Warsztat.GD

Społeczność => Projekty rozpoczęte => Wątek zaczęty przez: Elminster w Grudzień 11, 2006, 14:24:44

Tytuł: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Elminster w Grudzień 11, 2006, 14:24:44
Wiem, wiem. Na widok wyrazów "Kultowy rpg", słowa same pchają sie na język, znów jakieś nooby postanowiły napisać giere w fantasy bo przeczytali Władka i chcą zrobić 3 Never Wintera...ale nie w naszym przypadku, my jesteśmy po to aby gatunek rpg znów odzyskał chwałe jaka mu sie należy, co przesto rozumiem a takie hiciory jak Baldurek czy Follout.Nie będe sie tutaj rozpisywał zajżyjcie tutaj: www.noxy.ovh.org.

Aktualizacje będą co piątek, zanim sie nie zapoznacie ze stronom prosze nie zadawać pytań w stylu, co to będzie, i gdzie sie będzie działo.

Z góry dziękuje za odpowiedzi szczególnie te które bluzgają bo wtedy człowiek sie mobilizuje do roboty a jest tego jeszcze wiele...

// EDIT by Q8 - jezeli decydujesz sie pisac z ogonkami to badz konsekwentny...
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Grudzień 11, 2006, 14:31:43
Nie w tym przypadku? Jesteś pewien? Bo ja nie - na stronie informacje są nad wyraz skąpe. Jedyne co wydedukowałem to, że gra będzie w stylu starych gier rpg (izo i te sprawy). Niemniej jak zawsze życzę powodzenia.

Cytuj
zanim sie nie zapoznacie ze stronom prosze nie zadawać pytań w stylu
Błagam - stroną! nie stronom. Takimi błędami sami zrażacie do siebie ludzi.

Cytuj
Z góry dziękuje za odpowiedzi szczególnie te które bluzgają
Odpowiedzi nie bluzgają. Bluzgać mogą co najwyżej ludzie.
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Elminster w Grudzień 11, 2006, 14:42:47
Sory rze jestem ółomem...//nie moge ludzi którym dokucza códzym problem, zajeli by sie soboą...

To tak prywatnie a co do skąpych informacji na stronie, to jest to trick marketingowy, będzie większy smaczek na kolejne informacje...
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Grudzień 11, 2006, 14:53:46
Estetyka wypowiedzi (a zatem i błędy ortograficzne) dotyka osób (można to nawet czasem odczytać jako brak szacunku), które posty czytają - więc nie jest to wbrew pozorom tylko problem osoby, która takie kwiatki umieszcza w swych tekstach.

Trick marketingowy? Nie żartuj - na tym forum nie zyskasz nic przez coś takiego. Tu ludzie oczekują konkretów - screenów, opisu technologii, albo choć konkretnego designu.
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: maho w Grudzień 11, 2006, 15:07:03
a co do skąpych informacji na stronie, to jest to trick marketingowy, będzie większy smaczek na kolejne informacje...
Ktory bedzie mial efekty odwrotne do zamierzonych... :]
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: michrz w Grudzień 11, 2006, 15:21:12
Fajnie, gierka 2d :) . Przeczytałem to co macie na stronce i jest całkiem ok, niemniej oprócz ortografii popracujcie nad składnią, bo linijki w stylu :
Cytuj
-Tak a, nie 150.

są średnio zrozumiałe przy pierwszym czytaniu, przypuszczam, że miało być coś w stylu
Cytuj
-Tak? A nie 150?!

  I taka drobna rada - weźcie się w miarę szybko za dialogi, bo jeśli macie mieć taką nieliniowość, to będziecie ich sporo potrzebować.
  Ile planujecie, że będzie miało zając przejście waszej gry?

  Tak w ogóle projekt macie fajny i keep going :)
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: BTomasz92 w Grudzień 11, 2006, 15:30:18
Muzyczka nawet fajna :D
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Elminster w Grudzień 11, 2006, 17:02:38
Co do tricku marketingowego to BYł ŻART!!!(ale chyba tego nie zrozumiałeś Riddlu):)

Ile ma zająć przejście naszej gry to trudne pytanie.Nie wiem, gra na bierząco powstaje także co chwile dochodzi coś nowego...ale myśle że demo bedzie na jakieś 4-6h.Tak jak już wspominałem będziemy nawiązywać do starych rpg-ów.
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Grudzień 11, 2006, 18:03:16
Hehe, wchodzę na stronę i co widzę? Bandę amatorów tak pełnych entuzjazmu, że ten entuzjazm się aż udziela. Prawdę mówiąc nie wydaje mi się, żeby udało się wam doprowadzić projekt do takiego momentu, o jakim marzycie, ale jeśli się nie załamiecie to będzie fajna gierka :)

Co prawda nie widziałem jeszcze ukończonego dużego projektu polegającego na tworzeniu wszystkiego "w locie", ale i tak 3mam kciuki :)

Na plus zalicza się też fakt, że map-editor już jest.

A zatem powodzenia (ehh... przypominają mi się moje "pierwsze rzuty" na programowanie, ta wizja wypasionej gry rpg inspirowanej diablo (która oczywiście nigdy nie powstała), ta nieświadomość przeszkód związanych z programowaniem, z jakimi od tamtej pory przyszło mi się zmierzyć :P).
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: dragomir w Grudzień 11, 2006, 18:05:20
swiat a la "ogniem i mieczem" i krasnoludy? cos mi tu nie gra ;p poza tym jak cos moze byc kultowe jesli... jeszcze nie powstalo? co do scenariusza to michrz ma racje - wyglada strasznie... chaotycznie.

coz, powodzenia ;p
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Elminster w Grudzień 11, 2006, 18:13:46
Thx za posty, może macie racje co do ukończenia gry, a moze nie...No ale zobaczym za 2-3 miechy kto ukończy gre lub wyda demo My czy ludzie od Szlachcica czy AfterFall....Nasze plusy to przedewszystkim zapał do pracy i nieduża liczba ludzi w zespole co może bardzo zaważyć na ukończeniu gry...
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Grudzień 11, 2006, 18:19:48
Wersja alpha Szlachcia (zamknięta) z tego co wiem już jest dostępna, a nt. Afterfalla, jako że jestem zaangażowany, nie będę się wypowiadał.

Sorry, ale IMO w przeciągu 3 miesięcy nie ma szans ukończyć Waszej gry - chyba, że chcecie wypuścić totalnego gniota. Jest to tak krótki czas, że nawet jeśli tworzylibyście 24h/dzień to i tak prawdopodobnie byście się nie mieli szans wyrobić.

Aha i w języku polskim zaimki osobowe: ja, my - piszemy małą literą ;)
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: W0jciechZ w Grudzień 11, 2006, 18:20:24
Wyzwanie które rzuciłeś może okazać się waszą wielką klęską. Więc uważaj co mówisz.

A tak poza tym ustawiłem sobie timer i za 3 miesiące przypomnę tą rozmowę!!
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Xion w Grudzień 11, 2006, 18:37:22
Ehh przestańcie ich popędzać ;P Niech ukończą to i za pół roku, grunt żeby się udało, bo wtedy my zyskamy być może fajną gierkę do grania (RPG mniam), a zespół tworzący ją zdobędzie nieocenione doświadczenie.
Naturalnie wiem, że projekty (zwłaszcza zespołowe) mają spore szanse na upadek i wszelkie "pewne" twierdzenia wyglądają prowokacyjnie. Tym gorzej dla twórców, jeśli nie dotrzymają obietnic, i tym lepiej, jeśli im się uda :)
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Elminster w Grudzień 11, 2006, 18:49:16
Dobra a jak wam powiem że za dokładnie miesiąc będzie demo, możecie sie śmiać ale tak będzie...i wtedy zobaczymy kto miał racje...a jak sie na nie uda co jest niemożliwe to będziemy spaleni na tym serwiśie co wy na to przyjmójecie zakład...to będzie 11.01.2007 w środe...

// EDIT by Q8 - bądź konsekwentny w stosowaniu ogonków i uważaj na orty...
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Mattrick w Grudzień 11, 2006, 19:01:43
Cytuj
-TAKK! Właśnie ci mówiłem śmierdzący człeku ze masz mi oddać 200 orów!
-Tak a, nie 150.
- NIE 200!
Owned. Przede wszystkim rzuciło mi się w oczy to "TAKK!" jak jakaś rooshoffa koleżanqa z GG. Po drugie: o co chodzi z tym "Tak a, nie 150.". To stwierdzenie czy pytanie? I wogóle jaki jest sens tego zdania? On chce dostać "a" zamiast 150 orów? Po trzecie (to chyba potwierdzenie poprzedniego) ten gość chyba jednach nie chce tych 200 orów bo mówi "NIE 200". Jest wiele więcej takich błędów - jak coś dajecie na stronę, to chociaż poprawcie błędy... lub dajcie czytelniejszy fragment.

A tak swoją drogą - życzę powodzenia, ale w trzy miesiące to raczej gry nie zrobicie, no chyba, że takiego gniota jak Gothic 3 albo Doom III (co te trójki takie pechowe? xD).
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: really w Grudzień 11, 2006, 19:32:09
niegramatycznosc scenariusza mnie rozwalila. Pokazcie cos wiecej, bo na razie to w ogole nic nie wiem o swiecie. glownym bohaterze...wlasciwie to nic nie wiem. Poza fragmentem 'scenariusza', jaki moglby napisac kazdy gimnazjalista siedzac na kibelku. Mam nadzieje, ze to tylko zly start, a pozniej bedzie lepiej :)

Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Grudzień 11, 2006, 20:00:51
Ja mam dziwne podejrzenie, że gra jest tworzona przez gimnazjalistów. Jeśli tak - to dobrze. Im wcześniej zaczną, tym lepiej.
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: mosowski w Grudzień 11, 2006, 20:03:54
Ogólnie to gra nie wywołuje u mnie pozytywnych emocji... Widząc screeny z edytora i garnę się do zagrania w to cudo. Polecam zbudować nową stronę - przestronną, przyjazną i niosącą ze sobą sensowne informacje. Bynajmniej nie zniechęcam was do tworzenia gry - twórzcie, śmiało, ale nie piszcie, że ta gra będzie kultowa, bo co jak co - to wymaga skilla, pomysłu i czasu...
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Grudzień 11, 2006, 20:39:14
Dobra a jak wam powiem że za dokładnie miesiąc będzie demo, mozecie sie śmiać ale tak będzie...i wtedy zobaczymy kto miał racje...a jak sie na nie uda co jest niemożliwe to będziemy spaleni na tym serwiśie co wy na to przyjmójecie zakład...to będzie 11.01.2007 w środe...

Rotfl

Nie da się tak. Nie składaj obietnic, których nie byłbyś w stanie spełnić nawet gdybyś był mega wypasionym koderem.

Popracuj nad ortografią (albo zainstaluj sobie automatyczne sprawdzanie pisowni / przeglądarkę która je obsługuje.

No i nie odzywaj się raczej na tym forum zanim nie będzie grywalnej alphy ;) Jeszcze raz powodzenia (nawet, albo raczej - zwłaszcza - jeśli jesteście gimnazjalistami :)).
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Grudzień 11, 2006, 20:41:03
Sorry za OT:

Lol - Wyszo właśnie zwróciłem uwagę na Twój opis chłopie. Nie zazdroszczę - dużo się zapomina przez rok :/
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: II w Grudzień 11, 2006, 20:53:14
Cytuj
No ale zobaczym za 2-3 miechy kto ukończy gre lub wyda demo My czy ludzie od Szlachcica czy AfterFall
Jakis wyscig? :| my mamy juz dosc konkretny i powazny grunt ktorego sie trzymamy i nie zamierzam nikogo pospieszac (choc inni to robia ;p )
Bardzo ucieszylbym sie jezeli Wasze demo czy chocby Szlachcica ukazalo sie szybciej od naszego :)
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Wyszo w Grudzień 11, 2006, 20:56:43
Sorry za kontynuację offtopica:

@Riddlemaster -> nie byłem w programowaniu na tyle dobry, żeby za bardzo żałować tego, co zapomnę przez rok - poza tym wiem co oznaczają poszczególne błędy kompilatora, umiem czytać dokumentacje, znam ogólne schematy, to co zapomnę, nadrobię błyskawicznie ;D Poza tym powiedziałbym nawet że w pewnym stopniu się przez ten cały czas rozwijam - w domu tak na 2-3 godzinki tygodniowo siadam sobie dopisać jakąś nową funkcję do map-editora (w .net, z którym wcześniej nie miałem żadnej styczności), w szkole na informatyce olewam to co robimy i próbuję poznawać tajniki javy (której również wcześniej w ogóle nie znałem). Nie jest źle. Nie mówiąc już o tym, że w te długie wakacje zdecydowanie to nadrobię, oj tak, tak :)

Ale dzięki za łączenie się w bólu :)

// EDIT by Q8 - następny OT z tego cyklu będzie usunięty, uprasza się o założenie własnego tematu lub komunikację przez PM'a (rekomendowane rozwiązanie)
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Złośliwiec w Grudzień 11, 2006, 22:52:24
**OT**
Rok się uczyć do matury? :o

Za moich czasów miesiąc starczał :P

Za moich czasów do matury uczyło się przez cztery lata (w technikum pięć) szkoły średniej. Teraz, jak rozumiem, przez trzy lata (czy ile tam trwa obecnie średnia edukacja :P) przychodzi się do budy wyłącznie po wpis w dzienniku, a w ostatnim roku zaczyna się naukę, tak? Trochę kiepska metoda :P. Poza tym ten, kto potrafi rzucić programowanie na rok, powinien się moim zdaniem leczyć ;).

A wracając do tematu - nie ma o czym mówić, kolejny projekt z wielkimi ambicjami i niewielkimi (jak dotąd) postępami. Jedni chcą konkurować z Falloutem 3, inni chcą tworzyć kultowe erpegi, a przecież powszechnie wiadomo, co jest wybrukowane dobrymi chęciami [publiczny szalet chyba, bo w piekle już dawno mają asfalt :P]. W dokończenie Afterfalla już zaczynam powoli wierzyć, ale w przypadku takich projektów jak ten mogę jedynie życzyć powodzenia.

Przy czym zawsze twierdziłem, że osoby, które koniecznie takich życzeń potrzebują, moim zdaniem wiele nie osiągną :P.
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: maho w Grudzień 11, 2006, 23:18:29
[moj przyklad, pisany specjalnie]

przykladowy dialog z gry ?

Cytuj
- mam dla ciebie zadanie
- zadanie powiadasz ?
- takk zadanie 200 orow
- co, musze zrobic ?
- pospiesz sie, i zniszcz wszystkich wroguw

tak to wszystko bedzie wygladalo za miesiac ? ;) bo rozumiem ze zadnych pre-alfa testow nie bedzie ? :D ehh ale po co jakies alfy, bety, gammy, robimy w 3 miesiace... nie miesiac, przeciez wszystko potrafimy... albo dwa tygodnie a im damy po miesiacu.
No przeciez my wszystko potrafimy :)

[troche ironii, sarkazmu i innych skomplikowanych slow mozna tu powrzucac ;) ]
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Grudzień 12, 2006, 09:14:31
Nie no Elmister trochę przesadza ja jestem sam do obkodzenia całego silnika... W jeden msc nie da rady ale za 2 może tak... no chyba że stanie się cud ;P

W sensie dema... pełna wersja za HOHO...
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: W0jciechZ w Grudzień 12, 2006, 10:27:51
Ja nie chcę ich popędzać, ani straszyć że inni będą szybsi. Ale nie rzucajmy termonów nie do zrealizowania. Mam ten problem w pracy i wiem po tym jakie konsekwencje trzeba ponieść - na przykładzie moich kolegów;-)

Róbcie sobie spokojnie tę grę. Testujcie itd, itp. Jak wyjdzie pełna wersja wszyscy zapomną o długim czasie oczekiwania na koniec projektu.

Życzę powodzenia.

I czekam na 11.01.2007;-)
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: BTomasz92 w Grudzień 12, 2006, 10:37:47
Ważne jest przecież to, jak dobra gra wyjdzie, a nie czas jej robienia...
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: doomtrader w Grudzień 12, 2006, 10:58:25
Ważne jest przecież to, jak dobra gra wyjdzie, a nie czas jej robienia...

Pod warunkiem ze gra nie podzieli losów "Diuka"

Niewielu górali pamięta pierwsze zapowiedzi o jej powstaniu.
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: michrz w Grudzień 12, 2006, 18:50:25
[OT] A słyszeliście, że w 2k7 DNF już NA PEWNO wyjdzie? :D [/OT]

Co do terminów to szybkie tempo sobie narzucacie. Pożyjemy, zobaczymy :)

pozdrawiam
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: really w Grudzień 12, 2006, 18:53:34
Ważne jest przecież to, jak dobra gra wyjdzie, a nie czas jej robienia...

Pod warunkiem ze gra nie podzieli losów "Diuka"

Niewielu górali pamięta pierwsze zapowiedzi o jej powstaniu.
A byl to rok chyba '96 :)

Czekamy do piatku, mam nadzieje, ze dacie wtedy juz jakies screeny z dema, bo przeciez macie tylko miesiac na dokonczenie gry ;)
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: Elminster w Grudzień 24, 2006, 20:49:39
Maly bonus...Bożonarodzeniowy przezent na stronie www.noxy.ovh.org mozecie zassac edytor oraz gre w postaci do odpalania mapek które mozecie sami zrobic w edytorze...milej zabawy!
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Styczeń 08, 2007, 10:25:28
Co do wersji DEMO gry to prawdopodobnie premiera najprędzej w przyszły poniedziałek... dwoje sie i troje ale chyba się do piątku nie wyrobie z kodzeniem także może sie to troche przesunać ale nie znacznie :P Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: LIFE STONE...Kultowy rpg...
Wiadomość wysłana przez: pawelad w Styczeń 08, 2007, 20:39:24
Bedzie dobrze, jak bedziecie systematyczni to w moim wieku bedziecie cuda robic, nie ma się co spieszyc  i tak bedziecie to poprawiac ze sto razy.. a póki co luz, Coco jumbo i do przodu!!!