Warsztat.GD

Społeczność => Compo i bitwy => Wątek zaczęty przez: rm-f w Lipiec 27, 2010, 19:38:28

Tytuł: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Lipiec 27, 2010, 19:38:28
Troszkę czasu wolnego się zrobiło, a więc jak :) ktoś chętny na takie compo w drugą część wakacji?
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 27, 2010, 19:43:56
I'm in. Jaki czas sugerowany trwania compo i co zamierzasz zrobić, żeby Krzysiek K. był wykluczony z compo? ;P
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: TeMPOraL w Lipiec 27, 2010, 21:12:20
Count me in :).
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Lipiec 27, 2010, 21:20:33
Proponuje zasady alla to:
http://www.warsztat.gd/compo/4k/index.html
+ brak wymogu konfiguracji na której będzie działało.
Brak protestów? :P

Teraz tylko ustalić daty.
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: steckel w Lipiec 27, 2010, 22:16:36
A jest ktoś chętny na zorganizowanie Compo na napisanie gry na dany temat? Spodobała mi się ta koncepcja :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 27, 2010, 22:33:45
Cytuj
ktoś chętny na takie compo w drugą część wakacji?
Definitywnie. :) Pytanie tylko, czy czas się znajdzie. :)

Cytuj
Teraz tylko ustalić daty.
Daty już są ustalone: http://www.riverwash.pl/index.php?akcja=3&id=7 :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Lipiec 27, 2010, 23:43:29
Cytuj
ktoś chętny na takie compo w drugą część wakacji?
Definitywnie. :) Pytanie tylko, czy czas się znajdzie. :)

Cytuj
Teraz tylko ustalić daty.
Daty już są ustalone: http://www.riverwash.pl/index.php?akcja=3&id=7 :)

No! Dzięki za przypomnienie. Ogarnąć wątek, wypisać co potrzebne i można hulać.  :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 27, 2010, 23:47:01
Jak opengla w 4k wcisnąć? :P
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Dab w Lipiec 27, 2010, 23:53:21
Nie ma problemu, mozesz
a) linkowac sie statycznie do GLEW
b) linkowac sie dynamicznie przy czym potrzeba bardzo niewielu "nowych" funkcji

Natomiast mozna uzyc paru fajnych sztuczek (np. zamiast tworzenia buforow na fullscreen quad wystarczy jedno wywolanie glRect :) )
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 27, 2010, 23:54:41
dobra, rzućcie jeszcze linkiem na ogólne skręcenie rozmiaru exe, bo nawet jak skompiluję w release to ze 100 kB będzie hello world miał :D
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 28, 2010, 00:11:59
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,6684.msg90405.html#msg90405

Szukajka nie boli. ;>
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Lipiec 28, 2010, 00:12:26
http://in4k.untergrund.net/index.php?title=About_Flow2

I do 1k wciśniesz, ave!
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 28, 2010, 00:17:36
A, jeszcze jeden link:
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,12935.0.html
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: tanatos w Lipiec 28, 2010, 12:09:48
Ja też się zgłaszam!  ;D

Termin do 3 września?

P.S. Można by wrzucić informację o compo tutaj (http://www.warsztat.gd/compo/) i założyć party tutaj (http://pouet.net/party.php?which=1465&when=2008).
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 28, 2010, 12:40:08
Termin do 3 września?
Mniej więcej. Po prostu wysyłasz pracę jako entry na Riverwash w kategorii 4k intro. :)

Cytuj
P.S. Można by wrzucić informację o compo tutaj (http://www.warsztat.gd/compo/) i założyć party tutaj (http://pouet.net/party.php?which=1465&when=2008).
Myślę, że Riverwasha 2010 jako party doda ktoś z organizatorów. Osobnego party gamedevowego nie ma co dodawać. :)


Lepiej wysłać intra na Riverwasha i promować polską scenę, niż zakładać dodatkowe wirtualne party. Przy okazji jeżeli Warsztatowicze (zwłaszcza warszawscy) się pokuszą o przyjazd na party, będzie dodatkowa możliwość obejrzenia pracek na bigscreenie w scenowym klimacie (czytaj: wśród porykiwań pijanych scenowców). :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 28, 2010, 13:17:29
phi, wszystko dla visuala
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Lipiec 28, 2010, 15:35:37
phi, wszystko dla visuala
Na GCC też się da  ;)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 28, 2010, 15:38:44
phi, wszystko dla visuala
Bo generuje mniejszy kod. Musisz z tym żyć. ^_^
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 28, 2010, 15:49:37
phi, wszystko dla visuala
Bo generuje mniejszy kod. Musisz z tym żyć. ^_^
GCC pewnie da się też wykręcić optymalizacjami do podobnego poziomu, ale ani jedno, ani drugie nie ma szans dorównać assemblerowi (kod po kompresji udało mi się uzyskać mniejszy o 30%). Inna kwestia, że nie ma to obecnie aż tak wielkiego znaczenia, bo i tak w większości intr 80% kodu to tekst shadera w HLSL/GLSL. :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 28, 2010, 15:53:17
Na stronie któregoś z istniejących frameworków autor pisał, że sama przesiadka zaoszczędziła mu kilkadziesiąt bajtów. Oczywiście GCC ewoluuje na tyle szybko, że pewnie powrót po kilku miesiącach do GCC zaowocowałby podobnym co przy użyciu VS wynikiem. :) Niemniej jednak opierałem się na doświadczeniu innych pisząc to. ;]
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 28, 2010, 17:46:47
To jak to z GCC zrobić (tzn z MINGW), bo crinkler mi się wykrzacza, że mainCRTstartup nie ma :(
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 28, 2010, 18:46:24
Pierwszy wynik z googli po wpisaniu
gcc crinkler
nie pomaga? :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 28, 2010, 21:50:00
To jak to z GCC zrobić (tzn z MINGW), bo crinkler mi się wykrzacza, że mainCRTstartup nie ma :(
No to jak go nie ma, to go napisz (albo podaj crinklerowi w opcjach inną nazwę entry pointa). :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: tanatos w Lipiec 28, 2010, 22:13:27
Myślę, że Riverwasha 2010 jako party doda ktoś z organizatorów. Osobnego party gamedevowego nie ma co dodawać. :)
No właśnie IMO można by dodać, bo jeśli to będzie moje pierwsze w życiu demo to raczej na RW nie ma co go pokazywać :P

W scenowym klimacie (czytaj: wśród porykiwań pijanych scenowców). :)
No właśnie, dlatego się raczej nie wybieram, na ZTG miałem okazję zaobserwować demoscenowców w naturalnym środowisku (ledwo mogli unieść te reklamówki z alko. i śpiewali pod oknami w środku nocy coś o kompilatorach :P ). Oczywiście nie odnosi się to do wszystkich więc nie uogólniam, ale domyślam się że na RW tego typu zachowania są normą. :-\ Może to i dobrze jeśli w ten sposób powstają najlepsze na świecie dema (;D), ale ja jednak wolę tworzyć w ciszy ;)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: cybek w Lipiec 28, 2010, 22:34:51
To jak to z GCC zrobić (tzn z MINGW), bo crinkler mi się wykrzacza, że mainCRTstartup nie ma :(
Taki mikro poradniczek: http://ftp.kameli.net/pub/fit/misc/presis_asm06.pdf
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 28, 2010, 22:35:58
No właśnie IMO można by dodać, bo jeśli to będzie moje pierwsze w życiu demo to raczej na RW nie ma co go pokazywać :P
Czyli reasumując:
- nie chcesz pokazywać go na Riverwashu, gdzie zostanie ono wyświetlone i nawet najgorsze demo otrzyma jako taki szacunek (nawet na zasadzie "ok, jest to syf, ale to jego pierwsze demo, więc rispekt że coś zrobił, a nie jak 90% polskiej sceny się obija"),
- ale za to chcesz wrzucić demo na poueta, gdzie od razu sypną się dziesiątki niecenzurowanych komentarzy dostępne dla pokoleń w internecie w akompaniamencie stosu kciuków w dół

Ja w tym nie widzę logiki, chyba że kimś kieruje masochizm. :)

Cytuj
Może to i dobrze jeśli w ten sposób powstają najlepsze na świecie dema (Grin), ale ja jednak wolę tworzyć w ciszy ;)
Tworzenie tworzeniem, a oglądanie to inna kwestia. Tworzy każdy we własnym zaciszu. Za to demo party to coś jak mundial dla scenowców, z tą tylko różnicą, że przychodzi się obejrzeć dema zamiast meczu. :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 29, 2010, 00:50:34
No właśnie IMO można by dodać, bo jeśli to będzie moje pierwsze w życiu demo to raczej na RW nie ma co go pokazywać :P
Bzdura. Wystawiłem sto lat temu demo z pełną świadomością tego, że posysało (co odzwierciedlało moje umiejętności). Nic się nie stało poza tym, że zdjęto ze mnie etykietkę lurkera i zyskałem kilka rewelacyjnych znajomości. :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Lipiec 29, 2010, 01:35:21
http://www.youtube.com/watch?v=R35UuntQQF8
...

Tak 256B


tak.... river.
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Lipiec 29, 2010, 02:39:38
http://www.youtube.com/watch?v=R35UuntQQF8
...
Tak 256B

tak.... river.
Nie piszemy tu o 256B, a o 4k. Na Riverwashu jeszcze żadnego 4k ekstremalnie wysokich lotów nie było. :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Lipiec 29, 2010, 02:45:14
Nie piszemy tu o 256B, a o 4k. Na Riverwashu jeszcze żadnego 4k ekstremalnie wysokich lotów nie było. :)
Sam założyłem ten wątek, ale <tu wklejam obrazek figurki jezusa z "thx for info">.
Ale fakt faktem to demko z riverwasha :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 30, 2010, 22:17:28
To jak to z GCC zrobić (tzn z MINGW), bo crinkler mi się wykrzacza, że mainCRTstartup nie ma :(
No to jak go nie ma, to go napisz (albo podaj crinklerowi w opcjach inną nazwę entry pointa). :)
zmieniłem nazwę entry pointa i przeszło dalej, ale teraz takie coś wywala:

error: LNK: Cannot find symbol '__imp__MessageBoxA@16', jak ja w ogóle WinAPI nie używam ;d

edit: próbowałem dolinkować user32.lib ale nic nie daje, tak odpalam:

crinkler /entry:main user32.lib ..\..\obj\release\main.o
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: TeMPOraL w Sierpień 01, 2010, 03:27:38
Eh, ja coś czuję, że to będzie hardcore ;). Już jestem na 1055 bajtach (z Crinklerem), a nic nie mam (obracający się, wyrenderowany przez GLU PacMan to dużo nie jest) :D.
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Sierpień 03, 2010, 16:49:09
Cytuj
Już jestem na 1055 bajtach (z Crinklerem), a nic nie mam (obracający się, wyrenderowany przez GLU PacMan to dużo nie jest) :D.
Same nagłówki exe, kod unpackera i importera funkcji z DLL trochę zajmuje, więc jest spory narzut na starcie (jakieś 500B). Jak się zastanawiasz, co ile Ci zajmuje, to wygeneruj raport z crinklera. :)


A tak swoją drogą, to kto w końcu planuje startować? :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Sierpień 03, 2010, 18:00:12
A tak swoją drogą, to kto w końcu planuje startować? :)
Ja na razie w 256B :) Może się zmieszczę, na 4k jeszcze nie mam pomysłu.
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Adam7 w Sierpień 03, 2010, 18:14:10
Jak dobrze zoptymalizuję kod to wezmę udział, mam fajny pomysł na intro ale nie wiem czy się zmieszczę w przedziale 4k :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Sierpień 03, 2010, 18:40:19
A tak swoją drogą, to kto w końcu planuje startować? :)
Ja. Oby się na zamiarach nie skończyło. ;]
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 06, 2010, 13:53:35
No i jak widać na dobrych chęciach się skończyło - moje 4k na Riverwashu wystartowało w kategorii 4k samo. ;)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Wrzesień 06, 2010, 15:30:31
No i jak widać na dobrych chęciach się skończyło - moje 4k na Riverwashu wystartowało w kategorii 4k samo. ;)
Czyli wygrało ;-)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Wrzesień 06, 2010, 16:40:53
No i jak widać na dobrych chęciach się skończyło - moje 4k na Riverwashu wystartowało w kategorii 4k samo. ;)
True, true. Mam rozgrzebany kod i niestety nic, co można by wystawić. W tym jeden upierdliwy bug z którym nie potrafię sobie poradzić. O, to może korzystając z okazji zapytam: czy to normalne, że kiedy shader się komplikuje (właściwego słowa używam - chodzi o dodawanie większej liczby dotów, mnożeń, pętli, etc.) dostaje się na wyjściu kolor niebieski zamiast wyniku obliczeń? DX9.0, PS2.
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 06, 2010, 16:52:41
Cytuj
czy to normalne, że kiedy shader się komplikuje (właściwego słowa używam - chodzi o dodawanie większej liczby dotów, mnożeń, pętli, etc.) dostaje się na wyjściu kolor niebieski zamiast wyniku obliczeń? DX9.0, PS2.
Shader Model 2? A jesteś pewien, że w ogóle Ci się ten shader kompILuje i poprawnie tworzy? PS 2.0 ma limit 64 instrukcje arytmetyczne + 32 instrukcje samplowania, więc za bardzo skompLIkować go się nie da. W przypadku shaderów 3.0 napotkałem ten problem przy mocno złożonych shaderach (chociaż zwykle dostawałem biały kolor), ale nie jestem pewien, co za niego odpowiada (limit na liczbę wykonanych instrukcji, bug w kompilatorze, bug w driverze, czy co innego jeszcze).
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Dab w Wrzesień 06, 2010, 16:58:21
ConayR: a nie odwołujesz się do jakiś nieprzypisanych zmiennych w shaderze? Typu
float3 color;
...
dupa += zlo * color;

Ja tak raz zrobiłem i miałem przegląd możliwości artystycznych karty/drivera :)
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Wrzesień 06, 2010, 18:11:47
@Dab: kod jest poprawny, mam funkcję którą jak wywołam raz, to jest ładnie, dwa razy - też, trzy razy - dostaję jednolity niebieski. Parametry podawane też są poprawne (tzn. foo(1), foo(2), foo(3) każdy z osobna daje dobry rezultat, dwie z nich też, trzy - błękit).

@KK: A to nie jest przypadkiem minimum wymagane przez DX9 przy czym wartość oferowana raportowana jest przez CAPSy? I tak, kompiluje się - sprawdzam i return code i zawartość bufora błędu.
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 06, 2010, 18:32:08
Cytuj
A to nie jest przypadkiem minimum wymagane przez DX9 przy czym wartość oferowana raportowana jest przez CAPSy?
Tak, ale w 2.0 i tak nie ma sensu pisać, bo tam nie ma np. dynamic flow control, przez co shadery robię się dłuuugie po skompilowaniu (trzeba w końcu wszystkie pętle rozwinąć).

Cytuj
I tak, kompiluje się - sprawdzam i return code i zawartość bufora błędu.
A drugi return code i czy wskaźnik na shader jest nie-NULL też?
Tytuł: Odp: Compo - Intro 4k
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Wrzesień 06, 2010, 22:51:45
A drugi return code i czy wskaźnik na shader jest nie-NULL też?
Jak najbardziej. Generalnie zmuszę się wreszcie, przeniosę na drugi komp i sprawdzę z lepszą kartą czy działa.