Warsztat.GD

Branża => Gry => Wątek zaczęty przez: counterClockWise w Wrzesień 19, 2011, 11:44:22

Tytuł: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: counterClockWise w Wrzesień 19, 2011, 11:44:22
Ktoś jest fanem tej serii i czeka z niecierpliwością na Diablo 3? :)

Ciekaw jestem co sprawia, że te gry są tak długo tworzone (na dwójkę też trzeba było bardzo długo czekać).
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Esidar w Wrzesień 19, 2011, 12:44:08
Bo są robione dotąd aż będą dobre. Wystarczy porównać to co już pokazali w Diablo 3, z grami z tego samego gatunku np. Torchlight czy Titan Quest. Diabeł tkwi w szczegółach.

Jeśli masz filozofię "ready when done", to możesz mieć 100 pomysłów i je wszystkie wypróbować a potem wybrać 25 tych najlepszych. Gdy masz filozofię "ready in 12 months", masz 100 pomysłów, ale rzucasz monetą żeby wybrać 25 pomysły bo tylko na nie masz czas. Oczywiście różnica w końcowej jakości jest duża. W Torchlight jest kilka skilli na postać. Postać podchodzi do potwora, potwór ginie. W D3, masz 25 różnych skilli na postać, każdy skill jest boostowany runami (już samo próbowanie różnych rozwiązań żeby zdecydować się na te runy, z pewnością zajęło im trochę czasu), postać nie tylko podchodzi ale też biegnie, teleportuje się, tworzy kopie siebie... potwór nie ginie ot tak, ale np. wybucha, zostawia tykającą bombę, wyrzuca z siebie mniejsze potwory itd. Ilość szczegółów zaimplementowach w D3 w porównaniu do Torchlight jest więc znacząca.

A czas zajmuje nie tylko sama implementacja ale i wymyślenie tego, więc sposób pracy też na to wpływa. Jeśli robisz grę o jakości D3, to prototypujesz każdy element gry zanim rozpoczniesz jego realizację. Natomiast jeśli robisz grę o jakości "jakoś to będzie", to graficy np. skończą robić planszę, zanim designerzy w ogóle wymyślą co na niej ma się znajdować. Bo przecież "oczywiste" jest to że jak gra ma powstać w 12mc, to WSZYSCY muszą coś robić. Graficy nie będą więc czekać na to aż designer coś wymyśli. Plansza ma powstać do września, a potem "jakoś to będzie".

Kolejnym elementem jest dbanie o ilość rzeczy które są oprócz 'core gameplay'. W D3 więc będziemy mieć gotowy produkt, plus sklep na przedmioty, gotowy system do grania w sieci z innymi itd. W klasycznym developmencie, multiplayer będzie Xmc po premierze, "nad sklepem cały czas myślimy", a co-op'a "nie da się zrobić".
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: gotji w Wrzesień 19, 2011, 12:49:10
Gry ze stajni Blizzarda nigdy(a przynajmniej nie kojarzę) nie pojawiają się niedopracowane więc zapewne masa testów. Gra przewiduje 'poważne PvP' więc pewnie zbalansowanie rozgrywki -> dalej testy.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dynax w Wrzesień 20, 2011, 00:29:40
Gra przewiduje 'poważne PvP' więc pewnie zbalansowanie rozgrywki -> dalej testy.

Panowie z Blizzarda już raz przejechali się na braku balansu i zajęło im to 2 patche żeby to zrozumieć. Teraz nie chcą powtórzyć błędu.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Thyrid w Wrzesień 20, 2011, 16:51:50
Blizzard w kwestii balansu ma już ogromne doświadczenie. Oczywiście, będą poprawki, ale nie będą to jakieś ogromy :) Przynajmniej wg. mnie.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Wrzesień 20, 2011, 17:42:36
http://www.youtube.com/watch?v=5Ghu8RzsWvs
http://www.youtube.com/watch?v=pg5EhW_ac5g

Nawet nie wiedziałem (pomimo tylu godzin tłuczenia w D1, D2 i nawet czytania dialogów), że Diablo ma taką fabułę.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Esidar w Wrzesień 20, 2011, 18:05:50
W samej grze Diablo ma nie wiele historii, ale ta historia, jest bardziej rozwinięta w książkach które się ukazują/ukazywały http://www.amazon.com/Birthright-Diablo-Sin-War-Book/dp/0743471229. Lore jest więc całkiem rozbudowane http://diablo.wikia.com/wiki/Diablo_Wiki .
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: really w Wrzesień 21, 2011, 10:34:57
Książki..."Dziedzictwo Krwi" to jedna z najgorszych rzeczy, jakie czytałem w życiu.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Wrzesień 21, 2011, 16:50:21
Niecałe 4h temu ruszyła beta dla naszego regionu, dostał ktoś zaproszenie?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: voytech w Wrzesień 21, 2011, 23:05:23
Tak sobie patrze na rozgrywkę z beta Diablo3, np. to: http://www.youtube.com/watch?v=dHLzcl7IwxM

i super to wygląda. W FullHD wygląda zarąbiście, oprawa graficzna na najwyższym poziomie.  Audio jest trochę zagłuszane przez komentatora, ale na innych filmikach bez komentarza prezentuje się miodnie. Jak w końcu wyjdzie to kupuje w ciemno :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Październik 22, 2011, 07:17:32
http://eu.battle.net/pl/int gratka dla graczy WoW i fanów D3.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: hardcorowyrobol w Luty 27, 2012, 15:25:47
Premierę znów przesunięto... Możliwe, że Blizzard wypuszczając uprzednio betę czeka aż ucichnie zachwycenie Skyrimem? Czekają na odpowiedni moment by wejść na rynek. Nie oszukujmy się, konkurencja nie próżnowała. Skyrim zachwyca ogromem i fabułą, do tego zbliża się premiera Wiedźmina 2 na konsole. Diablo 3 pozycjonowało się jako rasowy hack'n'slash, tymczasem ten gatunek przeżywa lekką zadyszkę na PC, chociaż Orcs must die jest udanym tytułem, lecz bogatym w humor i elementy RTS. Kontrowersyjnie uważam wręcz, że Blizzard tak naprawdę czeka bardziej niż my na wydanie Diablo 3, w sensie na sprzyjające warunki rynkowe
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Luty 27, 2012, 16:51:07
@hardcorowyrobol - hęęęęęęę? Nic nie przesunięto, zachwyt Skyrimem minął już z min. miesiąc temu, konkurencja próżnuje i to bardzo, a większości graczy PC tyle obchodzi premiera wieśka na konsole co zeszłoroczny śnieg. D3 nie jest gotowe co widać po ostatnich sporych zmianach w grze, więc Blizz zdecydowanie nie siedzi na gotowym i nie czeka na dogodny moment.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Kwiecień 21, 2012, 18:05:31
Nie wiem czy to kogoś interesuje, ale do poniedziałku do godz. 19 można pograć w otwartą betę Diablo 3, wystarczy założyć konto na battle.net i stworzyć swój BattleTag (o ile się nie ma), pobrać klienta i można grać.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Zielony w Kwiecień 21, 2012, 18:52:16
Można albo i nie można. Mi się np. nie udało zalogować mimo kilku prób.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Kwiecień 21, 2012, 20:44:43
Można albo i nie można. Mi się np. nie udało zalogować mimo kilku prób.
A masz "czyste" konto (bez innych gier)? Bo to może być odpowiedź :P
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Kwiecień 21, 2012, 21:02:08
Można albo i nie można. Mi się np. nie udało zalogować mimo kilku prób.
E tam, hasło do schowka i ctrl+v -> enter -> enter (jak błąd 37) i do skutku. Mi to zajmuje góra 2 minuty.

@WielkiPan problem z logowaniem jest taki, że jest limit jednoczesnych połączeń (co się objawia errorem #37 przy próbie logowania).
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Kwiecień 21, 2012, 23:00:31
Ciekawi mnie jak by wyglądał blizzard (ze swoją filozofią wydawania gier) bez WOWa. Swoją drogą dziwne, że jest praktycznie jedno studio robiące "takie" gry :) (albo raczej TAKIE).
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: LizarD w Kwiecień 21, 2012, 23:44:09
Grafika miodzio :) Ale mam tylko nadzieje że został zachowany klimat z poprzedniej części i te wszystkie budzące emocje filmiki prezentujące fabułę... Bez tego to już nie to samo będzie
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: voytech w Kwiecień 22, 2012, 00:50:22
Dość ciekawa prezentacja pojawiła się na GDC2012: http://www.gdcvault.com/play/1015306/The-Art-of-Diablo. Polecam, wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.

Polecam również ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=AyFo4IMaDLY, zwłaszcza jego drugą połowę :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Kwiecień 22, 2012, 09:06:45
haha, pozdrawiam fanów diablo 3, nie ma to jak lagi i disconnecty w grze singleplayer.

ja poczekam na torchlighta 2 albo grim dawn
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Kwiecień 22, 2012, 09:59:36
Hm, mi działa bez zarzutu. Ale wiesz - to są stress testy :-)

Liosan
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dikamilo w Kwiecień 22, 2012, 11:56:56
Po dość sporych trudnościach z ściąganiem klienta (update files itp.) udało mi się w piątek, późnym wieczorem odpalić betę i nawet zalogować się na serwer :) Wczoraj było trochę gorzej ale koło 18 też można było spokojnie wejść na serwer. Lagi dość spore ale spędziłem w grze coś koło 4-5 godzin. Ogólnie chodziło mi tylko o sprawdzenie czy D3 odpali się na moim laptopie.

Ogólnie jestem zadowolony, grafika jest jak najbardziej ok (nie rozumiem osób które się strasznie tego czepiają), klimat gry jest, o fabule ciężko cokolwiek powiedzieć z bety (tym bardziej że to tylko 1/3 pierwszego aktu).

Pozostaje czekać na premierę.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 22, 2012, 18:44:16
http://xkcd.com/606/ :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Reg w Kwiecień 22, 2012, 21:43:42
Ja przeszedłem betę grając Monkiem i bardzo mi się podobała. To nadal stare dobre Diablo, Blizzard wie jak dopracować produkcję żeby się fajnie grało. Grafika jest... taka blizzardowa, jak w WoW-ie i chyba nie ma się co czepiać.

Martwi mnie tylko czy aby nie nazbyt uprościli rozwój postaci, mechanizm skillów itd. Dobrze że nie trzeba samemu rozdawać punkcików i w ten sposób łatwo popsuć sobie postać inwestując nie w to co należy, ale mam wrażenie, że z samymi czarami w wersji 3 jest inaczej i już prościej niż w Diablo II.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: iniside w Kwiecień 22, 2012, 22:54:02
Mnie sie nie podoba. Na poczatku bylo fajne, a potem coraz gorzej. Za powiedzmy 70zl bym kupil, ale wiecej ta gra imo nie jest warta. Siekanie mobow jest dosc nudne, nie czuc progresu postaci, niestety atakujce efekty graficzne i wielki napis level up, juz nie robia na mnie zadnego wrazenia, oczekuje czegoś bardziej wymiernego.
Grafika taka sobie. Fajny klimat, ale naprawde do rozpaczy doprowadza, ze gra dedykowana jakby nie patrzec PC, nie ma do wyboru high-res tekstur i hi-res modeli. Nikt mi nie wmowi ze graficy odrazu maluja tekstury 512/256 i robia modele <1k poly..

Szczerze mowiac to i artystycznie nie powala. Moze i kiedyś w Blizzardzie pracowali najlepsi artysci, ale teraz wszystkich zgarnęło ArenaNET a po nich Epic.

Szczerze mowiac nowa ekipa ktora tworzyla Diablo 3 chyba poprostu nie bardzo miala pomysl co wlasciwie chce zrobić. System rozwoju postaci przeszedl kupe ewolucji.. Najczesciej w tedy kiedy na horyzoncie pojawialy sie nowe gry majace kompletnie rozny od Skill-tree system rozwoju (DS3, GW2). Wyszedl on tak sobie imo. Mozna to bylo rozwiazac duzo lepiej.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Kwiecień 22, 2012, 23:10:46
Grafika taka sobie. Fajny klimat, ale naprawde do rozpaczy doprowadza, ze gra dedykowana jakby nie patrzec PC, nie ma do wyboru high-res tekstur i hi-res modeli. Nikt mi nie wmowi ze graficy odrazu maluja tekstury 512/256 i robia modele <1k poly..
To teraz szybkie pytanie, ile zajmowałby klient bety gdyby wrzucili tekstury hi-res do wszystkich modeli hmm? Ja bym nie był taki prędki w ocenianiu grafiki 3d. Zobaczymy co będzie po premierze.

Szczerze mowiac to i artystycznie nie powala. Moze i kiedyś w Blizzardzie pracowali najlepsi artysci, ale teraz wszystkich zgarnęło ArenaNET a po nich Epic.
Szczerze mówiąc, to prosiłbym o przykład gry, która ma bardziej dopieszczone elementy interfejsu niż Diablo 3. Mnie właśnie zaskakują wręcz te wysokorozdzielczościowe, ostre i piękne przyciski, tła, przedmioty, portrety... Rzeczywiście to aż razi, przy średnim 3d. Chylę czoła przed grafikami.
Przeszedłem jako barbarzyńca. Czekam na premierę.

Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: iniside w Kwiecień 22, 2012, 23:30:33
To teraz szybkie pytanie, ile zajmowałby klient bety gdyby wrzucili tekstury hi-res do wszystkich modeli hmm? Ja bym nie był taki prędki w ocenianiu grafiki 3d. Zobaczymy co będzie po premierze.

z 5GB ? Po premierze nic sie nie zmieni. Jak ktoś wierzy w takie cuda, to musi byc strasznie naiwny ;p.

Szczerze mówiąc, to prosiłbym o przykład gry, która ma bardziej dopieszczone elementy interfejsu niż Diablo 3. Mnie właśnie zaskakują wręcz te wysokorozdzielczościowe, ostre i piękne przyciski, tła, przedmioty, portrety... Rzeczywiście to aż razi, przy średnim 3d. Chylę czoła przed grafikami.
Przeszedłem jako barbarzyńca. Czekam na premierę.
UI ? GuildWars 2 ma dużo ładniejsze UI. Wygląda jak wyciągnięte z Artworka. Cała gra wygląda jak z artworka, tylko robić screenshoty w rozdzileczosci 20mpix, do drukani i powiesić jako dzieło sztuki :D.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Kwiecień 22, 2012, 23:44:04
Mnie właśnie zaskakują wręcz te wysokorozdzielczościowe, ostre i piękne przyciski, tła, przedmioty, portrety...
mnie zaskakują mikroskopijne literki :P na 19'' jest ok ale na lapsie oczy bolą
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Zielony w Kwiecień 22, 2012, 23:50:49
Szczerze mówiąc, to prosiłbym o przykład gry, która ma bardziej dopieszczone elementy interfejsu niż Diablo 3.
http://www.youtube.com/watch?v=Bz5l6bv-Zok&hd=1
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Kwiecień 23, 2012, 01:30:35
@inside - Twój główny argument "przeciw" D3 to kiepska grafika, a jako kontr przykład podajesz GW2, ale (jak sam pisałeś) działa to gówniano nawet na przyzwoitym sprzęcie. Osobiście cenię sobie bardziej komfort gry niż wrażenia wizualne, bo zachwyty nad grafiką mijają (pominę rozważania, która grafika jest ładniejsza, bo to wyłącznie kwestia gustu), a zostają odczucia z gameplayu, które to w głównej mierze przyciągają później do gry. Mi się akurat w D3 grało przyjemnie (betę mam już prawie 2gi miesiąc), a jak do drużyny wskoczyli w ten weekend znajomi to było jeszcze weselej. Co więcej, żeby nie owa "słaba grafika" to nie mógł bym zagrać z moim dobrym znajomym (ma sprzęt sprzed 4-5 lat i bez tekstów typu "lol, to niech sobie kupi nowy", owszem może, ale ludzie mają różne priorytety w życiu i kupno gry za 150zł, a kupno gry za 200zł + komputera tylko dla tej gry to jest różnica), czy ze swoją żonką (a nie będę kupował drugiego komputera do domu za 3k, żeby pograć w grę trochę, a tak to stary lapek z GF8600 spokojnie uciągnął D3). To jest ogromny plus, a nie minus, bo do gry można wciągnąć prawie każdego znajomego bez obawy czy mu ta gra pójdzie, a więcej znajomych = more fun! Pomimo działaniu na archaicznych sprzętach grafika jest co najmniej przyzwoita (jak dla mnie jest super, ale to już owa kwestia gustu).

Patrząc od strony finansowej to Blizz stara się stworzyć grę dla jak największej ilości graczy, a każdy poly mniej oznacza (do pewnego stopnia rzecz jasna) dla nich więcej możliwych graczy niż malkontentów kiepskiej grafiki (którzy w większości i tak będą grać).

haha, pozdrawiam fanów diablo 3, nie ma to jak lagi i disconnecty w grze singleplayer.
Dzięki, również pozdrawiam :D. Pomijając pierwszy tydzień gdy dostałem betę (wtedy latency oscylowało w okolicach 300-500ms, bo fixowali coś tam, a mimo to efekt laga pojawiał się raz na kilka minut) to u mnie żadnych lagów czy dc nie było (chyba, że Neostrada miała reset IP :D).

Podczas tych otwartych testów mieli 300 tyś jednocześnie zalogowanych użytkowników i zero lagów (ani u mnie czy znajomych, którzy grali teraz). Jak na serwery z jednego regionu, do tego za oceanem to chyba źle nie jest?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Kwiecień 23, 2012, 07:14:07
http://www.youtube.com/watch?v=Bz5l6bv-Zok&hd=1
O, tak to jest przykład. Teraz sobie też King's Bounty przypomniałem :) Pod wrażeniem D3 jakoś zapomniałem o tym (mi się bardzo podoba stylistyka nowego Diablo).

Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: iniside w Kwiecień 23, 2012, 09:26:46
@inside - Twój główny argument "przeciw" D3 to kiepska grafika, a jako kontr przykład podajesz GW2, ale (jak sam pisałeś) działa to gówniano nawet na przyzwoitym sprzęcie. Osobiście cenię sobie bardziej komfort gry niż wrażenia wizualne(wall of text)
Ale wiesz, ze na PC mozna sobie obniżyć detale ?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 23, 2012, 12:52:57
http://www.youtube.com/watch?v=Bz5l6bv-Zok&hd=1
Zawalające pół ekranu paski HP, jaskrawe niczym lampki choinkowe, połączone z unoszącymi się nad głowami postaci cyferkami i napisami, to wg mnie doskonały sposób na zadbanie, by gra przypadkiem nie zaczęła mieć klimatu :).

(No, chyba że chodzi nam o klimat typu Peggle... albo po prostu próbujemy odwrócić uwagę gracza od tego, co się faktycznie dzieje na ekranie?)


Jako dobry przykład UI można chyba podać Eve Online? To jest chyba obecny state-of-the-art... Nie grałem w Eve, ale to co widziałem na filmach imponuje mi.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: MadBonsai w Kwiecień 23, 2012, 13:51:34
Ale wiesz, ze na PC mozna sobie obniżyć detale ?
OK. To zrób taki test.
Zainstaluj Crysisa 2 na netbooku. Obniż detale = wywal wszystkie rzeczy, które sprawiają, że Crysis jest Crysisem. Sprawdź, czy pomimo tego bardzo okrojonego doświadczenia z gry masz chociażby 30 FPS (shooter, minimum przyzwoitości).

Obniżenie detali to ostateczność, jeśli okaże się, że twój sprzęt jest za słaby. Nie zmienia to jednak działania renderera ani nie zmienia automagicznie stylu graficznego tak, by taka gra nadal świetnie się prezentowała.

Blizzard od zawsze mierzy w przystępność gry (bez tego nie mieliby tak wysokiej sprzedaży), przejrzystość na polu walki (stąd lokacja jest tłem i dopełnieniem, nie jednym z pierwszoplanowych aktorów). I biorąc to pod uwagę ich Level Art odwala niesamowitą robotę :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: iniside w Kwiecień 23, 2012, 14:09:05
OK. To zrób taki test.
Zainstaluj Crysisa 2 na netbooku. Obniż detale = wywal wszystkie rzeczy, które sprawiają, że Crysis jest Crysisem. Sprawdź, czy pomimo tego bardzo okrojonego doświadczenia z gry masz chociażby 30 FPS (shooter, minimum przyzwoitości).

Obniżenie detali to ostateczność, jeśli okaże się, że twój sprzęt jest za słaby. Nie zmienia to jednak działania renderera ani nie zmienia automagicznie stylu graficznego tak, by taka gra nadal świetnie się prezentowała.

Blizzard od zawsze mierzy w przystępność gry (bez tego nie mieliby tak wysokiej sprzedaży), przejrzystość na polu walki (stąd lokacja jest tłem i dopełnieniem, nie jednym z pierwszoplanowych aktorów). I biorąc to pod uwagę ich Level Art odwala niesamowitą robotę :)

Ale co ci przeszkadza, ze ja sobie ustawie hi-res tekstury i hi-res modele a ty low res ? (low res w domysle to co mamy teraz).
Pytam poważnie.
edit:
Na dluzsza mete mi naprawde wisi styl graficzny. Poprostu jak widze, ze moja postac sklada sie z <1k polygonow, to odechciewa mi sie grac, zwlaszcza, ze z wszystkim na full mam >80fps...(w oknie). Spokojnie poswiece polowe tego zebym mial ladna zaokraglana postac z porzadnymi detalami.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Krolik w Kwiecień 23, 2012, 15:45:15
Przeszkadza to świadomości graczy, że nie graja na full detalu. W tym przypadku kazdy dostaje to samo i nie ma spekulacji, że u mnie wyglada lepiej niz u ciebie. Co firma to inna polityka, porownaj sobie dochody Blizzarda z innymi firmami produkujacymi podobne gry, pozatym Diablo 2 był 2d wiec mozna było detalowac ile fabryka dała.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: iniside w Kwiecień 23, 2012, 18:50:43
Hm ciekawe założenie biorąc pod uwage rozbudowane opcje graficzne np. w WoW albo SC2. (i fakt, ze w Diablo 3 jednak da sie ustawić detale na low, chociaż osobiscie nie probowalem).
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Zielony w Kwiecień 23, 2012, 19:27:08
Zawalające pół ekranu paski HP, jaskrawe niczym lampki choinkowe, połączone z unoszącymi się nad głowami postaci cyferkami i napisami, to wg mnie doskonały sposób na zadbanie, by gra przypadkiem nie zaczęła mieć klimatu :).
Miałem dać przykład gry z ładnymi przyciskami, to dałem. A klimat serii Disciples zawsze dawał odmienny gameplay i ręcznie rysowane wszystko.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Kwiecień 23, 2012, 19:54:12
@MadBonsai: aż zrobiłem teścik. Potwierdzam, mam 30 fps gdy ustawię wszystko na minimum. 10 fps różnicy ale grafika spoooro gorsza. Swoją drogą to 2M tris na scenę to standard czy przegięcie?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: iniside w Kwiecień 23, 2012, 21:26:50
@MadBonsai: aż zrobiłem teścik. Potwierdzam, mam 30 fps gdy ustawię wszystko na minimum. 10 fps różnicy ale grafika spoooro gorsza. Swoją drogą to 2M tris na scenę to standard czy przegięcie?
Ja tam nie wiem, ale w CryEngine to raczej standard(w Crysis sceny wachały sie od 1.5 do 3mln tris). O innym middleware nie bede sie wypowiadal bo nie znam.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Kwiecień 23, 2012, 21:50:04
iniside: W SC2 praktycznie wszyscy z prosceny grają na minimalnych ustawieniach, bo wtedy lepiej (podobno) widać jednostki niewidzialne. Może po prostu blizzard dostosował się do klienta? :D
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Kos w Kwiecień 23, 2012, 21:57:23
iniside: W SC2 praktycznie wszyscy z prosceny grają na minimalnych ustawieniach, bo wtedy lepiej (podobno) widać jednostki niewidzialne. Może po prostu blizzard dostosował się do klienta? :D
Meanwhile w kręgach Quake 3 / Quake Live: http://imgur.com/m3G95 (tekstury są dla leszczy!)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Kwiecień 24, 2012, 01:08:13
@Kos: spróbuj  r_singleShader 1
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: MadBonsai w Kwiecień 24, 2012, 10:05:23
@MadBonsai: aż zrobiłem teścik. Potwierdzam, mam 30 fps gdy ustawię wszystko na minimum. 10 fps różnicy ale grafika spoooro gorsza. Swoją drogą to 2M tris na scenę to standard czy przegięcie?
Sporo. Jeśli dobrze pamiętam, to X360 wyciąga milion trójkątów na klatkę, by dać 60 fps. Czyli z shooterem na konsoli nie zmieściłbyś się z tym.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dikamilo w Maj 05, 2012, 23:59:29
http://img28.imageshack.us/img28/9596/img0101kk.jpg

normal vs inferno :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Nsuidara w Maj 06, 2012, 01:28:11
Inferno to typ rozgrywki nie ? Jej kosmos... jak Cie mob dziachnie to leżysz xD

Na otwartych testach bliz nie popisał się (logowanie...) w GW2 wystąpiły podobne problemy jednakże w następnym dniu już wszystko działało normalnie ^^ a według uznania Bliz jest o wiele potężniejsza firmą nie ? w porównaniu do ArenaNET ?:F
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 06, 2012, 11:15:41
Inferno to typ rozgrywki nie ? Jej kosmos... jak Cie mob dziachnie to leżysz xD
Inferno to 4ty i najwyższy poziom trudności. Blizz przyznał, że podczas ich wewnętrznych testów nie udało im się go ukończyć, nawet stworzyli specjalnie zgraną "grupę uderzeniową" do tego celu. Przejście tego poziomu ma zająć wg ich prognoz kilka miesięcy.

Na otwartych testach bliz nie popisał się (logowanie...)
Masz pretensje do Blizzarda, że zrobili stress test, którego celem było stworzenie gigantycznego obciążenia (co jak widać się udało) i sprawdzenia jak to się zachowuje oraz późniejszym limitem jednoczesnych połączeń, dlatego nie każdy mógł się zalogować? Po masowych ddosach żądnych Diablo graczy na serwery w piątek w sobotę i niedzielę dało się normalnie zalogować i grać.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Esidar w Maj 06, 2012, 16:48:17
Sporo. Jeśli dobrze pamiętam, to X360 wyciąga milion trójkątów na klatkę, by dać 60 fps. Czyli z shooterem na konsoli nie zmieściłbyś się z tym.
Nie no, na papierze 60mln trójkątów, to PS2 wyciągało. (na papierze czyli takich których nie rysuje a jedynie przetwarza). X360 wyciąga do 500mln.

Na otwartych testach bliz nie popisał się (logowanie...) w GW2 wystąpiły podobne problemy jednakże w następnym dniu już wszystko działało normalnie ^^
GW2 raczej się nie chwali że miało 300tyś w peeku graczy.


Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Thyrid w Maj 06, 2012, 22:04:35
Nie sądzę, żeby Blizzard posiadajacy serwery na gry takie jak WoW czy SC II miał problemy z utrzymaniem napływu graczy na D3. Pewnie, jakieś mini-problemy techniczne będa, ale tak jak to było w przypadku SC II w premierze, mijały po ok. 2h od startu gry.
A stress test musieli zrobić, no logiczne, żeby wiedzieć co i gdzie jeszcze poprawić.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 06, 2012, 22:11:19
http://www.diablofans.com/news/1193-jay-wilson-on-inferno-alex-mayberry-interviews-korean-commercial-and-irvine-launch-questions/ ciekawie Jay opowiada o inferno i zapowiada się akcja tam nieziemska :D
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Chester2000 w Maj 13, 2012, 19:11:52
Tu zdjecia z materiału promocyjnego blizza Diablo 3 EK

http://eu.battle.net/d3/pl/services/collectors-edition/

a tu filmik z zawartości pudełka (Czaszka Diablo i Kamien Dusz "nieco" się róznią)

http://diablo3.pl/newsy/diablo3-pl/imiona-postaci-vs-battletag-stanowisko-fanatyka-rozpakowanie-d3-ce/


Ilu z was zakupiło EK Diablo 3?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Reg w Maj 15, 2012, 21:30:15
Hej, jak to jest z kupieniem Diablo III? Można jakoś kupić wersję polską elektronicznie, w sensie sam klucz i ściągnąć klienta? Gdzie najtaniej?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Maj 15, 2012, 21:37:41
User score na metacritic - 3.9. Rano było 3.5 :-)

http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii/user-reviews

Oj wkurzyli się panowie gracze, wkurzyli ;) Connection errory w single player widać tak robią. A szkoda, mi się przycisk "open game to public" bardzo podobał w czasie demka.

Liosan
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dikamilo w Maj 15, 2012, 21:50:24
Hej, jak to jest z kupieniem Diablo III? Można jakoś kupić wersję polską elektronicznie, w sensie sam klucz i ściągnąć klienta? Gdzie najtaniej?
Kupujesz klucz i ściągasz sobie klienta jakiego chcesz ze strony bizzarda. Gdzie najtaniej ? Nie wiem, sporo osób kupowało na keye.pl

Ja niedawno wróciłem do domu, rozpakowałem paczke z gram pl i teraz staram się dobić do serwerów :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 15, 2012, 22:56:57
Podczas premiery był mniejszy problem z logowaniem niż teraz (wczoraj tylko digitale się logowali, a dziś wszyscy, zarówno digital, preorder, pudełkowi, EKowi, sklepowi i masa ludzi z guest passów, do tego po pracy/szkole/whatever), ale przez cały dzień się nagrałem i czuję się "nasycony". Gra się świetnie, wcale nie jest tak łatwo jak każdy zakładał - champion packi potrafią dać w kość, w drugim akcie trzeba trochę zainwestować w życie/obronę, bo po byle walce trzeba łykać potkę. Ganianie goblinów ze złotem jest mega zabawne :D

Oooo... właśnie się zalogowałem.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: _OskaR w Maj 15, 2012, 23:49:30
http://www.wykop.pl/link/1137931/tlumacze-diablo-3-maja-poczucie-humoru/
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 16, 2012, 00:43:33
@up - tak, jest tego pełno, choćby "Co ja pacze?" polegający na zabiciu jednego z rzadko spotykanych stworów. W Starcraft 2 był także "Jestem hardkorem".
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: deadeye w Maj 16, 2012, 00:43:44
ma ktoś guest pass do podzielenia się? :>
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Maj 16, 2012, 11:09:45
Akurat w sc2 nazwy były tak żałosne, że jestem hardkorem budziło raczej niesmak niż uśmiech.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: koirat w Maj 16, 2012, 11:28:50
http://www.wykop.pl/link/1137931/tlumacze-diablo-3-maja-poczucie-humoru/

"Mięsny Jeż" mi się nawet podoba. Brzmi poczciwie :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 16, 2012, 11:36:00
Potwierdzam, że dla człowieka niewiedzącego o co chodzi, nazwa ta brzmi zupełnie neutralnie. Czy może raczej: podobnie, co nazwy z D2. :D
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Maj 16, 2012, 13:25:22
Potwierdzam, że dla człowieka niewiedzącego o co chodzi, nazwa ta brzmi zupełnie neutralnie. Czy może raczej: podobnie, co nazwy z D2. :D
Taak... stare dobre D2. Jak ktoś już pokonał Skrzydła Kręgosłupa, to i Mięsny Jeż mu nie straszny.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Maj 17, 2012, 18:26:09
Dobra przyznac sie kto juz przeszedl ? :) i czy warto juz kupowac czy sie wstrzymac z bolami.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dikamilo w Maj 17, 2012, 18:28:48
Skończyłem dzisiaj do południa normal grając solo, wychodzi jakoś 6 godzin na akt (bez ostatniego bo ostatni akt jest na około 3h) - zwiedzając wszystko co się da. Ogólnie gra jest bardzo dobra, ciekawa fabuła, świetne lokacje. Serwery działają w porządku, lagów specjalnie nie ma, wiec jak ktoś zamierza kupić to kupować chyba że ktoś czeka na promocyjne ceny :P
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Maj 17, 2012, 19:09:52
ja poczekam na Torchlight 2, kosztuje 70 zł, jest LAN, jest singleplayer, jest multi online + robione przez twórców Diablo 2
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: txt w Maj 17, 2012, 19:41:25
Może i Torchlight 2 tańszy, ale jego świat jest skromniejszy.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Jog w Maj 17, 2012, 20:08:04
Let the fight begin :>

Niestety wejściówkę skończyłem wczoraj w ciągu dwóch godzin, ale mocno zajarałem się na resztę. Pomyślimy jak trochę spadnie cena
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 17, 2012, 20:26:20
http://www.youtube.com/watch?v=I43GUnZN_s4 :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 18, 2012, 00:24:24
przeszedłem ;d diablo ma cyce
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: MDW w Maj 18, 2012, 00:53:35
Przysięgam, że kiedyś poszukam na Google/YouTube tego "Diablo" i dowiem się co to jest. :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 18, 2012, 01:29:18
ja poczekam na Torchlight 2, kosztuje 70 zł, jest LAN, jest singleplayer, jest multi online + robione przez twórców Diablo 2
Czemu w każdym temacie o D3 zawsze ktoś usilnie chce wcisnąć trzy grosze o TL2? :/ Do tego ciągle te same argumenty powtarzane jak mantra. Ciekawi mnie ile z osób używających argumentu, że jest LAN będzie faktycznie grać po LANie, a nie przez internet ;), a pozostałe trzy są prawdziwe i dla D3. No cóż, haters gona hate.

Ja jestem na końcu 3ciego aktu, pomalutku sobie zwiedzam, gadam z NPCami (Blizz dużo humoru tam umieścił, oj dużo).
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Maj 18, 2012, 07:40:57
Wiece z TL to jest jak z epic dajcie im zyc moze wroca tak potezni ze zmiota Blizzard (kto wie) jak powstawaly produkcje ID to tez kazdy porownywal je z EPIC'em i w sumie dalej to robia wiec jest to chyba taka przypadlosc rozbitego studia.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: gemGreg w Maj 18, 2012, 14:43:08
chętnie przyjmę guest pass do Diablo III :) - gemgreg@gmail.com :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 18, 2012, 19:54:40
http://gamezilla.komputerswiat.pl/newsy/2012/20/ksiadz-natanek-ma-wlasna-bron-w-diablo-iii to mnie rozwaliło... szczególnie flavour text :D
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Maj 19, 2012, 19:32:46
@up jak dla mnie to głupota, powodzenia w handlu z innymi graczami:

<Polak> hi, wanna buy Nathanek's Pastoral?
<Angol> wat? u mean Big Black Rod?
<Polak> yeah
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Marduk w Maj 19, 2012, 21:02:07
Z tego co wiem na czacie można zrobić SHIFT + click na itemku i wtedy wkleja się jego nazwa i można na niej kliknąć co otworzy okienko tego itemu w odpowiednim dla danego klienta języku.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 19, 2012, 21:45:42
Dokładnie, większość handlu będzie i tak szła przez dom aukcyjny, a tam każdy widzi nazwę w swoim języku. Jest jeszcze okienko handlu między graczami, gdzie każdy widzi co to za przedmiot i jakie ma statystyki. Samo określanie przedmiotu po nazwie praktycznie guzik daje, ze względu na losowość statystyk. Nawet legendarne mają losowe i mogą być kiepskie, a mogą być świetne. Szukasz Avaj dziury w całym :P.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: koirat w Maj 19, 2012, 21:57:35
@up jak dla mnie to głupota, powodzenia w handlu z innymi graczami:

<Polak> hi, wanna buy Nathanek's Pastoral?
<Angol> wat? u mean Big Black Rod?
<Polak> yeah

A wolałbyś nazwy tłumaczone bezpośrednio ?

<Polak> cześć chce kupić wielką czarną pałę
<Angol>Wut ? English please.
....Google translator later.....
<Polak> hi looking to buy a big black cock
<Angol> dude you sucks !
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: bomkallo w Maj 20, 2012, 03:47:35
Bueh!
Diablo diablo... tytul znany, nieznany. Wedlug mnie chyba jednak przereklamowany.
Zalozmy - kupa swietnych bobkow od gier siedzi n lat nad gra (choc watpie) i wydaje klon diabla 1 i 2 w lepszej oprawie(bo wyzszy res w d2 to juz cheat), z randomem porownywalnym do adoma. W swietle wszystkich innych gier to kolejna 'gierka' o dziwo nie okupiona masa reklam. Czyzby zerowanie na fanach?:P Dopiero na tej czesci odkrywam, ze jednak nie jestem fanem calej 'trylogii'.
W kazdym razie jestem zdumiony, ze blizzard tak pieknie balansuje gry. Nie wiem ilu z was bralo pod uwage balans tysiecy statystyk(tym bardziej randomow), ale blizzard moim zdaniem tylko pod tym katem jest perfekcyjny, cala reszta to tylko dane z gpu:P Gdyby torcha ubrac w pieknie zbilansowany/testowany swiat - podejrzewam byloby kolejne diablo. Dziwne tylko, ze tak potezna firma wrabuje taki cios w cracki i laduje wszystko na swoich serwerach. Mozna zapomniec o milej przygodzie z diablo, jadac z lapkiem gdzies na wakacje albo pokazujac itemki koledze na lawce, co jest poniekad krytyczne, bo wlasciwie mamy gre online. Na szczescie nie kazde studio stac na takie cyrki:P
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 20, 2012, 10:46:37
już się nagrałem :P
http://allegro.pl/show_item.php?item=2360654706
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Chester2000 w Maj 20, 2012, 11:38:03

Ktoś chętny ;)

http://demotywatory.pl/3803148 (http://demotywatory.pl/3803148)

Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 20, 2012, 12:14:18
to pewnie aukcja założona przez pobieraczek.pl
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dynax w Maj 20, 2012, 21:20:43
Żałosne, firma która utrzymuje WoWa i cały battle.net nie jest w stanie poradzić sobie z j*banym serwerem. W europie gra teraz 9,5 tys ludzi. Przecież dla nich to k*rwa nie powinno stwarzać jakiegokolwiek problemu. Dzisiaj serwer przez 6 godzin leżał offline, teraz wywala 37 przy każdej próbie zalogowania. Co oni sobie w ogóle myślą? Zero szacunku dla klienta, wyruchać go i zabrać kasę to ich dewiza.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: IIablo w Maj 20, 2012, 21:44:36
Troche dziwne uczucie grac single player i miec lagi.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 20, 2012, 23:49:21
Żałosne, firma która utrzymuje WoWa i cały battle.net nie jest w stanie poradzić sobie z j*banym serwerem. W europie gra teraz 9,5 tys ludzi. Przecież dla nich to k*rwa nie powinno stwarzać jakiegokolwiek problemu. Dzisiaj serwer przez 6 godzin leżał offline, teraz wywala 37 przy każdej próbie zalogowania. Co oni sobie w ogóle myślą? Zero szacunku dla klienta, wyruchać go i zabrać kasę to ich dewiza.
wczoraj o 2 w nocy grało 22k ;)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dynax w Maj 21, 2012, 00:39:11
Już ustało i gra około 11k, ale i tak polecam grać na amerykańskim serwerze. Paradoksalnie mniejsze lagi i znacznie większy uptime.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 21, 2012, 01:53:01
Ja tam nie wiem skąd te problemy macie - co się zaloguję to działa wszystko elegancko. Owszem są drobne lagi, że raz na godzinę cofnie mi postać o pół ekranu, ale to wszystko. Dziś po 19 wraz ze znajomymi wyczyściliśmy dogłębnie akt I na koszmarze i zaczyna się momentami robić ciekawie.

Gry publiczne != ilość gier prowadzonych na serwerach. Lwia część graczy nie upublicznia swojej gry - grają solo lub ze znajomymi.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 21, 2012, 20:04:06
Heh sprzedalem diabolca drozej niz kupilem. Wyglada na to ze sie caly 'naklad' wysprzedal i nie idzie tego nigdzie dostac w tej chwili
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Xion w Maj 23, 2012, 12:17:58
Całkowicie zgadzam się co do narzekań w kwestii tłumaczenia. Nie wspominam nawet o beznadziejnym voice-overze, w którym każdy NPC oprócz Caina brzmi jakby był znudzony i zblazowany tym całym końcem świata i Najwyższym Złem :) Większym problemem jest to, że miejscami tłumaczenie jest po prostu błędne, czego przykładem jest choćby "+X życia za każde trafienie" jako tłumaczenie "+X life after every kill". Różnica mała lecz ważna ;)

Z kolei narzekań na tak zwany "online singleplayer" zupełnie nie podzielam. Zacznijmy może od tego, że D3 nie jest grą singleplayer z dodatkowym multi, tylko odwrotnie: to cooperative multiplayer z opcjonalnym single. Świadczy o tym nie tylko to jak łatwo jest tworzyć gry wieloosobowe (lista znajomych z Battle.netu, gry publiczne, quick join, itp.) ale też fakt, że trybów multi jest bądź co bądź cztery razy więcej niż single :)
Dlatego też 'wymóg' gry na Battle.necie to nie jest żadne "online DRM" tylko kluczowy feature gry. Korzyści z takiego podejścia są rozliczne lecz prawdopodobnie największym jest znaczne ograniczenie cheatów - jeśli nie całkowita eliminacja, to przynajmniej możliwość łatwiejszego ich wykrycia jeżeli już się zdarzą.

Można oczywiście twierdzić, że Blizzard mógł umożliwić grę offline postaciami tworzonymi lokalnie, które nie mialyby potem wstępu na Battle.net. (Podobnie jak w D2). Implementacja takiej opcji na pewno jeszcze bardziej opóźniłaby datę wydania gry. Poza tym mam też wrażenie, że ta decyzja była zamierzona także z innego powodu: aby wciągnąć większą liczbę graczy na dłużej. Jeśli gramy wpierw offline i przejdziemy grę raz, to nie mamy wcale specjalnie dużej motywacji żeby robić to jeszcze raz (na tym samym poziomie trudności), tyle że teraz w trybie online.Kiedy gramy od razu na Battle.necie, tego problemu nie ma, a dodatkowo mamy od razu możliwości gry w trybie cooperative (która jest znacząco różna od gry samemu, zwłaszcza na dalszych poziomach trudności).
Naturalnie wymiernym skutkiem tego posunięcia będzie też relatywnie większa liczba graczy biorąca udział w późniejszej "meta-grze" polegającej na znajdowaniu i sprzedawaniu przedmiotów - także przez Real Money Auction House, co wiąże się z zyskiem dla Blizzarda.

Cytuj
Troche dziwne uczucie grac single player i miec lagi.
No tak, w końcu nasze komputery są zawsze w pełni przygotowane do uruchomienia nawet najnowszych gier na optymalnych ustawieniach grafiki i nigdy, przenigdy nie widujemy przycięć ani spadku FPSów. :) A nieco bardziej poważnie: nie da się ukryć, że z serwerami Blizzard dał ciała. Zapewne znowu nie docenili ilości chętnych, albo liczyli że ludzie będą jednak głównie grali w grupie więc całkowita liczba gier do obsłużenia będzie mniejsza. Cóż, można tylko się cieszyć że przynajmniej gra nie jest pay2play ;-)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: gszadkow w Maj 23, 2012, 13:31:23
W sumie, to jestem w mniejszości, ale osobiście też nie podoba mi się tryb gry single player zmuszający do posiadania internetu. A to ze względu na to, że pływam na statkach bez dostępu do internetu. Poza tym, na statku jeśli już jest internet to jest bardzo ograniczony. Także, w moim przypadku, granie mam bardzo ograniczone. A szkoda, bo gra fajna. No ale jak już wspomniałem jestem w mniejszości. Dobrze, że robią jeszcze gry mogące działać bez internetu :) Bo bym chyba sfiksował przez te 4 miesiące na łajbie :P

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Kos w Maj 23, 2012, 13:32:08
Matko, jakbym mógł mieszkać na łajbie, to bym komputer tylko kijem dotykał... :D
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 23, 2012, 16:49:46
Baboli w tłumaczeniu jest więcej, np. increased pancerz w mantrze mnicha czy regeneracja mocy tajemnej na kołczanach (zamiast nienawiści). W D2 był taki sam błąd w jakimś rodzaju obrażeń, bodajże były wypisane błyskawice, a w rzeczywistości była to trucizna. To są rzeczy, które można poprawić w patchu, co więcej nawet na rodzimym forum widziałem wypowiedź CM'a, że przekaże to "dalej".

Dubbing wg mnie jest ok, jednak najmniej pasuje mi tu głos Lei - mam wrażenie, że momentami mówi w taki, jakby to ująć, uwodzicielski sposób (głównie w dziennikach), co całkowicie nie pasuje do sytuacji. Albo też nabrałem takiego skrzywienia do jej postaci po tym jak widziałem zbędną cenzurę dla tekstu "Look, a hidden cellar, f*** me!" (http://www.youtube.com/watch?v=J7sz8RoBm80#t=80s).
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 23, 2012, 18:14:15
część 'gadek' brzmi jakby ktoś czytał tekst z kartki, zupełnie bez wczucia w rolę. Może zabrakło reżysera całości? Ale są też dobre momenty np. facet który opisuje w dziennikach różne piekielne gadziny na które natrafiamy w czasie gry pasuje tam jak ulał (nomen omen czyta dzienniki a nie dialoguje, może dlatego ;p)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 23, 2012, 22:52:25
http://eu.blizzard.com/pl-pl/company/press/pressreleases.html?id=4662221

W skrócie - w ciągu 24h od premiery sprzedano 3,5M, do tego 1,2M z annual pass. W ciągu tygodnia wzrosło to do 6,3M graczy. Nieźle.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dynax w Maj 24, 2012, 00:06:37
U mnie dopiero dzisiaj Diablo padł po raz pierwszy. Zakończenie trochę rozczarowujące i śmieszne. "Zwycięstwo, wygraliśmy, czy chcesz wyjść do menu?".
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Maj 24, 2012, 00:23:17
Jak widać nie tylko ty (http://bash.org.pl/4830712/) masz takie zdanie :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: deadeye w Maj 24, 2012, 13:08:10
Spokojnie panowie, prawdziwe zakończenie na pewno będzie w dodatku, i tam będzie prawdziwy filmik kończący historię. Nie wierzyliście chyba, że blizz da wszystko od razu?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Maj 24, 2012, 13:12:39
i tak jesteście twardzi, na forach blizzarda ogromne fale krytyki idą :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: SirPrzymek w Maj 26, 2012, 22:02:52
Zaraz zaraz ... to nie ma rozwoju postaci ani takich świetnych klimatycznych kultowych filmików jak były w drugiej części ????!!!!!!!!!!!!!!!!! Prawie dałem sie wykiwać blizardowi , dobrze że nie kupiłem i to jeszcze za tyle kasy
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dynax w Maj 26, 2012, 23:39:01
U mnie właśnie Diablo padł na Koszmarze. Muszę przyznać, że z czasem jest znacznie trudniej. Targ trzeba teraz odwiedzać jakoś co 4 poziomy, bo przedmioty bardzo szybko stają się za słabe. Swoją drogą ten targ to też bardzo fajna zmiana :)
Największy problem stanowią nie tyle bossy co grupki championów. Prawdopodobnie to zasługa tego, że ja gram demon hunterem a kolega czarodziejem (typowe glass canonny). Zwykłe grupy mobów padają w kilka sekund dosłownie bez strat hp, ale elity są bardzo groźne (szczególnie te które się teleportują).
Największy plus gry w porównaniu do poprzedniej części to to, że możemy sobie w dowolnym momencie zmienić build na to co nam się bardziej podoba. Z resztą, na reszcie nie ma jednego dobrego buildu który wszyscy sobie kopiują, tylko skille dobiera się wedle właśnego uznania.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: alexsoft w Maj 26, 2012, 23:48:40
Nie ma handlu i interakcji z graczami, czyli endgame'u z d2... Tu sie wbija 60lvl i nie ma co robic.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Maj 26, 2012, 23:58:33
Nie ma handlu i interakcji z graczami, czyli endgame'u z d2... Tu sie wbija 60lvl i nie ma co robic.
Bo D3 to nie D2 i endgame jest zupełnie inny?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dynax w Maj 27, 2012, 00:05:17
Ja z niecierpliwością czekam na patch wprowadzający PvP, bo z tego co zapowiadają to ma być miodne.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: alexsoft w Maj 27, 2012, 00:07:17
Bo D3 to nie D2 i endgame jest zupełnie inny?

No dobra, ale tu nie ma zadnego.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: laggyluk w Maj 27, 2012, 11:07:41
Zaraz zaraz ... to nie ma rozwoju postaci ani takich świetnych klimatycznych kultowych filmików jak były w drugiej części ????!!!!!!!!!!!!!!!!! Prawie dałem sie wykiwać blizardowi , dobrze że nie kupiłem i to jeszcze za tyle kasy
bez przesady, są filmiki. Na końcu też. Nie wiem co rozumiesz przez rozwój postaci, jest typowy dla diablo z tą różnicą że wybierasz aktywne skille z dostępnych zamiast mieć wszystkie naraz :P
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Maj 27, 2012, 11:37:30
@laggyluk a nie jest tak że wszystkie postacie tej samej klasy i leveli są identyczne co do skilli? W diablo II był wybór :-)

Liosan
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: bies w Maj 27, 2012, 12:45:46
@laggyluk a nie jest tak że wszystkie postacie tej samej klasy i leveli są identyczne co do skilli? W diablo II był wybór :-)
Nie, nie są. Gram czarodziejem który od wielu poziomów używa bardzo prostych (niskopoziomowych) umiejętności. Takie mi odpowiadają. W D2 to nie było możliwe bo w pewnym momencie wyższe umiejętności były znacząco lepsze od wcześniejszych. Więc przez 30 poziomów czekałeś z inwestycją punków po to aby od 30 (24) wzmacniać tylko najlepsze.

W D3 jedyne co dają poziomy to wybór. Ale bez konieczności zmiany.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dikamilo w Maj 27, 2012, 15:39:00
@laggyluk a nie jest tak że wszystkie postacie tej samej klasy i leveli są identyczne co do skilli? W diablo II był wybór :-)
Co z tego że był wybór jak potem jechało się na jednym buildzie cały czas, jak rozdałeś źle skille to robiłeś nową postać i zazwyczaj używało się tylko tych "ostatnich skilli". W D3 masz wybór i to dość spory jak chcesz grać i czym chcesz grać. Statystyki pompuje się poprzez itemy z magicznymi dodatkami co w zupełności wystarcza.

Zaraz zaraz ... to nie ma rozwoju postaci ani takich świetnych klimatycznych kultowych filmików jak były w drugiej części ????!!!!!!!!!!!!!!!!! Prawie dałem sie wykiwać blizardowi , dobrze że nie kupiłem i to jeszcze za tyle kasy
Filmików to jest więcej niż w D2 :) I są zrobione naprawdę dobrze.

Nie ma handlu i interakcji z graczami, czyli endgame'u z d2... Tu sie wbija 60lvl i nie ma co robic.
Handel jest przez AH, a interakcja hmm jest czat, co prawda mało osób na nim zazwyczaj siedzi.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: SirPrzymek w Maj 27, 2012, 17:25:48
A to jeśli są filmiki w stylu " ..na wschód , ciągle na wschód..." i jakiś tam rozwój postaci i mnóstwo przedmiotów losowych podrasowywanych klejnotami to kupuję :D
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Czerwiec 11, 2012, 16:39:07
Blizz ma kolejny problem - http://www.diablofans.com/topic/49402-diablo-iii-farmer-makes-60-million-gold-an-hour-and-tells-all/page__p__924143 w sumie to było to przewidzenia, ale, że tak szybko i na taką skalę? Za jaja bym powiesił takich.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: .:NOXY:. w Czerwiec 11, 2012, 17:19:11
O co kaman z tym zlotem ? :> to sie da na $$ wymieniac czy jak ?
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Czerwiec 11, 2012, 18:21:10
O co kaman z tym zlotem ? :> to sie da na $$ wymieniac czy jak ?
Legalnie za parę dni tak, bo rusza w końcu Real Money Auction House, a tak to sprzedaż na Allegro/EBay/etc rośnie. Kupujesz, koleś daje złoto w grze. W sumie to chyba w każdej online są farmerzy co sprzedają złoto czy inną walutę.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Kos w Czerwiec 11, 2012, 20:08:27
E tam, prawa rynku. Jest popyt na towar, to ludzie stają na rękach, by zapewnić podaż w najbardziej kosztowo efektywny sposób :).
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: koirat w Czerwiec 11, 2012, 22:25:24
Diablo 3 to shit. Napisałem cały post na ten teat ale coś mi się poklikało i straciłe cały wpis :(.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Czerwiec 11, 2012, 22:48:54
Diablo 3 to shit. Napisałem cały post na ten teat ale coś mi się poklikało i straciłe cały wpis :(.
To bardzo romantyczna historia, ale hejtowanie D3 jest już passé ;).
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: koirat w Czerwiec 12, 2012, 01:01:16
Najwyraźniej przegapiłem moment.  Rozumiem iż emocje ostygły i teraz na topie jest nie kontrolowany zachwyt. ;)

Nie śledziłem tego wątku więc mogę nie być zbyt odkrywczy, ale podam krótką listę wad D3 :

1. Masz fajną broń dla swojej postaci, ok ale jeśli nie jesteś barbarzyńcą nie licz na to iż jej kiedykolwiek użyjesz. Nawet z toporem w ręku będziesz pluł strzałkami albo walił pięściami. (o czarach nie wspominając)

2. Bronie dodają poprostu dps, two mag będzie miał silniejsze czary jeśli dasz mu jakąkolwiek broń do ręki. (Naturalnie nigdy jej nie użyje zgodnie z przeznaczeniem)

3. Lagi w singleplayer, ostatnio chciałem pokazać D3 znajomym i lagi miałem tak wielkie iż dosłownie nie wiem co i kiedy mnie zabiło.

4. Ekwipunek można przenosić pomiędzy posatciami, co jest fajne, natomiast bardzo niefajne jest to iż przeniesienie naprzykład hełmu z postaci jednej klasy na postać o innej klasie zmienia jego wygląd.

Inne wady uważam za zbyt subiektywne aby je tu wypisywać. (może jeszcze tu kiedyś zaposzczę to coś dodam :))

Szczerze to swjego czasu Torchlight mnie bardziej wciągnoł. Chyba nawet niektórzy w tym wątku mieli podobne opinie.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Nsuidara w Czerwiec 12, 2012, 03:19:31
Według mnie nieźle... jeżeli farmer sprzeda z jednego dnia takie złoto to 12$/mln = 720$/h = 17280$/24h 
17tyś $ na dobę ^^
// o ile znajdą się na to kupcy ^^

Ogólnie grałem na testach.
Wnioskiem z testowania było to że nigdy bym nie wydał na takiego gniota 50-70 $/euro ^^
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: dikamilo w Czerwiec 12, 2012, 09:25:15
@koirat faktycznie te 4 wady skreślają bezględnie Diablo 3 :) Lagi w singleplayer ? Przecież ta gra nie ma singleplayer... Większość z tego co napisałeś to czepianie się dla czepiania :)
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: alexsoft w Czerwiec 12, 2012, 11:18:02
Ta gra nie oferuje niczego po wbiciu 60lvl. Dosłownie NICZEGO.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: novo w Czerwiec 12, 2012, 15:50:32
@alexsoft: Zrobiles inferno?
Niedlugo wejdzie arena i bedziesz mogl klepac sie z innymi graczami + szukanie itemow. Jak dla mnie co najmniej 2-3 miesiace grania. Juz gralem ok 100h, ostatnia gra przy ktorej spedzilem tyle czasu to HoN. To nie WoW. Diablo to zawsze bylo farmienie itemow + PvP. W d3 pvp bedzie na arenach zamiast w grze - niewielka roznica.

Na razie maja jeszcze duzo baboli (jak chociazby ostatni z AH, gdzie przestawienie zegara w systemie pozwala "cofnac" czas i anulowac aukcje w dowolnym momencie) i tu dali strasznie ciala. Zanim wprowadza Real Money AH musza ogarnac bugi dzieki ktorym niektorzy narobili sobie kasy i zloto strasznie stracilo na wartosci.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Czerwiec 12, 2012, 16:58:11
@koirat myślałeś, że szaman będzie strzelał strzałkami z toporka, a mag zamiast czarować to strzelał z kuszy? W wielu innych grach bronie dla magów dają im dokładnie to samo co w D3 - zwiększają siłę czarów, to, że jest to zrobione poprzez obrażenia broni, a nie jakąś wyuzdaną statystykę, to w sumie żadna różnica. Oczywiście można zabrać broń wszystkim, którzy z niej nie korzystają "wizualnie", ale jak wtedy zwiększysz siłę ich umiejętności bez zbędnych komplikacji w mechanice?

@alexsoft ja miałem wręcz przeciwnie, po wbiciu 60 poziomu aż chce się grać, złoto i przedmioty sypią się całkiem nieźle z buffkiem, a o to w tej grze chodzi i dokładnie to samo działo się w D2. Nadchodzący patch ma jeszcze bardziej uprzyjemnić grę.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Czerwiec 12, 2012, 18:03:47
Karol (http://forum.warsztat.gd/index.php?action=profile;u=4417): Myślę, że tu chodzi o możliwość zrobienia tego w jakiś bardziej klimatyczny sposób (laski maga itp.), niż mag z toporem.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: koirat w Czerwiec 12, 2012, 19:21:37
@up Dokładanie to, gra jest anty-klimatyczna.

@karol Akurat im bardziej skąplikowana mechanika w grze tego typu, tym lepiej. Niech tylko się trzyma pewnych racjonalnych ram (racjonalnych w przedstawionym świecie, i nie nazbyt surrealistycznych w stosunku do naszego). Co byś powiedział na dodanie miniguna i cegły do asortymentu ? Będą dodawać do siły czaru, oczywiście pominiemy wyuzdaną statystykę :).

Wolał bym jak:
Podstawowym atakiem każdej klasy powinien być cios bronią którą akurat trzymamy. Natomiast jeśli grali byśmy przykładowo  magiem to powiedzmy iż posiadali byśmy czary które dodawały by pewne atrybuty związane z tym atakiem.

Na Boga można by wymyślić milion +1 sposobów na to aby ta gra nie była tak spaprana. Blizard zabił klasyka :(. Ta gra jest specjalnie spreparowana pod fanatyków WOW-a. Co jest bardzo przykre.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Czerwiec 12, 2012, 21:10:10
Co byś powiedział na dodanie miniguna i cegły do asortymentu ? Będą dodawać do siły czaru, oczywiście pominiemy wyuzdaną statystykę :).
Powiedziałbym, że to kolejne czepianie się na siłę, bo wyskakujesz z orężem spoza settingu Diablo.

Podstawowym atakiem każdej klasy powinien być cios bronią którą akurat trzymamy.
Ależ to jest - wyciągnij skill spod lpm (z shiftem) i masz atak bronią każdą klasą, szaman może machać toporkiem, albo strzelać z łuku.

Owszem to wygląda dziwnie jak caster biega z dwuręczniakiem, ale bronie "klasowe" mają bonusy dla danej klasy i prędzej czy później się każdy przerzuci na taki oręż.

Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: koirat w Czerwiec 12, 2012, 23:04:31
@koirat faktycznie te 4 wady skreślają bezględnie Diablo 3 :) Lagi w singleplayer ? Przecież ta gra nie ma singleplayer... Większość z tego co napisałeś to czepianie się dla czepiania :)
No u mnie skreśliły, zresztą nie tylko one. Jeszcze zanim w to zagrałem myślałem o kupnie.
Jeśli gra w pojedynkę to nie "single player"... Toć to nawet nazwa mówi sama za siebie.

Ależ to jest - wyciągnij skill spod lpm (z shiftem) i masz atak bronią każdą klasą, szaman może machać toporkiem, albo strzelać z łuku.
Ok skrzętnie to ukryli, z tym że i tak nie ma sensu tego robić, poprostu żadnego. Niestety.

Mnie nie przeszkadza jak caster biega z dwóręczniakiem, uważam iż nie powinno być żadnego idiotycznego podziału ekwipunku na klasy, mi przeszkadza to iż ten dwóręczniak dodaje mu siły czarów.  Mogli by również ograniczyć używalność czarów gdy masz dwie ręce zajęte.


Ale jaką ty w końcu pozycję zajmujesz ? Uważasz iż moje uwagi są złe i to był wyśmienity ruch ze strony blizarda iż w ten sposób to rozwiązali ?
Czyli za pewien postęp, a w przyszłości będziemy się cieszyć z dalszych nowatorskich pomysłów tego pokroju z tej stajni ?

Ogólnie cały ten syf wydaje się być spowodowany AH którego prawdopodobnie pierwotnie nie miało być w D3.
Zapewne na początku chcieli przypisać klasą bronie (co i tak jest głupim rozwiązaniem) ale zwęszyli większy szmal.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Czerwiec 12, 2012, 23:58:48
Ok skrzętnie to ukryli, z tym że i tak nie ma sensu tego robić, poprostu żadnego. Niestety.
Dokładnie - to nie ma sensu, więc dlaczego to zaproponowałeś?

Mnie nie przeszkadza jak caster biega z dwóręczniakiem, uważam iż nie powinno być żadnego idiotycznego podziału ekwipunku na klasy, mi przeszkadza to iż ten dwóręczniak dodaje mu siły czarów. Mogli by również ograniczyć używalność czarów gdy masz dwie ręce zajęte.
Ta gra to ma być tępa rąbanina mobów, a nie D&D z karami do niepowodzenia czaru. W D1 miałem maga z mieczem i tarczą z bonusami do inteligencji, w D2 podobnie. Żadnego ograniczenia w używaniu czarów nie miałem, więc czemu tu nagle miałoby być? Jedyna różnica to taka, że tam pakowało się punkciki w skille, spamowało jednym klawiszem i łykało hektolitry potek, a teraz nie (dla mnie rozwiązanie na bardzo plus). Skądś te obrażenia muszą rosnąć, pamiętam jeszcze w becie jak było właśnie tak jak chciałeś, obrażenia czarów były skalowane bodajże wraz z poziomem. Tylko problem był z tym skalowaniem - czy czarodziej na 60 poziomie od razu ma mieć czar równy sile barbarzyńcy z bronią zadającą 600 czy 1600 obrażeń? Teraz jest sens szukania sobie lepszej broni jako caster, co mi się podoba.

Ale jaką ty w końcu pozycję zajmujesz ? Uważasz iż moje uwagi są złe i to był wyśmienity ruch ze strony blizarda iż w ten sposób to rozwiązali ?
Taką, że po prostu skupiam się na gameplayu, a gra mi się świetnie oraz taką, że Twoje uwagi tyczą się błahych problemów (z mojego punktu widzenia), które wynikają z osobistych upodobań. Są pewne mankamenty, które mi się mniej lub bardziej nie podobają, ale bez przesady - nie mam zamiaru wieszać psów na twórcach i manifestować swojego niezadowolenia, tylko dlatego, że np. po wbiciu 60 poziomu pasek doświadczenia nie znika. Miałem dostęp do bety przez około 3 miesiące i przez ten czas przywykłem do części rozwiązań i nie taki diabeł straszny, może i rozwiązania niekonwencjonalne, ale w rąbance się sprawdzają.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: koirat w Czerwiec 13, 2012, 01:19:52
Dokładnie - to nie ma sensu, więc dlaczego to zaproponowałeś?
Bo mieć powinno.

Ta gra to ma być tępa rąbanina mobów, a nie D&D z karami do niepowodzenia czaru.
Tu możesz mieć rację, chyba miałęm po prostu zbyt wysokie oczekiwania. Ale jak na rąbanine to D1 i D2 odegrały lepiej swoją rolę.

W D1 miałem maga z mieczem i tarczą z bonusami do inteligencji, w D2 podobnie. Żadnego ograniczenia w używaniu czarów nie miałem, więc czemu tu nagle miałoby być?
Jak już tworzysz kontynuację czegoś to raczej starasz się aby było to lepsze, a już na pewno nie uciekasz w regresję.

Jedyna różnica to taka, że tam pakowało się punkciki w skille, spamowało jednym klawiszem i łykało hektolitry potek, a teraz nie (dla mnie rozwiązanie na bardzo plus).
Tu się akurat zgodzę. Chociaż życia wypadające z trupów to również jest takie rozwiązanie na siłę aby podtrzymać dynamikę gry.

Skądś te obrażenia muszą rosnąć, pamiętam jeszcze w becie jak było właśnie tak jak chciałeś, obrażenia czarów były skalowane bodajże wraz z poziomem. Tylko problem był z tym skalowaniem - czy czarodziej na 60 poziomie od razu ma mieć czar równy sile barbarzyńcy z bronią zadającą 600 czy 1600 obrażeń? Teraz jest sens szukania sobie lepszej broni jako caster, co mi się podoba.
Obrażenia rosnące z levelem to nie jest fajne rozwiązanie i dlaczego uważasz iż tak chciałem ?. Nie mogłyby poprostu dla takiego maga rosnąć z inteligencją ? Dodatkowo ekwipunek zwiększający konkretne czary, podobnie do diablo 2 tylko bez dodawania do skili po levelu aby nie robić ślepych zaułków tworzenia postaci. Albo czary korzystające z mieszanych parametrów, przykładowo czar który tworzy magiczne ostrza, ich skuteczność trafienia zależy od zręczności.

Jak już wspomniałem System ekwipunku i skilli jest idiotycznie sprzężony i nie jest to tylko moje zdanie. Uważasz iż moje przykładowe rozwiązanie tego problemu jest gorsze od rozwiązania Blizarda ?


Taką, że po prostu skupiam się na gameplayu, a gra mi się świetnie oraz taką, że Twoje uwagi tyczą się błahych problemów (z mojego punktu widzenia), które wynikają z osobistych upodobań.
Ok gra ci się świetnie bo najwyraźniej nie jesteś zbyt wymagający. Cepisz sobie lewym bądź prawym przyciskiem myszy, a rozwój postaci i cała mechanika gry ma dla ciebie trzeciorzędne znaczenie. Na wiele niedociągnięć mógł bym przymknąć oko ale to jest sprawa kluczowa.


Są pewne mankamenty, które mi się mniej lub bardziej nie podobają, ale bez przesady - nie mam zamiaru wieszać psów na twórcach i manifestować swojego niezadowolenia, tylko dlatego, że np. po wbiciu 60 poziomu pasek doświadczenia nie znika. Miałem dostęp do bety przez około 3 miesiące i przez ten czas przywykłem do części rozwiązań i nie taki diabeł straszny, może i rozwiązania niekonwencjonalne, ale w rąbance się sprawdzają.
Na moje oko to próbujesz relatywizować problem i tyle.
Ja wyraziłem swoje zdanie na temat tej gry gdyż nie mogę znieść ślepego hurraoptymizmu napędzającego cały ten hype nad co poniektórymi produkcjami AAA. Gdyby tą grę nie wydał Blizard i nie nazywała by się Diablo, to ( lekka hiberbola :) ) pies z kulawą nogą by się za nią nie obrócił.

Poprostu jak kupuję coś za 150 czy ileś tam złotych to wymagam. Sczególnie jeśli coś jest sprzedawane pod pewną marką.
W tym wypadku nie kupuję.

Ogólnie blizard ma sporego minusa u mnie za Diablo 3, dobrze że udało im się zrobić SC 2 bardzo przyzwoicie więc jeszcze dam im szansę. :p
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Karol w Czerwiec 20, 2012, 17:51:30
Ubiłem dziś polskiego community managera http://i.imgur.com/NPbwo.jpg Taka drobnostka, a cieszy jak nie wiem co :D.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Czerwiec 20, 2012, 18:04:12
@up:
Gratulacje :D
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: novo w Czerwiec 27, 2012, 17:39:01
Cytat: koirat
Ogólnie cały ten syf wydaje się być spowodowany AH którego prawdopodobnie pierwotnie nie miało być w D3.
Diablo2 to bylo w 95% farmienie itemow i trade z innymi graczami, takze akurat AH (czyli wbudowany w gre mechanizm trade-ow) to podstawa. Po prostu zamist siedziec na odpowiednim kanale i probowac sie polapac w 100 ogloszeniach sprzedazy na minute, masz (w miare) wygodny interface do sprzedawania/kupowania znalezionych przedmiotow.


Jak już tworzysz kontynuację czegoś to raczej starasz się aby było to lepsze, a już na pewno nie uciekasz w regresję.
IMO jest znaczny postep. Pamietaj ze to nie cRPG, tylko Hack&Slash i postep byl w kierunku wlasnie siepania mobow, a nie mega fabuly i rozbudowania postaci jak w D&D. Co do konkretow:
- Mozesz zrobic respec w dowolnym momencie za darmo. W D2 trzeba bylo levelowac postac od zera.
- Followers sa mocno oslabieni i nie ma juz takiej sytuacji jak z D2 gdzie mozna bylo miec merca silniejszego od glownej postaci
- AH - ogromne ulatwienie w handlu z innymi graczami. Juz nie musisz sie mocno w gre w krecic, szukac po forach nazw odpowiednich kanalow czy przegladac zewnetrznych stron zeby kupic ekwipunek. Teraz kazdy nowy gracz ma od razu przed nosem mechanizm do handlu z innymi.
- Skupienie sie na farmieniu championow/elitek a nie runach na bosy. Dzieki temu po wbiciu 60lev nie biegasz 200x dziennie jednego questa (baal/meph/cow runy - zaleznie w ktorym patchu d2), tylko mozesz biegac przez caly akt (praktycznie 2gi, 3ci i 4ty daja ci niezle itemy, glownie 3ci i 4ty).
- Dodatkowy poziom trudnosci - inferno. wreszcie zeby skonczyc gre trzeba sie niezle nabiegac i nameczyc. Dzieki cap-owi na 60lev i fakcie ze w pozniejszych aktach inferno sa creepy z levelami 61-63 - czyli wyzej niz gracz.
- Znacznie lepszy balans postaci - mozesz grac praktycznie dowolna klasa i miec podobne szanse. Tutaj jeszcze blizzard czeka troche pracy (DH przed patchem 1.0.3, czy barb teraz). Ale to jest oczywiste. Jest teraz kilka mln ludzi kombinujacych i szukajacych bugow/kombinacji skilli i itemow. Za jakies 2-3 miesiace juz powinno byc to zrobione. Wazne jest, ze blizzard aktywnie nad tym pracuje i nawet jak nagle ktos znajdzie patent zeby dana klasa gralo sie duzo latwiej to dosc szybko jest to poprawiane (np. ostatni nerf DH).

Cytat: koriat
Tu się akurat zgodzę. Chociaż życia wypadające z trupów to również jest takie rozwiązanie na siłę aby podtrzymać dynamikę gry.
Gdzie dynamika gry jest w hack&slashu jedna z najwazniejszych jak nie najwazniejsza charakterystyka.

Cytat: koriat
Jak już wspomniałem System ekwipunku i skilli jest idiotycznie sprzężony i nie jest to tylko moje zdanie. Uważasz iż moje przykładowe rozwiązanie tego problemu jest gorsze od rozwiązania Blizarda ?
Ok gra ci się świetnie bo najwyraźniej nie jesteś zbyt wymagający. Cepisz sobie lewym bądź prawym przyciskiem myszy, a rozwój postaci i cała mechanika gry ma dla ciebie trzeciorzędne znaczenie. Na wiele niedociągnięć mógł bym przymknąć oko ale to jest sprawa kluczowa.
Szukanie lepszych itemow to byla glowna czesc gry w D2 (jeszcze dochodzi PvP). Uzaleznienie od nich sily postaci jest jak dla mnie naturalne rozwiazanie. Oczywiscie zaleznie od builda dobierasz sobie inne itemy. Ja gram DH i mozna zrobic build semi-tanka gdzie szukasz glownie itemow z res, vit, loh. Mozesz tez zrobic sobie DH glass cannon, gdzie olewasz survivability (i tak cie wszystko zabija jednym strzalem) tylko pakujesz wszystko w dex, crit chance, crit dmg i attack speed. Mozesz zrobic sobie builda na pulapki. Mozliwosci jest od groma, czego w D2 nie bylo i tutaj jest ogromna poprawa. Wg statystyk blizzarda build uzywany przez najwiecej ludzi ma ok 10% graczy. To jest ogromny postep w stosunku do d2 gdzie praktycznie byl 1/2 buildy na klase i kazda czarodziejka czy palladyn wygladali tak samo.

Cytat: koriat
Na moje oko to próbujesz relatywizować problem i tyle.
Na moje oko na sile probujesz z diablo zrobic RPG ktorym nigdy nie bylo. Od samego poczatku serii diablo to byl hack&slash (mozna powiedziec, ze ta gra stworzyla ten gatunek). Gdzie podstawa nie jest rozwoj postaci (jest on mocno ograniczony wzgledem rpg-ow) tylko radosne rozpizdzanie setek mobow i przy okazji ubieranie postaci. A w tej kategorii D3 poprawia wiele problemow z D2 i generalnie swietnie sie spisuje.

Co do Twoich teorii nt mechaniki, to glownym problemem w tym przypadku jest balans postaci. Z tego tez powodu nie mozesz rozdzielac punktow statystyk. Wlasnie w D2 mogles na klasie ranged wrzucic wszystkie (albo prawie wszystkie) punkty w witalnosc i dzieki temu nie potrzebowales zadnego gearu z w/w statystyka a mogles budowac sobie postac na mf i dmg. Zreszta blizzard o tym mowil w wywiadach.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: alexsoft w Czerwiec 27, 2012, 18:44:45
W diablo2 liczył sie barter i wlasnie wyszukiwanie ogloszen. Jak byles dobry do zaczynajac z rana od 1 ista mogles wieczorem miec 10 istow odpowiednio handlujac. Tutaj nie robisz nic oprocz wrzucenia itemka na idiotyczne AH.
Tytuł: Odp: Diablo 3
Wiadomość wysłana przez: novo w Czerwiec 28, 2012, 11:24:16
Jak Ci sie nie chce szukac, to faktycznie ogranicza sie tylko i wylacznie do tego. Ale sa tez ludzie dzialajacy dokladnie tak samo jak opisujesz, tylko ze na ah. Pytanie ile godzin chcesz na to poswiecic, ale da sie zarabiac golda na samym handlu. Wyszukujesz itemy z zanizona cena i sprzedajesz je drozej i tak w kolo macieju. Dla przykladu, szukalem ostatnio helmu i wszystkie ktore mnie interesowaly kosztowaly ok 2-3mln, ale w pewnym momencie ktos wystawil za 35k. To i tak przy aukcjach z buyout-em, jak poszukasz na takich bez, to da sie naprawde fajne itemy dosc tanio kupic (ale trzeba kilka godzin posiedziec i poszukac).