Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Wątek zaczęty przez: komires w Luty 05, 2013, 13:41:40

Tytuł: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 05, 2013, 13:41:40
W dniu wczorajszym, udostępniliśmy wersję 2.0 silnika fizyki Matali Physics, nad którym pracujemy od ponad 4 lat.

Każdy za darmo może pobrać wersję Matali Physics Basic (http://www.mataliphysics.pl/Downloads.aspx) i wykorzystać ją do tworzenia niekomercyjnych gier (http://www.mataliphysics.pl/NonCommercialLicences.aspx). Zapraszamy do zapoznania się z silnikiem i wyrażenia swoich uwag i opinii.

Więcej informacji dostępnych jest na www.mataliphysics.pl (http://www.mataliphysics.pl)
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Luty 05, 2013, 13:45:53
W czym wasz silnik jest lepszy np. od Bulleta?
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 05, 2013, 13:50:45
Silnik jest ukierunkowany na dostarczenie kompletnego rozwiązania. Pokazującego integrację z zaawansowanym programem renderującym i innymi modułami koniecznymi do stworzenia gry komputerowej. Stanowi platformę którą można wykorzystać do zrobienia gry lub w przyszłości własnego silnika gier
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Luty 05, 2013, 13:56:26
ponawiam pytanie: W czym wasz silnik jest lepszy np. od Bulleta?
jak dla mnie chodzi przede wszystkim o wydajnościowe rzeczy.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 05, 2013, 14:05:34
Jak rozumiem uwaga dotyczy niższej od Bulleta wydajności.
Wydajność Matali Physics wzrasta w czasie przy jednoczesnym zwiększaniu funkcjonalności i będzie dalej wzrastała. Poza tym Bullet przedstawiany jest jako rozwiązanie dla AAA tytułów w przeciwieństwie do Matali Physics.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: gotji w Luty 05, 2013, 14:11:35
Odpowiedź(a raczej jej brak) godna polityka :)
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: Joker w Luty 05, 2013, 14:17:09
Co za pytania. Zassać potestować < jak się podoba używać. Jak się nie podoba usunąć i wybrać co innego.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: shoter w Luty 05, 2013, 14:27:19
W skrócie silnik jest od bulleta :
-Mniej wydajny
-Mniej funkcjonalny
-Mniej nastawiony na rozwiązania AAA
-Nie można na nim zrobić własnego silnika gier

Fajne odpowiedzi autora tematu :D
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: RedHot w Luty 05, 2013, 14:38:55
Sorry Panowie, ale chyba słowa słabo trafiliście na rynek zbytu.

Sprzedajecie silnik, który jest gorszy od darmowego, wydajniejszego i dobrze przemyślanego do gier               ( udowodnijcie, że tylko do AAA ;) )


[edit] autokorekta nigdy nie przestanie mnie zadziwiać
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 05, 2013, 14:42:01
Proponuję pobrać, potestować i jeżeli spełnia oczekiwania używać.
Każda nawet krytyczna ocena jest dla nas cenna.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: gothicgirl w Luty 05, 2013, 18:02:39
O ile się nie mylę, a tu nikt tego nie napisał.
Matali Physics jest w całości napisany w C#.
Może być użyteczny dla ludzi gdzie używają takich technologii jak
PSMobile SDK (dla psvita) czy XNA (by napisac gre na XBOXA).
Gdzie niemożna swobodnie połączyć C++ z C#.
Bo np nie da się bullet-sdk połączyć z XNA by działało na XBOXa.

Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Luty 05, 2013, 18:12:03
i jesli to prawda, to wlasnie ujawniony zostal zajebisty plus.
jak widzicie - odpowiednie informacje o plusach, zamiast zaciemniania minusow i projekt zyskuje pozycje w dobrym swietle :)
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 05, 2013, 20:42:24
Matali Physics napisany jest w całości w kodzie zarządzanym (C#) i w związku z tym może zostać użyty na platformach dopuszczających wyłącznie kody zarządzane.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: fn2000 w Luty 05, 2013, 21:17:27
W moich testach Matali wypadł gorzej od BEPUPhysics, przede wszystkim ze względu na zużycie pamięci i GC. Matali referencje do obiektów trzyma jako stringi co jest najgorszym z rozwiązń. Nie wiem jak to jest w 2.0, tak było w poprzednich releasach. Poza tym styl komunikacji z Komiresem jest niestety odpychający - nie da się praktycznie porozmawiać o kwestiach technicznych bo jesteś traktowany jak idiota lub szpieg przemysłowy. Jest to totalna głupota w czasach gdzie np. są dostępne źródła takiego BEPUPhysics. Komires ew. nie rozumie na czym polega ten biznes. Szkoda.

Funkcjonalnie natomiast jest na dobrym poziomie i jeśli chodzi o możliwości vs. cena wśród silników zarządzalnych za pieniądze jest interesującą opcją. Niestety na XBOX wszelkie wydajnościowe ogonki urastają do rangi problemów bo tam C# działa na kompaktowym frameworku.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 05, 2013, 21:44:12
Poza tym styl komunikacji z Komiresem jest niestety odpychający - nie da się praktycznie porozmawiać o kwestiach technicznych bo jesteś traktowany jak idiota lub szpieg przemysłowy.

Prosiłbym o podanie konkretnej naszej wypowiedzi innaczej jest to zwykłe oczernianie.

Matali referencje do obiektów trzyma jako stringi co jest najgorszym z rozwiązń

W Matali Physics do obiektów można odwołać się albo poprzez nazwy (łańcuchy znakowe) albo porzez indeksy.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 05, 2013, 22:33:50
Wyjaśniając, w przypadku pytań jak użyć silnika zawsze bardzo szczegółowo i dokładnie staramy się opisać dane zagadnienie łącznie z przykładami. Natomiast nie udzielamy wyczerpujących informacji jakie algorytmy stosujemy w silniku i jak wewnętrznie silnik jest zbudowany. Również obecnie nie udostepniamy kodów źródłowych. Być może brak udzielenia informacji o algorytmach silnika został uznany za 'odpychający' a szczegółowe wyjaśnienia różnych zagadnień za traktowanie użytkownika 'jak idiotę' w takim wypadku nastąpiło całkowite wzajemne niezrozumienie.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: Kos w Luty 05, 2013, 22:54:30
@up Z drugiej strony rozumiem, że brak dokumentacji n/t działania silnika może wielu programistów odstraszać. Zamknięte źródełka są OK, ale dokumentacja jest potrzebna. Silnik w postaci czarnej skrzynki trafi wyłącznie do użytkowników, którym nie robi różnicy, co on właściwie tam robi. Target istnieje, ale jest niszowy :-).
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 05, 2013, 23:14:50
Słowa te są słuszne i sami widzimy coraz pilniejszą konieczność szczegółoweogo opisania wszystkich funkcjonalności silnika, tak aby łatwo można było wykorzystać wszystkie jego możliwości.
Pełniejsza dokumentacja użycia silnika z opisami umożliwiającymi rozszerzanie jego funkcjonalności była obiecana już w tej wersji, jednak z uwagi na ciągły rozwój api silnika oraz rozległość tej emisji została przesunięta w czasie do jednej z początkowych aktualizacji wersji 2.0.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: Xender w Luty 06, 2013, 00:03:08
Strasznie się sadzicie, jak na rozrośniętą korporację przystało - traktujecie rozmówców protekcjonalnie. Akurat do tego forum to wybitnie nie pasuje - nie można po prostu pogadać jak tech z techem?
Chyba, że w waszym imieniu wypowiada się nie osoba techniczna, a PR - w takim razie zmieńcie proszę taktykę, bo na wymijających sloganach w rodzaju "Proponuję pobrać, potestować i jeżeli spełnia oczekiwania używać" czy "Każda nawet krytyczna ocena jest dla nas cenna" tylko tracicie - to co się tutaj liczy, to konkrety, których z waszej strony brakuje.

Dodatkowo efekt (w tym wypadku protekcjonalnego i korporacyjnego, ale zawsze jakiegoś) profesjonalizmu kompletnie psuje duża ilość błędów gramatycznych, interpunkcyjnych i literówek (na szczęście przynajmniej ortów nie zauważyłem) - rozmawiamy z kompetentną osobą czy naganiaczem?
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: komires w Luty 06, 2013, 00:56:00
Obiecujemy poprawę stylu na mniej korporacyjny :-)
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: koirat w Luty 06, 2013, 17:04:49
Być może brak udzielenia informacji o algorytmach silnika został uznany za 'odpychający'

Czy jeśli zapytał bym w jaki sposób są przetrzymywane obiekty w silniku, albo jakie są następstwa dodania/odjęcia nowego obiektu do kolekcji, pytanie to zostało by uznane za próbę wykradnięcia tych rozwiązań ?
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: Charibo w Luty 06, 2013, 23:25:54
Moderatorskie gratulacje, że do krótkiej i skądinąd pozytywnej wiadomości o nowym, darmowym release jednego z jedynie kilku silników fizyki które mają fuksa działać na XNA, udało się nam, Warsztatowiczom, napisać 2 strony wątku samych narzekań i - za przeproszeniem - przypierniczania się :)
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: Xender w Luty 06, 2013, 23:32:34
@up - wiadomość to była o releasie silnika "prawdopodobnie gorszego od Bulleta" - to, że działa na XNA wyszło przypadkiem, więc jest na co narzekać przy takim marketingu.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: koirat w Luty 07, 2013, 00:33:19
darmowym release
Darmowy do niekomercyjnych zastosowań. Co zupełnie zmienia postać rzeczy.
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: fn2000 w Luty 07, 2013, 22:34:50
Moderatorskie gratulacje, że do krótkiej i skądinąd pozytywnej wiadomości o nowym, darmowym release jednego z jedynie kilku silników fizyki które mają fuksa działać na XNA, udało się nam, Warsztatowiczom, napisać 2 strony wątku samych narzekań i - za przeproszeniem - przypierniczania się :)

Gratulacje pierwszego w życiu kontaktu ze zjawiskiem DYSKUSJI. Następnym razem będzie mniej bolało.

Na poważnie zaś to od tego są takie wątki aby rzeczy wyjaśniać. Twórcy przyjęli krytykę, obiecali poprawę, świetnie. O to chodzi.

(...) Być może brak udzielenia informacji o algorytmach silnika został uznany za 'odpychający' a szczegółowe wyjaśnienia różnych zagadnień za traktowanie użytkownika 'jak idiotę' w takim wypadku nastąpiło całkowite wzajemne niezrozumienie.

Powiedzmy sobie szczerze, że nie macie tam w środku żadnej kosmicznej technologii. Widać to na benchmarkach, widać to w profilerze. Zatem NA PRAWDĘ dajmy sobie spokój z tą wielką tajemnicą - nikt Wam jej nie wykradnie bo absolutnie nie ma czego. Wartość tego typu bibliotek nie leży w tym, że mają jakieś unikalne implementacje tylko w tym, że oszczędzają czas przy budowaniu większych rozwiązań dostarczając gotową funkcjonalność.

Brak technicznej dyskusji o szczegółach API jest Waszym problemem przede wszystkim - jeśli Crytek, Epic, DICE wyjawiają szczegóły swoich rozwiązań, to Wy ze swoimi tajemnicami wyglądacie w dzisiejszych czasach zabawnie. Szkoda, bo to nie o to chodzi.


// NIE double-postom! -Xirdus
Tytuł: Odp: Komires udostępnia Matali Physics 2.0
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Luty 07, 2013, 23:30:48
Moderatorskie gratulacje, że do krótkiej i skądinąd pozytywnej wiadomości o nowym, darmowym release jednego z jedynie kilku silników fizyki które mają fuksa działać na XNA, udało się nam, Warsztatowiczom, napisać 2 strony wątku samych narzekań i - za przeproszeniem - przypierniczania się :)
Muszę Charibo przyznać rację, że czepiacie się o byle co :)

Ja zapytałem w czym jest lepszy od Bulleta, bo skoro ktoś wypuszcza silnik komercyjny, to musi być lepszy od rozwiązań darmowych, czy to przez lepszy toolset, czy to dając support w wydaniu komercyjnym a nie grupy dyskusyjnej, albo właśnie tak jak w tym przypadku specyficzna platforma. A jako, że jest to C# to zmienia postać rzeczy, bo porównywać można wtedy tylko z innymi silnikami C#, ewentualnie bindami C -> C# bulleta xD