Warsztat.GD

Produkcja gier => Produkcja => Wątek zaczęty przez: fremen w Wrzesień 07, 2006, 15:42:35

Tytuł: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: fremen w Wrzesień 07, 2006, 15:42:35
w bardzo duzym przyblizeniu chce scharakteryzowac koszty produkcji malego produktu ;-)
z moich obserwacji wynika ze wyglada to tak :

czas realizacji projektu : 6 miesiecy
wynagrodzenie miesieczne grafik : 2000pln (max)
wynagrodzenie miesieczne programista : 2000 pln (max)
wynagrodzenie miesieczne muzyk : 1000pln (max)

zakladam ze projektem kieruje wlasciciel firmy

laczne wynagrodzenie dla pracownikow za projekt : 30 000

cena sklepowa produktu : 15,90zl

koszt produkcji jednej sztuki : 4-5zl (zalozmy ze 5)

zostaje 10,90pln

marza dystrybutora : 50%

5,90zl z jednej sztuki trafia do naszej kieszeni

musimy sprzedac 5084szt zeby wyjsc na zero

przy tym samym scenariuszu cena sklepowa 24,90zl

20,90pln za sztuke, marza 50%

10,90zl do kieszeni za sztuke

2752 szt zeby wyjsc na zero

dobry produkt, ktory osiaga przecietna sprzedaz udaje sie sprzedac w ilosciach minimum okolo 10 000szt

czyli 109 000zl - 30 000 = 79 000pln

nie jest tak zle :)

HIT ze sredniej polki w PL sprzedaje sie w ilosci okolo 40-60 tysiecy
czyli 436 000-654 000 pln zysku

oczywiscie nie uwzglednia to podatku, kosztow prowadzenia biura, ksiegowosci etc.
wiec od tych kwot nalezaloby odliczyc w przyblizeniu 50%

co wy na to ?


Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 07, 2006, 16:02:40
Z ceną sklepową 24,90 raczej tak dużo tego nie sprzedasz, bo w tym czasie, z takim składem i za taką kasę nie napiszesz nic zbyt ambitnego (ale to jest OK, że lepiej zacząć od czegoś prostszego). Co do wyliczeń, to zmieniłbym muzyka z wynagrodzenia miesięcznego na umowę o dzieło (nad paroma kawałkami nie będzie pracować przecież 6 miesięcy), a także dołożył jakiegoś dźwiękowca (nie każdy muzyk zrobi Ci odgłosy do gry). Alternatywą dla dźwiękowca może być kupno odgłosów royality-free z sieci (wychodzi chyba jakieś kilka/kilkanaście PLN za odgłos). Co do wynagrodzenia, to nie zgodziłbym się z tymi "(max)". 2000 PLN jest raczej stawką wyjściową dla jakiegokolwiek dobrego programisty (zwłaszcza, jeżeli ma z tego żyć przez najbliższe 6 miesięcy), a doświadczeni programiści gier mogą chcieć nawet trochę więcej. Nie wiem, jak sprawa stoi z grafikami, ale w przypadku grafików 3D też może być tu trochę drozej.

Oczywiście pozostaje również studio, czyli:
- koszty wynajęcia, prądu, itp.
- koszty wyposażenia (komputery, biurka, krzesła),
- koszty oprogramowania (Windows, 3DSMax/Maya w przypadku grafiki 3D)


Jak widać, nawet małe studio to dosyć poważna inwestycja. Osobiście też planuję niedługo startować na rynku komercyjnym, ale na razie mam zamiar wszystko robić samemu w wolnym czasie, bez zakładania firmy (mam to szczęście, że jestem programistą), ewentualnie później zlecić coś grafikowi i/lub muzykowi. :)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: II w Wrzesień 07, 2006, 16:15:17
Koszty o ktorych mowi Krzysiek sa wazniejsze niz myslisz i zaleznie od lokalizacji moga byc wieksze niz sam koszt produkcji (placa pracownikow). Ilosc pieniedzy ktore placisz ludziom rowniez uzaleznione jest od lokalizacji w ktorej znajdowac sie bedzie miejsce produkcji. Za 30 tys zrobisz prosty projekt, ale prosty projekt nie ma szans sprzedac sie w takim nakladzie w polsce. Wydawca nie koniecznie bierze 50% zyskow - zalezy co robisz.

Najlepszym rozwiazaniem na prosty projekt i taki deadline jest praca zdalna na umowe o dzielo (wiaze sie z zalozeniem dzialanosci, ale to mozna ominac podpisujac umowy na osobe fizyczna z tym ze tu moga pojawic sie problemy.. przynajmniej nie znam osob ktore takie umowy podpisywaly jako osoby fizyczne, nie firmy. ) raz na milestone spotkanie weekendowe (w ktorym mozna wszystko zlozyc, poprawic i zrobic szczegolowy plan na kolejny miesiac) no i oczywiscie wypic piwko z teamem ;)

Jezeli napisalbys jaki to jest projekt (typ i jakis opis szybki) moglbym Ci wiecej powiedziec.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: andnoonesthere w Wrzesień 07, 2006, 16:29:57
wiaze sie z zalozeniem dzialanosci, ale to mozna ominac podpisujac umowy na osobe fizyczna z tym ze tu moga pojawic sie problemy.. przynajmniej nie znam osob ktore takie umowy podpisywaly jako osoby fizyczne, nie firmy.

Ja osobiście mam zamiar podpisać umowę na osobę fizyczną ( jako twórca ). O jakich problemach mówisz przy tego typu umowie ?
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: sobol w Wrzesień 07, 2006, 17:20:32
Cytuj
2000 PLN jest raczej stawką wyjściową dla jakiegokolwiek dobrego programisty
Powiem więcej - dobry programista raczej nie zainteresuje się taką kwotą niestety (albo raczej na szczęście, w końcu sam chcę być zawodowcem ;p )

Fremen: nie doliczyłeś jeszcze na przykład reklamy, przecież nie sprzedasz produktu którego nikt nie zna. Trzeba na rynku jakoś się pokazać.
Co do tego hitu ze średniej półki to raczej w pół roku nie zrobisz hitu, chyba że masz super pomysł ;)

Życzę powodzenia i współczuję nieprzespanych, naschizowanych nocy gdy będziesz czekać na wartość licznika sprzedanych egzemplarzy po wypuszczeniu produktu ;)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: II w Wrzesień 07, 2006, 18:06:35
Veldar, jezeli Ty masz zamiar wydac gre jako osoba fizyczna watpie by wydawca/inwestor chcial podpisac z Toba umowe. Majac umowy na osobe fizyczna a nie na firme, firma wtedy nie posiada praw autorskich, ale jak mowie to na pewno idzie ominac, ale nie znam osob ktore podpisywalyby takie umowy i za duzo nie moge Ci tu pomoc.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: keymaster w Wrzesień 07, 2006, 18:13:50
witam

Tutaj jest coś ciekawego w kwestii omawianego tematu

http://www.hra01.com/doc/The%20State%20of%20Game%20Development%20in%20Eastern%20Europe.pdf

także 6mln$ :)

Oczywiście pozostaje również studio, czyli:
- koszty wynajęcia, prądu, itp.
- koszty wyposażenia (komputery, biurka, krzesła),
- koszty oprogramowania (Windows, 3DSMax/Maya w przypadku grafiki 3D)

studio w czasach internetu ?? Ja bym chyba postawił na pracę w domu :)

pzdr
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: SirMike w Wrzesień 07, 2006, 18:30:21
Oczywiście pozostaje również studio, czyli:
- koszty wynajęcia, prądu, itp.
- koszty wyposażenia (komputery, biurka, krzesła),
- koszty oprogramowania (Windows, 3DSMax/Maya w przypadku grafiki 3D)

Dla malego projektu sa to totalnie zbedne wydatki.
Nie musisz wynajmowac zadnego lokalu bo w obecnych czasach male gry mozna robic zdalnie - wymaga to tylko troszke wiecej zaangazowania od kierowanika projektu.
Wyposazenie kazdy grafik / muzyk / programista moze miec swoje a przy pracy zdalnej to juz tym bardziej.
Oprogramowanie - do stworzenia ladnych modeli 3d nie potrzebujesz wcale 3dstudio - Blender wystarczy w zupelnosci.

Nie ma sensu pakowac sie w koszty niepotrzebne.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: sobol w Wrzesień 07, 2006, 18:58:07
Cytuj
Nie ma sensu pakowac sie w koszty niepotrzebne.
Tym bardziej na początku, gdy firma jest w ogóle nie znana i wejście na rynek jest samo w sobie bardzo ryzykowne. Im więcej zainwestujesz tym więcej możesz stracić w razie gdyby gra na przykład nie przypadła do gustu i nie sprzedawała by się. Natomiast co do pracy zdalnej to ja osobiście nie jestem zwolennikiem i wiem jakie to trudne, no ale na początku często nie ma innego wyjścia.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: SirMike w Wrzesień 07, 2006, 19:32:48
Cytuj
Nie ma sensu pakowac sie w koszty niepotrzebne.
Tym bardziej na początku, gdy firma jest w ogóle nie znana i wejście na rynek jest samo w sobie bardzo ryzykowne. Im więcej zainwestujesz tym więcej możesz stracić w razie gdyby gra na przykład nie przypadła do gustu i nie sprzedawała by się. Natomiast co do pracy zdalnej to ja osobiście nie jestem zwolennikiem i wiem jakie to trudne, no ale na początku często nie ma innego wyjścia.

Praca zdalna jest bardzo trudna ale przy 3-4 osobach to jest jak najbardziej do okielznania.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 07, 2006, 19:33:44
Cytuj
Co do tego hitu ze średniej półki to raczej w pół roku nie zrobisz hitu, chyba że masz super pomysł ;)
Jeżeli chodzi o grywalność, to sam pomysł nie wystarczy (no, chyba że próbujesz zrobić pseudorewolucję w stylu Spore). Grywalność gracz może ocenić po kupieniu gry, albo zagraniu w demo, ale żeby coś takiego wystąpiło, najpierw musisz gracza jakoś zachęcić - wypasioną grafiką, reklamą, albo dobrą oceną w CDA (co jest najprawdopodobniej po prostu zakamuflowaną formą zwykłej reklamy, bo na przykład nie wiem, jakim cudem Oblicion dostał 10/10). :)

Cytuj
studio w czasach internetu ?? Ja bym chyba postawił na pracę w domu :)
Tu już niech się Intoxicate lepiej wypowie. :)

Cytuj
Oprogramowanie - do stworzenia ladnych modeli 3d nie potrzebujesz wcale 3dstudio - Blender wystarczy w zupelnosci.
Znajdź profesjonalnego grafika, który tworzy za kasę w Blenderze. :) Tak czy inaczej, w przypadku pracy zdalnej oprogramowanie jest akurat już działką samego grafika, ale ten może Ci przez to podwyższyć koszty pracy (w końcu 3DSMax'a też musiał za coś kupić i teraz chce, żeby to mu się zwróciło). :)


EDIT:
Cytuj
Praca zdalna jest bardzo trudna ale przy 3-4 osobach to jest jak najbardziej do okielznania.
Zwłaszcza jeżeli jest ściśle określony kierownik, zlecający pracownikom określone zadania, a pracownicy dostają za to wynagrodzenie. :)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: bies w Wrzesień 07, 2006, 19:44:02
Znajdź profesjonalnego grafika, który tworzy za kasę w Blenderze. :)
Ostatnimi czasy coś się stało z openboar. Gdyby nie to pokazałbym Ci przynajmniej kilku. ;)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: II w Wrzesień 07, 2006, 23:58:22
Cytuj
studio w czasach internetu ?? Ja bym chyba postawił na pracę w domu
maly projekt - umowa o dzielo/zlecenie, praca zdalna - najlepsza opcja, chyba ze masz inwestora ktory nie ma co zrobic z pieniedzmi... i tak btw. to nie chodzi o samego kierownika projektu, ale glownych grafikow/programistow/designerow pomiedzy nimi MUSI byc dobry przeplyw informacji, bez tego lezysz. Zdalnego projektu nie mozna tworzyc dynamicznie, juz kilka "milestonow" probowalem stworzyc ale to w pracy zdalnej - bez konkretnych pieniedzy to nie ma najmniejszego sensu.

Co do Blendera, BARDZO malo grafikow go urzywa, statystycznie 30 grafikow z mojego teamu uzywa 3dsmax, a jeden z tych 30stu Blendera... o dziwo w blenderze jezeli chodzi o modelowanie/mapowanie mozesz zrobic dokladnie to samo, kwestia gustu.... ale grafik ktory uczyl sie maxa nie chce przerzucac sie na ui blendera. Tak czy siak blender jest bardzo zaawansowanym narzedziem i majac w teamie osoby ktore potrafia w nim tworzyc to ogromny plus.

Tak naprawde robiac gre ambitna nie bedziesz jej wydawal w polsce, bo polski rynek sie nie liczy tak naprawde.

Jak mowie, napisz co tworzysz.

Co do linku ktory byl tu zapodany - bardzo stary art. Tworzenie gier w polsce jest bardzo trudne, tylko najlepsi moga liczyc na prawdziwe pieniadze... reszta przechodzi bez sluchu.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: dx0ne w Wrzesień 08, 2006, 00:01:25
i chyba 50% to weźmie jakiś litościwy wydawca :)

Cytuj
Tworzenie gier w polsce jest bardzo trudne, tylko najlepsi moga liczyc na prawdziwe pieniadze... reszta przechodzi bez sluchu.
jest to równiez po częsci z tego powodu iż część firmy produkuje "małe" gry na rynki zagraniczne. Fakt że polski rynek to kropla.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: maxest w Wrzesień 08, 2006, 00:37:37
Cytuj
i chyba 50% to weźmie jakiś litościwy wydawca Smiley
no wlasnie... ja za moje ksiazki dostaje 10% wartosci. malo tego, nie jest to cena rynkowa ale hurtowa! na ksiazce ktora kosztuje 50 zeta dostaje... jakies 3,5 zl... a biorac pod uwage, ze za to dalem rade sfinansowac sobie niemalze calego nowego kompa (skrzynka PIV 2.6, 1024RAM, GeForce 6600, 160GB dysk, nagrywarka DVD + monitor LCD 19'') policz sobie ile zgarnal na tym wydawca...
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: KriS w Wrzesień 08, 2006, 09:27:18
wynagrodzenie miesieczne grafik : 2000pln (max)
wynagrodzenie miesieczne programista : 2000 pln (max)
wynagrodzenie miesieczne muzyk : 1000pln (max)

Ciekawe jakich desperatow zatrudnisz za taka kase :).
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 08, 2006, 09:36:00
Znajdą się, a poza tym w Polsce standardowo programiści tuż po studiach często nie zarabiają więcej jak te 2000 (chyba, że pracują w firmie konsultingowej - wtedy mogą zarabiać na starcie nawet kilka razy więcej).
Generalnie przyjmuje się (na zachodzie), że płace wyglądają tak:
- kierownik produkcji: 4-5 tys. $
- programiści: conajmniej 2.5 tys. $
- graficy: 2 tys. $

Należy jednak pamiętać, że tam koszt życia jest trochę wyższy, więc przebicie nie jest aż tak znaczące.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: keymaster w Wrzesień 08, 2006, 10:26:20
Generalnie przyjmuje się (na zachodzie), że płace wyglądają tak:
- kierownik produkcji: 4-5 tys. $
- programiści: conajmniej 2.5 tys. $
- graficy: 2 tys. $

nie wiem skąd czerpiesz informacje. Ja mam w ręku "game developer" IV 2006 - podają tu statystiki zarobkowe w branży i tak:

-programista poniżej 3 lat doświadczenia zarabia 4200$ na miesiąc, powyżej 3 lat 7500$
-kierownik projektu poniżej 3 lat doświadczenia 6250$, powyżej 3 lat 8350$
-dyrektor techniczny od 9000$ wzwyż.

z własnego doświadczenia wiem że podane tu stawki dla programistów są dość zasadne.

Takie same statystyki dla artystów/grafików - wynagrodzenie wacha się od 3500$ do 6000$ w zależności od doświadczenia.

pzdr
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 08, 2006, 11:24:10
Oczywiście zależy do jakiej firmy trafisz - ja miałem na myśli małych i średnich developerów, bo w Valve czy EA płace będą dużo większe (ale i trafić tam trudniej).
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Lothar w Wrzesień 08, 2006, 13:21:50
czas realizacji projektu : 6 miesiecy
wynagrodzenie miesieczne grafik : 2000pln (max)
wynagrodzenie miesieczne programista : 2000 pln (max)
wynagrodzenie miesieczne muzyk : 1000pln (max)

2000 miesięcznie to do ręki ok. 1300 zł :)  żaden programista o zdrowych zmysłach nie zgodzi się pracować za taką kwotę :) Proponuję pomnożyć te kwoty *2 to może ktoś się zgłosi do pracy :)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: II w Wrzesień 08, 2006, 13:59:51
znam bardzo duzo programistow ktorzy pracuja za 1k na reke miesiecznie, glownie zalezy od lokalizacji jak to pisalem juz wyzej
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: andnoonesthere w Wrzesień 08, 2006, 14:01:23
Veldar, jezeli Ty masz zamiar wydac gre jako osoba fizyczna watpie by wydawca/inwestor chcial podpisac z Toba umowe. Majac umowy na osobe fizyczna a nie na firme, firma wtedy nie posiada praw autorskich, ale jak mowie to na pewno idzie ominac, ale nie znam osob ktore podpisywalyby takie umowy i za duzo nie moge Ci tu pomoc.

Jest to umowa z przeniesieniem praw autorskich, także z tym nie ma problemu ;)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: michrz w Wrzesień 08, 2006, 14:06:16
A jak jest z wydawaniem gier przez czasopisma? CDA wypuściło ostatnio 'Bad Day LA' i 'Frater' ... Może tędy droga, jak się mysli o początkach? Nie mam pojęcia jak to wygląda w praktyce, ktoś wie?

pozdrawiam
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: II w Wrzesień 08, 2006, 14:07:43
Veldar, wiem o tym (przeczytaj dokladnie mojego posta), ale chodzi mi o to ze powinna byc na firme a nie na osobe fizyczna jezeli chcesz podpisac umowe z wydawca. (inaczej: niskie prawdopodobienstwo wydania gry z umowami o prawa autorskie na osobe fizyczna)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: andnoonesthere w Wrzesień 08, 2006, 14:11:47
Veldar, wiem o tym (przeczytaj dokladnie mojego posta), ale chodzi mi o to ze powinna byc na firme a nie na osobe fizyczna jezeli chcesz podpisac umowe z wydawca. (inaczej: niskie prawdopodobienstwo wydania gry z umowami o prawa autorskie na osobe fizyczna)

Wydawca na to idzie, więc nie ma problemu, a firmy nie chcemy zakładać, przynajmniej narazie, gdyż dopiero się rozwijamy, póki co jestem ja jako programista, moja dziewczyna jako grafik i bierzemy jeszcze kompozytora na zlecenie, także przy małych projektach o dość niskim budżecie jeszcze nie opłaca się nam zakładać firmy. Chociaż nie ukrywam, że niedługo już trzeba będzie o tym pomyśleć ;)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: II w Wrzesień 08, 2006, 14:12:49
No to gicior, ale mowie przy negocjacjach z inwestorami/wydawcami z ktorymi rozmawialem niezbedna byla firma. (a sami oni mowili mi to co tutaj pisze)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Wrzesień 08, 2006, 14:14:23
2000 miesięcznie to do ręki ok. 1300 zł :)  żaden programista o zdrowych zmysłach nie zgodzi się pracować za taką kwotę :) Proponuję pomnożyć te kwoty *2 to może ktoś się zgłosi do pracy :)
Fakt, też zapomniałem o podatkach. Wszystkie moje powyższe posty traktujcie jako wypowiedzi dotyczące płac "na rękę". Żeby policzyć z tego koszta trzeba dodać jeszcze co nie co podatku.

Cytuj
znam bardzo duzo programistow ktorzy pracuja za 1k na reke miesiecznie, glownie zalezy od lokalizacji jak to pisalem juz wyzej
No oczywiście, że ktoś, kto zna jako tako PHP i będzie dzień w dzień klepał stronki dla Wirtualnej Polski może się zgodzić za tyle pracować (zwłaszcza, jeżeli jeszcze nie ma wyższego wykształcenia), ale kodowanie w gamedev to akurat trochę wyższe loty (no chyba że chodzi o jakieś proste rzeczy w stylu skrypty do questów). Domyślam się, że znasz na pewnoe też programistów, którzy za tyle kodują w gamedevie, ale jestem pewien, że jeżeli są oni dobrzy, to liczą, że kiedyś będą zarabiać więcej. :)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Złośliwiec w Wrzesień 09, 2006, 10:07:17
Ciekawe jakich desperatow zatrudnisz za taka kase :).

Niekoniecznie desperatów, ale po prostu ludzi, którzy dopiero startują w tej branży :). Pracę przy robieniu gier [w Polsce] znaleźć trudno, więc na początek kariery większość programistów z pocałowaniem w rączkę zgodziłaby się na taką kwotę. Oczywiście tylko na początek, bo przecież nie po to wypalamy sobie oczy przed monitorami i niszczymy kręgosłupy, żeby zarabiać przez całe życie marne 2000 brutto ;).
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: prophet w Wrzesień 09, 2006, 10:37:37
Pracę przy robieniu gier [w Polsce] znaleźć trudno

Nie. Na odwrot, trudno znaleźć dobrych programistow gier. W Polsce jest ich zapewne garstka, wiekszosc to ludzie ktorzy mysla ze to bulka z maslem. Popatrz na CD Projekt Red Studio - ile czasu juz oglaszaja oferty pracy? Od poczatku istnienia. Ludzi ktorzy tam startuja jest duzo, brakuje osoby ktora spelniala by ich oczekiwania. I to nie moje domysly tylko zdanie jednego z programistow tego studia.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Złośliwiec w Wrzesień 09, 2006, 10:51:43
Cytuj
Popatrz na CD Projekt Red Studio - ile czasu juz oglaszaja oferty pracy? Od poczatku istnienia.

Bo biorą tylko ludzi z Warszawy. Gdyby poszli z duchem czasu i umożliwili pracę zdalną, skompletowaliby zespół w bardzo krótkim czasie. Dobrych programistów mamy sporo (wystarczy popatrzeć na tym forum), tylko nikt w kraju im nie daje szansy.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: prophet w Wrzesień 09, 2006, 11:07:05
Cytuj
Popatrz na CD Projekt Red Studio - ile czasu juz oglaszaja oferty pracy? Od poczatku istnienia.

Bo biorą tylko ludzi z Warszawy. Gdyby poszli z duchem czasu i umożliwili pracę zdalną, skompletowaliby zespół w bardzo krótkim czasie. Dobrych programistów mamy sporo (wystarczy popatrzeć na tym forum), tylko nikt w kraju im nie daje szansy.
:D Praca zdalna przy takim projekcie? :D I nie biora ludzi z wawy, biora ludzi z calej polski, jedyny warunek to taki ze musisz mieszkac w wawie :) A gadanie ze nie daje sie im szansy to juz w ogole przemilcze. ;)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Złośliwiec w Wrzesień 09, 2006, 11:22:31
:D Praca zdalna przy takim projekcie? I nie biora ludzi z wawy, biora ludzi z calej polski, jedyny warunek to taki ze musisz mieszkac w wawie :)

No właśnie, przy takich warunkach niech się nie dziwią, że trudno im znaleźć właściwych ludzi. Komu będzie się chciało zmieniać sobie życie i przeprowadzać do innego miasta dla jednego projektu? Większość ludzi z odpowiednim doświadczeniem będzie wolała szukać pracy w firmach nie mających nic wspólnego z grami, ale za to posiadających dogodniejszą lokalizację albo umożliwiających pracę zdalną. Tak więc to archaiczne myślenie rodzimych firm developerskich (a nie brak doświadczenia programistów) powoduje, że mało ludzi może pracować przy grach.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: keymaster w Wrzesień 09, 2006, 12:34:30
Popatrz na CD Projekt Red Studio - ile czasu juz oglaszaja oferty pracy? Od poczatku istnienia. Ludzi ktorzy tam startuja jest duzo, brakuje osoby ktora spelniala by ich oczekiwania. I to nie moje domysly tylko zdanie jednego z programistow tego studia.

to ciekawe co piszesz - z faktu jak długo rzeźbią tego nieszczęsnego wiedzmina można by wyciągnąć dokładnie odwrotny wniosek, tzn. w Red Studio nie ma przyzwoitych programistów. Z resztą dochodzą mnie plotki jak tam wygląda praca i to potwierdza moje domysły.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: siwy w Wrzesień 17, 2006, 20:29:56
ZA 2000 zl brutto to nikt ci nie bedzie pracowac :ASD.. to wychodzi 1300 netto - jestes sknera, samolubem, jestes zly :PP.. Jak tyle bedziesz dawal kasy programiscie, grafikowi to oni na wlasny komputer sobie nie uzbieraja do domu :))
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Goliatus w Wrzesień 17, 2006, 21:33:28
siwy: a nie wydaje Ci się, że: mały produkt => mało pracy => mały zarobek?
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Acryl w Wrzesień 17, 2006, 22:21:59
dorzucilbym do tego fakt ze poczatkujacy rotuja sie w gamedevach w tepie podobnym do rotacji pracownikow w macdonaldzie :)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Riddlemaster w Wrzesień 18, 2006, 13:41:29
Ale później ile rzeczy w CV można napisać :) gdzie to się nie pracowało, czego nie robiło :D Ale to nie tylko problem game devu, ale całej branży IT. Młodzi i/lub początkujący informatycy zmieniają stanowisko pracy lub zakres odpowiedzialności z tak dużą chęcią jak wieszają się młodzi Japończycy.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: kosmonauta w Wrzesień 18, 2006, 15:39:33
Młodzi i/lub początkujący informatycy zmieniają stanowisko pracy lub zakres odpowiedzialności z tak dużą chęcią jak wieszają się młodzi Japończycy.
Czyli mowisz o czestotliwosci jedna chetna osoba do takiego dzialania na kilka tysiecy? To rzeczywiscie nie duzo. LOL
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: W0jciechZ w Listopad 21, 2006, 10:13:21
Pensja programisty - 2000 !sic;-) powiedz jeszcze że brutto?;-)

Programiści dzisiaj chapią od 3 w górę netto. Rynek się mzienia. Dobry grafik też tyle weźmie. A muzyk za tysiąc to też jakiś dziwny wymysł. Są drożsi.

Wypłaty będą wyższe.

Początkujący programista zarabia 2k netto.

Średnio zaawansowany (doświadcznie) 3,5-4k

Dobry - ile chce;-)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: maxest w Listopad 21, 2006, 16:20:09
mnie doszly podobne sluchy o czym mowi WOjciechZ. poczatkujacy w granicach 3000 (brutto), lepsi potrafia wyciagnac nawet z 10000, a juz ci ktorzy potrafia najwiecej wydoic to z 30-40k. znam przyklad goscia ktory w prywatnej firmie pisze aplikacje wspomagajace i bierze za to 150 zeta/godzina. a to juz jest cos :)
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: fremen w Listopad 22, 2006, 01:11:33
ciekawe rzeczy piszecie...
proponuje zerknac tutaj http://www.pracuj.pl/8223_8694.htm#top
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: bies w Listopad 22, 2006, 02:35:49
Różnie bywa, żadna z podanych kwot w tym wątku nie jest nierealna.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: Mel w Listopad 22, 2006, 09:06:24
Ciekawe rzeczy piszecie. W Łodzi informatyk na rękę ma 1000 zeta, a i mniej też jest często.
 
Z własnego doświadczenia wiem, że przy projekcie MUSI być choć jeden dobry  i przede wszystkim
pracowity programista. To samo się tyczy grafika. Musi być grafik, ktory zleca prace innym - on
jest szefem szaty graficznej, zna Twoje oczekiwania; inaczej będą kwasy i nieporozumienia.
 Jeśli jesteś programistą i szefem projektu, to nie możesz się zajmować każdym z osobna.
 Znajdż sobie kogoś do pomocy, najlepiej kogo dobrze znasz i  możesz mu zaufać.

Nie ładowałbym się w koszta prowadzenia firmy i zatrudniania ludzi póki nie masz choć działającego
szkieletu programu. Kasę zawsze zdążysz wydać.

I jeszcze jedno. Pisanie dużej gry to nie zabawa na miesiąć, to ciężka i systematyczna praca na wiele miesięcy i dłużej; na ogół tylko na początku jest lekko i wesoło.  Trzeba mieć łeb 6 na 9 aby ze wszystkim
sobie poradzić i przebrnąć przez wszystkie problemy w czasie projektu i właśnie dlatego tak wiele
projektów nie zostaje zakończonych.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: W0jciechZ w Listopad 22, 2006, 09:26:22
1000 na rękę?;-) Śmiech na sali. W poznaniu programista który idzie do firmy i wierzy w siebie zaczyna negocjacje od 2000,2300 netto.

Nie wymyślam sobie bo znam dobrze ceny na rynku Poznańskim.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: bies w Listopad 22, 2006, 10:05:21
Ech, a ja znam rynek warszawski, łódzki, poznański, wrocławski, krakowski. Trochę zagranicy (Anglia, Finlandia, Singapur) w mojej działce i wiem, że są ludzie pracujący za 1K PLN/miesiąc w Łodzi i za 1K EUR/dzień w Finlandii. Naprawdę bywa bardzo różnie.
Tytuł: Odp: koszty produkcji
Wiadomość wysłana przez: W0jciechZ w Listopad 22, 2006, 10:14:55
Ja wiem że bywa różnie. Ale jak ktoś trochę wierzy w siebie i nie zgadza się na wszystko co mu mówią to zaczyna negocjacje od 2 w górę.

Poza tym według klasyfikacji Micorsoftu to programiści są największymi specjalistami w informatyce więc trza im płacić, jeno sowicie.