Warsztat.GD

Społeczność => Projekty zaawansowane => Wątek zaczęty przez: Vipa w Styczeń 13, 2013, 20:13:29

Tytuł: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 13, 2013, 20:13:29
Solitudo to gra napisana w mniej niż godzinę, choć na gotowych assetach, dobranych po prostu do gry z neta.
Gra to FPP horror, choć głównym jej celem jest pokazanie enviro złożonego z trójkątów ;).
O grze w sumie mało można napisać nie paląc jej całkowicie. Po prostu polecam zassać i zagrać.

Screenshocik:
(http://i47.tinypic.com/n5llqx.jpg)

Link:
Pobierz (https://sites.google.com/site/vipagames/config/pagetemplates/magazyn/Solitudo.zip?attredirects=0&d=1)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 13, 2013, 20:55:29
Hmm ma zakończenie?
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: flexi w Styczeń 13, 2013, 20:57:42
Zagralem, i spoko. Tylko te drzewa takie sobie, bo z bliska tak fajnie nie wygladaja :-) Ale jak na 1H to naprawde spoko.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 13, 2013, 21:14:18
Estivo: Gra z braku menu od razu powtarza całą historię.
flexi: Te drzewa to mi się właśnie z daleka nie podobają, ale nie miałem czasu z mipmapami zawalczyć :(.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: cybek w Styczeń 13, 2013, 21:21:44
@Vipa: Estivo chyba chodziło, czy tą gre w ogóle da się jakoś przejść
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 13, 2013, 21:37:47
@Vipa: Estivo chyba chodziło, czy tą gre w ogóle da się jakoś przejść

No jednak jest ktoś na świecie taki, kto mnie zrozumie.

Drzewka ładne.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 13, 2013, 21:38:18
Da się! Są dwa zakończenia ;).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: ison w Styczeń 13, 2013, 22:19:33
Są dwa zakończenia. Albo wbiegasz w slenderwoman i giniesz, albo wybiegasz poza mapę i też giniesz ;)
Nic innego przez 20 minut gry nie znalazłem.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 13, 2013, 22:26:48
Jeżeli dość długo skutecznie uciekasz, to zakończenie różni się w warstwie audio.

Dla ciekawskich: F11 to przejście w edytor (poruszamy się strzałkami, prawy shift i control spowalnia ruch) i tam F1 zmieniamy tryby renderowania na wireframe, punkty, teksturowanie bez alpha i zwykły.
W trybie 3 możemy popatrzeć np. jak duże rysują się trójkąty drzew.
F11 wraca do gry.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 13, 2013, 23:47:36
Nic nie widzę - obraz jest niesamowicie nieostry. Wygląda tak, jakby motion blur był przesadzony z 10x (nawet jak nie ruszam kamerą to nic nie widać, a jak biegnę to po prostu szum).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Dab w Styczeń 13, 2013, 23:58:52
Aaaa czemu w 2013 gry przełączają mi jeden bogu ducha winny monitor na (na oko) 320x240 :( Da się to jakoś odpalić w oknie/natywnej rozdziałce?
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Styczeń 14, 2013, 17:35:55
Wow. Fajne. Chociaż uważam, że drzewa są najsłabszą częścią grafiki. Pień będący billboardem to już chyba przesada ;) I jeszcze kamera tak dziwnie lata. Ale ogólnie podoba mi się ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 14, 2013, 22:05:54
ShadowDancer: daj please jakiegoś screena, bo nie wiem jak mocno przesadziłem. Choć qrna testowałem i było ok, grrr, zawsze coś :).

Dab: teraz ustawiłem inaczej, najpierw sprawdzam wszystkie dostępne rozdzielczości i biorę najniższą w width>1024 we w miarę proporcjonalnej rozdziałce do natywnej. W natywnej odpalać nie ma sensu bo fps będzie niski. Muszą trochę zoptymalizować. Z rozdziałkami nic innego nie wykombinuję bo nie dorobiłem się drugiego monitora ;). Możesz zassać nową wersję i uruchomić z parametrem "nofullscreen" by pograć w oknie.

Adam27: cała gra jest na "płasko", taki był zamysł. Niestety nie mam lepszych drzewek, te są trochę rozciągnięte, więc dało by się coś z tym zrobić lepszego, gdyby nie aura za oknem :). Wszystko ośnieżone i ciągle pada, więc o wypadzie do lasu z aparatem mogę zapomnieć :(.

Dla chętnych zaktualizowana wersja. Link ten sam: pobierz (https://sites.google.com/site/vipagames/config/pagetemplates/magazyn/Solitudo.zip?attredirects=0&d=1).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Styczeń 14, 2013, 22:21:34
eno bardzo fajnie wyszło, na początku myślałem że ten dzieciak coś ode mnie chce to w niego wbiegłem :P. Mało straszne, ale teren ładny. Btw chyba ciężko zrobić straszną scenę w południe :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 14, 2013, 22:26:35
jjoker8: jest na to metoda. Wciśnij F11 (przejście do edytora) i przytrzymaj O lub P. Zmienisz porę dnia. Będziesz mógł dostosować sobie wedle potrzeby :D.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Styczeń 14, 2013, 22:35:12
Noo, tera fajnie, nawet się wystraszyłem trochę :P, rotacja drzew daje nawet efekt wzmacniający nastrój :). Mimo wszystko ubolewam, że można tylko uciekać a nie jej czymś przywalić, ale jak na godzinkę to dobra robota :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 14, 2013, 22:53:03
Godny pogromca Slendermana ;) Przydał by się tylko jakiś cel.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 14, 2013, 22:54:56
Prawdę pisząc nawet się nad celem nie zastanawiałem :). Ale jak padnie jakiś pomysł to zakodowanie nie powinno być trudne :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 14, 2013, 23:09:37
https://dl.dropbox.com/u/12185236/KameraStatyczna.png
https://dl.dropbox.com/u/12185236/KameraWRuchu.png
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: flexi w Styczeń 14, 2013, 23:10:47
@Vipa - moglbys zdradzic jak uzyskales normalmape dla terenu? z gory dzieki :-)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 14, 2013, 23:14:30
ShadowDancer: Whoa! Thx. Nieźle skopałem ;).

flexi: tu poszedłem na łatwiznę, bo zależało mi na czasie. CrazyBump (http://www.crazybump.com/). Drag & drop heightmapy na okno, potem parę ruchów suwakami by dobrać detale i gotowe.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Styczeń 14, 2013, 23:15:26
No mi to by się najbardziej podobała dekapitacja łopatą i nabicie głowy na pal (+ ragdoll dla reszty zwłok żeby mozna było trochę pokopać po planszy + hektolitr posoki), nie będzie gówniara podkakiwać :P. Trochę mnie wkurzyła, obrałem strategie biegania tyłem i z 10 minut jej zwiewałem zanim zginąłem (chyba wypadłem za planszę).
A na serio to może znaleźć jakieś bezpieczne miejsce? kaplicę na przykład?
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 14, 2013, 23:21:10
Zasięg rysowania dziewczynki to 40 (cała mapa ma 200). Jak zniknie to pojawi się w odległości nie mniejszej niż wynosi (X - czas gry) + rand()%10 + 10. Tu dodaję trochę zasad co chwila.
Jak dojdziesz do końca mapy to coś się dziać musi, no i się dzieje :).

Co do kaplicy to niezły pomysł, tylko teren jest mało płaski. Myślałem właśnie o jakimś krzyżu, czy czymś w ten deseń (musi być płaskie).

//edit: ale jak biegałeś 10 minut to miałeś już drugie zakończenie :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Styczeń 14, 2013, 23:27:09
dziewczynka pojawia się tylko z przodu i w zasięgu wzroku, myślę że np. raz na 10 razy żeby pojawiła się z tyłu i zniknęła po oddaleniu o jakąś odległość. Bo teraz to możesz biegać tyłem :). Druga moja strategia była taka żeby biegać po okręgu i mieć ją cały czas na oku, wtedy w ogóle nie znika. Jakby znikała co jakiś czas i pojawiała się z boku to także ta strategia okazałaby się nieskuteczna. No i mogłaby się powoli zblizać do gracza, wtedy stanie w miejscu też by nic nie dawało :).
 noo zakończenie było takie jak twój screen w pierwszym poście :P
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: flexi w Styczeń 14, 2013, 23:28:50
Cytuj
flexi: tu poszedłem na łatwiznę, bo zależało mi na czasie. CrazyBump. Drag & drop heightmapy na okno, potem parę ruchów suwakami by dobrać detale i gotowe.

Dzieki :-)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Dab w Styczeń 14, 2013, 23:30:07
Nie powiem, tech do przyrody fajny, tylko że do RTSa. ;) Z bliska bitmapowe drzewko to jednak powiew lat '90 :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Styczeń 14, 2013, 23:37:20
a, i jeszcze mała porada co do trawy, jak dodasz w połowie bilboardu zgięcie i zagniesz końcówkę to nie widać że to bilboard z żadnego kąta :). Znalazłem na youtubie w tutorialu UDK grass in 3ds max :).
Cytuj
Co do kaplicy to niezły pomysł, tylko teren jest mało płaski
to umieść kaplicę/krzyż na wzniesieniu, będzie widoczna z różnych pozycji. A kaplica nie musi być płaska, możesz przecież dać 4 quady z teksturą muru
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 14, 2013, 23:47:05
jjoker8: ok, pokombinuję dalej z dziewczynką. Co do trawy, to sytuacja się zmienia gdy postawisz ją na jednym trójkącie a nie na dwóch. Plusy to mniej vertów, a i tak budowanie vbo można ograniczyć do przesyłania samej geometrii, gdzie uwzględniamy texcoords, kolory, typ trawy, skalę itd. (tricky ;) ).

Dab: niestety z góry wygląda to koszmarnie. Możesz wcisnąć F11, 3x F1 i polatać strzałkami kamerą ;), będziesz miał kompletny podgląd co się dzieje.
Osobiście uważam, że nie ma tragedii. Tylko trzeba by zrobić to profesjonalnie. W takim na przykład Outerra engine jest to zrobione dokładnie tak samo.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Mr.Protek w Styczeń 18, 2013, 03:03:21
Fajne, podoba mi się, tylko przydało by się jakieś zadanie do wykonania zanim nas złapie to coś :D Znaleźć jakiś przedmiot, złapać wszystkie motylki czy cokolwiek :D Jak się wychodzi za mapę idąc do tyłu to mógłbyś zrobić że się to pojawia na wprost przed oczami, bo teraz słychać krzyk ale tego nie widać :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 20, 2013, 19:30:58
Miałem chwilę to trochę dorobiłem do gry. Odnaleźć trzeba 8 krzyży, a z każdym następnym jest tylko gorzej. Do tego czas leci, i jak się nie wyrobimy to robi się prawie zupełnie ciemno i trzeba się wspomóc latarką. Oczywiście doszło pozytywne zakończenie gry.
Odpicowałem też grafikę. Doszedł solidny post process, aż nie wiem czy nie przesadzony, ale klimatyczny.

Sterowanie się rozszerzyło:
- WSAD - sterowanie postacią
- myszka - obroty
- lewy shift to bieg
- mouse 1 to latarka on/off

Link:
Pobierz (https://sites.google.com/site/vipagames/config/pagetemplates/magazyn/Solitudo.zip?attredirects=0&d=1)

Tu już polecam zagrać w nocy ze słuchawkami na uszach. Wrażenia po zapadnięciu zmroku w grze gwarantowane!

//edit:
Zmiany w grze to m.in. efekt noise. Gdy się pojawia to lepiej się po prostu cofnąć ;). Nie można już też za długo patrzeć na ducha. Nasze oczy zachodzą krwią i jak przesadzimy to powoduje to złapanie.
Po aktualizacji gra odpala się fullscreen, ale można odpalić grę z parametrem -nofullscreen i zagrać w oknie.
Reszta funkcjonalności z poziomu edytora bez zmian.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Styczeń 20, 2013, 20:23:28
Vipa jest chyba jedna z niewielu osob przez ktora przelogowuje sie na windows ;) no nic zapasowe majty sa ide tluc Samare ;p
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 20, 2013, 20:41:42
Efekty dodają o wiele więcej klimatu i budują większe napięcie ;) bardzo dobra gra. Ba dobra. Genialna ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Styczeń 20, 2013, 20:48:05
Znajduje 7 i mnie skubana dopada ;D gra jest genialna poprostu zawalu dostalem w pewnym momencie :D taki hint warto grac w nocy widac lepiej krzyze ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: bleakdev w Styczeń 20, 2013, 20:49:19
@Vipa u mnie nie chce ruszyć, znaczy po pojawieniu się okna od razu się wywala.
debug.txt:
LOG
*****************
Windows Vista (TM) Ultimate 64 bit, version 6.0 [Build 6000]
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU @ 2.00GHz
GeForce GT 540M/PCI/SSE2
NVIDIA Corporation
4.1.0
no support for sound
Przy czym Windows 7 a nie vista. Na grafice intela również nie odpala. Nie rozumiem dlaczego "no support for sound"
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Styczeń 20, 2013, 20:56:28
@bleakdev OpenAL zainstaluj
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 20, 2013, 21:13:23
Znajduje 7 i mnie skubana dopada ;D gra jest genialna poprostu zawalu dostalem w pewnym momencie :D taki hint warto grac w nocy widac lepiej krzyze ;)

Chciałem na to też zwrócić uwagę ;) Latarka trochę też działa jak laser.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: bleakdev w Styczeń 20, 2013, 21:34:21
@Noxy Dzięki.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 20, 2013, 22:13:54
Z paczką nie poszła jedna biblioteka od dźwięku. Przepraszam serdecznie, instalacja openal pomaga.
http://connect.creativelabs.com/developer/Wiki/OpenAL%20Installer%20for%20Windows.aspx (http://connect.creativelabs.com/developer/Wiki/OpenAL%20Installer%20for%20Windows.aspx)

Budujecie mnie bardzo, to jeszcze parę rzeczy do gry zostanie dodane i puszczę jeszcze raz całość, tym razem kompletną :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 20, 2013, 23:57:10
hmm Moze jakas podpowiedz w ktora strone isc do krzyzy? np. bicie serca glosniejsze czy cos?

Fajnie by bylo zobaczyc innych martwych np. jakiegos wisielca i kolo niego kochana kolezanka. dodalo by trochu grozy.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 21, 2013, 20:37:26
Aktualizacja gry. Link (https://sites.google.com/site/vipagames/config/pagetemplates/magazyn/Solitudo.zip?attredirects=0&d=1) ten sam. Na życzenie dodałem kod, ale to kod pisany na szybkiego, więc w niektórych miejscach jest bałaganik :).

Ze zmian: doszło menu, zmodyfikowany duch, wyższe rozdzielczości tekstur terenu (4096, sic!), wprowadzony zasięg latarki. To tyle co pamiętam. Doszło parę pomniejszych aktualizacji.
Z tą akurat grą, życzę najgorszego koszmaru!
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Nest w Styczeń 22, 2013, 15:47:16
grafika jest jedna? bo jakoś widze że są możliwości zmiany ale nic się nie dzieje nawet po restarcie
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 22, 2013, 15:53:15
Ale grafika czego, jakiej zmiany? Jak czegoś brakuje do dopiszę.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: flexi w Styczeń 22, 2013, 15:55:01
Ale grafika czego, jakiej zmiany? Jak czegoś brakuje do dopiszę.

Nestowi chyba chodzilo o rezoluzcje. Ale czemu to nazwal grafika to niewiem :-)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 22, 2013, 16:23:02
Tak, tam był jeden błąd, jak będę przy kompie z grą to wrzucę updejt.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Nest w Styczeń 22, 2013, 19:13:04
nom można zmienic sobie opcje ale nic nie wprowadzają zmian, tzn to czyste klikacze zapchaj dziurę, poza tym zrobię fb:
- jak wchodze do gry jak tylko tkne mysz to blur rozmazuje wszystko
- mam laga jak nie wiem a chyba przy tym co jest nie powienienem mieć (w unity nie mam)
- ogólnie nigdy nie stoje na ziemi klatkuje mnie i raz jestem na terenie a raz pod
- to samo się dzieje w "edytorze"

poza tym, z przyzwyczajenia przeorałem zawartość i fajne bilbordy trawy
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 22, 2013, 19:22:40
Czyli zamula za bardzo. Tam idzie na szybkiego robiony blur pełnoekranowy x4 :). Ale i tak, jeżeli aż tak klatkuje to pewnie masz ze 3-4 fps.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Nest w Styczeń 22, 2013, 19:31:23
mam niby 6-7FPS wiesz jak nie pokaże ci tego to czuje że ci tego nie wytłumaczę xD
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 22, 2013, 19:35:36
Spoko, spowolniłem sobie grę bym miał te parę fps. Chyba dodam po prostu opcję gfx details low / high.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Nest w Styczeń 22, 2013, 19:44:49
daj działającą opcje zmiany grafiki po prostu bo z tych opcji aktualnie nic u mnie nie działa prócz "wróć"
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 22, 2013, 20:13:16
Dodałem opcję low detail do menu i poprawiłem je od razu jak coś. Kod jest tylko stary. Exe nowy.
Wwaliłem w low wszystko co zbędne w sumie. Geometrię mogę jeszcze okroić o połowę. I tak będzie gęsto.

//edit: Link (https://sites.google.com/site/vipagames/config/pagetemplates/magazyn/Solitudo.zip?attredirects=0&d=1)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Styczeń 22, 2013, 21:50:45
Mam dobra i zla wiadomosc :) dobra jest taka ze rozpoczolem portowanie na OSX zla ze moze to zajac bo nie mam OBE czym kolwiek to jest :D wiec chyba bedzie trzeba przepisac pare rzeczy od zera.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: waxx w Styczeń 22, 2013, 22:22:21
vipa jak ty ogarniasz taki kisiel w tym kodzie?
straszny styl rodem z ansi C masz :D

ale gry fajne i w sumie to sie liczy
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Styczeń 22, 2013, 22:54:04
W starszym execu nie działają opcje, w nowym nie wyświetla mi się teren. A co do kodu to chciałbym nie bać się używać globali :)
@Noxy: spróbuj pod wine, mi działa bardzo dobrze (linux).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Styczeń 22, 2013, 23:09:36
A tam wine to jest challenge! :D nie spoczne poki tego nie wlacze na OSX
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 22, 2013, 23:31:50
Noxy, spoko damy radę ;).

Paweł: a w data/debug.txt masz jakieś komunikaty o błędach? Bo ten teren to w sumie nic skomplikowanego, tylko shader tam połowę roboty robi. Może walnąłem babola jakiegoś.
Co do globali to ja osobiście lubię najpierw żeby działało a potem poukładać wszystko. Mi tam nie przeszkadzają, od lat używam tych samych np. nazw zmiennych, mogę bez problemu zorientować się w kodzie.

waxx: bo to pisane na szybkiego. Zmienne o nazwach "pom", "vec", "dupa" na porządku dziennym ;). Co do samego zorientowania się w kodzie, to main.h stałe, main.cpp inicjacja (przy pomocy init.cpp) i zwalnianie zasobów, generate to budowanie levelu a potem tylko game.cpp pętla główna.
Do tego terrain, clouds, grass, trees itd. to sprawdzanie widoczności, updejt vbo i draw.
Wszystko co nie pasowało poleciało do stuff. Tam jest sajgon dopiero, bo jakieś szybsze (niby) wyliczanie atan2, sqrt itd. odczyt Y terenu w punkcie, rysowanie array billboardu...
Do tego collision gdzie są wzorki na kolizje 2D i shader, gdzie jest init, deinit, use, load itd. shaderów.
No i menu, tam lepiej nie patrzeć ;). Całość copy-paste z menu The Cave i pousuwane kilka zbędnych rzeczy.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: magik6000 w Styczeń 23, 2013, 01:19:01
@noxy mi na wine działa bez problemu[Łubuntu 12.10], mogę podesłać mniejwięcej konfigurację
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 23, 2013, 12:28:55
Ok, znalazłem błąd w teksturowaniu terenu. Pod tym samym linkiem poprawiona wersja.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - straszliwy horror rodem z pomorskich lasów]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 23, 2013, 18:55:11
Da się zobaczyć ducha i przeżyć? Jeszcze mi się nie udało. Kilka razy wyszło, że ekran się po prostu zaczerwienił, ale rozglądałem się i ducha niet, nawet nie wiedziałem czy mam uciekać, w którą stronę uciekać...

Nie grałem w Slendera, więc mogę nie wiedzieć czegoś, co domniemywa się, że gracz wie zaczynając grać :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: flexi w Styczeń 23, 2013, 19:25:36
Cytuj
Da się zobaczyć ducha i przeżyć? Jeszcze mi się nie udało. Kilka razy wyszło, że ekran się po prostu zaczerwienił, ale rozglądałem się i ducha niet, nawet nie wiedziałem czy mam uciekać, w którą stronę uciekać...

Mi sie kilka razy go udalo zobaczy, i przezylem (oczywiscie bylo to z daleka - 10m?).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Styczeń 23, 2013, 19:28:19
Nie grałem w Slendera, więc mogę nie wiedzieć czegoś, co domniemywa się, że gracz wie zaczynając grać :).
W Slenderze jak zobaczysz Slendera to po prostu odwracasz się tyłem i biegniesz. Jak za długo się w Slendera wpatrujesz to giniesz - jak patrzysz nie w niego to jesteś bezpieczny (chyba że do ciebie podejdzie - choć nigdy tego w sumie nie sprawdzałem, tylko zwyczajnie sp****alałem ;D).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 23, 2013, 19:30:48
O, ciekawe, mi się zawsze duch pojawiał tuż przed twarzą.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 23, 2013, 19:35:51
Ta czerwień znika za wolno. Też to zauważyłem. Musiałbym dać jej albo kontrastową poświatę, albo przynajmniej pokolorować jej sukienkę na czerwono.

W Slender jest ciemno w czort i widać postać jak na dłoni. Tu napierdzieliłem efektów i ch.. widać :).
W Slender też (zassałem w końcu) spotkałem frędzla i się odwróciłem. Minęło 15 minut i nic. Nie wiem jak w tę grę przegrać.

Kos: jak masz noise filter to obrót o 180 stopni i wiej!
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 23, 2013, 20:36:54
Ewentualnie wciskasz S i lecisz w z dłuż ;) Fajna gra. Bardzo ;) Latarka już nie działa jak laser.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 23, 2013, 21:05:22
Z tą latarką to niezły bajer w sumie. Jak ktoś obczai jak jest zakodowana to będzie miał niezłą bekę ;).
Tak, "moc" ducha jest uzależniona od odległości. Od jakiegoś Z duch jest już nieszkodliwy. Nie zniknie jak się na niego patrzysz. Można to wykorzystać w rozgrywce.

Na luźno: brakuje mi w tej grze jakiegoś akcentu. Jakiegoś pierdyknięcia. Czegoś co zapada w pamięć.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 23, 2013, 22:35:40
Ano fajnie się na nią lampić chociaż kantem. Tylko lipa jak się ze spawni gdzieś w dole. Wtedy już się tego nie wykorzysta tak ja np gdzieś gdzie widać teren.

Takim czymś mogła by być taka trochę mniej slenderowata a bardziej Silent Hillowa (mowa o SH 1) fabuła, gdzie może nasza bohaterka rozwala się samochodem (jak kolega z Cave) i odnajduje, jakąś opuszczoną wieś. Tam w centrum Jedynym jasnym miejscem jest Krzyż, a pod krzyżem znajdujemy dzienniczek i 1 krzyżyk.

Po przeczytaniu dzienniczka (cutscenka może być z retrospekcjami), dowiadujemy się, że była kiedyś to wieś tętniąca życiem i takie tam duperele, a główna zła pojawiła się po księdzu pedofilu (na początku gry dodaj napis - "Jest to dzieło zaprojektowane i stworzone przez wielokulturowy zespół wyznający różne wierzenia i religie", co uchroni Cię przed radiem maryja i twoja babcią). Pociśnij jakieś lanie wody do tego.

Z dzienniczka dowiemy się, że wcześniejszy podróżnik odnalazł w kościele jak pozbyć się zła, a jest to bardzo proste. Wystarczy odnaleźć 8 krzyży. Lokalizacja ich jest bliżej nie znana. Po odnalezieniu, trzeba odprawić rytułał (tutaj minigra). Po wszystkim okazuje się, że bohaterka wypadła z drogi, ale nie wyszła z samochodu (niektórzy znają ten motyw). W razie niepowodzenia zrobić ujęcie na duże pole krzyży i tabliczkę "Welcome to Nowhere".

Co ty na to? ;)

Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Styczeń 23, 2013, 22:38:21
Dodam jeszcze że dźwięki są bardzo dobrze dobrane, w sumie to one budują klimat.
A co do pierdyknięcia, to możesz zrobić jak twórcy większości horrorów: po zebraniu 8 krzyży, zaprowadzić gracza(np. poprzez odpowiednie ustawianie ducha) w jakąś ślepą uliczkę, most czy jaskinie tak że będzie musiał się obrócić o 180 stopni i postawić mu ducha za plecami.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: koirat w Styczeń 23, 2013, 23:02:04
Gierka fajna, oprawa graficzna zostawia slendera daleko w tyle ale jest tak jasno że nie wyczułem tej grozy którą czułem w slenderze.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: flexi w Styczeń 24, 2013, 02:11:13
Wejdz w tryb edytora i se zmien pogode. F11 potem P lub O jesli sie nie myle.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 24, 2013, 07:02:24
Zmrok zapada po paru minutach, to właśnie wtedy jest najfajniej, choć słychać śpiew ptaków (buuug).
Co do historii to fajny pomysł. Będę miał chwilę to się tym zajmę. Thx.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: waxx w Styczeń 24, 2013, 12:57:04
jak dla mnie troche za ciemno w nocy, latarka slabo wali i bardzo ciezko sie porusza
gralem 3 podejscia i nie moglem 8 znalezc, rekord to 5 - i to wszystkie 5 w dzien

proponuje jakies male podpowiedzi gdzie krzyze/wskazowki/drogowskazy czy cos bo mapa jest dosc spora
ew zeby np krzyze byly na jakis oltazykach wiekszych

choc przyznam ze klimat jest spoko:D
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Nest w Styczeń 24, 2013, 13:47:31
rośnie ten temat jak procent u żyda :D
Cytuj
choć słychać śpiew ptaków (buuug).
no nie zawsze to bug czasem tak jest ze w nocy albo zaraz po zmroku ptaki jeszcze "śpiewają"
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Anton Chigurh w Styczeń 24, 2013, 17:12:27
W upalnych okresach ptaki mogą nawijać jak szalone nawet w środku nocy. Kiedyś się zasiedziałem przy komputerze i "wieczorny" spacer z psem wypadł mi koło 3-4 nad ranem. Było to na wsi, więc ptaszki były jedynym źródłem dźwięku, i to głośnym. Efekt był jednak bardzo nienaturalny, więc nie poprawi raczej "wiarygodności" gry.

Co do ptaszków, to mogłyby być elementem gameplayu - np. ostrzegać przed duchem, śpiewając w jego okolicy, lub coś w tym guście.

Tak czy owak - pograłem, gra się całkiem przyjemnie (choć mam nieco za słaby sprzęt). Jednak wydaje mi się, że mankamentem jest zestawienie widoczności ducha z efektami, które mu towarzyszą. Przykładowo zdarza się, że na ekranie pojawia się noise, cofam się dosłownie 2 kroki i wtedy efekt znika, jednak ducha - jak nie widziałem, tak nie widzę. W slenderze sprawa jest jasna - najpierw spostrzegam pamperka a dopiero potem pojawiają się efekty.

Jeśli chodzi o atmosferę, to może spróbowałbyś zaczerpnąć jakieś elementy z blair witch project? Coś w stylu dziwnych symboli ułożonych z patyków, nienaturalnych formacji roślinnych, lub porozrzucanych z rzadka szczątków żywych organizmów?
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 24, 2013, 18:02:02
W upalnych okresach ptaki mogą nawijać jak szalone nawet w środku nocy. Kiedyś się zasiedziałem przy komputerze i "wieczorny" spacer z psem wypadł mi koło 3-4 nad ranem. Było to na wsi, więc ptaszki były jedynym źródłem dźwięku, i to głośnym. Efekt był jednak bardzo nienaturalny, więc nie poprawi raczej "wiarygodności" gry.

Co do ptaszków, to mogłyby być elementem gameplayu - np. ostrzegać przed duchem, śpiewając w jego okolicy, lub coś w tym guście.

Tak czy owak - pograłem, gra się całkiem przyjemnie (choć mam nieco za słaby sprzęt). Jednak wydaje mi się, że mankamentem jest zestawienie widoczności ducha z efektami, które mu towarzyszą. Przykładowo zdarza się, że na ekranie pojawia się noise, cofam się dosłownie 2 kroki i wtedy efekt znika, jednak ducha - jak nie widziałem, tak nie widzę. W slenderze sprawa jest jasna - najpierw spostrzegam pamperka a dopiero potem pojawiają się efekty.

Jeśli chodzi o atmosferę, to może spróbowałbyś zaczerpnąć jakieś elementy z blair witch project? Coś w stylu dziwnych symboli ułożonych z patyków, nienaturalnych formacji roślinnych, lub porozrzucanych z rzadka szczątków żywych organizmów?

Nie chciał byś sie na nią za długo patrzeć. Zbyt długie patrzenie kończy grę. Efekty, to już ostrzeżenie.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: koirat w Styczeń 24, 2013, 18:19:22
najpierw spostrzegam pamperka a dopiero potem pojawiają się efekty.

Ze trzy razy grałem w slendera i ani razu nie widziałem go w terenie, zawsze najpierw miałem problem z odbiornikiem a później koniec gry.

Co do tego efektu: ciekawe jak zmusili mój monitor do zniekształcenia obrazu. ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: mihu w Styczeń 24, 2013, 19:44:08
Co do ptaszków, to mogłyby być elementem gameplayu - np. ostrzegać przed duchem, śpiewając w jego okolicy, lub coś w tym guście.
IMHO lepiej żeby przestawały śpiewać w pobliżu ducha. :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 24, 2013, 20:37:55
Hmm, kopiowałem ostatnio dwie wersje i się okazało, że exe było na wierzchu zamiast w folderze ;). Sorki.
Teraz złożyłem grę od nowa, dołożyłem parę ficzerów (choć pewnie trudno będzie znaleźć).

Pytanie czy dobrze paczkę złożyłem. Niestety na potrzeby udostępnienia przez google sites muszę okrajać do 20 mega, co powoduje że mam dwie wersje na kompie i mylą mi się strasznie. Ale tu powinno być wszystko ok.
Download (https://sites.google.com/site/vipagames/config/pagetemplates/magazyn/Solitudo.zip?attredirects=0&d=1)

Co do ptaków, to u mnie zimą zero a latem wieczorem słyszę tylko żaby i cykady. W środku nocy słyszę tylko śpiewy młodzieży wracającej z imprez :|.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Styczeń 24, 2013, 21:29:33
@Vipa: zainstaluj sobie Dropboxa, tam nie masz takich ograniczeń i możesz zmieniać pojedyncze pliki w paczce na serwerze bez potrzeby wysyłania od nowej całej paczki ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 24, 2013, 21:44:45
No właśnie muszę pomyśleć nad zmianą, tylko qrcze czasu na wszystko brakuje. Tak odkładam i odkładam... :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Styczeń 24, 2013, 22:06:38
Wow!!! Mega dobra gierka!
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 24, 2013, 22:17:39
Ciekawostka: cała gra z bazowymi assetami w 100% jakości ma... 110 MB :). Podstawowa tekstura terenu ma 38. Dźwięki w formacie wav ponad 50.
Chyba jednak kop w tyłek z tym miejscem do 20 mega jest potrzebny :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 24, 2013, 22:25:07
o żesz kurcze. to ja się martwię jak mi exek ponad 5 mb w debugu wywala ;p
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 25, 2013, 18:15:55
Może trochę offtop, ale w sumie w temacie. Tak oglądałem dzisiaj trochę tych slenderów i jeden projekt mnie zaciekawił. Haunt. Niby polska produkcja jakiegoś studia ParanormalDev. Zna ktoś to? Download wydaje się nie działać i to na wszystkich mirrorach?! Może to ktoś stąd?
Any info?
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kebab_u_Turka w Styczeń 25, 2013, 22:45:07
Ja mam taki problem, że nie wyświetla mi tekstur terenu.

Wygląda to tak : (http://img18.imageshack.us/img18/6581/solit.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/18/solit.png/)

W logu szału nie ma - informacja o kompie i ładowanie shaderów.
Jakkolwiek bym nie zmieniał ustawień - jest to samo.

Jeszcze taka mała sugestia. Idąc przed siebie, nie widziałem w ogóle dziewczynki, a obraz zaczął mi strasznie śnieżyć. Odwróciłem się i idę dalej, a obraz dalej śnieży. Idę tak jakąś minute i nagle obraz czerwonawy, dziewczynka przede mną i game over ;<
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 26, 2013, 08:50:00
@up Taa, miałem to samo przez pierwsze 5 podejść. Zgaduję, że po prostu nieskutecznie się odwróciłeś :-).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 26, 2013, 10:06:09
Damn, znowu pomyliłem foldery. W gfx/terrain są dwa pliki: terrain.jpg i ground.jpg. One muszą być w formacie png. Qrcze siadam dzisiaj do tego dropboxa i jak najszybciej wrzucę poprawną wersję.

Co do tego noise, to działa to na zasadzie, że im bliżej końca planszy jesteśmy, tym noise działa mocniej.
Mnie też to strasznie denerwuje, ale nie mam pomysłu :(. Może trzeba zwiększyć zasięg i bardziej stopniowo zwiększać moc filtra. Chciałbym uniknąć płotków czy stromizn na krańcach.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 26, 2013, 10:33:50
Ok... Chyba jest. Testowo idzie poprawna wersja z wczoraj:
Download (https://www.dropbox.com/s/n0e9abvf0wtshtl/Solitudo.zip)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: albireo w Styczeń 26, 2013, 12:04:34
Chciałbym uniknąć płotków czy stromizn na krańcach.
A nie możesz po prostu terenu zapętlić?
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: koirat w Styczeń 26, 2013, 14:01:54
Zapętlić teren 3d to nie taka prosta sprawa. No chyba że rzecz by się działa na wielkiej kuli :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 26, 2013, 14:24:33
Kula jest kłopotliwa, bo ma bieguny, ale topologia torusa daje radę :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 26, 2013, 15:03:00
Hmm... Wang Tiles? :)

Dzielisz teren na 16 kwadratów które można płynnie łączyć na bardzo wiele sposobów. Efekt DejaVu i ogólnego zamotania gwarantowany ("hej, ja już tutaj byłem, ale zeszłym razem obok nie było tej góry"). :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 26, 2013, 15:25:16
Hmm... Wang Tiles? :)

Dzielisz teren na 16 kwadratów które można płynnie łączyć na bardzo wiele sposobów. Efekt DejaVu i ogólnego zamotania gwarantowany ("hej, ja już tutaj byłem, ale zeszłym razem obok nie było tej góry"). :)

I bez tego jest taki efekt, bo nie ma punktów charakterystycznych ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 26, 2013, 15:59:05
@up Pewnie, że są. Widziałbyś, gdybyś był harcerzem :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 26, 2013, 17:43:18
@up Pewnie, że są. Widziałbyś, gdybyś był harcerzem :).
Mała dygresja: zamieszczenie na drzewach pomagających znaków jak w podchodach było by ciekawym featurem. :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 26, 2013, 20:23:41
No tak, ale drzewa obracają się do kamery. Ponad to widać krzyże jak na dłoni, nie wiem czy drogi dodatkowo oznaczać.

Choć teraz jak odpaliłem to wieje pustką. Przydało by się jakieś zróżnicowanie, co niestety trudnym jest bo modeli nie chcę wkładać. Chyba, że bym drzewa zmieniał, a na to się nie zanosi. Pomimo wielu prób nie potrafię zrobić realistycznie wyglądającego drzewa w sensownej ilości poly. Nawet w tree[d] ;).

Tymczasem nowa wersja (https://www.dropbox.com/s/n0e9abvf0wtshtl/Solitudo.zip). Tym razem około 70 mega, bez okrajania grafiki.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 26, 2013, 20:31:21
Cytuj
Pomimo wielu prób nie potrafię zrobić realistycznie wyglądającego drzewa w sensownej ilości poly. Nawet w tree[d] ;).
Poszukaj na TurboSquidzie. Jest parę fajnych darmowych (nawet z LOD).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 26, 2013, 21:31:17
Szukałem. Albo są takiej jakości, że dziękuję postoję, albo są w takiej ilości tris, że chyba jednak usiądę :).
Mus czekać, aż zima się skończy ;).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 26, 2013, 21:48:02
Cytuj
Albo są takiej jakości, że dziękuję postoję, albo są w takiej ilości tris, że chyba jednak usiądę :).
A te: http://www.turbosquid.com/3d-models/free-obj-mode-tree-pack/506851

Masz tutaj najniższy LOD w granicach 400-1000 poly. Nie widzę sensu schodzić niżej.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 27, 2013, 13:14:43
A widzisz, tu pojawia się problem. Te drzewa nie są realistyczne. Pod tym względem jestem wybredny, bo o ile te drzewka super nadawały by się do gry fantasy, to już do czegoś co ma symulować realizm ni diabełka.
Po pierwsze są rozłożyste, co sugeruje że rosną samotnie a nie w kupie, więc do lasu się nie nadają, a po drugie liście są za duże.
Same modele są fajne, ale do konkretnie tej gry nie nadają kompletnie. Tu właśnie tkwi parę szczegółów różniących nasze jako graczy odczucia grafiki gry pomiędzy "dobre", a "coś nie gra".

Dobre drzewa można zrobić w 1000 tris. Ale sztuką jest zrobić je w 200 tris. Ponadto co zdjęcie to zdjęcie, dla mnie o wiele bardzie realnie wyglądają drzewa tego typu (choć za jedno ujęcie w iks zamordowałbym, trudno zrobić 2 zdjęcia tego samego drzewa?):
(http://preview.turbosquid.com/Preview/Content_2010_06_04__05_21_54/tr%20summer%2001.jpg858d3a91-3be9-41f6-9db6-7b533b2fee6aLarger.jpg)

Absolutnie podobają mi się drzewa w tym modzie do Mount & Blade:
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79567 (http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79567)
Z resztą cały temat opisany przez twórce warty jest przeczytania. Jeżeli ktoś nie zna, warto się zapoznać.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Styczeń 27, 2013, 13:44:33
Vipa, o ile z tego linka z M&B drzewka naprawdę wyglądają syto to screen co zapodałeś, wybacz, ale drzewka w nim to tragedia. 1 wiersz - ujdzie od biedy tylko drugi badyl, drugi wiersz - 3cie, może pierwsze, 3ci wiersz - pierwsze drzewko. Reszta jest fatalna.
Poza tym, jeśli tak o tris chodzi - można wyrenderować kilka drzewek po kilka-k tris do tekstury ( i jako bilboard wyświetlać) i po problemie - skalowanie ujemne w osi x co jakiś czas i drzewka jak ta lala.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 27, 2013, 14:00:17
Ok, na szybkiego wpiąłem modele z linka Krzyśka. Widać wyraźnie o co mi chodzi. Drzewko jako drzewko ok, ale nie ma nic wspólnego z realizmem.

Kuba: tu chodziło przykład wykorzystania zdjęć. Wygląda to tak, bo ktoś zrobił iksa z jednego zdjęcia. W dostępnej wersji gry właśnie są billboardy wszędzie. W tym przypadku nie ma sensu renderować, wystarczy fotkę cyknąć i poświęcić 5 minut w Gimpie czy czymś podobnym.

Modele zostawiam w grze, potem jak będę miał chwilę to podrasuję tekstury i poprawię geometrię. Fps mi spadł do 20, masakra :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 27, 2013, 16:43:09
Cytuj
Dobre drzewa można zrobić w 1000 tris. Ale sztuką jest zrobić je w 200 tris.
Drzewka 200 tris to chyba tylko po to, by je ze 100m oglądać.

Cytuj
Ponadto co zdjęcie to zdjęcie, dla mnie o wiele bardzie realnie wyglądają drzewa tego typu (choć za jedno ujęcie w iks zamordowałbym, trudno zrobić 2 zdjęcia tego samego drzewa?):
Za drzewka "w iks" wyśmiewano gry już w 2000 roku. Co dopiero 2013. ;) Ale na daleki LOD w sumie to fajny pomysł - dzięki za podsunięcie. :)

Cytuj
Ok, na szybkiego wpiąłem modele z linka Krzyśka. Widać wyraźnie o co mi chodzi. Drzewko jako drzewko ok, ale nie ma nic wspólnego z realizmem.
Chcesz pogadać o realizmie - usuń ducha i postprocess. W przeciwnym razie - na drzewo (pun intended). ;)

A sam screen wygląda z tymi drzewkami naprawdę przepysznie. :) Skyrim się chowa. :)



EDIT: Przy okazji pochwal się Vipa może jak konkretnie teren zrobiłeś. Bo mam w tej chwili nielichy dylemat z tym samym u siebie (konkretnie chodzi o teksturowanie).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 27, 2013, 17:43:15
Jeżeli ktoś wyśmiewa iksy, to w pierwszym rzędzie niech śmiech skieruje do Microsoftu za Flight. Są po prostu gry, w których sprawdza się to lepiej. Ponad to nawet niektóre teraźniejsze produkcje mają drzewka jak z sadu owocowego a trawę w lesie jak na polu golfowym. Dla mnie TO wygląda śmiesznie ;).

Co do terenu to heightmapa. Na to narzucona tekstura z Google Maps na całość. Żeby to nie wyglądało jak rozmyta kasza, to stworzyłem pomocniczą teksturę, na której kolorem zaznaczyłem jakie jej miejsca mają mieć wmiksowaną detail mapę oraz jakie miejsca mają być podmienione na zupełnie inną teksturę (np. piasek plaży, skały, trawa pod drzewami itp). Globalna tekstura jest potrzebna tylko w sumie po to, żeby teren z daleka nie wyglądał zbyt jednolicie.
Tak więc nic skomplikowanego w sumie. Mi tak jest najwygodniej, bo tylko podrzucam pozycje vertexów do vbo i mogę resztę sobie opisać w shaderze. Oczywiście warto by było wtedy zoptymalizować geometrię, bo cała reszta jest od niej niezależna. Geomipmapping czy inne pochodne mile widziane.

Bardzo łatwo mi wtedy kolorować trawę i drzewa. Podrzucam tę globalną teksturę terenu do shadera trawy, odczytuję kolor per pixel i miksuję z kolorem tekstury trawy. Wszystko wtedy bardzo ładnie pasuje i trawa nie wygląda jak "wycięta" tylko ślicznie wyrasta z tekstury terenu. Oczywiście lekki gradient alphy od spodu i jest już w ogóle super. W horrorku też tak są kolorowane drzewa. Wyliczam też oczywiście oświetlenie z normal mapy dla tej tekstury. Całość widać w sumie w samych shaderach, bardzo prosto są napisane.

Z tymi drzewami w iks jako najdalszy lod, to zależy ile ich masz. Jeżeli ja w symulatorze lotu mam 200K drzew, to nawet dodatkowy trójkąt czy quad na iks już stanowi problem. A każde drzewo rysowane jest kilka razy, bo raysy, woda itd. Ale w zasadzie to chyba najlepszy pomysł. Zrobić 2 screenshoty niższego lod, ustawić w iks i nie obracać już do kamery tylko użyć oryginalnego kąta drzewa. Przejścia wtedy teoretycznie są mega płynne, choć trudno trafić idealnie, bo w mipmapach możesz mieć przesunięcie o pixel w lewo lub prawo. Ja u siebie stosuję taki manewr, że robię w shaderze discard po coraz większej alphie. Czyli np. jeżeli mam przejście drzewa z lod2 do lod3 to rysuję lod2 z discardem na alphie X i w tym samym miejscu lod3 z discardem na alphie 1.0-X. Tu już nie ma bata, żadnego przeskoku nie uświadczysz.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Styczeń 27, 2013, 19:19:08
dobry patent z tym kanałem alfa na spodzie, muszę tak zrobić, w ogóle te chaszcze to świetnie u Ciebie wyglądają
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 27, 2013, 19:27:56
Cytuj
oraz jakie miejsca mają być podmienione na zupełnie inną teksturę (np. piasek plaży, skały, trawa pod drzewami itp)
A jak określasz/wybierasz na którą z nich konkretnie? No i pewnie nie robisz tego w jednym passie.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 27, 2013, 22:17:26
Może niezbyt szczegółowo się wypisałem, tworzę osobną teksturę, gdzie kolorem zaznaczam co ma być czym. Z czego tak naprawdę robię to za każdym razem inaczej, zależy ile mam tych tekstur do rozmieszczenia. Z reguły szkoda mi RGBA więc parę trików:
- piasek (plaża) - można uzależnić od Y geometrii. + jakiś cosinus z XZ by patrząc z poziomu morza nie wyglądało to na płaską w Y linię.
- skały - tu można rozmieścić po normalach z normalmapy. Kwestia dopasowania, wystarczy spojrzeć na normalmapę i widać czy po R czy po R * 1.0-G rozmieszczać. W zasadzie zależy to mocno od heightmapy.
- tereny pod lasem - tu warto dodać jakąś ściółkę. Wartość można przekazywać przez geometrię terenu, wystarczy dodawać np. 1000 do Y, czy tam jakąś inną, mocno uzależnioną od reszty parametrów, metodą.
- drogi - tu nie ma zmiłuj. Trzeba osobną teksturę. Wychodzi to strasznie, bo jeżeli nakładamy jedną tex dróg nawet 4096 na cały teren, to będzie pixelowato. Dlatego stosujemy to tylko tam, gdzie gradient pomiędzy drogą a resztą tekstur terenu może być spory. Można oczywiście kombinować z maksowaniem danego koloru w shaderze (np. określony kolor * 10.0), ale w najlepszym wypadku uzyskamy zaokrąglenie linii po pixelach. Nigdy nie będzie to linia prosta. Na ulicach, gdzie potrzebne są wyraźne krawędzie, trzeba już jechać z dodatkowa geometrią. Ale polne drogi, których krawędzie łatwo ukryć, można w ten sposób oszukać i sporo zaoszczędzić.

Jeszcze z tricków tego typu, to z tekstury normalnych + mapa teksturowania, i można wyliczać gdzie na terenie mają być drzewa, trawa, jak gęsto itd. Nie trzeba wtedy ręcznie rozmieszczać drzewek i trawy, tylko wyliczyć te dane i potem ewentualnie pousuwać zbędne pixele już ręcznie, co trwa zdecydowanie szybciej.

Qrde, trudno to opisać w kilku słowach bez screenów, dlatego jakby ktoś miał pytania to śmiało pytać o detale. Całość nie jest trudna, tylko po prostu nie mam daru przekazywania wiedzy :).

jjoker8: bo nawaliłem różnego typu zielska. Trawa w lesie to nie pole golfowe, gdzie jeden typ porasta wszystko. Są jakieś wyższe zielska przy drzewach, trochę chwastów itd. Im bardziej różnorodnie tym lepiej. Może mało to widać, ale w horrorku masz powtarzalność niskiej zieleniny, Tak naprawdę losowość jest tylko na jednym polu i potem powtarzana, tilowana jak tekstura. Dlatego np. wyższy krzaczek może trafić się w stałych odległościach co 2 metry w X i Z ;).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: voytech w Styczeń 28, 2013, 00:13:16
@Vipa: gratulacje, gierka klimatyczna. Nocą las wygląda złowieszczo, chociaż efekt psuje niebo. Może spróbuj na czas nocny zastosować teksturę nieba z gwiazdami? Widoczność w nocy też jest zbyt duża, tutaj bym widział efekt jaki zastosowano w Arma2. Bez noktowizora lub jakiegokolwiek źródła światła na terenie nieoświetlonym w lesie jest tak ciemno, że nawet regulacja jasności na monitorze nic nie daje.

God rays wydaje mi się zbyt silny i w nocy, kiedy słońce jest poniżej horyzontu widać jakby wychodziły z gruntu.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 28, 2013, 14:08:31
W nocy fakt, za bardzo nic nie widać. Poprawi się. Z tymi raysami to beka, bo myślałem, że je wywaliłem :).

Na razie efekt moich wczorajszych walk z drzewami a siedziałem pół nocy qrde. Musiałem dodać sharpen do postprocess bo wszytko się zlewało. Choć teraz jak patrzę to przegiąłem lekko ;). Same drzewa masakra, proporcje w tych modelach nie istniały a tekstury to chyba z jakiegoś darmowego liba. Mam nadzieję, że coś z tym zrobię sensownego.

(http://i48.tinypic.com/o9e7pz.jpg)

Silnik już ciągnie te drzewka w sensownym fps, choć jąka się na większej ilości. Jak poskładam to konkretnie jakoś to udostępnię w najnowszej wersji.

Co się stało ze screenupem? Qrde jedna z lepszych stron w necie padła. Człowiek mógł normalnie wrzucić na forum miniaturkę, click i pełny size a teraz lipa :(. Spaaaax...
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Dab w Styczeń 28, 2013, 14:13:54
Cytuj
Co się stało ze screenupem? Qrde jedna z lepszych stron w necie padła. Człowiek mógł normalnie wrzucić na forum miniaturkę, click i pełny size a teraz lipa :(. Spaaaax...

imgur.com :)

A tak poza tym Vipa to załóż koniecznie devbloga ;) O robieniu blooma w DX14 jest milion postów na blogach, o tym jak przygotować realistyczny las czy sensownie łączyć tekstury poczytać można rzadko kiedy.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 28, 2013, 14:40:42
@up Ładny, ale... Realistyczny? Byłeś kiedyś w lesie? :-)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Styczeń 28, 2013, 16:21:30
@Up: ja byłem, ja byłem ! Ale w zimie :(

Swoją drogą screen wypaśny, super to wygląda.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 28, 2013, 20:08:18
Kompletnie realistyczny ten las nie będzie, bo w końcu to ma być horror. Ideałem byłoby odwzorować taki jak w Blair Witch Project, tylko tu już trzeba by mieć fotki :(. Ponadto okazał się Zonk - silnik nie wyrabia przy takiej ilości modeli drzew. Każde drzewo to 2 VBO, jedno na pień i drugie na liście. Niestety model tak zbudowany, że nie idzie tego scalić. Mam parę pomysłów, ale trzeba by przebudować połowę libów, na co pewnie nikt nie będzie miał ochoty :).
W sumie nie ma aż takiej tragedii, bo 25 fps stabilnie z wszystkimi bajerami, ale miałem koło 100-120 :(. Parę klatek można wytępić filtrowaniem, rozdziałką, perspektywą itd. ale nie na tym pic polega by uciekać od tematu.

Krzysiek, na coś ty mnie qrde namówił :D.

Dab, trzeba mieć czas na to :). Jestem przy projekcie z doskoku a co dopiero pisać szczegółowo co i jak.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 28, 2013, 22:28:18
Cytuj
Każde drzewo to 2 VBO, jedno na pień i drugie na liście. Niestety model tak zbudowany, że nie idzie tego scalić.
A instancing to co? Pies? :)

Cytuj
Krzysiek, na coś ty mnie qrde namówił :D.
No wiem że papier i drzewa mają sporo wspólnego, ale uwierz, wycinanie drzew z kartonu to nie jest kierunek w stronę realizmu. ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 28, 2013, 23:21:38
Azor! Shit, mam kota. Jak każdy kot nie chce współpracować ;).

Wycinanki wycinankami, ale przy efekcie jaki widzisz w postaci zdjęcia, przy niezbyt zręcznie wymodelowanym drzewku, to wolę te pierwsze. Oczywiście skakać po gałęziach nie można, ale w ilu grach na 100 skaczesz po drzewach.
Do tego dochodzi przejście w ostatni lod (billboard), które w każdej grze wygląda fatalnie. Ekran jest płaski, kiedyś wynajdę sposób by po obrocie kamery w osi X uzyskać głębię :). Motion blur też mam na płaskiej macierzy a widać głębię.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Dab w Styczeń 28, 2013, 23:37:53
Dab, trzeba mieć czas na to :). Jestem przy projekcie z doskoku a co dopiero pisać szczegółowo co i jak.

Niekoniecznie, wystarczy screen i krótki opis jak tutaj na forum, bez elaboratów i filozofii - coś takiego próbowałem zrobić przy neongame (http://neongame.wordpress.com/), no ale niewiele z tego wyszło :) Tak tylko zachęcam, stuff z postów na forum ciężko odkopać po jakimś czasie.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 28, 2013, 23:44:56
Cytuj
Niekoniecznie, wystarczy screen i krótki opis jak tutaj na forum, bez elaboratów i filozofii
Tyle że największy problem jest jak pojawia się potrzeba posiadania rysunków poglądowych. :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 29, 2013, 19:59:59
Wersja z modelami już do zassania. Podmieniłem też krzyże i slender-girl. Do końca tygodnia mam przechlapane, więc nie wiem kiedy następny build :(.
Na razie działa bo działa, bez jakichś sensownych optymalizacji, ale nie powinno być źle :).

Download (https://www.dropbox.com/s/n0e9abvf0wtshtl/Solitudo.zip)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Rokuzo w Styczeń 29, 2013, 22:39:22
Wystarczyło 30 sekund by stwierdzić już, że gra jest lepsza od np. Gothic 3 od grafiki po fabułę.
Dodatkowo zauważyłem mały błąd. Otóż pod pewnym kątem widać, że drzewa jakby lewitują ;<

http://img703.imageshack.us/img703/1117/nowyobrazmapybitowejit.jpg

W ruchu wygląda to gorzej nie raz.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Tomcat w Styczeń 29, 2013, 22:59:51
Odpalał ktoś już pod win8? Mi crashuje zaraz po starcie. Póki co nie miałem czasu się przyjrzeć co dokładnie jest nie tak, ale może ktoś już miał podobnie?
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 29, 2013, 23:23:41
Drzewka nie problem, będę jeszcze je zmieniał, dodawał łączenie z terenem, więc to na pewno ulegnie zmianie. Ale oko masz niezłe! ;)

Win 8... Powinno iść. A co wypisuje debug.txt? (jest w folderze data/)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Tomcat w Styczeń 29, 2013, 23:42:26
Log wygląda w porzadku, niżej wkleiłem zawartość.

LOG
*****************
Windows 8 Pro 64 bit, version 6.2 [Build 9200]
Intel(R) Core(TM) i7-3610QM CPU @ 2.30GHz
Intel(R) HD Graphics 4000
Intel
4.0.0 - Build 9.17.10.2867
shader log  [shader/terrain.vert]: No errors.

shader log  [shader/terrain.frag]: No errors.

shader log  [shader/bterrain.vert]: No errors.

shader log  [shader/bterrain.frag]: No errors.

shader log  [shader/flys.vert]: No errors.

shader log  [shader/flys.frag]: No errors.

shader log  [shader/sky.vert]: No errors.

shader log  [shader/sky.frag]: No errors.

shader log  [shader/clouds.vert]: No errors.

shader log  [shader/clouds.frag]: No errors.

shader log  [shader/grass.vert]: No errors.

shader log  [shader/grass.frag]: No errors.

shader log  [shader/trees.vert]: No errors.

shader log  [shader/trees.frag]: No errors.

shader log  [shader/btrees.vert]: No errors.

shader log  [shader/btrees.frag]: No errors.

shader log  [shader/rays.vert]: No errors.

shader log  [shader/rays.frag]: No errors.

shader log  [shader/alpharays.frag]: No errors.

shader log  [shader/blur1.frag]: No errors.

shader log  [shader/blur2.frag]: No errors.

shader log  [shader/final.frag]: No errors.

shader log  [shader/tv.frag]: No errors.

shader log  [shader/oil.frag]: No errors.

Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 29, 2013, 23:56:33
No to problem :). Spojrzę co tam nie gra.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Maskl w Styczeń 30, 2013, 03:00:35
U mnie na Win8 po odpaleniu z kartą Intela też mam błąd przy uruchomieniu (w logu tak jak u Tomcata same 'No errors'), natomiast po włączeniu gry z kartą Nvidii wszystko działa poprawnie.

Co do samej gry to dużo nie powiem bo to nie moje klimaty :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Tomcat w Styczeń 30, 2013, 10:48:33
@Maskl mogę prosić o jakieś HowTo albo link do tego jak włączyć tę grę na samej karcie? ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 30, 2013, 11:06:52
To nie wina Intela ;). Wiem już o co chodzi. Jeszcze dzisiaj poprawkę prześlę.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 30, 2013, 11:08:36
Krzyży już wcale nie widać, gdy nie świecą :-).

Z rzeczy graficznych do poprawienia: Nagłe pojawianie się drzew.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 30, 2013, 11:11:40
Na krzyże za bardzo pomysłu nie mam. Mogę dać im jakiś efekt, np. jak znajdki broni z fpsów.
Drzewa powinny pojawiać się płynnie... Qrde się zakopałem z czymś innym a ręce aż rwą się do poprawiania :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 30, 2013, 16:30:54
Kijow,o ale stabilnie 20 FPSów jest ;/ Co do samej gry, to kolizje z drzewami i byłby miód ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 30, 2013, 16:32:21
A po co komu kolizje z drzewami. :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 30, 2013, 17:00:13
Jak 20 fps jest to nie ma tragedii ;). Ale faktycznie stabilnie. U mnie co prawda 30, ale stoi te 30 nie ważne co się dzieje.

Kolizje z drzewami będą, spokojnie. Mam nadzieję tylko, że nie będą przeszkadzać.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Styczeń 30, 2013, 19:15:16
Skoro było już tyle poprawek, zdecydowałem się ściągnąć ponownie. Plus za opcje i możliwość włączenia pełnej rozdziałki ;) U mnie w 1920x1200 fps waha się w granicach 70-100 w zależności od tego gdzie jestem. To ciekawe, bo to mniej więcej tyle samo ile np. Crysis 2 w tej samej rozdziałce na najwyższych detalach, a jednak grafika w tej grze nie wygląda na tak skomplikowaną (chyba że się mylę, bo jest naprawdę ładna), więc może jest jeszcze co optymalizować.

Gra potrafi przestraszyć, co mi się podoba. Fajnie też że jest jakiś cel - zbieranie krzyży. Natomiast nie jestem do końca pewien czy to bug czy tak ma być, ale po pewnym czasie, jak spotkałem slender girl, obraz zaczął śnieżyć jak telewizor gdy nie ma sygnału, i na początku było jeszcze coś widać, ale potem już całkowicie nic, i biegałem na oślep przez jakąś minutę (bez zegarka w ręku) po czym mnie dziewczynka złapała. Wydaje mi się, że ucieczka powinna być trochę łatwiejsza, albo chociaż niech ten efekt nie zasłania całkowicie obrazu.

Drzewka jako modele to również zmiana na plus, ale te kolizje faktycznie by się przydały ;)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: koirat w Styczeń 30, 2013, 19:25:51
Na krzyże za bardzo pomysłu nie mam. Mogę dać im jakiś efekt, np. jak znajdki broni z fpsów.

Może by do krzyża dodać jakiś efekt dźwiękowy, jak jesteś coraz bliżej to dźwięk się nasila. Coś jak dzwony albo może dzwonki. Albo dźwięk wbijanych gwoździ. Może chór anielski, czy coś w tym stylu. :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 30, 2013, 19:35:33
Crysis 2 to gra tworzona przez całe stado dobrze opłacanych wyjadaczy :). Nie dogonię wydajnościowo za diabełka :).

Ten noise efekt występuje gdy opuszczasz teren działań. Powinien narastać - im bardziej się oddalasz tym mocniejszy. Czy to działa to kwestia sporna, ale powinno.

Efekt dźwiękowy odpada z prostej przyczyny: to właśnie z daleka nie widać krzyży. i teraz gdyby dodać ten efekt to nakładałby się z kilku punktów, w których są krzyże. Ponadto dodatkowy dźwięk "wybudzałby" z gry. Zrobię eksperyment i rozjaśnię po prostu trochę te krzyże. Będą delikatnie, płynnie mrugać. Może pomoże :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 30, 2013, 20:58:10
Jednak idzie update. Musiałem odpocząć od grafiki i zająć się choć na chwilę kodem. Z poprawek to:
- miganie krzyży,
- kolizje z drzewami,
- cała masa(kra) poprawek graficznych,
- poprawiony bug, który skutecznie wywalał grę,
- lepsze zachowanie dziewczynki,
- ciut optymalizacji,
- poprawione przejście pomiędzy lod drzew,
- od cholery poprawek kolorystycznych,
- nowe modele enviro,
- przeskalowana wysokość postaci i prędkość chodzenia,
- dodany zasięg działania latarki oraz okres jej działania (chyba, że to już było),
- poprawione wyświetlanie modeli,
- poprawione rozmieszczanie znajdek (na 40 stopniowym spadzie już krzyż nie wystąpi),
- zmniejszona ilość rysowanej geometrii (w sumie wychodzi na to samo, ale dodano sporo nowych modeli),
- przyspieszony loading (choć przez nowe modele pewnie wyjdzie na to samo),
- dodane spadające liście z drzew,
- poprawione godraysy i bloom,
- dodane nowe shadery dla wszystkich prawie obiektów,
- poprawione działanie menu,
- dodane nocne niebo,
- poprawione chmury,
- przyspieszone generowanie otoczenia,
- skopany edytor.
...
Nie wiem. Więcej nie pamiętam. Idę w końcu spać, bo od 3 dni jestem na nogach. Cała ta męka dla Was. Większości nie testowałem, musicie wybaczyć jeżeli trafi się jakiś bug.
Download (https://www.dropbox.com/s/n0e9abvf0wtshtl/Solitudo.zip)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Boski w Styczeń 30, 2013, 21:24:45
Podziwiam i to bardzo. W menu "about" krople krwi mogły by się układać w dane autora, było by mega kozacko.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 30, 2013, 21:39:29
A po co komu kolizje z drzewami. :)
Aby była cięższa ucieczka. Po to ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Styczeń 30, 2013, 21:48:57
@Vipa: zwracam honor co do efektu noise, myślałem że to dziewczynka mnie cały czas goniła, a po prostu wyszedłem poza mapę. W Slenderze był podobny noise jak się patrzyło na Slendera i to mnie zmyliło ;)

A po updacie gierka jeszcze ładniejsza, gratuluję :)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 30, 2013, 21:56:44
Ha tylko Vipa tak potrafi. Dodać coś i sprawić by FPS był na poziomie 35 stabilnie. Świetny update. Tylko fabułka i jedna z fajniejszych gier ;)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Tomcat w Styczeń 31, 2013, 00:51:39
Niestety, po updacie mam dalej takie same problemy z uruchomieniem. Logi pokazują no errors.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 31, 2013, 09:58:16
Tomcat: Zaskoczenie pełne, czyli jeszcze coś siedzi. Co do logów, to mniej ważne jest czy pokazują errory, a bardziej w jakim momencie się kończą ;). Ten log to debugger babuni :D.

Ale loading idzie? Pokazuje się plansza tytułowa? Qrde nie mam jak sprawdzić gdzie indziej, lapek mi dziękuje za grę już na starcie wypisując co to on by chciał żeby grę uruchomić :).
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Kos w Styczeń 31, 2013, 10:11:08
@Tomcat Odpal przez debugger i zobacz co się dzieje. (Chyba, że binarka jest bez symboli :))
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 31, 2013, 10:15:24
Nie pamiętam prawdę mówiąc, ale chyba nie "obierałem" pliku i powinno być wszystko widoczne. gDEBugger powinien pokazywać co i jak.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Estivo w Styczeń 31, 2013, 12:27:42
Vipa, a może wypisz sobie w konsoli ten loading gry. zamiast tytułowego ekranu, to wbij mu splash screen i konsolkę niech wywali i pokazuje co ładuje i wgl.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Styczeń 31, 2013, 16:05:26
Pliki są raczej ok, co prawda nie sprawdzam maksymalnej dostępnej rozdzielczości tekstur a dałem 4096, ale to bankowo nie to. Kiedyś na Intelu miałem jazdy a FBO, sprawdzałem dostępność, było ok, a przy wywołaniu zonk. Ale wtedy Tomcat musiałby mieć baardzo stare sterowniki :).

Mam parę pomysłów, zobaczymy.

//edit: na szybkiego pozabezpieczałem kilka rzeczy, poprawiłem dwa babole, o których wiedziałem i dodałem exe w wersji debug. Link ten sam, dla wygody:
Download (https://www.dropbox.com/s/n0e9abvf0wtshtl/Solitudo.zip)
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: magik6000 w Styczeń 31, 2013, 18:37:31
Wooow again... Ale brakuje mi jeszcze tylko wody w tych dolinkach :D
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Sousuke w Marzec 06, 2013, 00:05:14
Poleciłem koledze tę grę, ale mu nie działa, wrzucam więc Ci plik debugu, może coś Ci pomoże

LOG
*****************
Windows 7 Home Premium 64 bit, version 6.1 [Build 7601]
Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz
Intel(R) HD Graphics 4000
Intel
3.3.0 - Build 8.15.10.2618
3.30 - Intel Build 8.15.10.2618
shader log  [shader/terrain.vert]: No errors.

shader log  [shader/terrain.frag]: No errors.

shader log  [shader/bterrain.vert]: No errors.

shader log  [shader/bterrain.frag]: No errors.

shader log  [shader/flys.vert]: WARNING: 0:17: 'assing' : implict conversion between types allowed from GLSL 1.20
WARNING: 0:18: 'assing' : implict conversion between types allowed from GLSL 1.20

No errors.

shader log  [shader/flys.frag]: No errors.

shader log  [shader/sky.vert]: No errors.

shader log  [shader/sky.frag]: No errors.

shader log  [shader/clouds.vert]: No errors.

shader log  [shader/clouds.frag]: No errors.

shader log  [shader/grass.vert]: No errors.

shader log  [shader/grass.frag]: No errors.

shader log  [shader/trees.vert]: WARNING: 0:24: 'assing' : implict conversion between types allowed from GLSL 1.20

No errors.

shader log  [shader/trees.frag]: No errors.

shader log  [shader/btrees.vert]: WARNING: 0:19: 'assing' : implict conversion between types allowed from GLSL 1.20

No errors.

shader log  [shader/btrees.frag]: No errors.

shader log  [shader/rays.vert]: No errors.

shader log  [shader/rays.frag]: No errors.

shader log  [shader/alpharays.frag]: No errors.

shader log  [shader/blur1.frag]: No errors.

shader log  [shader/blur2.frag]: No errors.

shader log  [shader/final.frag]: No errors.

shader log  [shader/tv.frag]: No errors.

shader log  [shader/oil.frag]: No errors.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Marzec 06, 2013, 07:10:10
O, dzięki.
Tytuł: Odp: Solitudo [FPP - horror]
Wiadomość wysłana przez: pawelek w Marzec 06, 2013, 09:57:11
U mnie niestety też leży:

LOG
*****************
Windows 7 Professional 64 bit, version 6.1 [Build 7601]
Intel(R) Core(TM) i7-3612QM CPU @ 2.10GHz
Intel(R) HD Graphics 4000
Intel
3.3.0 - Build 8.15.10.2696
3.30 - Intel Build 8.15.10.2696
shader log  [shader/terrain.vert]: No errors.

shader log  [shader/terrain.frag]: No errors.

shader log  [shader/bterrain.vert]: No errors.

shader log  [shader/bterrain.frag]: No errors.

shader log  [shader/flys.vert]: WARNING: 0:17: 'assing' : implict conversion between types allowed from GLSL 1.20
WARNING: 0:18: 'assing' : implict conversion between types allowed from GLSL 1.20

No errors.

shader log  [shader/flys.frag]: No errors.

shader log  [shader/sky.vert]: No errors.

shader log  [shader/sky.frag]: No errors.

shader log  [shader/clouds.vert]: No errors.

shader log  [shader/clouds.frag]: No errors.

shader log  [shader/grass.vert]: No errors.

shader log  [shader/grass.frag]: No errors.

shader log  [shader/trees.vert]: WARNING: 0:24: 'assing' : implict conversion between types allowed from GLSL 1.20

No errors.

shader log  [shader/trees.frag]: No errors.

shader log  [shader/btrees.vert]: WARNING: 0:19: 'assing' : implict conversion between types allowed from GLSL 1.20

No errors.

shader log  [shader/btrees.frag]: No errors.

shader log  [shader/rays.vert]: No errors.

shader log  [shader/rays.frag]: No errors.

shader log  [shader/alpharays.frag]: No errors.

shader log  [shader/blur1.frag]: No errors.

shader log  [shader/blur2.frag]: No errors.

shader log  [shader/final.frag]: No errors.

shader log  [shader/tv.frag]: No errors.

shader log  [shader/oil.frag]: No errors.

Popróbowałem też na innych konfiguracjach zgodności, uruchamianie jako admin itp. niestety nic z tego.

Podczas debugowania w Vs mam taki błąd:
Unhandled exception at 0x203A474E in Solitudo.exe: 0xC0000005: Access violation executing location 0x203A474E.



Paweł