Warsztat.GD

Produkcja gier => Design => Wątek zaczęty przez: ShadowDancer w Styczeń 28, 2010, 21:46:18

Tytuł: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 28, 2010, 21:46:18
Mam może jakieś chore problemy, ale robię grę przygodową osadzoną w niedalekiej przyszłości w  nowoczesnej bazie wojskowej. Problem polega na tym, że mam małą maksymalną ilość przedmiotów w grze(max 20) i gracz powinien je ze sobą połączyć(2 lub 3 ze sobą), aby uzyskać przedmiot, który odblokuje drogę. Ograniczenia te mam narzucone odgórnie i powodują, że przedmioty muszą być kombinowane po kilka razy. Myślę nad tym z resztą teamu już 3 godziny i nic nie wymyśliliśmy, a bez tego ani rusz. Pomyślałem sobie, że ktoś z forumowiczów grał "trochę" więcej w przygodówki niż ja i może mi pomóc?

Potrzebuje przykładów 2 przedmiotów i "możliwości ich użycia" (odblokowane przejścia).
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Will w Styczeń 28, 2010, 21:53:33
Młotek i dłuto.. taki mały niezbędnik. Odblokowanie zapory wodnej.
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Styczeń 28, 2010, 21:55:06
Dezodorant + zapalniczka = miotacz ognia
skarpetka + materiały wybuchowe + smar = sticky bomb :P
EDIT: możliwość użycia nasuwa się sama
Myślę, że nie obejdzie się bez scyzoryka Victorinox (niezbędnik MacGyvera)
Obcążki ze scyzoryka + drucik(spinacz do papieru, wsuwka, drut) = wytrych/haczyk
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 28, 2010, 21:59:33
Wielki pan: dzięki za oba przykłady, zastanawiam się jeszcze, jak użyć miotacza ognia do odblokowania drogi.
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Wladekprogramista w Styczeń 28, 2010, 22:01:47
MacGyver rozwiąże twoje wszystkie problemy  ;)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 28, 2010, 22:04:38
Oglądałem już, oglądałem. Po 20 min stwierdziłem, że mi to nie pomoże: hk mp5 do odkręcania butli, wąż strażacki do podnoszenia ceownika, podwieszanie kałasza na drzewku żeby sam strzelał - to mi nie pomoże...

@down
Cytuj
niedalekiej przyszłości w  nowoczesnej bazie wojskowej
To cały problem. Inaczej to by było klasyczne dłuto i młotek :)

AW...

@down2

Właśnie cały problem z tym, ze jakbym miał nieograniczoną ilość przedmiotów to siedziałbym teraz na wikipedii ;D

Tak, nowoczesne bunkry, nowoczesne labolatorium, baza produkcyjna, elekronika itp. itc. etc. W grę wchodzi praktycznie wszytko prócz rzeczy typu sterty drzewa, dłuto do rozwalenia zapory drzewnej...
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Anonim w Styczeń 28, 2010, 22:06:27
Miotacz ognia? Proste, zawalone drewnem przejście (realizm chyba nie jest najważniejszy, co? ;)).
Trochę pokombinuję i dorzucę Ci moje propozycje, jestem fanem oldschoolowych przygodówek point & click.
-Ano

Edit:
...ale robię grę platformową...

Platformową? Myślałem, że przygodową ;)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Styczeń 28, 2010, 22:10:21
Przykład z MacGyvera - do metalowej rury wsypał magnez (starta pilnikiem rama rowerowa) i tlenek żelaza (rdza ze starego żelastwa - oczywiście zdrapana scyzorykiem), podpalił i miał palnik.
Edit: Byłoby nam łatwiej, gdybyśmy znali jakieś szczegóły tzn. nowoczesna baza wojskowa, to są bunkry z grubymi metalowymi drzwiami, komputerowym systemem ochrony i innymi bzdetami? Czy jakiś "zwykły" budynek tyle, że z ukrytymi kamerami, czujnikami ruchu, rozbudowanym systemem alarmowym itd. ?
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 28, 2010, 22:29:21
Myślałem, żeby z czegoś zrobić klucz do zaworu(płonąca gazrurka), ale ciężko zrobić klucz z czegoś uniwersalnego. Myślałem też o wysadzeniu wcześniejszego odcinka rury(żeby obniżyć ciśnienie) za pomocą karnistra z benzyną(papier + benzyna = mołotow), ale wtedy łatwiej było by po prostu strzelić w karnister.

To z takich sensowniejszych moich pomysłów :/
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Styczeń 28, 2010, 22:35:33
Hmm, strzelić w kanister... To takie Hollywoodzkie:P Naprawdę, to potrzebowałbyś naboi zapalających, więc poprzednia koncepcja była słuszniejsza.
Edit:
Cytuj
Myślałem, żeby z czegoś zrobić klucz do zaworu(płonąca gazrurka), ale ciężko zrobić klucz z czegoś uniwersalnego.
Jeżeli koncepcja ze scyzorykiem ci się podoba, to obcążki z niego mogłyby "obsłużyć" mały zawór. Do czegoś większego (myślę o takim "pokrętle" w kształcie sześciokąta) może się przydać jakiś łańcuch, który bez problemu dopasowujesz do rozmiaru zaworu, blokujesz i odkręcasz (poszukaj sobie klucza do filtra oleju, działa na takiej zasadzie).
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 28, 2010, 22:36:51
Wystarczyło by strzelić w posadzkę obok, zaiskrzyło by i by się zapaliła. ;d
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Dab w Styczeń 28, 2010, 22:38:11
Teściowa + trampolina + krokodyl = klucz do innego wymiaru
Podręcznik do analizy + flaszka = podręcznik do analizy (pomaga otworzyć przejście na mapie Sesja)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Styczeń 28, 2010, 22:43:22
Dab, przymknij się może, wymyśl coś sensownego, prześlij przez bramkę logiczną i dopiero wypluj.
Edit: (http://www.olejesamochodowe.com.pl/photo/product_info/8/f/5/1_8f59c61132ae.jpg)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Dab w Styczeń 28, 2010, 22:45:06
Dab, przymknij się może, wymyśl coś sensownego, prześlij przez bramkę logiczną i dopiero wypluj.
Spierdalaj :)

Widać że pamięć o humorystycznych przygodówkach z lat 90 już zaginęła :(
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Styczeń 28, 2010, 22:58:45
Dab, przymknij się może, wymyśl coś sensownego, prześlij przez bramkę logiczną i dopiero wypluj.
Spierdalaj :)

Wpis w epickim temacie. ;D

coca-cola + rdza = nie ma rdzy
śnieg + brudny dywan + trzepaczka = czysty dywan
długopis + igła + plastelina + trucizna = dmuchawka
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Mr.Protek w Styczeń 28, 2010, 23:20:47
Dab wymiata ;D

Miód + masło + mleko = Babciny Napój Leczniczy (Przez wnuczka zwany trutką).
Pudełko zapałek + wredny wnuczek + dom babci = Pożar.

Chyba że to ma być rodem z McGyvera lub Drużyny A:
Wykałaczka + Dynamit = Czołg.
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 28, 2010, 23:24:29
Dręczy mnie ta zapalniczka. Gaz + papier + zapalniczka = explosive to by było, tylko gdyby znaleźć jakieś inne zastosowanie dla zapalniczki(miotacza ognia?)... Pamiętam, że w resident evil 3 było parę, ale to chyba interakcja z otoczeniem, anie między przedmiotami.

Chłopaki plz na serio, ja naprawdę mam z tym problem i to nie jest dla mnie śmieszne :/

@down:

Ale potrzebuje kombinacji 2 itemów, która da item odblokowywujący przejście ;d

Co do butli to przypomniała mi się sytuacja, jak grałem w painkillera i leżały 2 butle. Dla zabawy strzeliłem do pierwszej, ona, powstała energia kinetyczna przemieściła drugą butlę w kierunku głowy mojej postaci co doprowadziło do konieczności wczytania gry...

edit: zapomniałem dodać, że to miały być w miarę sensowne propozycje...
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Styczeń 28, 2010, 23:37:08
Do odblokowania drogi można by było zastosować jakąś butlę z gazem ew. gaśnicę. Kładziesz ustrojstwo w drugim kącie pomieszczenia, nakierowujesz na cel, rozwalasz zawór i gaśnica/butla zaczyna zapier*** w kierunku zablokowanego przejścia i przebija się ( a butla to by jeszcze wybuchła).

Ewentualnie można odkręcić gaz w pomieszczeniu i zapalić fajkę ;)

@Up:
Aha, no to możesz coś takiego zrobić: odkręcasz gaz jako zwyczajna interację a jako item masz np. szczura + zapalniczkę. Podpalasz szczura ( nowy item - podpalony szczur), a ten zaczyna uciekać w kierunku zablokowanego przejścia, a gaz który się ulotnił wybucha i odblokowuje przejście przy okazji przenosząc szczura na wyższy poziom świadomości. I w ten oto prosty sposób szczur zostawia wolne miejsce na inny item a zapalniczka się przyda na przyszłość ;)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: arek_91 w Styczeń 29, 2010, 00:03:44
Może niezbyt oryginalne: ale na oczywiste rozwiązania wpaść najgorzej:
notes z wyrwaną kartką + ołówek = kartka z kodem do drzwi (chyba bardzo popularny trick)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Nazar w Styczeń 29, 2010, 00:09:03
Do odblokowania drogi można by było zastosować jakąś butlę z gazem ew. gaśnicę. Kładziesz ustrojstwo w drugim kącie pomieszczenia, nakierowujesz na cel, rozwalasz zawór i gaśnica/butla zaczyna zapier*** w kierunku zablokowanego przejścia i przebija się ( a butla to by jeszcze wybuchła).
W "Pogromcach mitów" strzelali z pistoletu, shotgun'a i karabinu do butli z propanem - nie wybuchła :) Dopiero seria z minigun'a pociskami smugowymi osiągnęła ten efektowny cel :)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Styczeń 29, 2010, 00:13:22
Jak to było w jednej pracy na ostatni WSoC:
świeże płatki śniadaniowe + wehikuł czasu = stare płatki śniadaniowe ;)


Ale tak na serio, to polecam poczytać solucje do licznych przygodówek i room escapów (we flashu na sieci jest tego masa), a znajdziesz tony pomysłów. Nie polecam tylko czytania solucji do Penumbry - tą grę polecam przejść samemu. :)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Krolik w Styczeń 29, 2010, 00:32:12
sznurek + magnes -> łapka na metalowy przedmiot
deska + kamień    -> dzwignia
dyktafon + baterie -> do otwarcia drzwi na dany dzwięk
laser + lusterko     -> do puszczenia wiązku w coś tam :)
lusterko               -> do odbicia lasera od zabespieczonych drzwi
kijek + zapalniczka -> do zmontowania przedmiotu który wywoła alarm pożarowy w czujniku przy suficie
kubek + woda       -> do zalania układu elektronicznego
kabelek + akumulator -> do zasilenia ...
kabelek               -> do zrobienia zwarcia w panelu windy
baterie + lampka uv -> do sprawdzenia odcisków/ zaszyfrowanego napisu
trutka + pączek       -> otrucie strzażnika

mozna wymyslac w nieskaczonosc :)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 29, 2010, 00:33:53
@up2: z tymi solucjami to jest taki problem...

(...)użyj nietoperza na drzewie...
(...)odmieć miotełką siano...
(...)otiweramy trumnę i bierzemy z niej mandolinę...
(...)bierzemy biały sześcian i używamy na nim ołówka, od spodu pojawiają się 2 dziurki...

Mógłbyś podać mi jakieś tytuły gier o tematyce podobnej do mojej(żadnego drewna, siana, dłuta, zapory wodnej)?

Królik, możesz mi podać swoje gg? :D Dzięki za pomysł z zapalniczką i alarmem przeciwpożarowym.
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Will w Styczeń 29, 2010, 00:43:17
Cytuj
Mógłbyś podać mi jakieś tytuły gier o tematyce podobnej do mojej(żadnego drewna, siana, dłuta, zapory wodnej)?
Może to działka nie dla Ciebie skoro wszystko trzeba Ci podawać na tacy?
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Nazar w Styczeń 29, 2010, 01:07:26
Przykład rozwiązania problemu zablokowanego przejścia w SH2:
Mamy właz w podłodze z otworem (zagłębieniem) po starym uchwycie. Aby go (właz) otworzyć należy przy pomocy zapalniczki roztopić woskową laleczkę, wosk wlewamy w zagłębienie i zanurzamy  w nim podkowę.
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Styczeń 29, 2010, 14:20:59
Cytuj
Dzięki za pomysł z zapalniczką i alarmem przeciwpożarowym.
Tia, uruchamiasz alarm przeciwpożarowy i masz na karku cały garnizon....
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 29, 2010, 14:32:17
Bah, zapomniałem dodać, że baza została opanowana przez obcych i niewiele osób jest tam żywych :D
Ale anyway spowoduje to otwarcie wszystkich drzwi i zablokowanie wind(grał ktoś w fear? ;d).
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Will w Styczeń 29, 2010, 15:36:34
Cytuj
Bah, zapomniałem dodać, że baza została opanowana przez obcych i niewiele osób jest tam żywych
Ale anyway spowoduje to otwarcie wszystkich drzwi i zablokowanie wind(grał ktoś w fear? ;d).
Nie wiem może to malutki szczegół ale czy jak już prosisz o taką pomoc nie wypadało by napisać na jakim poziomie technologicznym jest ta baza?
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Styczeń 29, 2010, 15:56:34
Prędzej sektor, w którym wybuchł pożar zostałby odcięty przeciwpożarowymi drzwiami, żeby pożar się nie rozprzestrzeniał... ale to tylko takie moje przypuszczenia. A odnośnie fabuły, to chodzi o wydostanie się z bazy, którą opanowali obcy? Czy o przedostanie się do wnętrza?
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 29, 2010, 16:34:22
Hmm scenariusz jest taki, że twój apc rozpada się u progu bazy z którą stracono łączność. Musisz wejść, znaleźć jakiś dalekobieżny pojazd i wyjść ;d

No i w fearze drzwi się otwierały...

@2up
Cytuj
niedalekiej przyszłości w  nowoczesnej bazie wojskowej
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Will w Styczeń 29, 2010, 16:48:26
Cytuj
niedalekiej przyszłości w  nowoczesnej bazie wojskowej
Ja rozumiem, ale jak nowoczesnej. Istnieją teleporty między sektorami, komendy głosowe do otwierania przejść, przejść strzegą roboty( które np trzeba zneutralizować lub zwabić w inne miejsce), pola magnetyczne, samonaprowadzające działa wykrywające ruch(możliwość rzucania czegoś co ich zajmie gdy gracz przechodzi dalej), zatapialne korytarze itp itp Wiedza na taki temat znacznie upraszcza wymyślanie potencjalnych przedmiotów.
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: ShadowDancer w Styczeń 29, 2010, 17:22:17
Ja rozumiem, ale jak nowoczesnej. Istnieją teleporty między sektorami, komendy głosowe do otwierania przejść, przejść strzegą roboty( które np trzeba zneutralizować lub zwabić w inne miejsce), pola magnetyczne, samonaprowadzające działa wykrywające ruch(możliwość rzucania czegoś co ich zajmie gdy gracz przechodzi dalej), zatapialne korytarze itp itp Wiedza na taki temat znacznie upraszcza wymyślanie potencjalnych przedmiotów.
Bardzo niedalekiej...

Dziękuje wszystkim za pomoc, daliście mi jakiś punkt zaczepienia, z którego mogę kombinować dalej. Co nie znaczy, że jeśli ktoś ma fajny pomysł, to nie może go tu wrzucić ;d
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Stszaua w Luty 21, 2010, 15:26:48
Moja kolej :)

Pokój, w którym przejście do kolejnego pomieszczenia blokuje ściana ognia. Na jednej ze ścian pomieszczenia wisi detektor dymu;
kartka papieru + zapałki/zapalniczka = dym który uruchamia spryskiwacze które gaszą płomienie.

Tą łamigłówkę (w sumie każdą inną też :P) można dowolnie utrudnić bądź rozbudować, w zależności od tego ile chcesz poświęcić na nią czasu:
- dla utrudnienia i dywersji, kartkę papieru można zastąpić gazetą, czasopismem z gołymi babami, świadectwem szkolnym, albo czymkolwiek innym, co ma jakiekolwiek emocjonalne konotacje, lub kontekst. Gracz dopiero po czasie dostrzeże w tym papier który można spalić. Im bardziej abstrakcyjny papierowy obiekt, tym trudniejsza zagadka.
- Czy spryskiwacze od razu gaszą płomienie? Być może trzeba gdzieś najpierw zakręcić jakiś zawór gazu, żeby je najpierw osłabić ? Czy zawór jest w tym samym pokoju? Jeśli nie, co trzeba zrobić żeby się tam dostać? Co trzeba zrobić żeby zakręcić zawór?
- Czy detektor jest od razu widoczny? Czy funkcjonuje poprawnie? Jeśli nie, czym to naprawić? Gdzie to znaleźć? Być może w pokoju nie ma zasilania? Gdzie znaleźć włącznik

itd. itp.  ;)

EDIT
kijek + zapalniczka -> do zmontowania przedmiotu który wywoła alarm pożarowy w czujniku przy suficie

Ups, dopiero teraz zauważyłem że to już było :P
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Luty 21, 2010, 15:51:46
Cytuj
Pokój, w którym przejście do kolejnego pomieszczenia blokuje ściana ognia. Na jednej ze ścian pomieszczenia wisi detektor dymu;
kartka papieru + zapałki/zapalniczka = dym który uruchamia spryskiwacze które gaszą płomienie.
Coś dziwne te spryskiwacze, skoro reagują na kartkę papieru, a nie włączają się na ścianę ognia. ;) Poza tym po co zapałki, skoro o ścianę ognia też można kartkę odpalić.

Cytuj
Być może w pokoju nie ma zasilania?
Detektory dymu to zupełnie osobna instalacja.


EDIT: Oczywiście jeszcze inną kwestią jest fakt, że instalacje spryskujące nie opierają się na detekcji dymu, tylko temperatury, a do tego do pracy nie wymagają zasilania.
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: DoS w Luty 21, 2010, 15:57:58
Pokój, w którym przejście do kolejnego pomieszczenia blokuje ściana ognia. Na jednej ze ścian pomieszczenia wisi detektor dymu;
kartka papieru + zapałki/zapalniczka = dym który uruchamia spryskiwacze które gaszą płomienie.
Nie sądzisz, że ściana ognia też wytwarza dym który automatycznie uruchomi czujnik? Od tego one są by nie trzeba było włączać zraszaczy manualnie. :)
EDIT: uprzedzony
Ale ten pomysł z rozbudowywaniem jednego zadania jest moim zdaniem wyśmienity. Wystarczy jeden dobry/ciekawy problem i już jest dodatkowe kilka zadań.

Ogniwo elektryczne + dużej pojemności kondensator = zwarcie mechanizmu elektronicznych drzwi. Ogniowo się wyładowuje.
Terminal głównego komputera + pobranie i uruchomienie załącznika ze spamu = awaria systemu, drzwi otwierają się i zamykają jak szalone. (chyba że mają linuxa ;p) :D
Śrubokręt + jakiś przełącznik =  otwarty przełącznik. -> Instrukcja obsługi/schemat przewodów + rozbebeszony przełącznik = zamieniona kolejność przewodów skutkująca włączeniem ogrzewania w jakiejś sali = drzwi odmarzają (to jest na jakiejś odległej planecie?)
Questy chyba powinny być w takim klimacie jeśli to nowoczesna baza wojskowa.
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Luty 21, 2010, 16:17:51
Cytuj
Ogniwo elektryczne + dużej pojemności kondensator = zwarcie mechanizmu elektronicznych drzwi. Ogniowo się wyładowuje.
A myślałem, że do wywołania zwarcia wystarczy zwykły kawałek drutu. ;)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: WielkiPan w Luty 21, 2010, 16:20:58
A ja myślałem, że odgrzewanie kotletów nie jest mile widziane na forum...
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Stszaua w Luty 21, 2010, 16:56:20
EDIT: Oczywiście jeszcze inną kwestią jest fakt, że instalacje spryskujące nie opierają się na detekcji dymu, tylko temperatury, a do tego do pracy nie wymagają zasilania.
Hehe, nie znam się aż tak bardzo na tego typu urządzeniach, ale chodziło mi o detektor fotoelektryczny (http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_detector), który zdecydowanie wykrywa dym, a nie temperaturę.

Problem zasilania można zastąpić jakimkolwiek innym. Na przykład niesprawnym elementem urządzenia.



Coś dziwne te spryskiwacze, skoro reagują na kartkę papieru, a nie włączają się na ścianę ognia. ;)
Eeee, no faktycznie, tutaj epic fail z mojej strony  ::)
Ale może czujnik jest po prostu za daleko? Może w ścianie bądź na złączeniu jest wyciągająca na zewnątrz dym wyrwa, powstała przy tym samym uderzeniu, czy eksplozji, która uszkodziła przewód gazowy? No i wreszcie, być może dymu w ogóle nie ma, pożar przecież się nie rozprzestrzenia, a płomienie wydobywają się bezpośrednio z uszkodzonej instalacji gazowej, taki płomień oczywiście dymu nie generuje.


Poza tym po co zapałki, skoro o ścianę ognia też można kartkę odpalić.
Można i tak, do wyboru, do koloru :)


Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Kos w Luty 21, 2010, 17:17:53
EDIT: Oczywiście jeszcze inną kwestią jest fakt, że instalacje spryskujące nie opierają się na detekcji dymu, tylko temperatury, a do tego do pracy nie wymagają zasilania.

To, które mam nad sobą, zdecydowanie wykrywa dym. :)

@Stszaua: Ale tak właściwie to kto montuje czujniki dymu na ścianach, a nie na suficie, skoro dym unosi się w górę?
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Luty 21, 2010, 17:26:53
Cytuj
A ja myślałem, że odgrzewanie kotletów nie jest mile widziane na forum...
To jest akurat jeden z tych wątków, które nigdy się nie kończą. :)

Cytuj
Hehe, nie znam się aż tak bardzo na tego typu urządzeniach, ale chodziło mi o detektor fotoelektryczny, który zdecydowanie wykrywa dym, a nie temperaturę.
Takie wykrywacze z reguły włączają alarm, nie instalację spryskującą. Instalacje spryskujące z reguły korzystają właśnie z baniek wrażliwych na temperaturę, bo to jest rozwiązanie czysto mechaniczne i bardziej niezawodne - bańka pęka pod wpływem ciepła i woda ze zbiornika przeciwpożarowego wylewa się dokładnie tam, gdzie jest pożar (przy czym przepływ wody przy okazji napędza jeszcze dzwonek alarmowy).

Cytuj
Ale może czujnik jest po prostu za daleko?
Dym nie jest zjawiskiem punktowym. ;)

Cytuj
No i wreszcie, być może dymu w ogóle nie ma, pożar przecież się nie rozprzestrzenia, a płomienie wydobywają się bezpośrednio z uszkodzonej instalacji gazowej, taki płomień oczywiście dymu nie generuje.
Wytłumacz to graczowi. ;)

Cytuj
Można i tak, do wyboru, do koloru :)
Tyle że wtedy gracz może olać jeden z elementów układanki (a co za tym idzie - być może sporą część poziomu, której wyłącznym celem było zdobycie zapałek).
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: DoS w Luty 21, 2010, 17:52:54
Cytuj
Ogniwo elektryczne + dużej pojemności kondensator = zwarcie mechanizmu elektronicznych drzwi. Ogniowo się wyładowuje.
A myślałem, że do wywołania zwarcia wystarczy zwykły kawałek drutu. ;)
Różnie z tym bywa. Jeśli nie masz dostępu bezpośrednio do instalacji to 'nici z drutu'. :) Wystarczająco dużym potencjałem można przebić się przez obudowę.

Ale przecież to jest gra. Nie wszystko musi mieć głęboki sens. :)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Luty 21, 2010, 18:46:29
Ale przecież to jest gra. Nie wszystko musi mieć głęboki sens. :)
Jeżeli spodziewasz się, że gracz ma to wymyślić, to musi. :)
Tytuł: Odp: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa
Wiadomość wysłana przez: Kos w Luty 21, 2010, 19:02:00
Ale przecież to jest gra. Nie wszystko musi mieć głęboki sens. :)
Jeżeli spodziewasz się, że gracz ma to wymyślić, to musi. :)
Agreed. Obraziłem się na wiele przygodówek za powracający syndrom "i jak niby miałem to wydedukować inaczej niż metodą prób i błędów!?".