Warsztat.GD

Społeczność => Projekty zaawansowane => Wątek zaczęty przez: zxc w Październik 03, 2012, 12:06:25

Tytuł: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 12:06:25
Cześć,

stworzyliśmy grę słowną Crossword Fit, która może zainteresować społeczność Warsztatu.

Grajcie teraz pod adresem http://CrosswordFit.com

To najprostsza gra z możliwych, co nie znaczy, że łatwa. Na każym poziomie dostajemy zestaw słów, które możemy przesuwać i obracać. Celem jest ułożenie ich w krzyżówkę. Na późniejszych poziomach pojawiają się dodatkowe elementy, takie jak słowa na suwakach albo słowa sklejone ze sobą.

Duża część gry jest dostępna za darmo, ale dodatkowe urozmaicenia i wyzwania dostępne są tylko dla posiadaczy konta premium.

Zapraszam na http://crosswordfit.com.

Aktualizacji możecie się spodziewać na naszych profilach społecznościowych:
Twitter: https://twitter.com/CrosswordFit
Facebook: http://www.facebook.com/CrosswordFit

Jeśli macie jakieś pytania lub opinie, z chęcią na nie odpowiem.

Piotr Iwanicki
zxc
Zespół Crossword Fit.

Grafikę do gry przygotował Michał Adamiec.
Programowanie backendu i ogólne wsparcie techniczne zapewniał Kos.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Xion w Październik 03, 2012, 12:24:12
Osom! Świetny pomysł i, z tego co widzę do tej pory, bardzo dobra realizacja.

Duże kudos :)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: flexi w Październik 03, 2012, 12:31:44
Profesionalnie zrobiona, pomysl fajny, troszke trudne :-) ogolnie super
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 12:37:59
Dzięki!

@flexi: rozwiń troszke trudna - dokąd doszedłeś? Drugi poziom z pierwszego zestawu, czy trzeci był trudny? Odblokowałeś drugi set?
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: flexi w Październik 03, 2012, 12:46:23
Na poczatku mialem problemy, nie do konca rozumialem co trzeba robic, ale teraz rozumiem : )

level 3 - dosc trudny , problem z jednym slowkiem ;P
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Xion w Październik 03, 2012, 12:58:33
Mała sugestia po kilkunastu minutach gry: animacje zaczynają być lekko irytujący. Mogłyby być mniej "bouncy", albo po prostu nieco szybsze.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 13:03:03
@flexi: dzięki. Tutorial trochę kuleje, mam już wypisanych sporo poprawek w tym zakresie.
@Xion: animacje między poziomami, wszystkie wjazdy i wyjazdy paneli na ekran? Czaję. Tu jest zawsze trudno uzyskać równowagę. Większośc jest do przeklikania, ale zrobię z tym coś jeszcze.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: matexpol w Październik 03, 2012, 13:09:21
Super pomysł, wykonanie na poziomie :) Trudna giera, ale nie brałbym tego jako wadę - jednak odpalając 3. planszę z 2. zestawu ilość słów mnie przeraziła i zaprzestałem grania :D No i przesiedziałem trochę dłużej na 2. planszy 1. zestawu. Ale ogólne wrażenia bardzo pozytywne :)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 13:12:46
@matexpol: dzięki! Jeśli gra jest tak trudna, że wyłączasz, to ja raczej biorę to jako wadę :).
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Xion w Październik 03, 2012, 13:38:21
@zxc: Tak, dokładnie te. To pewnie kwestia subiektywna, ale gdybyś zrobił je np. 20% krótsze, to efektowność specjalnie by nie ucierpiała, a używalność by wzrosła :)

Co do poziomu trudności, to nie jest jakiś wysoki :) W zasadzie tylko wyzwania czasowe są jakoś kłopotliwe. Jest natomiast całkiem dobrze wyważony jesli chodzi o wzrost w kolejnych levelach w ramach tego samego seta. Inaczej jest jednak między setami: dodanie ograniczeń (jeden wiersz/kolumna, złączenie wyrazów) jest często wręcz ułatwieniem - w końcu mniejsza przestrzeń rozwiązań do przeszukania ;-)

Co do spraw ogólnych: planujecie wersję mobilną? Z taką gierką można spokojnie powalczyć w iOS AppStore, a w Play Markecie zmieść 99% innych produkcji :)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 13:59:14
@Xion: no właśnie od algorytmicznej strony podchodząc, to dalsze sety są łatwiejsze. W sumie zrozumiałem to dosć późno, bo punktem wyjścia było, że pierwsze poziomy są bazą, a dalsze są wariacją na jej temat. Przy czym dodając ograniczenia ruchu w istocie łamigłówki stają się prostsze. Może w ogóle należałoby zacząć od łamigłówek ze sliderami. To wymagałoby jednak pewnej przebudowy.

Wersja mobilna jest w planach, ale najpierw chcę ruszyć z wersją online, bo na tym polu czuję się trochę pewniej.

Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Xion w Październik 03, 2012, 14:30:03
A tak z ciekawości: etapy są generowane czy tworzone ręcznie? Zauważyłem że niektóre mają więcej niż jedno rozwiązanie (aczkolwiek nie każde pokrywa wszystkie gwiazdki), więc nie jestem pewien.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 14:36:42
Generowane, jak najbardziej. Duży napis "generating" na początku poziomu właśnie to miał komunikować. Nie zrobiłbym tyle tego ręcznie :). Nie liczyłem ilości rozwiązań, ale zasadniczo w tych bardziej dowolnych łamigłówkach zawsze jest ich kilka, czasem nawet więcej niż jedno pokrywające wszystkie gwiazdki.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: matheavyk w Październik 03, 2012, 16:50:00
"Follow us to to unlock" w idealnym momencie, kiedy już grasz na tyle długo, żeby być gotowym coś poświęcić, ale jeszcze nie na tyle, żeby się znudzić grą.

Ogólnie profesjonalnie wygląda. Ja nie miałem żadnych problemów ze sterowaniem, dla mnie jest intuicyjne.

A te animacje faktycznie trochę za długie. Przeszkadza czekanie na nowy ekran.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Raptor w Październik 03, 2012, 17:28:31
Gra bardzo przyjemna, ale rzeczywiście im dalej tym prościej. Poziom trudności na pewno nie jest za wysoki, bez większych trudności przeszedłem wszystko co było dostępne (łącznie z wyzwaniami czasowymi). Szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi na te animacje, dopóki nie przeczytałem o tym, że przeszkadzają. Po tym przyjrzałem się im i... nadal mi nie przeszkadzają :P 42 złote to trochę dużo za odblokowanie kilku poziomów w takiej grze, no ale może na zachodzie ktoś da te 12 dolarów.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Dab w Październik 03, 2012, 17:28:55
Fajna gierka. Aczkolwiek $10 za grę logiczną to dla mnie kosmos ;)

4 uwagi:
- czasem gra przytrzymuje kursor myszki nad słowem (i nie chce puścić)
- stosunkowo często trafiają się słowa które niekoniecznie mogą się spodobać targetowi gry (fekalia i takie tam)
- przydałby się reset bezpośrednio na planszy
- istnienie trials jest niejasne dla gracza
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 17:35:22
Dzięki za feedback.

@Krzysztof5: hipotetycznie rzecz biorąc: za ile byś kupił? :>
@Dab:
1)jaki system, jaka przeglarka? Umiesz to zreprodukować, ten bug?
2)wymień słowa, które Ci się trafiły, to je usunę.
3)reset, czyli przelosowanie planszy na nowo?
4)możesz rozwinąć co masz na myśli z trialsami? też widzę tu problem, ale nie wiem czy ten sam.
Jaka cena by była odpowiednia, myślisz?
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Cerberus w Październik 03, 2012, 18:05:32
Ja miałem "cloaca" :)

Fajnie wymyślona i wykonana gierka, szacun za mechanizm generujący plansze!
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Dab w Październik 03, 2012, 18:06:21
1. Firefox, Windows 7. Tak to wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=4doVdy8VTj4
2. Nie pamiętam w tej chwili, ale przegrepuj listę słów/opisów po kluczach typu sperm/feces/excrements i będzie lepiej ;)
3. Tak. Jak w trialu czasowym upłynie limit to nie ma już sensu dalej rozwiązywać, a nie mogłem tego resetu w ogóle na początku znaleźć. Dorzuciłbym go bezpośrednio na planszy.
4. Rozwiązałem plansze z pierwszego setu, wróciłem do menu a tam jakieś szare kropki na planszach jakbym czegoś nie zrobił (mimo zmaxowania gwiazdek). Dopiero na forum przeczytałem że są dodatkowe zadania na planszach.

Co do ceny to dwie sprawy. Po pierwsze wydaje mi się że mimo wszystko jest dość drogo, a po drugie nie do końca wiem jak bardzo awesome będzie gra po wydaniu tejże kasy. Dla porównania za podobną kwotę można kupić na 3 miesiące premium na KaraokeParty i dostać dodatkowe kilkaset piosenek. Tylko że wcześniej też jest kilkaset darmowych. Tutaj jeszcze nie zdążyłem wciągnąć się na dobre w grę, a już chcesz ode mnie sporej (relatywnie) kasy.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Październik 03, 2012, 18:19:19
mnie się trafiło 'rapist' wraz z objaśnieniem :P. Cena kosmiczna, no ale w sumie jak już ktoś jest skłonny zapłacić cokolwiek to da i tyle.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 19:39:03
@Dab:
Dzięki za feedback.

1)Strasznie Ci fpsy skaczą, więc może z tej racji pojawiają się jakieś opóźnienia w pracy kursora. Ale samego momentu, w którym "gra przytrzymuje kursor nad słowem i nie chce puścić" nie widziałem na filmiku.
2)Tak zrobię.
3)Rozumiem, to jest problem do zaadresowania, choć nie koniecznie w taki sposób. Może po prostu szybsze przejścia :). Bo taki restart byłby przydatny tylko dla triali, to niezbyt wydajne.
4)To jest trochę wprowadzające w błąd. Trial zdobycia wszystkich gwiazdek pojawia się dopiero po pierwszym rozwiązaniu krzyżówki i gra nie patrzy ile gwiazdek miałeś w tym rozwiązaniu. Wyjaśnienie jest jak klikniesz - dlatego jest napisane "trials 0 / 2", żebyś kliknął i sprawdził samemu o co chodzi. A wtedy wyskakuje okienko z treścią triala. Tak to zostało wymyślone.

Propos ceny i wartości: klienta wyobrażam sobie jako kogoś, kto polubił rozwiązywanie tych zagadek, zobaczył, że jest wiecej rodzajów zagadek i chciałby je też porozwiązywać. Z trialami hipoteza była taka, że gracz będzie miał w ten sposób powód, aby zagrać ponownie w już raz rozwiązany poziom i w ten sposób gracz rozkręci się i będzie chciał rozwiązywać  żeby gracz się rozkręcił w graniu kilka razy tego samego poziomu (za każdym razem innego, ale z tą samą ilością słów i feature'ami). Wnioski na razie mam takie, że przez to, że te triale są i zawsze jest jakiś cel narzucany przez grę, to gracz nie wykształca sobie chęci do grania kiedy już triali nie ma. I dlatego wydaje się, że to nie jest duża gra - ot, dwadzieścia kilka poziomów, kiedy w w normalnej grze na iphona mam setki poziomów.

Był papier psychologiczny, który opisywał to zjawisko - ludzie byli mniej zmotywowani, kiedy dostawali nagrodę. To chyba to samo zjawisko. Wydaje mi się, że może usunięcie tych dodatkowych nagród zaowocowałoby tym, że gracz grałby dla samej gry.

Na razie po prostu podbiłem dwukrotnie progi na time triale, żeby w miarę łatwo było się w nich zmieścić (żeby nie było zjawiska "nie chcę grać triala" chcę po prostu pograć). Ale następnym krokiem mogłoby być testowe usunięcie triali. Widzę trochę rozwiązań.

Dzięki jeszcze raz za feedback - dał mi do myślenia.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: koirat w Październik 03, 2012, 20:10:28
Jakoś umknęło mojej uwadze to $10.
To jest mocna przesada. Chyba że zakładacie iż dla potencjalnego klienta nie będzie miało znaczenia czy kupi tą gre za $1 czy $10, coś w stylu gra za 1 czy 10 groszy.

Warto się zastanowić nad inną formą pobierania opłat, taką jak reklamy. Albo sprzedać grę jakiemuś serwisowi .

Czy zamierzacie podzielić się z warsztatem, osiągnięciami sprzedażowymi ?
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Raptor w Październik 03, 2012, 20:16:08
"triale" są fajne, tylko powinny być jakoś bardziej widoczne dla gracza (jakaś informacja na początku o tym?) i mogło by być ich więcej, już nawet nie na punkty albo na małe ich ilości. Zakładam, że gra jest kierowana bardziej dla zachodnich odbiorców, gdzie statystycznie rzecz biorąc będą w stanie zapłacić sporo więcej niż u nas, ale myślę, że 5 dolarów było by bardziej "akceptowalne" :) Powinieneś także jakoś podkreślić to, w czym gra po zapłaceniu będzie lepsza od darmowej wersji - "milion pięćset" nowych poziomów, więcej ficzerów, opcji itd. Gracz musi wiedzieć, że naprawdę warto zapłacić za grę :)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Dab w Październik 03, 2012, 20:42:54
1)Strasznie Ci fpsy skaczą, więc może z tej racji pojawiają się jakieś opóźnienia w pracy kursora. Ale samego momentu, w którym "gra przytrzymuje kursor nad słowem i nie chce puścić" nie widziałem na filmiku.

Odpal filmik na 720p i zobacz jak chodzi kursor. Ja bardzo powoli ze stałą prędkością przesuwałem myszkę w obie strony. Gra co jakiś czas przechwytuje kursor i puszcza go z dużym lagiem. A skaczące FPSy to żadna wymówka, chyba że podkręcony i7 to za mało na tę grę. ;)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: rhdbisgrt w Październik 03, 2012, 21:00:48
No dosyc fajne jesli chodzi o wykonanie, bardzo dobra dynamika i dobry choc skapy fx. W jakiej to jest technologi i ile lini kodu?

ps. u mnie w operze i na starym jednoprocesorowym jeszcze kompie dziala doskonale plynnie
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 21:04:11
@koirat: mamy reklamy, ale to nie jest szczególnie efektywny sposób zarobku. Dzielić się pieniędzmi z Warsztatem nie planowaliśmy :), ale nice try.

@Dab: flash ma ostatnio ciekawe kaprysy. Najnowsza wersja w Chromie (mają własnego Flasha) zaczęła powodować tego typu problemy. Pojawił się input lag, który można było zlikwidować przełączając się na inną wersję Flasha. Ale rozwiązania dla problemu nie widziałem. Na IE działało wszystko w porządku. Teraz widzę, że coś podobnego pojawia się w u Ciebie Firefoxie. Strasznie mnie to denerwuje, bo dla mnie to jest niewybaczalne, że w grze kursor działa z opóźnieniem.

Żeby być pewnym: ruszasz kursorem a wirtualny kursor w grze (łapka) porusza się z opóźnieniem? W pierwszym poście napisałeś, że gra łapie kursor i nie chce puścić - to tylko takie sformułowanie? Bo na filmiku widzę, ze po chwili zawsze puszcza :).

@Krzysztof5: Przemielimy statystyki i zobaczymy jak należy pokierować tą grą. $5 to dobra cena, ale obawiam się, że to nie wystarczy - potrzebne będą głębsze zmiany. Ale dajmy temu poleżeć na razie :).
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 21:25:37
@rhdbisgrt: cieszę się, że uważasz wykonanie za dość fajne! Co masz na myśli mówiąc bardzo dobra dynamika? Gra jest we Flashu. Specjalnie dla Ciebie policzyłem linie kodu. Spróbuj zgadnąć, to Ci powiem :).
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: rhdbisgrt w Październik 03, 2012, 21:38:08
@rhdbisgrt: cieszę się, że uważasz wykonanie za dość fajne! Co masz na myśli mówiąc bardzo dobra dynamika? Gra jest we Flashu. Specjalnie dla Ciebie policzyłem linie kodu. Spróbuj zgadnąć, to Ci powiem :).

Mialem na mysli b. dobra i szybka płynnosc ianimacji. Nie mam bladego pojecia jak sie pisze gierki we flasku, strzelic moge ale moge sie mocno pomylic 5 tys lini?
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 03, 2012, 21:45:03
No, nie ma tak łatwo nawet we Flashu :). 25k linii kodu, nie licząc komentarzy i pustych linijek.

Dobrze, że działa bez zarzutu u Ciebie. Jak widzę jakieś problemy wydajnościowe to mi wstyd jest przed ludźmi :).
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: rhdbisgrt w Październik 03, 2012, 23:24:04
No, nie ma tak łatwo nawet we Flashu :). 25k linii kodu, nie licząc komentarzy i pustych linijek.

Dobrze, że działa bez zarzutu u Ciebie. Jak widzę jakieś problemy wydajnościowe to mi wstyd jest przed ludźmi :).

No to z kolei zaskakujaco sporo (Ostatnio pytalem kolege ktory pisal erpega 2d i ten erpeg w c++ mial o ile pamietam mniej :o  - Na co jest wydatkowany ten kod, ?mozesz troche przyblizyc ? (zawsze wnetrza projektow to najciekawsza rzecz. (Co do wydajnosci bardzo plynnie a ja mam w domu starego jednordzeniaka z 2003 czy 4 )
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Dab w Październik 03, 2012, 23:25:03
A, i jeszcze jedna uwaga: jak ustawimy planszę w idealny sposób (wszystkie gwiazdki) to gra mogłaby nam oszczędzić klikanie w finish :) Dla mnie to było mocno nieintuicyjne, mało która gra logiczna w jaką grałem wymaga takiego zatwierdzania. Zwłaszcza w trialu czasowym to mocno przeszkadza.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 04, 2012, 00:04:30
@rhdbisgrt: counter linii, który mam (cloc) nie robi mi porządnego rozbicia na katalogi i pliki. Jak macie jakiś porządny counter z supportem dla as3, to mogę wrzucić tu rezultat.

@Dab: to by nie było spójne. Raz wyskakiwałby przycisk finish, a raz by nie wyskakiwał. To by było przydatne tylko przy time trialach. To by nie dawało możliwości nacieszenia się rozwiązaniem, kiedy je wreszcie znajdziesz. Pewnie, że to rozważałem :).
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Dab w Październik 04, 2012, 00:06:57
Niekoniecznie niespójne, wystarczy żeby to nie był "finish" tylko "olewam resztę gwiazdek, daj mi się przeczłapać dalej" ;)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 04, 2012, 00:09:38
A, to nawet przemyślne :), ale wciąż nie daje nasycić oczu.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Dab w Październik 04, 2012, 00:14:12
Tyle że w czasie nasycania oczu leci nam czas triala ;) Może lepiej w drugą stronę, na podsumowaniu planszy button "zobacz moje rozwiązanie".
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 04, 2012, 00:29:07
Pod to nawet jest gotowy kod :). Ale raczej nie chcę tego ruszać. Jest tu tyle ważniejszych rzeczy do rozgrzebania :).
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Xion w Październik 04, 2012, 12:03:37
@zxc: Aha, czyli nie jest to jakoś bardzo skomplikowane :) Losujesz słowa, wybierasz miejsce rozgałęzienia, dodajesz kolejne słowo, powtarzasz kilka razy... Na koniec rozmieszczasz gwiazdki i rozdzielasz słowa, rozmieszczając je po całej planszy. Ogólnie bardzo ciekawy problem.

Inna sprawa... 25k? Myślałem że AS3 to dość wysoko poziomowy język. W 25k liniach w takim Pythonie/Perlu/Rubym można by pewnie zakodować spory kawałek Facebooka ;-)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 06, 2012, 01:13:15
Dzięki wszystkim za feedback, mam już fajną wizję przebudowy gry :).

@Xion: generowanie działa tak: losujemy słowo startowe a następnie iteracyjnie wybieramy losowe słowo ze słownika i próbujemy skrzyżować je z losowym słowem na planszy (litera po literze). Jeśli słowo można wpasować, to zostawiamy i losujemy kolejne aż osiągniemy zadaną ilość słów. Wstawiamy constraintów tyle ile trzeba, wstawiamy ścianki (późniejszy poziom) i wstawiamy gwiazdki. Podajemy po wstrząśnięciu i przemieszaniu :).

25k też wydaje mi się jakoś niewiarygodne. Licznik nie wypluwa podziału na katalogi więc nie wiem jak to sprawdzić łatwo. Są też w kodzie dwie zewnętrzne biblioteki, ale one nie są zbyt duże. Jeśli możecie polecić porządny counter linii z obsługą AS3, to chętnie sprawdzę jeszcze raz i wrzucę rezultat.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: rhdbisgrt w Październik 06, 2012, 10:56:10
Dzięki wszystkim za feedback, mam już fajną wizję przebudowy gry :).

25k też wydaje mi się jakoś niewiarygodne. Licznik nie wypluwa podziału na katalogi więc nie wiem jak to sprawdzić łatwo. Są też w kodzie dwie zewnętrzne biblioteki, ale one nie są zbyt duże. Jeśli możecie polecić porządny counter linii z obsługą AS3, to chętnie sprawdzę jeszcze raz i wrzucę rezultat.

Dalbys rade policzyc z reki (otwierajac kazdy plik w edytorze i dodajac), najwyzej stracisz na to z 20 minut (wydaje mi sie) Albo zsumuj wielkosc plikow ze zrodlem (w bajtach) i podziel przez 25.

Nie mam pojecia jak pisze sie takie rzeczy pod flashem, 25 tys lini to nie jest maskarycznie duzo ale jednak myslalem ze we flashu wiele rzeczy sie klika i tego zrodla nie powinno byc az tyle. A jak wogole wygladaja takie zrodla? (moze moglbys pokazac paredziesiat linijek, dla mojej ciekawosci ;-) :O

Albo najlepiej powedz wogole na co idzie tam ten kod (tak zeby zainteresowac sie tamatem) co tam jest oprogramowywane i na co poszczegolne czesci kodu zostaly wydatkowane
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Xion w Październik 06, 2012, 12:47:53
Cytuj
Dalbys rade policzyc z reki (otwierajac kazdy plik w edytorze i dodajac), najwyzej stracisz na to z 20 minut (wydaje mi sie) Albo zsumuj wielkosc plikow ze zrodlem (w bajtach) i podziel przez 25.
Ahem:
find . -name '*.as' | xargs cat | wc -lCzasami warto wiedzieć jak zrobić coś w tym "strasznym" wierszu poleceń ;)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Kos w Październik 06, 2012, 13:09:47
Jeszcze jakiś |grep -v '^[ \t]*$' by nie liczyć pustych linii.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: jorul w Październik 06, 2012, 13:58:12
http://cloc.sourceforge.net/ to liczy całkiem sprawnie. Ma opcję wyświetlania wyników po pliku, trzeba dodać --by-file i wyświetli linijki dla wszystkich plików ze wskazanego katalogu.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Xion w Październik 06, 2012, 19:22:30
@up: Bardzo fajne! Ma też tę zalete, że jest tylko o jeden apt-get od użycia :)
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 07, 2012, 01:46:54
Właśnie cloca używałem. Wyniki jednak są sensowne, ale nie umiem ich posortować według katalogu - wtedy możnaby lepiej przyswoić ogólną strukturę.

raport cloca jest za duży na forum, dodaję w załączniku
-Playtomic nie jest mój, to biblioteka
-Sfxr nie jest mój
-Gamersafe nie mój
-Mochi nie moje
-jest tu cały mój framework ze wszystkimi mniej lub bardziej potrzebnymi elementami
-kod poszczególnych ekranów jest w katalogu /src/Menu
-kod gameplaya w src/Game
-najwięcej kodu gameplaya jest w klasie Wordspace, która odpowiada za całą interakcję na ekranie gry
-duża klasa LevelSelection odpowiada za cały ekran wyboru poziomu
-Jest tu trochę starych klas, których poprzednie wersje chciałem zachować
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Radarek w Październik 07, 2012, 12:51:24
-Playtomic nie jest mój, to biblioteka
-Sfxr nie jest mój
-Gamersafe nie mój
-Mochi nie moje
-jest tu cały mój framework ze wszystkimi mniej lub bardziej potrzebnymi elementami

Nie jest to za dobra praktyka by wrzucać wszystko do jednego katalogu 'src'. Tam powinny leżeć tylko Twoje pliki. Ja zawsze tworzę sobie katalogi 'src' i 'lib'. W 'lib' lądują wszystkie biblioteki zewnętrzne (każda ma swój podkatalog, żeby struktura plików się nie mieszała) a potem każdą bibliotekę dodaję do ścieżek źródlanych ("Source path"). W tym katalogu trzymam też wersje bibliotek w .swc.

-Jest tu trochę starych klas, których poprzednie wersje chciałem zachować

To mi sugeruje, że nie używasz żadnego systemu kontroli wersji. Czy faktycznie tak jest?
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 07, 2012, 13:32:56
Mam skrypt, który tworzy kopię projektu na dropboxie z aktualną datą.

Te biblioteki nie były dostępne w .swc, dlatego wylądowały w src do skompilowania. Biblioteki w .swc trzymam oddzielnie. Dopóki kompiluje się wystarczająco szybko, żeby o tym nie myśleć - to jest wystarczająco dobra praktyka.

Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Październik 07, 2012, 13:40:22
Elegancka gierka, pomysł dobry, wykonanie jak najbardziej pro. Trudność moim zdaniem dobrana optymalnie - nie za prosto, nie za trudno, rośnie w optymalnym tempie. Gameplay bardzo intuicyjny, od razu wiadomo o co chodzi.

Kontrola wersji w przypadku flashowych gierek które można zrobić w dwa tygodnie imo nie ma sensu, zwłaszcza, że najwięcej jest tam pracy z assetami i dopracowaniem strony wizualnej a nie z samym kodem.

Btw te 25k lini to nie jest wcale dużo, zdarzyło mi się przekraczać we flashu taki loc i to sporo ( i to licząc tylko same pliki źródłowe, nie to co siedzi w timelinie jako skrypty do klatek)

A co do kasy.. Próbowałeś to gdzieś w jakiś sponsoring zapakować ?
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 07, 2012, 13:52:36
Sponsoring i portale flashowe mam w miarę obcykane, ale nie chcę tej gry tak sprzedawać. Interesuje mnie samodzielna konwersja darmowych graczy w płacących klientów.
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: rhdbisgrt w Październik 07, 2012, 16:24:03
Właśnie cloca używałem. Wyniki jednak są sensowne, ale nie umiem ich posortować według katalogu - wtedy możnaby lepiej przyswoić ogólną strukturę.

raport cloca jest za duży na forum, dodaję w załączniku
-Playtomic nie jest mój, to biblioteka
-Sfxr nie jest mój
-Gamersafe nie mój
-Mochi nie moje
-jest tu cały mój framework ze wszystkimi mniej lub bardziej potrzebnymi elementami
-kod poszczególnych ekranów jest w katalogu /src/Menu
-kod gameplaya w src/Game
-najwięcej kodu gameplaya jest w klasie Wordspace, która odpowiada za całą interakcję na ekranie gry
-duża klasa LevelSelection odpowiada za cały ekran wyboru poziomu
-Jest tu trochę starych klas, których poprzednie wersje chciałem zachować

Acha, ok, to teraz jasne, Ogolnie wyszloby mi ze
masz tego z polowe mniej niz 25K bo policzyles
z zewn libami i stary nieuzywany kod, no to teraz
w miare jasne
Tytuł: Odp: Crossword Fit
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 07, 2012, 16:30:45
Nie połowę, ale jakieś 8k można potrącić.  Do tego są tam rzeczy, które napisałem wcześniej i używam między projektami. Tak czy inaczej to jest liczba, która nic nie znaczy.