ale również ekosystem oraz szczegóły niekoniecznie ważne dla producenta ;)

A co do Oculus Rifta, to uważam, że jest to fajny dodatek, wzbogacający grę. Dla mnie dużym PLUSEM jest to, że będzie opcja pozwalająca na taki dodatek oraz granie bez niego. Sam w sobie, pomysł jest dobry, dodatkowo, jeśli zrobiłbyś pokój wypełniony samą elektroniką to dałoby niezły efekt, załóżmy, że tworzysz taki mini salon gier(tylko dla swojej gry ;) ), do grania mógłbyś użyć nawet Kinect'a, który śledziłby ruchy postaci, dodatkowo wykorzystać te okulary 3D, głośniki min. 5.1, nawet gdzieś kiedyś czytałem o zakładanym czymś na tors, który symulował strzał to dopiero realizm(wiadomo, że nie będzie można poczuć śmierci bohatera :D ) a do tego podmuch wiatru, np. jeśli będzie możliwość przemieszczania się czymś szybkim, np. jakiś pojazd, wtedy taki efekt wiatru dałby niezłą realność. To by było na tyle marzeń, teraz realność. Dałoby się to wszystko zrealizować, ale wiadomo jakie są koszty, ale jedno nie wyklucza drugiego, że to zwiększyłoby postrzeganie świata wykreowanego ;)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 18, 2013, 09:31:40
Wygląda bardzo przekonująco. Tylko po prostu ostrzej niż w naturze, co samo w sobie uważam za plus.
Była kiedyś taka gra (hokej bodaj), która chwaliła się m.in. "dźwiękiem bardziej realistycznym, niż rzeczywisty" ;-)

Problem o którym mówię jest istotny w scenach gdzie są bardzo duże różnice głębokości, np. patrzysz na coś w oddali przez siatkę albo ażurowy płot. Jeśli patrzysz daleko, to płot musi być rozmyty. Jeśli patrzysz na płot, to niewyraźne musi być tło.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: maro w Kwiecień 18, 2013, 10:08:04
Cytuj
Jeśli patrzysz daleko, to płot musi być rozmyty. Jeśli patrzysz na płot, to niewyraźne musi być tło.
Jak patrzysz na płot to widzisz płot. Reszta Cię nie interesuje, więc nie ma znaczenia czy dal jest rozmyta.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: koirat w Kwiecień 18, 2013, 14:41:05
A jak patrze na ekran to chce mieć wszystko na nim ostro ;)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: MadBonsai w Kwiecień 18, 2013, 16:56:04
Uczepiliście DoF jak naistotniejszej rzeczy do dyskusji o tym pomyśle. Oculus generalnie radzi sobie z tym, sporo devów wchodzi w Oculusa, więc nie potrzeba się specjalnie martwić o rozwiązania.

Natomiast... ja wciąż nie wiem, co dokładnie mam robić w tej grze? Nie jaką wizję mam oglądać, ale jakie czynności mam wykonywać?
Puzzle, ale jakie? Elementy RPG, ale czy potrzebne? Latanie w świecie zerojedynkowym, ale jak zorganizowana jest ta przestrzeń?

Założę się, że na ten pomysł wpadł co trzeci/czwarty dev oglądający prezentację Oculusa. Zatem... konkrety, proszę ;)

Poza cyberprzestrzenią gra rozgrywałaby się także w mieszkaniu bohatera. Haker prowadziłby rozmowy telefoniczne, odbywał spotkania itp.. Być może(!) gracz musiałby zaspokajać również potrzeby fizjologiczne postaci (zamówić czasem pizze, przespać się itd.).
Albo dodaj do tego tło fabularne (jak choćby Assasin's Creed), albo wywal. Nikomu nie bawi sikanie czy zamawianie pizzy - nie po to wchodzę do wirtualnego świata, by doświadczać dobrze znanych mi elementów mojego życia ;)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Kwiecień 18, 2013, 18:16:16
Jak patrzysz na płot to widzisz płot. Reszta Cię nie interesuje, więc nie ma znaczenia czy dal jest rozmyta.
We Wrocku niektóre tramwaje mają okna z lewej strony pokryte taką siateczką z okrągłymi dziurkami regularnie rozłożonymi. Dziurki są drobne, mają chyba wspólną powierzchnię mniejszą od obramowania, a i tak widac przez taką szybę tak, jak by było całe przezroczyste. Ale tylko gdy skupisz wzrok za siatką - gdy skupisz na siatce, nie widzisz prawie nic.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Horn w Kwiecień 23, 2013, 16:14:53
No dobra, na kilka dni wypadłem z obiegu, ale jestem z powrotem i służę odpowiedziami.

Cytat: MadBonsai
Natomiast... ja wciąż nie wiem, co dokładnie mam robić w tej grze? Nie jaką wizję mam oglądać, ale jakie czynności mam wykonywać?
Jak wspomniałem w pierwszym wpisie, gracz spędzałby większość czasu na "lataniu" po cyberprzestrzeni i wypełnianiu zadań polegających głównie na łamaniu zabezpieczeń/hakowaniu - czyli...

Cytat: MadBonsai
Puzzle, ale jakie?
Jestem w trakcie researchu i prac nad pierwszą łamigłówką autorską (choć inspirowaną tym, co dzieje się tutaj, między 40 a 52 sekundą: http://www.youtube.com/watch?v=SoxGazX_kkw).

Hakowanie w kilku grach
Deus Ex: HR: http://www.youtube.com/watch?v=4rSXOKxq7Ro
BioShock: http://www.youtube.com/watch?v=T2l03p2R-Kc
Splinter Cell: DA: http://www.youtube.com/watch?v=nv5KbCF7R14

Jeżeli ktoś kojarzy podobne mechanizmy z innych gier, to chętnie bym się z nimi zapoznał.

Cytat: MadBonsai
Elementy RPG, ale czy potrzebne?
Dialogi, elementy rozwoju postaci, questy (i ogólniej fabuła) służyłyby napędzaniu rozgrywki oraz stanowiłyby przeciwwagę dla ciągłego rozgryzania puzzli. Wydają mi się o tyle potrzebne, że bez nich gra zamieniłaby się w zwykłe "101 zagadek logicznych".

Cytat: MadBonsai
Latanie w świecie zerojedynkowym, ale jak zorganizowana jest ta przestrzeń?
Tutaj odwołałbym się do tekstów "źródłowych", tj. prozy Gibsona. U niego cyberprzestrzeń zorganizowana była na wzór miast złożonych z wielobarwnych figur geometrycznych.

Cytat: MadBonsai
Albo dodaj do tego tło fabularne (jak choćby Assasin's Creed), albo wywal.
Słuszna uwaga. Szczególnie, że myślałem o czymś właśnie na wzór AC ;)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: MadBonsai w Maj 14, 2013, 01:01:35
Przepraszam, że wpadam ostatnio raz na parę tygodni.

Póki jeszcze żyjesz i trzymasz się pomysłu (right?), to jeszce odpowiem ;)

Cytuj
Jak wspomniałem w pierwszym wpisie, gracz spędzałby większość czasu na "lataniu" po cyberprzestrzeni i wypełnianiu zadań polegających głównie na łamaniu zabezpieczeń/hakowaniu - czyli...
Czyli jeszcze nie masz pojęcia, jak sprawdza się ten pomysł. Potrzebujesz prototypu, oceny problemów i zalet, świadomości co gracz robi "second to second".

Cytuj
Dialogi, elementy rozwoju postaci, questy (i ogólniej fabuła) służyłyby napędzaniu rozgrywki oraz stanowiłyby przeciwwagę dla ciągłego rozgryzania puzzli. Wydają mi się o tyle potrzebne, że bez nich gra zamieniłaby się w zwykłe "101 zagadek logicznych".
Beznadziejny powód. Cała warstwa story-driven zazwyczaj bierze się stąd, że twórcy chcą opowiedzieć złożoną historię i świat. "Ciągłe rozgryzanie puzzli" nie jest niczym złym, to jedna z podstawowych mechanik i niezmiennie popularna. Potrzebujesz rozkminić, jak zrobić z tego coś przyjemnego, a nie dorzucać sobie zestaw "rasowy RPG wykonany w 2,5 osoby" ;) Tym bardziej, że dziś albo robisz rasowego RPGa z wypasionym production values mając za sobą porządne studio albo... jedziesz rozsądnie - tylko korzystasz z jakiegoś elementu lub doświadczeń RPGów w story-tellingu - czyli małe rzeczy, sprytny design a łatwy i szybki w implementacji.

Cytuj
Tutaj odwołałbym się do tekstów "źródłowych", tj. prozy Gibsona. U niego cyberprzestrzeń zorganizowana była na wzór miast złożonych z wielobarwnych figur geometrycznych.p
No i co z tego? ;)
Idee Gibsona są zajebiste, gdy czytasz. I na dobrą sprawę nie wiadomo, czy taka wizualizacja jest do zrealizowania w filmie (kino próbowało przez całe lata 90, byle jakie to wszystko było, w końcu przyszedł Matrix i zmiótł pseudo-realistyczne odwzorowania, a design Trona to wyjątek, męczący na dłuższą metę).

Odwoływanie się do książek absolutnie nic mi nie mówi, jak to ma działać i wyglądać w twojej grze. Jeśli nie umiesz na to odpowiedzieć, nie zacząłeś nawet pracy ;)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: wozix w Maj 14, 2013, 17:52:08
Wiem, że piszę praktycznie miesiąc po dyskusji, ale człowiek tak ma, że pragnie wtrącić swoje kilka groszy.
@Kos, jeśli uważasz, że 3D to zło w grach bo nie da się zrobić dofa łatwym sposobem, to po pierwsze dofa masz "sprzętowo" wbudowanego w siebie, więc rysujesz scenę na ostro. Po drugie dorwij jakiś model 3DTV (np. zwykły pasywny LG) i odpal na tym Skyrima używając Tridef Ignition (Nvidia nawet gorsze 3D robi, a dzięki Tridefowi można używać tanich modeli z side-by-side ; i owszem, konkretnie skyrima, testowałem np. na Portal 2 i nie było świetnie). 10 minut konfiguracji i efekt jest po prostu niesamowity, dostajesz piękną, wieloplanową głębię obrazu. Zakładając, że Oculus jest specjalnie dedykowany grom i izoluje Cię od świata, to każda gra na tym będzie magiczna.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 14, 2013, 18:39:43
Że zło? Złem być nie może, bo to zwykły przemysł rozrywkowy  dla mas :)

Pijesz do moich poprzednich postów, w których argumentowałem, że realistyczne 3D (i VR ogólnie) jest nadal odległe technologicznie, bo ludzka percepcja przestrzeni polega nie tylko na serwowaniu osobnego obrazu do oczu.

Nie rozumiem, co masz na myśli "dof wbudowany sprzętowo w siebie" - niby masz, ale nie używasz, bo trzymasz focus na jednej i tej samej odległości (fizyczna od ekranu).
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Maj 14, 2013, 18:45:19
A nie ma eksperymentalnych telewizorów (chyba jakaś węgierska firma tym się zajmuje ;P) które dają "ludzką percepcje przestrzeni"? Wraz z automatycznym headtrackingiem (w sensie nic nie wykrywa twarzy itp. tylko dzieje się to naturalnie). Widziałem filmik na ten temat pare tygodni temu.
Ofc. to wciąż eksperymenty ;)
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Maj 14, 2013, 18:52:51
Cytuj
Pijesz do moich poprzednich postów, w których argumentowałem, że realistyczne 3D (i VR ogólnie) jest nadal odległe technologicznie, bo ludzka percepcja przestrzeni polega nie tylko na serwowaniu osobnego obrazu do oczu.
Tyle że serwowanie osobnego obrazu do oczu jest wystarczające, by mieć całkowitą percepcję głębi, czego bardzo dobrym dowodem są np. stereogramy.
Tytuł: Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Maj 14, 2013, 19:51:11
W sumie to jak są gameplaje z Oculusa to wystarczy zrobić zeza...