Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Wątek zaczęty przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 18:26:10

Tytuł: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 18:26:10
Prace:

http://www.sendspace.com/file/79xazu

brutalcomputer - 3 = 3
MichalBe - 2+1+3 = 6
Adde - 2+2+2+2 = 8
Avaj - 1+2+1+1+2 = 7
fredman7 - 3+3+3+3 = 12
maVes - 1+3 = 4
shutdown - 1+1 = 2


Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 31, 2010, 18:31:51
Załóżmy, że wstępnie sobota wieczór, wszystkim pasuje?
Nie - wtedy jest Riverwash.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Sierpień 31, 2010, 18:32:50
Sobota wieczór raczej pasuje, ale wątpię, że wezmę udział. Może jak będzie jakiś fajny temat.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: fredman7 w Sierpień 31, 2010, 18:53:19
ja się zgłaszam, ale udział uzależniam od tematu, jak będzie jakiś fajny to wezmę udział, termin dowolny
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 19:10:06
oj przestańcie z tym czy temat fajny czy nie, na dobrą sprawę można zrobić bylejaką grę, przerobić grafę na tematyczną i też da radę XD
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: zxc w Sierpień 31, 2010, 19:11:08
Ale po co robić bylejaką grę?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 19:21:49
Nie chodzi o to, żeby zrobić grę bylejaką, tylko o to żeby zrobić grę. Bo jak jedna osoba nie robi, to idzie lawinowo i potem się okazuje, że nikt nie robi bo "temat nie przypasował"
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 22:10:31
bump, bo to jest tak ukryte forum, że nikt nie zajrzy sam z siebie ;]
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Buyuk w Sierpień 31, 2010, 22:18:10
Compo 2-3 h ... Ustal termin, a byłbym może chętny, w ramach rozgrzewki po wakacjach ;)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 22:22:41
Compo 2-3 h ... Ustal termin, a byłbym może chętny, w ramach rozgrzewki po wakacjach ;)
dopóki mi nie napiszecie kiedy wam pasuje to nie ma co ustalać ^^
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: pi1er w Sierpień 31, 2010, 22:26:53
Wylosuj pan panie organizatorze jakiś temat, może remake klasyków z pegasusa? (W 3h coś tam uklepać można jakby mieć grafikę)
Jak do tego czasu napiszę prostego frameworka do obsługi sprite'ów w OGL to możliwe, że wezmę udział.

Btw. Ta sobota I mi by pasowała, ale niech wypowiedzą się osoby, które na bank wezmą udział. Bo ja za swoją zmienność i brak czasu nie odpowiadam.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Sierpień 31, 2010, 22:32:43
jesli tematem bedzie remkae z pegasusa to ja jestem na 100% chodzby sie palilo i walilo!
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Sierpień 31, 2010, 22:34:30
Wylosuj pan panie organizatorze jakiś temat, może remake klasyków z pegasusa? (W 3h coś tam uklepać można jakby mieć grafikę)
Jak do tego czasu napiszę prostego frameworka do obsługi sprite'ów w OGL to możliwe, że wezmę udział.
Jeśli to ma być kontynuacja compotów KK to: Bez żadnych frameworków, a temat będzie losowany 5 min przed rozpoczęciem.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Sierpień 31, 2010, 22:36:05
a kto napisal gdzie ze to ma byc kontynuacja czegokolwiek?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 31, 2010, 22:38:37
a kto napisal gdzie ze to ma byc kontynuacja czegokolwiek?
Kontynuować nie trzeba, ale powiem tylko tyle, że compo 2h/3h od kompletnego zera to pomysł, który do tej pory sprawdzał się najbardziej (oceniając frekwencję compo). Były różne próby modyfikowania tych założeń, ale każda z nich odbijała się negatywnie na frekwencji.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Sierpień 31, 2010, 22:40:04
a kto napisal gdzie ze to ma byc kontynuacja czegokolwiek?
Wnioskuję chociażby po tym, że ustalanie terminu tego compota zaczęło się w temacie z listą tematów Krzyśka.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 22:41:44
tak, zasady byłyby jak z tradycyjnymi kompotami, zaczynamy od zera, grafiki własne (nie mogą być z neta), temat losowany z listy http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,14819.msg181404.html#msg181404

odnośnie czasu trwania jak wolicie, mi jest obojętnie czy 2h czy 3h, i tak zawsze mi tego czasu brakuje ;]
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Buyuk w Sierpień 31, 2010, 22:58:55
Znaczy się tak, jeszcze w tym tygodniu, bo od poniedziałku będzie ze mną cińko trochę ;) Najlepiej by dla mnie był np. piątek wieczorem. Wtedy na pewno mam wolne. Ale zadowolę się i innym terminem. A co do tematu: temat to tylko temat. Większość zapewne będzie mi odpowiadać ;)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: pi1er w Sierpień 31, 2010, 23:31:48
Wylosuj pan panie organizatorze jakiś temat, może remake klasyków z pegasusa? (W 3h coś tam uklepać można jakby mieć grafikę)
Jak do tego czasu napiszę prostego frameworka do obsługi sprite'ów w OGL to możliwe, że wezmę udział.
Jeśli to ma być kontynuacja compotów KK to: Bez żadnych frameworków, a temat będzie losowany 5 min przed rozpoczęciem.

+

Cytat: Avaj
zasady byłyby jak z tradycyjnymi kompotami

Regulamin na podstronie Compo (http://www.warsztat.gd/compo/zasady.php) mówi:

Cytuj
To normalne, że każdy bardziej zaawansowany programista ma opracowane swoje fragmenty kodu, bez których trudno byłoby mu programować. Dlatego oprócz wywołań systemowych, powszechnie znanych bibliotek graficznych i innych podobnych wolno używać napisanych bądź przez siebie wcześniej, bądź przez innych (trzeba wtedy w dołączonym pliku tekstowym o tym wspomnieć):
  • szkieletu (ang. framework) dokonującego inicjalizacji i finalizacji działania aplikacji, trybu graficznego i innych podobnych czynności
  • modułów odczytujących lub zapisujących pewne formaty plików
  • bibliotek funkcji wspierających w jakiś sposób rysowanie lub inne czynności
  • także całych silników graficznych swojego autorstwa

Bez własnych frameworków, a z cudzymi bibliotekami (SDL, SMFL)? A co jak napiszę sobie bibliotekę? Przecież framework poniekąd może być biblioteką.

Zatem proszę o dokładne rozwinięcie zwrotu "tradycyjnych zasad" bo wydaje mi się, że nieco odbiegają od tych wymienionych na stronie, a nie każdy siedzi tutaj od 100lat i wie jakie były tradycje.

No flame, czyste i jasne zasady.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Sierpień 31, 2010, 23:37:43
Bez własnych frameworków, a z cudzymi bibliotekami (SDL, SMFL)? A co jak napiszę sobie bibliotekę? Przecież framework poniekąd może być biblioteką.

Zatem proszę o dokładne rozwinięcie zwrotu "tradycyjnych zasad" bo wydaje mi się, że nieco odbiegają od tych wymienionych na stronie, a nie każdy siedzi tutaj od 100lat i wie jakie były tradycje.

No flame, czyste i jasne zasady.

Avaj źle się wyraził-chodziło mu o zasady z compa Krzyśka. Czyli żadnych własnych frameworków, jedynie allegro/sdl(można też ogl/dx, ale tam stworzenie okna to już jest wyzwanie na jakieś 30 min, więc nie warto), co do SFML nie wiem.

Zasady klasyczne dla warsztatowego compo 2h:
- temat losujemy z listy tematów,
- nie korzystamy z żadnego gotowego wcześniejszego kodu ani grafiki,
- całą grę tworzymy od podstaw w trakcie compo,
- korzystamy tylko z bibliotek oferujących niskopoziomową funkcjonalność (operacje wejścia/wyjścia, rysowanie podstawowych kształtów, czy wczytywanie bitmap)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Sierpień 31, 2010, 23:39:47
jak dopuścicie do użytku sfml czy hge to ja użyje swojego, o - i nie będzie wtedy kitu że nie można :P
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: pi1er w Sierpień 31, 2010, 23:41:53
Bez własnych frameworków, a z cudzymi bibliotekami (SDL, SMFL)? A co jak napiszę sobie bibliotekę? Przecież framework poniekąd może być biblioteką.

Zatem proszę o dokładne rozwinięcie zwrotu "tradycyjnych zasad" bo wydaje mi się, że nieco odbiegają od tych wymienionych na stronie, a nie każdy siedzi tutaj od 100lat i wie jakie były tradycje.

No flame, czyste i jasne zasady.

Avaj źle się wyraził-chodziło mu o zasady z compa Krzyśka. Czyli żadnych własnych frameworków, jedynie allegro/sdl(można też ogl/dx, ale tam stworzenie okna to już jest wyzwanie na jakieś 30 min, więc nie warto), co do SFML nie wiem.

Ah, teraz kapuję. Możliwe, że wezmę udział jak znajdę czas :)
BTW. To dziwne, że dopuszczamy jedne biblioteki (napisane przez obcych), a własnych nie :P
BTW2.
Cytuj
- korzystamy tylko z bibliotek oferujących niskopoziomową funkcjonalność (operacje wejścia/wyjścia, rysowanie podstawowych kształtów, czy wczytywanie bitmap)
A jak moja biblioteka/framework spełnia wymogi? (na razie tworzy jedynie okna i inicjalizuje OGL, lada chwila będą spritey)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 23:42:46
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,15204.msg184627.html#msg184627

myślę, że to odpowie na twoje pytania (przejrzyj cały temat wokół tego posta)

@PsichiX: SFML tak, HGE/Xenon raczej nie, używamy bibliotek, nie silników

@pi1er1: jeśli masz bibliotekę która wczytuje obrazki i je rysuje to spoko, ale nic zaawansowanego. compo polega na tym żeby jak najwięcej napisać "na żywca"

aha, zasady ze strony Compo nie dotyczą 2h/3h - na przykład zasoby z Internetu na compo 2-3h są niedozwolone

@Oti: ja używam na compa tandemu GLFW + SOIL, można na tym postawić framework w jakieś 10 minut jak się wie co pisać
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Sierpień 31, 2010, 23:45:10
ee, wytłumacz mi gdzie różni się sfml od xenona? chodzi o strukture. I w jaki sposób rozdzielasz silniki od libow? btw. generalnie xenon którego sdk wydaje to taka sama biblioteka jak sfml w takim razie :>
wiec jak juz to sfml odpada, bo to byla by zwykla dyskryminacja
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Sierpień 31, 2010, 23:47:55
xenon ma zaawansowaną fizykę, shadery, gotowce do postprocessingu, GUI nawet animację szkieletową 2D (czytam co jest na głównej stronie)

co ma SFML? ładowanie obrazka, odtwarzanie dźwięku, input

SFML nie ma fizyki, nie ma shaderów, nie ma GUI

zobaczcie sobie poprzednie compa 2-3h żeby zobaczyć z jakim poziomem wizualnym produkcji mamy do czynienia :D
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Sierpień 31, 2010, 23:53:11
no ok, ale z tym brakiem shaderow to nie jest prawda - sfml posiada shadery, wystarczy wiedziec tylko gdzie sa schowane - tak tak, klasa PostFX po lekkiej modyfikacji / przeciazeniu staje sie gotowym do podpinania takich samych shaderow jak w xenonie :) a z fizyki i tak kazdy podpinal by box2d bo to biblioteka ktora by przeszla w ramach kompotu.
nadal jestem na nie dla sfml

PS. zeby nie bylo, ja sie nie staram klocic na sile, ja tylko chce pokazac ze jednak sfml lamie zasady kompotu
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Kos w Sierpień 31, 2010, 23:54:57
Dajcie sobie luzu, dopuście cokolwiek ludzie chcą, róbcie gry. :P
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: civis w Sierpień 31, 2010, 23:59:15
Jeśli nie SFML, to także SDL odpada. Pamiętam, że jak się z niego przesiadałem na SFML, nie było aż tak wielkiej różnicy między "wysokością poziomu" programowania.
A dalej to już może Allegro (choć nie wiem, nie korzystałem), etc.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Wrzesień 01, 2010, 00:00:15
a z fizyki i tak kazdy podpinal by box2d bo to biblioteka ktora by przeszla w ramach kompotu.
Chyba żartujesz, fizyka NIE jest podstawową funkcjonalnością. I skończ z tym swoim spamowaniem o twoim silniku gdzie się da, bo to się robi już niesmaczne, ok?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 01, 2010, 00:01:58
@Kos: compo 2-3h zawsze rządziło się swoimi regułami. Jak chcecie korzystać ze wszystkiego to zróbcie swoje własne compo gdzie można używać czego się chce. Pragnę zwrócić uwagę, że compa 2-3h gdzie można używać czego się chce mają zazwyczaj od 1 do 2 oddanych prac. Część prawdopodobnie spowodowana tym, że luzdie mogą korzystać ze wszystkiego i celują zbyt wysoko i potem nie mają czasu na właściwy kod.

Biblioteki powinny oferować podstawową funkcjonalność - utworzenie okna, narysowanie czegokolwiek, dźwięk, input. Chodzi o pewną uczciwość, wbrew pozorom dodanie jakichkolwiek kolizji/fizyki w 2-3h nie jest takie łatwe :)

A box2d raczej odpada, bo nie jest to podstawowa funkcjonalność :)

zawsze można pisać w konsoli, jak jest dobra to wysokie miejsca zajmują
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 01, 2010, 00:03:15
civis: sarkazm nie na miejscu.
tutaj chodzi o ficzery, nie o sposób programowania.
jak ma być fair-play to niechże będzie tak faktycznie :P

Oti, nie spamuje gdzie sie da, moj post byl tylko porownawczym, pamietaj ze nie o swoim a o sfml ciagle tu mowie.
Ale jak Krzysiek K. powie mi bym zamknal jadaczke to ok, przestane sie "klocic" o to :P

EDYTA: znaczy sie jesli stworze sobie jakas biblioteczke kodow pomocniczych w ktorej sklad wchodzi tworzenie okna i podstawowe operacje rysowania, input i dzwiek to znaczy sie przejdzie? :P jesli tak to mi to bedzie pasowac
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Wrzesień 01, 2010, 00:07:41
EDYTA: znaczy sie jesli stworze sobie jakas biblioteczke kodow pomocniczych w ktorej sklad wchodzi tworzenie okna i podstawowe operacje rysowania, input i dzwiek to znaczy sie przejdzie? :P jesli tak to mi to bedzie pasowac
Nie rozumiem cię. Czemu nie chcesz po prostu użyć allegro/SDL?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: civis w Wrzesień 01, 2010, 00:10:29
Wymóg otwartości kodu i zakaz używania bardziej wymyślnych funkcji biblioteki/silnika chyba rozstrzygnął by sprawę.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 01, 2010, 00:11:42
Oti: bo mi w gardle staja.
zwyczajnie wole cos innego, nawet sfml, ale wtedy modyfikacje tego liba nie beda lamac zasad? :)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Buyuk w Wrzesień 01, 2010, 00:44:33
@ Up:
 
IMO nie będą, bo przecież tak samo można modyfikować kod allegro, a nie wiem jak z SDLem. O co tu się kłócić, popieram Kosa, dajmy sobie luzu, róbmy gry.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 01, 2010, 15:30:05
jak nie sobota, to może piątek.

DATA: PI¡TEK GODZINA 20:00, co wy na to?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 01, 2010, 15:39:24
nie wiem czy na weekend nie jade ale skoro to niepewne to zakladam ze mi pasuje :)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 01, 2010, 17:59:28
Pragnę zwrócić uwagę, że compa 2-3h gdzie można używać czego się chce mają zazwyczaj od 1 do 2 oddanych prac.

A ile ich było? Jedno? I uważasz, że to właśnie ta zasada zadecydowała o słabej frekwencji, a nie np. brak czasu, ochoty, niedogodny termin, słaba organizacja lub - mój strzał - urodzaj compotów w poprzednich dniach?

Jeśli chcesz udowodnić, że dla dobrej frekwencji lepiej zabraniać silników i bibliotek, to pokaż mi kogoś, kto kiedykolwiek NIE wystartował w konkretnym "silnikowym" compo właśnie dlatego, że inni mogli używać libów, a on nie chciał.

Żebyśmu byli kwita, mogę pokazać Ci z miejsca sporo kontrprzykładów - czyli ludzi, którym w jakiś sposób przeszkodziła restrykcyjność zasad któregoś z "purystycznych" kompotów:

- wszyscy ludzie, którzy zapytali "czy mogę używać mojego ulubionego silnika/liba/frameworka XYZ na tym compo?" i zniechęcili się (mniej lub bardziej) odmową lub komplikacjami - że sobie chcą napisać grę w 2 godziny i im się utrudnia,
- koronny przykład Zxc, który podczas któregoś "purystycznego" 2h/3h zrobił ładną grę w actionscript (flash) podczas compo i po zakończeniu opublikował ją w temacie compo jako grę poza konkursem, bo zasady nie pozwalały jej na wzięcie udziału.

Przebij.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Buyuk w Wrzesień 01, 2010, 18:21:18
Pitek 20  ? Mi pasuje idealnie :) Spokojnie wrócę ze szkoły zjem coś i rozgrzeję Visuala ;)

Ad do offtopu: Może zrobicie ankietę za i przeciw używania silników w compotach 2/3h ? Rozwiąże to pewnie większość problemów ...
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Wrzesień 01, 2010, 18:27:54
- wszyscy ludzie, którzy zapytali "czy mogę używać mojego ulubionego silnika/liba/frameworka XYZ na tym compo?" i zniechęcili się (mniej lub bardziej) odmową lub komplikacjami - że sobie chcą napisać grę w 2 godziny i im się utrudnia,
- koronny przykład Zxc, który podczas któregoś "purystycznego" 2h/3h zrobił ładną grę w actionscript (flash) podczas compo i po zakończeniu opublikował ją w temacie compo jako grę poza konkursem, bo zasady nie pozwalały jej na wzięcie udziału.

Przebij.
1. Zrozum, że jeden ma lepszy framework, a drugi gorszy. Wszyscy muszą mieć równe szanse, a nie, że Riddlemaster będzie pisał grę na nGENE, drean na Esenthelu, a reszta w allegro.
2. ? Wiadomo, że jak nie dostosował się do zasad to gra nie została przyjęta.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 01, 2010, 18:44:31
wiec zrobic kompot z wolnoscia co do uzytego silnika - swoj czy nie swoj, mozna uzyc kazdy.
pamietajcie ze tu chodzi o dobra zabawe i pokazanie co sie potrafi z dana technologia zrobic, a nie o glupia walke o zwyciestwo.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Wrzesień 01, 2010, 18:50:21
Cytuj
pamietajcie ze tu chodzi o dobra zabawe
Brawo!

Wątpię jednak czy zdołasz pokonać u innych ambicję i żądzę rywalizacji! Tu już nie chodzi o gry, o zabawę, to Sparta! ;)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Wrzesień 01, 2010, 18:57:06
pamietajcie ze tu chodzi (...) co sie potrafi z dana technologia zrobic
Nie, tu chodzi o to, co się potrafi zrobić BEZ tej technologii.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 01, 2010, 18:58:47
to piszmy w asmie bez zadnej biblioteki, czyste wywolania do karty -wszyscy bedziemy happy i nikt nie bedzie czul sie podle ze korzysta z czegos, z czego inni nie korzystaja.
No bez jaj
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 01, 2010, 19:00:01
Oczywiście, że chodzi o dobrą zabawę, ale z tym co się potrafi z daną technologią zrobić to już się nie zgodzę. Compo 2-3h polega na tym, ile się zdąży zrobić z podstawową technologią :D

A odnośnie comp gdzie można "używać wszystkiego":

http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,15182.30.html - 1 zgłoszenie
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,17543.0.html - 1 zgłoszenie
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,14825.75.html - 2 zgłoszenia
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,18657.15.html - 1 zgłoszenie (aczkolwiek tutaj dużym czynnikiem było ogłoszenie compo 3 godziny przed startem)

dla odróżnienia klasyczne compo 2-3h ma zawsze średnio 6-10 uczestników
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 01, 2010, 19:09:54
mnie sie nie liczy, bo ja z natury robie hooyowe organizacje kompotow ;)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Wrzesień 01, 2010, 19:16:36
Bo nie robi się kompotów trzy godziny przed, oraz nie robi się bez tematu ani z tematem dłuższym niż cztery słowa (nie licząc spójników i rozpoczęć)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Buyuk w Wrzesień 01, 2010, 19:49:36
To teraz może, wracając, można się zgłaszać tutaj na to compo piątkowe o 20:00 ?

Tylko ustal Avaju  i napisz w pierwszym poście zasady i termin jasno i dosadnie ;)

Ed: ok ;)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 01, 2010, 19:52:01
Jeszcze poczekam chwilę bo w drugim wątku gorąco, poczekam aż opadną emocje.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 02, 2010, 17:49:48
Dobra, widzę że emocje bibliotecznosilnikowe nie opadną.

Ogłaszam wszem i wobec, że zorganizuję compo 3h w piątek o godzinie 20:00 na kanale #warsztat-compo irca (gdansk.ircnet.pl).

Zasady takie jak zawsze: bez silników, zaczynamy od zera
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 02, 2010, 17:56:53
głosowanie nad tematem czy losowanie?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 02, 2010, 18:22:16
Losowanie
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 02, 2010, 18:27:17
czyli tak 1950 starczy być na ircu, nie trzeba wczeniej?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Buyuk w Wrzesień 02, 2010, 18:37:11
Podasz mam nadzieję temat tutaj także ? Gdyż niestety na IRCu mnie nie będzie, bo mam jakieś problemy i nie mogę sobie z nimi zbytnio poradzić ;)

@down: Ja bym chętnie wszedł, ale mam dziwne wrażenie że mój internet z playa mi to uniemożliwia jako tako skutecznie ;)  Nie chce mi się połączyć z serwerem. Postaram się coś poradzić, ale nie znam się na sieci zbytnio ;)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 02, 2010, 18:39:52
@MichalBe @Buyuk: na dobrą sprawę nie musisz być w ogóle na ircu, bo wszystkie ważne informacje też będą tu podane o 20:00. Jednakże zawsze lepiej jak dużo osób siedzi na ircu, bo pusty irc nie motywuje do działania :)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Ivian w Wrzesień 02, 2010, 20:03:28
Jest sprecyzowany język?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 02, 2010, 20:09:33
Nie. Z tym że licz się, że jeśli piszesz np. w JavaScripcie to każdy ma różną przeglądarkę i jak ktoś ma IE 4.0 to nie odpali w ogóle gry i punktów nie dostaniesz żadnych od tej osoby (uczestnicy oceniają gry). Podobnie jeśli piszesz w czymś co wymaga redistów, np. C#, ktoś może nie mieć zainstalowanych i jest problem wtedy.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 02, 2010, 20:20:10
nie rprawda, zawsze pisze w javascripcie i raz zajalem nawet 2gie miejsce. Niewiem  skąd ten mit że javascript wszedzie dziala inaczej - jak sie umie pisać to trzeba po prostu pamiętac o paru rzeczach i zawsze będzie ok.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 02, 2010, 20:23:14
Nie. Z tym że licz się, że jeśli piszesz np. w JavaScripcie to każdy ma różną przeglądarkę i jak ktoś ma IE 4.0 to nie odpali w ogóle gry i punktów nie dostaniesz żadnych od tej osoby (uczestnicy oceniają gry). Podobnie jeśli piszesz w czymś co wymaga redistów, np. C#, ktoś może nie mieć zainstalowanych i jest problem wtedy.
IE 4.0? A jeśli ktoś ma Voodoo 2 czy inną Rivę TNT i nie odpali DX9, to co wtedy? :)

Na temat:

Wystarczy napisać w readme, co potrzeba. Nigdy nie miałem podczas compo problemów ani z grami w javascript, ani w C#, ani w pythonie. Jakoś tak się złożyło, że wszystkie gry, których (mimo starań) nie mogłem odpalić, były, o dziwo, w C++ :P.

A jak ktoś nie chce podczas oceniania poświęcić 10 minut na ściągnięcie paczki z redistami/czymkolwiek podanej w readme, to niech nie ocenia w ogóle, nie startuje i napisze sobie grę poza compo. Proste.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 02, 2010, 20:36:14
Nie pamiętam dokładnie z kim były problemy, ale ktoś w javascripcie czy czymś napisał grę i np. u mnie pod Operą nie działało, więc nie mogłem ocenić ^^

podobnie ciunkos się nadział trochę z XNA bo nikomu się nie chciało redistów ściągać (100 MB mają afair).

A gry w C++ najczęściej nie działają bo brakuje dllek (przeklęty alleg42.dll którego zawsze brak :P). Pewnie piszący mają te liby w C:\windows\system32 i po prostu o nich zapominają ^^

a na readme zazwyczaj nie ma czasu (chociaż w 3h jest trochę lepiej)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Wrzesień 02, 2010, 20:38:44
A jak ktoś nie chce podczas oceniania poświęcić 10 minut na ściągnięcie paczki z redistami/czymkolwiek podanej w readme, to niech nie ocenia w ogóle, nie startuje i napisze sobie grę poza compo. Proste.
Głupota. Jak ktoś pisze gry w jakimś XNA, czy cholera wie czym jeszcze to musi się liczyć z tym, że niektórym(większości?) nie będzie się chciało ściągać nie wiadomo ilu megabajtów. Ściągam paczkę z grami na compo i oceniam to, co widzę. Nie mogę odpalić-nie punktuję. Proste.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 02, 2010, 20:52:27
Cytuj
A jeśli ktoś ma Voodoo 2 czy inną Rivę TNT i nie odpali DX9, to co wtedy?
Obie te karty wspierają DirectX 9.

Cytuj
A jak ktoś nie chce podczas oceniania poświęcić 10 minut na ściągnięcie paczki z redistami/czymkolwiek podanej w readme, to niech nie ocenia w ogóle, nie startuje i napisze sobie grę poza compo. Proste.
Jest obowiązek oceniania i głosowania, ale nie ma obowiązku dwojenia się i trojenia by odpalić czyjąś pracę. Jeżeli do odpalenia gry jest konieczne cokolwiek więcej nić dwuklik myszą, to jest to już ryzyko startującego wliczone w cenę. Nie licz na to, że ktokolwiek poświęci 10 minut na ściąganie paczek by uruchomić grę, którą po 30 sekundach wyłączy, by już o zaśmiecaniu sobie systemu niepotrzebnymi instalkami nie wspominać.

Jedyną gwarancją tego, że Twoja praca będzie oceniona jest przygotowanie wszystkiego tak, by uruchamiało się zwykłym dwuklikiem pod surowym Windowsem.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Kos w Wrzesień 02, 2010, 20:57:14
Cytuj
A jeśli ktoś ma Voodoo 2 czy inną Rivę TNT i nie odpali DX9, to co wtedy?
Obie te karty wspierają DirectX 9.

O żesz! :) 1:0

Jest obowiązek oceniania i głosowania, ale nie ma obowiązku dwojenia się i trojenia by odpalić czyjąś pracę.

Nie ma. Niemniej jeśli paczka to coś pokroju redista XNA, który nie ma 10MB, a link jest podany w Readme, to olanie takiej pracy przez własne lenistwo byłoby co najmniej nieuprzejme. A nieuprzejmości w Compo nie chcemy :).
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Ivian w Wrzesień 02, 2010, 21:01:20
Załączajmy paczkę z redistami do paczki z grą.
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 02, 2010, 21:03:10
Załączajmy paczkę z redistami do paczki z grą.


a jak ktoś ma wszystko co trzeba to poco ma nadmiarowo ściągać?
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Oti w Wrzesień 02, 2010, 21:06:28
Załączajmy paczkę z redistami do paczki z grą.


a jak ktoś ma wszystko co trzeba to poco ma nadmiarowo ściągać?
Racja, ale skoro to ma być 'niecałe 10 MB', to w dzisiejszych czasach nie jest to żaden problem(nawet, jeśli te 10 MB dodalibyśmy do każdej pracy na compo).
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 02, 2010, 21:12:51
Cytuj
A jeśli ktoś ma Voodoo 2 czy inną Rivę TNT i nie odpali DX9, to co wtedy?
Obie te karty wspierają DirectX 9.
Ile wspiera z DX9? Shaderów na pewno nie :P
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Ivian w Wrzesień 02, 2010, 21:42:10
Cytuj
A jeśli ktoś ma Voodoo 2 czy inną Rivę TNT i nie odpali DX9, to co wtedy?
Obie te karty wspierają DirectX 9.
Ile wspiera z DX9? Shaderów na pewno nie :P

No np. moja karta nie supportuje shaderów :P I jak tu oceniać^^ (GF 440MX)
Tytuł: Odp: Compo 2h/3h
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 02, 2010, 22:16:32
Cytuj
Ile wspiera z DX9? Shaderów na pewno nie
Shaderów nie musi (wsparcie shaderów w DX9 jest opcjonalne). Wystarczy że jest fixed function na podstawowym poziomie.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Ciunkos w Wrzesień 03, 2010, 03:14:46
Co do tych pakietów redystrybucyjnych i XNA to nawet zrobienie launchera, który informuje czego się nie ma i gdzie są nawet przyciski, które od razu włączają przeglądarkę na stronie do ściągnięcia ich z tego co wiem potrafiło odstraszyć przynajmniej jedną osobę :) Redisty same w sobie to XNA - 7.3MB i Net Framework(który prawdopodobnie większość osób posiada i nie trzeba ściągać) - 2.7MB. Łącznie 10 MB - na dzisiejsze czasy to chyba nie tak wiele. Z chęcią wrzuciłbym to do paczki z grą jednak z tego co się orientuje powyżej 5MB prace trzeba hostować samemu, ale wtedy także części osób nie będzie się chciało ściągać gry osobno.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Wrzesień 03, 2010, 09:33:08
Cytat: Java/Avaj/Berserker
Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Będę.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 03, 2010, 11:05:11
Dodatkowe szczegóły:

http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,14819.msg181404.html#msg181404

lista tematów, które użyjemy. Jest ich 140, o godzinie 20:00 ja, albo ktoś niezależny (ja też biorę udział i żeby nie było że sobie temat wybrałem :>) wylosujemy liczbę od 1 do 140 na stronie http://www.random.org/ :) Wylosowana liczba odpowiada numerowi tematu, temat będzie podany na IRCu i w tym temacie.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: t4fun w Wrzesień 03, 2010, 11:17:47
Szkoda że piątek, pewnie wyjdę gdzieś ze znajomymi, ale chętnie pogram w wasze produkcje.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 03, 2010, 16:40:31
Jeszcze 4 godziny :)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 03, 2010, 17:34:26
Szkoda że piątek, pewnie wyjdę gdzieś ze znajomymi, ale chętnie pogram w wasze produkcje.

wolisz wyjść ze znajomymi niz klepać gre na compo? freak.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Wrzesień 03, 2010, 18:37:06
Spamuję, żeby informacja była u góry ;-)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 03, 2010, 20:44:23
Ja już czekam ;]
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Wrzesień 03, 2010, 20:51:21
"Już"?
Chyba dopiero ;-) ( 19:45 )
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 03, 2010, 20:51:52
Cytuj
<Avaj>   HEJ
<Avaj>   karetka jezdze w gta, za jakies 20 minut bede ;]
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 03, 2010, 20:54:33
Mała zmiana planu, chodźcie na #compo bo w #warsztat-compo mam niedostateczne moce.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 03, 2010, 21:01:45
Wylosowano temat: Gra musi odbywać się na obcej planecie przypominającej artykuł spożywczy.

Czas do 23:00. Prace wysyłać na mój mail Imba007@gmail.com

grafiki tylko własne, nie można brać z neta
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 03, 2010, 22:31:25
halftime. jak idzie?
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 03, 2010, 22:45:33
ja już mam prawie gotową :DDDD
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: hfjh w Wrzesień 03, 2010, 22:47:31
A ja się poddaję :/
Doszedłem do drugiego 'milestona' (strzelający przeciwnicy), ale program zalicza crasha, a ja jestem już trochę zmęczony...
Może następnym razem (znowu to samo :P)...
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 03, 2010, 23:26:20
skończyłem :D
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Oti w Wrzesień 03, 2010, 23:32:04
skończyłem :D
To spuść wodę. :D Sorry, musiałem. : P
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 03, 2010, 23:50:50
Ktoś jeszcze wysyła? :>
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Wrzesień 03, 2010, 23:56:07
Ja wpierdzieliłem się w jakieś zawiłości kolizji i nie wyrobię w 4 minuty :(.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: fredman7 w Wrzesień 03, 2010, 23:59:03
Link

http://fredman7.republika.pl/AntsAttack.rar

Zaraz wyśle na maila

//edit
poszło
o równo 23:00  :)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Buyuk w Wrzesień 04, 2010, 00:02:41
@Vipa: To samo co u mnie ;)
Ja przez pierwszą godzinę robiłem zupełnie inny projekt, a potem już mi na wiele nie starczyło czasu jak uznałem że tamten przekroczy możliwy do wykorzystania czas ;)

Ale to co później napisałem, jakby ktoś chciał przejrzeć :
http://rapidshare.com/files/416906364/Release.zip
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 04, 2010, 00:03:21
doszły do mnie prace:

brutalcomputer
MichalBe
Adde
moja :)
fredman7
maVes
shutdown
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: maVes w Wrzesień 04, 2010, 00:06:47
Nie wiem czy zdążyłem, bo gmail nie chciał mi przepuścić zipa z exekiem, a z pośpiechu jeszcze zapomniałem dorzucić źródeł  :P

Link do mojego dzieła (już ze źródłami):

http://dl.dropbox.com/u/432744/AutoUpload/compo_maves.7z
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 04, 2010, 00:07:48
nie musiałeś dorzucać źródeł, a z gmailem zawsze jest problem

EDIT: wysyłanie jest zamknięte od teraz ;)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 04, 2010, 00:32:49
Dobra. Paczka z pracami jest tutaj:

http://www.sendspace.com/file/79xazu

Głosujemy do jutra do północy. Głosowanie jest obowiązkowe (autor posta przegrał ostatnie compo 2h bo nie chciało mu się wysłać głosów ;P). Wysyłacie mi PW z przydzielonymi trzema, dwoma i jednym punktem plus krótkie uzasadnienie głosów. Nie głosujemy na siebie. Można dać w tym temacie posta z komentarzami do  gier.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 04, 2010, 00:34:18
20 minut uploadował żeby sciagnac w 12 sekund. zmien providera:)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 04, 2010, 00:38:56
20 minut uploadował żeby sciagnac w 12 sekund. zmien providera:)
mam łącza 2mbit/256kbit czy jakieś takie :)

EDIT:

Komentarze odnośnie prac:

Adde - ciekawy pomysł, niestety, jak tylko się wczułem w grę to nagle się zwiesiło, nie wiem czemu Xd
brutalcomputer - ciężko uciec przeciwnikom :P
fredman7 - arrrrrr, najbardziej denerwująca gra chyba, skubańce tak szybko zasuwają :PP
maves - ^_^
MichalBe - też chciałem tego typu grę zrobić, ale w końcu zrezygnowałem, chyba trzy pomysły porzuciłem aż po godzinie zrobiłem to co wyszło ;F
shutdown - ciężko się tym nawiguje w wąskich korytarzach ^_^
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Wrzesień 04, 2010, 00:58:54
Jakby ktoś się pytał, to w mojej pracy smoka wawelskiego da się pokonać. Po prostu jest on silny. ;) (mi się udało za ok. 10 razem )
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: shutdown w Wrzesień 04, 2010, 01:41:47
Adde - fajna czekolada, tylko za prosta i czekolado gdyby w dół się przesuwała
Avaj - mysz która zjada 45kg sera i nie tyje, dieta cud?
brutalcomputer - wygrać się da, ale najlepsze i tak podpisy grafiki  :P
fredman7 - zamienić broń na kałasza lub granatnik i będzie się dało grać
maVes - minimalizm + klasyczny styl
MichalBe - "odrobaczywatorzone" na pohybel panie miodek

@Avaj: To się zwie nie obniżony stopień trudności, przejść się da.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 04, 2010, 03:10:36
Jakby ktoś się pytał, to w mojej pracy smoka wawelskiego da się pokonać. Po prostu jest on silny. ;) (mi się udało za ok. 10 razem )

ja przeszedlem za 1szym. i widze ze nie tylko ja wpadlem na fajne podpisy img'ów
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Karol w Wrzesień 04, 2010, 11:44:43
Jakby ktoś się pytał, to w mojej pracy smoka wawelskiego da się pokonać. Po prostu jest on silny. ;) (mi się udało za ok. 10 razem )
Ja stałem cały czas w miejscu i spamowałem spacją i przeszedłem tak od początku do końca.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 04, 2010, 12:04:38
nie wpłynęły jeszcze głosy Adde, fredman7 i maVes
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: fredman7 w Wrzesień 04, 2010, 13:09:16
Abde - fajny pomysł, ale trochę długo trzeba czekać na koniec gry, zablokowałem całą pleść, a "wydobywanie" czekolady było dopiero w połowie, jest coś w ogóle na końcu?
Avaj - oryginalny pomysł, zaskakująca fabuła  :), no i mysz co pożera 40 kg sera :PPPP
brutalcomputer - smok wawelski i jego sługusy, he he, żeby przejść wystarczy przytrzymać spacje i się nie ruszać  :)
maVes - gra w dobrym starym stylu, ale nie ma jedzenia,  o sorry bronisz "Pączkowej planety"  ;D
MichalBe - fajna grafika robaczków, no i nazwa pliku z jabłkiem  8)
shutdown - trudno się steruje, ale fajny pomysł z nesquikiem

no i moje, nie było czasu na "beta testy"  ;D i rzeczywiście trochę się badziewiaście gra. Trzeba by obniżyć prędkość mrówek i dodać broń "masowego" rażenia  :). Co do fabuły to oczywiście kolonia żarłocznych mrówek przemierza kosmos, a jedynym celem tych bezmózgich istot jest unicestwienie wszystkiego co żyje. Pewnego dnia natrafia na planetę "Pizza" ... dobra nie będę się dalej pogrążać z tą fabułą  :D
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: maVes w Wrzesień 04, 2010, 13:37:14
Adde:
+ pomysł
- zamurowałem się od góry i nie wytrwałem do końca wydobycia

Avaj:
+ readme
+ fabuła
- po pewnym czasie większość kotów uciekła za ekran, a następne się już nie pojawiały :)

brutalcomputer
+ grafika

fredman7
+ kompletna gra
+ highscores
+ grafika
+ ściśle nawiązuje do tematu
+/- strasznie wkurzająca :)

MichalBe
+ grafika
+ technologia
- pomimo trafienia nie zawsze zabijam robaka

shutdown
+ kompletna gra...
- ...aczkolwiek za krótka i za łatwa :P
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 04, 2010, 15:59:27
- pomimo trafienia nie zawsze zabijam robaka

no niestety dopiero później odkryłem że w pewnym momencie co któryś robak w okolicach środka ekranu chowa się za transparentnym png'iem ktory zbiera kliknięcia na siebie.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Wrzesień 04, 2010, 19:20:18
żeby przejść wystarczy przytrzymać spacje i się nie ruszać  :)
To ja się dwoję i troję żeby zbalansować grę by nie była zbyt łatwa i zapominam o powtarzaniu klawiszy przez Windowsa :-)

Jakby co to aby przejść bez trzymania spacji trzeba kilka razy się ruszyć ( to tak dla informacji, może ktoś spróbuje ) :D
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 04, 2010, 19:28:55
żeby przejść wystarczy przytrzymać spacje i się nie ruszać  :)
To ja się dwoję i troję żeby zbalansować grę by nie była zbyt łatwa i zapominam o powtarzaniu klawiszy przez Windowsa :-)

Jakby co to aby przejść bez trzymania spacji trzeba kilka razy się ruszyć ( to tak dla informacji, może ktoś spróbuje ) :D

poco robie zycie utrudniac:). Mogles zrobić tak jak ja na poprzednim kompo z piłką - ruch o parzystym numerze (np. uderzenie z lewej strony) innym klawiszem niz ruch nieparzysty (np. uderzenie z prawej) i wtedy trzeba by bylo nawalać dwa klawisze jeden po drugim a nie dalo by sie ich przytrzymac.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Oti w Wrzesień 04, 2010, 19:33:25
poco robie zycie utrudniac:).
No właśnie, po co utrudniać sobie życie i wprowadzać dziwne pomysły pokroju dwóch klawiszy do odbijania, skoro można po prostu zapamiętywać, czy w poprzedniej klatce klawisz był wciśnięty i jeśli był, to nie wykonywać operacji. :)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PIĄTEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 04, 2010, 19:38:05
poco robie zycie utrudniac:).
No właśnie, po co utrudniać sobie życie i wprowadzać dziwne pomysły pokroju dwóch klawiszy do odbijania, skoro można po prostu zapamiętywać, czy w poprzedniej klatce klawisz był wciśnięty i jeśli był, to nie wykonywać operacji. :)

Chodziło mi o utrudnianie sobie zycia z pozycji gracza.

A jak sprawdzasz czy klawisz był wcisniety w poprzedniej klatce zeby zatrzymać działanie operacji to bedzie sie po prostu wykonywala co drugą klatkę, więc co to za ograniczenie? A jak nawalasz dostatecznie szybko w klawisze to nawet 'prawdziwych', 'nieoszukanych' wciśnięć gra nie zaliczy.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: PsichiX (ΨΧΞ) w Wrzesień 04, 2010, 19:45:43
mi sie najbardziej spodobala gra w trzepanie smietany i mleka :D ba, smoka tez pokonalem :P
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: shutdown w Wrzesień 04, 2010, 19:49:41
Ja za pierwszym razem przeszedłem najpierw obiegając plansze przy krawędziach - wtedy się fajnie ustawiali i kiedy podchodzili zebrani w jedno to jedną spacją się można było ich pozbyć ;]
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Wrzesień 04, 2010, 20:31:20
zagrałem we wszystkie gierki - najfajniejsza ta z serem :P
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 04, 2010, 21:32:26
@Adde: nie wiesz co PW znaczy? :P

dobra, mam wszystkie głosy, zaraz podliczę :P
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Wrzesień 04, 2010, 21:40:22
Oto wyniki:

kolejność przypadkowa:

brutalcomputer - 3 = 3
MichalBe - 2+1+3 = 6
Adde - 2+2+2+2 = 8
Avaj - 1+2+1+1+2 = 7
fredman7 - 3+3+3+3 = 12
maVes - 1+3 = 4
shutdown - 1+1 = 2

Komentarze:

brutalcomputer:

- fajnie się gra i jest smok wawelski

MichalBe:

- fajna grafika, pomysł, no i te uśmiechnięte robaczki ;D
- za grafikę
- na temat
- grafika
- technologia
- pomimo trafienia, nie zawsze zabijam robaka

Adde:

- Najbardziej profesjonalny wygląd ze wszystkich prac.

Avaj:

- gra ciekawa ale po zrzuceniu bomby koty znikły i już nie wróciły
- za opis fabuły i mysz co zjada 40 kg sera
- na temat
- fabuła i readme

fredman7:

- Humor i ciekawe wykonanie. Fajnie, że te mrówki tak szybko zapieprzają.
- kompletna gra
- ładna grafika
- ściśle nawiązuje do tematu
- strasznie wnerwiająca

maVes:

- Fajna strzelanka, aczkolwiek próżno w niej szukać "planet" i "artykułów spożywczych"

shutdown:

- oryginalny pomysł ale gra zdecydowanie za krótka

Brawa dla zwycięzcy i wszystkich uczestników, dziękuję za liczny udział i mam nadzieję, że mieliście tyle frajdy robiąc gry co ja :)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: shutdown w Wrzesień 04, 2010, 22:00:24
shutdown - 1+1 = 2
Myślałem że będzie zero, góra jeden a tu aż dwie osoby po jednym.

- oryginalny pomysł ale gra zdecydowanie za krótka
Trochę mi czasu brakło bo pierwotnie miało być licznik czasu (najlepiej z jakimś limitem na mapę), więcej map i zmiane prędkości z 1px do 0,1px.

Podsumowując:
Jak na pierwszy start nie jest źle, ostatni w rankingu ale ktoś gdzieś głosił że "ostatni będą pierwszymi"(w któreś kolejnej edycji?). Zresztą cytując "liczy się fun"(Avaj na pm) - był.
A dodatkowo pierwszy raz od jakiegoś czasu nie dręczyła mnie bezsenność(kładziesz się i leżysz ponad godzinę - to wnerwia), tyle że i tak obudziłem się po 13...
A więc czekam na kolejny raz(i fajny temat).
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Wrzesień 04, 2010, 23:03:29
shutdown: zainwestuj w budzik i po problemie z bezsennością :)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: shutdown w Wrzesień 04, 2010, 23:25:53
Przez ostatni tydzień trenowałem z budzikiem, ustawiałem na 10 i wstawałem zawsze o 11 budzika nigdy nie słyszałem (testowałem - działa). Od pierwszego września jakoś wstaję w tygodniu o normalnej porze...
Po za tym budzik pomaga wstać a nie zasnąć.

PS: 10 post  :)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Wrzesień 04, 2010, 23:38:10
PS: 10 post  :)
Na razie masz tylko B postów, brakuje ci jeszcze 5 :)
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: shutdown w Wrzesień 04, 2010, 23:50:18
@Up chodziło mi o ilość wiadomości, a tych (widzę, nie liczyłem) że mam teraz już 12.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Wrzesień 05, 2010, 00:28:37
W chwili pisania tego posta masz D wiadomości (nie dam ci spokoju póki nie załapiesz ;)).
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: shutdown w Wrzesień 05, 2010, 00:37:08
Coś powoli myślę :(, liczby w systemie szesnastkowym (w poprzedniej klasie daty w jednym z zeszytów pisałem binarnym a w jakimś innym szesnastkowym  :P). A więc mam E(16)=1110(2)=16(8 )
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: MichalBe w Wrzesień 05, 2010, 07:49:09
Oto wyniki:
(...)
Brawa dla zwycięzcy i wszystkich uczestników, dziękuję za liczny udział i mam nadzieję, że mieliście tyle frajdy robiąc gry co ja :)

Mieliśmy!
Poślij wyniki do Reg'a niech zasili dział na stronie odpowiedni.
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Wrzesień 05, 2010, 11:10:31
Coś powoli myślę :(, liczby w systemie szesnastkowym (w poprzedniej klasie daty w jednym z zeszytów pisałem binarnym a w jakimś innym szesnastkowym  :P). A więc mam E(16)=1110(2)=16(8 )
No w końcu się nauczyłeś :D

PS gratuluję 10 posta :P
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: shutdown w Wrzesień 06, 2010, 22:08:32
@Up: W pierwszym twoim poście o tym odczytałem B jako 8...a przy drugim już normalnie odczytałem i skojarzyłem. A tymczasem brnę do punktu 20(10)

@MichalBe: Popieram w 100%

I czekam na kolejny "kompocik", bylebym miał jeszcze czas jak ostatnio...
Tytuł: Odp: Compo 3h - PI¡TEK 20:00
Wiadomość wysłana przez: Reg w Wrzesień 18, 2010, 18:56:27
Wrzuciłem wyniki i zahostowałem prace na stronie Compo:
http://www.warsztat.gd/compo/edycje.php?x=view&id=113