Warsztat.GD

Produkcja gier => Grafika 2D => Wątek zaczęty przez: noiprox w Listopad 04, 2011, 23:38:02

Tytuł: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: noiprox w Listopad 04, 2011, 23:38:02
Hej wszystkim. Chciałem wam pokazać kilka concept artów enviro, które robiłem do gry Silvernai

http://s2.img.pl/z7imRMG.jpg
http://i.imgur.com/L0Rlm.jpg
http://i.imgur.com/OhT6W.jpg
http://i.imgur.com/TmCWs.jpg
http://i.imgur.com/HtXJs.jpg
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Kos w Listopad 05, 2011, 14:22:40
Super! Bardzo działa na wyobraźnię. Aż chce się zagrać.

Czy pierwszy art to szkic+kolor, czy render? Jeśli rysowane, toś chyba po kursie rysunku architektonicznego, nie? :)
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: FoToN w Listopad 05, 2011, 14:41:17
Ostatni rysunek bardzo mi się podoba :) Widać, że twórca miał wyobraźnię (i talent). Choć z drugiej strony: Piękne, białe zadbane miasto, a tuż przed nim rozwalone łuki (czy cokolwiek to jest ;)
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Kos w Listopad 05, 2011, 16:10:15
A to akurat mi się nieodłącznie kojarzy z okołopustynnymi klimatami: wyraźna, grubą kreską zarysowana granica między "miastem" a "nie-miastem", bezpieczeństwem a zagrożeniem, cywilizacją a ruiną. Klasyczny motyw!
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Listopad 05, 2011, 18:17:37
Mi też się bardzo podobają te grafiki. Widać profesjonalizm.
@Kos
Nie czekając na odpowiedź autora powiem Ci, że na 99% concepty te są składane z fragmentów fotografii + grafika rysowana odręcznie na tablecie, bo tak robi wielu współczesnych concept artystów (nie szukając daleko, ze stajni Blizzarda http://walls.free.total-wallpapers.com/free-wallpapers/2139/wow-deathwing-cataclysm-world-of-warcraft.jpg <- przyjrzyj się górze i ruinom pod smokiem :) )
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: noiprox w Listopad 06, 2011, 12:07:28
Dzieki za komentarze

@WielkiPan - oj, bo to brzmi tak, jakby 99% roboty concept artysty to było wklejanie fot. Tutaj jest przykład jak powstawała jedna praca:
http://i.imgur.com/OLedQ.jpg

@Kos - nie jestem po żadnym kursie

Dzisiaj kilka postaci:
http://i.imgur.com/Zjg84.jpg
http://i.imgur.com/DqEPS.jpg
http://i.imgur.com/BdkCb.jpg
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Listopad 06, 2011, 12:26:51
Zarąbiste, zarówno enviro jak i postacie. Zwłaszcza podoba mi się babka z ostatniego linka - jest niesztampowa i podoba mi się ten "magiczny wąż". Sokolnik też niczego sobie. Ogólnie - profesjonalnie :)

Liosan
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Listopad 06, 2011, 13:41:21
Brak mi słów. Właściwy człowiek na właściwym miejscu :)
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Antek w Listopad 06, 2011, 13:42:52
Aż sobie sejwnąłem na pulpit, w sumie nie wiem po co ^^
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Listopad 06, 2011, 13:48:58
Calkiem calkiem to sie prezentuje.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: noiprox w Listopad 06, 2011, 16:35:57
Dzięki chłopaki, wrzucam jeszcze jeden koncept dzisiaj
http://i.imgur.com/Ld0FK.jpg
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Xender w Listopad 06, 2011, 16:39:27
Bardzo ładne prace.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Listopad 06, 2011, 16:52:17
Duzo Ci taki jeden malunek zajmuje czasu ?
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Jog w Listopad 06, 2011, 17:21:10
Wow, genialne prace. W sumie nawet nie wiedziałem, że Silvernai dalej istnieje. Jeżeli cała gra jest tak profesjonalnie robione jak te arty, to mocno pogratuluj Arturowi, że udaje mu się ciągnąć taki projekt. Sam bym to zrobił ale zgubiłem do niego kontakt.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: tanatos w Listopad 06, 2011, 21:21:29
Świetne koncepty!

Istnieje może jakaś strona projektu? Chciałbym się dowiedzieć więcej na temat Silvernai.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: voytech w Listopad 06, 2011, 23:19:29
Prace wyśmienite! Koniecznie umieść to na głównej stronie Warsztatu w dziale screenów, żeby każdy mógł sobie popodziwiać. Podniesie to również poprzeczkę dla pozostałych i może odstraszy amatorów z umieszczaniem jakiś badziewnych screenów z menu, będzie im wstyd  :)

Koncept postaci piękny, tylko gościu z sokołem ma jakieś nienaturalne kości szczęki dolnej, zbyt krótkie jak na moje oko. Projekt wdzianek na 5+, pozy też fajne.  Pytanie małe, skały malujesz ręcznie (przynajmniej we wczesnym etapie) czy posiłkujesz od razu teksturami? No i jaki warsztat pracy, używasz coś z darmowych narzędzi, czy standardowo jak większość w Photoshopie? Wiem, że narzędzie jest mało ważne, ale jestem ciekaw.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: noiprox w Listopad 07, 2011, 20:02:08
Hej chłopaki. Jeden malunek to 2-3 dni roboty. Strona projektu to www.silvernai.com , ale startuje dopiero 11.11.11.
Nie sądzę, żeby umieszczanie konceptów w dziale screeny było odpowiednie. W którymś z postów pokazałem w jaki sposób maluję skały. Korzystam z photoshopa - próbowałem gimpa i paintera, ale jednak najwygodniej pracuje mi się w photoshopie

Dzisiaj kolejna grafika
http://i.imgur.com/7bkiU.jpg
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Xender w Listopad 07, 2011, 20:15:57
IMHO powinieneś jednak wrzucić coś jako screen - koncept arty jak najbardziej tam pasują, wiele osób je wrzuca.

Co do tego postu w którym pokazałeś jak malujesz - mógłbyś podlinkować?

Masz te obrazki w wyższej rozdziałce? Tak na tapetę ;)
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: voytech w Listopad 07, 2011, 21:44:15
Nie sądzę, żeby umieszczanie konceptów w dziale screeny było odpowiednie

Lista typów screenów jest uboga ale do koncept artów chyba najlepiej by pasował "Obrazek 2D"
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Listopad 07, 2011, 22:23:45
Koncepty jak najbardziej pasują do tworzenia gier. O wiele bardziej niż "Mój pierwszy trójkąt w OpenGL". Śmiało zapraszam do założenia profilu na Warsztacie i podzielnia się twórczością.

Odnośnie samych obrazków to trochę trzeba poszaleć z perspektywą by dało się oddać detale. Dalej mało mi mówią koncepty postaci, gdybym miał utworzyć model. Widok w ruchu od przodu... Pokazuje ruch od przodu. Jak stary technik polegam na rzutowaniu ;).

Co nie zmienia faktu, że obrazki są piękne. Widać rękę do detali, to rzadkość. Brakuje widoków z różnych stron.
Niech zgadnę - robisz tez tekstury? Jak nie to zacznij.

Czasowo jeden rysunek z jednego widoku w 2-3 dni to sporo. Może lepiej odrzucić parą detali a przedstawić kilka rysunków danego elementu? Np. koncept kluczowej postaci powinien powstać w 1-2 dni z detalami pozwalającymi na pełne wymodelowanie i teksturowanie. Takie tempo ja osobiście uważam za satysfakcjonujące tym bardziej, że byłbym w stanie (a skoro ja, to każdy rozsądny grafik szybciej) wykonać taką postać w 2 dni.

Nie wiem czy jesteś profesjonalistą, trudno to ocenić po pojedynczych rysunkach przedstawiających każdy co innego, ale widzę talent. Keep walking. Szacun.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: voytech w Listopad 07, 2011, 22:44:35
Może warto zmienić nazwę działu "Screeny" na coś innego, może bardziej spolszczonego np. "Obrazki"?
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Listopad 07, 2011, 22:52:29
@Vipa:
Nie ma co sie dziwic ze to jest akurat taki rzut bo prace sa na takim poziomie, ze ktos moglby wykorzystac dla siebie jako darmowe concepty np. postaci - z 3 rzutow jestes w stanie sporo 'przeniesc' do 3d, to pewnie taki sposob na ochrone tego. Owszem, i z gier AAA sa udostepniane koncepty ale przewaznie juz po premierze gry a tutaj projekt dopiero startuje.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: noiprox w Listopad 09, 2011, 00:10:27
Dzięki za komentarze i uznanie chłopaki.

@Vipa - właściwie to grafiki enviro były moodconceptami i promo artami.
Co do conceptów postaci - dobry modeler, a właściwie character designer (który często wykorzystuje mudboxa albo zbrusha), nie potrzebuje character sheeta, żeby zrobić dobry model postaci. Niektóre rzeczy w koncepcie mogą zostać niedopowiedziane - wiem na co stać naszych modelerów i wiem co mogę uprościć czy odpuścić, a co oni i tak zrobią dobrze. Character sheet to strata czasu i nie wiem czy w ogóle stosuje się go w dzisiejszym gamedevie, gdzie zdolnych modelerów jest tak dużo. Ja przynajmniej w pracy nigdy nie spotkałem sie, żeby ktoś potrzebował 3 rzutów na postać/przedmiot. Dzisiaj po prostu nie stosuje się już metody "kalkownia" modelu

Tekstury robiłem i nawet to lubiłem, ale bardziej potrzebne były koncepty, do tekstur mamy oddzielnych ludzi.
2-3 dni były do enviro, postać zajmuje znacznie mniej :P Jak by przycisnąć to wyszłyby dwie postacie na dzień

A dzisiaj kolejny krajobraz
http://i.imgur.com/McVON.jpg
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: noiprox w Listopad 09, 2011, 22:07:24
I kolejne grafiki:
(http://i.imgur.com/BHejX.jpg)
(http://i.imgur.com/OtjM3.jpg)
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: tanatos w Listopad 09, 2011, 23:33:59
This is better than Blizzard!
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Shusty w Listopad 09, 2011, 23:43:25
Nie wiem jak to robisz, ale jesteś genialny w swoim fachu.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: SYSmen w Listopad 10, 2011, 00:10:45
Powiem krótko: awesome!
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: jjoker8 w Listopad 10, 2011, 00:50:37
wow, chciałbym kiedyś dorównać poziomem
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: noiprox w Listopad 11, 2011, 14:23:34
Dzięki za komentarze.
http://i.imgur.com/X4PPM.jpg
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Xender w Listopad 13, 2011, 12:39:58
Co ze stroną projektu? Miała wystartować, ale pojawia się tylko strona hostingu.
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Moriquendi w Listopad 18, 2011, 19:50:17
:-} I to noiprox rysował grafę do mojej Karate Pandy :-]
Ładnie rysuje, nieprawdaż? :)
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Hincu w Listopad 19, 2011, 00:17:08
i ty to wszystko rysowales?? nie no wielki szacun stary
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Listopad 20, 2011, 21:36:39
http://www.digart.pl/praca/6779635/Silvernai__Inari.html
http://www.digart.pl/zoom/6775949/Silvernai_Inari_Concept.html
http://www.digart.pl/zoom/6777648/Silvernai_Concept_Inari2.html

Skomentuję to tak:
Potężna para magów Sztuki :)
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: noiprox w Listopad 27, 2011, 14:55:31
Dzięki za komentarze. Strona jeszcze nie wystartowała, ale niedługo ma już działać
@WielkiPan - no jakoś tak się dobraliśmy ;)

Kolejna grafika: http://i.imgur.com/vqFbm.jpg
Tytuł: Odp: Silvernai: Concept Art
Wiadomość wysłana przez: Antek w Grudzień 04, 2011, 15:06:37
http://www.telthona.blogspot.com/ paczcie co znalazłem :)

(na samym dole strony 2 posty z silvernaia)