Warsztat.GD

Produkcja gier => Design => Wątek zaczęty przez: intoxicate w Październik 14, 2010, 22:27:40

Tytuł: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: intoxicate w Październik 14, 2010, 22:27:40
Cześć,

Może kogoś zaintryguje do myślenia: http://andrzejkoloska.wordpress.com/2010/10/14/jak-dobrze-zaczac-amatorski-projekt/

Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę którym chciałby się podzielić? Może zacznijmy wypluwać proste tematy w tym wątku, może coś fajnego się narodzi i ktoś zacznie dłubać ciekawy projekt:>

Ja może zaczne:
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: 0DFh w Październik 14, 2010, 22:48:26
Ja marzę o bardzo rozbudowanym RPG'u  :D
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: yarpen w Październik 14, 2010, 22:53:28
Ja marzę o bardzo rozbudowanym RPG'u  :D
To juz caly pomysl? To ja marze o MMO 10x bardziej popularniejszym niz WOW. Pomozecie?
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: really w Październik 14, 2010, 22:54:43
Ha, w DK bym pograł, najchętniej w trójeczkę. Wykup prawa, kiedy będziesz już bogaty ;)

Co do wersji casual, to popularne są te wszystkie proste simy, czy time managament (lubię na przykład Coconut Queen) - myślę, że w tę stronę trzeba by uderzyć. W sumie fajna odmiana od tych cukierkowych produkcji dla kobiet pracujących w biurach ;)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Październik 14, 2010, 23:03:27
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Ale czego dokładnie nie wiesz? Odpal jakikolwiek renomowany projekt i popatrz co jest specjalnie odmóżdżone by nagonić graczy. Potem zastosuj to do DG i masz :). Albo jeszcze inaczej, popatrz na ten projekt kompletnie od strony designu. Od razu dostrzeżesz co jest zrobione pod publikę (olej tylko ograniczenia sprzętowe).
Kwestia przełożenia tego na DG to już betka.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: kuba w Październik 14, 2010, 23:05:35
Post-apokaliptyczne simy :D Yeah

Kolos, artykuł swoją drogą ciekawy.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: ANtY w Październik 14, 2010, 23:07:46
Cytuj
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Powiem ci jak to zrobić :)
Najpierw zrób prototyp gry z grafą z neta, znajdź grafika, który zrobi jakotako, daj na forum - znajdź designera, on ci pomoże z casualowaniem, a dalej to chyba wiesz :D

Swoją drogą świetny artykuł.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Październik 14, 2010, 23:13:52
Generalnie to casuale nie lubią walki między sobą w jakiejkolwiek formie a z NPCami tylko jeśli mają liczebną przewagę, albo gra udaje, że jest wyzwanie podczas gdy tak naprawdę go nie ma :) tak samo, żeby łapać casuala trzeba dać zaledwie kilka typów jednostek, żeby się nie pogubił i co chwilę sypać achievementami, np. za wyprodukowanie jakiejś jednostki po raz pierwszy albo za zagranie godzinę bez przerwy ;]
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Październik 14, 2010, 23:16:13
Ja może zaczne:
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Uprościć grafikę i usunąć tryb FPS. Reszta to przecież praktycznie casual jak malowany (na dobrą sprawę, to nawet nie daleko mu do tower defensów). :)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Październik 14, 2010, 23:19:14
Eff, a co do pomysłów. Dziś wymyśliłem genialny pomysł na grę...
...
...
Niestety, audiosurf juz istnieje. ;(
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Październik 14, 2010, 23:34:07
Ja może zaczne:
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Uprościć grafikę i usunąć tryb FPS. Reszta to przecież praktycznie casual jak malowany (na dobrą sprawę, to nawet nie daleko mu do tower defensów). :)
Możnaby się podciągnąć pod popularność Minecrafta, w sumie gry trochę podobne...

@Krzysiek K.: będzie coś specjalnego na 10.000 postów? :P
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: nembutal w Październik 14, 2010, 23:54:45
@Krzysiek K.: będzie coś specjalnego na 10.000 postów? :P

Może zrobimy sondę na ten temat?

Co do pomysłu na grę: weź dowolną grę single player z wiernym community i dodaj do niej naprawdę dopracowany tryb multi.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Wiesiu w Październik 15, 2010, 00:26:45
Ok, no to szybki pomysl by pokodzic w niedzielne popoludnie :o

Gra z gatunku MMO ;D
(spore)
W grze zaczynasz od zalazka zycia, ktory zostal umieszczony na jakiejs planecie.
Ten zalazek zaczyna ewoluowac w coraz to bardziej zlozone formy - na planecie zaczyna rowniez kilku innych graczy, wiec Twoje pierowtniaki musza walczyc o dominacje na planecie. Tylko jedna forma moze istniec na planecie, a jej wyglad-rozwoj byl by tworzony proceduralnie w zaleznosci od planety i innych czynnikow.
(settlersi + black & white)
I tak te stworki staja sie coraz bardziej rozumne, w miedzyczasie sa walki plemienne, tworza spolecznosci, rozwijaja sie technologicznie i religijnie. Gdy Twoja rasa jest bardziej 'inteligentna' - tym Twoj wplyw na nich jest mniejsza, ale rozwoj technologiczny wiekszy. Gdy sa bardziej oddani religji, to masz potezna wladze nad nimi, ale cierpi na tym ich rozwoj.
Zalozenia gry proste, ale osiagniecie mistrzostwa (wyhodowanie dobrej rasy) trudne. Po drodze wiele mozliwosci schrzanienia calego procesu i koniecznosci zaczynania od nowa. Gdy rasa bedzie opozniona w rozwoju, to inna z tego sektora bedzie mogla ja podbic.

Jesli juz ktos napisze,to naprawde nie wezme duzy % za pomysl! ::)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Lamer w Październik 15, 2010, 00:51:57
Ja bym proponował coś bardzo prostego, nie rozumiem dlaczego większości ludzi marzy się wielkie RPG, a najfajniej wielkie RPG z dużym MMO, takie WoW, tyle, że lepsze. Ja jestem człowiekiem bardzo prostym, więc lubię proste rzeczy, im mniej skomplikowana fabuła i mechanika, tym lepiej. Gracze też lubią proste gry, o czym świadczy sukces takich Minecraftów. Prosta gra w tworzeniu jest... prosta. Jej design, programowanie, wszystko jest łatwiejsze i daje duże szansa ukończenia projektu. Sam autor tego bloga w jednym ze swoich wpisów powiedział bardzo mądrą rzecz, że jeden prosty ukończony projekt jest wart więcej niż niedokończona super MMO (albo coś w ten deseń), że więc czemu nie zająć się prostą grą?

Oczywiście jest w tym pewien haczyk, mianowicie wymagany jest dość "strawny" pomysł, który nie potrzebuje ogromu contentu, aby zapewnić dobrą zabawę. Mogę przytoczyć swój pomysł na taką grę "Flowb" (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,16999.0.html), jest prosta i (tak myślę) przyjemna.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Październik 15, 2010, 01:10:41
Ja dłubie teraz, a raczej przymierzam się do dłubania prostego RTS'a sieciowego z jakimś delikatnym singlem w postaci tutka czy kilku misji. Przeczytałem ostatnio kilka książek o mitologiach i historii ameryki północnej i zainteresowałem się różnymi indiańskimi motywami. Wstępnie planuje dwie frakcje - testowo póki co nazywam je 'Rainmakers' i 'Wind hunters'. Core'm całej koncepcji na którym całość opieram póki co jest rozróżnienie surowców w zależności od 'rasy' - deszczowcy tańcząc wywołują deszcz i wszystkie budowle, jednostki, upgrady kupują za 'deszczówkę', druga frakcja analogicznie, tylko z wiatrem. Oprócz tego wyczytałem w jakimś opracowaniu mitologicznym o herosach i legendach Indian, dlatego chciałbym każdą rasę wzbogacić w 2-3 bohaterów luźno opartych na prawdziwych wierzeniach. Myślałem też nad wersjami mobilnymi ale nigdy w życiu nie robiłem gry multi na telefon więc póki co to bardziej 'gdybanie' niż jakieś konkretne poczynania.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: juzek w Październik 15, 2010, 01:24:07
OP, zaglądnij tutaj http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=38 (http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=38). ;)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: mechaniczny_schód w Październik 15, 2010, 09:00:51
Gra strategiczna - rok koło 2050, załamanie gospodarki surowcowej, wojna na Antarktydzie o ogromne złoża, które tam się znajdują. Gracz kieruje armią jednego z walczących państw. Noc i dzień polarny. Ekstremalne warunki i ich wpływ na żołnierzy/sprzęt. Nowoczesne bronie przystosowane do nietypowego środowiska. I ten klimat, wyjątkowy klimat, którego nie było jeszcze w żadnej strategii...

---

Kosmiczny tycoon w konwencji casualowej.

---

Oldschoolowa gra wzorowana na Another World - czyli widok od boku, wszystko 2D, sporo cutscenek i ciekawy świat - oparta na którejś z książek Lema.

---

Znowu strategiczno-menedżerowa - gracz kieruje mafią. Planuje napady na TIRy, konwoje, produkuje narkotyki, obstawia buki, do tego haracze, przemyty, podróby, porwania, agencje towarzyskie. Plus walka z konkurencją, czyli policją, która stale siedzi na karku (groźby, łapówki, zacieranie śladów, zamachy, wtyki) i innymi mafiami (układy, wtyki, zlecenia, zamachy).

---

W ogóle to moim marzeniem jest stworzenie gry, która nie tylko daje przyjemność z grania... ale po prostu zmienia człowieka, wzbogaca go, rozwija go, ale nie pod względem zręczności czy refleksu, ale np. myślenia o życiu, filozofii i tak dalej.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Karol w Październik 15, 2010, 11:16:39
Oldschoolowa gra wzorowana na Another World - czyli widok od boku, wszystko 2D, sporo cutscenek i ciekawy świat - oparta na którejś z książek Lema.
Genialne! Proponuję do tego celu "Eden".
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: intoxicate w Październik 15, 2010, 11:33:40
Cytuj
OP, zaglądnij tutaj http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=38. ;)
to było dawno temu, dużo się zmieniło od tego czasu :)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: eshelon w Październik 15, 2010, 12:16:45
Moja propozycja to "US Army vs. Zombies" - strategia turowa 2D.
Akcja ma miejsce podczas postępującej inwazji Zombie na Amerykę. Samodzielne oddziały piechoty armii amerykańskiej rozstawione w kluczowych miejscach miasta mają za zadanie jak najdłużej powstrzymywać hordy Zombie by ludność cywilna mogła się ewakuować.
Gracz ma pokierować jednym z takich oddziałów. Przed każdą misją (planszą) wybiera z listy broń dla swojej piechoty.
> Lista broni (nie wszystkie bronie dostępne na starcie):
A. broń drużynowa (2 osoby):
karabin maszynowy 7,62mm
ciężki karabin maszynowy 12,7mm
(exclusive #1- minigun 7,62mm)
(exclusive #2 - XM307 25mm)
granatnik automatyczny 40mm
moździerz 60mm
moździerz 81mm
B. broń osobista:
rakiety niekierowane - SMAW
karabin 5,56mm
karabin 7,62mm
strzelba bojowa
granatnik podwieszany 40mm
karabin snajperski 7,62mm
ciężki karabin snajperski 12,7mm
granat ręczny
mina przeciwpancerna (sławny Claymore)
> Utrudnienia:
- wybrana broń i amunicja do niej swoje ważą a istnieje limit dostępnych kilogramów (każdy żołnierz z oddziału może przenieść określoną liczbę kilogramów a limit to ich suma);
- broń drużynowa strzela raz na 2 tury Gracza (w 1 turze strzela a w drugiej zostaje uzupełniona amunicja  lub jest przerwa żeby lufa się nie przegrzała);
- zabić Zombie nie jest prosto, żeby go trwale wyeliminować trzeba go trafić w głowę (za pierwszym razem tylko bronią precyzyjną, za kolejnym trafieniem - pozostała broń);
Zombi jest dużo i ciągle się pojawiają a teren przeważnie ogranicza zasięg broni (drużynowej).
W założeniu gra ma wymagać od Gracza zastanowienia się nad ustawieniem żołnierzy oraz przemyślanego używania broni tak by została wykorzystana jak najefektywniej.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Spider100 w Październik 15, 2010, 12:41:33
Bezmyślna strzelanka 3D z zombiakami, mechanika oparta na dwóch rzeczach:
FastLSM - rozrywanie ciał w dowolnych miejscach
Euphoria - odpowiednia reakcja nieumarłych na uderzenia spychanie ze schodów itp.

Pomysł póki co dla mnie niewykonalny gdyż Euphoria jest zamknięta, a FastLSM za wolne trochę do dużej ilości nieumarłych :P.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 15, 2010, 13:21:50
Cytuj
W ogóle to moim marzeniem jest stworzenie gry, która nie tylko daje przyjemność z grania... ale po prostu zmienia człowieka, wzbogaca go, rozwija go, ale nie pod względem zręczności czy refleksu, ale np. myślenia o życiu, filozofii i tak dalej.
To jest mocne marzenie! Szukam takiej gry w pamięci i mam problem. Dobrych gier jest dużo, ale umówmy się, że "zmienia człowieka" to ciężki kaliber :). Może gra "Alter ego" (gra tekstowa, do zagrania online)? Co Ty byś przywołał za przykład?
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: mechaniczny_schód w Październik 15, 2010, 15:05:01
zxc sęk w tym, że nie znam takiej gry :P Ale nie dziwię się, ciężko zrobić taki film (wiem, bo sam coś powoliiii kombinuję), a co dopiero grę. Myślę, że najłatwiej można by to osiągnąć przygodówką/cRPGiem (tam gracz najbardziej utożsamia się z odgrywaną postacią).
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: really w Październik 15, 2010, 15:33:33
Filmów obejrzałem takich wiele, może nie każdy zmienił mnie dosłownie, ale wiele razy bardzo intensywnie myślałem nad tym, co zobaczyłem. W grach jednak zawsze musi być nacisk na gameplay, a to trochę przeszkadza w przeżywaniu "wewnętrznym" tego, co się dzieje na ekranie. Nawet w przygodówkach musimy skupiać się na zagadkach, a nie na tym, co powiedział nam przed chwilą NPC.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: mechaniczny_schód w Październik 15, 2010, 15:59:53
Zrobić, nie obejrzeć. Jeśli już wchodzić w najbardziej zmieniające rzeczy to tutaj zdecydowanie rządzą książki. Wracając do gier, czemu by nie zaangażować gracza jako osobę do gry? Zamiast tworzyć jakąś fantastyczną postać, pozwolić na umieszczenie siebie w grze... nie wiem, to skomplikowane :P
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Październik 15, 2010, 16:16:28
Jak to nie ma gier które zmieniają ludzi ? Pierwsze z brzegu np. Tibia, wg mediów i 'wybitnych autorytetów' z dziedziny psychologii to tak deprawuje młodego człowieka że nawet matkę krzesłem może uderzyć ;)

Ja nad swoim pomysłem właśnie pracuję więc nie zdradzę szczegółów ale mogę powiedzieć tyle, że natura vs. bezmyślność i krótkowzroczność człowieka jest świetnym tematem dla gier z głębszym przesłaniem.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: zxc w Październik 15, 2010, 16:47:59
Kuba D.:
"Zmienia na lepsze" :). Ty żartujesz, ale ja myślę, że WoW czy Tibia to jest coś, co potrafi zmienić życie człowieka. To duża rzecz. Nie wydaje mi się, żeby to była jednak dobra zmiana.

Mechaniczne:
Mi się wydaje, że gry mają w tej dziedzinie większy potencjał niż filmy i literatura. Właśnie przez to, że uczestniczysz w historii, czy procesie. Film nie wymaga od ciebie, abyś rozumiał to, co się dzieje na ekranie. Gra wymaga.

Dobry pomysł, żeby umieścić gracza w takiej grze. Przecież nie musi to być gra dla jednego gracza (facebook!), ani nawet nie musi być to gra komputerowa :).
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Październik 15, 2010, 17:20:28
Cytuj
W ogóle to moim marzeniem jest stworzenie gry, która nie tylko daje przyjemność z grania... ale po prostu zmienia człowieka, wzbogaca go, rozwija go, ale nie pod względem zręczności czy refleksu, ale np. myślenia o życiu, filozofii i tak dalej.

To ja podam przykład: Angband! :) Może rogaliki są niepozorne, ale to właśnie Angband sprawił, że gdy widziałem gdzieś literę 'k', to myślałem od razu "o, kobold". Trudno o bardziej filozoficzną grę!
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: gemGreg w Październik 15, 2010, 18:13:23
Ok, no to szybki pomysl by pokodzic w niedzielne popoludnie :o

Gra z gatunku MMO ;D
(spore)
W grze zaczynasz od zalazka zycia, ktory zostal umieszczony na jakiejs planecie.
Ten zalazek zaczyna ewoluowac w coraz to bardziej zlozone formy - na planecie zaczyna rowniez kilku innych graczy, wiec Twoje pierowtniaki musza walczyc o dominacje na planecie. Tylko jedna forma moze istniec na planecie, a jej wyglad-rozwoj byl by tworzony proceduralnie w zaleznosci od planety i innych czynnikow.
(settlersi + black & white)
I tak te stworki staja sie coraz bardziej rozumne, w miedzyczasie sa walki plemienne, tworza spolecznosci, rozwijaja sie technologicznie i religijnie. Gdy Twoja rasa jest bardziej 'inteligentna' - tym Twoj wplyw na nich jest mniejsza, ale rozwoj technologiczny wiekszy. Gdy sa bardziej oddani religji, to masz potezna wladze nad nimi, ale cierpi na tym ich rozwoj.
Zalozenia gry proste, ale osiagniecie mistrzostwa (wyhodowanie dobrej rasy) trudne. Po drodze wiele mozliwosci schrzanienia calego procesu i koniecznosci zaczynania od nowa. Gdy rasa bedzie opozniona w rozwoju, to inna z tego sektora bedzie mogla ja podbic.

Jesli juz ktos napisze,to naprawde nie wezme duzy % za pomysl! ::)

bardzo podobna gra do tego opisu to SPORE :P
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Kos w Październik 15, 2010, 18:36:37
Gra z gatunku MMO ;D
(spore)

bardzo podobna gra do tego opisu to SPORE :P

Sherlock :)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: gemGreg w Październik 19, 2010, 10:39:50
Gra z gatunku MMO ;D
(spore)

bardzo podobna gra do tego opisu to SPORE :P

Sherlock :)

Dlatego napisałem bardzo podobna :P W SPORE w sumie masz takie mmo, tylko grasz z contentem stworzonym przez innych graczy, a nie z samymi graczami hehe ;P
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Październik 19, 2010, 15:06:05
Gra z gatunku MMO ;D
(spore)

bardzo podobna gra do tego opisu to SPORE :P

Sherlock :)

Dlatego napisałem bardzo podobna :P W SPORE w sumie masz takie mmo, tylko grasz z contentem stworzonym przez innych graczy, a nie z samymi graczami hehe ;P
Pogrubiłem Ci fragment z oryginalnego postu. ;)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: mechaniczny_schód w Listopad 01, 2010, 00:21:19
Lato, mazurskie jeziora... gracz staje na czele mazurskiego WOPRu. Ma do dyspozycji nurków, ratowników, lekarzy, policjantów - a także najróżniejsze łodzie. Gra, zamiast być ciągłą grą, jest kampanią składającą się z wielu różnych misji: od ratowania samotnego żeglarza po porażeniu prądem, przez interwencję po zderzeniu dwóch żaglówek, po chaos na jeziorach i kilkadziesiąt żaglówek przewróconych po burzy. Do tego dochodzi czynnik pogodowy. Przykładowa sytuacja: przewidywana burza za 10 minut. Ryzykować utratę swoich jednostek w burzy czy ryzykować śmierć osoby potrzebującej pomocy i przeczekać burzę? Najlepiej byłoby porozmawiać z WOPRowcami, posłuchać ich opowieści, zrozumieć ich pracę, przekonać się jak to naprawdę wygląda i dopiero wtedy zabrać się za projektowanie gry.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Listopad 01, 2010, 00:26:18
@up
Emergency?
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: mechaniczny_schód w Listopad 01, 2010, 00:31:31
Tylko że w 3D, z pogodą i w realiach WOPRowych :)
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Listopad 01, 2010, 00:50:57
Czyli Emergency 2 z burzami zamiast pozarow?
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: Lamer w Listopad 01, 2010, 01:00:55
Fajny pomysł, ale kto zapłaci za taką grę? Szczerze powiedziawszy, to praca WOPRców nie należy do najciekawszych. Kolejną kwestią są realne scenariusze, które można by uwzględnić, a w grę wchodzą co najwyżej pogoda i topielce, każda bardziej niebezpieczna sytuacja wykracza poza kompetencje WOPRu. Natomiast w Emergency mamy spadające samoloty, wybuchające rafinerie, wykolejone pociągi, płonące miasta, interwencje w bazach arktycznych, bajeranckie wyposażenie i całe mnóstwo innych bajerów dla lubiących służby ratownicze, też jet w 3D i też mamy pogodę. A najnowsze Emergency 2012 daje jeszcze więcej i graficznie nie ustępuje innym nowym grom.

Nawet jeżeli zechcesz dorzucić do tej WOPRowej ferajny eurocoptery i całą masę specjalistycznego sprzętu, żeby gra nie znudziła się po 7 minutach, to ile zostanie z samego WOPRu? Powstanie raczej średnio udana kopia Emergency. Oczywiście szanuję WOPR, ale nie oszukujmy się, są chyba najmniej ciekawą służbą ratowniczą. Jeżeli chodzi o grę opartą na służbach ochotniczych, to prędzej wziąłbym pod uwagę GOPR.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: pawelek w Listopad 01, 2010, 01:23:29
Ja tam zawsze marzyłem o klonie Creatures. Tylko to nie dla gry, adla samego programowania bio i AI :)
Więc pewnie kiedyś jak już będę bogaty to się za to zabiorę dla funu, a teraz... no cóż.


Pozdr.
P.
Tytuł: Odp: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)
Wiadomość wysłana przez: 0DFh w Listopad 01, 2010, 02:41:13
Klon Ancient Domains Of Mystery, tylko, że w języku polskim. Gra nie do przebicia.