Warsztat.GD

Produkcja gier => Grafika 2D => Wątek zaczęty przez: mat@mat0123456789 w Lipiec 16, 2012, 22:19:03

Tytuł: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: mat@mat0123456789 w Lipiec 16, 2012, 22:19:03
Witajcie
Mam do was pytanie dotyczące wyboru programu do tworzenia grafiki
Interesoja mnie gry przygodowe
Chciałbym w przyszlosci stworzyc coś z grafiką 2,5 D w takiej technologi jak zostały wykonane obie częśći
kultuwej przygodówki syberia
I tu do was pytanie
W jakim programie mozna zrobic takie tło jak w syberii, ponizej zamieszczam screeny
Tło w syberii jest 2D
http://przygodowki.web.iq.pl/inc_powiekszenie.php?id=336
http://przygodowki.web.iq.pl/inc_powiekszenie.php?id=345
http://przygodowki.web.iq.pl/inc_powiekszenie.php?id=343
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 16, 2012, 22:30:37
3dsmax
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: mat@mat0123456789 w Lipiec 16, 2012, 22:32:21
dzięki za odpowiedź;)
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: Wladekprogramista w Lipiec 16, 2012, 22:50:13
Blender
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: Karol w Lipiec 16, 2012, 23:23:09
Bryce albo Vue Esprit też da radę i chyba nawet wygodniej, choć renderery są w nich lekko wolne, ale za to masz out of the box wszystko do tworzenia terenu w ledwo paru kliknięciach wraz z zalesianiem, zatrawianiem + import modeli domków.
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: mat@mat0123456789 w Lipiec 17, 2012, 01:54:32
To vue espirit to bardzo ciekawa opcja;)
wlasnie zainstalowalem i sie tym bawie
mam pytanko, jak potem te obrazy importuje sie do gry???
bo chyba nie w formacie vue, a zmieniajac format trace na jakosci???
jak w takim razie potem tego uzyc???
ooo i jeszcze jedno mi sie przypomnialo,
czy mozna importowac nowe obiekty do uzycia???
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: Karol w Lipiec 17, 2012, 07:45:12
mam pytanko, jak potem te obrazy importuje sie do gry???
bo chyba nie w formacie vue, a zmieniajac format trace na jakosci???
Renderujesz do jpg/png/bmp, masz też możliwość eksportu kanału głębi i alphy. Tła w Syberii są prerenderowane, a trójwymiarowa postać bohaterki porusza się po gotowych obrazkach.

Raczej ciężko będzie wyeksportować całą scenę jako model i wrzucić do gry ze względu na ogromne ilości poly jakie to może mieć oraz brak obsługi wielu funkcji wymaganych do poprawnego wyświetlenia sceny przez render gry.
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: mat@mat0123456789 w Lipiec 17, 2012, 11:15:50
A czy mozna importować własne obiekty do programu??? Np jakies modele samochodow itp wykonane w wings lub blender???
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: Karol w Lipiec 17, 2012, 11:29:12
Oczywiście, jest opcja import (ale jak dobrze pamiętam to nie File -> Import, tylko Objects -> Import chyba).
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: mat@mat0123456789 w Lipiec 17, 2012, 11:46:44
Bardzo fajny ten program:)
http://www.vue.pjwstk.edu.pl/ znalazlem taki tutorial do niego interaktywny, uzytkownik samemu wykonuje kroki mozesz na niego zucic okiem no i innym się przyda
wielkie dzięki za pomoc
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: mat@mat0123456789 w Lipiec 17, 2012, 12:01:33
a znasz moze cos dobrego do tworzenia pomieszczen???
bo z tego co zauwazylem to to vue jest raczej do tworzenia przestrzeni otwartych
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: m4tx w Lipiec 17, 2012, 12:23:49
Blender?
Tytuł: Odp: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania
Wiadomość wysłana przez: sbdesign w Lipiec 21, 2012, 02:56:04
lightwave3d http://www.newtek.com/lightwave/
(+plugin lwcad http://www.wtools3d.com/ :)
 tylko jedno i drugie to komercja.
Co do VUE o ile pamiętam nie wyeksportujesz objectów (np. roślinność) z biblioteki VUE tylko sam teren. Ale mogę się mylić. Import objectów z innych aplikacji jak najbardziej wchodzi w grę.
Nieduże ukształtowania terenu można też "porzeźbić" w sculptrisie (darmowy), zbrush lub 3d-coat, oteksturować i wrzucić do lightwave (lub blendera, maxa, cinemy itd.) i zbudować scenę dodając roślinność np. generatorem drzew, trawy (w lightwave np. pluginy Pawła Olasa) i pozostałe obiekty. Jeżeli roślinności ma być sporo używasz instancji w lw. W celu przyspieszenia obliczeń w fotorealistycznej jakości warto użyć sfery z hdr-ką (można użyć pluginu sIBL,). Konieczne może stać się też użycie imagefiltrów shaderów i innych wynalazków, zależnie od inwencji twórczej. Na koniec render i zapis w multipassie do psd lub rla, gdzie wszystko masz wyrzucone na warstwach osobno (specularity, diffuss, cienie, refleksy itd) i zabawa w postprocces w ps lub gimpie.