Warsztat.GD

Społeczność => Projekty zaawansowane => Wątek zaczęty przez: skmskm w Luty 13, 2011, 17:43:47

Tytuł: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Luty 13, 2011, 17:43:47
Gra to klon Minecraft'a wersji classic.
Był bym wdzięczny za po testowanie gry.
klawisze:
AWSD - ruch
LMB - niszczenie bloków
RMB - tworzenie bloków
ESC - zamknięcie gry
Alt - uwolnienie focusa(uwalnia mysz)
mysz - obracanie kamery
F1 - save
F2 - load
Wymagania:
zużywa aktualnie 11.5 MB pamięci(świat bez granic jak w becie ale też do góry tu nie ma granicy)
Baza to openGL 2.0 (shadery) automatycznie się wyłączą jeśli nie obslugiwane.
plik gry: http://skmskm.republika.pl/mcc.rar (http://skmskm.republika.pl/mcc.rar)
EDIT:
Pracuje nad multiplayer-em.
(http://skmskm.republika.pl/mc1.jpg)
(http://skmskm.republika.pl/mc2.jpg)
(http://skmskm.republika.pl/mc3.jpg)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Luty 13, 2011, 17:56:42
Przy uruchamianiu mam problem z serii "wystąpił problem". Win XP SP3, 2GB RAM, GF 7300GT, Athlon XP 2600+.

Czyżbyś używał SSE2?
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Karol w Luty 13, 2011, 17:57:31
Cytuj
Program Developed using the Dev-C++ IDE przestał działać.

Vista, C2D 2.0GHz, 2GB Ram, GF 8600GT M 256MB.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Luty 13, 2011, 18:00:54
Wyłączyłem teraz SSE2 link ten sam.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Karol w Luty 13, 2011, 18:16:10
U mnie bez zmian.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Luty 13, 2011, 18:17:58
Wciąż nie działa.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Luty 13, 2011, 18:23:03
wyłączyłem wszystkie opcje w kompilatorze może teraz?
Sam teraz spróbuje na laptopie.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Karol w Luty 13, 2011, 18:25:25
Nie chcę dołować, ale dalej to samo. Na chwile pojawia się czarny ekran i crash. Może jednak problemem nie są opcje kompilatora?
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Adam27 w Luty 13, 2011, 18:26:52
Cytat: Microsoft Windows XP
Wystąpił problem z aplikacją minecraft_clone.exe i zostanie ona zamknięta. Przepraszamy za kłopoty.
:/
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Luty 13, 2011, 18:30:22
Radzę dopisać jakiegoś loggera.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Luty 13, 2011, 18:35:31
Znalazłem jeden błąd cza dać katalog map na dysk c:
na lapku nie umiem tego skompilować IO error
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Luty 13, 2011, 18:42:13
-kamera jest zbyt wysoko nad ziemią; chwilę zajęło zanim się zorientowałem, że to nie latanie
-powinieneś zablokować obrót kamery w osi pionowej gdy kamera patrzy centralnie w górę lub w dół
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: ANtY w Luty 13, 2011, 18:49:44
Bez urazy, ale po co w ogóle coś takiego robić?
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Adam7 w Luty 13, 2011, 18:55:43
Ale schiz, kamera na wstępie jest do góry nogami i nie miałem pojęcia gdzie jestem.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Luty 13, 2011, 19:02:39
Wersja bez shaderów:
http://skmskm.republika.pl/mcc2.rar (http://skmskm.republika.pl/mcc2.rar)
z nimi:
http://skmskm.republika.pl/mcc.rar (http://skmskm.republika.pl/mcc.rar)
dopisałem na szybko logera

ps. dlaczego?
proste z tego samego powodu co wszyscy tutaj piszą silniki :P
a propo właściciel minecrafta jest milionerem :)(15Euro(wcześniej 10)*ilość graczy)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Karol w Luty 13, 2011, 19:33:10
a propo właściciel minecrafta jest milionerem :)(15Euro(wcześniej 10)*ilość graczy)
Odejmij jakąś (może być większą ^^) połowę na podatki itp.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Kos w Luty 13, 2011, 19:34:26
Był milionerem jeszcze przed wydaniem bety. ;)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Jaklub w Luty 13, 2011, 19:52:54
Bez urazy, ale po co w ogóle coś takiego robić?
a czemu nie?

jeśli cokolwiek z tego wyjdzie, obczaję.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Joker w Luty 13, 2011, 20:08:49
(http://s4.postimage.org/5xhl7ybfy/dziala.jpg)
Działa, fizyka do bani, ( o ile można to nazwać fizyką ), oświetlenie też słabe.
 
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Karol w Luty 13, 2011, 20:11:34
Straszny FoV i proporcje okienka, zbyt szybkie poruszanie się "gracza" (szczególnie w dół/górę), absurdalna możliwość wspinania się na pole obok będące nawet 50 bloków wyżej, na limit wysokościowy jakiś jednak się natknąłem (utyka się wewnątrz klocka), spacja obniża postać, zamiast skakać i co najgorsze brak zapisu mapy.

Natomiast ciekawi mnie Twoja realizacja nieskończonego świata, jak to zrealizowałeś, jeśli można wiedzieć?
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Luty 13, 2011, 21:27:17
Naprawiłem Fov,poruszanie i dodałem Save/load
F1 save
F2 load
http://skmskm.republika.pl/mcc.rar (http://skmskm.republika.pl/mcc.rar)
jeśli shadery się nie wczytają gra ruszy bez nich.
Jak jest zbudowany nieskończony świat :P
prosto podzielony na sektory które są w wektorze(vector).
W miarę poruszania się gracza, świat jest generowany przed nim.
każdy sektor mieści pewna ilość bloków, blok po postawieniu kolo drugiego jest automatycznie z nim scalany(oszczędność pamięci/Rendera/kolizji). Gra ciągle skanuje świat w poszukiwaniu możliwości scalania bloków.

Praktycznie świat jest jak octree tyle ze płaskie bo wysokość nie jest brana pod uwagę.

PS. Fajnie by było gdyby jakiś grafik pomógł w stworzeniu GUI(listy bloków jak w minecrafcie tylko większej)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: yorp w Luty 18, 2011, 20:29:49
z tego co sie zorientowalem to sprzedal ponad 900k kopii, a wiec nawet te 30% podatki nie sa straszne dla niego
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Rokuzo w Luty 18, 2011, 21:06:28
Bardzo fajne wykonanie :) I przyzwoicie szybko działa na moim prawie 8 letnim kompie (1,8 GHz procek, 768mb ram, radeon 9550/x1050 czy jakoś tak w każdym badz razie syf ;p) Jakieś niebo by się przydało i te klocki wydają mi się trochę za małe .... w porównaniu do orginału i nie przyjemnie się coś z nich robi jak dla mnie. Ale i tak szacun :)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: filipesq w Luty 18, 2011, 21:59:21
- Dodaj jakieś ramki do klocków albo co, bo w ogóle się ich nie da rozróżnić.
- Klocki za małe
- Skok jakiś taki dziwny
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Solgar w Luty 19, 2011, 00:44:46
z tego co sie zorientowalem to sprzedal ponad 900k kopii, a wiec nawet te 30% podatki nie sa straszne dla niego
Ilość sprzedanych kopii Minecraft to nie jest żadna tajemnica. Na stronie minecraft.net jest napisane, że sprzedał 1328547 kopii. Ilość kopii pomnóżmy przez 10 i tyle euro mniej więcej zarobił. Cena od któregoś tam grudnia podskoczyła do 14.95, ale wcześniej przez jakiś czas był za darmo, także można liczyć jako cenę 10 euro.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Kos w Luty 19, 2011, 00:49:01
Aż boję się myśleć, ile sprzeda, gdy tę grę faktycznie skończy. :)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Luty 19, 2011, 01:51:25
Planuje zrobić jakieś oświetlenie w stylu słońca wtedy klocki powinny być rozróżnialne.
ramek nie potrafię zrobić tekstura jest rozciągnięta przez większą ilość klocków(co uniemożliwia zrobienie siatki). klockom będzie można zmieniać rozmiar. Poruszanie jest tylko tymczasowe(muszę nad tym popracować ale teraz skupiam się nad multiplayer-em).
Gra ma prymitywny rendering wiec powinna szybko działać na wszystkich kompach, optymalizacja mapy się skaluje automatycznie tzn nie przeciąży wolniejszego proca tylko będzie działać wolniej(brak efektów widocznych tego).
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Marzec 20, 2011, 15:39:45
Wersja z multiplayer-em już działa
link do klienta zapraszam na chat w grze :P
http://skmskm.republika.pl/map.zip (http://skmskm.republika.pl/map.zip)
wcisnąć enter by rozmawiać.
Masę rzeczy poprawiłem .... najlepiej zobaczyć :P
by zmienić nazwę użytkownika edytować config.txt hasło nie jest bezpiecznie wysyłane !!!
(http://skmskm.republika.pl/sss.jpg)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Adam7 w Marzec 20, 2011, 16:29:36
a jakie jest sterowanie?
kamera dziwnie chodzi i nikogo nie ma na serwerze :P

na netbooku działa szybko ale nie można nic budować i niszczyć.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Marzec 20, 2011, 17:05:19
mam problemy z lagami
cza czekać aż załaduje
//edit:
znalazłem Buga który powodował długie wczytywanie i lagi
nowy Screen budowla jedynego gracza
(http://skmskm.republika.pl/krs.jpg)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: krychu90 w Marzec 20, 2011, 18:11:28
nowy Screen budowla jedynego gracza
(http://skmskm.republika.pl/krs.jpg)
moja budowla ;] Ogólnie jest kilka bugów, ale o tym już pisałem na czacie z autorem ;)

Powodzenia w projekcie
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: cybek w Marzec 20, 2011, 18:34:08
A mi się nie łaczy, zwiesza się na "Receiving map" i nic, mogę sobie chodzić, a mapa się i tak nie wczytuje.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: filipesq w Marzec 20, 2011, 18:55:50
Ja jak włączę to mogę chodzić, ale nie mogę budować i niszczyć bloków i świat nie jest nie skończony...

//Edit:
Dokładnie to co cybek ma
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Marzec 20, 2011, 19:17:16
widzę masę crc fail na serwerze pakiety złe idą
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: filipesq w Marzec 20, 2011, 19:55:12
Byłoby fajnie jakbyś to naprawił...
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Adam7 w Marzec 20, 2011, 20:15:48
U mnie też dokładnie to samo co u cybka i filipesqa
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Marzec 21, 2011, 16:28:52
według tego co piszecie klient się podłączył do serwera, ale są crc errory.
ja używam do komunikacji struktur one bodajże zmieniają rozmiar między platformami 32/64 bit(ja mam 64 bit)
//edit: o znalazłem rozwiązanie

#pragma pack(push,1)
#pragma pack(pop)

//edit:

nowy link http://skmskm.republika.pl/map.zip (http://skmskm.republika.pl/map.zip)
zapraszam serwer czynny do testów

Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: filipesq w Marzec 21, 2011, 22:29:58
Nic, nadal to samo :(

//Edit:

W debug.txt jest to:
"EnableOpenGL (hWnd, &hDC, &hRC);
Sector
grass: 1
textures loaded"

Czyli po prostu zatrzymuje się na etapie ładowania tekstur...
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Adam7 w Marzec 22, 2011, 11:23:00
U mnie nadal to samo z tą różnicą że od razu aplikacja się wyłącza.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Marzec 22, 2011, 21:04:00
strona projektu:
http://www.dwarveninferno.com/
ostatnio były problemy bo przebudowałem cala grę by dodać możliwość zmiany wymiaru bloków,zoom, komendy,rangi....
//EDIT: nowy screen zrobiłem cienie
(http://skmskm.republika.pl/sx.jpg)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Kwiecień 02, 2011, 17:00:23
Poprawiłem kolizje,szybkość renderingu z 20 fps do 55 fps, niszczenie obiektów i inne...

Znam jednego buga z kartami ATI miło by było gdyby jakiś właściciel ati po-testował...
Interesuje mnie "debug.txt"
Zapraszam do gry:
w pliku config.txt wpisujemy nazwę użytkownika bez niej nie da się budować.
http://skmskm.republika.pl/map.zip (http://skmskm.republika.pl/map.zip)
(http://skmskm.republika.pl/sb.jpg)
(http://skmskm.republika.pl/shade.jpg)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: filipesq w Kwiecień 02, 2011, 18:27:45
Ok, wszystko fajnie, ale aplikacja włącza się i od razu się wyłącza...

debug.txt:
Cytuj
EnableOpenGL (hWnd, &hDC, &hRC);
Sector
grass: 1
textures loaded
create a framebuffer object
attach the texture to FBO color attachment point
attach the renderbuffer to depth attachment point
OK now it's time too render
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: cybek w Kwiecień 02, 2011, 19:10:29
A u mnie dalej się nie łączy (system XP 32bit)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Adam7 w Kwiecień 02, 2011, 20:44:05
jw.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Kwiecień 02, 2011, 20:47:54
byłem w kościele :P serwer off :)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Kwiecień 09, 2011, 12:11:23
Poprawiłem trochę bugów i zwiększyłem wydajność mam teraz 75 fps.
Usunąłem trochę lagów...
Przeniosłem kod do Visual C++ 2010 Express.
http://skmskm.republika.pl/map.zip
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Yasiu w Kwiecień 09, 2011, 12:18:02
Dodaj wiadomość czy serwer działa czy nie w kliencie. Dodatkowo dziwne artefakty się robią gdy wyjadę kamerą poza mapę. W załączniku
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Kwiecień 09, 2011, 13:34:48
Artefakty są dlatego bo nie czyszczę bufora koloru.
A z łączeniem to trzeba czekać serwer trochę czasu wysyła mapę(183KB).
Widziałem na serwerze ze ktoś łączył się.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Yasiu w Kwiecień 09, 2011, 14:29:39
Ok. Tak tylko zgłaszam ;]
Jeszcze: postać nie opada po skoku i albo mi się wydaje albo ruch na boki (A,D) jest szybszy niż do przodu(W).
PS. Działa serwer teraz? Bo ta mapa ładuje mi się już 5 minut i nic.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Kwiecień 09, 2011, 16:37:34
gdzieś tak do 18:00 będzie działać serwer.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: cybek w Kwiecień 10, 2011, 10:12:43
Przeniesienie do visuala to był zły pomysł bo brakuje MSVCP100.dll ;)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Ivian w Kwiecień 10, 2011, 10:21:00
Mape renderujesz na voxelach, czy polygonowo? Bo też chciałem się za coś takiego zabrać ^^
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: filipesq w Kwiecień 10, 2011, 12:30:43
Daj dll'e do ściągnięcia.
Najpierw brakowało msvcp100.dll - ściągnąłem
potem brakowało     msvcr100.dll  - ściągnąłem
Teraz kłóci się, że msvcr100.dll nie zawiera jakiegoś punktu procedury...
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Kwiecień 10, 2011, 14:19:11
filipesq, ściągnij sobie po prostu całego redista.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Kwiecień 10, 2011, 14:27:53
Serwer czyny dziś cały dzień(wyczyściłem mapę powinna się lądować natychmiast.)
gra: http://skmskm.republika.pl/map.zip (http://skmskm.republika.pl/map.zip)
dll: http://skmskm.republika.pl/dll.zip (http://skmskm.republika.pl/dll.zip)
or redist: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=a7b7a05e-6de6-4d3a-a423-37bf0912db84 (http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=a7b7a05e-6de6-4d3a-a423-37bf0912db84)

W razie problemów Skype: "skmskm_DI"

Mape renderujesz na voxelach, czy polygonowo? Bo też chciałem się za coś takiego zabrać ^^
używam Quadów w openGL

Potestowałem troche i:
livebox+avast - not supported(wynik crc error, puste pakiety)
kasperski - supported
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Sebastian970 w Kwiecień 27, 2011, 19:37:48
Mi nie działa :(
Nie włącza się to "dwarweninferno game" i zrób jakiegoś aktualizatora tej gry.
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: krychu90 w Kwiecień 27, 2011, 19:46:02
Mi nie działa :(
Nie włącza się to "dwarweninferno game" i zrób jakiegoś aktualizatora tej gry.
Serwer zapewne jest offline ;)
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: Sebastian970 w Kwiecień 27, 2011, 20:03:05
Ej to znaczy że gracze nie mają opcji single i mogą grać dopiero wtedy gdy jest server online??
LOL
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: ison w Kwiecień 27, 2011, 21:14:57
błąd wyskakuje
http://img40.imageshack.us/img40/3127/bladf.png
redisty zainstalowane
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: filipesq w Kwiecień 27, 2011, 21:46:28
Mi też błąd wyskakuje...

Zanim zrobisz cokolwiek z tą grą zrób to:
1. Zrób tryb single
2. Zrób luncher (taki z opcją automatycznego aktualizowania)
3. Napraw błędy
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: SeaMonster131 w Kwiecień 27, 2011, 22:17:28
Ściągnąłem gre i dll, uruchamiam *exe, to sie włącza aplikacja, jest czarny ekran, a po ~1min się po prostu wyłącza. Kiedy dałem dll'ki to był error że zła dll'ka, więc je wywaliłem :D
Takie coś w Debug jest: EnableOpenGL (hWnd, &hDC, &hRC);
Sector
grass: 1
textures loaded
create a framebuffer object
attach the texture to FBO color attachment point
attach the renderbuffer to depth attachment point
OK now it's time too render
:P
Tytuł: Odp: Minecraft clone
Wiadomość wysłana przez: skmskm w Maj 08, 2011, 16:16:50
od jakiegoś czasu już niepiesze tej gry...
a bez serwera nie zadziała.