Warsztat.GD

Społeczność => Projekty zaawansowane => Wątek zaczęty przez: Antek w Lipiec 16, 2012, 14:44:46

Tytuł: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Lipiec 16, 2012, 14:44:46
Rune Masters to unikalna gra logiczna łącząca w sobie elementy RPG i match-3. Dynamiczna rozgrywka, oryginalna mechanika tworzy doświadczenie, które gwarantuje ciągłą świetną zabawę i ciężko jest się od gry oderwać. Tym samym, jest to produkt wymagający od gracza zręczności, refleksu, a czasem i chwili zastanowienia jaką taktykę obrać na przeciwnika, jaką zdolność rozwinąć, którą statystyke ulepszyć, czy też w jaki przedmiot zainwestować. Każdy playthrough jest wyjątkowy i mamy ochotę po przejściu gry zagrać raz jeszcze, tworząc nową postać i rozwijając ją inaczej. A po wszystkim czeka na nas tryb klasyczny, gdzie tak jak w Bejeweled możemy zrelaksować się i jak w grach arcade nabijać nowe highscory.

Ficzery:

Taak! Gra jest w końcu skończona. 15 miesięcy pracy, zmiany koncepcji, pomysłów, redesigny, ale dzisiaj mamy już to przy czym jesteśmy zadowoleni. RM zaczęło się od małej gierki w kwietniu 2011 na compo, w którym uczestniczyłem tylko ja i waxx (jego grę może jeszcze pamiętacie). Pomysł nowej mechaniki spodobał się na tyle, że zacząłem pracę nad zwiększeniem formatu tej gry i właściwym jej skończeniem. Po kilku tygodniach solo pracy skontaktowałem się z waxxem i... się zaczęło. Przez cały ten okres roboty przez projekt przewinęło się masę osób z większym lub mniejszym sukcesem. Podziękowania należą się Toxotesowi, reggowi, Raniviusowi, którzy mieli swój udział w oprawie graficznej. Niestety, nie dotrwali do finiszu. Z kolei do końca pozostał Chris Sinnott, którego muzyka i efekty dźwiękowe nadały nowej jakości naszej grze i na pewno gameplay nie byłby tak miodny gdyby nie on. Pontus Ullbors nasz najnowszy nabytek pracuje teraz nad nowymi tłami i już kilka z nich można zobaczyć w najnowszej wersji. Więcej dojdzie w kolejnych patchach ;)
A teraz oto jesteśmy, w lipcu 2012, ze skończoną fajną grą, pierwszym komercyjnym produktem. Jesteśmy podekscytowani bo było to świetne doświadczenie i liczymy, że gracze docenią naszą pracę.

Nowe demo:

(http://codedaemons.com/wp-content/uploads/2012/06/contest_button1.png) (http://codedaemons.com/files/Rune_Masters_demo.rar)

(http://codedaemons.com/wp-content/uploads/2012/06/15091.png) (http://www.desura.com/games/rune-masters)

Nowy trailer:

(http://img100.imageshack.us/img100/4986/55387718.png) (http://www.youtube.com/watch?v=D3f4RgsvIZ8&feature=player_embedded)

(http://codedaemons.com/wp-content/uploads/2011/12/zzzzzz1.jpg)

(http://codedaemons.com/wp-content/uploads/2012/06/6.jpg)

(http://codedaemons.com/wp-content/uploads/2012/06/2.jpg)

(http://codedaemons.com/wp-content/uploads/2012/06/9.jpg)


Tech

Credits

Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: darthtomi w Lipiec 18, 2012, 03:07:03
Na pewno już o tym wiecie, ale i tak podam linka:

http://www.rockpapershotgun.com/2012/07/17/wot-i-think-rune-masters/#more-116506

Ja bym powiedział, że sam fakt, że recenzja się ukazała na Rock-Paper-Shotgun to już osiągnięcie w świecie indie i sukces dla Was:D
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Lipiec 18, 2012, 04:01:18
Prawda, ja się bardzo cieszę ze względu tej recenzji, co prawda jest kilka innych mniej zadowalających spraw, ale tu zawsze coś na plus.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: koirat w Lipiec 18, 2012, 10:02:37
Rating 8.8 na DESURA ;p
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 18, 2012, 10:38:45
Rank 62 of 7,242 :-O Nieźle :-)  Jesteście na 3ciej stronie "Most popular" desury, ale nie widzę Was w "New games"... hm.

Liosan
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 18, 2012, 12:44:15
Wersja na komórki planowana jest?
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 18, 2012, 12:46:27
... chyba na tablety, ciężko będzie trafiać paluchami :-)

Liosan
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Lipiec 18, 2012, 12:47:11
Rank 62 of 7,242 :-O Nieźle :-)  Jesteście na 3ciej stronie "Most popular" desury, ale nie widzę Was w "New games"... hm.

Liosan
Bo nas nie dali do New games :)
a 62 rank to jednak nic nie daje w kwestii oglądalności, trzeba by do top 10 się załapać.

@Krzysiek K.: raczej nie, póki co to gra się za bardzo nie przyjęła, więc raczej myślimy o innym projekcie niż portowaniu tego
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 18, 2012, 12:53:06
... chyba na tablety, ciężko będzie trafiać paluchami :-)
Zależy jak co leży (na ekranie). Na komórce daje się w gry tego typu grać bez szczególnych problemów.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 18, 2012, 13:29:42
@Krzysiek K.: raczej nie, póki co to gra się za bardzo nie przyjęła, więc raczej myślimy o innym projekcie niż portowaniu tego
Tyle Waszego życia na to poszło, że może lepiej pomyśleć o sposobach na podciągnięcie sprzedaży? Promocje, marketing, inne kanały dystrybucji (własna strona!), odpowiadanie na każdy drobny komentarz od użytkowników... może trochę materiałów video (jakiś playthrough, jakiś making-of), może jakiś event w stylu "głosujemy na ficzer"... kupony promocyjne (wpisz WARSZTAT żeby na naszej stronie mieć 3$ zniżki...), może rozsyłanie gry ludziom za darmo na różnych forach/facebookach + aktywacja potem na desurze... może jakiś guerilla marketing w stylu chodzenie po forach incognito i pytanie "a graliście już w Rune Masters?"...sporo można zrobić. Może cena jest po prostu za wysoka i obniżka o 50% w ramach "promocji" lepiej się dopasuje do Waszego targetu?

Rozumiem, że łatwo stracić parę przy releasie, ale właśnie teraz ta para jest najbardziej potrzebna, nie? Włożyliście w to rok czy ileś, włóżcie jeszcze miesiąc. Ta gra na to zasługuje :-)

Liosan
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: koirat w Lipiec 18, 2012, 14:32:54
Cytując recenzję
Cytuj
unfortunately at £9. At something closer to £4 I’d be tempted to say it could fill a dull evening.
Powiem wam iż nawet 4 wydaje mi się ceną wygórowaną, jest pełno gierek match3 za przysłowiowego dolara.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Dosia w Lipiec 18, 2012, 14:37:11
Bez dwóch zdań postarajcie się teraz od strony marketingowców. Mój nauczyciel od geografii mówił, że wszystko należy robić tak by móc powiedzieć, że zrobiło się najlepiej jak się potrafiło (3 z tego przedmiotu dawała więcej satysfakcji niż 6 z rozszerzonego). Ze swojej strony mogę jedynie podsunąć pomysł porozsyłania darmowych próbek do rozmaitych let`s playerów, spróbujcie zachęcić ich do tego by nagrali coś o tej grze. Nie mam stażu w tej branży, ale wydaje mi się, że w ten sposób zwiększycie swoje szanse biorąc pod uwagę popularność takich kanałów.

Wracając do przywołanego na wstępie nauczyciela, daliście z siebie wszystko tworząc grę teraz zróbcie to samo z marketingiem. Nie chciałbym na waszym miejscu spoglądać na swój projekt, dziecko i z żalem patrzeć jak się stacza bo nie pokazaliście go światu. Gdy jednak nie wypali, czego nie życzę, pomimo wszelkich prób to wiecie, że zrobiliście co się tylko dało by było inaczej, może to nie był odpowiedni czas, może nieodpowiedni typ gry, ale wina nie leży po waszej stronie.

Nie wiem na ile to realne w takiej produkcji, ale może pewien wpływ na rozwój, dalsze rozwijanie gry zapewni więcej graczy.

Nie poddawajcie się i podbijajcie rankingi. Teraz tylko z górki.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: . w Lipiec 18, 2012, 16:22:02
Cytując recenzjęPowiem wam iż nawet 4 wydaje mi się ceną wygórowaną, jest pełno gierek match3 za przysłowiowego dolara.
Dokładnie -- zobacz na Steamie zakładkę "Top Under £7"...

@Dosia, obawiam się, że Twoje rady, choć płynące od serca, nie pomogą tutaj za wiele. Rynek gier jest co prawda ogromny ale konkurencja mocno tnie ceny. Za bardzo niewielkie pieniądze tj.2 kanapek (dobra kanapka w Londynie 2.99£) można kupić np. wszystkie GTA (http://store.steampowered.com/agecheck/sub/4466) (4.99£). Inna kwestia jest taka, że ludzie zwykle nie widzą różnicy cenowej w przedziale 1-4$£€ i gra musi po prostu przypaść do gustu i zachwycać jakością. Cena schodzi na dużo dalszy plan. Obawiam się, że "Indie" bardzo szybko ewouluje, zmienia się w efekcie w świecie "Indie" zostaną najsilniejsi ($$$) :).
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Dosia w Lipiec 18, 2012, 16:51:51
@. Cięcie cenowe wydaje mi się jednym z prostszych zabiegów i został już wcześniej wymieniony, jednak nie jest to także wszystko co da się zrobić. Nie widziałem sensu w powtarzaniu tego co napisali poprzednicy biorąc pod uwagę fakt, że nie interesowałem się cenami gier.

Co do serii GTA to wydaje mi się, że to trochę inny segment. Sama obniżka miała znaczenie jedynie wśród nowszych części serii, a dodanie starszych to jedynie zabieg kosmetyczny, oczywiście cena kusząca, ale prawdopodobnie podyktowana tym, że gra już nie przynosi znacznych dochodów. Gry AAA czy jak to zwać najdroższe są w czasie premiery, a później stopniowo cena spada do ok 30 zł za wersję pudełkową, bynajmniej tak było z tego co pamiętam. W wirtualnej dystrybucji nie ponosi się kosztów związanych z opakowaniem zatem obniżka o 75% nie ma większego znaczenia "zyski zależą od obrotu" z punktu braku kosztów oraz nie zarabiania bez obniżki. Atutem gier indie czy też raczej zakupu w fazie alpha jest to iż gra ciągle się rozwija. Po przejściu takiego GTA rozgrywka zazwyczaj się kończy, mnie osobiście nudzi. A właśnie stały rozwój daje to poczucie, że zapłaciliśmy za coś na co mamy pewien wpływ i możemy odkrywać pewne rzeczy na nowo. Przy tym rosnąca z czasem cena włącza syndrom okazji.

Post jak najbardziej był pod wpływem emocji i szkoda zmarnować tyle trudu przez zły marketing. Należy też pamiętać o tym, że ludzie, którzy subskrybują kogoś zobaczą video z byle jakiej gry jeżeli on będzie to nagrywał, a może i poczują pragnienie zagrania w to samo. Nie ważne jak ważne by mówili, chociaż w sumie to chyba nie specjalnie się sprawdza, lepiej by dużo i dobrze ;)

PS W Anglii 2 kanapki u nas dobra pizza i jedzenia prawie na cały dzień (zależy ile kto wsuwa).
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: . w Lipiec 18, 2012, 21:19:22
@Dosia, podałem cene kanapki dla przykładu, ponieważ twórcy gier muszą myśleć globalnie a targetem powinny być takie kraje jak USA, Kanada, UK, itp., ponieważ polski rynek nie jest istotny, a co za tym idzie nie ważne ile kosztuje kanapka w Polsce, ważne by cena gry była w okolicy kanapki rynków na których gra będzie się sprzedawała.

Cytuj
Atutem gier indie czy też raczej zakupu w fazie alpha jest to iż gra ciągle się rozwija. Po przejściu takiego GTA rozgrywka zazwyczaj się kończy, mnie osobiście nudzi. A właśnie stały rozwój daje to poczucie, że zapłaciliśmy za coś na co mamy pewien wpływ i możemy odkrywać pewne rzeczy na nowo. Przy tym rosnąca z czasem cena włącza syndrom okazji.
Czyli, mam rozumieć, że twórca co jakiś czas dodaje jakieś plansze lub bronie, a gra się aktualizuje? Ponaddto jako gracz gry "Indie" moje rady i decyzje mają znaczący wpływ na rozwój kolejnych aktualizacji?
To podobnie jest w przypadku większości gier, gdzie gracze mogą je rozwijać (mody) i balansować (np. SC2).  Podaj przykład takiej gry "Indie", która spełnia to o czym piszesz :)

Studia "Indie" muszą na siebie zarabiać co oznaczać, że gra musi być popularna, a to implikuje, że Twój głos jest proporcjonalnie nieistotny do wielkości społeczności graczy. Studia tworzące gry "Indie", słuchających się swoich graczy (w liczbie <1-10k) nie przetrwają bo w końcu mama powie "synku idź wreszcie do normalnej pracy, bo z tych Twoich gierek to pożytku nie ma" :).

@Marketing.
Z mojego doświadczenia; w przypadku nieznaczącego budżetu, obawiam się iż, nie będzie skuteczny...

Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 18, 2012, 21:57:21
Swoją drogą, teraz jest chyba kiepski termin na wydawanie mało-znanej gry za $9. Wchodzę na steama a tam "New deal each day through July 22nd", i tam jest np. indie bundle 5 gier za 7 euro, GTA IV ze wszystkim za 8.75 euro, binding of isaac za 1.25 euro... konkurencja jest, co by nie mówić.

Liosan
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Lipiec 18, 2012, 22:18:42
Cene pewnie opuścimy do tych 4 Ł, ale problemem większym jest 240 viewsów na youtubie, tego cena nie przewali.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Dosia w Lipiec 18, 2012, 22:44:28
@. Mój komentarz odnośnie kanapki to taki żarcik był, wiem że cenę ustala się w zależności na jaki rynek celujemy co wydało mi się oczywiste.

Wydaje mi się, że specjalnie koloryzujesz sytuację. Napisałem pewne, a nie znaczące, tutaj nie chodzi o to co gracz może, ale myśli co może. Przykładowo o ile mnie pamięć nie zwodzi na stronie gry Kenshi było pytanie co woleliby gracze zobaczyć w następnej aktualizacji (gra w fazie alpha/beta). Daje to pewne złudzenie wpływu na rozwój gry. Po za tym kto każe słuchać się wszystkich ? Może wśród tych 10k trafi się akurat jedna osoba, która będzie miała trafny pomysł, który rozwinie grę ? Przykład gry indie, a czy nie wystarczy zajrzeć w dział alphafunding? Gry są w tak wczesnej fazie produkcji, że aktualizacje dodające coś są oczywiste. Nie mówię o dożywotnich zmianach, a takich póki są opłacalne.

Rozumiem, że masz większe doświadczenie ode mnie, o co zapewne nietrudno. Zawsze uważałem że lepiej spróbować i stracić czas niż dręczyć, że się nie spróbowało.

@Antek 

Rzeczywiście mało wyświetleń, może spróbuj poprawić pozycjonowanie. Nawet po wpisaniu Rune Masters jesteście 2, bo jakimś tam kolesiu. Dzisiaj czytałem o wywiadzie z Rockiem (kanał to chyba Rockalone2k czy jakoś tak) i powiedział coś co może być przydatne, podobno tagi w YT mają słabą moc przy pozycjonowaniu, najbardziej liczą się słowa klucze z tytułu, później opis i na końcu tagi. Może nowy filmik i spróbowanie innej metody pozycjonowania niż przez tagi. Może wykład z Game day 2012 Krzysztofa Gonciarza "Jak zrobić zwiastun do gry?" się przyda, być może już go widziałeś.

Pozdrawiam

PS pomaganie przy czymś co odnosi sukces daje przyjemne uczucie, bo wydaje Ci się że brałeś w tym udział, nawet jeżeli nic nie zrobiłeś. Chodzi o to by gracz/widz myślał, że jest potrzebny, że przydaje się do czegoś. To jest jeden z powodów, dlaczego niektóre Panie nie naprawią cieknącego kranu tylko proszą swojego faceta przez pół roku. Chcą by czuł się wyjątkowy, nawet jak mogą zrobić to same.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: pawelek w Lipiec 18, 2012, 23:08:23
Swoją drogą jak celować w rynek, to może lepiej chiński?
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Krolik w Lipiec 19, 2012, 01:53:42
Nom ja zauwazyłem ze np w moje gry flashowe na jakies 5k wejsc dziennie to ok 4.5k z chin. Podobnie z grami na app store wersje free najwiecej sciagaja z usa mniej wiecej na rowni z chinami.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: zxc w Lipiec 19, 2012, 09:28:13
Tylko jaki jest CPM dla wyświetleń z Chin a jaki dla wyświetleń z USA?
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 19, 2012, 10:05:42
W przypadku Warsztat Game, 10% pobrań (1750) ze strony (http://musztardasarepska.pl) było tylko z jednego adresu IP w Chinach. Podejrzewamy roboty :-)

Liosan
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Lipiec 19, 2012, 15:03:15
Może to nie chiński, ale uderzyłem za to w koreański rynek, czekam na przypływ sałaty
http://pig-min.com/tt/4457
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Lipiec 21, 2012, 12:21:26
Recenzja na Gamezebo: http://www.gamezebo.com/games/rune-masters/review
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Lipiec 23, 2012, 15:10:26
http://codedaemons.com/rune-masters-is-60-off/

teraz za 4 euro / 5 dolców
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: doomtrader w Lipiec 23, 2012, 19:45:19
Tydzień po premierze 60% rabatu?
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Lipiec 23, 2012, 20:25:05
happens :p

3 dni temu jedna gra na Desurze 6 godzin po premierze obniżyła cenę o 5 dolarów, co głównie mnie zmotywowało do tak szybkiej zmiany.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Lipiec 23, 2012, 21:09:09
Tydzień po premierze 60% rabatu?
Nie pierwszy i nie ostatni przypadek, nie tylko na desurze...

Liosan
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Radarek w Lipiec 31, 2012, 16:01:55
http://www.reddit.com/r/gamedev/comments/xfza1/failure_study_rune_masters/
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: doomtrader w Sierpień 05, 2012, 12:09:26
Świetne Case Study by TeeGee.

Niestety taka jest prawda rynku Indie, że zaledwie kilka procent przebija się z pierwszą produkcją.
Brak doświadczenia, brak znajomości rynku, OGROMNA konkurencja.
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Wrzesień 16, 2012, 03:26:19
Kilku ludzi pytało, więc się w końcu zebrałem, post-mortem:
http://codedaemons.com/rune-masters-post-mortem/
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: rhdbisgrt w Wrzesień 16, 2012, 16:44:22
Kilku ludzi pytało, więc się w końcu zebrałem, post-mortem:
http://codedaemons.com/rune-masters-post-mortem/

Hehe, a jesli mowa o sprzedawaniu 20 kopii, czy wiecej, to jak sie sprzedaje takie gry, jesli juz napisano?
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Wrzesień 16, 2012, 21:41:30
Przez Desurę
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: rhdbisgrt w Wrzesień 19, 2012, 14:33:11
Przez Desurę

A nie ma innej opcji sprzedaży? gra robi nawet sympatyczne wrazenie (patrzac na screenshoty - kojarza sie w klimacie jakby z ilustracjami do hobbita), ale tez nie jest tematycznie zbyt zachecajaca (jesli o mnie chodzi  - musialbym byc naprawde znudzony by grac w tego rodzaju gry) Historia porazki bardziej interesuje niz sama gra (i tez robi dosyc sympatyczne wrazenie) - zawsze cos
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Wrzesień 19, 2012, 14:40:26
Spróbuj odpalić demo, może zmienisz zdanie
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: rhdbisgrt w Wrzesień 19, 2012, 15:59:19
Spróbuj odpalić demo, może zmienisz zdanie

Mam w domu net na karte do komórki - nie sciagam gier wiekszych niz 10MB :>
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Wrzesień 19, 2012, 16:17:51
Ogólnie to największym błędem chyba jest to, że myśleliśmy, że zamiast robić albo gry dla hardcorowych graczy, albo dla casualowych zrobimy dla obu grup naraz. I wyszła gra dla nikogo :/

casualowcy powiedzą, że zbyt skomplikowana
hardcorowcy, że to puzzle zwykłe
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Radarek w Wrzesień 20, 2012, 12:10:46
Ogólnie to największym błędem chyba jest to, że myśleliśmy, że zamiast robić albo gry dla hardcorowych graczy, albo dla casualowych zrobimy dla obu grup naraz. I wyszła gra dla nikogo :/

casualowcy powiedzą, że zbyt skomplikowana
hardcorowcy, że to puzzle zwykłe

Z czego to wynika? Czy odpowiednio rosnący poziom trudności nie załatwiłby sprawy?
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Wrzesień 20, 2012, 15:37:01
Za dużo elementów RPG
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: zephyr w Wrzesień 20, 2012, 17:25:55
Wywala się na loadingu, koło 80-90%

Read this if game's not working.txt nie pomaga. Działa krok 1 i 2, nie działa 3.

Dell studio 1555, win7 32bit.

[edit] sterowniki karty graficznej, reinstalacja pomogła
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: waxx w Wrzesień 21, 2012, 01:01:54
Hmm, możesz spróbować pobrać raz jeszcze? I masz możliwość testu na innej maszynie?
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Azhiria w Wrzesień 21, 2012, 23:21:40
Projekt kojarzę z czasów jego początków i niestety spełniły się moje czarne przewidywania, iż tak mocno rozmijając się z targetem sukcesu raczej nie osiągniecie. A szkoda, bo gierka jest całkiem sympatyczna. Gry bazujące na Bejeweled są kierowane przede wszystkim do kobiet - tych casualowych, lubiących bezstresową rozrywkę, natomiast cała oprawa RM wskazuje na facetów zadłużonych w RPGowych statystykach.

Na Waszym miejscu zrobiłaby redesign settingu, okroiła kilka funkcji, wymieniła grafikę na bardziej babską i wystartowała jeszcze raz. Przykładowo bohaterka jest jakąś czarodziejką/opiekunką magicznych stworzeń (wilki, smoki, feniksy, catch'em all!) i to je wybieramy początkowo zamiast klasy postaci, ucząc kolejno jakichś specjalnych umiejętności i wykorzystując jako wspomagacze w walce. Zwierzaki koniecznie z tych "cute" i "sweet", podobnie jak smoczki w King's Bounty: Wojownicza Księżniczka.
http://fav.me/d4o2ewx
http://fav.me/d45t50g
http://fav.me/d1dybb6
Fabułę i jakiś powód do podróżowania po świecie wymyślić raczej nietrudno. Bronie, zbroje itd. zamienić na magiczne skrzydła, obroże, wzmocnione łuski i inne bajery dla naszych pupili, jakieś moce księżyca/słońca i inne cuda. Większość statystyk usunąć, pozostawiając tylko te najważniejsze, dające uczucie progresu, a przede wszystkim zrezygnować z Agility (przynajmniej w obecnej formie) lub dać jako opcjonalne na wyższym poziomie trudności, bo target pewnie uzna to za zbyt stresujące (rly, jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało).

Ot, takie tam sugestie. Oby w następnych projektach dopisało Wam więcej szczęścia! :)
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Wrzesień 21, 2012, 23:56:54
Raczej nie uda mi się namówić kodera (waxxa) do takich akcji, bo on już kompletnie porzucił ten projekt :(

No i pozostaje kwestia grafika, a tak poza tym to pomysł mi się podoba, ale raczej nierealny w tych warunkach :/
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Grudzień 11, 2012, 12:31:58
Ogólnie to największym błędem chyba jest to, że myśleliśmy, że zamiast robić albo gry dla hardcorowych graczy, albo dla casualowych zrobimy dla obu grup naraz. I wyszła gra dla nikogo :/

casualowcy powiedzą, że zbyt skomplikowana
hardcorowcy, że to puzzle zwykłe
Za dużo elementów RPG

Trochę odkopię temat i odniosę się do tych dwóch wypowiedzi Antka.

Jest taka gra na iPhone'a jak 10000000 (http://toucharcade.com/2012/07/26/10000000-review/), która w gruncie rzeczy jest RPGiem z rozgrywką match-3. Tylko że to jest posunięte bardziej w hardkorową stronę (dungeon crawl, RPG, crafting), na inny rynek i z retro grafiką. I gra odniosła finansowy sukces bez żadnego marketingu.

Jak dla mnie to bardziej odjechana historia niż sukces Minecrafta ;) Natomiast obserwacja jest taka, że to nie jest opisywane jako "RPG z elementami match-3" czy tam na odwrót, tylko "retro dungeon crawler gdzie trzeba zebrać 10000000 punktów". Zupełnie inny target. Nawet ikonka w AppStore jest pikselasta...

Liosan
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: goshki w Grudzień 11, 2012, 12:59:04
Jak dla mnie to bardziej odjechana historia niż sukces Minecrafta ;) Natomiast obserwacja jest taka, że to nie jest opisywane jako "RPG z elementami match-3" czy tam na odwrót, tylko "retro dungeon crawler gdzie trzeba zebrać 10000000 punktów". Zupełnie inny target. Nawet ikonka w AppStore jest pikselasta...

Dwa magiczne słowa: "retro" i "piksele". Przeciwko temu chyba protestował na blogu Antek jeszcze gdy Rune Masters powstawało? Swoją drogą, zastanawiam się, kiedy "retro" się przeje i ustąpi miejsca "vintage". ;P
Tytuł: Odp: Rune Masters [wydane/skończone]
Wiadomość wysłana przez: Antek w Grudzień 11, 2012, 17:27:37
no własnie, retro :p

wygląda niemożliwie paskudnie ale cóż, welcome to the real world