Warsztat.GD

Produkcja gier => Design => Wątek zaczęty przez: Frondeus w Lipiec 19, 2010, 22:04:09

Tytuł: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Lipiec 19, 2010, 22:04:09
Tak mnie ostatnio naszło... czemu by nie wykorzystać Kinecta do rozpoznawania w którą stronę patrzy gracz? Coś jak obsługa Wiilotem (na jakims filmiku na yt widziałem) tylko ... bez wiilota.

Myślę że to by było ciekawe doświadczenie - wychylić się za róg ściany ruchem zaobserwowanym przez Kinect a padem określić cel i wpakować Headshota :D
Co Wy na to? Jak Wy wykorzystalibyście Kinecta?
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 19, 2010, 22:14:04
Johnny Chung Lee, autor filmiku (http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw) o którym piszesz, pracuje w MS przy Kinekcie. (czy raczej pracował jak ostatnio sprawdzałem) Kinect domyślnie wspiera headtracking, m.in. w tym celu może się obracać wokół własnej osi. Demonstrowano to zresztą na E3.
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Lipiec 19, 2010, 22:28:57
No tak... ale gdybyś był potencjalnym graczem to ucieszyłbyś się gdyby np. GoW 3 obsługiwał Headtracking? Gdybyś mógł tak z niego korzystać? . choć GoW może akurat nie pasuje tu jako przykład . Bardziej FPS, jakiś Crysis 2.5 czy coś :)
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 19, 2010, 22:49:51
Jak z każdą technologią zależy od tego, czy to opcja czy mus. Przykładem były czujniki ruchu w siksie i Lair. Gra na wymuszaniu użycia technologii ucierpiała. Po drugiej stronie spektrum jest wsparcie dla Move w kolejnym SOCOMie. Rzucanie granatów, wyglądanie zza winkla, wydawanie rozkazów i masa innych rzeczy są ok, jeśli 1. mają alternatywę dla tych, którzy nie chcą tego używać, 2. gra od początku powstawała z myślą o natalce.
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Lipiec 19, 2010, 23:10:03
Oczywiście że bez musu :D . Myślałem bardziej o komunikacie typu : "Wykryto kontroler ruchu Kinect. Czy chcesz korzystać z jego możliwości? TAK | NIE | LISTA_MOZLIWOSCI"

Edit: Teraz tylko e-mail do jakiegoś developera/studia z prośbą o dodanie tego w następnym Hicie :D

Edit2: A Wy jak wykorzystalibyście Kinecta do gier? Ew. jak chcielibyście by go użyto ?
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 19, 2010, 23:25:02
Co do samego kinkieta jeszcze. Killer app już jest - Dance Central. Bańka pęknie bardzo szybko. Harmonix wprowadzi w dwójce taniec w parach i będzie kolejna banieczka. Zanim gry dla zaangażowanych graczy zaczną wykorzystywać kontroler, minie jeszcze przynajmniej półtora roku a pierwsze tytuły będzie się obsługiwało fatalnie. Kiedy już gry wyjdą poza rzucanie granatami i menu wprost z Raportu Mniejszości, pojawi się nowy Xbox bundlowany z kinkietem o wyższej precyzji.

Oto rzecze moja szklana kula. Mogę tłumaczyć dlaczego tak uważam, ale nie wiem czy warto. ;] Zdawać by się mogło, że dla większości tró graczy to tylko gimmick.
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Mertruve w Lipiec 20, 2010, 13:28:27
Cytuj
wychylić się za róg ściany ruchem zaobserwowanym przez Kinect a padem określić cel i wpakować Headshota
Dokładnie o takim zastosowaniu mówili, kiedy jeszcze był to Natal.

Cytuj
Harmonix wprowadzi w dwójce taniec w parach i będzie kolejna banieczka.
Taniec w parach chyba już jest.
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Lipiec 20, 2010, 16:20:56
Ale teraz (chyba) zmienili podejście na rzecz odejścia od pada ...
Jeden z artykułów na Polygami mówił o tym że jakiś pracownik stwierdził że np. wibracje w padzie są kiczowate i że graczom potrzebne jest ruch co niby zaobserwował :D Np kiwanie na boki w samochodówkach ...
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 20, 2010, 17:32:23
Odwołujesz się do tego, co powiedział Kudo Tsunoda. Tyle że 1. powiedział, że nie należy traktować force feedbacku (i haptic feedbacku w ogóle) jako rzeczy niezbędnej, 2. on współodpowiada za kinkieta, więc ciężko, żeby mówił inaczej, 3. czytanie Polygamii może często owocować kompletnym brakiem rozeznania w temacie i jest odradzane przez lekarzy. ;)
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Lipiec 20, 2010, 21:53:24
I tu mnie masz :D
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 21, 2010, 01:00:48
Czegoś nie rozumiem... przecież jak się wychylisz np. w lewo, to tym samym nie będziesz widział monitora, więc na niewiele ci się zda technologia ;)
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 21, 2010, 01:02:40
Czegoś nie rozumiem... przecież jak się wychylisz np. w lewo, to tym samym nie będziesz widział monitora, więc na niewiele ci się zda technologia ;)
Jak się gra na mikroekranie przed PC zamiast na gigaplazmie z kanapy, to się gada takie głupoty. ;]
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Dab w Lipiec 21, 2010, 01:14:45
gigaplazmie z kanapy

Znaczy takim czymś?
(http://dabroz.scythe.pl/upload/2010/07/plazma.jpg)
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Lipiec 21, 2010, 01:24:37
To jakaś część Twojego ciała? :-*
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Lipiec 21, 2010, 10:54:35
Wygląda jak hot-dog z McDonalda po paru miesiącach
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Lipiec 21, 2010, 11:01:25
Java: a ogladales ten filmik? Koles sie wychilił (kamerą) i obraz sie zmienił...
A obrazek to zwyczajny telewizor stworzony z kanapy ot co ;)
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Charibo w Lipiec 21, 2010, 12:05:31
gigaplazmie z kanapy
O ile Ziemia pokazana dla porównania to pyszny żart, tym razem Dab z ciętą ripostą nie trafiłeś - faktycznie Kinect nie jest raczej skierowany do ludzi, którzy podłączają xboxa do monitorka (co jest z resztą ciekawym pomysłem, nie powiem :D)
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: _OskaR w Lipiec 21, 2010, 16:52:56
Head tracking można wykorzystać już w sporej ilości gier - i to dużo taniej, poza tym nie potrzebujemy jakiegoś wielkiego ekranu, także takie wynalazki na razie nie do końca mnie przekonują. Filmik ciekawy, choć osiągnięcie takiego efektu wcale nie jest trudne. Jednak niezależnie od sposobu prezentacji sceny, jesteśmy ograniczani faktem, że wyświetlacz stoi w konkretnym miejscu - ideałem byłoby coś w rodzaju sfery - a to już wymagałoby sporej kasy i dużej ilości miejsca. Niby mamy okularki 3D - ale obraz jest niestety malutki i w słabej rozdzielczości.
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Lipiec 21, 2010, 17:57:18
A podaj przykłady headtrackingu... co do sfery widziałem filmik ze gosciu miał okulary 3d (będącymi raczej monitorkami) i biegał w wielkiej kuli przypominającej zabawke dla chomika ( ;) ) na ktorej byly czujniki podobne to kinecta (czyli nie dość że np. biegł to ruszał rękami i widział swoje "wirtualne rece" .
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: _OskaR w Lipiec 21, 2010, 19:34:35
A podaj
http://www.naturalpoint.com/trackir/03-enhanced-games/enhanced-games-all.html ew. coś takiego - http://www.sklep.pilots.pl/product_info.php/cPath/128/products_id/489
A tu masz darmowe rozwiązanie (wystarczy kamerka, odblaski, albo diody IR i zasilanie):
http://www.free-track.net/english/freetrack/liste-titres-compatibles.php?PHPSESSID=1992cd2f2709fc76bf737a422eeb44b0
Wystarczy skonfigurować i można sobie samemu napisać odpowiednią aplikację.
Są jeszcze okularki - http://www.vuzix.com/iwear/products_vr920.html (1-1.5k zł)- ale ich używanie, jak dla mnie, jest mało komfortowe.
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Lipiec 21, 2010, 19:38:59
A podaj przykłady headtrackingu...
W Enemy Engaged (community edition) można podpiąć TrackIR i głową sterować minigunem, jak w prawdziwych amerykańskich helikopterach.
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Kos w Lipiec 21, 2010, 21:09:17
głową sterować minigunem, jak w prawdziwych amerykańskich helikopterach.

Nie boli od tego szyja? o_o
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: Xirdus w Lipiec 21, 2010, 21:39:07
Nie boli od tego szyja? o_o
Nie wiem, nie próbowałem. Ale czemu niby miałaby boleć?
Tytuł: Odp: Wykorzystanie Kinect do Head/Body Trackingu
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Lipiec 24, 2010, 00:46:24
Wygląda jak hot-dog z McDonalda po paru miesiącach
http://www.wykop.pl/link/331487/przez-rok-trzymala-happy-meal-z-macdonalds-w-szafce-nie-splesnial/