Warsztat.GD

Społeczność => Projekty zaawansowane => Wątek zaczęty przez: Adam27 w Wrzesień 03, 2011, 14:05:43

Tytuł: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 03, 2011, 14:05:43
Witam wszystkich :)

Chciałbym Wam przedstawić projekt, nad którym pracowałem przez ostatnie miesiące - gra pt. Etharnion. Jest to RPG w 2D z widokiem top-down. Polega na wypełnianiu zadań przyjmowanych od NPC, uczeniu się umiejętności, zbieraniu przedmiotów (którymi można handlować), zwiedzaniu świata i walce z wrogami za pomocą różnych rodzai broni - od tych zwykłych do walki wręcz, po magię.

Zapraszam na stronę projektu na Warsztacie:

http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196 (http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196)

Znajduje się tam dokładniejszy opis gry, są też screeny oraz link do pobrania.

Chciałbym z tą grą wziąć udział w WSoC, ale bez teamu będzie ciężko. Dlatego, jeśli ktoś jest chętny do współpracy jako grafik, dźwiękowiec albo storywriter, proszę o kontakt - przez e-mail, GG, albo tu na forum.

Zachęcam do testów i proszę o opinie :)

Pozdrawiam,
Adam27

Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Wolfer1ne w Wrzesień 03, 2011, 16:19:43
Opinia z 10 minut gry:

- Wszystko działało sprawnie ( 0 błędów , stały FPS )
- Chyba troszkę za szybkie levelowanie ( Wykonałem raptem 4 questy i już 8 lvl ! )
- Brak chodzenie na boki ( Obecnie tylko Góra-Dół ) i sejwów
- Popraw trochę AI tzn. wystarczy się dobrze ustawić a jeden bandyta zabije drugiego pakując mu w plecy z łuku :/

Ogólnie życzę powodzenia w dalszych pracach
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 03, 2011, 17:07:03
Dzięki ;)

Ogólnie z doświadczeniem za questy jest tak, że im dalej w grę, tym więcej się go dostaje, bo więcej jest potrzebne do osiągnięcia następnego poziomu. Dlatego, jeśli poszedłeś na początku gry w inne miejsce, mogłeś tak szybko wbić kilka leveli.

Do chodzenia na boki ciężko zrobić animacje, a animacja zwykłego chodzenia nie za bardzo by chyba pasowała, więc z tego zrezygnowałem.
Co do zapisów - nie starczyło mi już na to siły, ale zaraz się za to zabiorę, bo zdaję sobie sprawę, że to jest potrzebne.

Wiem, że strzelanie do kolegów to słaba strona AI, ale miałem nadzieję, że odpowiednie ustawienie postaci na mapie rozwiąże sprawę ;) Jednak postaram się zrobić coś, żeby temu zapobiec.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: black devil 4 w Wrzesień 03, 2011, 20:36:40
Grałem kilka minut i gra nawet fajna ale według mnie musisz po poprawić jeszcze kilka rzeczy min.:
-zdaje mi się ze jak się idzie to obraz się rozmazuje przez co na początku bolą oczy
-domy powinny mieć dachy chyba że tam deszcz nie pada:)
-powiększ miasto bo jest prawie takie same jak wioska
-żeby nauczyć się umiejętności bron jednoręczna trzeba pójść z gościem na bandytów a nie można nawet jeszcze pałki używać bo trzeba mieć umiejętność bron jednoręczna to jest jednak trochę dziwne...   
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Pavolvo w Wrzesień 03, 2011, 23:00:06
V0.1 krótka recka albo raczej co bym zmienił/dodał:D Ostrzegam, długa jest...

-grafika nie ma "pazura", wszystko jest piekne i gładkie na co nie lubię patrzec.
-zbyt duża jaskrawośc kolorów, przyciemń je kapinkę;)
-brak cienii.
-ładne przejścia tekstur podłoża, a zarazem w niektórych miejscach dziwnie są one rozłożone(nienatrualnie i brzydko).
-za duże postacie, lub za małe budynki/rośliny
-beczki wyglądają dziwnie(te leżące) oraz skrzynie. Te stojące wyglądają o niebo lepiej.
-nie wiadomo co to za przedmiot(mówię tutaj przede wszystkim o rzeczach w domkach). Może dałoby się po kliknieciu na nie, by postac mówiła np. "Szafa" lub wyskakuje gdzieś napis "Szafa" itp.?
-FPS jak już pisał Wolfer1ne jest na stałym poziomie, nieco wzrasta podczas dialogów czy handlu.
-Co do handlu, to brak przycisku "akceptuj" lub czegoś podobnego bardzo mnie boli. Nie wiadomo, czy kupiliśmy, czy też nie. To samo tyczy się kufrów, ale tutaj sprawa jest już prostsza
-Misje pojawiają się w dolnym lewym rogu. Wolałbym, by był na środku(jak w innych RPGach) bo ja fuksem zobaczyłem, że przyjąłem jakąś misje czy zdobyłem doświadczenie. Mocno brakuje mi charakterystycznego dźwięku dla "slepych graczy"(misja przyjęta, zepsuta, zaliczona, anulowana) oraz kolorków i wyrazistej, pasującej do klimatu gry czcionki. Co do kolorów, to czywiście bym z miłą checią widział zielony kolor-misja zaliczona, czerwony-misja zepsuta, żółty-przyjęta.
-Uciążliwy wymóg gadki-szmatki stania przy postaci, cal w bok i nie mozna sobie pogadac. Co do tego, to bym proponowął zmiany tego lub by postac sama pochodziła do postaci przy kliknięciu myszki na nią. Miło byłoby, gdyby można było "szturchnąc" ją w plecy, a ona odwraca sie i rozpoczynamy dialog.
-HUD mi się średnio podoba, zmniejsz go i może jakoś bardziej dopasuj do klimatu gry.
-Brak dachów i drzwi. Ściany sa dosyc "cienkie" i nie wyglądają wogóle na nie:) Może dlatego, że jest jednolita, tekstury wyglądające jak połączone ze sobą deski wyglądałaby o wiele lepiej. Lub zyrdki do których połączone są cieniutkie, oddzielanie od siebie deseczki to byłby majstersztyk:)
-wszystkie krzaki(oólnie cały las) jednocześnie rusza się by zaraz stanąc. Obraz przez to się rozmazuje, w szczególności gdy się idzie.
-Co do krzaków, to ładne są:)
-Szkoda, że pod krzaka nie można wejśc:/ Dalej byłoby widac nasza postac przez szparki między liścmi i gałązakmi wiec może warto dodac, równie byłby to idelany teren do ataków "z zaskoczenia".
-PN i doświadczenie bym zmienił na coś innego. Na co? Np. na "rutynę", czyli za każdego zabitego potworka czy wykonaną misję(bądź jej etap) dostajemy okresloną ilośc rutyny. Za nią trenujemy u nauczycieli(oraz kasę)...
-Brakuje mi jakiegoś "drzewka umiejetności"...
-System dialogów wygląda średnio(przed wszystkim jego rozmiejscowienie).
-Fajna magia i teleport;P
-Jak gostek nas zaprowadza do tej drugiej wioski to nawet nie raczył na nas poczekac, oglądnąc sie ani nic tylko szedł bez nas. Według mnie przechodzenie między wioskami/miastami powinno nie byc takie łatwe, najpierw misje w wiosce, a gdy jesteśmy silniejsi to w drodze do innego miasta napotykamy jakieś bestyjki czy bandytów. Fajnie by było, gdybyśmy trafiali np. na jakieś malutkie obozy:)
-Co do miast i wiosek, strasznie małe są, a mury są za cienkie. Dodatkowo sa one słabo zaludnione a brak odniesień do tego w fabule...
-Znalazłem BUG:D Gdy będziemy iśc do przodu i będziemy rozbijac się o drzewa czy budynki i puścimy 'W' to postac przez chwilkę bedzie sama szła do przodu. W jednym miejscu mnie jakby "przycieło"...
-Po co te pelerynki?
-Brak save'ów.
-Logo "Etharnion" jakieś takie "nudne";P
-Menu nie szaleje, ale w miarę pasuje klimatem.
-Muzyczka niby fajna, ale w czasie gry przynudza...
-Świat jest troszke pusty(drzewa, parę ludków, wioski i nic pozatym).
-Ustawienia poza grą, brak opcji(ale mam nadzieję, że to sie znajdzie w przyszłych wersjach)
-Brak chodzenia na boki. Bardzo przydatne niestety:P
-Głupie AI.

To chyba tyle, coś miało jeszcze byc ale wypadlo mi z głowy. Pzeczytaj, pomyśl, zmień-moje motto:D Pzdr.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 04, 2011, 00:17:40
@black devil 4:

Hmm, ja nie zaobserwowałem żadnego efektu rozmazywania, być może to wina karty graficznej.

Dachy będą, jak wymyślę co zrobić z wejściami do domków ;)

Miasto mogłoby być większe, ale wtedy wymagałoby pewnie więcej mieszkańców, więcej questów itp., a na to niestety na razie nie mam pomysłów. Ale w ostatecznej wersji prawdopodobnie będzie inna mapka, w tym większe miasto bardziej tętniące życiem :)

A umiejętności walki możesz się także nauczyć w pierwszej wiosce u Emetha po wykonaniu jego zadań, o ile najpierw porozmawiasz z Dermisem. Chyba za szybko powędrowałeś do miasta ;)

@Pavolvo:

Uff, trochę było czytania, ale dzięki za konstruktywną krytykę :)

Dużo Twoich punktów dotyczy grafiki, dźwięków czy muzyki - niestety, nie jestem specem od żadnego z nich. Grafika, którą widać, wyszła mi jak wyszła, sam jej na pewno nie zdołam poprawić - dotyczy to zarówno menu, HUDa, postaci czy wszelkich obiektów w grze. Z niektórymi dźwiękami mogę pokombinować, bo zgadzam się, że do akcji związanych z questami się przydadzą, więc jeśli mi się uda, to na pewno nie zabraknie ich w następnej wersji :)

Co do pozostałych kwestii:
- mogę trochę przyciemnić obraz, chociaż gra w założeniu nie miała być mroczna
- prawdopodobnie dodam lekkie cienie pod postaciami
- nie wiem, gdzie zauważyłeś "nienaturalne" przejścia podłoża, za wszystkie odpowiada ten sam shader, więc wina może być najwyżej w niepasującej kolorystyce tekstur :)
- obiekty interaktywne (kufry itp.) są podpisywane, ale dla szaf nie widzę takiej potrzeby, bo to tylko wyposażenie służące do zajmowania miejsca ;)
- do handlu służy spacja, przycisk niestety się nie zmieścił :/
- informacje pojawiające się na środku ekranu to żaden problem, kolory także, ale niektóre mogą się dość mocno zlewać z otoczeniem, dlatego zostawiłem biały; postaram się jednak dobrać coś odpowiedniego
- żeby porozmawiać z NPC, trzeba do niego podejść - to chyba logiczne; postaci przecież odwracają się, gdy na nie klikniemy, oczywiście pod warunkiem, że jesteśmy wystarczająco blisko, mogę ewentualnie zwiększyć tą minimalną odległość
- drzewka lekko poruszają się i kręcą cały czas, wprawdzie czasem zwalniają, ale taki już urok sinusów i cosinusów :) nie wiem o co chodzi z rozmazywaniem; co do wchodzenia w las, już kilka osób mi to proponowało, i chociaż z założenia drzewa miały być naturalną przeszkodą, chyba dodam taką możliwość
- systemu umiejętności już raczej nie będę zmieniał, ten wydaje mi się prosty i intuicyjny; drzewko nie jest potrzebne, gdyż żadna zdolność nie wpływa na możliwość nauczenia się jakiejkolwiek innej
- cała fabuła jest tak naprawdę do wymiany, bo wersja 0.1 to dopiero demko; wtedy oczywiście będzie można dodać różne "przeszkody" na drogach do innych miejsc, będą też potworki, miasta będą bardziej rozwinięte itp., ale do takich rzeczy przydałaby mi się pomoc ;)
- ten bug z zacinaniem się poruszania wygląda tak, jakby program zbyt późno otrzymał informacje o puszczeniu klawisza - występuje to na moim lapku (fps ok. 80), ale na stacjonarce (500 fps) już nie, więc to chyba zależy od szybkości działania gry; postaram się to poprawić
- pelerynki są dla urozmaicenia wyglądu postaci, aż tak bardzo Ci przeszkadzają?
- jak już pisałem w poprzednim poście, zapisy będą niedługo dodane; o poruszaniu się na boki też pisałem ;)
- ustawienia być może będą, jeśli będzie co ustawiać...
- co masz na myśli pisząc "głupie" AI? jeśli to, że gościu strzela w plecy do innych ze swojej drużyny, to poprawię to, ale jeśli coś innego, to sprecyzuj ;)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Pavolvo w Wrzesień 04, 2011, 13:41:11
Głupie AI czyli właśnie te strzelanie:P można pod ten punkt podpiąc jeszcze tą misje z zaprowadzeniem(nie czeka na nas, a powinien moim zdaniem) czy to, że jak chcę pogadac z jakąś postacią to ona przedemną ucieka.

Pelerynki mi przeszkadzają, bo to nie jest żadna kreskówka czy gra z super bohaterami, tylko średniowieczny eRPeG:)

Ten BUG mi występuje w każdym miejscu, FPS 46-48.

Ale jest zbyt jasna i razi po oczach, w szczeólności jak idzie sie przez las i wszystkie krzaki sie ruszają. Dlatego porponuję przyciemnic kolorystykę, lekko. Będzie od razu lepiej wyglądało. A z ciekawości, noc i inne zjawiska pogodowe będą?

Co do rozmowy, to podchodziłem ze wszsytkich stron do gostków i nie mogłem z nimi gadac(druga wioska). Naklikałem się jak głupi, byłem bardzo blisko nich a jak tylko klikałem to albo lipa albo odchodzili odemnie:/

No to takim razem jakoś je pokazac, by wyglądało na szafę:)

Sorka za niekolejnośc spisu, ale pisałem na co luknąłem obecnie w twoim poście:) Pzdr.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: black devil 4 w Wrzesień 04, 2011, 14:18:39
albo mojej wady wzroku i za jasnej grafiki lasu bo w mieście tego nie odczułem.I nie zobaczyłem w grze żadnych postaci bez roli np.rolnik,strażnik,wieśniak itp.Brakuje też mi potworów.Co to dachów to napisałem już moja propozycje pod screen'em "Dialog z NPC w mieście."A do miasta poszedłem bo taka była pierwsza misja.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 04, 2011, 17:20:21
muzyka z menu jest najlepsza z całej gry :D
ale i tak zaczątki pozwalają myśleć, że kiedyś będzie z tego fajna, profesjonalna gierka :)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 04, 2011, 18:48:19
@Pavolvo:

AI w takim razie będzie poprawione. Ale jeśli postać Ci ucieka przy próbie podjęcia dialogu, to po prostu pech i musisz poczekać, aż dojdzie tam gdzie ma dojść, bo żadną siłą jej nie powstrzymasz (no chyba że ją zaatakujesz, ale wtedy się na chwilę obrazi :D ). Niestety nie wiem, czemu nie mogłeś porozmawiać z NPC - normalnie powinni się odwrócić i rozpocząć dialog, może to z powodu niskiego FPS i komunikaty gdzieś się gubią.

Pelerynki nie są dla superbohaterów, to po prostu zwykłe nakrycie na plecy służące w grze wzbogaceniu różnorodności wyglądu postaci. Zamiast 7 (bo tyle jest wyrenderowanych kolorów ubrań) z pelerynkami jest w sumie 56 kombinacji (7 kolorów oraz 8 możliwość - brak peleryny).

Postaram się coś zrobić z tym zacinaniem się poruszania postaci.

Całkiem prawdopodobne, że dzień i noc zrobię, ale nie wiem, czy będzie to miało jakiś wpływ na zachowanie NPC. Deszcz, burze itp. też, jeśli fajnie wyjdą. Nawet oświetlenie od ogniska mam w planach :)

@black devil 4:

Jasne, postaci neutralne mogłyby trochę zapełnić miasto czy wioski. Potwory także będą, jeśli będę miał animacje do nich. Jeśli chodzi o dachy to muszę pomyśleć, ale najbardziej prawdopodobne, że będą wyświetlane tylko na zewnątrz budynku, a drzwi nie będzie. Co do misji z pójściem do miasta to faktycznie, po rozmowie z Dermisem takową dostajesz, ale wcześniej mówi Ci, kto Cię może nauczyć walki, i wymienia Emetha w tej samej wiosce. Dlatego trzeba czytać dialogi ;)

@ΨΧΞ:

No cóż, w założeniu to cała gra miała sprawiać największą frajdę, a nie tylko muzyczka, ale będę pracował nad tym, żebyś wkrótce mógł zmienić zdanie :D
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Wolfer1ne w Wrzesień 04, 2011, 21:11:09
I jeszcze to:

- w kilku miejscach nie da się podnieść roślinki ( jedna chyba jest taka za drugim miastem po prawej )
- "złodziejstwo" :/
- jaki level trzeba mieć by wydobyć coś z 3-4 ostatnich rud koło bena ( wcześniejsze coś dały, te końcowy nic z 1 lvl )
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 04, 2011, 21:37:21
To dziwne, bo ja podnoszę wszystkie roślinki i nie ma z tym problemu. Poklikaj trochę, powinno się udać ;) Do wydobywania surowców potrzebujesz tylko zdolności Górnictwo, tu nie ma znaczenia level postaci. Co do "złodziejstwa" - masz pomysł na lepszą nazwę? ;)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Mr.Protek w Wrzesień 04, 2011, 21:40:14
Miałem czas by pograć tylko chwilkę i widzę że będzie z tego świetna gierka ;) Mam nadzieję że ją ukończysz w całości, zacznę w nią grać na poważnie gdy zrobisz możliwość zapisu gry :) Ogólnie do zrobienia zostało ci to co najgorsze dlatego mam nadzieję że nie zabraknie ci chęci na jej ukończenie :) Powodzenia! :D
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 04, 2011, 21:57:52
Zapisy są na górze mojej listy ToDo, zaraz za kilkoma efektami graficznymi, i na pewno pojawią się w najbliższej wersji. ;) Ale dlaczego uważasz, że zostało mi to, co najgorsze? Pewnie będę tworzył tą grę jeszcze trochę czasu, ale to jest świetna zabawa, szczególnie jeśli mam motywację w postaci osób chcących w gierkę zagrać :)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: alexsoft w Wrzesień 04, 2011, 22:55:43
Moim zdaniem - lepiej niż "złodziejstwo" brzmi "kradzież".
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Mr.Protek w Wrzesień 05, 2011, 12:59:26
Ale dlaczego uważasz, że zostało mi to, co najgorsze? Pewnie będę tworzył tą grę jeszcze trochę czasu, ale to jest świetna zabawa, szczególnie jeśli mam motywację w postaci osób chcących w gierkę zagrać :)
Wszystko zależy od tego jak projekt będzie się przeciągał, dla mnie pierwszy rok to też była świetna zabawa jednak potem już tak fajnie nie jest, jeżeli znajdziesz kogoś do pomocy może tego nie uświadczysz, w sumie zależy to też od tego ile nowych rzeczy chcesz do tego dodać :)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: KnE w Wrzesień 05, 2011, 14:43:20
Bardzo interesujący projekt, na pewno będę obserwować jego rozwój. Widać, że gra wzorowana jest na Gothic'u - jednak jak na "amatorską" grę, wcale to nie przeszkadza. Póki co, najbardziej uciążliwym jest:

- Brak opcji "wyrównania" złota przy handlu. Przykładowo, chcemy coś kupić za 400 zł i po przyciśnięciu przycisku "wyrównaj", owa wartość sama by nam się ustawiała. Obecne klikanie aby wyszła dokładna suma troszkę denerwuje.

- Brak "biegania" u postaci. Tempo chodzenia jest w sam raz, ale czasami przydało by się szybciej poruszać. Przydałby się do tego jakiś pasek "kondycji" aby postać nie mogla biegać bez przerwy.

Póki co czekam na kolejną wersję gry. Mam nadzieje, że już z systemem zapisu/wczytania stanu gry oraz znacznie spowolnionym awansowaniem na kolejne poziomy postaci.


Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 05, 2011, 16:53:10
@KnE:

Tak, to prawda, gra była po części wzorowana na Gothicu, a także na Risenie, jako że są to moje ulubione RPGi :)

Co do handlu, postaram się gdzieś zmieścić przyciski "Akceptuj" (zamiast spacji) i "Wyrównaj". I może jakieś zabezpieczenie, żeby przez przypadek nie sprzedać przedmiotów za darmo, co się może przez nieuwagę zdarzyć ;)

Biegania nie przewiduję - wiem, że taki system był w Gothicu 3, ale w mojej gierce są mikstury szybkości, a gdy się chce naprawdę szybko gdzieś dostać, służą do tego kamienie teleportacyjne.

Dzięki za test, następna wersja już niedługo mam nadzieję ;)

@alexsoft:

W sumie masz rację, podmienię tą nazwę.

Pozdro ;)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: karol57 w Wrzesień 05, 2011, 20:28:32
Grałem krótko, bo nie miałem za bardzo czasu, więc przeleciałem gierkę na szybko:
- Ogólnie gierka spoko co do fabuły i monotonności nie będę się wypowiadał z trzech powodów:
1. Przechodziłem na szybko
2. To jest beta i mówisz, że mapa będzie nowa
3. Ostatnio każda gra mnie się nudzi... nie wiem czego...

- Brakuje mi truchtu i biegu.
- Zaatakowane NPC mają to praktycznie gdzieś, ale myślę, że kiedyś tam to zmienisz.

Mam buga:
- W drugim mieście koleś, chciał żebyśmy poszli z nim zabić bandytów:
-- Z racji, że grałem na szybko to nie byłem przygotowany i mnie zabili.
-- Po wciśnięciu R ciągle ginąłem, aż zostało 2 bandytów
-- Po ich zabiciu koleś co miałem z nim iść się zbugował i nie mogłem z nim pogadać. Po prostu stał w miejscu i nic nie robił.

Co do chodzenia w boki. Możesz zrobić tak, że postać dalej chodzi do przodu. Po prostu lewo by dawało -90° względem kursora, a prawo +90°, z wciśniętym 'W' po 45°.

Bawiłem się trochę w plikach i... usunięcie drzew zostawia je - zabiera tylko kolizje ^^ Masz osobne kolizje do postaci i czarów, nie wiem czy to zamierzone, ale teraz to chyba schodzi na dalszy plan.

Kursor Windowsa trochę denerwuje.

Przydała by się mapka.

Przydałoby się pływanie ew. jakieś łódki (lub to i to).
Koniki też by się przydały.

Możesz dodać kopalnie i zrobić je mniej więcej tak jak w Harvest Moon'ie, ew. coś ala minecraft, bo te rudy na powierzchni wyglądają dziwnie.

Widzę, że kopiujesz DLLki z Visual Studio. Możesz dać PPM na projekt -> Właściwości -> C/C++ -> Code Generation -> Runtime Library ustaw na /MT /MTd w zależności od konfiguracji. Wtedy program nie będzie ich wymagał.

Większość z tych rzeczy to sugestie, bo jutro pogram trochę dokładniej to napiszę coś więcej i zorientuje się trochę bardziej. Mam nadzieję, że rozwijanie tego za szybko ci się nie znudzi.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 05, 2011, 21:12:08
Pisałem w poprzednim poście, biegu raczej nie będzie, bo są miksturki szybkości. NPC po zaatakowaniu zbytnio nie reagują, bo tak naprawdę są nieśmiertelni i gdyby się na serio wkurzyli, szybko byś tego pożałował ;) Buga spróbuję odtworzyć, było ich wcześniej dość dużo i widocznie jakiś szczegół przy ich poprawianiu mi umknął. Z chodzeniem na boki popróbuję, jeśli animacja chodzenia w przód będzie do niego w miarę pasowała, to chyba tak zrobię.

Tak, mam osobne kolizje dla postaci i dla pocisków, bo dla postaci to matematyka, a dla pocisków per-pixel. Zostaje pytanie w jaki sposób (w którym miejscu) usunąłeś drzewka?

Kursory będą zmienione, kiedy już uporam się z pozostałymi rzeczami do zrobienia i poprawianiem bugów. Mapka też będzie jak świat będzie większy i będzie sens ją robić. Ale pływania i zasiadania zwierząt nie planuję, bo w 2D to raczej nie wyjdzie, a już na pewno nie z moją grafiką :D Myślę też, że złoża na powierzchni zostaną, bo to nie jest gra górnicza, żeby były kopalnie. Chyba że zdecyduję się kiedyś na zwykłe jaskinie, to wtedy złoża prawdopodobnie tam się przeniosą. ;)

Co do dll'ek - jasne, że można tak zrobić, ale jakoś wolę mieć mniejszego exeka i dodać te dwa dodatkowe pliki. To i tak nie robi większej różnicy ;)

Dzięki i pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Pavolvo w Wrzesień 05, 2011, 22:07:03
Wiesz co by było fajne, by po kliknięciu na NPC nasza postac sama kierowałaby się do rozmowy z nimi. To by ułatwiło co nieco...
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: agencki_tajniak w Wrzesień 05, 2011, 23:49:22
Przydałaby się możliwość "przepychania npc", jak staną obok siebie dwa ziomki to nie idzie przejść, odczuwa się jakby skała, a nie inny człowiek blokowała nam drogę.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 15, 2011, 22:11:45
Pojawiła się nowa wersja - 0.2 :)

Download oczywiście na Warsztacie:
http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196 (http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196)

Z ważniejszych poprawek:
- dodałem zapisywanie gry - mam nadzieję, że teraz zagrają osoby, które to wcześniej zniechęciło ;)
- nowe efekty graficzne: oświetlenie, cienie, dzień/noc, dodane dachy dla budynków
- poprawione AI

Oraz kilka drobniejszych, m.in.:
- przyciski w oknie handlu
- pojawiające się informacje przeniesione na środek, żeby niczego nie przegapić

Zachęcam do przetestowania gry i czekam na wszelkie uwagi :)

Pozdrawiam,
Adam27
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Pavolvo w Wrzesień 16, 2011, 22:53:55
Błąd wyskakuje z aplikacją Etharion.exe gdy włączam "Nowa gra", napraw problem:)

Jakby co to mam: Procesor 3,2gHz, 1GB RAM, 256mb karta graficzna, windows XP SP3... Pzdr.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 17, 2011, 12:38:19
Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to problem z niektórymi plikami lub brak dostępu do nich. Raczej mało prawdopodobne, żeby to była wina sprzętu. Pojawia się pasek postępu? Jeśli tak, do którego momentu dochodzi?
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: KnE w Wrzesień 18, 2011, 14:49:35
Mi się włącza normalnie, nie mam żadnych błędów.

Co do wersji 0.2 - faktycznie nastąpiło wiele postępów, gra się o wiele przyjemniej. Czekam na kolejne wersje, z bardziej rozbudowanym światem, fabułą, nowymi przeciwnikami (i ich respawnem) a także ciekawszymi zadaniami, bo te póki co są oklepane do granic możliwości.

Zapowiada się naprawdę ciekawa gra, tylko wnieś do niej więcej "siebie" a mniej z naśladowania innych gier.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Pavolvo w Wrzesień 18, 2011, 16:57:50
I w grze nie bedzie nic nowego jeśli chodzi o misje, uwierz mi...;P
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 18, 2011, 17:54:30
Co do tego błędu - już chyba rozumiem, o co chodzi. Z powodu dodania różnych efektów, m.in. cieni, gra wymaga teraz więcej pamięci na karcie graficznej niż w poprzedniej wersji (ok. 300 MB), dlatego u Ciebie, Pavolvo, w pewnym momencie po wykorzystaniu całej pamięci pojawia się błąd. W kolejnej wersji postaram się coś z tym zrobić ;)

@KnE: fajnie że Ci się podoba :) Trwają już prace nad całkiem nową fabułą, która powinna zapewnić o wiele więcej zabawy. System questów będzie usprawniony, m.in. dodam aktualizację aktywnych zadań i dokładniejsze opisy poszczególnych etapów, aby można było się lepiej rozeznać, co jeszcze należy zrobić; pozwoli to również projektować bardziej rozbudowane misje. Oprócz tego będą potworki, które, mam nadzieję, trochę umilą rozgrywkę.
Jednak wiele rzeczy wymaga nowych grafik, z czym na razie jest największy kłopot. Wprawdzie jedna osoba aktualnie pomaga mi pod tym względem, ale nie idzie to tak sprawnie, jak mogłoby, gdybym miał jeszcze kogoś chętnego do współpracy ;)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: maciek97p w Wrzesień 26, 2011, 21:16:18
Dodaj takie coś że jak kliknie się w jakimś miejscu to postać tam idzie. Ogólnie bardzo fajny RPG.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: qad w Wrzesień 27, 2011, 15:53:44
a ja polecam sięgnięcie pamięcią do starego polskiego hitu na amige pt Legion (Gobi 1996)
można z niego trochę czerpać inspiracji odnośnie części fabularnej i rozwiązań mechaniki odnośnie fabuły
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 27, 2011, 16:28:19
@maciek97p: dzięki, jednak system poruszania był od początku zaprojektowany tak, żeby poruszać się klawiszami, więc nie będę tego zmieniał.

@qad: nie znałem tej gry, ale z krótkiego opisu na Wikipedii wnioskuję, że była ona bardziej strategią niż RPG, a ja jednak idę w tym drugim kierunku ;)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: qad w Wrzesień 27, 2011, 16:30:18
@qad: nie znałem tej gry, ale z krótkiego opisu na Wikipedii wnioskuję, że była ona bardziej strategią niż RPG, a ja jednak idę w tym drugim kierunku ;)

to polecam video poogladać :) ciekawe proste elementy mechaniki RPGa aż dziwi mnie że nie stosowane później. Gierka miała mały rozgłos i miała MNÓSTWO bugów.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Wrzesień 30, 2011, 23:57:07
W związku z terminem WSoC, dzisiaj pojawiła się nowa wersja 0.3. Z ważniejszych zmian: potworki i system zdarzeń, dzięki czemu w grze pojawiły się bardziej dynamiczne akcje niż tylko klikanie na postać, aby z nią porozmawiać. Co za tym idzie, kilka nowych dialogów i quest :)

Można oczywiście pobrać na stronie projektu na Warsztacie: http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196 (http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196)

W następnej wersji prawdopodobnie będzie już całkiem nowa, wciągająca fabuła, z nowymi postaciami, dialogami i zadaniami, czyli tym, co w RPG najlepsze :D

Pozdrawiam :)

Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Październik 08, 2011, 22:59:00
Lista bugów:
Ciężki topór jednoręczny wymaga broni dwuręcznej.
Przyzwyczajono nas, że miecz długi jest jednoręczny, a tu zonk :)
Łuk imba :D
Teleport zcrashował grę, potem nie dało się wczytać - po kliknięciu kontynuuj było "czekaj" w nieskończoność.
Zdarzyło mi się sprzedać wszystko za 0 złota, dlaczego komputerowi się nie zdarza? :)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Październik 13, 2011, 23:43:22
Sorry za brak odpowiedzi, ale jakimś cudem wcześniej nie zauważyłem nowej wiadomości w tym temacie :D

Bronie faktycznie mogą mieć kilka bugów, a balans postaram się poprawić, chociaż nie jest to łatwe, żeby wszystko do siebie pasowało. Co do crasha - to bardzo dziwne, żeby teleportacja go spowodowała. Jeśli masz nadal plik z zapisem, to mógłbyś mi go przesłać, wtedy spróbowałbym namierzyć buga ;)
Podczas handlu faktycznie trzeba uważać - chociaż jest przycisk Wyrównaj, i wartości towarów są podane, to jeśli jednak nadal sprawia to problemy, mogę dodać blokadę na przypadkowe oddanie przedmiotów za darmo - tak jak jest to w drugą stronę.

Dzięki za test :)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Październik 14, 2011, 00:12:57
Nie mogę Ci pomóc, bo każda próba wczytania sejwa crashuję grę (win 7).
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Październik 14, 2011, 10:14:45
Dlatego chciałbym, żebyś mi przesłał plik zapisu, znajduje się on w katalogu Save. Mógłbym w debuggerze sprawdzić, co się dzieje podczas wczytywania i dlaczego gra się crashuje, i spróbować to na przyszłość naprawić.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Październik 14, 2011, 11:34:28
Dzieje się tak z każdym save'm, więc nie sądzę, żeby to byłą wina pliku :)

http://www.speedyshare.com/files/30739027/Etharnion.sav

Udało mi się wczytać grę może raz i wtedy zauważyłem tego buga.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Październik 14, 2011, 13:54:31
Rzeczywiście, na Windows 7 gra crashuje się przy wczytywaniu, z kolei na XP wszystko działa poprawnie. Niestety nie wiem, czemu tak się dzieje, szczególnie, że w debuggerze gra często zachowuje się inaczej, niż odpalana z exeka. Przed ostateczną wersją postaram się znaleźć przyczynę i na pewno dokładnie przetestuję grę na obu systemach, żeby uniknąć takich sytuacji ;)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Październik 14, 2011, 14:03:22
możliwy zły alignment danych, przez co przekraczasz pamięć
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 14, 2011, 14:05:39
eee... nie wierzę, windowsy są dość kompatybilne między sobą pod tym względem :)

Liosan
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Październik 14, 2011, 14:18:12
tia.. nie mówię, że jestem w 100% pewny tego powodu, ale sprawdzić można.
sprawdź sizeof struktur, które zapisujesz/odczytujesz na obu systemach, może to dać do myślenia. miałem tak kiedyś.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 14, 2011, 14:24:40
To, że sizeof struktur przy kompilacji na Windows XP i 7 się różni, to jestem skłonny uwierzyć. Ale chyba nie o takim przypadku mówimy, prawda? To jest ta sama binarka uruchomiona w dwóch środowiskach.

Liosan
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Kos w Październik 14, 2011, 14:34:41
A nie próbujesz np. bazgrać gdzieś w folderze instalacji, jak np. Program Files? Win 7 raczej nie pozwala na takie akcje (ustawienia generalnie się wedle filozofii zapisuje w folderze użytkownika). Win XP nie robi takich problemów. Może to przez to? (ot rzucam hasło)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Październik 14, 2011, 14:53:55
Niee, wczytuję tylko pliki z katalogu gry, problem jest ewidentnie właśnie z ładowaniem danych z tych plików. Teraz zauważyłem nawet sytuację, w której po zapisaniu, wczytaniu i kolejnym zapisaniu gra się wysypuje, więc być może problem leży jeszcze gdzieś indziej - np. w źle zainicjowanych wskaźnikach albo przekraczaniu wielkości tablic. Będę szukał dalej ;)
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Październik 14, 2011, 15:11:10
Win 7 x64 jeśli to ma znaczenie
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Liosan w Październik 14, 2011, 21:47:01
U mnie na win7 x64 nawet najprostsza sekwencja "new game, save, restart, load" powoduje segfault.

Liosan
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Październik 15, 2011, 14:40:08
Tak, również testowałem na x64 i miałem dokładnie taką samą sytuację, jednak na szczęście już odkryłem błąd, który w rzeczywistości był bardzo głupi, ale ciężki do odnalezienia. Okazało się, że po odczytaniu struktury z pliku zwalniałem bufor, który był używany jeszcze później w innym miejscu. ΨΧΞ, byłeś blisko z tym przekraczaniem pamięci ;) Widocznie Windows 7 jest bardziej restrykcyjny pod tym względem, bo gdyby ten błąd przy wczytywaniu pojawiał się też na XP, pewnie wcześniej bym go zlokalizował. Teraz mam nauczkę na przyszłość ;)

Tutaj poprawiony exe: http://www.speedyshare.com/files/30755639/Etharnion.exe (http://www.speedyshare.com/files/30755639/Etharnion.exe)
Już nie powinno być żadnych błędów :)

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Amplifa w Listopad 02, 2011, 21:57:44
Chociaż to jest wersja 0.3 to w menu pisze 0.2, gdy włączymy gre, potem ESC i klikniemy zapisz gre to background music w grze wylacza sie, zeby ja wlaczyc trzeba wejsc i wyjsc z menu.NPC ktorego spotykamy na poczatku, raz zatrzymal sie w waskim przejsciu miedzy drzewami i nie chcial isc dalej.Przydalby sie pasek expa obok zycia i many.Jezeli da sie na sprzedaż itemki i nie kliknie sie u NPC wyrownaj tylko odrazu akceptuj u siebie to wtedy NPC nas okradnie, wezmie itemy i nie da kasy :D I przydalaby sie opcja Vsync
Tytuł: Odp: [test] Etharnion - 2D RPG
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Listopad 02, 2011, 22:30:30
@Amplifa: dzięki za feedback. Napis 0.2 zamiast 0.3 to takie moje niedopatrzenie, w ostatnim patchu to poprawiłem. Jeśli chodzi o NPC, faktycznie raz na jakiś czas mogą zdarzyć się jakieś drobne bugi np. z poruszaniem, żaden algorytm nie jest doskonały ;) Pasek doświadczenia to całkiem niezły pomysł, postaram się go gdzieś zmieścić przy następnej wersji. Co do handlu, specjalnie dodałem ten przycisk Wyrównaj żeby się nie pomylić i nie oddać przedmiotów za darmo. Trzeba po prostu uważać ;) Z v-sync zrezygnowałem, bo u mnie na komputerze gra się wtedy przycinała m.in przy poruszaniu myszką, a problemu niestety nie zlokalizowałem.

Pozdro :)